Gå til innhold

Skal jeg sprette champagnen, eller?


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

Ja, så er det min tur til å "feire" ett års dagen min.

 

Det er helt utrolig hvor mye vi får gjort på ett år, hvis vi bare har med hode. Det er tid for litt refleksjoner og status-rapport.

 

Januar i 2006:

 

VEKT= 101 kg.

 

CM fra hals, overarm (x2), bryst, midje, rumpe, lår (x2) = 598 cm :eek:

 

KOSTHOLD = Spiser jo sunt da (syns jeg), har ofte salater. Vanlig brød og pålegg, sånn som alle spiser; fårepølse, salami, brunost og selvfølgelig smør på. Middagsmat også veldig vanlig og med en liten fløteskvett i for smakens skyld, og gratinert mat - det er godt da! Også litt ekstra hvitost, snadder! Litt sånn digg og chips og sånn, men vi må jo kose oss,- ikke sant? McDonalds og Peppes hører jo hjemme i de fleste familier, klart vi spise der. Hotdog eller noe annet lettvint når jeg må handle etter jobben. Kan jo ikke vente til middag! Det er jo bare en pølse!!! Vin og snacks i helgene,- alle andre gjøre det.....

 

KONDIS = særdeles laber - anpusten av å gå i trapper, valgte alltid den korteste og letteste veien. Ba andre hente/bringe ting for meg, mens jeg satt i sofa'n og zappet. Min favoritt og eneste trening (nesten i hvertfall).

 

HUMØR = daff og slapp og trøtt med lite overskudd og ettermiddagshvil på sofa'n så godt som hver dag. Konklusjon; jeg er ikke helt i form, mensen, PMS, værsyk .....

 

SOSIALT = heller uintressert. Vil helst sitte hjemme, orker ikke møte gamle venner eller gjøre noe som er veldig sosialt. Kino og litt sånn konserter, ut å spise var det jo......, men helst med familie.

 

SHOPPING = Til Datter, og i nøden til meg selv på XXL-avdelinger. Utrolig deprimerende og lite tilfredsstillende med størrelser i 50-52 i bukse og 46-48 i topp *blæ*! Også masse sånne klær i sort, grått og hvitt med lange ermer og dype kløfter - hvorfor det da? Skal vi liksom vise pupper og skjule hendene når vi er feite?

 

SELVBILDET = Trengs det noen kommentar her???

 

 

Januar 2007:

 

VEKT = 74 kg -> 27 kg BORTE

 

CM fra tilsvarende mål 492 cm -> 1 METER og 6 CENTIMETER BORTE

 

KOSTHOLD = tynnere brødskiver, litt magrere pålegg, spiser hver ca 3 time, droppet fløte, rømme, smør, og OST (hulk, hulk) så det er slutt på gratinert mat. Har vokst fra snop (det er bare for barn) og er ikke gammel nok til kake til kaffen (det er forbeholdt de gamle), men bare sånn en gang i blandt. McDonalds og Peppes lever videre i beste velgående uten besøk av meg (jaåkeida, har spist Peppes et par ganger). Salat, frukt og grønnsaker er en naturlig del av kostholdet, men ikke 750 gr om dagen - (SÅ dere Puls i går......HJELP!). Spiser kjøtt, fisk og fulg, pasta, potet og ris. Vin? Ja, det blir jo det......

 

KONDIS = trener 3-5 ganger i uken på treningssenter; MRL + Diverse step timer + styrke. Går morgentur ca 20 min HVER MORGEN før 7 med Vov. Løper opp trapper. Parkerer lengst mulig unna innganger. Er nærmest en "James" i huset (er det noe jeg kan hente for deg).

 

HUMØR = Positiv, tjohoi, hva skjer a'? Sove ettermiddagshvil? Hvorfor det, da? Jeg skal jo trene, men zapper gjerne litt på kvelden fremdeles, skulle bare mangle ;)

 

SOSIAL = Kan jeg bli med? Hva skal vi finne på? Café? Kommer!!!!

 

SHOPPING = Stakkers datter - ikke mye på henne for tiden. Kan handle stort sett OVER ALT (jada, jada, ikke bukser på BikBok kanskje.....) Sort belte!

 

SELVBILDET = Her er det ihvertfall unødvendig med kommentarer, eller???

 

Bare sånn på tampen; av METEREN MED FETT som har forsvunnet, har hvert lår krympet med 13 cm, midjen redusert med 27 cm, og stumpen med 27 cm :eek:. Størrelsen er reduser til en 40-42 i bukse, og 38-40 i topp - så det så!

 

Jeg har bare lyst til å si til deg som føler at du sliter: Ikke slit! Finn et kosthold som passer DEG. Det er bare du selv som kan gjøre noe med din egen situasjon. Endringen ligger i deg. MEN søk støtte der støtte finnes: Hos partner, familie, venner og hos andre i samme situasjon! Omgi deg med personer som kan gi deg reelle, ærlige og positive tilbakemeldinger. Og for g.... skyld: KOM DEG UT AV DEN SOFA'N - BEVEG PÅ FETTET!!!

 

DET NYTTER!

 

Klemzi, klem fra meg

 

og jo..... jeg spretter den champagnene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig all grunn til å sprette champagnen!! :) For en fantastisk innsats du har gjort for å få et bedre liv!! Og DEN forskjellen fra i fjor da! ;) Jeg er virkelig imponert og bøyer meg i støvet. Gratulerer så masse!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet

og synes du er litt av en løve

 

som har tatt så stort et jafs

av ditt fett og tjafs

 

Regner med at du er fin og sprek -

og blir med på all slags lek

 

God kondis og spretten rumpe

ikke lengre en stor "klumpe"

 

Sånn vil jeg også bli

da blir jeg lykkelig

 

Skal sjekke hva jeg mer kan unnvære

noen av mine uvaner er litt sære

 

Skal i alle fall ikke gi opp

før jeg også får en "ny" kropp

 

Takk for at du er en stor inspirasjonskilde for oss andre! ;) Håper at jeg også kan ta en slik oppsummering om ett års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på alle de andre her og bøyer meg i støvet, Positivitas.

Dette er helt fantastisk. Gratulerer med kjemperesultater.

Om ikke dette er motivasjon for oss andre så vet ikke jeg!!

Du må jo være et helt annet menneske. Tenk om du hadde fortsatt i samme tralten. Før man begynner kan ett år virke som en evighet, men når ett år har gått ser man jo at det bare er en liten del av resten av livet!

 

Sprett Champagnen, den har du fortjent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg i køen av gratulanter!!!

 

Dette var elegant Positivitas!

 

Og inspirerende, motiverende for oss andre som jobber mot samme mål.

 

Gratulerer, og lykke til videre i din nye kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Utrolig bra jobbet! Og jeg strever med mine 5-7 kg... at DET skal være så vanskelig da!

 

Fortsett i den samme fine stimen du er, og pass på så det ikke blir for mye champagne fremover slik at kiloene sniker seg på igjen. Men det høres ut som om du ikke har tenkt deg tilbake til januar 2006.....ever!!

 

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Wow!

Gratulerer med supre resultater!! Sånne historier er skikkelig motivasjon for meg. Jeg håper jeg klarer meg like bra som du!!!

 

Lykke til videre og NYYYYYT livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...