Gå til innhold

Begynte i går...


Gjest Snuppelure

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme
Hvordan gikkd et på vekta i dag? Jeg skal i morgen og burde glede meg for jeg har vært flink' date=' men tåler rett og slett ikke flere nedturer på vekta nå, så jeg har ltt vondt i magen. Har ligget og vippet rundt 85 kg siste fem uker og er pisslei. Var endenlig nede på 84,7 sist uke og håpet nå er å være nærmere 84 enn 85 kg...

 

Krysser fingrene for deg!!!

 

Flink til å gå er du også!![/quote']

 

Men Frøken, har ikke du hatt noen enorme mengder trimpoeng i disse ukene? Hvis du da i tillegg har spist sunt og regelmessig er det bare en mulig forklaring på liten nedgang i vekt, og det er ØKT MUSKELMASSE. Og når du går opp i muskelmasse, går basalforbrenningen din opp, hvilket gjør at du går raskere ned i vekt når muskelmassen stabiliserer seg.

 

Du kan bare ikke gjøre feil hvis du fortsetter opplegget! Bare ha litt tålmodighet, så skal du se det raser nedover etterhvert. Hvis det fortsatt stopper opp bør du kanskje gå ned bittelitt (noen få hundre) i kcal pr dag?

 

Stå på!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Nedtur på vekta i dag, enda jeg egentlig visste det etter tjuvtitting på søndag.

Opp 500 gr.

Og jeg som har vært så vanvittig flink med kaloriene, minus etegildedagen min.

Det var så deilig å lese om trøsta med muskelmassen.

Jeg gir meg ikke!!!! Jeg gir meg absolutt ikke!!!!

Jeg krummer nakken og biter tennene sammen.

Dette klarer jeg. Dette klarer vi.

Hører du frøken, dette klarer vi!!!!!!!!!

Drar ut på jobb nå, synes magen svulmer og alt strutter.

Men jeg gir meg IKKE!!!!

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Nedtur på vekta i dag' date=' enda jeg egentlig visste det etter tjuvtitting på søndag.

Opp 500 gr.

Og jeg som har vært så vanvittig flink med kaloriene, minus etegildedagen min.

Det var så deilig å lese om trøsta med muskelmassen.

Jeg gir meg ikke!!!! Jeg gir meg absolutt ikke!!!!

Jeg krummer nakken og biter tennene sammen.

Dette klarer jeg. Dette klarer vi.

Hører du frøken, dette klarer vi!!!!!!!!!

Drar ut på jobb nå, synes magen svulmer og alt strutter.

Men jeg gir meg IKKE!!!!

Hei då.[/quote']

 

Ikke ta denne uke som et nederlag. Hvis du spiser riktig (en dag med utskeielser tror jeg ikke burde ha så enorm betydning) og trimmer litt, kommer nedgangen av seg selv. Dette kan ha med menssyklus, vannansamling i kroppen (du har ikke spist for mye salt i det siste, vel?), etc. etc. å gjøre. Er du flink og passer på at det ikke blir for mye fett? Jeg driver og leser en bok om fettforbrenning nå, og er litt ekstra obs på fett...mange bekker små gjør stor å, som det heter.

 

Fortsett den gode livsstilen, så kommer nedgangen neste uke!!! Plutselig kan vekta gjøre et kjempehopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen fra bursdagsbesøket' date=' og jeg greidde målet mitt!!!! Yess! Bare ett kakestykke, og ikke mer.

[/quote']

Wow, kjempebra!

Gratulerer så mye - du grudde deg jo i flere dager til dette.

 

Og så herlig at du fikk skryt av jobben du gjorde. Håper du klarte å glede deg over den etter hvert. Jeg skrev litt om komplimenter og ros inne på tråden hos Frøken. Kjenner meg litt igjen i det du skriver om at man ikke helt tør å ta rosen innover seg. Blir veldig glad, men i neste omgang stiller det litt i tvil, liksom.

Hm. Er du litt sjenert, kanskje?

 

Ikke bry deg om at vekta gikk litt opp denne uka. Du er igang!

VI er igang, vi skal klare dette sammen!

Jeg føler meg selv på en opptur, og den varer foreløpig. Ble jo litt utskeielser i helga (les: rødvin og andre kaloribomber), men jeg tror ikke jeg har gått opp.

Har vært flink med maten og treningen hittil denne uka - mandag og tirsdag.

Veiing torsdag.

Og fredag begynner ny skrittellerkonkurranse på jobben, og den skal jeg vinne minst èn gang (totalt fire ukers konk.). Så jeg slenger meg med og prøver å gå til jobben, i alle fall gå fra en stopp eller to tidligere (bor to mil unna...).

 

Og vet dere hva, treningsbuksa mi begynner å "sægge" litt. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Gleder meg til mine bukser begynner å sægge :-))

Fint å glede seg til noe som kan skje!!!!

Må bare sende dere alle en god tanke.

Hei då!!! Friskt mot alle sammen. Det går alltid an å begynne på nytt.

Og på nytt.

Og det er så mange gleder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så godt å lese dine oppmuntrende ord på kvelden, snuppelure.

Alltid optimistisk! Jeg skjønner godt at du får skryt i jobbsammenheng også, det virker som du er en kjempeinspirator.

Vet ikke hva du jobber med, men høres uansett ut som de du jobber med er fornøyd med snuppelure!

Og det er jeg også :-)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ingenting jeg bryr meg mindre om enn akkurat det.

 

Jeg strenet forbi de bugnende hyllene i butikken.

Jeg klarte det!

Håper det varer helt til påske! :-)

 

Og jeg oppfordrer alle andre til å også boikotte påskemarsipanen, i alle fall FØR påske.

 

La det svi på pungen til produsentene - IKKE kjøp påskegodt før tida!

 

Klem fra Ellie som prøver å hypnotisere seg selv og andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg må skrive til dere for å stå imot fristelse som ligger i kjøleskapet og venter...

Var ute og handla med min mor i ettermiddag, og så vips hadde hun kjøpt to kaker som hun sendte med meg hjem så jeg og min kjære kunne koooose oss i kveld.

Og der i kjøleskapet står kakene. Og de ser rålekre ut.

Min kjære spiser hjertens hjerne to kaker aleine, så det er altså min STORE utfordring å la han få meske seg mens jeg kneiser ved siden av han og tenker på at jeg skal bli slank, jeg skal bli slank!!!!!

Og så tenker jeg på hvor stolt jeg kan rapportere til dere når kakene er vel blitt borte i gapet hans og ingen ting er igjen.

Puh, dette blir hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men det er faktisk umenneskelig!!!

Vet moren din at du slanker deg?

Hvis ikke er det kanskje på tide å fortelle henne det - OG be om respekt for det?

 

Moren min har alltid vært overvektig selv.

Da jeg la på meg pga sykdommen min, tror jeg hun led nesten mer enn jeg gjorde selv.

Nå som jeg virkelig gjør en formidabel innsats for å bli kvitt mesteparten av de kiloene igjen, er hun virkelig min beste støtte.

 

Om jeg tar et kakestykke til tross for at jeg vet at jeg blir syk, sier hun ikke et ord.

Om jeg lar være å ta det, sier hun ikke ett ord.

Hun kjøper aldri snacks eller kaker eller noen sånne ting til meg, og spør alltid på forhånd om jeg vil ha ditt eller datt. Hun tar alltid et neitakk for et nei.

 

Jeg har en virkelig herlig mamma, synes jeg selv.

Det er slik, at når vi er små, oppdrar de oss, og når vi blir eldre, oppdrar vi dem.

Og sånn bør det også være.

Så jeg minte henne rett og slett på hvor kjipt det var å være tjukk (hun er 80 nå og ganske slank).

Etter det har hun vært min beste støtte :)

 

Har du husket å oppdra moren din, snuppelure?

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Moren min er anorektisk, liten og spinkel og spiser som en fugl, og fryder seg over min overvekt og at jeg slekter på den rulpete farsslekta og ikke ligner på henne.

Sorry, min mor er det ingen hjelp å hente fra. ikke nå, ikke før ikke i framtiden. Det er så mye skrudd i hodet hennes ar hun har nok med sine egne intriger og spill. Slik er det bare. Det går nok ikke å oppdra henne. Hun ligger utenfor normalen.

Det som er mitt prosjekt er å distansere meg, passe på meg sjøl og ikke slippe henne for tett.

Hun har fått for mye oppmerksomhet, for mye av livet mitt og kreftene mine.

Av og til må en bare se i øynene realitetene og forholde seg ut fra det.

Jeg lar henne dure på, å ta oppgjør fører til all slags helvete.

Jeg skal passe på mitt liv!

Og kakene er spist av min kjære, smitt og smule, og jeg greidde stå over :-)).

Deilig seier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Den støtten gjorde godt!!!!

Det er så deilig å ha noen å dele seire med og også nederlag.

Og denne gangen er jeg så enormt innstilt på å lykkes i prosjektet mitt.

Det er nå gått over tre uker siden jeg starta slankinga, og jeg holder standhaftig fast.

To kilo raste ned med en gang, så stoppa det, og så litt opp.

Men greier jeg dette hotelloppholdet, uten dere, og med tusen fristelser, DA er jeg flink da!!!!

Jeg er jo temmelig sta, så denne gangen skal staheten brukes til mitt eget beste :-))

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den staheten din er veldig oppmuntrende.

Jeg er også veldig sta.

Og det er så deilig å vite at man har noen å være sta sammen med, selv om det er på avstand.

 

Jeg driver med en sak for jobben og henger her og kikker innimellom.

Koselig å få svar så fort :-)

 

Lykke til med hotelloppholdet.

Mobiliser all staheten din i en eneste stor kraftanstrengelse, så fikser du det.

 

Som sagt, jeg er virkelig imponert over måte du hpndterer både det ene og det andre på.

 

:-) antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at mannen din spiste begge kakene. Kanskje mistet du vekt akkurat i dèt øyeblikket.

Aner en stor framgang her, snuppelure :-)

 

Stå på videre! Håper det går bra på hotell. Spis masse grønnsaker fra buffeten, men unn deg også litt av det "forbudte" - noen kalorier skal man jo ha i seg også...

 

Kom selv nettopp hjem fra håndballen og er så fysen, så fysen, så fysen... men jeg har ikke noe "farlig" i hus såvidt jeg vet... så da blir det vann, vann, vann, vann, tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Wow snuppis!!!

 

Dette står det respekt av!! Du skulle hatt bærbar pc med trådløst nettverk med deg på hotellet du, så kunne du kommet innom og fått en "oppstrammer" før du skulle til middag... Men dette klarer du så fint! Kanskje kan du ta med deg en pakke knekkebrød og mager tubeost i kofferten og spise et par av de før middaG? Det gjorde jeg på Gran Canaria i julen for et par år siden. Alt av mat var stekt i masse fett følte jeg, så jeg sørget for ikke å komme dit sulten, men heller avslappet med god tid til å studere menyen og god nok samvittighet til å drukne meg i rødvin :(

 

Heier på deg! Og den kakeepisoden høres kjent ut! Mange som prøver å holde oss tjukke ved å sende med oss den ene godbiten etter den andre hjem enda de vet vi ikke har godt av det. Og så fryder de seg litt over at vi ikke klarer å motstå fristelsen og sprekker igjen og igjen...

 

Ha en superduper kveld snuppelure, antonia og Ellie76!

 

klem fra frøken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

I dag har jeg hatt en fin dag. Det har gått så greitt alt.

Ja, skulle jo ha trimma mer. Ble verken noe gåing eller dansing. Men heller ikke en kalori for mye!!!!

Jeg er så glad for at dere er det. Det blir liksom en lek av det da, en ekstra utfordring. Å klare det nesten umulige.

Jeg skal mobilisere i helga. Må unne meg litt, men bare litt. Og nøye utvalgt litt.

Men først er det i morgen. Og den dagen kan jeg lage fin. Fokusere på positive muligheter.

Sender dere en masse gode tanker. Flotte, flotte jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Da er jeg snart på vei! Nattoget over fjellet og ikke hjemme igjen før mandag.

Jammen blir det lenge uten dere...

Ikke glem meg da, mens jeg er borte. Jeg trenger dere!!!!

Blir vel så ille at jeg må rase ut etter en internettkafe... :-))

Skal prøve å holde meg innenfor rimelighetens grenser, med mat og drikke :-)

Pass godt på dere alle sammen!

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Kos deg på turen. Husk matpakke til togturen, og om du skal sove, sørg for å få noe sunt til frokost. Og hyggelig om du har tid til å stikke innom her i løpet av helga! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Var på siste kurskveld i dag, og har gått ned 1 kilo de siste to ukene. Det er jeg fornøyd med. Jeg veide 77,6 kilo med klær og på kvelden. I dag tidlig var jeg 75,6 på hjemmevekta, så det er forskjell. Fra nå vil jeg jo kun veie meg hjemme, så jeg velger da å ta utgangspunkt i hjemmevekta.

Så da sier jeg at jeg er 75,6 kilo (selvfølgelig :-) ) På hjemmevekta var jeg ca. 84 i sommer, så jeg har klart å gå ned nesten 9 kilo! Det er jeg stolt av.

 

Jeg trenger dere enda mer enn noengang nå, som jeg ikke skal på kurs og få oppfølging.

 

Jeg vil under 70 kilo før sommeren, og ser at det aldeles ikke er uoverkommelig! Og ikke noe snikveiing før neste torsdag,

Og aldeles ikke noen påskemarsipan.

 

Men skal i bursdag på lørdag, gruer meg litt til maten og godisen... men skal ut og danse etterpå, da. Så eventuelle overflødige kalorier kan svettes bort på dansegulvet!

 

Sove godt, dere bra damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Jeg ønsker alle en riktig sunn og fin fredag :-)

 

Må bare dele en følelse med dere. Jeg sitter hjemme med morgenkaffen og skal snart dra på jobb. Jeg skal trene etter jobb, og jeg kjenner at jeg virkelig gleder meg til det! Gleder meg til å løpe på tredemølla, og trene med apparater etterpå. Ta meg helt ut, og ta en deilig varm dusj etterpå.

 

Slik var det ikke for et år siden, jeg syntes trening var et slit. Men nå er det blitt gøy!

 

Klem, Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker alle en riktig sunn og fin fredag :-)

 

Må bare dele en følelse med dere. Jeg sitter hjemme med morgenkaffen og skal snart dra på jobb. Jeg skal trene etter jobb' date=' og jeg kjenner at jeg virkelig gleder meg til det! Gleder meg til å løpe på tredemølla, og trene med apparater etterpå. Ta meg helt ut, og ta en deilig varm dusj etterpå.

 

Slik var det ikke for et år siden, jeg syntes trening var et slit. Men nå er det blitt gøy!

 

Klem, Ellie[/quote']

 

Hei Ellie.

 

Sånn føler jeg det også. Jeg gleder meg virkelig, fordi jeg ser og kjenner fremgangen så innmari på kroppen. Til å begynne med var det et sabla slit. Jeg grein nesten etter trening for jeg følte meg så klumpete og feit og dum... Jeg danset jo før. 25 timer i uka... var slank og smekker og muskuløs, ja faktisk var jeg stort sett skinn, bein og muskler og i toppform, helt til jeg ble syk. Nå har jeg slitt meg gjennom et helt år med trening 2 ganger i uka. Jeg har møtt opp samvittighetsfullt og fremgangen har vært utrolig langsom. Mange som sier at det tar 3 uker å kjenne forskjell. Sånn var det ikke for meg. Det har tatt et helt år.

 

Forrige uke kom forskjellen, og den kom med et megabrak!

Jeg var og trente Flyt&pilates på treningssenteret, og det er en dame der som bare har den beste treningen jeg noensinne har vært på. Blanding av Pilates, yoga, tai chi og aikido. FANTASTISK!!! Og jeg klarte HELE timen. Med ALLE øvelsene. Uten å nøle og uten å lure på om jeg kom til å dø. Tårene bare rant, jeg ble så glad! Følte at "dansekroppen" kommer langsomt tilbake sammen med økt styrke og smidighet og tapte kilo.

 

Denne uken klarte jeg det også, og det gikk faktisk litt bedre denne gangen også, så nå kjenner jeg at fremgangen ikke bare er et blaff. Jeg er så glad for at jeg er utstyrt med den tålmodigheten min. For jeg har holdt ut. Ikke gitt meg. (Jada, jeg har bannet mange mange ganger) :(

 

Men denne helgen skal jeg gå og trene på søndag.

Ikke fordi jeg føler at jeg MÅ. Men fordi jeg virkelig har lyst.

Det er rett og slett for mitt eget velværes skyld.

 

God helg alle sammen :-)

 

Glad klem fra antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Å, det ER så viktig å finne en treningstype som passer for seg! Hele livet har jeg gått rundt og vært negativ til all trening, bare fordi jeg var dårlig og klossete i gymtimene - og hva bestod de som regel av? Ballspill. Og ballspill er det verste pytonhelvete jeg vet!!! Jeg har ikke øye-hånd koordinasjon for fem øre... Men nå har jeg oppdaget spinning+styrketimene på det lokale treningssenteret, og det både mestrer jeg fint, samtidig som jeg merker fremgang så utrolig bra! Gikk på en step+styrketime i dag, og selv om jeg er kjempeglad for at jeg gikk, merker jeg at det på langt nær passet meg og min kropp så bra som den andre timen. Her følte jeg meg ganske klønete og ukoordinert - bare meg og en dame på 50 bakerst som ikke klarte å henge med på steptrinnene! Selv om det var mange som rakte hånda i været og sa de var nye...

 

Oppfordring til alle som sliter med motivasjonen på trening: Finn dine styrker og svakheter, og når du finner "din" ting går alt så meeeget bedre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKKURAT sånn hadde jeg det også. Og hva bestod 80% av gymtimene av? BALLSPILL!!!!!!! Argh!! Det eneste ballspillet jeg virkelig likte var kanon-ball. For hva er vitsen der? Jo, det er å IKKE bli truffet av ballen. Jeg var alltid konge. Jeg ble aldri truffet. Aldri i verden! Haha.

 

Men nå er det gøy.

Step. Aerobic. Pilates. Vekter/Styrke.

Herlig :-)

 

Aldri i livet om jeg gidder å leke mer med en ball! :(

 

;) antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Godt å høre at dere også trives med treningsformene dere har valgt. I motsetning til dere elsker jeg ballspill, og spiller fremdeles håndball som jeg har gjort siden jeg var åtte. Jeg er ikke noe særlig glad i spinning, etter to negative opplevelser med at jeg tok for hardt i og fikk følelsen av å svime av. Så jeg beundrer alle som orker :-)

 

Og så tenker jeg at det må ha vært en stor overgang for deg, Antonia, som gikk fra å være topptrent til å bli syk. Må ha vært veldig tøft. Sterkt å lese om følelsesutladningen, men så BRA at det var gledestårer! Slike opplevelser gjør at man VET man er på rett vei, og at man har valgt riktig.

 

Treningen i dag var helt herlig. Spesielt fordi det var veldig hektisk rett før jeg gikk fra jobben, var det godt å kunne svette ut og få ut bekymringene fra hodet.

Løp 40 minutter og målet mitt er å løpe i en time sammenhengende i 8,5 km i timen før sommeren. Jeg skal klare det. Og det hjelper så definitivt å høre på musikk som driver meg. Jeg skrudde opp farten under Briskebys "Joe Dallesandro", jeg følte at jeg fløt helt på sangen og at den hjalp meg til å holde ut. Er det ikke fantastisk!

 

Må dere ha en fin helg, folkens!

Klem fra Ellie som nå må vekke sin kjære fra sofaen før han sovner tungt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...