Gå til innhold

Begynte i går...


Gjest Snuppelure

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Ja, i dag gikk det skikkelig ille for meg, når det gjelder vekt og kalorier.

God intensjon, positiv vilje.

Må lære av deg som klokt har matpakke og reservemat i veska.

Jeg jobba så intenst at jeg glemte spise.

Så var det i stor familiebursdag. Og da brast det helt, alt.

Jeg satt der sammen med mine slanke, lekre familiemedlemmer som spist som småspurver og sto over kaker og alt slikt usunt, de satt der som supermodeller, lekre i kropp, lekre på håret, lekre i smila og så søøøøøte og deilige at jeg heiv meg over kakene og ÅT. Tror jeg satte til livs halve bløtkaka og trekvart ostekake og sjokoladekake og fyrstekake (de gamle i familen lager de lekre kakene). Ja, jeg åt til jeg vemmet meg og åt enda mer.

Og drog hjem og overtalte min kjære til å avslutte dagen med pizza.

Gjett hvordan jeg kjenner meg nå.

By by til lekre støvler og olabukse og sommerkjolen som vifter i vinden.

jeg er kvalm over meg selv og fortvila.

Og aner kanskje litt om hvorfor jeg har dette overvektproblemet.

Familie! Noe som skulle være så flott!

jeg sier ikke mer.

Jeg lover, meg selv og alle dere, i morgen er jeg på gang igjen. med sunn mat, med kaloritelling, med nistepakke i veska. Med dansinga.

Det er greit nok å falle utpå, men her må jeg reise meg igjen og komme meg på banen.

Dette er min bekjennelse. Akkurat så ille har det gått i dag.

Det hjelper ikke det minste med anger og skam.

Det eneste som hjelper er å begynne på ny frisk i morgen.

Og I will!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Huff det var da feittirsdag så det holdt! Stakkar snupplure, det er ikke godt å ha det sånn. Hva var det som trigga deg til å spise sånn? Noe spesielt? Noe konkret? Eller var det din forestilling av hvordan andre betraktet deg?

 

Jeg gleder meg til i morgen jeg snuppelure, for da skal du være ørlite granne sterkere enn i dag, og små lass bygger fjell (er det ikke sånn det ordspråket er??) hehe og så skal vi danse og vi skal smile og gjøre oss pene, og så skal vi ut i verden og si tittitt her er jeg!

 

Nemlig!!

 

Nattaklem fra frøken tissetrengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Godt med trøstens ord og en god dytt mot en ny dag...

Joda, jeg har liksom den feiterollen i familien. Alle er så "perfekte". Helt fra jeg var liten så var det for mye av meg. For mye latter, for mye fantasi, for mye livsappetitt, og for mye appetitt. Jeg sa det som ikke skulle sies, jeg plumpa ut i der de andre alltid var peeene. Jeg fikk liksom rolla den glupske.

Og så tok jeg den da. Blke den som fikk de andre til å synge og le og riste på hodet. Den håååpløse, men litt morsomme da. Den som ikke visste måten.

Og nå som voksen tar jeg rolla igjen. Går rett inn i den. Enda jeg vet at disse mine familiemedlemmer med den prektige fine fasaden har mer enn nok å slite med innunder, så går jeg rett i dumrianrolla. Taperrolla. Enda jeg ytre sett trolig har lykkes mer enn noen av dem.

merkelige greier.

Jeg er den "tykke", hun som ikke kan måten. Som forsyner seg og forsyner seg og som bobler ut og jaja, hun er nå slik hun.

Og jeg tar på meg følelsen av å være taper. Den som ikke greier anoreksiens nøysomhet, den som ikke greier sie nei ( de byr meg med et overbærende smil, sikker på at jeg ikke sier nei, og jeg sier ikke nei...)

You name it.

Jeg hater og elsker familien min. det er mitt problem.

Jeg hater familebursdagene når ALLE møter opp, store og små, gamle og unge. Den store lykkelige familien som jeg trenger en halv uke å komme meg etter å ha vært sammen med.

Og som toppen av alt, på søndag er det ny familiebursdag.

Her må mobiliseres!!!

Natta alle medvandrere på veien mot et slankere liv.

Jeg gir meg ikke. Ikke denne gangen nei.

Pizzaen er tung i magen, og kremkakene svupper.

Men det er en ny dag som venter.

Og jeg vil og jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Håper du føler deg bedre i dag! Historien din sier meg noe om at det er så mange årsaker til overvekt. Sterk lesning. Og det med å gå inn i en rolle tror jeg mange kjenner seg igjen i. Man vil liksom oppfylle andres forventninger til seg selv, selv om forventningene kan være annerledes enn man tror.

Det er en hel uke igjen til veiing, du er bedre i ryggen, du har gått på en sprekk, og du ønsker å gjøre noe med det. Altså har du alle mulige forutsetninger for å lykkes! Kom igjen, dette klarer du!

Og familiebursdag søndag - er du nødt til å gå? Kan du finne på noe annet? Reise bort? Være i aktivitet?

 

Lykke til, jeg er spent på å høre!

 

Klem, Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg våkna til ny dag. Følte meg helt elendig. Mislykka you name it.

Grein og fant ut at det ikke er noe positivt i å synes synd i seg sjøl.

Så nå er jeg på banen igjen.

Har spist sunn frokost, tror at å greie strame meg inn og spise riktig i dag vil være veldig viktig, så jeg satser på det.

Har drageånde etter hvitløkspizzaen så det minner meg på at spist er spist men fra nå av altså...

Griet å være sin egen sjef slike dager. Jeg har tatt en sakte start på dagen.

Skal ha meg en kopp kaffi nå, sette på litt musikk, burde danset litt kanskje...

Så er det å hive seg på arbeidet.

Jeg vil, jeg kan! Det er mottoet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jeg våkna til ny dag. Følte meg helt elendig. Mislykka you name it.

Grein og fant ut at det ikke er noe positivt i å synes synd i seg sjøl.

Så nå er jeg på banen igjen.

Har spist sunn frokost' date=' tror at å greie strame meg inn og spise riktig i dag vil være veldig viktig, så jeg satser på det.

Har drageånde etter hvitløkspizzaen så det minner meg på at spist er spist men fra nå av altså...

Griet å være sin egen sjef slike dager. Jeg har tatt en sakte start på dagen.

Skal ha meg en kopp kaffi nå, sette på litt musikk, burde danset litt kanskje...

Så er det å hive seg på arbeidet.

Jeg vil, jeg kan! Det er mottoet mitt.[/quote']

 

Kjære snuppelure min!

 

Nå kan du få litt motivasjon fra meg, for du vet hvor mye jeg har strevd i det siste... Jeg har, til tross for en oppblåst mensenkropp klart å gå ned hele 500 gram denne uka og inn 4,5 cm så jeg er veldig glad i dag! Kanskje du kan ta til deg min glede i dag og bruke den som et lite kick til å gjennomføre denne dagen akkurat slik du har lyst til?

 

Håper du rekker å danse litt!

 

God klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på den dårlige følelsen du nå har hatt etter kakene og pizzaen. Tenk på at DEN vil du ikke ha igjen! Beundrer deg for at du reiser deg opp og ser framover!

 

Jeg hadde morgenkaffe med en venninne på BIT i dag. Der lå det noen diiiigre, nystekte boller og fristet, og tilsvarende diiigre kanelboller. Og brownies. Og damen bak disken spurte om jeg ikke ville ha med en croissant til kaffen.

 

Jeg tok med meg koppen og INGENTING annet. Så fornøyd. Er inne i en god stim, og håper motivasjonen både fra meg, frøken og de andre smitter over! Husk at her kan du få ut både glede og elendighet. Vi er midt oppi det alle sammen, vi forstår hva de andre gjennomgår av opp- og nedturer, for vi har vært der selv og det vil komme og gå. Jeg synes i alle fall det er helt unikt med dette forumet, fordi det for meg ikke er så lett å dele tanker om kropp, overvekt og mat med andre.

 

Ønsker deg en fortsatt bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!Jeg henger meg på..meldte meg inn igår!Er 81,5 kg og 1,67 cm..Jeg SKAL klare det denne gangen,etter mange forsøk!!Vi må bare pushe på hverandre..Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare flott å være flere :-)

 

Ville bare dele noe komisk med dere. I går mistet jeg skrittelleren min i do! Den ramlet med akkurat når jeg trakk ned, og der forsvant den i dragsuget.

Jeg må si jeg savner den veldig, jeg føler meg nesten litt naken uten den lille dingsen på hofta.

 

Men jeg får meg nok en ny snart, da vi skal starte opp konkurranse på jobben i uke 10. Målet må jo være å vinne minst èn gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg Hive meg på sammen med deg??Jeg er snart 26 år,167 cm og 81,5 kg...Jeg har lyst å ned til 70 kg.Men trenger seriøst noen å "konkurere"med:):)

Denne gangen skal jeg klare d!!!!Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe,det var en komisk historie:) Jeg begynte på mandag denne uken,å er positivt overasket.Jeg klarer meg veldig bra faktisk!!!Håper bare at jeg klarer å ha motet oppe:)I dag er det rotgraut og saltkjøtt til middag,hmm..Jeg ska forsyne meg bare en gang..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Deilig å lese om dere, både dotelleren :-)) og motivasjonen og gløden til dere alle. Og grammene i minus til deg frøken. Yess!

Jeg har kommet til langt på dag nå, og kaloriene er under kontroll, drømmen om et slankere liv er på plass igjen etter sprekken, og jeg er her, jeg er her.

Heia oss alle!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Må bare si god natt til dere, og fortelle at dagen i dag har gått veldig bra. Kalorimessig har jeg ennå 200 kalorier å gå på :-))

Eple til kvelds kanskje, eller en brødskive med noe lett på. Eller begge deler.

Optimismen er tilbake.

Hei vår i trange olabukser og høye brune støvler. Det skal bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Snuppelure! Fortsett med dette!

Jeg kjøpte Sætre Fiberrik i dag. Ikke prøvd det før. Spiste to stykker nå, med Philadelphia light med paprika og løk. Ikke prøvd det før heller. Men det var godt! Mye bedre enn potetgull, faktisk! hehe. Blir nesten en ny hobby, å prøve ut nye sunne matvarer.

 

Ha en god kveld og håper du legger deg med en bedre følelse i dag, og at gårsdagen er gått i glemmeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet hva vi IKKE er fornøyd med, og det er det vi jobber med her inne... fikk likevel en tankevekker etter gårsdagens "fredsprosesser": Hva er det vi LIKER ved oss selv? Utseendemessig og kroppslig? Jeg trenger å tenke på hva som er BRA ved meg. Ikke bare det jeg er misfornøyd med.

 

Jeg er fornøyd med øynene mine, jeg liker å sminke dem pent og fremheve den.

Jeg liker de runde hoftene mine, fordi kjæresten min synes de er fine.

Jeg har myke, fine hender.

 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det var en flott ting. Å tenke på hva vi liker med oss sjøl.

Jeg gikk på kafe for å kose meg, men ryggen verka så jeg gikk litt deppa hjem.

Jeg liker IKKE ryggen min i dag :-)), men det er da noe jeg liker.

Jeg liker også øynene mine.

Og før var jeg stolt av brysta mine, likte å gå med utringing. Nå føler jeg de henger, det er liksom blitt litt for mye av dem :-))

Men tja tjo, jo jeg liker øyenne mine. Jeg kommer visst ikke lenger akkurat nå, når det gjelder eksteriør. Skal jammen tenke mer over dette.

Hmmm, god tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig fornøyd med mine, men konstaterer at de beg... nei!!!! Det var ikke dette jeg skulle skrive om! OK, der ser dere hvor fort gjort det er å snu igjen... Altså, det jeg skulle si om pupper; tenk hvor mange flotte BH`er det finnes, som kan framheve dem.

Hver gang jeg tar på meg en push-up, tenker jeg på mannen jeg overhørte i undertøysavdelingen på H&M:

"Æ skoill hatt nåkka som hete push-øpp, har dokker det?!?" (ha meg unnskyld alle trøndere!). Den var veldig søt - han skulle vel hjelpe sin kjære til et lite løft. Eller kanskje det var en transvestitt?

 

Vi får trene videre på å like (deler av) oss selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen,

veide meg nå på mandag og hadde gått ned 200 gram siste uke. Det vil si at jeg har gått ned 800 gram på hele kurset så langt (er i femte uka nå). Det er jo bare ett par tre uker igjen, og jeg er så langt litt skuffa over resultatene. Tilbake i år 2000 gikk jeg på GR kurs og tok av nesten 20 kilo totalt, og da tok jeg av ett kilo hver uke. Jeg trodde jeg skulle få til det samme denne gangen, men den gang ei. Jeg har en mistanke om at jeg har for høyt kaloriinntak, men så har jeg ikke lyst til å spise så mye mindre heller.

 

Må visst satse på å få nok trim. Men det er ikke alle dager jeg er helt i slaget. Noen sliter med ryggen, jeg har mitt. Jeg går på et kurs i kommunikasjon to dager i uka, og de kveldene orker jeg ikke å trene i tillegg.

 

Kroppen; vel, jeg synes at jeg har fin figur, slank midje (i forhold til resten) og runde, yppige former og flott hår. Vel, det var nok selvskryt.

 

 

Jeg har tatt av en til cm rundt midjen nå har jeg tatt av 6 cm totalt rundt midjen, målet viste 85 cm i morges.

 

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jammen fikk jeg noe å tenke på der, om å like seg sjøl.

Jeg hadde et kurs nå i kveld, en gruppe jeg har jobba med lenge. Og så kom en dame med et kort til meg, et bilde hun hadde tatt av meg uten at jeg visste det.

Da tenkte jeg, jøss, ser jeg så bra ut!!!! Det var en deilig tanke.

Javisst er det for mye av meg, magen er stor, og overkroppen for svær og jeg får aldri skjorter eller dressjakker som går igjen over brystet. Men der hun hadde knipsa meg, så var jeg faktisk ganske så pen!!! Glimt i øyet, intensitet og glød i utstrålingen. Jeg kler ganske godt håret slik det er nå.

Det var deilig. Nydelig.

Jeg lar den gode føleslen ligge der og godgjøre seg. Tenker jo at det var et flatterende bilde, og at det var tatt i et godt øyeblikk. Men det VAR meg.

Hei hå, tror jeg henger kortet på kontorveggen min.

Jeg er ikke så aller verst!!!!

Og fremdeles har jeg noen kalorier tilbake på kvoten min i dag :-))

Var det ikke for ryggen som er helt j..... så skulle jeg ha dansa litt.

Hei til dere.

PS. Neste uke skal jeg gå ut og kjøpe meg en lekker BH!!!! Få fram atributtene :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hvor er det blitt av deg RIMIP?

Savner deg på tråden....

Og Gry... Er du der?

Vi må holde sammen i dette store flotte prosjektet. Vi skal jo bli enda vakrere og flottere!!!!

God natt til deg også Ani34!!!!

Og til dere andre som jeg får så mye gleder fra!!!!

Tirsdag er veiedag, så vi må passe oss i helga!!!

Jeg skal i bursdag på søndag og er allerede begynt strategiplanlegging for å unngå å gjenta sist bursdags store utskeielse.

Kan ikke godt la være å gå i min mors runde dag for å slippe kakefristelser :-))

Men det er fredag først, og lørdag...

Og nå - god natt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Ja,da er det helg..må si jeg gruer meg litt til det da:( Har vært flink hele uka,faktisk ikke en sjokoladebit eller brus..

Skal til en veninne i morgen på reker...hmm,kansje jeg ska ha med meg grøvbrød:) Håper jeg klarer meg med en par skiver loff da.Det er jo så nydelig,bruker å spise til jeg nesten sprekker...Hvordan går det med med dere andre da??Gleder/gruer meg til mandag og veiing..håper på det beste.God helg alle sammen..Kos dere med god,sunn mat:) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du har jo vært kjempeflink denne uka!!!!

Ikke la besøket ødelegge for deg.

Et triks jeg har brukt, men ofte glemmer, er å spise et knekkebrød eller to før jeg går i besøket så jeg ikke er sulten. Det er lettere å begrense seg når magen er litt full.

Drikk mye vann og fyll opp med det. Og tenk på ditt nye slanke jeg som skal stige frem og glitre. Gle deg til alle rundt deg i selskpet neste gang skal stå med gapende munn når ditt nye jeg kommer inn døra, stesja og sexy og uimotståelig!!!!

Ha den tanken i hodet når du sitter der, smil litt med deg sjøl og gle deg.

Jeg skal mobilisere hundre prosent i mitt besøk på søndag. ikke en gang til skal jeg gå på trynet så ettertrykkelig som i sist besøk.

Jeg har tenkt å bake med meg en GR kake, en mager en som jeg kan ta to stykker av. Og by fram uten at noen ved at dette er magermat :-)). He he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er det mye optimisme å spore. Så bra med bildet, snuppelure! Herlig å føle seg pen og smashing :-) Jeg har tenkt mer på hva jeg er fornøyd med. Jeg har stått og sett på meg selv i speilet, og jeg er fornøyd. Jeg vil klippe håret i en ny og kulere frisyre (men må vente til neste lønning, da! hehe). Jeg vil ta litt sol og få en gylden farge i ansiktet, selv om det er midt på vinteren.

Det ER lov å skryte av seg selv her inne, men jeg merker det er vanskelig! Det sitter så langt inne!

 

Fikk meg en opptur i dag. Vi er på besøk hos mamma, og kom seint i går kveld, så fikk ikke pratet med henne før i dag. Og noe av det første hun sa var; men i all verden, holder du på å magres ut?!? Jeg sa stolt at ja, jeg har gått ned noen kilo. Og det kunne hun se godt, sa hun. Jeg fortalte da at jeg har gått på GR-kurs, men at det var egentlig en liten hemmelighet. Og kjæresten min har jo også gått ned, som er godt synlig.

Det var veldig deilig å få en bekreftelse på at det virker!

 

Ellers deilig å være "hjemme". Bare tasse rundt i huset, fyre på peisen og se på ski-VM. Og ha fri fra jobben, ikke minst!

Men faren henger over oss, på kjøkkenet lurer det mange fristelser - så har spist noen få sånne kanel-gifler eller hva det heter. Mini-kanelboller, liksom.

Vi skal snart ut og gå en tur, i ti minus og snø, brrrrr. Ikke noe skivær, men all bevegelse er bra bevegelse :-) Skal til min far i kveld og da har jeg tenkt å lage middag. Saumfarer nettet etter en sunn og god oppskrift. Noen tips??

 

Janecki, ikke mist motet selv om du ikke har gått ned så mye du håpet på! Plutselig løsner det, skal du se. Må nok satse på å trene litt mer. Går det an f.eks å gå til kurset, eller hoppe av bussen før du skal, og gå resten?

 

Sjannick, støtter rådet om å spise litt før du drar. F.eks. en hel pose med knaskerøtter - det fyller godt opp i magen.

 

Snuppelure, høres lurt ut å ta med en GR-kake på bursdagen! Og seff skal du dra når det er din mor og allting :-)

 

Fin fredagskveld til dere alle flotte og vakre damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på besøk hos pappan min og koser meg, og vil sende en liten hilsen til dere andre damer. Vi planla å lage en sunn GR-middag, men pappa hadde allerede kjøpt inn til pasta og pastasauso-middag og da ble det det. Det er vel ikke så aller verst :-)

Vi har også spist sjokoladekake, og det var mer godis på lur. Cashewnøtter, Center-sjokolade, FOX, NOX og pringles. Alt lå tilrette for en skandaløs kveld.

Status; èn FOX. Fem cashew-nøtter. Èn center-sjokkis. To flak med pringles. Imidlertid tre glass rødvin. Så jeg er litt småsusete nå, faktisk, men fornøyd, fordi; for bare noen måneder siden ville jeg ikke gitt meg før pringles-boksen var tom. Heller ikke nøtteskåla. Og FOX og NOX smakte utmerket sammen en gang i tiden, gjerne to biter av hver i munnen samtidig.

Rødvin er jeg glad i, det kommer jeg alltid til å være. Men jeg drikker det sjeldnere enn før. Ikke at jeg var rødvinsdranker før heller, to-tre glass i slengen. Men bare sjeldnere nå.

Og det beste av alt; min pappa merket også at jeg hadde tatt av. Han sa; neimen, er du blitt mindre?!? og sa: Nå vil jeg ha 20 kroner!! (intern spøk fordi jeg engang fikk 20 kr. av ham fordi jeg kommenterte at han hadde gått ned i vekt).

 

Jeg ønsker dere en god natt, og jeg vil i sentimentalitetens ånd si at jeg er blitt glad i dere, mine ukjente slankevenner :-) Setter SÅNN pris på å ha dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...