Gå til innhold

Det går så fryktlig sakte nedover....


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Gjest EliseV

Jada, jeg er stadig innom 10 000 siden og legger inn antall skritt. Jeg ligger jo langt bak de som går mest da, men jeg konkurrerer bare med meg selv egentlig, selv om jeg drømmer om å klare et skikkelig antal skritt en dag.

 

Jeg går og jeg går. Økte målet til 12 000 skritt og 50 aerobe minutter fra lørdag, og det går fint hittil. Det går ikke av seg selv, jeg må sette av tid til å klare minuttene mine. Formen blir bedre og bedre. Der hvor jeg før peste oppover bakkene, spretter jeg lett oppover nå. Det er skikkelig deilig å kjenne at jeg orker mye mer enn før.

Det er ikke like god uttelling på vekta, selv om den gikk ned forrige uke. Men da hadde jeg stått stille i to uker. Håper å klare et par kilo ned i løpet av sommeren, eller ihvertfall under 70 kilo. Det begynner i alle fall å nærme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar
Gjest EliseV

Når man beveger seg i et jevnt tempo i 10 minutter eller mer, så telles det aerobe skritt. Jeg kaller dem "kondis-skritt", for det er de skrittene som på en måte teller når det kommer til trening.

 

Min skritteller begynner altså å telle disse aerobe skrittene etter 10 minutter og den fortsetter å telle så lenge jeg beveger meg. Jeg kan stoppe i inntil 1 minutt uten at den stopper å telle, men tar jeg lengre pauser må jeg gå i minst 10 minutter igjen før den teller videre.

Da teller den med alle skrittene du har gått de 10 minuttene, da.

 

Hvis du f eks en dag, går hjem fra jobben og dette tar deg 30 minutter, så vil det på de aerobe skrittene stå x antall skritt og 30 min. Hvis du da samme dagen bestemmer deg for å ta en lengre kveldstur, så vil den etter de første 10 min fortsette å telle aerobe skritt slik at du kanskje totalt får 90 minutter aerobe skritt.

 

Jeg legger inn mine aerobe skritt som trim, fordi da er jeg ute og trimmer. Jeg går i et tempo slik at jeg blir svett og andpusten, og slik at jeg kjenner at jeg bruker muskler. Jeg er ikke flink til å gå veldig fort (jeg er ikke veldig høy og har korte ben), så jeg registrerer det som oftest på 4 km/t. (Det er det tempo jeg holder) Har registret på 6 km/t noen ganger, men da har jeg hatt minsten min i bæremeis og hun veier nå drøyt 12 kg, så det blir jo flere kcal forbrent når jeg bærer henne. Det reelle tempo er da ikke 6 km/t, for tempo er stort sett det samme som jegvanligvis holder, men det er for å kompensere for de ekstra kiloene jeg har med meg og jeg vet ikke helt hvordan jeg ellers skal få lagt inn det.

 

Men uansett; det er de aerobe skrittene som teller trimmessig. De skrittene du ellers samler i løpet av dagen har ikke den samme virkningen, men de er med og viser hvor aktiv du er i løpet av dagen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Denne helgen har jeg tilbrakt i Vikingskipet på Hamar. Der har det denne helgen vært Tussecup i håndball, og min nest yngste datter har vært en av deltagerne. Hun spiller på J-12 og de var delt i inn i 2 lag fra vår klubb. Hennes lag hadde det ikke så veldig enkelt, men de klarte å vinne en kamp, men det andre laget gjorde det veldig mye bedre og kom helt til finalen. Der tapte de dessverre, men det var det beste resultatet innad i klubben så vi er veldig fornøyd alle sammen.

 

To netter på hotell og innendørs i en idrettshall hele dagen, er ikke alltid det beste utgangspunktet når man gjerne vil ned i vekt. Matmesig har det gått så som så med litt utskeilelser, men jeg har da fått gått ja. Vi bodde på hotellet ganske nært hallen og benyttet anledningen til å gå frem og tilbake. (Veldig miljøvennlig også det:-) ) For at jeg skulle få mine minutter på telleren, gikk vi noen omveier for å komme frem og tilbake. Fikk jo sjekket ut litt forskjellige gater på Hamar på den måten.

Fredag ble resultatet 17947, med 66 minutter aerobe skritt, lørdag viste den 18560 med 86 min aerobe skritt og i dag ble det 15655 med 64 minutter aerobe skritt. Så jeg er fornøyd med helgens aktivitetsnivå.

 

Skal prøve å planlegge måltidene mine bedre i uken som kommer. Kan ikke tenke meg at jeg har hatt noe nedgang i uken som gikk, men håper ikke jeg har gått opp noe særlig. Får uansett vite det i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Siden vi var bortreist i helgen, fikk jeg ikke lagt inn forrige ukes resultat med skritt på lørdag. det må jeg hvis jeg skal få med alle 7 dagene, så denne uken blir det bare resultat fra 6 dager. men jeg har klart det hver dag, selv om jeg økte til 12 000 skritt og minst 50 minutter aerobe skritt.

Så da ble det seende slik ut:

 

Lørdag: Borte fra telleren, men over 12 000 skritt:-) Hadde ca 80 min aerobe skritt.

Søndag: 12713 skritt, 10842 aerobe (81 min)

Mandag: 15378 skritt, 7654 aeobe (63 min)

Tirsdag: 12209 skritt, 6100 aerobe (52 min)

Onsdag: 14054 skritt, 6620 aerobe (57 min)

Torsdag: 14271 skritt, 7334 aerobe (51 min) ble litt jogging også her.

Fredag: 17947 skritt, 7985 aerobe (66 min)

 

Jeg holder meg på 12 000 og minst 50 minutter denne uken også jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg veier meg i morgen i stedet for i dag.

Da ser det kanskje ikke så ille ut etter helgen.

 

Hittil i dag har jeg vært flink med vann og mat. Men det gjenstår jo ennå middag og kvelds.

Skal ut å gå en tur i dag også. Hadde uteskole med 1. trinn i dag og vi var i skogen en tur, men det blir ikke noe trim ut av det. Det tar tid å få med seg 37 6-7 åringer opp i skogen og det går ikke fort. Men vi hadde en kjempedag ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

som fremdeles er i ammetåke.

 

Min lille attpåklatt er blitt to år, og jeg har derfor sluttet å amme for lenge siden. Ammet til hun var ca 6 mnd, da var hun ikke interressert lenger. Kan jo ha en sammenheng med at min mann kom med henne til meg på jobben, og det ble nok litt for stressende. Jeg tenker på det hver gang jeg ser argumenter for at fødselspermisjonen skal deles i tre, og man sier så kjekt at man kan dabare ta en pause for å amme eller amme på morgen og kveld.

Selv om min mann tok mesteparten av permisjonen denne gangen, så er jeg ikke for at det skal bli obligatorisk for alle. Det må hvert foreldrepar få velge selv. Og vi var jo også i en annen situasjon enn mange småbarnsforeldre er i dag; vi var godt voksne da vår yngste ble født, 38 og 39 år.

Men jeg er veldig stolt av måten vi delte dette på, og skryter ved hver minste anledning. Resultatet er jo at vårt lille gull er en pappajente av dimensjoner og er med pappa overalt.

 

Kos deg hjemme med god samvitighet. Hverdagen kommer tidsnok allikevel, og du er tilbake i jobb før du vet ordet av det. Jobber du i småskolen, ungdomsskolen eller videregående? Jeg jobber i småskolen på 1. - 7. trinn. Er musikklærer og har alle elevene på skolen, og i tillegg har jeg engelsk på 6. og 7. trinn. Har nå begynt nedtellingen til ferien, litt fordi jeg gleder meg til ferien, men mest fordi det er så mye vi ennå skal rekke før 20. juni. Hvordan skal jeg få tid til alt?

 

Min dag har vært bra. Maten gikk fint og jeg fikk gått en times tur til trim. Nå skal jeg se å få lagt meg. Er ikke flink til å legge meg tidlig nok og skulle nok hatt minst en times ekstra søvn hver natt. Har lest en eller annen gang at det visstnok har betydning for vektnedgang, men har ikke fått sjekket det ut noe særlig.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Det ble ingen nedgang på meg denne uken.

Men nå skriver jeg opp det jeg spiser og jeg skal også være mere obs på vannet mitt denne uken, så får vi se om det hjelper litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Det har vært en bra dag i dag også.

 

Jeg har gått en trimtur på 1 time og 20 min, og når jeg la inn kveldsmaten min nå nettopp endte jeg på 1596 kcal. I tillegg har jeg jammen klart å drikke nesten 2 liter vann i dag også, så jeg er meget fornøyd med dagen.

 

I morgen er det en meget lang dag på jobben. Vi har planleggingskveld og skal etter planen være ferdig 19.30, så i morgen blir det nok ikke mye mer på skrittelleren enn de 12 000 og de 50 minuttene. Sånn er det noen dager, da klarer jeg målet bare såvidt, mens andre dager blir det masse ekstra, både skritt og minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som fremdeles er i ammetåke.

 

Min lille attpåklatt er blitt to år' date=' og jeg har derfor sluttet å amme for lenge siden. Ammet til hun var ca 6 mnd, da var hun ikke interressert lenger. Kan jo ha en sammenheng med at min mann kom med henne til meg på jobben, og det ble nok litt for stressende. Jeg tenker på det hver gang jeg ser argumenter for at fødselspermisjonen skal deles i tre, og man sier så kjekt at man kan dabare ta en pause for å amme eller amme på morgen og kveld.

Selv om min mann tok mesteparten av permisjonen denne gangen, så er jeg ikke for at det skal bli obligatorisk for alle. Det må hvert foreldrepar få velge selv. Og vi var jo også i en annen situasjon enn mange småbarnsforeldre er i dag; vi var godt voksne da vår yngste ble født, 38 og 39 år.

Men jeg er veldig stolt av måten vi delte dette på, og skryter ved hver minste anledning. Resultatet er jo at vårt lille gull er en pappajente av dimensjoner og er med pappa overalt.

 

Kos deg hjemme med god samvitighet. Hverdagen kommer tidsnok allikevel, og du er tilbake i jobb før du vet ordet av det. Jobber du i småskolen, ungdomsskolen eller videregående? Jeg jobber i småskolen på 1. - 7. trinn. Er musikklærer og har alle elevene på skolen, og i tillegg har jeg engelsk på 6. og 7. trinn. Har nå begynt nedtellingen til ferien, litt fordi jeg gleder meg til ferien, men mest fordi det er så mye vi ennå skal rekke før 20. juni. Hvordan skal jeg få tid til alt?

 

Min dag har vært bra. Maten gikk fint og jeg fikk gått en times tur til trim. Nå skal jeg se å få lagt meg. Er ikke flink til å legge meg tidlig nok og skulle nok hatt minst en times ekstra søvn hver natt. Har lest en eller annen gang at det visstnok har betydning for vektnedgang, men har ikke fått sjekket det ut noe særlig.

 

God natt![/quote']

 

Heisann!

Helt enig med deg når det gjelder permisjon, det må være opp til hver famile hvordan de velger å gjøre det. Kjæresten min skal ha de siste ti ukene med permisjon. Håper jeg klarer å amme til da, og gjerne til morgen og kveld da, men vi får se!

Trodde at amming skulle ta kiloene jeg men det er ikke tilfelle....

Har vært på besøk på jobben i dag, og det er jo en helt annen verden enn den jeg er i for tiden, er godt det er en stund til jeg skal tilbake dit!

Måtte le litt når du sier du er musikklærer på en barneskole, jeg er også på en barneskole, men jeg underviser i estiske fag! Jeg har også nesten alle elevene på skolen, så det blir mange å hilse på når man kommer på besøk, veldig koselig!'

Skjønner godt at du gleder deg til en velfortjent ferie, da er det jo ekstra god tid til å være ute også. :-) Håper bare du ikke blir tatt ut i streik før det da.

 

Har også lest det med søvn et sted, føler at jeg kan gjøre det litt bedre der. Helt utrolig for jeg har alltid vært så glad i å sove.. Etter at jeg begynte å følge GR igjen har jeg mye mer overskudd, og tilogmed i går etter 38 000 skritt var jeg ikke trøtt!

Nei, nå burde jeg kanskje ta kvelden, vi snakkes!

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg klarte å komme meg over 20 000 skritt i går:-) Endelig.

Det fullførte også min 12. uke på rad med oppnådde skritt hver dag. Kult!

 

Ira: Jeg har ikke mistet ett gram pga amming etter mine fødsler, så du er ikke alene om å ikke gå ned noe av ammingen. Jeg har alltid misunt de som sier de bare raser ned i vekt når de ammer.

La merke til at du sier du registrerer aerobe skritt som trim og på gange 4 km/t (så det på 10 000 om dagen-tråden), men du må huske på at du går med barnevogn og det er tyngre enn om du går alene. Kan hende at du kan registrere noe av det på 6 km/t eller noe sånt.

 

I dag har jeg brukt mesteparten av den deilige, varme dagen til å sitte inne og skrive lister til 7. trinns avslutning. Det er ikke på skolen jeg jobber, men skolen der min nest yngste datter går. Det er 6. trinn som har ansvaret og jeg er i FAU og har hovedansvar for å få dette gjennomført. har brukt fryktelig mye tid på å få alt på plass, så nå er det på tide å komme seg ut i finværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

I løpet av helgen klarte jeg å komme over 20 000 skritt to dager. Det er jeg meget fornøyd med. Fredag hadde jeg 21958 skritt og på søndag ble det 21622 skritt.

 

Mandag og tirsdag har vært mer normale med hhv 14385 skritt og 14920 skritt.

 

Jeg fikk ikke skrevet ned hele forrige ukes antall skritt denne helgen. For å få med alle dagene må jeg skrive det inn på lørdag, og da satt jeg opptatt hele dagen med lister til 7.trinns avslutning på min datters skole. Trodde det var en enkel jobb og lage de listene, men det endte med at jeg satt i over 5 timer med dem. Da var jeg rimelig lei hele pc'en og glemte alt om antall skritt.

 

Men jeg har uansett greid målet mitt hver eneste dag og det har jeg gjort i over 12 uker nå. Er godt i gang med den 13. uken. Har holdt meg på 12 000 skritt og 50 min aerobe skritt en stund nå, og har ikke helt tenkt å øke på en stund. Når ferien starter om ca 2 1/2 uke blir det tøffere å klare alle skrittene, så jeg vil ikke gjøre det vanskeliger enn nødvendig for meg. Eksakt hva målet blir i ferien, vet jeg ikke ennå. Må se det an litt og sjekke hvor høyt aktivitetsnivå jeg har.

 

Til helgen skal jeg på kortur med jentene mine. Vi drar til Stavanger tidlig fredag morgen, så jeg er veldig spent på om jeg vil klare målet mitt da. Antall skritt blir nok høyt, men om jeg klarer de aerobe skrittene kan bli en større utfordring. Hvis det passer sånn, så vil jeg gå ut på en tur, så jeg får bare vente å se.

 

Vektmessig er det ingen nedgang å spore. Jeg går ned i løpet av uken, men mandag morgen er den nesten helt lik mandagen uken før. Tror jeg skal skifte veiedag til søndag jeg, så blir det kanskje litt hyggeligere. Trenger noen hundre gram mindre nå, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei!

Blir så inspirert av å lese tråden din!

Syns jeg hadde vært kjempeflink forrige uke, gått masse og spist sunt

-og så gikk jeg opp 100 gram! Jeg ser jo at du er kjempeflink og ikke går ned hele tiden du heller, så nå må jeg nok bare bite tennene sammen og ikke gi opp!!

 

Det er vanskelig å vite hvor mye tp det blir av tur med barnevogn, men jeg har gjort det sånn at de dagene jeg har gått veldig raske og i mye bakker har jeg registrert det som 6 km i t. Desverre er ikke lillegutt like glad i sol og sommer som mammaen sin, har syns IKKE det er noe stas med trilleturer nå.. Håper det blir bedre når det ikke er riktig så varmt.

 

Lurer nesten litt på om jeg har spist for lite siden jeg har gått opp, har ikke regna med over 20 tp som jeg hadde forrige uke. Ja, ja, er jo ingen sjanse for at det blir så mange tp denne uken! :-)

Lurer på om jeg også skal sette meg mål med gåinga slik du har gjort, jeg satsa litt for høyt forrige gang, 12 000 er kanskje litt mer realistisk..

Jeg syns ihvertfall du er kjempeflink!!

God kortur, vi snakkes over helga?

 

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Så fint at du blir inspirert av meg da. Jeg blir veldig inspirert av å lese om andre som får det til og hvordan de klarer det. Jeg må holde meg selv i nakken for ikke å gi opp når resultatene ikke akkurat er mest oppmuntrende.

 

Jeg har faktisk lurt litt på om jeg skal begynne å veie meg hver andre uke i stedet for hver uke. Få fokus litt vekk fra den vekta, og heller konsentrere meg om å greie å gå det jeg skal hver dag.

 

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en strikk og en rockering her på GR-butikken, for å få litt annen trim også. Spesielt styrke trenger jeg nok en del mer av. Kondisen min er blitt veldig bra i det siste, så nå må kroppen få litt mer å jobbe med. Har vært veldig usikker på hva slags rockering jeg skal kjøpe, men bestemte meg for å starte med den her hos GR. Den på rockeringen.no er dobbelt så dyr, så den får heller vente litt.

 

Helgen min har vært kjempedeilig. Vi var på Jæren, på Bore Strandcamping, og hadde tur til Stavanger og Kongeparken med jentene. Været har vært helt fantastisk og alt har gått veldig bra. Jentene var greie hele tiden og sang så nydelig på de små "konsertene" vi hadde, så dette var virkelig en flott avslutning på sesongen. Blir deilig med ferie nå, men jeg gleder meg til å starte opp etter ferien med denne gjengen. Håper vi får enda flere medlemmer fra høsten av.

Jeg fikk gått turene mine, slik at jeg fikk 50 min på telleren min. Over 12 000 var ikke noe problem, det ble rundt 20 000 både fredag og lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Nå er jeg akkurat kommet hjem igjen etter en tur opp i skogen sammen med bikkja. I dag trengte jeg ikke ta alle 50 minutter på en gang. Vi hadde uteskole med 1. trinn i dag og da gikk vi en tur og da fikk jeg jammen noen minutter på telleren min.

 

Jeg har ikke forandret noe på målet om antall skritt eller minutter for denne uken. Jeg vil beholde mine 12 000 og minst 50 minutter aerobe skritt frem til ferien starter neste fredag. (Himmel så kort tid det er igjen.....) Da må jeg gå noe ned på det totale antall skritt tenker jeg. Jeg tror at jeg vil legge meg på 10 000 skritt men fremdeles holde på de 50 minuttene. Da får jeg en god trim hver dag.

 

Vi skal lage terrasse og pusse opp kjøkken + noe i kjelleren i ferien, så det kan jo hende at det blir endel skritt sånn i det daglige allikevel, men da kan jeg heller bare endre målet fra uke til uke.

Jeg gleder og gruer meg veldig til den oppussingen. Gleder meg til endelig å få den terassen jeg har ønsket meg i mange år og til å få byttet ut det gamle kjøkkenet som detter ned rundt ørene våre, men jeg gruer meg veldig til hvordan det blir seendes ut underveis. Vi skal bl a rive en vegg og det medfører jo ganske mye rot. Moren og faren min bor bare 5 minutter unna oss, så det kan jo hende vi flytter hjem til dem når det er som verst.

 

Denne uken blir forholdsvis rolig når det gjelder andre aktiviteter og det er deilig. Koret har tatt ferie etter den flotte turen vi hadde, så nå er det bare skolekorpset som krever meg utenom jobben. Vi har øvelse frem til 19. juni og drar på festival i Kristiansand den 20. med besøk i dyreparken og sikkert mye annet gøy. Jeg skal være sammen med juniorene mine og hjelpe dem under festivalen. Vi drar alle sammen, både aspiranter, juniorer og hovedkorpset, så det blir en fin gjeng som drar avgårde i buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 14. uke med gåing hver dag nærmer seg slutten. Jeg må klare mine 12 000 totalt og 50 minutter aerobe skritt i dag for å klare den 14. uken på rad. Regner ikke med at det vil bli noe problem.

Har akkurat kommet hjem fra jobb og skal puste ut i noen minutter før jeg tar med meg bikkja og går en tur opp i skogen. Været er deilig, men ikke fullt så varmt som vi har hatt det i det siste. Håper varmen kommer tilbake igjen om ikke altfor lenge, og at det blir en skikkelig sommer.

 

Det er en uke igjen til ferien min begynner og jeg har litt pustevesvær over alt som skal bli klart. Det jeg stresser mest med akkurat nå er avslutningsforestillingen til 7. trinn som vi øver og øver på. Den skal vises frem på onsdag og vi er ikke helt i mål ennå. De fleste kan det de skal fremføre, men det er noen få som ikke er helt sikre ennå. Overgangene mellom de forskjellige nummerene er heller ikke helt bra, så jeg håper jeg kan få mye tid med dem både mandag og tirsdag. Må bytte litt timer for å få det til så jeg håper på velvillige kolleger. Vi pleier jo å komme i mål, men jeg vil at det vi viser frem skal være så bra som det går an å få til. Det krever mye øving...... Jeg tror et par av elevene har startet ferien sin allerede, ihvertfall i hodet, så det er ikke alle som er like godt konsentrert.

 

Jeg snikveide meg i morges og da hadde jeg gått ned noen hundre gram, så jeg håper de fremdeles er borte når mandagen kommer. Har ikke planer om de store utskeielsene i helgen, men noe godt å drikke blir det. I moderate mengder. Skal også prøve å få gått en kjempelang tur, som jeg har prøvd å få til før uten suksess. Får jeg tid til den, blir det nok en god del skritt på meg.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jammen ut to ganger i dag for å klare minuttene mine. Første gangen jeg prøvde så begynte det å tordne så veldig, og jeg føler meg ikke veldig trygg ute i skogen når det er tordenvær. Så det første forsøket mitt i dag varte i bare 14 minutter.

 

Men nå har jeg vært ute med bikkja en gang til,og denne gangen klarte jeg å være ute lenge nok. Totalt ble det en times rask gange, og her jeg sitter så kjenner jeg at jeg tok godt i på tur i dag.

 

Det blir ikke noe imponerende mengde med trimpoeng når jeg bare går, men jeg ender vanligvis opp et sted mellom 10 og 12 trimpoeng hver uke, og det er jeg veldig fornøyd med. En eller annen gang må det vel gi et utslag på vekta også. Ja, ja foreløpig får jeg bare nyte godt av en kondis som bare blir bedre og bedre. I dag fant jeg ut at en strekning jeg før brukte 21 minutter på, klarte jeg på 18 minutter i dag. Så rundene mine blir lengre og lengre. Hadde et lite innslag av jogging på turen min i dag også, og det er ikke veldig ofte. Jeg er ikke glad i å løpe, så det skjer ikke ofte. Hadde håp om å klare å jogge jevnlig for en stund siden, men det ble med tanken. Jeg tenker jeg holder meg til rask gange en stund til ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Joda, vi var på Norwegian Wood med begge barna på torsdag. Veldig spennede, for ingen av dem har noe gang vært med på noe sånt før. Vi hadde med øreklokker, matpakker og morsmelkerstatning- og hadde en fantastisk kveld! Lillegutt syns det var kjempestas, og han var den minste som var der. Han var så søt med knall grønne hørselsvern! Var en veldig stolt mamma som kjøpte VG i går for å se bildet av de to gutta sine. Er ikke hver dag man har to sider i den avisa! ;-)

Storesøster gikk stolt på skolen med Foo Fighters trøye og syns at hun var skikkelig kul! Dette må gjentas gitt!!

Sitter og leser i den gamle GR boka mi, og prøver å se hva det var jeg gjorde da som jeg ikke gjør nå. Jeg har stagnert på vekta i tre uker og jeg må motivere meg selv litt...

Ser der at jeg hadde mine TP med å gå, og jeg gikk bra ned i vekt på det kurset. Jeg tenker at det viktigste må jo vøre å gjøre noe man trives med, og jeg er ikke så glad i å trene!

Må kanskje prøve å gjøre noe med tidspunktet på måltidene mine, ser at jeg på kurs ikke endte opp med å spise så mye på kvelden. Er ikke så lett dette, var litt lettere når man jobber for da må det bli frokost tidligere på dagen og da gir det andre seg selv.

Syns jeg har vært flink hele uka, så i kveld blir det litt sjokolade.

God helg,

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte nok det var Norwegian wood du var på. Lurte litt på om det eventuelt var deg det var bilde av i VG, da jeg leste reportasjen. Stilig at det virkelig var deg. Nydelig gutt du har, med et godt sovehjerte.

Jeg synes det er så flott at dere går på en sånn festival med ungene. Jeg kommer aldri lenger enn til å tenke at det hadde vært morsomt, og så blir det ikke mer enn det.

Men jeg har veldig store planer om å ta med meg min sønn for å se og høre Hellbillies den 10. juli. Da spiller de på en gård her på Hurum, og da må vi jo bare passe på å få sett dem. Min sønn er veldig begeistret for Hellbillies, og sitter ogg spiller på gitar sammen med et konsertopptak på dvd. Min sønn er noe eldre enn din da, han er 17 år, men vil allikevel væremed mamma på konsert. Ikke dårlig bare det.

 

Jeg har vært veldig flink i dag. Jeg har jogget! I 25 min!!!! Riktignok i to omganger, måtte avbryte første omgang med jogging pga middag. Det er veldig sjelden at jeg jogger, så dette er kryss i taket og stjerne i boka. Det ga godt med trimpoeng også. Har kommet meg opp i 63 poeng på tre nr. 2 i denne omgang. Satte ny startdato i januar.

 

Håper vekten din går litt ned igjen snart. Det er så kjedelig og demotiverende å bli stående stille. Spesielt hvis man er veldig flink med både trim og mat. Men det er nok litt lurt å ikke spise spesielt mye på kvelden. De fleste ekspertene sier vel at siste måltid bør være lett og ikke rett før sengetid. Jeg synder nok endel der, er jeg redd. Men har blitt flinkere til å ikke spise så mye, men når jeg er sulten så mp jeg jo spise. Tror ikke det er spesielt lurt å legge seg sulten heller. Men hvem vet....

 

Nå er det leggetid. Det er min tur til å stå opp med lillegullet vårt i morgen, og hun pleier å våkne mellom 7 og halv 8.

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå regner det ikke her hvor jeg bor. Egentlig litt deilig, det har blitt ganske tørt her omkring de siste ukene. Heldigvis har det regnet ganske lett, så vannet får mulighet til å komme seg ned i jorden. Regner det for kraftig blir det bare tøys, og planter og trær får ikke noe særlig vann.

Jeg tipper det lukter godt ute nå, og jeg skal ta meg en tur ut om ikke altfor lenge. Jeg skal prøve å få tatt meg en tur langs Kyststien her i området, og jeg har lyst til å få gått der jeg ikke har gått før. Kyststien er såpass lang at jeg sikkert kunne gått hele dagen om jeg ville det, men jeg har ikke tenkt til det i dag. Et par timer får holde.

 

I går var jeg en stund engstelig for at jeg ikke skulle klare å få gått det jeg hadde satt som mål. Jeg lurte en stund på om jeg skulle sette ned målet mitt, men med skikkelig innsats så klarte jeg å få gått mine 12 000 skritt og av minutter ble det mer enn 60 i går. Antall aerobe skritt var også bra i går, siden jeg jogget nesten halvparten av tiden. Jeg er veldig fornøyd med meg selv pga det:-)

 

Ellers har vi ikke mange planer her i huset i dag. Akkurat nå står min mann på farta for å kjøre nest yngste datter til stallen. Hun er der så ofte hun kan og hjelper til med alt som skal gjøres i en stall. Det er en flott fritidsaktivitet synes jeg. Hun ønsker seg selvfølgelig en egen hest, men det er ikke noe vi har mulighet til på en stund ennå. Jeg regner med at hun kommer til å tilbringe ganske mange timer i stallen i sommer. Vi skal være mest hjemme i ferien, så hun får flust av muligheter til å være der.

 

Det er deilig å ikke ha noen spesielle planer en hel dag, så det skal jeg virkelig nyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke helt den turen jeg hadde sett for meg i dag , men tur ble det. Jeg gikk med minstefrøken i barnevogna hjem til moren og faren min. Det er en ca en times gange. Hadde en liten pause der før jeg tok turen hjem igjen. Da uten barnevogn, så tempo ble noe høyere. La inn en joggeøkt i dag også, ca 15 minutter, så nå kjenner jeg at jeg har brukt kroppen godt i dag. Det verker i legger og lår, men det er i grunn deilig vondt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei!

Hvordan går det med deg? Er du klar for ferie? Tenker det! :-)

Litt morsomt med den konserten du og sønnen din skal på, jeg var på den gården for noen uker siden og så plakat om at de skulle spille der!

Så kjempekoselig at han vil gå på konsert med deg! :-) Håper sønnen min vil gå på konsert med meg når han er 17!

Her er det stille dager for tiden, lillegutt og jeg har hatt skikkelig omgangssyke. Har gått ned 3,8 kilo, og matlysten er fortsatt fraværende. Blir godt å komme igang med ny uke på mandag, følge rutiner og sånn. :-) Regner med at vekta har stabilisert seg igjen på mandag. Har forresten vært inne og sett på vekttap i forhold til trimpoeng og mat og tror nesten at jeg har vært for "flink " noen uker. De ukene jeg har mye trimpoeng er de ukene jeg ikke har gått ned i vekt. Er ikke det litt rart?

Nei, nå er det på tide å få i seg noe å spise eller drikke. Må få litt mer krefter! ;-)

Ha en koselig siste skoledag i morgen,

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har vært her inne med rapport. Det skyldes rett og slett en veldig travel uke. Jeg var involvert i to 7.trinns avslutninger, og det var mye som skulle på plass før ferien startet på fredag. Fredag ettermiddag bar det avgårde på korpstur til Kristiansand. Det var mye kø nedover og vi brukte mye lenger tid enn beregnet. Dette resulterte i at jeg for første gang ikke klarte målet mitt med antall aerobe minutter:-( Jeg rakk rett og slett ikke mer enn 33 minutter så jeg hadde 20 minutter mindre enn jeg egentlig ville ha. Jeg klarte det totale antall skritt, men misset altså på minuttene mine. Jeg er litt lei meg for det, for om jeg hadde klart fredagen, så hadde det vært 15 fullførte uker. Men, men, sånn er det og jeg fortsetter med skrittene mine jeg.

Har satt det totale antall skritt ned til 10 000 men opprettholder målet med minst 50 minutter aerobe minutter hver dag.

I dag reiste vi til Beitostølen og skal være her i halvannen uke, så denne første uken blir det nok mye aktivitet på meg. Har planer om å prøve en del av turstiene rundt her og håper på minst 2 timer tur hver dag. Håper jeg får med meg resten av familien ut også. De to eldste er ikke med oss opp hit. Min eldste jobber og har ikke ferie akkurat nå, og min sønn har ikke lyst til å være med. Han har fått seg kjæreste så hun trekker nok mye mer enn det vi gjør.

Ira: Morsomt at du har vært på mine kanter. Jeg er veldig fornøyd med å bo på Hurum-landet, spesielt nå på sommeren. Jeg gleder med til å dra på konsert med Hellbillies. Hun er flink til å holde bra konserter der, hun som eier gården. Det har bl a vært konsert der med Vamp og med Odd Nordstoga. Og så er det jo en så flott gård!

Nå sliter jeg veldig med å skrive. Vår yngste håpefulle hadde slåsskamp med pc'en i går og slo i stykker halvparten av keyboardet. Det er nå jeg finner ut om jeg husker hvor de forskjellige bokstavene er......

Tror vi må bite i gresset og få oss en ny pc. Dette her kan jo ikke funke i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig. Jeg fikk gått en ordentlig lang tur i fjellet i dag på et par timer. Og ennå er ikke dagen over, og bikkja trenger en liten tur før sengetid så det blir nok noe minutter til før dagen er over. Det føles veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...