Gå til innhold

Det går så fryktlig sakte nedover....


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Gratulerer med oppnådde mål!

 

Det er klart du krymper. Selv jeg krymper som bare det bare ved å gå 45 min tur hver dag med bikkja og trene pilates i 20 minutter med SVÆRT ujevne mellomrom.

 

Fortsett å måle deg hver uke. Det er utrolig motiverende å se!

 

Om ikke lenge merker du at du burde hatt belte på buksa skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Da har jeg fullført tre uker med skritteller og jeg har klart målene mine hver dag! Jeg er kjempestolt av meg selv.

 

Resultat av skritt forrige uke ble da:

Lørdag: husker ikke eksakte skritt. Glemte å skrive dem inn før de forsvant fra telleren. Vet bare at jeg hadde over 10 000 skritt og 40 minutter aerobe skritt.

Søndag: 10 499 skritt, 6709 aerobe skritt (52 min)

mandag: 10451 skritt, 4878 aerobe skritt (44 min)

Tirsdag: 12312 akritt, 5783 aerobe skritt (44 min)

Onsdag: 11594 skritt, 6251 aerobe skritt (50 min)

Torsdag:14393 skritt, 4502 aerobe skritt (35 min)

Fredag: 12595 skritt, 5558 aerobe skritt (46 min)

 

I går, lørdag, økte jeg dagsmålene mine til minst 12 000 skritt og minst 40 min aerobe skritt. Det klarte jeg i går, men må innrømme at jeg løp litt rundt i huset for å komme meg over 12 000.

I dag har jeg hittil klart 36 min aerobe skritt og pr. nå står telleren på 7712 skritt, så jeg må helt klart ut en tur til. Jeg startet dagen i dag med å ha vakt i kiosken i idrettshallen vår. Det har vært aktivitets-turnering i håndball og da må man hjelpe til. Jeg passet på å gå hjem fra hallen og det brukte jeg altså 36 minutter på. Det betyr at bikkja ikke har fått en skikkelig luftetur i dag, så det er snart på tide å kle godt på seg for å gå ut i regnet og blåsten.

 

Ellers har vi feiret 2-års dagen til vår kjære attpåklatt i dag. Hun er født 1. april, men det passer bedre for familien og oss å samles på søndag ettermiddag. Da har vi bedre tid sammen, og jentene blir ikke så slitne. Min bror har ei jente som ble 2 år 16. mars så de er nesten som tvillinger. Veldig koselig da, de er så glad i hverandre og leker virkelig fint sammen.

 

Jeg har spist to kakestykker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute for å samle skritt for å oppnå skrittene jeg skal ha i dag. I dag har det regnet og blåst noe veldig her i Oslo-området, så det var ikke spesielt behagelig å gå ut. Men, må man så må man.....

 

I dag hadde jeg for første gang på meg Mp3-spiller på tur. Det pleier jeg vanligvis ikke ha, men i dag tror jeg det hjalp meg på runden min. Det eneste som er dumt med Mp3-spiller er at det er så dumt å synge til den.... Jeg liker veldig godt å synge til selv når jeg hører fine sanger på radio eller cd, så Mp3 er vel ikke helt det beste formatet for meg.

 

Trimpoeng er det blitt litt av denne uken også. 9,2 poeng stoppet det på etter den siste turen i dag. Det er jeg godt fornøyd med.

 

I uken som kommer skal jeg prøve å registrere det jeg spiser for å få en oversikt over hva jeg egentlig putter i meg. Jeg vet ikke helt hvor mye over eller under 1600 kcal jeg er hver dag.

 

Da er jeg klar for en ny uke og nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått veldig bra, bortsett fra veiingen. Den viser ingen nedgang, noe som i grunn er litt skuffende. Men, men det ble jo to kakestykker i går og magen er absolutt ikke i godlage. Den holder på det den kan så lenge som mulig, og da er det vel ikke særlig sannsynlig med nedgang tenker jeg.

 

Men ellers har det vært bra hittil. Jeg har spist ok, og havner tett opp til 1600 kcal etter kveldsmat. Vann har jeg vært flink med i dag. Alt er behørig registrert på dagboken for første gang på lenge. Alle skritt og minutter som jeg hadde som mål er oppnådd i dag. Det ble totalt 70 minutter i dag for å oppnå 12000 totalt. Mandager har jeg undervisning på kun 1. trinn så da blir det ikke like mye gange som andre dager og da må jeg gå tilsvarende mer på tur. Men det er jo bare bonus da, man har jo aldri vondt av å bevege seg litt ekstra.

 

Alle mål er igjen registrert og viser en total nedgang på 4,2 cm, det er jo en opptur å ta med seg. Så alt i alt er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en veldig bra dag for meg i dag. Jeg har et par fritimer nå, som jeg vanligvis ikke pleier å ha og har fått brukt litt tid på å sjekke ut oppskrifter på middager og lunsj. Det blir stadig det samme som går igjen av mat, og da er det jo lett å bli litt lei. Er man matlei er det jo også så mye enklere å putte i seg noe man absolutt ikke burde får i seg. Jeg synes det er kjempevanskelig å finne på middag som både er god men som ikke skal overskride kcal-budsjettet totalt. Jeg er medlem på vg's vektklubb også og der får jeg satt opp ukemenyer. Må innrømme at jeg ikke har sett så veldig mye på de menyene, både fordi det ofte er mange ingredienser som må handles inn spesielt og fordi det blir litt for mye heft å lage noe av det. Men jeg må også innrømme at selv om jeg er medlem på vg's vektklubb (og det er noe jeg betaler for) så tilbringer jeg mye mere tid her inne på vektklubben. Jeg er nesten bare innom for å registrere vekta mi fra uke til uke og såvidt lese coach-brevene. Diskusjonsforumet på vg's vektklubb er ikke så interessant som forumet er her.

 

Men i dag har jeg brukt en del tid der inne og skrevet ut endel oppskrifter som jeg skal prøve de nærmeste dagene. Middag i går var en oppskrift derifra og det er en middag jeg skal ha mere av. Det var fylt rødspette (m/reker og sjamignongsaus) med ris og grønnsaker. Kjempegodt var det og veldig greit og enkelt å lage. I dag har jeg tenkt å prøve en salatinnretning med egg og kylling.

 

Min kjære lille attpåklatt er 2 år i dag! Vi feiret henne på søndag sammen med besteforeldre og onkler og tanter, men skal ha en liten feiring hjemme i dag også. Hun har fått med seg kake i barnehagen og jeg håper de klarer å spise opp hele. Jeg skal IKKE ha mere kake på en stund! Vi må en liten tur ut og kjøpe en liten gave til henne for det har vi ikke rukket, men hun bryr seg jo ikke så mye om det ennå. Hun synes det er gøy med pakker og da spiller det jo ingen rolle når de kommer.

Himmel og hav så fort disse to årene har gått! Jeg synes det bare er litt siden jeg lå på sykehuset for å føde, men så synes jeg ikke det er lenge siden jeg fødte for første gang heller og hun ble 18 år i desember.....

 

Nei, da er mine uventede fritimer snart unnagjort så det er på tide å vende tilbake til det jeg egentlig skal gjøre. Nå er det engelsk på 6. trinn som venter og deretter musikk på samme trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble ikke så verst den. Jeg har spist godt til alle måltider, men mangler ennå noen kcal på å nå 1600 kcal. Skjønner nå at når jeg tror jeg har spist altfor mye en dag, så er jeg vel omtrent der jeg skal være. Hjelpe meg, så mye 1600 kcal er når det bare er mat man snakker om. Potetgull f eks hadde vært noe helt annet.....

 

Jeg har ennå ikke vært ute på turen min, men jeg skal gå ut nå når jeg går fra pc'en. Det er deilig gåvær i kveld, passe kaldt og oppholdsvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gå uke går fra lørdag til fredag, og jeg har hittil klart målet mitt om 12 000 skritt og minst 40 min aerobe skritt hver dag. Det er bare dagen i dag som står igjen og det skal jeg klare.

 

Litt morsomt med et sånt mål, for jeg merker at jeg går ut på tur på tidspunkter jeg ville valgt bort før. Jeg har flere kvelder vært ute fra halv 11 og utover jeg for å klare alle skrittene, og det synes jeg er godt gjort. Jeg skal prøve å få gjort unna runden min før det blir for sent i dag. Det er tross alt fredag og det ser ut til at min mann og jeg blir nesten alene hjemme. Bare minstefrøken på 2 er hjemme i kveld. Er ikke helt sikker på om min sønn (snart 17) blir hjemme, men han har omtrent ikke vært hjemme i helger det siste halve året så jeg har ikke så store forhåpninger om at han deler kvelden med oss.

 

Så i kveld blir det litt god mat og litt vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker med skritteller er unnagjort og målet er nådd hver eneste dag! Det viser at jeg har satt realistiske mål, men jeg har virkelig jobbet for å klare det noen dager så målene er ikke for enkle å nå.

 

Uka ble seende slik ut:

Lørdag: 12022 skritt, 5558 aerobe (46 min)

Søndag: 12772 skritt, 9083 aerobe (71 min)

Mandag: 13140 skritt, 8447 aerobe (71 min)

Tirsdag: 13533 skritt, 5677 aerobe (44 min)

Onsdag: 12157 skritt, 7278 aerobe (57 min)

Torsdag: 13586 skritt, 5504 aerobe (42 min)

Fredag: 13964 skritt, 6897 aerobe (55 min)

 

Rolige dager på jobben gjenspeiles i flere aerobe minutter. Da må jeg gå lengre for å oppnå målet med de 12 000 skrittene totalt.

 

Jeg har tenkt å gå litt ned på totale skritt i uken som kommer. Jeg vet at jeg har minst et par dager med avtaler som gjør det vanskeligere å få nok tid. Jeg setter derfor målet mitt denne uken til totalt 11 000 skritt, men fremdeles 40 min aerobe skritt.

 

En eller annen gang vil det vel merkes på vekta også håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en oppgang på 100 g. Men det ble en liten nedgang i cm:-) Midjen begynner faktisk å nærme seg et nogenlunde akseptabelt nivå. Har minket 5 cm siden januar, selv om vekta nesten ikke har rørt på seg i det hele tatt. Det er et lyspunkt jeg tar med meg og så sier jeg til meg selv at en gang må det jo vises på vekta også.

 

Jeg fortsetter med å gå og så har jeg en dvd med aeropilates som jeg såvidt har sett på en gang eller to. Den skal jeg finne frem og så skal jeg prøve meg på den igjen. Jeg har en liten fristund på morgenene etter at min sønn er reist på skolen/utplassering, og den kan jeg utnytte til litt trim. Vanligvis går jeg enten og legger meg igjen eller så går jeg i vaskekjelleren for å få unna litt. Nå er det jo så lyst og fint ute selv kl 6, så da er det lettere å la være å legge seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lage middag til meg selv og da slo det meg en tanke. Flere ganger har jeg lest, om bl a GR og Libra, at det er så greit med maten og at hele familien kan spise det samme. Da slipper man å lage egen mat til seg selv osv.

 

Jeg synes det er kjempefint at det er helt vanlig mat som man kan spise, enten man slanker seg eller ikke, men for meg funker det faktisk best når jeg lager en helt egen middag til meg selv. Da lager jeg nøyaktig det jeg skal spise og da er det ikke mulig å ta litt til fordi det var så godt.

 

I dag skal jeg spise Fylt røspette med broccoli og ris, mens resten av familien skal ha biff. Litt uvanlig valg på en mandag, men det skyldes kjøtt til halv pris på butikken og litt kjøtt igjen etter helgen. Så i dag fungerer det absolutt best at jeg spiser min egen mat, for jeg vet at det fort kunne blitt litt ekstra med biffen:-)

 

Nå tror jeg jammen maten min er klar og jeg gleder med til å sette meg til bords. Deilig mat, nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink, synes jeg.

Mine 11000 skritt er oppnådd (11706 for å være nøyaktig) og mine 40 minutter ble 54 minutter.

Og for en gangs skyld har jeg så godt som klart å få i meg 1600 kcal (1593) og det er ikke med kosemerker engang!

 

Nå er jeg fornøyd med meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går fremdeles veldig bra! Jeg klarer alle skrittene mine og jeg spiser variert og nok, og snikveiing på vekta viser en liten nedgang.

Men som jeg sa til mannen min i går, nå gjelder det å ikke bli for kjepphøy og tro at jeg endelig har funnet nøkkelen.

 

Jeg står på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre! Stå på! Dette klarer du fint :)

 

Du har all mulig grunn til å være stolt av deg selv, og veldig bra at du har gangsyn så du ikke blir kjepphøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg skal ikke bli kjepphøy. Jeg har gjort den feilen før, ved at jeg klarer å gå ned litt og så unner jeg meg både det ene og det andre og vips så var den nedgangen forsvunnet og litt ekstra er kommet på.

 

Uff, det er egentlig litt ille å tenke på hvor mange uker, for ikke å snakke om måneder, som jeg har kastet bort ved å spise altfor mye av det jeg helst ikke skal spise noe særlig av i det hele tatt.

 

Nå har jeg jo ikke gått ned så fryktelig mye da, men det virker som om all gåingen min endelig begynner å vise seg på vekta. For første gang på aldri så lenge så viser den 71-tallet og jeg kan ikke huske sist den gjorde det. Nå er det jo fredag i morgen og ennå noen dager til veiedag, men jeg har ikke store planer omå skeie spesielt ut i helgen så jeg håper det forsvinner ennå noen gram førmandag morgen. Jeg skal nå gå endel i helgen, ihvertfall mine 40 minutter hver dag.

 

I dag har vi hatt matematikkdag på skolen, og jeg har gått og gått. For første gang viste skrittelleren min over 8000 skritt bare på jobben. Men av de skrittene var det jo ikke et eneste aerob skritt, så jeg kledde på meg og gikk ut i regnet i kveld. 44 minutter ble det og totalt er jeg på nesten 16 000 skritt i dag. I morgen blir det nok ikke så mange skritt på jobben, da er det vanlig undervisning igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag er min yndlingsdag. Da er det to dager fri foran meg.... Fri og fri, fru blom. Jeg skal ikke på jobb ihvertfall. Det er deilig.

 

Jeg håper helgen blir deilig og avslappende, men med tid til å gå en lang tur. Jeg har en tur som jeg lenge har planlagt å gjennomføre, men som det ikke er blitt noe av ennå. Kanskje jeg klarer det denne helgen?

 

God fredag og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fine dager for tiden. Jeg klarer oppnå de målene jeg setter meg og det er virkelig en opmuntring. Tidligere har jeg nok hatt noe urealistiske mål og værtdømt til å ikke klare dem, så derfor er det godt å ha noen mål nå som jeg faktisk klarer.

 

Noen dager er det ikke noe problem å få til mine 40 min aerbe skritt, mens andre dager må jeg virkelig jobbe for dem. I går hadde jeg så liten lyst til å gå ut, men jeg kunne ikke ødelegge det jeg har klart hittil så det var bare å kle på seg og gå ut sammen med bikkja. Når jeg først kommer ut og begynner å gå så er det jo bare deilig, for ikke å snakke om hvordan det føles når jeg kommer hjem og har klart målet nok en dag:-) Helt fantastisk er det.

 

I dag har det vært et helt utrolig surt og guffent vær her. Vi våknet til snøvær, som etterhvert har gått over til regn. Min sønn fyller 17 år på mandag så vi måtte ut en tur for å finne gave, og det var godt med folk på handlesentrene i dag. Vi fikk tak i gave og da vi kom hjem var det bare å finne frem regntøy og ut i skauen med bikkja og meg. Ble heldigvis ikke våt, takket være godt regntøy. (Norrøna)

 

Så nå er det deilig å vite at dagens 11000 skritt er notert på skrittelleren og 44 min aerobe skritt er også på plass. Da kan jeg nyte kvelden. Jeg har kjøpt meg en sjokolade som jeg skal spise og så skal jeg kanskje ha et glass vin. Annet godteri blir i dag grønnsaker og dip.

 

God lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at det går bra med deg!

 

Det er viktig å sette seg realistiske delmål ihvertfall, så får jo det ultimate målet eller drømmen bare være så fjernt det vil :)

 

Gratulerer med alle skrittene og all vandring! Jeg er sikker på at bikkja også er glad for målene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja er meget glad og fornøyd om dagen. Det er jeg og nest yngste datter som tar henne med ut. Jeg går tur og datteren min leker og hopper med henne.

 

Ukens tall ble seendes slik ut:

Lørdag: 11223skritt, 5140 aerobe (42 min)

Søndag: 11150 skritt, 6648 aerobe (52 min)

Mandag: 11785 skritt, 6919 aerobe (54 min)

Tirsdag: 13069 skritt, 5295 aerobe (41 min)

Onsdag: 11916 skritt, 5570 aerobe (44 min)

Torsdag:15825 skritt, 5702 aerobe (44 min)

Fredag: 16185 skritt, 5313 aerobe (41 min)

 

Jeg er meget fornøyd med ukens resultat. Målet for neste uke er det samme som de to foregående ukene; minst 11 000 skritt og minst 40 min aerobe skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en blandingshund som heter Tara. Hun er en god mix, og de rasene vi vet hun har i seg er Rhodesian ridgeback, Flatcoat retriver og Elghund. Far vet vi ikke helt hva er, siden mor hadde en liten luftetur på egenhånd men vi antar at han hvertfall er polarhund (Husky) siden hun har ett blått øye. Dyrlegen mener også at hun definitivt har polarhund i seg pga kroppsbygningen.

 

Hun er helt lys i pelsen, som er meget myk og deilig. Store ører (litt schäfer-aktig), og buskete hale. Av gemytt er hun meget rolig, men har fremdeles endel valpe-tendenser i hopping og generell glede over livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en blandingshund som heter Tara. Hun er en god mix' date=' og de rasene vi vet hun har i seg er Rhodesian ridgeback, Flatcoat retriver og Elghund. Far vet vi ikke helt hva er, siden mor hadde en liten luftetur på egenhånd men vi antar at han hvertfall er polarhund (Husky) siden hun har ett blått øye. Dyrlegen mener også at hun definitivt har polarhund i seg pga kroppsbygningen.

 

Hun er helt lys i pelsen, som er meget myk og deilig. Store ører (litt schäfer-aktig), og buskete hale. Av gemytt er hun meget rolig, men har fremdeles endel valpe-tendenser i hopping og generell glede over livet.[/quote']

Både elghunden og polarhundene har jo stående ører, og ridgeback og retriver har store hengeører, så da er det kanskje ikke så rart at resultetet blir store stående ører? hehe

 

Vi har en Rottweiler som heter Bella. Hun blir 1 år 22 april og er så full av entusiasme på tur at vi må ha god kontroll med henne. Slipper henne aldri rundt folk og barn rett og slett fordi hun blir litt FOR mye hund. 40 kilo som går rett på for å hilse kan bli litt i overkant for noen og enhver. Dessuten er det så mye fordommer mot Rottweileren at vi er ganske vant til å ha henne i bånd rundt folk. I skogen derimot er det full rulle og hæla i været og tenna i barken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både elghunden og polarhundene har jo stående ører' date=' og ridgeback og retriver har store hengeører, så da er det kanskje ikke så rart at resultetet blir store stående ører? hehe

 

Vi har en Rottweiler som heter Bella. Hun blir 1 år 22 april og er så full av entusiasme på tur at vi må ha god kontroll med henne. Slipper henne aldri rundt folk og barn rett og slett fordi hun blir litt FOR mye hund. 40 kilo som går rett på for å hilse kan bli litt i overkant for noen og enhver. Dessuten er det så mye fordommer mot Rottweileren at vi er ganske vant til å ha henne i bånd rundt folk. I skogen derimot er det full rulle og hæla i været og tenna i barken ;)[/quote']

 

Hunder er herlige dyr! Tara er også veldig glad i å hilse på folk og vi prøver å få henne fra å hoppe opp for å hilse. Nå veier hun ikke så mye som 40 kilo men hun er jo en god størrelse og jeg har full forståelse for at ikke alle synes det er bare hyggelig å fp en "suss" av en meget happy hund.

 

Jeg liker også å gå i skogen med henne og lar henne der løpe fritt. Da får hun vanligvis en tur som er minst fire ganger lengre enn den jeg går. Men nå er det båndtvang frem til 20 august, hvertfall her hos oss, så da er det ikke mulig å løpe fritt. Har ikke funnet noe inngjerdet sted hvor hun kan få løpe, men har hørt at det visstnok finnes i Asker og det er ikke veldig langt fra her jeg bor.

Får prøve å finne det en gang i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det bare hyggelig å gå på vekta og ta fram målebåndet. Både vekt og cm viser nedgang.

 

Jeg har mistet 0,6 kilo siste uke og er veldig glad for det. Endelig viste all gåingen min et resultat! I cm har jeg ikke helt oversikt for jeg har ikke lagt inn alle data ennå, men at det er en liten nedgang er helt sikkert.

 

Deilig, deilig, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er herlige dyr! Tara er også veldig glad i å hilse på folk og vi prøver å få henne fra å hoppe opp for å hilse. Nå veier hun ikke så mye som 40 kilo men hun er jo en god størrelse og jeg har full forståelse for at ikke alle synes det er bare hyggelig å fp en "suss" av en meget happy hund.

 

Jeg liker også å gå i skogen med henne og lar henne der løpe fritt. Da får hun vanligvis en tur som er minst fire ganger lengre enn den jeg går. Men nå er det båndtvang frem til 20 august' date=' hvertfall her hos oss, så da er det ikke mulig å løpe fritt. Har ikke funnet noe inngjerdet sted hvor hun kan få løpe, men har hørt at det visstnok finnes i Asker og det er ikke veldig langt fra her jeg bor.

Får prøve å finne det en gang i sommer.[/quote']

Lite tips: Frognerparken... Hundejordet er et utmerket sted for både sosialisering og lek ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite at det er et hundejorde i Frognerparken. Det visste jeg ikke, men så er det veldig sjelden vi er i Frognerparken også da. Det blir litt langt sånn til vanlig, men en dag i helgen kan vi jo prøve oss på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...