Gå til innhold

Begynte i går...


Gjest Snuppelure

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Krysser fingre for veiinga di Ellie.

Jeg har hatt en lang lat morgen. Ryggen er ikke god, så jeg håper det snart går over. Prøvde å danse litt i går kveld, men det gikk ikke.

Jeg ergrer meg over at kiloene har stoppa helt hos meg. Første uka rant de av. Prøver å tenke om jeg har tatt ting mer på slump nå. Har drukket for lite vann, det vet jeg. Og har hatt for lang tid mellom måltidene, det vet jeg også. Kan slike "småting" spille inn????

Jeg holder fast på drømmebildet mitt!!!!!! Vil vil vil!!!!

Og så er det en ny fin dag!!!! Åpent til å bli fylt med gode ting som ikke er kalorier i.

Hei då, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Vet hvordan det føles, at det har stoppa opp. Jeg tror summen av mange småting, som du skriver, fører til at det stopper opp. Det er viktig med vann, jeg er for lite flink til det selv (men nå skal jeg gå og fylle to glass!!).

 

Har prøvd å fylle en flaske, da går det lettere, men så var det det å huske å ta med seg flasken...

 

For lang tid mellom måltidene er også et problem for meg. Jeg VET at jeg bør ha en skive eller frukt liggende i veska og spare til et par timer etter lunsj. Men når jeg har det med meg, eller kjøper ender det nesten alltid opp med at jeg spiser den tidligere enn jeg skal.

 

Det tar tid å legge om til disse vanene, jeg har tidligere alltid tenkt at jeg har vært så flink som ikke har spist noe på "sååå mange timer", og da følt at jeg har fortjent å spise ekstra mye middag. Krever omstilling i hjernebarken, planlegging og unngå å kjøpe den sjokoladen eller bollen på vi hjem...

Leste på tråden til Frøken om grunner til at vi legger på oss. Virkelig en tankevekker. Bra innlegg du hadde der, Snuppelure. Du virker som en klok dame, akkurat som mange andre her inne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra kurs isted, og er veldig lettet og fornøyd. Jeg har gått ned 1,5 kilo!

Det hadde jeg overhodet ikke trodd. Det har vært en laber uke, spesielt motivasjonsmessig. Og jeg har drukket rødvin, og ikke spist så kjempesunt, og ikke rørt meg noe særlig heller. Uka før trente jeg veldig mye og var flink med maten, men det viste ikke på vekta. Så kursleder mente at dette var "en forsinket effekt" av treningen.

 

Motivasjonen er uansett på vei tilbake, og jeg har kjøpt meg ministepper i dag!

Jeg har prøvd den såvidt, og tror nok den skal bli flittig brukt. Når jeg sitter i sofaen og har dårlig samvittighet for lite trening, står "medisinen" bare noen meter unna.

 

God natt alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å dele oppturene med noen :-)

Det er bare kjæresten og bestevenninna som vet at jeg er på slankern, så det er liksom ikke noe tema jeg snakker om med andre. Som flere av dere orker jeg ikke at andre har fokus på min vektnedgang.

Har spist frokost nå, og er snart på vei til jobb. Så gjelder det å motstå fredagsvaffelen...

Ha en super dag alle sammen! Det er helg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere ellie med vekttapet er så enig at det ikke behøver å være så mange som trenger å vite at en er på slankern, sånn er det med meg og ikke mange som vet .

Denne uka har ikke jeg vært så flink med maten og lite vanndrikking,men får skjerpe seg til uka igjen.... men har fått 11 trimpoeng så er vel egentlig ganske fornøyd uansett.

Har tenkt på en gulrot å gi meg selv når jeg når delmålet ... og det er ikke lett å finne på no.

Synd å høre om ryggen snuppelure det er ikke godt ,det vet jeg....bli bra snart....hvordan var det med den dansinga???? er det en bestemt dag el hver dag.

 

Det er snart helg og sambo har bursdagsfeiring til søndag får lage noen boller med krem siden det er fastelaven og, så må jeg vel lage verdens beste siden det er favoritten hans....fortjener jo litt ekstra innimellom.

 

HA EN STRÅLENDE DAG..klemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg sliter fortsatt med ryggen, men håper at dansinga er på igjen over helga. Prøvde litt i går, men måtte gi meg. Det var for vondt.

Har tatt meg fri i dag for å stelle godt med meg sjøl. Er min egen sjef, så jeg kan. Må bare ta alt igjen sjøl, så det går ikke ut over andre.

Har satt på fin musikk og laga meg en kopp kaffi. Litt vanskelig å gjøre noe med denne ryggen, og vondt å sitte også. Lurte på å ta meg en kafetur og kjøpe meg et grovt rundstykke eller en salat til lunsj, bare for å sitte der og føle meg litt luksus, skulle hatt følge men pytt. Jeg kan drømme gode drømmer.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei igjen!

 

Huffamei, ikke bra med den ryggen. Har du badekar? Eller fotbad? Så kan du sprette en "liten" flaske vin og pleie deg selv litt og ha litt luksus til kvelden?

Jada jeg vet det er kalorier i vin, men det bedre å ta seg et glasse vin eller to enn å spise et berg med trøstesjokkis...

 

eller kanskje du kan spandere på deg en massasje? Koster jo penger da, men det er jo både luksus og "terapi" ;)

 

Tenker på deg!

 

God bedring!

 

Klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppelure, kjempekjedelig med vond rygg når du egentlig er gira på å fortsette med dansingen. Får håpe det RASKT går over, det har jo vart noen dager allerede. Høres veldig deilig ut med en fridag, det er noe eget ved fredager. Man senker skuldrene og vet man har et par dager fri. Og å sitte alene på kafè er noe jeg gjør altfor sjelden, var flinkere til det før. Jeg synes det er topp å sitte og lese en avis, titte på folk eller rett og slett bare sitte og la tankene vandre. Så jeg håper du tok deg den kafèturen, og at det var en bra opplevelse :-) Og så støtter jeg frøkens forslag om å ta et glass vin og pleie kroppen i kveld, og da kan jo mannen involveres også!

 

Jeg skal snart ta helga, og skal rett i treningsrommet med min kjære. I dag sluntrer vi IKKE unna! Og så er det fortsatt ettermiddag når vi er ferdige, og kan lage oss noe godt til middag. Selvfølgelig en Grete Roede-oppskrift, hehe. Og så skal vi lage panna cotta til i morgen. Det er like mye (eller lite) kalorier i en stk. som i en yoghurt, så da kan vi spise med god samvittighet. Skal komme tilbake til om det var et bra fyse-produkt eller det reneste møl.

 

Ani; så flink du har vært med treningen! 11 er jo kjempebra! Det er en kunst å huske å drikke vann, jeg prøver å ha en flaske eller mugge på pulten min til enhver tid. Fastelaven blir en utfordring, ja... og bursdag! Skjønner jo at du vil glede din kjære med favorittkaken, og boller, men kanskje du ikke trenger å lage begge deler? Og erstatte f.eks. bollene med frukt? Fruktsalat, med vaniljekesam, eller prøv å lage panna cottaene sammen med meg?

 

Ang. belønning/gulrot ved måloppnåelse, så synes jeg det er viktig! Jeg har jo denne kjolen som jeg ønsker å komme inn i. Ellers synes jeg det høres deilig ut med aromaterapi eller lignende. Jeg vet jo ikke om jeg får på meg kjolen når jeg når delmålet, så det er greit å ha noe som er "uavhengig" av klesstørrelse.

Hvilke delmål har dere? Skal vi sette oss et mål og en dato, og så tar vi en felles belønning om vi klarer det? Vi tar aromaterapi i hjembyen, eller kjøper en ny CD, eller DVD, eller en ny duk eller noe...

Er dere med?

Kom med forslag til dato og belønning!

 

Klem, Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Tror det er en fighter i meg... Jeg elsker "gulrøtter", ikke de gule men de som jeg lover meg sjøl etter god jobb :-)), og jeg er helt med på en premie ved delmål.

Er litt usikker på realistiske delmål og utopier? Men kom med forslag så er jeg med.

belønningen, den må jeg grunde litt på.

Forresten, jeg gikk på kafe, satt og kopte og tenkte og syntes det var flott.

Desverre er ikke ryggen bedre.

Får besøk av en venninne og mannen i kveld. Vennina ringte ivrig og sa hun tok med kake.

Hjelp, kake.

Nå må jeg mobilisere. Men kombinasjonen vond rygg, synd i meg og kakefristelse, den er ikke god den!!!!

Dere får rapport. Tenker på dere.

hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

I kveld sprakk jeg. Noe så ettertrykkelig også. Jeg ikke bare spiste kake, jeg gufsa innpå.

Det er min første skikkelig sprekk på de tre ukene jeg har holdt på med dette prosjektet.

Igjen har jeg funnet ut, det nytter ikke med måtehold for meg. Ikke ennå i alle fall. En munnfull, og jeg er hekta. Da gomser jeg innpå.

OK, gjort er gjort. I morgen er en ny dag, og jeg skal ikke bruke energien min til å angre, men heller til å motivere meg på nytt.

Det verste var at det var så innmari godt :-))

Men det får ikke hjelpe, jeg skal inn i olabuksene og de brune støvlene.

Min premie til meg sjøl, når jeg er kommet under åtti kilo, det er å kjøpe meg ei brun veske til de brune støvlene :-)).

Jeg burde greie det til påske. Eller er det for kort? Fem kilo på fem uker. Hm, det er kanskje for mye å greie, men fem kilo til 17. mai, det skulle gå.

Mål. Under åtti kilo til 17. mai.

Premie, brun veske til de brune støvlene jeg skal kjøpe når jeg har tatt av 10 kilo til!

Natta jenter. Nyt helga, magert og lykkelig :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Så er det ny dag, og helg og alt flott kan skje.

Gårsdagens utskeielse ligger bak. Nå skal jeg nyte gode sunne ting i dag.

Jeg har alt gått en ørliten tur, MED min vonde rygg.

Jeg vil, jeg kan!

Jeg vil!!!!

Ha det flott, jenter. Kos dere sunt og godt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg så utrolig godt! Kake er nyyydelig :-) og jeg vet alt om at det er vanskelig å begrense seg til et lite stykke. Bare når det er kake på jobb, da er det sjelden mer enn en bit til hver (skal jo bare være en liten smak, liksom).

 

Men så bra at du ikke skal bruke energi på å angre, det er om å gjøre å tenke framover.

Selv er jeg fornøyd med starten på helga. Jeg løp 45 min på tredemølle og trente med styrkeapparater etterpå. Dro rett i butikken for å handle, og jeg var utrolig fysen, det gjorde VONDT!!! å gå forbi hyllen med Maltesers på tilbud uten å plukke med seg en pose... det ble en WASA lunsjpakke istedet, veldig godt som mellommåltid, forresten + en banan. Men jeg sverger at smågodthyllen ropte til meg når jeg passerte den også...

Til middag ble det svinekjøtt i wok, sunt og godt. Og så ble det bittelitt is til dessert, SANS-is med eple og kanel. Skummelt å tenke på at den står i fryseren...

 

Men jeg føler jeg er inne på noe nytt etter forrige ukes dårlige motivasjon.

 

Er nok fornuftig av oss å sette realistiske mål, jeg slutter etter dette GR-kurset og er spent på hvordan jeg skal klare meg på egenhånd.

Jeg vil først prøve å gå ned 4 kilo til 1. april. Da skal jeg kjøpe en ny CD til påskefeiren. Og målet for selve påska må være å ikke gå opp igjen (påskeegg, grøss og gru!!)

 

5 kilo til 17. mai er jeg sikker på at du klarer! Og kanskje litt til også? :-)

 

Ha en fin lørdag! Dagens høydepunkt blir panna cotta-laging og -smaking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Sneik meg på vekta i dag, og det var NEDTUR!

Et kilo opp.

Så her må det strames inn.

Jeg har vært flink i dag, men kjenner jeg må motivere meg veldig.

Hvordan går det med dere.

Hei då, heng med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppelure!

Dagens vekt er ikke tellende, sier vi! Det er jo tirsdag du har veiedag, ikke sant? Jeg tror den viser mindre da. Det satser vi på :-) Ellers har du jo plagdes med ryggen, husk det. Synes du var kjempeflink som gikk tur i går selv om du har vondt. Hvordan går det med den nå?

 

Jeg har hatt en kjempebra helg, og jeg håper det kan være til inspirasjon for dere andre også :-) Er veldig glad for at jeg nå er på rett kjøl etter at motivasjonen var dalende uka før.

 

I går ble det en kort gåtur, og så var vi ute og handlet. Jeg kjøpte salat mens de andre kjøpte pølse i brød - fornøyd med det. Skeiet ut på kvelden med en stor melkesjokolade på deling, og jeg nøt hver en bit - fokuserte på at jeg hadde fortjent det, og sprengte heller ikke kaloribudsjettet, takket være salaten. Jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt (men den kommer kanskje dersom vekta går feil vei på torsdag da...)

 

I dag har vi gått en lang tur. Først oppover, oppover, oppover, oppover, og så rask gange ned igjen. Fikk opp pulsen og antall skritt kom opp i nesten 10.000, og det er jeg fornøyd med. Sparte panna cotta-desserten til i dag siden vi spiste sjokkis i går (for et halvt år siden hadde jeg neimen ikke klart å tenke på den måten, da hadde det blitt - ja takk, begge deler og enda litt mer godis, ikke bare begge dager, men hele uken til ende!!!)

 

Panna cottaen smakte veldig godt, og anbefales! Utrolig kjapt og enkelt å lage, den må bare stå kaldt noen timer. Klem ut saft fra pasjonsfrukt og ha over, mmmm nydelig - og som sagt tidligere: ikke flere kalorier enn i en yoghurt.

 

Jeg er på en opptur, og jeg ønsker dere velkommen til å være med på den! Stå på, jenter, og lykke til med en ny uke!

 

Klem fra Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du var som en vitamininstprøyting nå, Ellie!!!!

Nydelig.

Ryggen min er på bedring, så snart er jeg dansbar igjen. Må bare være ørlite forsiktig ennå.

Jeg sender gode tanker til deg og til de andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad. Vi legger oss i kveld og tenker på hvor flinke og flotte vi er! Sikker på at mennene våre er enige :-)

 

Godt å høre at ryggen er bedre, snart er du dancing queen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en god helg alle sammen?

Det har for min del vært en helg med endel utskeielser, for lite vann og langt imellom måltider.... har problemer med å få til ofte mat når jeg har fri...enklere når jeg er på jobb for da har vi pauser og jeg legger opp mellom måltider da.

Er spent på hva morgendagens vektmåling vil være.....

 

Ellie: lager du den panna cottaen din fra bunn av, jeg lagde sånn til jul og den var veldig mektig da det var nesten bare fløte i den.....men helt nydelig....lagde en blanding av frosne jordbær,blåbær og bringbær og hadde oppå...nam nam.

Å du er jo kjempeflink til å trene og det sammen med din kjære....stå på.

 

Snuppelure: så bra å høre at ryggen er blitt bedre for en føler at en ikke får gjort noe som helst.

 

Har tenkt på premie å gi meg selv trur jeg vil kjøpe undertøys sett i krem farge som passer til bryllupet. Dato vet jeg ikke....kanskje til påske???

 

Ellers får dere ha en god dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Her er dere virkelig flinke! Ser at det er en stund siden dere begynte, men jeg henger meg på likevel. Bedre sent enn aldri, ikke sant?

 

Jeg er ei jente på 27år som alltid har slitt med overvekt. Eller - ikke alltid. På barneskolen var jeg faktisk ikke overvektig, men siden alle de andre jentene i klassen min var syltynne ble jeg den "tjubby" likevel, og ble mobbet inn i trøstespisingens verden. Det er utrolig for en ond sirkel det er; dårlig selvfølelse-trøstespising-dårlig samvittighet-enda dårligere selvfølelse-og mer trøstespising.

 

Bortsett fra vekta så er jeg virkelig veldig lykkelig; jeg har en herlig samboer som jeg skal gifte meg med i sommer, god utdannelse, trives på jobben og har akkurat passe mange gode venner. Jeg føler egentlig ikke at jeg blir sett ned på på grunn av overvekten, men siden jeg vil leve lenge og veldig gjerne kunne tenkt meg å føle meg litt mer sexy når min elskede ser meg naken så har jeg bestemt meg for at nå skal jeg gjøre dette en gang for alle. Tenk å kunne se ut som den vakre bruden jeg ønsker å være i august, og føle meg litt mer ok i bikini når vi drar på bryllupsreise!!

 

Jeg begynte i alle fall så smått i forrige uke med kalorikontroll og mer aktivitet. Var på to fjellturer i helga, så føler at jeg har fått en pangstart. Siden dere har veiedag i morgen kan jeg kanskje henge meg på dere fra da av, og se om det har skjedd noe den siste uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en god helg alle sammen?

Det har for min del vært en helg med endel utskeielser' date=' for lite vann og langt imellom måltider.... har problemer med å få til ofte mat når jeg har fri...enklere når jeg er på jobb for da har vi pauser og jeg legger opp mellom måltider da.

Er spent på hva morgendagens vektmåling vil være.....

 

Ellie: lager du den panna cottaen din fra bunn av, jeg lagde sånn til jul og den var veldig mektig da det var nesten bare fløte i den.....men helt nydelig....lagde en blanding av frosne jordbær,blåbær og bringbær og hadde oppå...nam nam.

Å du er jo kjempeflink til å trene og det sammen med din kjære....stå på.

[/quote']

Det fine er jo at hver dag har man en ny mulighet til å begynne på nytt! :-)

 

Panna cotta-oppskriften fant jeg her inne på vektklubben, under temaet Valentine-meny/romantiske måltider, eller noe i den duren. Det var med vaniljekesam istedet for fløte, og den ble kanskje litt mer fromasjaktig, men absolutt god! (selv om fløtevarianten nok er eeeenda bedre...).

I dag blir det middag ute, så jeg får prøve å finne noe magert. Ikke like lett når man ikke har kontroll på hva kokkene putter i grytene.

 

Mandalay; velkommen! Det er bare bra å være flere sammen her inne. Håper du får like bra utbytte av dette som det jeg har - jeg henter så masse inspirasjon her:-) Og bryllup må være en glimrende motivasjon! Lykke til, det blir spennende å følge med deg! Jeg har veiedag torsdager, men de andre tror jeg har tirsdager. Uansett, det viktigste er at man rapporterer, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg gruuuer meg til veiedag i morgen.

Kom hjem fra jobb seint og var skrubbsulten og ÅT!

Uff og uff, kom først på etterpå at det er veiedag i morgen.

Da var alt spist opp :-))

Men jeg gir ikke opp! Slett ikke!

Ryggen er bedre og livet er godt.

Velkommen til ny veievenninne.Jeg satser sterkt på en ny flott uke.

Jeg skal ikke inn i noen brudekjole. Giftinga er unnagjort for min del. To ganger til og med :-))

Men jeg skal inn i olabuksene og støvlene. Jeg gir meg ikke på det!

Hei då. Ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Fikk oppringing og måtte ta en jobb.

Men jeg skal ta dansinga igjen. Er på full fart nå, men det er lenge til dagen er omme.

Vil danse og kjenne gleden....

Veide meg i dag, og jeg var ikke gått opp :-))

Prøver å være glad for det selv om ikke nåla gikk en grad nedover.

Skal i bursdagsbesøk etter jobben nå. Uæææææ....

Får danse dobbelt i kveld.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også prøve det! Det er jo veldig lystbetont. Jeg "danser" på tredemøllen ved at jeg prøver å løpe i takt med musikken. Funker ikke alltid, men det gjør det LITT morsommere å løpe!

 

Var ute og spiste i går, tok kylling i karri på en kinarestaurant. Og venninna mi kjøpte banansplitt, mens jeg holdt meg til kaffekoppen. Var ikke veldig langt unna å kjøpe dessert selv, og klarte bare såvidt å si "nei takk" når hun spurte om hun skulle hente en skje til, så jeg fikk smake. Men veldig stolt etterpå!

 

Bra at vekten ikke har gått opp, Snuppelure! Du var jo litt engstelig :-) Krysser fingrene for at den har gått ned neste tirsdag. Kos deg på bursdagen, med måte da selvfølgelig, hehe. Det er en treningssak dette også. Jeg har alltid lurt på hvordan "de andre" klarer å holde seg til ett eller to kakestykker, mens jeg selv har spist fire og fem. Jeg har også tenkt at "de tynne" kan jo dytte innpå så mye de vil uten at det gjør noe. Men det er vel nettopp det at de ikke gjør det, som gjør at de holder seg tynne... så enkelt, men likevel komplisert!

 

Tips; har funnet en bra ting, WASA lunsjpakke, som står sammen med knekkebrødene i butikken. De har det i alle fall på MENY (ikke funnet det noen andre steder). Den kan ligge i veska - trenger ikke ligge kaldt. Kjekt å dra den fram hvis det går lang tid mellom måltidene. Smaker godt også, til og med!

Jeg har begynt å bli flinkere til å utstyre meg med mat, og til å IKKE spise den utenom mellommåltidene. Øvelse gjør mester!

 

PS: veldig gøy å ha med noen gifteklare her inne! Jeg var forlover for min bestevenninne i fjor, og det er hyggelig å høre om litt bryllupsforberedelser denne våren også. Jeg ser på bilder av meg selv fra bryllupsdagen, og synes jeg var god og rund... en motivasjonsfaktor i seg selv!

 

Ha en fin ettermiddag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...