Gå til innhold

Det går så fryktlig sakte nedover....


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Ukene flyr av gårde. Jeg synes jeg går på jobb på mandag og når jeg går hjem så er det jammen fredag....

 

Min uke har vært bra. Jeg har klart skritt-målet mitt denne uken også, selv om det noen dager virkelig har holdt hardt. Jeg er skikkelig stolt av meg selv, siden jeg har klart det ennå en uke. Både onsdag, torsdag og fredag har jeg gått ut ganske sent for å klare mine 40 minutter. Onsdag har jeg korøvelse med pikekoret "mitt", så da får jeg ikke kommet meg ut før etter 9, tidligst. Denne onsdagen måtte jeg dra hjem til foreldrene mine og låne printeren. Skulle ha ut noen bilder til å bruke i undervisningen tordag og farge-printeren på jobben streiket. Gikk ikke ut på tur før ca halv 11. Torsdag var jeg på lag hos en kollega som gikk ut i barsels-permisjon på tirdag. Var ikke hjemme før godt over ti og da var det å få på seg turtøy og gå ut i mørket. I går var jeg i Oslo sammen med jentene "mine" for å være med på innspilling av en sang for Miljøagentene. Det var innmari morsomt og jeg var skikkelig stolt av dem. De var så flinke og fikk skryt av produsentene som hadde regnet med at det ville ta mye lengre tid enn det gjorde. Han som synger sangen er en av programlederne på NRK Super og jentene (og jeg) fikk hilst på han. Virkelig en hyggelig og sjarmerende fyr som hadde alle 17 jentene i sin hule hånd. De var helt oppe i skyene, så jeg var en liten stund engstelig for at de ikke skulle komme ned igjen og at det ville gjøre innspillingen vanskeligere. Men det gikk, som sagt, veldig bra og vi er veldig spent på det ferdige resultatet. CD'en skal i første omgang trykkes i ca 3000 eksemplarer!

Vi var hjemme igjen ca kl 9, men jeg kom meg ikke ut før klokken var rundt 10.

 

Så resultatet for uken ble da til sist seende slik ut:

Lørdag: 11986 skritt, 5372 aerobe (45 min)

Søndag: 14388 skritt, 11690 aerobe (91 min)

Mandag: 11217 skritt, 5739 aerobe (45 min)

Tirsdag: 13914 skritt, 5424 aerobe (44 min)

Onsdag: 11184 skritt, 5465 aerobe (44 min)

Torsdag: 14236 skritt, 5430 aerobe (43 min)

Fredag: 14289 skritt, 5323 aerobe (43 min)

 

Dvs at jeg nå har seks uker på rad hvor jeg har klart å nå målet om et visst antall skritt og aerobe minutter hver dag. Den syvende uken begynner i dag, så nå er det på tide å gå ut for å samle skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å få resultater etter å ha kjempet mot vindmøller i lang tid. Det som gjør at det nå fungerer bra er at denne gangen har jeg latt det gå tid, uten å miste helt motet. Det er to ting som jeg umiddelbart kan peke på som har hjulpet meg denne gangen og det er 1) skrittelleren min og 2) skilpaddetråden.

 

Det er 6 uker siden støvet ble blåst av skrittelleren og jeg har gått og gått etterpå. Skilpaddetråden har hjulpet meg til å ikke miste motet selv om vekta står på stedet hvil, men bare fortsette jevnt og trutt. Dette har nå foreløpig resultert i vektnedgang to uker på rad, tilsammen 1,1 kg.

 

Denne uken har jeg fokus på vanndrikking. For et par år siden var jeg kjempeflink til å drikke mye vann, men så har det i det siste var litt i rykk og napp. Nå er det på tide å gjøre noe med det. Matinntaket er kommet seg litt opp, gåingen går bra så nå skal vannet være mitt hovedfokus. Anto er vel en av de som har sagt at man må kun forandre en ting av gangen ellers blir det altfor vanskelig, så det har jeg bestemt meg for å gjøre.

I tillegg så vet jeg nå at det skal ta tid å få av de kiloene som har vært ekstrautstyr i noen år nå. Og jeg skal bruke den tiden. Før (ikke veldig lenge siden) så ville jeg gjerne at de kiloene skulle av i går, eller aller nådigst neste uke....

 

Jeg merker også at jeg er blitt mye flinkere til å planlegge og det gjør hverdagene mine roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Tiden går noe utrolig fort. Nå er det onsdag allerede, vel egentlig så er den jo snart unnagjort. Helgen nærmer seg med stormskritt.

 

I dag har jeg kost meg med en is i det nydelige været. Etter jobb dro min mann, våre to yngste og jeg i kiosken og kjøpte hver vår is. Jeg kjøpte en kule med cappucino-is fra Royal og koste meg med den. Bikkja var med oss, så jeg gikk rett ut på en times tur. Det føltes også deilig, bortsett fra at jeg fikk litt vondt i høyre ben. Føles liksom litt som krampe, men ikke verre at det gikk fint an å holde tempo oppe. Håper det gir seg i løpet av kvelden.

 

Har kvelden fri, for en gangs skyld. Det var et stort frafall av jenter til korøvelsen i kveld pga bursdag og sykdom og da tok jeg like gjerne og avlyste hele øvelsen. Lite vits å ha innlæring av nye noter med ca 6 stykker. Så frikvelden skal nytes ekstra godt med en tur i badekaret etterpå. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig. Jeg har nå klart å nå oppsatte mål om antall skritt og antall minutter hver dag, i 7 uker!

 

Noen dager har det virkelig holdt hardt, men jeg har klart det! Jeg er så utrolig stolt på egne vegne. Jeg kan ikke huske at jeg noengang har vært så standhaftig som det jeg har vært nå disse ukene. Nå begynner jeg såvidt å se for meg at jeg kan klare dette i 7 uker til eller kanskje ennå flere. Så lenge jeg ikke blir syk og sengeliggende, så skal jeg klare å komme meg ut på tur hver dag. Det kan hende at klokken blir mye før jeg kommer meg ut, jeg har gått mye tur godt over 11 på kvelden i det siste. Egentlig ikke så ille, det er stille og rolig ute på den tiden, men fremdeles er det jo mørkt på den tiden da. Derfor er det deilig når jeg er ferdig med turen min før kvelden kommer. Da får jeg også satt meg ned og sett på tv litt.

 

I helgene kan det være tungt å oppnå alle skrittene, siden jeg da ikke beveger meg like mys om jeg gjør på jobben. Fridager ellers er også en utfordring, så kommende uke får jeg flere dager enn bare lørdag og søndag hvor jeg må stå på ekstra. Min mann og jeg skal på tur med "Prinsesse Ragnhild" til Hirtshals fra torsdag til fredag, så de to dagene kan bli en ekstar utfordring. Men vi var på tur med samme båt i påsken og jeg klarte å oppnå alle skrittene da også, så da skal jeg vel klare det en gang til. Torsdag får jeg bare prøve å få gått en lang tur før vi drar avgårde, og fredag kan jeg få gått en lang tur når vi er hjemme igjen på kvelden. Umulig er det uansett ikke.

 

Planlegging er et godt stikkord i denne sammenhengen.

 

Nå venter sengen min på meg, jeg hører faktisk at den roper høyt på meg. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble brukt på noe helt annet.

Jeg fikk sove litt lenger i dag. Vi bytter på hvem av oss som står opp med lillegullet i helgene. Søndagene er det jeg som må tidlig opp. Planen min i dag var å få unna litt husarbeid, som å vaske badet og pusse vinduer. Det ble bare vinduspuss, og badet får jeg ta i morgen.

 

Etter vinduspussingen dro vi (min kjære, lillegullet og jeg) en tur til Bauhaus, for å se etter lister til yttergangen. Den ble pusset opp for en god stund siden, men listene rundt dørene kom aldri på plass. Nå skal vi pusse litt på gangen igjen, og da skal jammen de hersens listene på plass også. Tenk å bruke mange år på å få listene på plass da...... Ja, ja, jeg skal vedde ganske mye på at vi ikke er de eneste som har opplevd dette fenomenet.

Ihvertfall... vi dro til Bauhaus (herlig butikk, forresten), fant noen lister og fikk kikket på gulvbelegg og litt annet som man gjerne skulle hatt råd til å kjøpe. Og når man først er på Bauhaus, må man jo bare ta en tur inn på Liertoppen som nesten ligger vegg i vegg. Ble ikke mye handling der, men jeg fikk kjøpt meg et par nye joggesko. Har hatt ganske så vondt på baksiden av leggene de siste dagene og regner med at det har med fottøyet å gjøre.

Dro så en tur til min bror og hans kone. De har ei jente som bare er to uker eldre enn mitt lillegull, så vi er ganske mye sammen slik at jentene får glede av hverandre. De er kjempeglade hver gang de møtes og det er skikkelig morsomt å se på dem.

 

Poenget mitt er at da vi endelig var hjemme igjen, var klokken bitt såpass mye at det bare ble tid til en drøy times tur på meg i dag. Men de 11 000 skrittene og 40 minutter ble oppnådd med god margin.

 

I morgen har jeg veldig lyst til å få til en lengre tur. Jeg kjenner at jeg nok må øke målet mitt med antall minutter hver dag. Men det får vente ennå en uke, siden det er to ekstra fridager neste uke og vi skal på Danmarkstur. Da vil jeg ikke ha ennå flere skritt å samle.

Men fra neste lørdag skal jeg øke til 50 minutter aerobe skritt hver dag. Regner med at jeg da også øker til 12 000 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble seendes slik ut:

 

Lørdag: 16874 skritt, 12476 aerobe (107 min)

Søndag: 12340 skritt, 7137 aerobe (57 min)

Mandag: 11674 skritt, 5810 aerobe (45 min)

Tirsdag: 12039 skritt, 5996 aerobe (50 min)

Onsdag: 12915 skritt, 6853 aerobe (56 min)

Torsdag: 15490 skritt, 5672 aerobe (45 min)

Fredag: 13843 skritt, 5123 aerobe (40 min)

 

Når jeg ser på dette resultatet, burde det ikke bli noe problem å øke skritt og aerobe minutter fra neste uke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uke var det ingen nedgang hos meg. Litt skuffende, egentlig, men ikke veldig overraskende. Er kanskje blitt litt overmodig siste uken, så denne uken er det tilbake til å notere alt en spiser.

 

Men med skrittelleren er jeg en god venn. I dag ble det 47 aerobe minutter og drøyt 13 000 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ser det ut til å bli en nydelig og varm dag. Værmeldingen sier at det kan komme over 20 grader på disse kanter. Så deilig! Trærne begynner å bli grønne, veiene blir feid og alt er deilig, synes jeg. Det lukter godt ute, fuglene synger så vakkert og jeg gleder meg til sommeren.

 

Leste i VG forleden at mange kvinner gruer seg til bikinien, og føler seg ikke vel på stranda. Jeg kan vel ikke akkurat påstå at jeg ser flott ut i bikini, men jeg har den på meg allikevel. Selv om jeg veier minst 10 kg mer enn det jeg burde, så har jeg fremdeles et slankere midtparti enn resten, så helt galt er det ikke. Det som plager meg mest er at magen er litt løs i formen og lårene er for store for resten av meg.

Men det er viktig å finne det man er fornøyd med hos seg selv. Og jeg er fornøyd med at jeg, etter 4 svangerskap og fødsler, ikke har strekkmerker på mage eller lår. Har kun på puppene, og de viser jeg ikke fram på stranda uansett:-) Ellers så er jeg fornøyd med at jeg har slanke håndledd og slanke ankler. Bena er faktisk ganske pene fra knærne og ned.

 

I går satt jeg farge-modell for datteren min. De hadde besøk av ny leverandør i salongen og brukte meg som en av prøveklutene. Jeg satt der og gjorde ikke noe annet enn å lese litt blad og få behandling. Skjønte jo ikke mye av hva de pratet om, så det var det ikke mye vits i å følge med på. Så nå sitter jeg her og har fått en helt ny flott hårfarge. Sjokolade-brun kalte datteren min den, og den er veldig kledelig til meg.

 

På jobben har jeg nå fått en uventet fritime. Hjemme har min kjære mann begynt å male gangen, og fått på de listene som har manglet i 6 år.

Livet er herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Uken har hittil gått bra. Jeg har klart å gå det jeg skal og matinntaket har vært fornuftig.

I går klarte jeg å glemme skrittelleren min hjemme da jeg dro på jobb, så det jeg gikk på formiddagen ble ikke registrert. Så for å komme opp i riktig antall skritt måtte jeg gå en lengre tur enn det jeg vanligvis trenger. Men det er jo ikke så ille egentlig, bare litt mer trim.

 

I kveld skal min kjære og jeg på en liten Danmarkstur. Kjærestetur.... Så derfor har jeg akkurat kommet inn etter en tur i skogen med bikkja. Fikk gått en time og et kvarter, og dermed er ihvertfall målet om minst 40 min oppfylt i dag og jeg regner med at resten av skrittene ikke er så langt unna i dag heller. Telleren er på 9350 nå, så det ser ikke ut til å bli noe problem.

 

I morgen får jeg ta en skikkelig tur ut med bikkja når vi kommer hjem. Er vel ikke hjemme før rundt 9 i morgen kveld, men så lenge jeg kommer meg ut på tur før midnatt, så er det helt greit.

 

Jeg gleder meg til å dra på tur. Det er så koselig når det er bare oss to, og det beste er nesten at i morgen tidlig kan vi sove så lenge vi vil. Båten går til Hirtshals, men er der bare halvannen times tid, og jeg kan ikke finne på en eneste grunn til at vi skal gå i land der, når vi heller kan sove lenge. Å sove lenge er ikke noe man er bortskjemt på når man har små barn.

 

Fredag igjen i morgen, og da er ennå en uke tilbakelagt med skrittelleren. Den 8 tror jeg det er.... Og hvis jeg klarer å komme meg ut på tur når vi kommer hjem, så har jeg klart målet denne uken også. Og det skal veldig mye til for at jeg ikke går ut på tur i morgen kveld. Været stopper meg ihvertfall ikke (har bra regntøy!), det eneste jeg kommer på er at jeg ødelegger foten eller noe sånt.... og det har jeg jo ikke tenkt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

hei Elise:-)

 

ønsker deg god båttur til hirtshals...kos deg masse.Høres kos ut med kjærestetur:-)

 

synes du har vært flink med slankingen:-) stå på...klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Turen var kjempekos.

 

Vi spiste en ok middag på vei nedover. Med forrett og hovedrett. Dessert orket jeg ikke. Men vi koste oss med vin og med Strawberry Daiqueri (bare jeg da - min kjære drakk øl).

 

Ellers så koste vi oss med å handle masse til halv pris i tax-free shoppen og vinne litt på spillemaskiner. Alt i alt så gikk vi faktisk litt i overskudd.

 

Jeg rakk å gå skikkelig når vi kom hjem i går også, så den 8. uken ble fullført. Nå er jeg i gang med en ny uke, og jeg øker ikke noe spesielt på antall skritt eller antall minutter. Bedre å klare målene med god margin enn ikke å klare dem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Slik ble uke 8 med skritteller seendes ut:

 

Lørdag: 13258 skritt, 60 min aerobe skritt. (antall er borte fra telleren min)

Søndag: 17005 skritt, 14779 aerobe (122 min)

Mandag: 13345 skritt, 5943 aerobe (47 min)

Tirsdag: 11524 skritt, 5604 aerobe (47 min)

Onsdag: 12543 skritt, 8206 aerobe (63 min)

Torsdag: 11891 skritt, 8629 aerobe (75 min)

Fredag: 11821 skritt, 8031 aerobe (61 min)

 

Jeg holder meg på minst 11 000 skritt og 40 min aerobe skritt denne uken også. Men skal prøve å øke litt hver dag allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg har hatt litt problem med å komme inn her noen dager, så i dag ble det endel registrering av trimpoeng fra den siste uken. Og dermed spratt jeg over på tre nr. 2 i denne runden. Litt morsomt da..... Jeg har fått flere trær før, men satte ny startdato i januar, så det tar litt tid å fylle ut et tre.

 

Jeg har ligget på 10-12 trimpoeng de siste ukene, så det er klart det tar litt tid.

 

Uken min har vært bra. Jeg har fullført 9 uker med skrittelleren min, og det er jeg rimelig stolt av. Er nå i gang med den 10 uken og skal virkelig stå på for å klare 10 uker på rad.

 

Vekta står vel i grunn rimelig på stedet hvil, men formen er stigende. Merker det spesielt på turene mine. Den turen jeg brukte 40 minutter på for noen uker siden, er ikke nok lenger. jeg må forlenge turene nesten fra dag til dag. Fantastisk deilig å gå raskt opp en bakke som jeg før har vært helt pumpa etter å ha gått opp. I tillegg er jeg blitt noe fastere i fisken her og der, spesielt i lårene og på rumpa. Min mann er litt fasinert av det.....

 

Det er deilig når gode ting blir en vane, og jeg satser på å holde på denne gode vanen en god stund fremover.

 

Som sagt, så er jeg nå i gang med den 10 uke med skritteller, hvor jeg har klart målet med et visst antall skritt og et visst antall aerobe minutter hver dag, så nå burde jeg jo gå for 10 uker til. Jeg tar en uke av gangen og så får jeg se hvor langt det går.

Denne uken har målet fremdeles vært mins 11 000 skritt og 40 minutter aerobe skritt, og det holder jeg på en stund til. Men jeg skal prøve å gå litt ovr målt hver dag.

 

Sommeren er kommet på mine kanter av landet og det er så deilig. Det er 6 uker igjen til sommerferien og det er ikke veldig lenge.

Jeg er frisk, min mann er frisk, barna mine er friske og mine andre nærmeste er også friske, og hva mer kan man be om.....

Jeg har det bra.... selv med noen kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Skrittene forrige uke så slik ut:

 

lørdag: 11782 skritt, 8295 aerobe (62 min)

søndag: 13484 skritt, 6786 aerobe (55 min)

mandag: 18443 skritt (ny rekord!), 11576 aerobe (89 min)

tirsdag: 14468 skritt, 5800 aerobe (45 min)

onsdag: 13473 skritt, 9089 aerobe (75 mn)

torsdag: 13220 skritt, 5295 aerobe (43 min)

fredag: 14734 skritt, 5461 aerobe (42 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Søndag i dag. Forholdsvis fint vær, det er ihvertfall ganske varmt. Har ingen store planer i dag og siden det er 1. pinsedag blir det ikke noe store ting utendørs, som f eks klippe plenen (som trenger veldig til en klipp). Klippingen får vente til i morgen.

 

Skal ut på en gåtur straks for å hente bilen vår hos mine foreldre. Vi var der på grilling i går og tok oss litt vin begge to, og da måtte bilen få stå til i dag. Det er en tur som tar meg ca 45 - 50 min. Skulle gjerne tatt med meg lillegullet mitt, men vogna hennes er i bilen. Kan ta bæremeisen selv om den er litt ubehagelig å bære. Vi får se hva det blir til.

 

En annen god ting med dagen i dag, er at det er fridag i morgen også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Akkurat som om det er noen nyhet når det gjelder meg.

 

Jeg er aktiv hver dag, men ikke flink nok med å drikke mye vann. Det må jeg jobbe mere med.

 

Denne uken skal jeg skrive ned hva jeg spiser for å sjekke kcal-inntaket. Om det er for lavt eller altfor høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Har ikke hatt tid til å være innom her på noen dager. Det har vært mye de siste dagene nå, men sånn er det innimellom.

 

I morges hadde jeg en snikveiing på vekta, og da viste den en nedgang på 0,7 kg siden sist veiing, så jeg håper den holder seg til mandag. men det er jo 17. mai i dag og da blir det fort litt kake og pølse og slikt noe, så jeg får ikke t ahelt av ennå.

 

Som sagt; 17. mai i dag. En travel dag, for mitt vedkommende. Jeg er korpsmenneske og kan ikke tenke meg 17, mai uten spilling. I dag har det vært mye spilling, men uhorvelig dårlig vær!!!! Jeg har spilt i korps i over 30 år og kan ikke huske at det har vært så ille noen gang, som det var i dag. Jeg bor på Østlandet, ikke veldig angt fra Oslo, og i morges var det 3,5 grader. Flaggheisingen kl 8 var en kald fornøyelse, og i tillegg begynte det å regne. Etter flaggheising bar det avgårde til barnetog på den ene skolen korpset hører til. Da hadde det lette regnet gått over til kraftigere regn og underveis begynte det også å sludde...... Har jeg aldri opplevd før. Jeg vet at lenger nord er det ikke uvanlig med snø på 17.mai, men her omkring er det en heller uvanlig opplevelse. Forrige uke hadde vi faktisk 26 varmegrader her.....

 

Været lettet noe da vi reiste tilbake til skolen med flaggheisingen og toget der gikk uten regn, utrolig nok. Men det var jo bitende kaldt da, så arrangementet på skolen ble noe kortere enn det man i utgangspunktet hadde planlagt. De fleste dro hjem etter tale og litt underholdning. Siste tog i dag, (for mitt vedkommende) startet kl 14 og da var det heller ikke noe regn. Litt varmere var det også blitt, selv om fingrene føltes ganske numne.

Innimellom spillingen hadde pikekoret mitt en opptreden også, så jeg har hatt en begivenhetsrik dag.

 

Noe gåing har det jo unektelig blitt (vi marsjerer jo tross alt), så telleren min står nå på 13979 skritt og det ble 76 aerobe minutter i dag:-)

Det betyr at jeg med god samvittighet kan slappe av på sofaen resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg har klart å oppfylle målet mitt om antall skritt og antall aerobe minutter hver eneste dag i 10 uker!!!!!

Jeg er megastolt av meg selv:-)

 

I går hadde jeg litt problemer med å få tid til mine aerobe minutter. Antall skritt var det ikke noe problem med, etter en aktiv dag på skolen og handling på Sandvika storsenter (det er litt stort der...), så viste telleren over mine 11 000 skritt. Men jeg måtte jo uansett ut på tur. Det var siste dagen av min 10 uke og tenk deg den følelsen etterpå da, hvis jeg ikke hadde gått. "Joda, jeg klarte nesten 10 uker i strekk, men fikk ikke tid den aller siste dagen...." Ja, særlig.....

Jeg var hjemme kvart over 11 i går kveld, og da ble det 41 minutter på telleren.

 

Så uken min ser slik ut:

Lørdag: 12907 skritt, 6282 aerobe (53 min)

Søndag: 15329 skritt, 12396 aerobe (100 min)

Mandag: 14038 skritt, 8275 aerobe (69 min)

Tirsdag: 13568 skritt, 5576 aerobe (41 min)

Onsdag: 13028 skritt, 8106 aerobe (64 min)

Torsdag: 13354 skritt, 6432 aerobe (58 min)

Fredag: 17089 skritt, 5338 aerobe (41 min)

 

Ser ut på listen min at jeg er nødt til å øke antall skritt og antall minutter nå. De fleste dagene er jeg jo godt over både 11 000 skritt og 40 minutter aerobe skritt.

 

Så jeg prøver nå en uke med 12 000 skritt og 50 minutter. Så får jeg se hvordan jeg får til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Ble så nysjerrig på det målet ditt jeg, så jeg måtte lete litt og fant deg her til slutt.:-) Måtte finne ut litt mer om hva du holdt på med, imponerende!! Du har vært kjempeflink! Lykke til videre og så snakkes vi på 10 000 siden?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...