Gå til innhold

Begynte i går...


Gjest Snuppelure

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Du dæven så flink du var nå! Nyt den rødvinsrusen du. Før ville du ikke fått den fordi forbrenninga var kicka av all mat og snop!

 

Love you too! Rart det der at man setter sånn pris på mennesker man aldri har møtt!

 

Goood klem fra frøken ikke trøttis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det er to dager til veiing....

Jeg sneik meg på vekta i dagmorges og hjeeelp, det var opp....

Den trengte jeg før bursdagsbesøket jeg skal i i dag. En sterkt påminning:

Her må jeg virkelig ta tak!!!!

Ikke gi meg. Absolutt ikke!!!!!!!!!!!!!

Jeg skal pynte meg og gjøre meg fin og gå i selskapet, men passe på å være mett før kakene kommer på bordet!!!! (baker grove rudstykker som jeg skal spise før jeg går, noe godt og sunt på nam nam nam...)

Jeg VIL IKKE gå gale veien nå.

Pokker at det skal være så vanskelig da!!!! Men jeg gir meg ikke. Ikke søren!

God tanke til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, dette klarer du! Go go go :-) Veldig lurt å spise før du drar.

 

Hadde selv et par utfordringer i går. Vi var jo hos min far + hans samboer. Det ble snakk om at vi hadde gått ned, ved frokostbordet i går - pappa lurte interessert på hva vi hadde gjort for å legge om kostholdet, og vi svarte som sant var - mindre mat, oftere og sunnere. De hadde ikke ETT magert pålegg i hus; diverse oster, pølser, syltetøy, etc. Det er rart, men jeg hadde problemer med å finne ut hva jeg skulle spise av det. Så utrolig bevisst har jeg blitt gitt. Så skulle vi reise på fjellet og stå på ski. Tror du ikke pappas sambo hadde vært ute og kjøpt to enorme skolebrød vi fikk med oss, samt at hun sendte med oss en nesten hel sjokoladekake. Det er veldig vanskelig å si "nei takk" da. Spiste hver vår bolle, men sjokoladekaken har jeg ikke rørt. Det er vanskelig når til og med omgivelsene som VET, ikke "respekterer" at vi er på slankern. Så det er fristelser på hver en kant.

 

På fjellet fikk jeg en litt kjip opplevelse. Jeg har kraftige legger, og kjøpte meg tidligere i vinter nytt slalomutstyr med spesialstøvler som kunne reguleres slik at de ikke strammet over leggen. Når jeg kjøpte dem, virket de veldig gode og veldig fleksible. Men i går slet jeg med å få dem på meg. Tvingte dem på, men mistet blodsirkulasjonen og måtte ta dem av igjen. Tok ut sålene, tok av meg ekstra sokker slik at jeg hadde ett par igjen, tynne ullsokker, og bare ett lag med superundertøy nedi støvlene (det var kaldt og jeg hadde kledd meg godt! :-) ).

 

Jeg ble deppa over at det fortsatt skulle være en kamp å få på slalomstøvlene, og hadde ikke sånn kjempeglede av å stå på ski, som jeg egentlig elsker! Kaldt var det også...

Men, det er så mye lettere å tenke positivt nå! Kanskje problemet blir mindre når jeg går ned litt til. Kanskje støvlene er ekstra stive og harde nå i begynnelsen. Jeg må øve meg på ta dem på hjemme, finne ut hvilken strømpebukse jeg bør bruke og hvor tykke sokker og så videre. Om to uker reiser vi på fem dagers skiferie, og den SKAL jeg nyte. Suse ned bakkene og ikke kjenne noen motstand i leggene (utover at støvlene må holde dem på plass da, hehe).

Så det så.

 

PS: lagde kyllinggryte fra oppskriftene her inne, til lørdagskosen. Den smakte utrolig godt! Kylling i soppsaus og masse grønnsaker. mmmm.

 

God søndag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt inspirasjon igjen etter å ha følt det som et ork å telle kalorier, noen dager. Laget en kjempegod fiskemiddag i dag, og er litt inspirert til å fortsette med dette. Det er så mye godt du kan lage, og når jeg spiser fisk og grønnsaker kan jeg spise meg skikkelig mett også. Jeg har funnet ut hvor fort det går opp i kalorier når jeg ikke er bevisst på hva jeg spiser, og den vanlige "brød-maten" blir det fort mye kalorier av.

 

Jeg kjente meg sånn igjen da du fortalte om slalom-støvlene, Ellie! Men se nå bare fram når våren kommer så skal vi nok bli slanke, i hvert fall til sommeren! Når jeg er ferdig med GR kurset jeg går på nå vil jeg fortsette på egenhånd en stund, og bruke det jeg har lært. Det er jo så mye inspirasjon og hente hos dere her på "tråden" ! Jeg tror at dette skal gi resultater etter hvert, så får jeg heller jobbe med å få opp trimpoengene! I går kveld gikk jeg av bussen en holdeplass før, og gikk det lille stykket.

 

Jeg tror vi skal bli fine og slanke til sommeren alle sammen! Vi er i hvertfall på vei i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hjemme igjen fra bursdagsbesøket, og jeg greidde målet mitt!!!! Yess! Bare ett kakestykke, og ikke mer.

Satte meg innerst ved bordet, slik at det var tungvindt å nå kakefata, drakk kaffi til jeg holdt på å få vondt i magen :-)). Det gikk.

Kanskje var det litt den dramatiske førbesøkesopplevelsen. Min kjære ble akutt dårlig og jeg måtte kjøre han på legevakten. Det var heldigvis ikke noe farlig, men vondt nok, og han må holde seg i ro noen dager og kanskje mer. Så han ble ikke med i besøket.

Var det noen som spurte etter han og brydde seg???? Neida.

Min eks var sentrum. Sjarmerende, karismatisk og kjendis som han er, så har han hele familien min i sin hule hånd. Det var ikke jeg som fikk omtanke da vi ble skilt, enda han var notorisk utro hele ekteskapet vårt. Jeg var sikkert ikke så lett å være gift med, mente familien min. At jeg nå har funnet meg en "alminnelig" rolig mann, ja de kjenner han jo ikke så stille som han er, sier de. Som om de kjenner min eks???? Familien min klumholder på han. Min mor har til og med sagt at viss hun skulle dø så må navnet hans stå i dødsannonsen. De synes det er stas med han. Fyttikatta.

Vanligvis plager det meg å være der han er, men i dag var jeg freda. Det var deilig å kjenne at jeg rett og slett hadde freda meg selv. Jeg var stille, rolig, sjenka kaffi og var behjelpelig, og satt inderst i kroken :-)).

Det er så deilig å være hjemme igjen, i mitt stille rolige bo, uten alle de dyre flotte tinga jeg hadde før, uten å måtte være "kledd" og representativ. bare være meg. Krype inntil en god mann som tar meg som den jeg er.

Jeg besto prøven. Jeg greidde å la være å hive innpå kaker for å døyve alt eller demonstrere mot alt.

Jeg var freda.

Jippi. Dagen er god, kvelden er ennå ung.

Hei hå til dere alle. Jeg vil drysse komplimenter over dere alle sammen, dere flotte flotte jenter som bare skal bli flottere og flottere utover våren.

Nå skal jeg være god mot han som har gitt meg et hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Gratulerer så mye, Snuppelure!! Lagre denne positive opplevelsen i hodet ditt, og hent den frem igjen neste gang du skal på et lignende arrangement.

 

Men den familien din høres ærlig talt ikke helt god ut, altså. Vi har våre greier i min familie også, men jeg er glad jeg slipper dine problemer!

 

Gratulerer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig hyggelig å høre Snuppelure. Er veldig glad på dine vegne nå :)

Det er jammen ikke bare enkelt med familie, men nå klarte du å bryte et mønster. Så kjempeflott altså. Nå har du god grunn til å være skikkelig stolt av deg selv! Og vi er stolte av deg også som klarte å være tro mot deg selv i møtet med eksen og familien. Stå på videre Snuppelure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg blir helt rørt av varmen dere viser meg!

Nå har jeg laga til noe godt og veldig sunt til min kjære og meg.

Han er ikke helt i form akkurat, så jeg nyter å få stelle ligg godt med han.

Det med å bryte mønster er forbaska vanskelig men utrolig godt når en greier det.

Og det er helt rett, familien min er ikke helt god nei.

Jeg sliter med det. Men nå er det heldigvis leeeenge til neste bursdag.

Takk igjen for varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svelget alt for mange kalorier i helga:( Gruer meg til veiing i morgen.Har sikkert gått opp!!Men,starter for fult igjen i morgen..Helgen er en stor utfordring for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du klarte å bryte mønsteret snuppelure. Å herregud for en familie du har. Den er værre en min, men går det ikke an å slå i bordet. Å si at de enten må velge mellom deg eller eksen din? Min eksmann var glorifisert i min familie, men nå har de ikke kontakt med han lenger annet en det de må ved konfirmasjoner osv. Dette er jo din familie ikke hans. Kan du snakke med han om det kanskje, eller er han så navlebeskuende at han ikke ser noe annet en sin egen navle? Det er trist når det er sånn, familie burde slå ring rundt sine egne, å da spiller det jo ingen rolle om hvem som var lett og være gift med eller ikke. Virker ihvertfall ikke som om det var lett og være gift med denne eksen din.

Lykke til videre. Stor klem fra rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Nå er jeg bra stolt av deg nå! Spesielt fordi du tok det ene kakestykket og lot være med det, men også fordi du ikke feiret dette med å kose deg med noe godt da du kom hjem, eller trøstet deg med noe godt (med godt så mener jeg usunt...) etter dusteeksen...

 

Kjempeglad på dine vegne!!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på vekta idag da??På min sto det -900 gr:):) Jeg er fornøyd men det.Jeg var på byen i helga,å drakk mye vin...:) Gleder meg til neste veiing jeg..Motivasjonen er på topp.Ska trimme mere denne uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Jippi! I dag fikk jeg lønn for alt mitt strev!

Vekten i morges viste at jeg har gått ned ett kilo den siste uka, så nå er jeg nede i 86,7 kg (jeg er 172 cm høy). I tillegg hadde jeg tatt av en cm til rundt midjen, så nå er midjemålet 84 cm. Jeg har ikke vært så spesielt flink den siste uka, tror at jeg hadde mistet litt motet fordi jeg hadde gått så lite ned. Jeg tror at det som vises på vekta nå er lønn for den jobben jeg har gjort i alle disse ukene. Så nå går det rette veien, endelig. Nå kan jeg se for meg at jeg kan klare å ta av flere kilo framover, og 15 kilo til er ikke uoppnåelig. Det der var en skikkelig opptur.

 

Gratulerer til deg Snuppelure som klarte å styre deg i kaffeselskap. Det var leit da med familien. Jeg kjenner meg igjen. Familien min holdt alltid med motparten. Hvis jeg kom hjem og grein da jeg var liten spurte moren min alltid: "Ja, hva var det du gjorde da?" Ja,ja, så slapp hun å engasjere seg, eller å bry seg med hvordan jeg egentlig hadde det. I dag har jeg ingen kontakt med familien, og sånn er det. De får begynne å ta ansvar for sine egne følelser. Jeg var lenge bærer av familiens "sykdom", slik jeg ser det. Men ikke nå lenger.

 

Når jeg er inni et dårlig spisemønster kan jeg nærmest "tvangs-spise", det vil si at jeg trykker i meg det som er av søtsaker, også etter at søthungeren er tilfredsstilt og når jeg egentlig har fått nok. Jeg klarer ikke å stoppe før det er tomt, og jeg tror at det egentlig er en måte å døyve dårlige opplevelser på.

 

Så jeg tror jeg vet hvordan du har det, Snuppelure, og jeg synes at det er godt gjort å bare spise ett kakestykke i den situasjonen. Men vi støtter hverandre, og da klarer vi bedre å takle slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke buksene mine er blitt videre og kroppen lettere? Jeg synes jeg har vært så flink.

Gleder meg ikke akkurat til veiing i morgen. Da er det alvor.

Ellers fikk jeg en rar aha-opplevelse i dag.

Jeg fikk en E-post med veldig gode tilbakemeldinger på en jobb jeg har fått. Såmm glitrende tilbakemelding. Og så greidde jeg nesten ikke lese det. jeg skumleste og gikk ut. Gikk på en annen jobb, var nesten litt sånn deppa. Men var jo proff :-))

Hm, hva var dette med at jeg ikke greidde ta inn gleden.

Jeg kom hjem igjen, gikk rett på kontoret og tvang meg til å lese E-posten en gang til.

Jeg merka jeg ville skvette forbi de flotte ordene om meg og min jobb.

Har jeg rett og slett problem med å tåle skryt? Er godord litt vanskelige å ta?

Hm og atter hm.

Jeg burde jo være kjempeglad. Jeg burde juble og sprette rundt.

Jeg takler kjempefint kritkk. Da går jeg på igjen og jobber på.

Kanskje jeg rett og slett ikke helt tør å bli slank og smekker. Jøss, folk kunne jo sende meg beundrende blikk. Slik jeg drømmer om. Men det er jo bare drøm.

Hm og atter hm.

Her må krokodillene opp av vollgrava. Her må vannet renses så jeg kommer over til landet der alt er mulig. :-))

Hei hå jenter.

Jeg spaserte gjennom byn til jobb i dag. Det var ikke mer en tjue minutt hver vei, men jeg gikk :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei Snuppelure!

 

Høres ut som du må gå noen runder med deg selv når det gjelder å få positive tilbakemeldinger, ja. Vi mennesker er jo sosiale dyr, og skal visstnok ikke klare oss uten positive signaler fra andre? Hvorfor er det så vanskelig for deg og andre i samme situasjon? Kanskje du har lært å "greie deg selv" i så stor grad at det er vanskelig å ta imot godord fra andre? Ikke vet jeg.

 

Hvordan var det å gå til jobb? Jeg forbrant nesten 200 kcal på en knapp halvtimes gange, så til og fra jobb ble omtrent 2 trimpoeng - det skal jeg benytte meg MYE av når det blir varmere i været! Kanskje vi skulle hatt en gå-til-jobben-kampanje?? Mange trimpoeng å hente der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det med gå til jobben aksjon er helt topp!!!

Det vil si, jeg jobber litt forkjellige steder, så noen steder er det rett og slett for langt å gå. Men jeg kan parkere et stykke unna og få en liten tur uansett.

Det var kanskje en god mulighet for late meg.

OK. Resten av uka skal jeg gå minimun et kvarter til og fra der jeg skal. Det er et mål.

Jeg drar forresten bort til helga. Hotellopphold og fristelser de lux.

Men en ting om gangen. Først er det gåinga.

Rapportplikt vel? :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hvordan gikkd et på vekta i dag? Jeg skal i morgen og burde glede meg for jeg har vært flink, men tåler rett og slett ikke flere nedturer på vekta nå, så jeg har ltt vondt i magen. Har ligget og vippet rundt 85 kg siste fem uker og er pisslei. Var endenlig nede på 84,7 sist uke og håpet nå er å være nærmere 84 enn 85 kg...

 

Krysser fingrene for deg!!!

 

Flink til å gå er du også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...