Gå til innhold

Det går så fryktlig sakte nedover....


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Vi nærmer oss veldig på å bli ferdig med kjøkkenet. De siste småtingene tar utrolig lang tid, og det er litt frustrerende, men nå begynner det å hjelpe. Helt ferdig er vi antagelig på mandag. Da blir nemlig stekovnen og toppen levert fra Ikea, og planen er ihvertfall å være ferdig med alt det andre før det.

 

I dag er det ikke så mye for meg å gjøre, så da skal jeg prøve å få satt meg litt ut og slikke sol. I følge værmeldingen skal solen her på øst-landet forsvinne litt, så da få jeg passe på mens den ennå er her.

 

Om en liten straks skal jeg kjøre og hente eldstedatteren. Hun har ferie denne uken og slapper av sammen med venner. Hun låner bilen endel, men vi passer på å la henne kjøre den nest yngste til stallen og slike ting og det sparer vi mye tid på. I tillegg så leser vi Harry Potter sammen. Hun er ikke glad i å lese selv, så jeg har lest mye høyt for henne opp gjennom årene. Vi har lest alle bøkene om Harry Potter og holder nå på med den siste. Jeg har faktisk bare lest to av bøkene om HP stille for meg selv. Alle de andre har jeg bare lest høyt; for egne barn, for barn på SFO og barn på skolen. Jeg liker å lese høyt og for noen år siden var det et av barna på SFO som bare kalte meg "Herr Wiltersen".

 

Jeg hadde et håp om å klare å gå ned litt i løpet av sommerferien. Det ser ikke uttil at jeg komemr til å klare det, men jeg har heller ikke gått noe opp. All gåingen min holder tydeligvis til at jeg kan spise litt godt, ha noe godt å drikke og rett og slett ha litt ferie:-)

Fra mandag av skal jeg skrive ned alt jeg spiser og ha mere fokus på å få i meg det jeg skal ha i meg. Jeg har fremdeles ikke bestemt meg for om jeg skal begynne på kurs eller ikke.

I går så jeg på Oprah-show på Tv3 for første gang. Det handlet om en familie som slet med overvekt og de hadde fått hjelp av en fyr som var ekspert på rydding. Han hadde en teori om at rot i hjemmet gir overvekt hos de som bor der. Så de ryddet og ryddet og huset ble veldig fint. Jeg vet ikke om det hadde noen effekt på vekta til familien, men teorien hans fikk meg til å tenke litt. Kjelleren til denne familien så omtrent ut som kjelleren min. Full av rot og ting man ikke trenger, men som man ikke har fått somlt seg til å bli kvitt. Nå er jo vi i siget med oppussing, og skal begynne nede så snart vi er ferdig med kjøkkenet. Jeg må si at den kjelleren er jeg lite stolt av. Halve kjelleren var fremdeles uinnredet da vi flyttet inn her for 12 år siden, og vi har ikke gjort noe med den. Bare puttet inn mye rot og skrot og hatt opprydding en gang, eller to, i året, men det hjelper ikke så mye. Men nå skal den til pers. I løpet av høsten regner jeg med at kjelleren kommer til å være oppgradert opptil 100 % i forhold til hva den er nå:-)

 

Det er fredag og helgen er nær. God helg til alle. Vær i aktivitet og drikk mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Hei, hei Elise V!

Jeg må bare bøye meg i støvet, du er så flink!!! Er skikkelig imponert over gåinga di! Er sikker på at du får resultater med målebåndet, og det er jo det vi vil ikke sant? Er egentlig viktigere det enn vekta.

Jeg har ikke vært så flink i sommer, men nå er ferien mer eller mindre over, så det er bare å ta seg på tak. Har satt på meg telleren i dag, og ser at jeg mp ta en liten tur ut etterpå. Gleder meg faktisk til å komme inn i rutiner igjen, merker at da blir jeg mer opplagt og i bedre humør. Vekta viste 82,3 i dag og nå er det bare en vei og det er nedover!

Leser at du også er CSI fan, her er vi skikkelig hekta!

Ha en kos kveld,

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er så absolutt CSI-fan. Jeg har de tre første sesongene av originalen på DVD, men ser allikevel på de episodene som går nå på TV. Er ikke alltid jeg setter på DVD'en, så da er det like greit å se dem på TV. Noen ganger må jeg innrette gåingen min etter når CSI starter, og da betyr det at jeg er ute og går etter klokken 23. Men da er det så stille og rolig ute, at det er bare deilig å gå da.

 

Nå er vi nesten helt i mål med kjøkkenet. Vi har fått på plass alle tingene i skapene, og vi var og kjøpte lister i stad. Vi mangler fremdeles lister til vinduet, men vi skal fikse det i morgen. Ellers så står det igjen å få kjøpt veggplater til å ha bak ovn og vask. Jeg var på Ikea på mandag for å kjøpe dem, men da var de utsolgt. Må derfor tilbake, ennå en gang, for å få tak i disse platene. De må vi bare ha for å beskytte veggen, ellers så er jo snart mye av arbeidet vi har gjort de siste ukene helt bortkastet. I løpet av dagen blir jeg nok ferdig med å rydde rundt her, og min kjære skal få sette opp lister. Jeg har tatt bilder under hele prosessen og skal ta det siste bildet når hele benken er ryddet. Da skal jeg legge bildene på nettet og sende til familie og venner slik at de får se hvordan det er blitt her. Jeg er SÅÅÅÅ fornøyd og glad. Det er helt utrolig at det endelig er blitt virkelighet.

 

De siste dagene har jeg vært sent ute for å gå. Det har vært såpass mye å holde på med, så jeg har ikke hatt mulighet til å gå før ganske sent. Men så lenge jeg rekker å gå mine 50 minutter før midnatt, så er det greit. Jeg har kommet meg opp i 70 poeng på tre nr. 3, og gleder meg til å begynne med tre nr. 4. Når ferien snart er over, skal jeg øke målet mitt og da må jeg øke minuttene mine på en eller annen måte også. Enten må jeg øke til 60 minutter eller ha som mål om at noen av de 50 minuttene skal være jogging. Hva det blir til, vet jeg ikke ennå.

 

Nå er det tilbake til arbeidet med kjøkkenet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går og ferien er straks over. Mandag skal jeg en tur på skolen og onsdag begynner vi alle sammen. Det har vært en fin ferie, vi har vært avgårde på fjellet og vi har fått gjort en stor innsats her hjemme. Vi har også fått mulighet til å nyte det fine sommerværet. Og jeg har hittil klart å være over 10 000 skritt om dagen og minst 50 minutter aerobe skritt.

Jeg har en eneste dag med mindre enn 50 minutter. Det var 20 juni, da vi reiste med buss på korpstur til Kristiansand. Da var ikke dagen lang nok til å rekke 50 minutter, men det ble 30 minutter den dagen, så det ble jo noe.

 

Jeg synes jeg har gjort en veldig bra innsats med å klare å få inn turene mine hver dag. Det har ikke vært få dager hvor jeg har vært ute etter kl 23 for å få på plass minutter og skritt.

 

Når ferien nå snart er over, skal jeg øke målet mitt igjen. Jeg tror nok at jeg skal legge meg på minst 60 minutter aerobe skritt og mellom 12 000 og 15 000 skritt hver dag.

 

I kveld skal vi på konsert. Det blir koselig, men det betyr at jeg må få gått en bra tur før det blir ettermiddag ellers vil jeg ikke rekke det.

Ha en fin lørdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var søndagen over. Uken har vært ok. Jeg har fått gått mine 50 minutter hver dag denne uken også, noen dager har det blitt mer enn 50 minutter. Kjøkkenet vårt er endelig ferdig og vi nyter den nye tilværelsen, min mann og jeg.

 

Onsdag er det tilbake på jobb for fullt. Jeg tjuvstarter litt og tar noen timer i morgen, men tirsdag skal jeg ha en skikkelig fridag. Dvs at jeg skal gjøre ting som ikke har med oppussing eller rengjøring av hus å gjøre.

Det blir greit å komme tilbake igjen på jobb nå synes jeg. Rutiner blir lettere å følge, selv om jeg ikke har kommet veldig ut av rutiner nå i sommer. I det hele tatt så synes jeg denne sommeren har vært velig bra mht å holde vekta. Jeg pleier vanligvis å gå opp på sommeren, men i år har jeg unngått det. Jeg har ikke gått nevneverdig ned, men formen er blitt enda bedre i løpet av sommeren. For meg så er det nå blitt en vane å komme seg ut hver dag. Ja, det er faktisk blitt en vane for resten av familien også, de passer på at jeg får mulighet til å komme meg ut og minner meg på at klokken går hvis det begynner å bli sent en dag.

 

Jeg har så godt som bestemt meg for å prøve et GR-kurs igjen. Om det blir et internett-kurs eller et vanlig kurs vet jeg ikke helt. Men jeg skal ha noen uker på jobb før jeg melder meg på. Jeg tror liksom at når jeg får spist til samme tid hver dag over litt tid, så vil jeg få litt betalt for all gåingen min i sommer. Jeg ser at jeg er mye fastere i fisken nå enn det jeg var før ferien, men verken vekt eller målebånd gir noe spesielt utslag. Tror derfor at jeg har fått noe mere muskler og håper at dette vil gi litt nedgang på vekta etterhvert.

 

Jeg øker nå målet mitt til minst 13 000 skritt og minst 60 minutter aerobe skritt hver dag. Har tidligere hatt uke fra lørdag til fredag, men endrer det nå til mandag til søndag. Skal ha dette målet i en uke og så får jeg evaluere hvordan det gikk neste søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit å komme seg over 13 000 skritt i dag (eller i går egentlig, midnatt er jo passert). Det ble 63 aerobe minutter, så det gikk greit med dem også. Den ruten jeg valgte å gå i dag, skal jeg ikke velge såpass sent på kvelden igjen. Jeg møtte nemlig grevling to ganger på ganske kort tid! Først var det en grevling alene og bikkja syntes det var kjempestas; trodde sikkert det var en katt. Så gikk jeg noen minutter til og hørte plutselig noe voldsom rasling i skogen. Jeg ble ganske redd og var ikke sikker på hva det egentlig var, for det raslet ganske voldsomt. Kunne jo vært en elg eller noe sånt også, men det var 4 eller 5 grevlinger som kom løpende ut av skogen til slutt. Jeg tok meg ikke tid til å stoppe for å telle dem, jeg var på full fart avgårde med bikkja på slep. Hun syntes ikke det var spesielt spennende andre gangen, men det kan like gjerne ha vært fordi hun hørte at jeg var redd.

Pulsen gikk ganske høyt en periode etter dette, og jeg pratet veldig høyt med bikkja til vi kom til hovedveien og mere lys.

 

I morgen skal jeg gå tur mye tidligere. Eller et helt annet sted enn det jeg gikk i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EliseV du kjenner ikke meg men jeg har fulgt med deg en god stund. Må bare si hvor imponert jeg er over alle skrittene du klarer å få inn hver dag. Og blir det sent på kvelden, så bruker du ikke det som unnskyldning men finner frem turskoene og ut og gå. Imponerende ståpåvilje der. Har stor tror på at du vil klare å nå målene dine. Gleder meg til å følge deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også du gjør en imponerende jobb, EliseV.

 

Jeg har en tendens til å ikke gå ut hvis det først har blitt sent på kvelden - men hvorfor ikke gå ut etter 22 - 23 egentlig hvis jeg ikke rekker annet, slik som du gjør?

 

Det ble en vekker for meg!

 

Jeg hadde et mål da jeg startet, at om jeg ikke gjorde noe annet av trening, skulle jeg ut og gå minst 30 min hver dag. Men det har jeg ikke gjennomført. Du har inspirert meg til å pusse støv av det målet.

 

Jeg er sikker på at all gåingen både gjør noe for muskelmassen og at det vil gi utslag på vekta etterhvert. Og tenk hva det gjør for å øke hvileforbrenningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig hilsen, 2neA:-) Det er fint at noen følger med på hva jeg gjør. Det hjelper til med å unngå å finne de unnskyldningene jeg kunne brukt for å la være å komme meg ut.

Jeg tror de fleste av oss kan de fleste unnskyldningene for å la være å gjøre det vi egentlig bør. I VG nå på søndag sto det litt om det; å finne unnskyldninger for oss selv. Det var en god motivator videre.

 

Vi må heller prøve å finne unnskyldninger for å finne den tiden vi trenger til å komme oss på trening, til ikke å spise den sjokoladen, gjøre den ekstra innsatsen som trengs for å klare det vi har satt oss fore; nemlig å gå ned noen kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro vi til Oslo en tur. Vi skal på 70-talls party på lørdag og jeg trengte et kostyme, så vi dro til Festmagasinet standard. Der fant jeg et stilig Disco-Lady kostyme så nå blir jeg skikkelig stilig til helgen altså. Min kjære fant seg en utrolig glorete dress, den er gul med blomster på. Stilig:-) Gleder meg veldig til party. Tror det blir kjempemorsomt!

 

Mens vi var i Oslo fikk vi kjøpt nye sko til min sønn og noen klær til skolestart for nestyngste. Vi fant noe fint på WOW. Det er jo i grunn der vi finner det meste av tøy til henne nå for tiden, og det er jo mye fint der da.

Men det beste av alt med hele turen, var at vi parkerte et godt stykke unna dit vi skulle, så ikke bare fikk jeg mange skritt på telleren min, men jeg fikk også hele 30 aerobe minutter på å gå frem og tilbake til bilen! Det er kult da.

 

Tidligere i dag var nestyngste og jeg med bikkja hos dyrlegen. Da passet vi selvfølgelig på å gå frem og tilbake. Bikkja fikk trim og jeg fikk aerobe skritt på telleren. Jeg benytter enhver anledning jeg har til å gå litt, da samler jeg skritt og noen ganger blir dt også aerobe minutter ut av det. Alle monner drar, vet dere:-) Vi måtte til dyrlegen en tur fordi bikkja har klødd så veldig i det siste, og hun har fått sår av all kløingen. Jeg tenkte kanskje at hun hadde fått pels-midd, men dyrklegen trodde at det var skabb. Så hun fikk en sprøyte og vi skal tilbake med henne neste lørdag for en ny sprøyte. Heldigvis smitter ikke hunde-skabb over på verken katter eller mennesker, men jeg skal være veldig forsiktig med å la bikkja få hilse på andre hunder en stund fremover. Det smitter visstnok både ved direkte og indirekte smitte. Så det går nok, minst, en skabbete rev omkring i skogen her i området. Stakkars rev, den har jo ikke en sjanse. Kan jo ikke gå å få sprøyte hos dyrlegen den.

Ja, ja, jeg håper ihvertfall at vår kjære hund blir bra igjen. Skabb høres liksom litt ekkelt ut, synes jeg.

 

Jeg måtte gå av bilen før vi var helt hjemme i dag for å klare mine 13 000 skritt og det resulterte i ennå noen flere aerobe minutter, så i dag endte jeg på 85 aerobe minutter. Det blir trimpoeng ut av slikt altså.

 

I morgen starter jobben, og med planleggingsdag så er det vel ikke altfor mye gåing. Jeg regner derfor med at det blir ekstra med aerobe minutter i morgen for å klare mine 13 000 skritt. Men det er i morgen. Jeg er veldig fornøyd med at klokken bare er litt over halv 9 og jeg kan få nyte kvelden hjemme og se litt på tv. Skal se på CSI ihvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt ok å begynne på jobb i dag. Veldig travelt ble det da, men det er greit. I morgen og fredag skal vi på kurs, så derfor mått mest mulig av forberedelse til mandag foregå i dag. Ble ikke helt ferdig, så jeg måtte ta med litt hjem. Det er jo ikke uvanlig når man er lærer da. Vi driver stadig og tar med oss jobb hjem, selv om jeg prøver å unngå det. Sitter heller på jobben til kvelden enn å ta med ting hjem, men noen ganger må man bare.

 

Har akkurat kommet hjem fra en drøy times tur sammen med bikkja. Hadde i utgangspunktet tenkt å ta en rute som går litt i skogen, men ombestemte meg da jeg husket grevlingene jeg møtte på mandag. Siste stykket hjem måtte jeg gå litt i skogen, så da ble det mye høy prat og litt sang i tilfelle det var noen grevlinger i nærheten. Jeg kjenner jeg er blitt litt engstelig.

 

I går regnet jeg på nytt kcal-behovet mitt pr. dag. Jeg regnet både med 1,4 og 1,5 i aktivitetsnivå for å se forskjellen. Jeg er ikke sikker hvem av dem jeg bør regne med. Som lærer er jeg i aktivitet stort sett hele tiden fra rundt 8.30 og fram til 14.00. Etter det sitter jeg endel og jobber ved pulten min, men må stadig vandre rundt og hente ting osv. Etter jobb er det sjelden at jeg setter meg ned før kl. 21 og nå om dagen går jeg minst en times tur hver dag. Er ikke sikker på om det kvalifiserer til å regne med 1,5 eller om jeg skal bruke 1,4. Som sagt, så regnet jeg ut med begge og havnet på meny 2 med 1,4 og mellom meny 2 og 3 med 1,5. Så jeg tenker at jeg hvertfall skal ha meny 2 men at det ikke er helt krise om jeg nærmer meg meny 3 innimellom. Det er heller sjelden at jeg får i meg 1900 kcal når jeg er veldig bevisst hva jeg putter i meg, men sånn utenom det er det ikke noe problem å gå over. Men da er det kanskje ikke særlig sunt alt det jeg får i meg. I går gikk jeg over 1900 kcal, men da koste jeg meg med ett glass rødvin før jeg la meg. Hadde 2,3 trimpoeng i går så jeg tror ikke det gjorde så mye.

 

I dag ble det 1,9 poeng. Jeg nærmer meg veldig toppen på tre nr.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått tur i skogen igjen. Veldig lenge siden sist jeg gikk tur i den "ordentlige" skogen. Har vært på småturer som får gjennom skogholt, men i dag var det skikkelig. Gikk uten bikkja da, fordi vi var på vei hjem fra ridestevne og jeg hoppet av på veien for å få litt trim og minutter på telleren min. Det var nydelig vær og jeg så et par nydelige fugler, som enten var ørn eller hauk. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan se forskjellen, men flotte var de uansett der de lå og fløt på vinden.

 

Jeg engstet meg ikke for grevlinger eller andre dyr på turen. Det er altfor tidlig for grevlingene, og andre dyr løper nok og gjemmer seg når de hører mennesker i nærheten. Mn underveis ringte min mann og sa at jeg møtte være forsiktig, fordi det er rådyrjakt nå! Det ødela litt av opplevelsen min, men jeg møtte heldigvis ingen jegere heller:-)

 

I kveld skal vi på 70-talls party og jeg gleder meg. Har derfor ingen forhåpninger om nedgang på vekta neste gang jeg veier meg, men vi er så sjelden på fest så dette skal jeg virkelig unne meg! Jeg går jo ikke noe ned uten fest heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festen i går var kjempemoro!!! Mange flotte kostymer og mye latter. Min kjære hadde lat være å barbere seg en ukes tid, og hadde derfor klart å spare til skikkelige "koteletter". Skikkelig heslig, men han så ganske fin ut allikevel. Vi hadde egentlig blitt enige om at de skulle fjernes da vi kom hjem i natt, men det ble det jo ikke noe av. De forsvant rett etter at vi sto opp i stedet:-)

 

Min kjære foreslo at vi skulle gå til festlokalet i dag for å hente bilen. Det var selvfølgelig jeg helt med på, det er nemlig ganske langt og vi ville gått på steder vi ikke har gått før. Jeg gledet meg og tenkte at dette ville bli en kjempefin trimpoengtur. Men gjett hvem som trakk seg fra turen? Min kjære hadde nok begynt å tenke på hvor langt det egentlig er, og kjente at han hadde litt vondt her og der og dermed ville han ikke allikevel. Så nå er han på vei for å hente bilen og han bli kjørt dit av faren min.

Jeg har ikke lyst til å gå den turen alene, så jeg får finne meg en annen tur i stedet.

 

Jeg skal ihvertfall ned til sentrum her hvor vi bor. Der har det vært storbrann i natt og et butikkbygg er helt borte. Jeg har sittet og sett på bilder på nettaviser og det ser helt uvirkelig ut, så jeg må ned for å se hvor ille det egentlig er. Hele sentrum er forandret nå som den butikken er borte. Tro hva som skjer med tomten? Det vil antagelig bli bygget noe nytt. Det var en Kiwi i bygget, men det er jo ikke sikkert at det fortsetter. Uff, jeg blir helt uvel når jeg tenker på brannen. Det var heldigvis bare materielle ting som fikk unngjelde, og ingen mennesker eller dyr såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur på 1 time og 40 minutter i går. Min nestyngste ble med på turen og vi holdt et bra tempo. Ble ordentlig sliten.

Vi gikk på slutten av turen til den nedbrente butikken. Himmel og hav.... Det var et par vegger som stod igjen, mens resten av butikken var borte. Mye svartbrent materiale fra ytterveggene, men ikke mye mere. Det var ikke et pent syn. At de nærmeste husene står ennå, er helt utrolig!

 

I dag har jeg også vært ute på en velig bra tur. Nestyngste var på håndballtrening, så jeg tok med bikkja og gikk ut med planer om å kanskje klare å gå opp til et vann oppi marka her. Det er 5 km opp, og jeg hadde totalt halvannen time på meg så jeg måtte holde et høyt tempo hvis jeg skulle rekke det. Jeg gikk det jeg klarte, løp litt på flatene på vei opp. Har ikke psyke til å løpe i bakker ennå, så det prøvde jeg ikke på engang. Men jeg klarte å komme meg opp på 50 minutter, og på vei ned igjen løp jeg hele veien:-) Brukte 30 minutter totalt. Hadde en liten pause underveis, fordi jeg måtte så innmari på do. Når man drikker mye vann, så er dobesøk rimelig vanlig. Var jo ikke do oppi skogen da, så jeg gjemte meg bak et tre. Når jeg er ute på tur i mer enn en time, så er det sjelden jeg ikke må på do en eller annen gang. Sånn er det bare....

 

Det ble hele 4 trimpoeng i dag!

 

I kveld skal jeg virkelig prøve å få lagt meg litt tidligere enn det jeg har klart i det siste. Hverdagen er over oss, og min sønn skal ta en buss som går 6.15. I tillegg så er det håndballkamp på tv kl 6.00 i morgen tidlig og den vil jeg se. Rekker forhåpentligvis å se den ferdig før jeg skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det en "rolig" dag. Jeg var på et møte etter jobben, og da koste jeg meg med en caffe latte. Jeg gikk til møtet og tok en god omvei hjem etterpå, slik at jeg fikk mine 60 minutter. Men tempo på gårdsdagens tur var ikke så veldig høyt, men nok til at jeg ble litt andpusten og varm. Hadde følge av min sønn (17 år) siste del av tuen og det var veldig koselig. Han er å mye avgårde hjemmefra, så det er ikke så ofte det er bare oss to.

 

Det øverste eplet på trimtre nr.3 står nå og blinker så jeg håper jeg går iver til tre nr 4, enten i kveld eller i morgen. Det kommer nok litt an på hva slags tur det blir på meg i dag. En lang tur med noe jogging drar noen poeng, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg får mulighet til i kveld. Mine 60 minutter får jeg uansett, min mann er flink til å tilpasse hva han gjør slik at jeg kan komme meg ut på tur. Det finnes egentlig ingen unnskyldninger til at jeg ikke skal få mine minimum 60 minutter hver dag, og jeg har heldigvis ikke lett veldig etter de unnskyldningene heller. Jeg tror at hvis jeg begynner å snike meg unna, så ødelegger jeg veldig fort det jeg har brukt flere måneder på å oppnå.

 

I VG leste jeg her for en stund siden: "Mange sier de vil gjøre alt for å gå ned i vekt, men når det kommer til stykket så er man ikke villig til å gjøre alt. For om det stemte, så hadde det ikke vært noen som slet med ufrivillig overvekt."

Jeg tror dette er veldig sant. Det er ikke mange innlegg man skal lese her inne før man ser at dette gjelder her inne også. Vi går tøft ut og skal ned X antall kilo (helst i går, men hvertfall innen da.....), og planlegger tøff trening hver dag og så så mange kcal inn. Veldig ofte så går jo dette skeis allerede første uken, og så går det mange uker før man prøver på en gang til.

Men det er også mange her inne som jobber jevnt og trutt hele tiden, med både matinntak og trim og ikke gir seg selv om det kommer noen bursdager, eller jentekvelder og "ødelegger" den uken.

 

Jeg er ikke en av de som er villig til å gjøre alt for å klare å gå ned, for jeg står og stamper på stedet hvil selv om jeg selv synes jeg er veldig flink. Jeg er et stykke på vei, men har ennå endel ting som ikke fungerer helt bra.

Jeg er flink til å få trimpoeng. Ikke veldig mange poeng hver uke, men mer enn de 7 poengene som er minstekravet. Jeg ligger vanligvis et sted mellom 12 og 15 poeng hver uke. Jeg er ikke flink nok med å drikke vann. Det jobber jeg med. Og jeg er heller ikke flink nok til å ha nogenlunde samme kcal-inntak hver dag. Noen ganger (som oftest) ligger jeg under det jeg skal, og noen ganger er jeg langt over. Det jobber jeg også med. Jeg har ikke tenkt til å gi opp, selv om det går veldig tregt.

 

Hittil i dag har jeg vært flink til å drikke vann:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått opp trimtre nr. 4:-)

 

Veiingen i går viste at jeg står på 71 blank. Den viste 71,3 her for litt siden, så da sier jeg at jeg har gått ned litt. Skal legge inn vekten på onsdager nå en stund fremover, har jeg bestemt meg for. Det spiller jo forsåvidt ingen rolle, men det kan være greit å endre rutinen litt for å e om det vil ha noe innvirkning på andre ting.

 

Det er greit å være i gang på jobben igjen. Å bli vant til en ny timeplan tar litt tid, og de første timene med de forskjellige trinnene er alltid litt spesielt, men det går seg til. Jeg er så heldig at jeg har absolutt alle elevene her på skolen, så jeg får gleden av å kunne alle navnene. Vi er ikke en kjempestor skole, men har kommet oss opp i 220 elever nå.

 

Nå skinner solen utenfor og jeg har noen minutter ledig. Ikke helt dagligdags det. I følge værmeldingen skal det være fint vær med sol i dag, og da blir det mye hyggeligere å gå til barnehagen etterpå. I går ble jeg noe våt.....

 

Da er det tilbake til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr avgårde igjen. Jeg rekker å registrere at det er mandag og plutselig er det fredag igjen.

 

Her går det ganske så greit. Jeg er ute og går hver dag og satte ny rekord med antall skritt i går. 26 560 skritt. Det er bra, synes jeg. Matmessig går det også greit, men jeg vet ikke helt hvor jeg ligger med kcal. Det føles ok, men jeg burde legge inn måltidene mine over flere dager. Jeg er fæl til å legge inn 2-3 dager og så blir det et langt opphold. Får derfor ikke noen skikkelig oversikt over hva det blir gjennomsnittelig i uke. Trimpoengene mine er jeg fornøyd med. Jeg har ca 14-15 poeng i uka. Kan noen ganger blir noe mer, hvis jeg får tid til en mye lengre tur enn vanlig i helgene.

 

Det er veiing igjen i morgen og denne uken har jeg ikke snikveid meg så mange gangene, så nå har jeg egentlig ikke peiling på hvordan jeg ligger an. Har ikke noen store forhåpninger. Jeg kjenner meg selv ganske godt nå, og det føles ikke som om jeg har gått noe særlig ned. Er litt spent på morgendagen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan EliseV. Hvordan gikk det med deg på veiingen i dag? Nysgjerrig jeg veit du, dersom du ikke har gått ned kan jeg trøste deg med at jeg gikk opp 1 kg denne uken. Det var nok en litt vel optimistisk veiing i forrige uke som gjorde at jeg gikk på en smell. Men jeg tar det med fatning og har god tid. Du er super flink til å gå. Pleier du å variere intensiteten? Legge inn noen intervaller med høy intensitet, det skal etter sigende få fart på sakene. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan EliseV. Hvordan gikk det med deg på veiingen i dag? Nysgjerrig jeg veit du' date=' dersom du ikke har gått ned kan jeg trøste deg med at jeg gikk opp 1 kg denne uken. Det var nok en litt vel optimistisk veiing i forrige uke som gjorde at jeg gikk på en smell. Men jeg tar det med fatning og har god tid. Du er super flink til å gå. Pleier du å variere intensiteten? Legge inn noen intervaller med høy intensitet, det skal etter sigende få fart på sakene. Lykke til videre.[/quote']

 

Heisan 2neA.

Det ble en liten nedgang på meg denne uken. 0,2 kg ned. Ikke mye, men det er ned og jeg er heller ikke vant til å gå ned særlig mye av gangen. Synd at du har gått opp da.... Men jeg kjenner igjen den optimistiske tanken din. Rart med det; en uke med godt resultat og dermed unner vi oss litt ekstra. Det er jo da vi bare skal stå på videre. Men det er veldig bra at du står på videre og ikke gir opp for det.

Jeg går og går. Vanlgvis holder jeg nogenlunde samme tempo. Jeg går såpass fort at jeg blir både svett og andpusten. Noen ganger hender det at jeg legger inn en økt med jogging, men det er ikke fryktelig ofte må jeg innrømme. Tusen takk for rådet om å øke intesitet noen ganger. Det skal jeg jammen prøve, så får vi se om det hjelper. Jeg har bra tall på telleren min fra de siste dagene. Over 20 000 både mandag og i dag, det er jeg veldig fornøyd med. Neste uke starter pikekoret mitt opp igjen, så da blir det ikke tid til en veldig lang tur på onsdager, så det er best å passe på nå når jeg kan.

 

Håper du går fort ned kiloen du gikk fort opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med nedgang elise,så flink du er!!

 

ned er ned,og mange bekker små gjør en stor å heter det jo:-)

 

lykke til denne uken,er sikker på at du går ned nå også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det lørdag og vi har ingen spesielle planer. Det er nesten litt rart og jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Så foreløpig i dag, har jeg ikke gjort noenting.... Bortsett fra en tur ned i vaskekjelleren, hvor jeg la sammen en hel haug med tøy og satte på en ny maskin.

Minste snuppa våknet tidlig i dag og var egentlig klar for å sove igjen allerede halv 10. Jeg klarte å vente med å legge henne til ca 11 og hun sov jammen i 3 timer. De andre barna forsvant avgårde ikke lenge etter at hun sovnet, så her har det vært stille og rolig.

 

I går vurderte jeg helt seriøst å la være å gå turen min. Jeg følte meg sliten og hadde en sånn følelse man har når man begynner å bli syk. Litt tung i hodet og en rar følelse ellers i kroppen. Da jeg nevnte det for min kjære, bare hevet han øyenbrynene og blåste litt av meg; "Ja, særlig.....liksom"

Og jeg lot det ikke være da..... Jeg tok med meg bikkja og la avgårde på en times tur. Prøvde å legge inn litt ekstra intensitet her og der, men det fungerte ikke særlig bra i går. Jeg hadde rett og slett nok med å bare gå. Angret ikke på turen da jeg kom hjem.

 

Hodet føles litt rart i dag også, men jeg tror rett og slett at jeg bare er litt ekstra trøtt. Jeg sover ikke så veldig godt bestandig og det er nok blitt litt lite søvn noen netter.

 

Været er kjempefint i dag, så jeg må ut og nyte det litt også. Nå som minstefrøken er våken igjen, kan jeg fyre opp gressklipperen uten at det gjør noe. Plenen trenger virkelig en klipp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har skolekorpset loppemarked. Vår nestyngste datter er med og spiller, så vi er selvfølgelig med på jobbingen. Jeg er ganske mye involvert i dette og har jobbet med dette loppemarkedet i flere måneder allerede.

 

Nå er jeg akkurat kommet hjem etter en laaang dag på skolen. Jeg gikk hjem slik at jeg fikk noen minutter på telleren min. Det ble 37 min, og i dag har jeg ikke tenkt til å prøve å få de 60 jeg egentlig skal ha hver dag. Jeg har gått i hele dag og har fått bra med skritt totalt, så i dag bevilger jeg meg litt fri.

 

Loppemarkedet har gått bra. Vi har hatt litt dårlig vær og det går utover møbelsalget vårt, men resultatet ble ikke så galt allikevel. Vi håper på en like bra, eller bedre, dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loppemarkedet gikk kjempebra! Vi satte ny rekord igjen, 183 000 kr. Deilig når vi dår et så godt resultat etter så mye jobb.

 

Uken min startet ganske så bra. Jobben var ok, maten gikk ganske ok og jeg fikk gått det jeg skulle. Men torsdag morgen våknet jeg og var utrolig kvalm og uvel. Vurderte om jeg skulle gå på jobb eller ikke, men endte opp med å dra på jobb. Det er så slitsomt å måtte planlegge timene mine for andre, for da må jeg ofte planlegge noe helt annet enn det jeg egentlig skulle.

Da jeg kom på jobb, ble jeg sendt sporenstreks hjem med beskjed om å krype til køys for å bli bra igjen. Jeg dro, gikk og la meg og sov til klokken var ca 14. Resten av dagen gikk i en døs, med kvalmebølgene som kom og gikk og en skikkelig tur på do.

I dag har jeg også vært hjemme. Jeg sov skikkelig lenge og har tatt det helt med ro. Men nå er jeg helt fin igjen.

 

Men jeg har ikke fått gått noenting da. Er man syk, så er man syk og jeg har ikke hatt krefter til å samle skritt disse to dagene.

 

I morgen og på søndag har jeg planer om å komme meg ut for å nyte høsten. Det er meldt fint vær, så det kommer nok til å bli veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ut på tur i helgen. Det ble 1 time og 50 min på lørdag, og 2 timer og 40 minutter på søndag. Kjempedeilig, selv om været ikke var så bra som det var meldt.

 

Mandag, tirsdag og i dag har jeg klart å være ute på min daglige time. Det har vært litt tungt å komme seg ut, men det er så deilig når jeg kommer hjem igjen. Lurte litt på om jeg skulle gå ned til 50 minutter igjen, siden jeg har endel annet på plakaten denne uken, men jeg fant ut at det ble ltt for feigt. Så jeg står på det jeg kan.

 

Vekta viste en liten nedgang, etter forrige ukes oppgang, så det var veldig gledelig. Er nede på 70,4 kg akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...