Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Frøken: Så utrolig kjipt med den oppgaven. Jeg synes absolutt de burde ha fremhevet det på en eller annen måte at oppgaven er forandret!! Jeg så du har vært på spinning. Det skal jeg prøve for første gang i mitt liv til lørdag. Gru-gleder meg!!

 

Antonia: Grattis med 7 uker. Det er jammen bra. Jeg lurer på om du kanskje har samme allergi som en venninne av meg. Hun fikk plutselig allergi mot en hel haug av ting. Hun fikk ødem og eksem og klødde i hele huden. Hun har nå gått på en streng diett (hun kan spise speltbrød' date=' men det er det eneste kornproduktet) i et år og har hatt veldig gode resultater av det. Hun har sikkert tatt av seg nærmere 20 kg også :)

 

Men vet dere hva. Jeg kjøpte som sagt krom i går. Jeg har tatt to tabletter i dag. En til frokost og en etter middag. Og jeg har IKKE søtsug!!?? Er det mulig at det virker så bra? Jeg var og handlet i stad og kunne tusle forbi all sjokkisen uten å ha det minste lyst på. Ikke det minste altså!! Utrolig, det har ikke skjedd... hm.. noengang tror jeg. Jeg håper ihvertfall at det fortsetter å funke og om det gjør det er det rett og slett et mirakel :)

 

Men er det noen bivirkninger av krom? Jeg har i hele dag vært veldig sulten. Og tørst. Veldig tørst. Har sikkert drukket 3 liter. Og spist godt hele dagen... er det normalt? F.eks spiste jeg 3 grove brødskiver med div pålegg til lunsj. JEg var fortsatt sulten (jeg pleier å være mett etter dette) og spiste en liten banan. to timer etter dette var jeg skrubbsulten igjen, og spiste en grov baguett med skinke og eggerøre... merkelig... Noen som opplever det samme?

 

I morgen skal jeg på BOSU trening igjen. Det er knallgøy :)[/quote']

 

SÅ BRA!!!!

 

Det med sulten og tørst kan jeg ikke si at jeg har merket noe særlig til...

jeg mener.. jeg er alltid litt sulten og litt tørst med mindre jeg er fryktelig opptatt med mentalt aktivitet og glemmer alt...

 

Det stabiliserer seg sikkert?

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar
Snakk om å gå seg på en smell og bli så rykende forbanna! Satt her og redigerte siste gang på oppgaven (vi måtte ta opp eksamen da vi ikke bestod til jul...) og tok for sikkerhets skyld en siste titt gjennom kravene til oppgaven. Der viste det seg at siden vi leverte inn forrige eksamen (jeg sier vi' date=' men det er sambo) så har de kuttet ned på max antall sider!!!! Nå har sambo sittet her og slitt for å kutte ned på oppgaven for å få den ned til 12 sider (det var sist tillatt med 4 sider vedlegg og illustrasjoner i tillegg!!!) og når det endelig er gjort viser det seg at oppgaven måtte kuttes med enda 4 sider!!!!!! Jeg fisket fram oppgavearket fra sist og sammenliknet. Arkene ser helt identiske ut, med unntak av at datoen er endret, og fordi jeg leste grundi gjennom ser jeg at de i én eneste setning har endret ordlyden og kuttet oppgaven med 4 sider! Ikke noe NB eller utheving eller noe!! Så nå har de siste timene som egentlig skulle brukes til å dobbelsjekke kilder, lese korrektur osv blitt brukt til å skjære ned på en oppgave som vi allerede har kuttet ned 3 sider på. Totalt 7 sider med blodslit som ikke er verdt en pøkk! Som lærer vet jeg da at en oppgave blir bedre når unødvendigheter nevnes og gjentas osv, men akkurat nå er jeg redd for at vi kanskje har kutta noe som ikke skulle vært det. Skjønner dere? Har sånn klump i magen og vondt i hodet at gråten ikke er langt unna nå, bare av rent sinne!

 

Men men. Nå er utskriftene klare til å pakkes i konvolutten, så da er det ikke mer å gjøre eller bekymre seg over, for nå er det ute av vår (hans) kontroll likevel!

 

Nå skal jeg soooooooooooove, og ikke stå opp før kl seks i morgen!

 

Ha en god natt!

 

Klem fra frøken not-too-pleased[/quote']

 

 

Hei frøken

 

Ikke gråt.. det går sikkert mye bedre enn dere tror.

Tenk at dere er ferdige! Det må da føles fantastisk.

Kanskje de sidene dere kuttet ned gjør at det går veldig veldig bra?

 

:-) Trøste trøste.

Og kjempeklem.

 

Dere har uansett hatt et prosjekt sammen, og det har jo vært verdifullt for dere. Dere har begge lært masse, og kost dere sammen om det.

 

Og tenke om dere står da?!

 

Nå skal jeg pakke treningstøy.

Det er aikido og pilates idag.

 

We snakes :)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Jeg drikker og drikker og drikker - heldigvis er det vann ejg får i meg da, men jeg er så innmari tørst hele tida, og jeg starta med krom på mandag. Heldigvis er jeg ikke sulten hele tida heller, men godter har jeg klart å holde meg langt unna! Vet ikke hvor mye krom skal få ære for det, for jeg har jo tross alt en godtefri måned nå, for å teste selvbeherskelsen. =)

 

Var på spinning i går kveld, og det føles så deilig! Lykke til på første spinningtime, Melkorka! Håper du liker det - det er nemlig favoritt-treningsformen min!

 

Ha en sunn og sprek dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Dette ble mildt sagt en dag som ikke trengs å oppleves på nytt. Ikke noe farlig som skjedde eller noe, bare et salig stress og en dritkjip opplevelse på klesshopping. Ikke så mye en opplevelse men en følelse heller. INGENTING PASSET!!!! Jeg går rundt her og føler meg freshere enn på lenge og slankere og strammere, men så tar jeg meg en liten tur på kjøpesenter for å kjøpe lære det ikke lyser gravid, nettopp vært gravid eller kjærring av. INGENTINg sier jeg!! I fullt sinne og rivende skuffelse valset jeg innom coop og kjøpte meg potetgull og sjokkis, trøstespiste hele veien hjem og sovnet utmattet på sofaen. Den dagen i går med tidlig spinning og det jaget med eksamen ble for mye, så i kveld skal vi bare kose oss her hjemme og slappe av og hente oss inn.

 

Ble så inspirert av noen her inne som skulle kjøpe seg nytt treningstøy på HM, men den jakka og buksa jeg prøvde i XL så så j..... ut at jeg bare hang det stille på plass og "snek" meg ut... Hadde aldri trodd at en kropp kunne se så usannsynlig merkelig ut. Det var som å prøve å presse en s ned i et sugerør. Resultatet ble et $-tegn . fysjom føy!

 

Nå skal jeg krype inn i armkroken til sambo, spise godis og bare ta lørdag. Har skeiet ut til de grader i dag og det var ikke kos. Nå skal vi kose oss, og bare være sammen. I morgen skal jeg få til dagtrening innimellom undervisningen, så da er det en ny og lysere dag der jeg fortsetter der jeg slapp.

 

Til alle dere vidunderlige skapninger, ja for det er dere virkelig, vær flinke og flotte i kveld og ta vare på kropp og kjæreste, barn eller kos dere i selskap med dere selv. Jeg skal gå på jobb igjen i morgen med hodet høyt hevet og det velkjente "frøkensmilet" (ja jeg er kjent for å smile mye, og det synes jeg er en grei ting å bli husket for). Dere skal gjøre det samme. Send strålende smil ut til omverden og verden stråler tilbake til dere!

 

Klem fra frøken $

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å frøken som jeg kjenner meg igjen.

Hennes og Maurits sine x-large er for meg også x-small, eller jeg ser "rar" ut.

Men skitt, vi er deilige likevel :-)).

Kyrp i armkroken til sambo, kos deg. MEN, ikke mer sjokkis i kveld altså. Nå er det jeg som er streng frøken :-)). Du SKAL nemlig i den lekre brudekjolen. Ikke glem det. Heng drømmebilde på kjøleskapet, inni veska di, over alt så du ikke glemmer det.

Og ja da, smilebøylen er på plass. Knis knis.

Skal ruske min kjære litt i håret og klø han på ryggen, for det elsker han.

hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Huffa, stakkars frøken da! Men et strålende eksempel på hvor selvimotsigende hjernen fungerer av og til: "Huff kroppen min er altfor klumpete og passer ikke inn i noenting. Konklusjon: Må stappe meg med mer drit som gjør meg enda mer klumpete og gjør enda flere ting lite flatterende." Vet ikke HVOR mange ganger jeg har tenkt og gjort sånn selv!! Venter bare på neste gang, men håper det blir lenge til...

 

Uansett: Kos deg med din kjære og OPP på hesten igjen i morgen!! Det er visst eneste veien til suksess: Å komme seg kjapt opp igjen når man går på en smell...

 

Stoooor klem (huff, ubehagelig assosiasjon til teletubbiene der) og husk vi kan støtte deg når ting er vanskelige!!!

 

Nå må jeg løpe til middag! C U later :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå fikk jeg skikkelig latterkrampe!!

Beklager, frøken, jeg ler IKKE av deg, men jeg ler av speilene til H&M - og meg selv. Hvordan tror de at de får solgt noe med DE sexdreperne hengt opp på veggen - og INGEN klær i en riktig størrelse XL?

Altfor altfor ofte har jeg stått i prøverom i nevnte butikk og prøvd foran de kjipe speilene - XXL begynner kanskje å ligne en virkelig L, men drudle meg.....

 

Du, det er igrunnen selvironi som gjør at jeg ler.

 

Jeg tenkte på meg selv der jeg stod i prøverommet og sugde inn både det ene og det andre etter beste evne, og beskrivelsen av en $ var så bra at jeg fikk vilt og hemningsløst latterkick her!

Du har en helt herlig måte å si ting på, og det er deilig befriende.

 

Minner meg om at det er veeeeeeeldig lenge til jeg skal innom H&M!!!

Haha.

 

Rart hvordan vi reagerer..

Når jeg har fått en sånn nedtur reagerer jeg motsatt: jeg sulter meg i 3 dager i ren og skjær panikk. Og det hjelper jo akkurat like mye. Bra, anto, liksom: skru av forbrenninga, du, så kan du få deg et sjokk i prøverommet neste gang også.

 

Noen burde ringe H&M og si at speilene deres (og klærne) er skikkelige sexdødare.

 

:) Ha en superfin kveld frøken

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøken, husker du jeg spurte om du hadde reservert deg mot private meldinger?

Har nå lært at det må aktiveres av den enkelte.

 

Hun sier følgende:

 

"Hei

Jeg ser at begge disse brukerene ikke har aktivert private meldinger. Alle må gå inn i sin profil som ligger under Diskusjon -> Endre innstilinger Her må det krysses av for at de ønsker å motta private meldinger."

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
frøken' date=' husker du jeg spurte om du hadde reservert deg mot private meldinger?

Har nå lært at det må aktiveres av den enkelte.

 

Hun sier følgende:

 

"Hei

Jeg ser at begge disse brukerene ikke har aktivert private meldinger. Alle må gå inn i sin profil som ligger under Diskusjon -> Endre innstilinger Her må det krysses av for at de ønsker å motta private meldinger."

 

anto[/quote']

 

oki! Skal fikse, men inntil videre er det bare å bruke den flotte mailadressen min :)

 

Natta gode venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellapolaris

Grattis med dagen. Ikke rart at vi kvinner har fått en egen dag, så fortreffelige som vi er :). Har også i dag vært i bassenget. Hadde med meg guttungen. I dag svømte jeg 2400 meter og har igjen verdens beste samvittighet. Det går stadig raskere også....

Da jeg kom hjem i kveld ringte mor mi og fortalte at pappa er havna på sykehus med hjertetrøbbel. Han har vært i dårlig form ei stund, men i dag toppa det seg. Tross en bypass - operasjon for 9 år siden er han potte tett i årene. De skal visst forsøke å blokke i morra, så vi får se. Han er i allfall i de beste hender. Dette er enda en grunn til å gå ned i vekt. Jeg er medlem i ei slekt med arvelig hjerte / kar problematikk. Bør vel være ekstra forsiktig.

Blir nok sittende oppe ei stund til i tilfelle det er noe nytt om pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stellapolaris.

 

Fryktelig synd å høre om faren din, men du sier han er i de beste hender, så vi krysser fingrene.

 

Håper alt går bra og at han snart er hjemme frisk og rask.

 

Klem,

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

StellaPolaris: Så skummelt å høre om faren din. Jeg håper han kommer seg på bena igjen snart *klem*

 

Frøken! Kos deg masse i kveld du. Jeg kjenner så altfor godt den følelsen av å gå i butikker å ikke passe det man skal prøve!. Jeg er på en måte litt glad for at du fortalte oss dette akkurat nå i dag. For jeg har nemlig gledet meg masse til å dra på hennes i morgen og kjøpe treningsklær.. jeg innser nå at jeg må roe ned og heller tenke at KANSKJE passer det, men være forberedt på at det nok kanskje ikke gjør det... for noe dritt altså.

 

Selv var jeg på Bosu i dag og storkoste meg. Brant 640 kcal på den timen :)

 

Ja.. og krom'en ser ut til å virke strålende enda. Ikke noe godtesug i dag! Strålende fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Her kommer enda en god tanke til Stellapolaris.

Pass godt på deg selv også nå. Lag deg en god kopp te, legg pleddet om deg og vær ved godt mot. De er flinke de der legene.

Så sender jeg en god tanke til alle de flotte jentene her inne. Fint at dere finst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :-)

Det er fredag, og igjen er det en ny dag med muligheter for seier.

Er det ikke deilig?

En helt blank, herlig, ny dag man kan bestemme seg for allerede fra starten?

 

Jeg elsker nye dager - spesielt nye fredager :)

 

Stellpolaris, jeg håper du har fått godt nytt om pappa'n din i løpet av natten og at alt står bra til. Håper også at du klarer å passe på deg selv midt oppi dette.

Vi er ihvertfall her så mye som vi kan, og er det noe du vil snakke om eller si, så er dette forumet ihvertfall :-) KLEM

 

Åja.. kaka mi, ja.. HAHAHA den kan IKKE bakes med fruktose!

Det er det verste sølet jeg har sett, og etter at moren min hadde spist noen skikkelig store skjeer av klisset, gikk hele greia i søppelkassa. Hun påstod at den var god men altfor søt. Jeg prøvde å si at det var hennes skyld, men den kjøpte hun ikke altså. Oh well. Damene på jobben får kjøpekake idag, og jeg får en neve med nøtter. Så da er sikkert alt iorden likevel.

 

Ha en fin dag alle sammen :)

 

KLEM

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hello Ladies!

 

Formen og humøret er oppe igjen etter to dager med phhhhhhhhew!

 

Sitter og koser meg med frokosten min nå før lillegutt våkner. I dag har jeg ikke så mange timer undervisning, så jeg skal prøve å få presset inn en spinningtime i lunsjen. Da blir jeg i såfall imponert over meg selv....

 

I dag drar vi på hytta for å kose oss og for å sette opp en tiukers treningsplan til hver av oss. Det skal bli godt å ha noe konkret å jobbe med og mot. En konkret målsetning for perioden. VI har bestemt oss for ikke å kjøpe med noe godis til hytteturen, men bake boller i morgen i stedet. Har ikke gjort det siden august...

 

Takk for fine hilsninger i går. Vil bare si at til tross for prøveromstragedien i går så fant jeg fram en skikkelig stram t-skjorte her i stad i knallrosa med oransje skrift som jeg har skvisa meg inn i sammen med jeansene mine som jeg har klart å vide ut og en hettegenser som er formsydd. Jeg føler meg riktig så snasen i dag, og håper det varer ut dagen :)

 

Ha en fin dag dere!

 

Klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den prøveromstragedien din minte meg på min egen.. eller snarere mine egne.

Har herved limt dem til netthinnen og beholder dem der.

Det hjelper nemlig hver gang jeg vil putte noe i munnen som jeg ikke burde.

Da tenker jeg prøverom. Nederlag og seier. Og sier NEI!

 

Prøverom. Treningstøy. Str L. Passer. (mmmm eller M?)

 

Sånn skal det bli!

 

God fredag :)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det er rett og slett fantastisk å lese morgenmeldingene deres. Å for noen flotte jenter dere er!!!!!!

Går ut i verden med smil jeg nå!!!!

God dag til dere alle!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag alle sammen. :)

Håper det går bra med faren din stellapolaris?:)

Ja, du vet å beskrive tingene du frøken. jeg lå nesten over datamaskinen å lo på grunn av beskrivelsen din av en S form. Så da kan du jo tenke deg hvordan jeg føler meg noeng ganger som har dobbelt så mye som skal av og vel så det. har liksom bare mage, å mange klær i store størrelser er ment for de brystfagre. Så da kan du tenke deg hvordan det ser ut med en utringning som man føler at hele puppestellet og halve magen faller ut av:) Tro meg jeg har hatt det som deg mange ganger, men ikke nå. Jeg ler heller av hvordan man blir seende ut og tar det fram noen ganger i hode mitt for å le litt av det igjen. Men følelsen du hadde igår den har jeg kjente menge ganger før. men det hjelper jo egentlig ikke å spise sjokkis og potertgull. Kan dere skjønne hvorfor vi tyr til sånne ting når vi blir slått ut? har tenkt en del på det, å klarer ikke å finne noe svar på det. Men prøver å bevisstgjøre dette problemet for meg selv så kanskje jeg neste gang jeg blir slått ut, ikke tyr til hverjen røyk eller gotteri. Ha en vidunderlig fredag og til deg froken ha en fin gottrfti helg på hytta:) Keep smiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

og så trist av å lese tråden i dag.. Håper det går bra med faren din og alle dere rundt, stellaporalis. Blir litt trist i hjertet mitt. Det er så vondt når noen av våre nærmeste sliter med helsa. Gode tanker til deg i dag!

 

Men ja, jeg blir så glad også, både av å lese tragikomiske prøveromsepisoder, av smilene dere stråler, at tråden er superaktiv, og at vi IKKE gir opp! Ja, selvfølgelig går vi på noen smeller, men det er bare å komme seg i gang igjen - VI SKAL KLARE DET HER! :)

 

God helg alle sammen!

 

Og forresten, jeg og sambo har besøk av min far i helgen, så vi skal være aktive og kose oss. Dessverre innebærer det en del mat også, men jeg er standhaftig, for jeg vil ha på meg medium klær til sommeren....! Tenk den dagen jeg er superlekker i str. 38????

*drømmer* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så trist av å lese tråden i dag.. Håper det går bra med faren din og alle dere rundt' date=' stellaporalis. Blir litt trist i hjertet mitt. Det er så vondt når noen av våre nærmeste sliter med helsa. Gode tanker til deg i dag!

 

Men ja, jeg blir så glad også, både av å lese tragikomiske prøveromsepisoder, av smilene dere stråler, at tråden er superaktiv, og at vi IKKE gir opp! Ja, selvfølgelig går vi på noen smeller, men det er bare å komme seg i gang igjen - VI SKAL KLARE DET HER! :)

 

God helg alle sammen!

 

Og forresten, jeg og sambo har besøk av min far i helgen, så vi skal være aktive og kose oss. Dessverre innebærer det en del mat også, men jeg er standhaftig, for jeg vil ha på meg medium klær til sommeren....! Tenk den dagen jeg er superlekker i str. 38????

*drømmer* :)[/quote']

 

Det er mitt mål også.

38. Jeg brukte 34 - 36 før jeg ble syk, men det er ikke noe mål å komme tilbake dit, for da var jeg altfor tynn.

 

Glad jeg stakk innom og leste innlegget ditt akkurat nå.

Jeg har glemt å ta krom i noen dager nå, og begynner å kjenne det ufattelige suget. Innlegget ditt bare smalt i hodet mitt. 38! Altså ikkeno digg idag!!

 

Skal ut og kjøpe kake idag etter det fantastiske kakeprosjektet mitt igår, men jeg skal holde meg til nøttene mine. Og vann med lime. :-) 38........................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Nå var det jaggu bra jeg stakk innom her for nå sitter jeg med en sunn lunsj ved siden av meg + en kindersjokkis!! Ja jeg vet, jeg er helt ute av kontroll! Men takket være dere nå skal den sjokkisen få ligge. Jeg skal ikke inn i 38, har jeg aldri gjort heller med det puppestellet og den brede baken min, men ned til 40-42 vil jeg og det går jo ikke an å sitte å spise sjokolade ved siden av den sunne lunsjen min da!! Takk!

 

Glemte å skrive til stellapolaris i morges at jeg tenker på deg og håper på den beste pleie for faren din og også deg! Man blir redd og den frykten må ut et sted så det håper jeg du får til! Klem til deg!

 

Og klem til resten av de flotte damene her inne! Jeg blir så glad når jeg "ser dere" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp halvtime til jeg må begynne å koke kaffe og skjære opp kake.

Jeg kjøpte mandelkake og en annen tilsvarende med sjokolade på.

 

Og så kjøpte jeg vaniljekesam og banan til meg :)

 

Jeg skal ta mitt vanlige mellommåltid, men er glad i vanilje, så da tenkte jeg at det var en god ide.

 

Og så skal jeg kjøpe krom på hjemveien, for dette er tøfft.

Det blir på'n igjen med 1 krom morgen og 1 middag.

2 stk organisk krom funker så det suser for meg :-)

 

OK, jobbe videre.. har en presentajson jeg skal ha ferdig for en dame borti gangen, og hun er mildt sagt krevende ... haha. men grei. Hun liker det jeg lager, og godt er det. Det er tross alt fredag, og jeg er fortsatt freda :)

 

Hej då.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Nå serveres det strax marsipankake på jobb. har bestemt meg for å ta et stykke. lite....

 

Og Antonia: 2 organsike krom er gullverdt!! Tror jeg fikk tipset av deg faktisk!! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...