Gå til innhold

Det går så fryktlig sakte nedover....


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Hvis misnten ramponerte keyboardet, så bør det jo holde å kjøpe et nytt keyboard da? Trenger jo ikke investere i helt ny PC for det?

På en laptop kan man jo bruke løst tastatur også, så det er bare å kjøpe et sånt :)

Men selvfølgelig:

Et ødelagt tastatur er jo verdens beste undskylding til å kjøpe ny PC ;)

 

Tusen takk for oppmuntrende ord på min tråd!! Med og uten avsnitt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Har jo litt lyst på ny pc da;-)

 

I dag var det lettere å få brukt enter-knappen så da blir det avsnitt også....

 

Jeg fikk gått lang tur i går og satte ny rekord på skrittelleren min. 23 250 skritt og av dem var det hele 19 296 aerobe skritt(2 t 15 min). Har ikke blitt fullt så mye i dag, men absolutt godkjent for det. 16 716 skritt, 12985 aerobe (2 t). I dag gikk jeg tur og hadde Sofie i bæremeis. Hadde med bikkja også, og hun har endel valpefakter ennå og hopper litt rundt så jeg fikk et par skikkelige rykk i armen underveis. Det har vært helt nydelig vær her opp disse to dagene og jeg håper det varer en stund til. I morgen får vi besøk av en kollega av meg og hennes familie så da kan det kanskje bli litt lengre turer på meg. De er ikke helt villig til å bli med meg (mann og datter på 12) og det er litt kjedelig å gå mer enn to timer alene. I tillegg er det grenser for hvor lenge jeg orker å bære bæremeisen - hun veier 12 kg nå og det er litt slitsomt. Min mann har prolaps i ryggen så han må bare holde seg langt unna bæremeisen.

 

Det var veldig hyggelig å gå på tur med minstefrøken i dag. Hun skarvlet hele tiden og det var mye "se mamma". Litt vanskelig å se hva hun pekte på men jeg fant stort sett ut av det. Gleder meg til neste tur. Har hittil 9,9 trimpoeng denne uken, så det kan hende det blir ny rekord der også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 timer var jeg ute på tur i dag. Det var et helt fantastisk vær, men nesten skyfri himmel og på fjellet blåste det omtrent ikke. Utsikten var bare helt ubeskrivelig. Jeg aner ikke hvor langt avgårde jeg så, men en del av Jotunheimen var det ihvertfall.

 

Jeg har ikke vært særlig heldig med å få med meg familien ut på tur da. Min mann sliter med prolaps i ryggen og holder seg mye i ro, mens datter på 12 heller vil sitte inne og se på Hannah Monatana på tv. Yngstefrøken vil veldig gjerne være med på tur, men det er grenser for hvor langt jeg orker å gå med henne i bæremeis, så det blir ikke til at jeg tar henne med hver gang.

 

De har laget et så flott kart her oppe på Beitostølen over fine turstier. De er godt merket så det er ikke noe problem å finne frem. Jeg har prøvd endel av de stiene nå, men de lengste turene gjenstår så de må jeg bare få med meg før vi reiser hjem igjen. Kanskje besøket vi får i kveld vil være med meg på de lengste turene. Det er litt ensomt å gå helt alene noen ganger.

 

Det ble ny pc i dag. Vi så en annonse om et godt tilbud på Elkjøp, så vi slo til og fikk oss en ny pc. Min kjære har sittet i hele dag og overført filer og bilder fra den gamle pc'en til den nye. Den er veldig fin og god å skrive på:-)

 

Jeg har nesten kommet til toppen på trimtre nr. 2 (i denne omgangen da) og har nok helt sikkert begynt på tre nr 3 før denne ferien er over. Kommer litt an på hvor lang turen i morgen blir, men lørdag er jeg nok helt sikkert over på neste tre. God inspirasjon det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å få mange skritt på skrittelleren hver dag:-) Siden vi kom opp hit på mandag har jeg fått gått lange turer hver dag. Det har hittil resultert i over 20 trimpoeng og enda har jeg søndag igjen å samle poeng på. I morgen har vi planer om å bestige Bitihorn og det tar nok en tre timers tid, så da blir det poeng ja. Toppen på tre nr. 2 er nådd, så da begynner jeg kanskje på tre nr.3 i morgen:-)

 

Været har hittil vært helt upåklagelig. Vi hadde litt regn da vi var ute og gikk i dag, men det stoppet underveis på turen så vi var helt tørre igjen da vi kom tilbake til hytta. Godt og varmt er det her opp også.

 

Nå står min kjære mann og lager middag. Vi skal ha kylling fajitas i dag. Han får ikke vært så mye med på tur pga ryggen, så han har tatt ansvar for det meste av matlagingen. Deilig med en sånn mann! Barna er fornøyd med å være her. I dag har de gått på tur uten å klage over regn, de har vært og badet og de har gått helt frivillig på tur med bikkjene. De skulle egentlig en tur på butikken, men den var stengt litt tidligere enn vi trodde så det ble en fin rundtur med bikkjene i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

¨så mange trimpoeng du har sanket det er kjempebra.

 

så heldig du er som kan bestige topper...det hørtes gøy ut. kos deg på tur idag:-) det er flott trim.

 

god sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble oppstiging av Bitihorn i går, men det ble ikke noen rekord på telleren som jeg trodde. Jeg tror egentlig at den sviktet meg litt i går, for den lot være å telle aerobe minutter i ca 15 min. Men jeg tror den var havnet litt skjevt og at det kan være grunnen. Tror også at den ikke telte alle skrittene mine på vei oppover, men det gikk ganske sakte flere steder så jeg tror at den trodde jeg omtrent sto stille flere steder.

 

Ja, ja da får rekorden vente litt til da. Jeg fikk uansett ny rekord på trimpoeng. 26.8 poeng ble det totalt i forrige uke.

 

Jeg valgte visst feil tidspunkt å gå inn her på forumet. Min yngste datter gjør sitt beste for å gre bikkja med en gaffel. Bikkja bryr seg heldigvis ikke så mye om det, men det er nok på tide å ta en liten frøken på badet for bad og pysj. Jeg får heller komme tilbake etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Da er det siste kveld på fjellet før vi pakker og drar hjem i morgen tidlig. Må kjøre via Gol, der vi avleverte nest yngste datter på sommerskole med NMF i går. Vi glemte å pakke ned et par viktige toalettsaker, så vi tar den lille omveien slik at hun slipper å låne hele tiden av andre. Det er fint å kjøre over Golsfjellet da, så det er ikke akkurat noe offer fra vår side.

 

I dag ble det bare en tur på halvannen time på meg. Jeg våknet i dag med fryktelig vondt i venstre øye, og det var hovent og veldig rødt da jeg så meg selv i speilet. Jeg bruker månedslinser som er på hele døgnet i en måned av gangen, og det er ennå en uke til de skal skiftes ut. Jeg tok uansett ut linsen på venste øye og håpet at det ville roe seg litt ned. Det gjorde det ikke, så etter å ha konferert med egen optiker i Asker, dro vi til optiker på Fagernes for å sjekke hva det var som var galt med øyet. Optikeren fant ut at jeg har et lite sår på hornhinnen, og jeg kan ikke bruke linser på en uke. Det som jo er mest dumt er at jeg ikke har med meg brillene mine. Tenker ikke på at de må være med når det ikke er tid for å skifte linser, så nå går jeg med linse på høyre øye men ikke på det venstre. Føles ikke helt godt. Litt hodepine er det blitt og da jeg var ute på tur ble jeg helt kvalm av å ikke se godt. Det blir deilig å få tatt ut den andre linsen i morgen, og få på brillene. Er ikke veldig glad i å ha på briller, men akkurat nå har jeg jo ikke noe valg.

 

Det har blitt noen skritt totalt denne uken på fjellet. Fra tirsdag og til og med i dag har det blitt 156 839 skritt. Av dette så viser telleren at jeg har gått 122 595 aerobe skritt. Og jeg mener bestemt at den snøt meg for noen minutter og skritt på søndag da vi gikk på Bitihorn, så det burde egentig vært noen flere skritt registrert. Men det er uansett ikke fryktelig mange skritt det er snakk om, og trimmen har jeg jo fått uansett om den vises på telleren eller ikke:-)

 

I morgen skal jeg være veldig fornøyd om jeg klarer mine 10 000 og minst 50 minutter. Mye av dagen skal tilbringes i bilen og på ettermiddagen skal vi i bursdag til min far. Men jeg har alltids muligheten til å gå hjem etter bursdagen, da får jeg bortimot 50 minutter. Vi får se hva jeg bestemmer meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Fikk meg en halvtimes gange med bikkja nå helt på tampen av døgnet. Kom meg derfor opp i 20586 skritt i dag. Har vært så mange ganger over 20 000 i det siste at det er nesten blitt en vane. Det kan bli tøft når jeg kommer hjem, men det er en utfordring det også.

Jeg skal over 10 000 hver dag jeg nå fremover. Alt over det er ekstra bonus. Klarer jeg over 10 000 hele ferien, så må jeg gi meg selv en spesiell premie, Hva det blir vet jeg ikke. Det må jeg tenke litt på, men det må bli noe som får meg ut selv om jeg egentlig ikke har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg har mistet skrittelleren min!

 

Jeg var ute og gikk tur nå i regnet og klarte en gang på den turen å miste telleren min. Vi snudde med en gang jeg oppdaget at den var borte, og gikk tilbake for å lete etter den, men vi fant den ikke. Jeg føler meg nesten naken jeg altså.... Nå har jeg hatt den på meg hele tiden siden 8. mars og nå blir jeg gående uten noen dager til jeg får meg en ny teller.

 

Det som er mest dumt er at jeg ikke får sett at jeg klarer kravet mitt hver dag, men for å være helt sikker på at jeg får mer enn 10 000 skritt om dagen, så har jeg bestemt meg for at jeg skal gå minst 1 1/2 times tur disse dagene. Da vet jeg at jeg har mer enn 10 000 skritt medregnet det andre jeg går i løpet av en dag.

 

Ellers så kan jeg rapportere at jeg ikke hadde gått noe opp i løpet av ferien på fjellet til tross for godteri, god mat og godt drikke, og det kan jeg takke alle turene mine for. Men etter at jeg kom hjem så har jeg nok spist litt mye og hatt litt å drikke så nå er jeg gått en kilo opp:-( Æsj, altså.... det er jo egentlig så himla unødvendig. Jeg som var på vei ned til under 70 og greier. Jeg får fortsette med å holde formen ved like, og nå som vi er hjemme er det litt lettere å ha et mer normalt kosthold. Så jeg håper jeg går den kiloen fort ned igjen. Jeg kjøpte meg trenings-strikker på fredag og har fått prøvd dem litt, så nå skal det bli litt styrketrening på meg også. Har tenkt å kjøpe meg rockering også, men har ikke fått gjort det ennå. Skal inn på GR-butikken å kjøpe ny skritteller etter at dette innlegget er skrevet, så kanskje jeg tar med rockeringen på samme kjøpet. Jeg har ikke helt bestemt meg, jeg synes det koster litt mye og har veldig mye annet å bruke penger på om dagen, så jeg får se hva jeg bestemmer meg for når jeg er der inne. Vi skal pusse opp kjeller + kjøpe nytt kjøkken og det er ikke gratis, for å si det sånn.

 

Ja, ja i morgen er det mandag og ny uke. Da gjelder det å komme inn i gode rutiner så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Dagen har ikke vært så verst. Jeg har vært ganske flink med vannet i dag og har sist ok, synes jeg. Skal prøve å få skrevet inn hva jeg spiser igjen, det er så lett å havne helt galt av sted mht kcal. Jeg har like lett for å havne under hva jeg bør få i meg, som å få i meg altfor mye. Må derfor bli flinkere til å få oversikten ordentlig.

 

Gikk halvannen time tur sammen med bikkja før middag og det var godt. I dag hadde jeg ekstra vekter på både bena og armene. Vet ikke helt om det gir noen ekstra effekt, men det føles som om jeg bruker litt ekstra muskler. Vektene på bena er nok de som er mest effektive i så fall. Jeg savnet skrittelleren min veldig underveis, og venter med utålmodighet på den nye. Fikk ordrebekreftels på mail i dag, men det sto ingenting om når jeg mottar den. Håper det blir i morgen:-)

 

Min eldste datter fikk sertifikatet i dag! Jeg er veldig stolt av henne og veldig glad for at hun er ferdig med lappen. Det er nemlig jeg som har betalt/betaler for moroa. Har ennå et par fakturaer igjen før alt er betalt. Har ikke oversikt over hvor mye jeg har betalt og det tror jeg ikke jeg har lyst til å finne ut heller. Hun har ikke hatt all verdens mange timer, men når hver time koster over 500 kr, så blir det fort penger ut av det.... Hun har fått kjørt litt alene i dag da. Var og hentet søsteren sin i stallen og nå er hun på vei hjem igjen etter å ha hentet broren sin hos kjæresten. Litt rart det der; å sende henne avgårde i bilen sånn helt alene. Åh, der hørte jeg at de kom inn døra.... godt at det er hjemme i god behold.

Hun har egentlig flyttet hjemmefra, men er hjemme noen uker nå fordi kjæresten hennes er på Interrail med noen kompiser. Kjempekoselig å ha alle barna mine samlet under samme tak igjen, da.

 

I morgen blir det ryddedag her i huset, tror jeg. Rydding før oppussingen starter. Vi låner en stor henger til alt vi skal få ut av huset og kaste, så her er det bare å brette opp ermene og sette i gang. Regner med å få dratt til Ikea i morgen, slik at vi får bestilt kjøkkenet. Er ikke helt sikker på om det er lang leveringstid på det, eller om det er leveringstid i det hele tatt. Jeg gleder meg til å få nytt kjøkken. Jeg har ikke ord som kan beskrive hvor ille jeg synes mitt nåværende kjøkken er.... det er bare fælt og grusomt.

 

Nå er det leggetid. Må tidlig opp i morgen for å starte ryddingen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Min nye skritteller er ankommet! Det var kjapt ekspedert synes jeg. Den ble bestilt søndag kveld, og kom i posten i dag. Jeg to stykker, for min eldste datter ville gjerne ha en hun også. Jeg skal dra henne med meg ut på tur disse dagene hun bor hjemme, hun har bare godt av å få beveget seg litt hun også. Hun er frisørlærling, så hun sitter ikke akkurat stille når hun er på jobb, men det er alltid godt å få gått litt skikkelig. Hun er veldig innstilt på å få trimmet litt. Som sin mor, så tror jeg nok at hun kan komme til å slite med noen kilo ekstra her og der. Hun er slank ennå altså, men har lagt på seg noen kilo det siste året.

 

I dag skal vi på Ikea for å tegne opp vårt nye kjøkken. Vi har allerede tegnet det på PC'en her hjemme, men det er sikkert noe vi kan forbedre eller flytte til et annet sted osv. Jeg har aldri planlagt et kjøkken før, så det er ikke så enkelt å klare å huske på alt som er viktig. Tenker nok at vi kjøper med oss noen småting i dag, som ting å ha i skuffene og nye søppelbøtter osv. Skal gå innom billigkroken også, og jeg håper de har noen stekovner eller mikroovner der. Det kan man spare en del penger på, og vi skal ihvertfall ha ny ovn. Den vi har nå fikk vi av søsteren min da hun flyttet til USA i 1988! Jeg kan nesten ikke tro at vi virkelig skal få oss et nytt kjøkken......

 

Nå er skrittelleren innstilt og på plass igjen. Denne gangen har jeg satt på snoren også og festet den til lommen på buksa, slik at den ikke skal bli så lett å miste igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

To dager har vi nå vært på Ikea, og jammen skal vi dit igjen i morgen også. I går dro vi for å tegne kjøkkenet vårt. Da det endelig ble vår tur, tipset Ikea-damen oss om at det kjøkkenet vi allerede hadde tegnet hjemme, kunne lagres på Ikeas hjemmeside og dermed spare oss for å starte helt på nytt. Joda, det hørtes jo kjempelurt ut, så vi bestemte oss for å dra hjem og lagre tegningen på hjemmesiden.

Men det var jammen ikke så enkelt som vi trodde, og det var ikke mye som var på vår side under den tegne-økta. Siden drev stadig og lukket seg og vi måtte flere ganger starte opp helt på nytt igjen, og detter gjorde at vi til slutt ga opp.

 

Så i dag dro vi tidlig inn på Ikea og satte oss ned i kjøkken avdelingen for å tegne kjøkken. En veldig hyggelig dame hjalp oss med litt småting som vi ikke helt hadde tenkt over, og resultatet bel virkelig bra. Det beste er egentlig at det ikke ble så infernalsk dyrt heller. Innredningen med 4 hvitevarer vil koste oss 30 000 kr, og det er mange skap og skuffer og 1740 ganger bedre enn det vi har i dag. Vi må ha nytt vindu, nytt gulvbelegg og nytt på veggene, men vil allikevel klare å få et helt nytt kjøkken til under 50 000 kr. Det er jeg veldig fornøyd med.

Kjøkkenet skal betales og hentes i morgen, for da får vi en rabatt (gavekort) på 3000 kr, og jeg tror at vi kommer til å jobbe mere effektivt når kjøkkenet faktisk er i hus. Det er flere som har sagt at de gjerne kommer for å hjelpe til med å rive, så det tror jeg ikke kommer til å bli noe problem. All ryddingen blir det nok verre med, men det må jo gjøres det også.

 

Ellers så var det godt å få på plass skrittelleren igjen. I går ble det 12 466 skritt og 67 arobe minutter. I dag er det blitt 16773 skritt og 52 aerobe minutter. Jeg jogget i 20 minutter i dag i strekk. Det føltes helt fint og jeg holdt ikke på å dø underveis. Jeg jogger bare på flatmark altså, og i dag løp jeg runder etter runde på en liten fotballplass som ligger rett ved huset mitt. Fordelen med det er at det er veldig kort vei hjem, men det er litt kjedelig å bare løpe rundt og rundt. Men det blir trimpeng ut av det da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje dagen på Ikea på rad ble unnagjort i dag. Men denne dagen ble det virkelig handlet da.... Vi fikk ut plukkliste på vårt nye kjøkken og startet med godt mot og optimisme. Hadde med en vogn og to traller til å begynne med, men de holdt jo ikke lenge da. Endte opp med to vogner og fire traller som alle var rimelig bra fylt opp. Men det var så godt som hele kjøkkenet vi handlet i dag, vi mangler bare vasken. lyslist og stekovn + keramisk topp. De var alle utsolgt. Ovn og topp får vi levert ca 1. august, men lyslist og vask kan vi dra til Ikea på Furuset og kjøpe. Haster jo heller ikke så veldig da, for vi har ikke begynt å rive det gamle kjøkkenet ennå, og jeg tror ikke vi blir ferdig i løpet av en ukes tid.... Tar nok litt neger tid enn som så.

En annen ting vi fant ut, er at vi er nødt til å legge nytt golv både på kjøkkenet og i stua. Vi river veggen som skille disse rommene og kjøkken-sonen blir endel utvidet og det vil ikke bli særlig fint med to forskjellige gulvbelegg på den måten vi opprinnelig tenkte. Er vel ikke helt uvanlig å pusse opp mer enn det man egentlig planla.....?

 

I dag er jeg veldig fornøyd med meg selv og trimmen min. Jeg gikk ut (litt etter kl. 22.00) og gikk veldig fort i 30 minutter. Måtte en liten tur hjemom for å gå på do (jeg må omtrent på do bestandig....) og så gikk jeg ned på fotballbanen ved siden av her og jogget i 20 minutter. Var deilig sliten da jeg ga meg. Passet på å strekke ut etterpå, så jeg ikke blir så innmari støl i morgen. Jeg er blitt skikkelig flink til å jogge, synes jeg. Har absolutt ikke noe problem med å jogge i 20 minutter i strekk. Kanskje jeg prøver 25 minutter i strekk neste gang? Kan ikke love at det blir i morgen, det får dagen vise.

 

Snikveiing på vekta viser at jeg går ned fra dag til dag, men det er jo egentlig resulatet på mandag som teller skikkelig da. Men uansett; i dag viste den 71 kg blank igjen. Kanskje jeg er på 70 og noe til mandag (jeg krysser fingrene og ønsker og håper).

 

Nå er det straks natti, natti og jeg skal legge meg og drømme om vårt nye kjøkken, som akkurat nå ligger i mange flatpakkede esker i stua......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh..... å pusse opp et kjøkkenet er ikke bare, bare.

 

Her er det rimelig kaotisk for tiden. Det gamle kjøkkenet ligger nå i containeren. HURRA!!! Veggen mellom stue og kjøkkent er borte, og de resterende veggene er strippet helt ned til isolasjonen. Vi har kjøpt sånne ferdige panelplater som skal opp etterhvert, men må også ha nye gipsplater til veggen mot nabohuset. Det er visst påbudt har jeg forstått. Vi måtte fjerne gipsplatene som var der, de var helt grusomme å se på. Spesielt de platene som var bak vasken, de var helt svarte av et eller annet ekkelt noe..... Æsj! Godt at de er ute av huset.

 

Jeg har vært ute og fått skrittene mine disse dagene også. Man får tid til det man vil få tid til, har jeg funnet ut de siste månedene. Men noen langtur har jeg ikke bevilget meg, så jeg har bare rundt de 50 minuttene jeg minst skal ha hver dag. Når kjøkkenet er på plass igjen, skal jeg ut på en skikkelig langtur. Helt sikkert!

 

Matmessig blir det litt så som så om dagen. Alt av utstyr står i esker midt i stua og ovnen er koblet fra. Vi har grillen ute, men det blir ganske enkelt og noe take away disse dagene her. Men jeg prøver å drikke mye vann, selv om det resulterer i at jeg flyr på do hele tiden. Er blitt noe flinkere med vanndrikkingen, og det er jeg fornøyd med. Men det går ikke helt automatisk ennå, så jeg må hele tiden minne meg selv på å drikke vann. Får håpe det blir litt mer automatikk i det etterhvert.

 

Da er det å gyve løs på oppussingen igjen. Ellers blir man jo aldri ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi ikke fått gjort noe særlig som synes på kjøkkenet. Vi måtte ut og kjøpe noen gipsplater, og min kjære skulle ta MR av ryggen. Dermed gikk mye av dagen til å kjøre hit og dit, og lite er gjort inne på kjøkkenet. Men i morgen skulle alt være på plass, så da er det full dag tenker jeg. Håper å komme så langt at vi får flyttet endel elektriske punkter, lagt på de nye gipsplatene og begynt å legge panelplatene. Vi kjøpte ubehandlede panelplater, så de må jo også males. Vi har igjen litt maling som vi liker fargen på (fra en annen oppussing), og får ny forsyning en av de nærmeste dagene, så det er bare å begynne å male når platene er kommet opp.

 

Vektmessig er jeg veldig fornøyd. Den kiloen jeg gikk opp de få dagene etter fjellferien, er nå helt borte + litt til. Vekta viste 70,7 og jeg håper jeg klarer å komme ennå litt lenger ned på 70 i løpet av uken. Jeg er jo i aktivitetehele dagen og får i tillegg mine 50 minutter (minst) hver dag, så det burde jo være mulig å bli kvitt en hekto eller to før uken er omme. Jeg har bestemt meg for å ha veiedag på lørdag i stedet for mandag. Av en eller annen grunn, så glemmer jeg stadig å veie meg mandag morgen, enda det har vært veiedagen min i en hel evighet allerede. Men lørdager pleier jeg sjelden å glemme å veie meg, så jeg prøver det en stund fremover. Det spiller jo egentlig ingen rolle hvilken dag man velger.

 

I går fikk jeg gått en passe lang tur på 1 t og 40 minutter, og i dag klarte jeg å få til 1 t og 30 minutter. Veldig deilig. Totalt ble det16557 skritt i går og nå står telleren på 15681 skritt. Blir noen skritt til i dag, men ikke mer enn fram og tilbake til badet og slikt. Jeg har planer om å gå å legge meg i badekaret når jeg er ferdig her inne på forumet. Det har jeg ikke gjort på en stund, så det skal bli deilig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekaret var veldig deilig i går:-) Jeg tente lys og tok med noe å lese på, og lå der og slappet av i en times tid. Da var vannet kaldt og det begynte å bli sent. Men du og du, så godt det gjør for kropp og sjel med en sånn time.

 

Huset er nå et eneste stort kaos med rot overalt, nesten. Jeg prøver å rydde det som kan ryddes, men det synes ikke spesielt godt. Siden vi har fjernet en vegg mellom kjøkken og stue er det nå et stort rom, med masse rot i. Det nye kjøkkenet ligger flatpakket (Ikea-kjøkken....) foran og ved siden av tv'en. Alt fra skapene på kjøkkenet er plassert i esker og poser og står omtrent midt på gulvet i nærheten av der veggen en gang sto. Vi fikk satt opp panelplatene på en av veggene i dag og jeg håper de resterende to veggene er klare i løpet av morgendagen, og da er det bare å sette i gang å male. Når malingen er unnagjort skal taket på plass og deretter skal gulvet legges. Vi legger laminat i både stue og kjøkken, så der blir det litt mere jobb enn det vi opprinnelig planla. men jeg er sikker på at det kommer til å bli veldig fint. Jeg aner ikke når vi kommer så langt som til å begynne å sette sammen skapene og få dem på plass. Jeg håper det skjer en gang neste uke, det er slitsomt å være uten kjøkken. Heldigvis bor mine foreldre ikke veldig langt unna, så det blir nok endel middager der fremover.

 

Jeg gikk bort dit i dag, og brukte 43 minutter på den turen, så det ble en liten ekstrarunde da jeg kom hjem igjen. Totalt ble det en times rask gange på meg i dag. Har vært i mye aktivitet ellers i dag også. Fikk med meg sønnen min og fikk kastet endel søppel som har ligget klart en stund utenfor her. Så nå er det jammen nognlunde ryddig i bakhagen. Helt ryddig kan det ikke bli når man har en sønn som liker å "mekke" på ting, men det er hvertfall ikke noe som skal kastes umiddelbart liggende rundt her lenger. Det var deilig å få det unna. Jeg har ennå ikke pyntet rundt her med sommerblomster, fordi vi bestemte oss for å lage ny terrasse. Men siden min kjære hadde mye mere lyst til å begynne med kjøkkenet, så er det liksom ikke blitt til at jeg har ordnet med blomster ennå. Kanskje på tide å få kjøpt noen planter før sommeren er helt over? Jeg har også mine tvil om den terrassen virkelig kommer på plass i år...... ja, ja jeg har bare ventet på den i en seks års tid og klarer nok en stund til. Akkurat nå har vi jo ikke tid til å sitte og nyte sommeren på terrassen allikevel, så det er i grunn ingen krise.

Tålmodighet er en dyd, sies det, og jeg tror jeg har en god dose av den dyden:-)

 

Det har vært en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei!

Å, du er så flink!! Blir kjempemotivert av å lese tråden din, og jeg trengte litt motivesjon nå ... ;-) Jeg har ikke vørt så flink som deg i ferien, men nå er det slutt på tullet! De siste to ukene av ferien er det bare mann, barn og meg, da er det lettere å få til måltidene. Stikker innom igjen når ferien er over, men jeg måtte bare se hvordan det gikk med deg! Lykke til med kjøkkenet,

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så hyggelig når du legger inn en melding her hos meg.

 

Kjøkkenet skrider sakte, men sikkert, fremover. I dag har min kjære fått ferdig veggen som vender mot naboen og jeg har vært og kjøpt et nytt vindu hos Maxbo. Vi må hente vinduet selv i morgen da, pga ferien så kjører de ikke ut varer, men det er ikke noe problem. Vi må hente vinduet i Hokksund og det tar oss ca 30-35 minutter å kjøre dit. Får antageligvis litt hjelp til å bytte vinduet av min bror og min fetter, så jeg håper at det er i orden i løpet av ettermiddagen i morgen. Rørlegger kommer også i løpet av dagen i morgen, for å flytte/bøye rørene til vask og oppvaskmaskin.

Når vinduet er kommet på plass. får vi satt opp de siste platene på veggen og da kan vi også begynne å male. Håper alt dette skjer i løpet av morgendagen:-)

 

I dag fikk vi besøk av min fetter og hans samboer. De var ute og gikk en tur, fra mine foreldres hus og til oss. Jeg slo følge med dem på vei tilbake og fik 42 minutter på det. Dette var en tur jeg før brukte 50 minutter på og i dag gikk ve egentlig ganske rolig. Måtte derfor ut en tur til og i dag tok jeg en tur på fotabllbanen igjen og løp i ca 12 minutter. Da var det nemlig tid for CSI (jeg er en STOR fan), så det ble med det. Men det er veldig deilig å vite at jeg kan løpe veldig mye lenger hvis jeg vil.

 

Nå har jeg snart hatt ferie i 4 uker og jeg har vært ute på tur hver eneste dag hittil. Målet mitt nå er å klare mine 50 minutter hver eneste dag frem til skolen starter igjen. Det tror jeg faktisk at jeg skal klare. Jeg føler at det å gå ut i minst 50 minutter er en vane hos meg og jeg rydder tid til det uansett hva jeg gjør eller har gjort i løpet av dagen. Det morsomme er at også min kjære rydder tid til meg, og sender meg ut når det lakker mot kveld og jeg ikke har vært ute ennå. Han gjør dette fordi det er noe jeg vil. han sier stadig til meg at han er veldig fornøyd med hvordan jeg ser ut og han synes ikke jeg er så tjukk som jeg selv synes. Men han godtar at jeg ikke er helt fornøyd og at jeg gjerne vil ha en forandring. I dag fikk jeg jammen to kommentarer på at jeg er blitt slankere, selv om vekta ikke viser noen spesiell nedgang. Min mor og min kjære kommenterte at "Nå må du vel ha gått ned endel. Du ser så slank ut....." Det er veldig hyggelig å høre, selv om vekta ikke viser helt det samme. Men jeg tror kanskje at jeg har krympet litt i omkrets i det siste. Skal måle meg til helgen og skrive det inn i skjemaet jeg har laget i excel, så får vi se om det stemmer. Rundt livet er jeg ikke gått ned noenting, tror jeg. Har vært rundt 85 cm lenge nå synes jeg.

 

Jeg er ikke veldig høy, og derfor må jeg nok endel ned i vekt for at jeg skal kunne kalles tynn. Men jeg er ikke egentlig ute etter å bli veldig tynn, men jeg vil veldig gjerne bli slankere enn det jeg er nå. Jeg ser jo det, at jeg slettes ikke er spesielt tynn. Når jeg står foran speilet uten klær, så har jeg en god bulk på magen. Men når jeg ser på meg selv litt sidelengs, så begynner det å bli ok. Litt for mye på magen ennå, men det begynner å ligne det jeg er ute etter. Sånn innerst inne drømmer jeg egentlig om en fettsuging av magen, slik at den kan bli borte sånn en gang for alle, men det har jeg ikke penger til. Ikke ennå ihvertfall. Jeg jobber tross alt som lærer! Ja. jeg har bra med fri i sommermånedene, men lønna er ikke av de høyeste.... Men for meg er det bra akkurat nå. Jeg trives veldig godt, og vil ikke bytte med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppussing av kjøkken går sin gang. Ikke veldig fort, men det går fremover. I dag fikk min kjære og jeg lagt ferdig taket og det ble veldig pent. I morgen skal vi gå løs på gulvet. Vi skal legge laminat og da skal vi legge den over det hele, både stue og kjøkken. Vi hadde absolutt ikke planlagt oppussing av stuen i denne omgangen, men nå presser den oppussingen seg fram allikevel. Så fra å planlegge ingenting for sturen, er vi nå kommet til at vi legger nytt gulv og bytter plater på den ene ytterveggen. Men jeg håper det blir med det altså. Vi har nemlig en kjeller det skal gjøres endel med også, og må bruke pengene på den. Ja, ja, vi får se hvordan det går.

 

Jeg får gått det jeg skal disse dagene, selv om det er mye å gjøre innendørs. På fredag slet jeg veldig med å komme meg ut, men jeg klarte å få mine 50 minutter på telleren allikevel. I går ble det bra med skritt, etter turer til Ikea (vi har nesten flyttet dit) og til Bauhaus. Nå får jeg nyte godt av at jeg ikke har satt et altfor høyt antall skritt og minutter som mål. Det har ikke blitt veldig mye over 10 000 skritt og 50 minutter den siste uken. Hadde jeg satt et høyere mål, tror jeg nok at jeg ikke hadde klart det.

 

Jeg hadde tenkt å bytte veiedag, men det får vente til neste uke. Jeg glemte nemlig veiingen i går, så da får jeg heller veie meg i morgen. Tror ikke jeg har gått ned noe i kilo eller gram, men har fått flere kommentarer på at jeg har krympet i omkrets. Så i morgen skal jeg fram med målebåndet og sjekke hvordan ståa er der. Det er en stund siden jeg målte meg sist.

 

Jeg jobber fremdeles med å få i meg nok vann. Det går bra noen dager og helt på trynet andre dager. Skal prøve å få flest gode dager denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til både med oppussing og vektnedgang.

Det er nå artig å forandre litt hjemme,sjøl om det er både arbeidsomt og dyrt.

Det er artig å gå ned i vekt også,sjøl om det også koster både penger og mye jobb.

 

Det blir nok bra skal du se,både du og huset blir som nytt.

 

Ha en kjempe fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det charka:-)

 

Oppussingen går sin gang. Det nærmer seg å bli ferdig for hver dag som går. I dag er planen å få på plass noen lister og få ryddet litt på plass i stua, og deretter skal vi egynne å montere det første skapet!!! Det er så morsomt og hittil har alt gått veldig greit, egentlig.

Vi hadde rørlegger her på tirsdag for å få flyttet noen rør noen cm, og da oppdaget vi at de rørene vi hadde var veldig dårlige. De sprakk da rørleggeren holdt på med sitt, så hadde vi ikke måttet flytte rørene ville vi ikke oppdaget det, før kjempelekkasjen hadde vært et faktum. Det har vært en liten sprekk i det ene røret ganske lenge, fant vi ut da vi undersøkte litt. Flaks at vi oppdaget det nå og ikke etter at all oppusiingen var ferdig.

 

Trimpoengene på treet vokser for hver dag. Nå er jeg allerede halvveis på tre nr.3. Jeg får mer enn 10 poeng hver uke og det er oppmuntrende synes jeg. Når jeg får litt mere tid til overs igjen, skal jeg få vært ute på litt lengre turer enn det jeg er på nå om dagen. Det blir bare mine 50 minutter nå. Men jeg er jo i aktivitete nesten hele dagen uansett, og jeg har nok fått litt styrketrening med all bæringen de siste dagene. Jeg er håndtlanger for min kjære, og bærer og løfter det jeg er god for.

 

Da er det tid for å sette i gang for alvor i dag. Jeg er spent på hvor mye vi får gjort i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en times tur på meg. Jeg gikk hjemmefra og til moren og faren min. Før brukte jeg 50 minutter på den turen, men nå om dagen er jeg nede i ca 40 minutter, så i dag tok jeg en skikkelig omvei og klarte å få en time ut av turen. Det er så nydelig og varmt vær, så det er bare en nytelse å gå.

 

Vi har klart å følge planen i dag. Noen lister er på plass, stueenden er nogenlunde ryddet og alle overskapene er satt sammen. I morgen tar vi nok en hviledag. Vi skal avgårde og prøve å finne kostyme til et 70-talls party, som min bror og svigerinne arrangerer. Dessuten er det så utrolig deilig og varmt og vi har mulighet til å låne en båt i helgen, så jeg regner med at resten av dagen blir tilbrakt på en eller annen øy i nærheten. Det skal bli deilig!

 

Lørdag tenker jeg at de første skapene blir montert på veggen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en pause i arbeidet med kjøkkenet i helgen. Været har jo bare vært helt fantastisk og da vi hadde mulighet til å låne en båt i helgen, så ble det bare bading og soling i helgen. Vi må jo bare ta vare på sånne dager som vi har nå.

 

Dette har også resultert i at det ikke ble mye ekstra skritt på meg, så jeg måtte virkelig ta i, både i går og i dag, for å oppnå de skrittene jeg har lovet meg selv at jeg skal få hver dag. Men jeg klarte å få det til.

 

I morgen er det tilbake til jobbing med kjøkkenet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi gjort mye. Alle overskapene er nå på plass med dører og håndtak. Vi har ikke satt inn glasshyllene i to av skapene, men ellers så er de ferdige. Underskap og skuffer er det det er mest av, og vi fikk opp noen av dem også. Vi må skjære i bakkant på skapet der vasken er, for å få plass til rørene, men det går nok greit.

Elektrikeren kommer og gjør det han skal gjøre i dag, og da får vi på plass stikkontakter og får litt lys på kjøkkenet igjen.

 

Det er fremdeles veldig godt og varmt her, så det kan hende vi gir oss litt tidlig og får oss noen timer på stranda. Eldstedatteren min har ferie denne uken og skal ta med seg minstemor på stranda, så vi drar nok for å være litt sammen med dem. I forrige uke var det moren min som passet minstemor for oss, men de er reist på en liten ferietur til Nord-Norge og koser seg skikkelig der oppe.

 

I går fikk jeg meg en bra gåtur. Jeg fulgte et stykke av Kyststien som går langs Oslofjorden og endte opp på stranden der jentene mine var. Det var 7,5 km og jeg brukte akkurat 90 minutter på det. Fikk derfor en ok sum på telleren min - 19 292 skritt totalt og 11 189 aerobe skritt. Det er store muligheter for at jeg tar samme turen i dag. Det er helt fantastisk å gå langs fjorden og spesielt når det er så flott vær som nå.

Vi satser på en produktiv dag og er ennå en dag nærmere å få kjøkkenet ferdig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...