Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å danse.

Har danset hele mitt liv.

Street-dance. Moderne dans. Jazz ballett.

Og tro det eller ei: klassisk ballett - jada, på tåspiss og det hele.

Noen prima ballerina kunne jeg aldri bli, til det var jeg for kort.

Men danse, det gjorde jeg. For det meste street dance, det er vanvittig moro.

 

Imorgen, skal jeg danse på stuegulvet, barbeint.

Barbeint er best. :-)

 

Gleder meg!

 

antonia

 

Glad jeg fant deg her inne, frøken.

Ellers er det mange mange ting som ikke hadde vært like ok.

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Vet ikke hvor jeg skal begynne... Opp kl halv syv i morges og kokte meg te og drakk vann. Masse vann. Satt under pleddet og så skiVM og koste meg mens lillegutt sov søtt i etasjen under. Han er så søt lillegutt når han blir henta inn i senga vår de gangene han våkner for tidlig. Han åler seg bortetter madrassen til han ligger klin oppi halsgropa eller ansiktet mitt. Han kommer liksom aldri nært nok og da må han "få hjelp av Pappa" for da tar han spenntak fra ansiktet til sambo og ligger utstrakt så lang han er i spenn mellom mammaen og pappaen sin. Det er koselig det der, men kan gjøre ufyselig vondt når man ikke klarer å forutse at det lille lyse barnehodet kommer i full fart. Allerede før en alder av ett år har lillegutt lært å dele ut springskaller.. Hehe, men så gjør det ikke noe heller da etter at sjokket har lagt seg og den lille barnehånda krøker seg rundt mammas finger...

 

Jeg rakk faktisk å drikke en hel liter vann før frokost og da var jeg jammen sulten!! To skiver med roasbeef, salatblader og søt paprika og bittelitt vita hjertegod lettmargarin, og et glass appelsinjuice. Problemet var bare at jeg ikke var mett da jeg var ferdig. Jeg var rett og slett snavlesyk, men lot det passere og satte i gang med lek og rydding til musikk med lillegutt. Dette ble dagens danseetappe :( Leverte han i barnehagen for første gang i dag og skyndte meg hjem for å hive ut alle sponplatene og delene fra garderobeskapet etter "frøkenmassakeren" inne på gjesterommet i går. Jeg tømte rommet helt for skrot, kostet og støvsuget, fjernet listverket rundt vindu og dør (UTEN Å ØDELEGGE DE"!!!) og vasket taket med en fuktig mopp. Alt dette rakk jeg før jeg hentet lillegull igjen to timer senere. Det får da være måte på hvor lenge lillegull sin mamma kan forventes å ha tilvenning borte fra hjerteknuseren sin!! Hehe Gutten hadde det fint i barnehagen han, men tvert han hørte stemmen min i gangen begynte han å hyle. åååå så godt det var å kose med han da!!

 

Kjørte innom bakeriet på vei hjem og kjøpte de groveste brødene de hadde (orket nemlig ikke å bake Ingers rugbrød i dag...) og dro hjem for å spise lunsj (siden frokost fire timer tidligere hadde jeg da spist en proteinbar mens jeg lekte "demolitionwoman". Jeg var så sulten og så snavelsjuk at jeg laget meg tre skiver med vita hjertegod gulost og hjemmelaget jordbærsyltetøy og et digert glass skummet melk. Enda var jeg ikke mett!!! Hadde lyst på mer, men lot det passere også denne gangen.. Fylte på med vann og hadde allerede da kommet opp i nesten 2,5 liter vann (kl halv ett ca...) og vært utallige ganger på do.

 

Tok med meg sandpapir og pusset ned vindusposten som skal males hvit (jeg hater hater hater sanpapir. Det er noe av det ekleste jeg vet å kjenne det ru papiret som får friksjon mot underlaget. Får gåsehud bare av å skrive om det!!! SAmma følelsen som når jeg skriver på tavla og en negl plutselig kommer i kontakt med underlaget. grrrrrrøsssss!!

 

Sambo kom hjem til middag og da ble det sodd, potet og masse gulrot. Det var kjempegodt (ja jeg vet det er mye salt i sodd) og kanskje mest fordi vi spiser det så sjelden. Drakk vel et halvt akvarium til middagen også.

 

Gikk så tilbake til min nye "besettelse" altså gjesterommet som meget snart skal bli en del av stua, støvsuget p nytt og vasket ned vindusposten før jeg grunnet den. Nå stinker det white spirit her inne, men det varer ikke lenge så vi tåler det nok... Fikk så besøk av en venninne og siden vi ikke har handlet noe usunt hadde vi heller ikke mye å by på (fantasien stoppet helt opp da jeg kikket på all den fine frukten vi har handlet) sp jeg fisket fram en nøtteblanding og bekket innpå med vann. Var sulten da også. Spiste noen få nøtter.

 

Til kvelds har jeg spist to skiver med det samme pålegget som i morges ammen med et glass juice, så nå er fruktkvoten drukket opp. Enda var jeg sulten og dra et par glass til med vann. Kjørte opp til min mor for å hente noe malerutstyr og hun satt der småsyk og spurte om jeg var sliten, for jeg så sånn ut. Jeg klarte å få frem at jeg var vel litt sliten ja, men at jeg mest sliter med motivasjonen og at jeg konstant er sulten og snavelsjuk. Hun trøstet så godt hun kunne og fisket fram et blad med brudebuketter ;) Jeg takket nei til servering og dro hjem igjen.

 

Vel hjemme spør sambo meg hvorfor jeg sitter og tripper sånn, og jeg forteller at jeg er sulten og har lyst på snop. Og så sier han at da får jeg ta en bit av den 70% kokesjokkisen vi har i skuffen og jeg gjorde det. Tok en strimle og suget i med hver en bit, og borte er suget! Det er helt nifst. Skjønner hvrodan folk som slutter å røyke må ha det. Vi snakket litt om hvorfor jeg har det sånn, i går og i dag likedan. Min teori går på to ting: Jeg står opp to til tre timer tidligere enn vanlig og legger meg til samme tid som før, dermed bruker kroppen mer energi. Den andre tingen er at jeg de siste tre dagene har spist butikkbrød i stedet for Ingers rugbrød (som vi spiser året rundt her hjemme) og gikk tom for krom sist helg. Jeg tror Ingers rugbrød er mer mettende og holder blodsukkeret mer stabilt enn det butikkbrødet, pluss at mangelen på krom gjør at blodsukkeret er bittelitt mer ustabilt og dermed er søtsuget et faktum.

 

Jaja, det blir til at jeg baker brød i løpet av helga. Alt i alt i dag så har jeg ikke hatt imeg så altfor mange kalorier, men det har vært knalltungt å konstant være sulten og hungren på godis.

 

Det var godt å få ut gørra her i dag også! I morgen skal vi danse! Håper flere blir med. Det jeg hadde tenkt å skrive litt om i dag er pupper, men den for jeg ta i morgen.

 

ha en superkveld da dere!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jeg elsker å danse.

Har danset hele mitt liv.

Street-dance. Moderne dans. Jazz ballett.

Og tro det eller ei: klassisk ballett - jada' date=' på tåspiss og det hele.

Noen prima ballerina kunne jeg aldri bli, til det var jeg for kort.

Men danse, det gjorde jeg. For det meste street dance, det er vanvittig moro.

 

Imorgen, skal jeg danse på stuegulvet, barbeint.

Barbeint er best. :-)

 

Gleder meg!

 

antonia

 

Glad jeg fant deg her inne, frøken.

Ellers er det mange mange ting som ikke hadde vært like ok.

KLEM[/quote']

 

Det er veldig gjensidig antonia!

 

klemmelem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Det er veldig gjensidig antonia!

 

klemmelem!

 

 

hehe må forresten slenge med at jeg skrev klemmelem til en god venn i en mail en gang. Han er ikke helt stø i norsk men bli litt brydd da jeg insinuerte at jeg skulle klemme lemmet hans.. heheheeeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Imponerende hvor handy du er! Og i dag viste du også at du klarer å styre søtsuget. Du klarte det, den sjokoladestrimmelen er ikke noe å tenke på :-)

 

Og så flink du er som baker brød! Kjære og jeg har planer om å gjøre det i helga. Vi kjøper alltid brød, Dr. Lindbergs og VITA hjertegod-brødet, men de er jo relativt dyre. Kjøpte oss brødformer på IKEA for et par uker siden og det er derfor på tide å innvie dem :-)

 

Og i helga skal jeg ut og danse med venninnene mine! Gleder meg masse. Er så herlig å lese om de entusiastiske danseopplevelsene deres her inne Antonia, Frøken, Snuppelure og Juhuu og dere andre som lar det rykke i rockefoten.

 

Sov godt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe må forresten slenge med at jeg skrev klemmelem til en god venn i en mail en gang. Han er ikke helt stø i norsk men bli litt brydd da jeg insinuerte at jeg skulle klemme lemmet hans.. heheheeeee

 

Såååååå herlig!!!

Hahaha.

 

Deilig å begynne dagen med en latter :-)

TAKK frøken.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, frøken.

 

Den 70% stripa med sjokkis er jo helt nødvendig!

Hvis du bruker EN stripe 70% hver dag på slutten av dagen som belønning for å holde søtsuget i sjakk, da er jo ikke det noe problem egentlig. Det tilsvarer ca 60 kcal, MEN!! de 60 kcal er stinne av antioksydanter, og er veldig snille kalorier, så det er HELT ok.

 

Må si jeg er imponert over energi-nivået ditt, forresten. Du er jo rett og slett virkelig "drivandes"!

 

Ha en kjempefin dag :-)

 

Klem fra antonia

 

P.S. Dagen idag blir minst like fornuftig som igår hvis du vil at den skal bli det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Dagen startet like bra som alle de andre dagene denne uka. Etter en god og sunn frokost pakket jeg lillegutt i bilen og tutet avgårde til blomsterbutikken og handlet 7 nye planter til den nye fine stua vår. Stua er jo riktig nok ikke ferdig enda, men jeg rakk å male to strøk på veggene før sambo kom hjem fra jobb kl to. Så spiste vi peppes pizza (jeg tok 3,5 biter med skinke og biff) og drakk farris.

 

Lillegutt er veldig krevende om dagen. Vet ikke helt hva det er som rir han, men mistenker at det kommer nye tenner igjen. Han sutrer konstant så lenge han ikke får være i armene eller på fanget, og når han først får lov til det så vrir han seg som en ål, så han er vel ikke helt i form. La han ute i vognen ihalvannen time så han fikk litt frisk luft og sove litt.

 

Vi har bestemt oss for å reise på hytta i kveld for å komme oss bort litt for å jobbe med eksamenen til sambo. Svigers er der så da kan de ta seg av kosegutt (vi har et eget fullt utstyrt anneks som vi bor i mens vi er der) mens vi får litt ro til å fordype oss i treningsveiledning... Det betyr at jeg ikke er på nett før søndagskvelden, så det spørs om jeg bli plaget av abstinenser. Blir nemlig litt avhengig av å stikke innom her og få tips, råd og gode ord...

 

Men jeg skal rapportere tilbake på søndag og i mellomtiden må dere være flinke, så skal jeg gjøre mitt beste i svigermors regime...

 

God helgeklem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken.

 

Du er heldig som kan skeie ut med en pizza fra Peppes.. kjente et stikk av savn der et øyeblikk :-) Men det gikk over, og jeg skal kose meg med kylling, salat og en Farris Pluss.

 

Håper dere får en superduper tur i helgen.

Vi skal være flinke som bare det! Ikke sant, jenter?!? :(

 

Kos deg masse.

Vi snakkes på søndag kveld.

 

Kjempeklem fra antonia

 

Forresten!

Jeg skal danse nå. kom rett hjem fra jobb, dro i butikken og handlet.

Nå dræler jeg til med musikk og svettebånd.

Skal kjøpe meg pulsklokke, men inntil videre registrerer jeg det som aerobic på trimplanen :-)

 

GOD HELG :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

helt klart! Til tross for at jeg småspiste noen kjeks på jobb i kveld... Men klart å styre unna min kollega og hennes TONN med godter som lå og fristet (røykestopp på henne... derfor godter).

Har dessverre ikke rukket å danse i dag - har vært et tettpakka program. Nå skal jeg krype til sengs og lade opp til morgendagen - skal ikke på jobb før på sen ettermiddag, så jeg satser på både å få dansa og gå en tur, hvis jeg ikke klarer å komme meg på treningssenteret.

God helg folkens! måtte den bli en sunn og sprek fornøyelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

 

Jeg har utdannet meg littegrann når det gjelder fettforbrenning og trening og muskelbygging. Mest fordi det interesserer meg, men også fordi jeg lurte på hvorfor f eks melkerasjonen er så viktig i GR konseptet. Den er jo ganske stor, 200kcal, og siden jeg ikke tåler søtmelk eller oster, ville jeg finne ut av 1) hvorfor den er viktig og 2) hva jeg evt kunne ta isteden.

 

Jeg havnet altså her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=785

og leste om kalsiumets (og magnesiumets) - og ikke minst D-vitaminets - betydning for vektreduksjon, og det var MEGET interessant lesning.

Jeg skal ut om en liten time og kjøpe meg et skikkelig kalsiumtilskudd.

har hittil bare tatt magnesium for å hindre kramper i beina bl a, men fra nå av skal den dosen økes litt, samtidig som jeg skal doble kalsiumdosen i forhold til magnesium. Så får vi se om det hjelper over ett år. (Jad, jeg har en engels tålmodighet).

 

Målet mitt er å kunne bruke de klærne jeg ønsker - og fortsatt føle meg sexy - når jeg fyller 50. Det er 4 år til :-)

Merkelig, det der.. jeg føler meg fortsatt som om jeg er 35.

 

Anyways.. håper den siden jeg fant er nyttig også for dere :-)

Jeg ser snart en 0 etter 7-tallet og er utrolig fornøyd med meg selv.

 

Første målet er nådd om ca 3 uker, da burde jeg veie 70.

Deretter skuler jeg mot 65, som er neste mål.

I tillegg har jeg noen treningsmål, og det opplever jeg som minst like viktig.

Jeg er faktisk i ferd med å legge om hele livsstilen min, og det har jeg gjort nesten uten å merke det... rart hvordan ting utvikler seg når man er mentalt tilstede og har bestemt seg.

 

God lørdag :-)

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76
Merkelig' date=' det der.. jeg føler meg fortsatt som om jeg er 35.

 

Anyways.. håper den siden jeg fant er nyttig også for dere :-)

Jeg ser snart en 0 etter 7-tallet og er utrolig fornøyd med meg selv.

 

Første målet er nådd om ca 3 uker, da burde jeg veie 70.

Deretter skuler jeg mot 65, som er neste mål.

I tillegg har jeg noen treningsmål, og det opplever jeg som minst like viktig.

Jeg er faktisk i ferd med å legge om hele livsstilen min, og det har jeg gjort nesten uten å merke det... rart hvordan ting utvikler seg når man er mentalt tilstede og har bestemt seg.

 

God lørdag :-)

 

antonia[/quote']

Så inspirerende lesning! Du er snart 70 (ja kilo altså, ikke alder :-) ) og det er mitt neste mål også. 75,6 på torsdag og 75,0 i dag, men det er jo juks å veie seg flere ganger i uka, så torsdagene er min "offisielle" veiedag. Hadde vært utrolig deilig å komme ned til 65, men har ikke tenkt det er realistisk for meg. Men når jeg leser om deg, kjenner jeg at det absolutt er inspirerende å prøve å nå 65.

Følger med deg og backer deg på veien!

Samme her, det har gått veldig greit å legge om livsstilen. Mer trening. Har spist potetgull bare en eneste gang i løpet av GR-kurset, og det var noen få flak PRINGLES forrige helg.

 

God lørdag! Blir en utfordring for meg i kveld, skal på bursdag, men skal prøve å begrense meg med godisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... med samme målsetting!

 

Har fulgt med deg en stund her, Ellie, og er like imponert over deg som over de andre jentene. Det er en slags krig mot kiloene.

 

Hmm.. jeg tror jeg rett og slett har kommet meg opp av skyttergrava og fighter aktivt nå. Jeg har klare mål, en klar plan og veldig mange små delmål som er oppnåelige underveis. jeg har et kosthold som er skikkelig digg (sier med vilje IKKE diett!), en kursleder online som er utrolig støttende og flink og dere coacher som jeg kan diskutere med hver eneste dag.

 

Hvis ikke jeg klarer det da, så er det fordi jeg gjør dumme ting selv.

Det skal jeg ikke gjøre.

 

Jeg har jo en helt annen kostholdsplan enn de fleste av dere, for jeg kan jo ikke spise brød og pasta og andre ting med stivelse i. Skulle tro at det da var så lett som for i hose å gå ned, men nei! Sykdommen sitter jo i kroppen og vil aldri gå vekk, så dette er et kosthold for resten av livet - hvis jeg ikke vil bli syk igjen. Og DET kommer jo ikke på tale. dette er de triksene jeg har lagt meg til - og lært - gjennom GR kurs og dette forumet:

 

Triks nummer 1

Hver fredag har vi kake på jobben.

Vanligvis spiser jeg en håndfull nøtter eller et eple sammen med en halvliter vann med limeskiver oppi. (istedenfor kake, altså).

 

Igår serverte en dame en kake jeg faktisk kan spise.

Ouch! utfordring de luxe. Så jeg tenkte meg grundig om.

Ok, jeg kan spise denne kaken, men det betyr ikke at det er bra for meg, dessuten vil jeg gjerne se -500g på mandag. Nå faller det sammen med mitt mellommåltid nr 2 på dagen, så jeg spiser altså ikke mitt vanlige mellommåltid, jeg tar et stykke kake isteden. Da jeg så stykkene hun skar, ombestemte jeg meg og planla å spise et halvt stykke. Og det gjorde jeg!

Deretter drakk jeg en halv liter vann. Kakestykket utgjorde hele 245 kalorier. Det var likevel sunne kalorier, fordi kaken var laget av nøtter og havre - hovedsaklig. Likevel en tung mengde kalorier, så jeg spiste altså bare et halv stykke. Det smakte utrolig godt, og jeg nærmest sugde i meg hver eneste bit for å virkelig nyte den (lært av frøken). Og så stoppet jeg der.

 

Neste fredag er det min tur til å bake. Da skal jeg bake den samme kaken, men bruke fruktose istedenfor sukker. Da kan jeg kanskje spise et helt stykke :-)

 

Triks 2

Kosttilskudd.

Jeg er vanvittig nøye med kosttilskuddene mine.

Hver søndag sorterer jeg inn alle kosttilskuddene mine og fordeler dem for hver morgen / ettermiddag hele uka. Da mister jeg ikke telling med hva jeg har tatt og ikke har tatt. Jeg tar høyere tilskudd de dagene jeg trener. Tør ikke si hva jeg helt eksakt tar, for da tenker dere sikkert at jeg er DEN pillefabrikken. men det er slik at jeg bare ikke kalrer å få i meg det jeg bør ha gjennom mten. jeg klarer rett og slett ikke å spise så mye i løpet av en dag.

 

Triks 3

KROM

Jeg kan ikke få fremhevet krommens egenskaper nok.

Den stopper effektivt søtsuget og stabiliserer blodsukkeret.

2 gram organisk krom for meg hver dag. 1 morgen, 1 middag.

 

Triks 4

Kalsium/magnesium

Kalsium fremmer som før nevnt forbrenningen, og man bør opp i en mengde på ca 1000 mg, sammen med omtrent halve mengden magnesium.

 

jeg får i meg en del gjennom maten fordi jeg spiser mye grønne grønnsaker. så jeg tar et tilskudd på ca 600 - 800 mg kalsium, og da halvparten magnesium.

 

Triks 5

Olje / godt fett

Fiskeolje, fet fisk, avocado, nøtter, oliven og olivenolje.

Sørger for at ca 300 - 500 kcal daglig består av denne typen fett.

jeg spiser jo ikke noe det er karbohydrater i omtrent, ihvertfall minimalt, så jeg trenger næring fra andre kilder.

Denne typen fett øker dessuten forbrenningen effektivt når det tas sammen med en god dose trening. Dersom inntaket av sukker og stivelse er høyt, anbefales dette likevel ikke, for da bare lagrer fettet seg ytterligere. Den mengden fett anbefales kun til et ellers magert kosthold bestående av grønnsaker, frukt, bær og hvitt kjøtt.

 

Triks 6

Kutt ut hvitt sukker og alle ting laget med hvitt sukker i.

 

Triks 7 (for dere som tåler brød osv)

Spis grove pastatyper og kornfulle brød og kli.

 

Triks 8

Flua's kjepphest: VANN. Drikk masse vann. Herlig, rent sildrende vann i mengder. 2 liter. 3 liter. The more the merrier :-)

 

Triks 9

Dette leste jeg under et av nettmøtene med psykologen her inne. Og det rpdet har jeg tenkt å adoptere: fokusér på det du får til, og ikke på det du ikke får til.

 

Fordeler med alt dette?

 

Glatt, ung hud, færre rynker, mer glansfullt hår, ikke så oppblåst, holder ikke like lett på vannet, mer energi, bedre humør, bedre balanse, mer utholdende.... og sikkert mange mange mange flere fordeler. Åja, EN fordel til: Man går faktisk ned i vekt.

 

Ha en super helg.

Nå skal jeg ut og kjøpe en ny, herlig shampoo som koster skjorta:)

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Wow en applaus til deg antonia! Du er så utrolig FLINK! Det var noen supre tips du kom med, jeg skal prøve å følge dem fremover.

 

Jeg har en skikkelig (slanke)nedtur i dag. Alt gikk greit til ungene var i seng.. da spiste jeg uhorvelige mengder sjokolade. Åh som jeg angrer, og SÅ kvalm som jeg er. Ikke bra... :( Jeg spiste fordi jeg syntes det var godt. Og fordi jeg er alene. Hadde mannen vært hjemme hadde jeg nøyd meg med en sjokolade... men tre?!?!

 

Jeg har trent her hjemme i en halvtime, men måtte nok trent i ca 4 timer eller noe for å forbrenne alt jeg har spist.. Jøss for en idiot! I morra skal jeg følge opplegget mitt igjen og være flink å trene i tillegg. En utskeielse en gang i blant får bare være iorden, men jeg føler meg helt for jæ"#"#% akkurat nå. Jeg begynner å lure på min egen motivasjon. Kurslederen snakket noe om det på sist møte. Motivasjon. At om man stadig skeier ut, så er man ikke motivert. Jeg ER motivert! Jeg Er det? Bare tror jeg at jeg er det? Stønn... hvorfor kunne det ikke vært enkelt å legge om livsstilen sin?

 

Men som sagt.. i morgen: Ny dag, nye muligheter!! Nå er det full fres mot målet. Jeg har innsett at jeg må sette en ny dato for mitt endelige mål. Det går mye saktere en jeg trodde, men det går ihvertfall i riktig retning. Vekta har stått stille i 3 uker nå. Nå har jeg vel ødelagt sjansen på å gå litt ned denne uken også.. men men... Selv om alt er bånn nå, så har jeg fått masse motivasjon fra tråden her (som vanlig). Jeg gleder meg til å klare dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

Og tusen takk!

 

Synes det er litt bra jeg, IngridM at du skeia ut så skikkelig EN gang.

Av og til føler jeg at jeg skulle ønske jeg kunne skeie ut skikkelig.

Jeg føler meg faktisk utrolig flink nå, men litt av grunnen er at jeg er virkelig redd for å skeie ut. Redd for at nåla skal peke oppover igjen, redd for at jeg ikke skal klare å nå målet mitt. Det er ikke for å føle meg flink, men fordi jeg vil absolutt ha igjen kroppen min, jeg finner meg ikke i at jeg skal stå i et prøverom i en butikk og føle meg nedverdighet og ha lyst til å gråte. Jeg vil ikke det mer.

 

Som sagt, jeg er steinbukk.

Jeg er sta.

 

Tror staheten er min største motivasjon, for jeg føler ikke egentlig motivasjon på noen annen måte enn en sånn litt trassig, barnslig uviljefølelse inni meg. "Jeg vil! Ikke! Se sånn ut!"

 

Nå har jeg sett sånn ut i nesten 6 år.

Har ikke kunnet gjøre noe med det før, men nå KAN jeg.

Så da må jeg gjøre det jeg kan.

 

:-) God søndag alle sammen.

 

Forresten: er det noen som vet hvor jeg får kjøpt en svart pilates-matte?

Jeg vil ikke ha lilla eller blå.. jeg vil ha noe som er litt roligere.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Antonia, takk for gode tips! Det er jo slike ting man egentlig vet, men trenger å bli minnet på. Jeg har en venninne som også har matallergi, og vet at det er en stor utfordring å finne mat man tåler. Omstendelig prosess å bestille mat på restaurant og så videre. Så jeg tenker IKKE at du er en pillefabrikk, men at du er bevisst på hva du må få i deg, når du ikke får det gjennom maten. Virker som du har en utrolig stå-på-vilje og ikke minst -evne!

 

Til dere som har skeiet ut; ikke bruk for mye krefter på å ha dårlig samvittighet! Tenk framover. Tenk at dere har lært at det ikke føltes bra å skeie ut. Jeg prøver å tenke at jeg skal kose meg med sjokolade en sjelden gang, og velger å ikke ha dårlig samvittighet for det. Det er bare om å gjøre at det ikke skjer for ofte! hehe.

 

Tenk på hvor flinke dere er i det daglige! Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Forresten: er det noen som vet hvor jeg får kjøpt en svart pilates-matte?

Jeg vil ikke ha lilla eller blå.. jeg vil ha noe som er litt roligere.

 

antonia

 

Hei igjen!

Jeg trener ikke pilates selv, men mener jeg har sett svarte matter på XXL her i Oslo. Spørs jo hvor i landet du befinner deg, men det kan evt. bestilles på nettet.

 

Håper du finner det du er på jakt etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... dersom jeg sprekker og alt går rett vest.

Da er det HIT jeg kommer for å hyle og få trøst.

 

Bare så dere vet det! :-)

 

Det er av dere jeg har lært veldig mye av det jeg kan og vet nå, og det er her jeg henter støtte i hverdager som noen ganger kan bli veldig tøffe.

 

Takk for at dere finnes :(

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Har hatt en fantastisk deilig helg.

Ingen har mast og jeg har ikke hatt noen å svare for. Det er utrolig sjelden det skjer, men denne helgen klaffet det slik at jeg var HELT alene HELE helgen.

 

Har brukt tiden til å rydde litt, gått en lang tur med fotoapparat og lekt litt med nettsidene mine. Har sjekket inn her med jevne mellomrom. Venter nok på at frøken og snuppelure skal komme tilbake og melde fra om hvor deilig helg de har hatt, ute på vift som de har vært.

 

Hei, frøken og snuppelure: dersom dere har skeiet ut i helgen, håper jeg dere har hatt vett på å nyte det i fulle åndedrag uten snev av dårlig samvittighet og bare tenkt at på mandag, DA fortsetter vi der vi slapp på fredag.

Det er nemlig meningen at man skal kunne kose seg litt også, alt skal ikke bare være jobbigt.

 

Jeg har lapset i meg 50 gram 70% sjokolade (5 breie striper), og det var HERLIG!

Jeg har jo lært av frøken hvordan man skal sutte den i seg for å oppnå størst mulig effekt, og DET gjorde jeg.

Tok med meg sjokkisen på tur og benyttet tiden mellom forograferingen til å virkelig suuuuge i meg sjokoladen. Nammmmm.

 

Har ellers vært strålende flink.

Holdt meg til min selvpålagte strikse kur i 8 uker uten EN eneste uskeielse i form av ting jeg ikke tåler. Det er jeg utrolig stolt av. OG gevinsten er at jeg IKKE sveller. IKKE har masse vann i kroppen. IKKE blir blå i ansiktet når jeg går opp trappa, tvert imot, jeg jogger opp. Klarer å trene hva jeg vil uten restriksjoner.

 

Den andre gevinsten er at jeg så 0-tallet etter 7-tallet i dag morges da jeg smugveide meg. har veiedag imorgen, og håper jeg fortsatt ser den 0'en da. Joda, det var bare 70,9 og så rett under som man kan komme, men det VAR 0. :(

 

OK, det var dagens selvskryt.

 

Håper dere alle får en fin søndag kveld.

Jeg må kikke innom og se om våre helgefarere snart er hjemme, så god uke ønsker jeg dere seinere.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg er innom internettkafeen på jernbanestasonen i Oslo, og jeg HAR SKEIA FORFERDELIG UT i helga. Er helt deppa og tjukk som en oppblåst bolle.

Har hatt det kjempkoslig og flott forresten. Har både flørte og dansa. MEN spist spist spist, og ikke telt en eneste kalori. Hadde jeg det gjørt ville jeg besvimt av skrekk.

Skal hjem med natt-toget. Og skal begynne et nytt liv i morgen.

Dette er et desperat hyyyl.

Jeg har spist kaker og kaker og kaker....

Det går vel an å begynne helt på nytt.

Hjertesukk fra Snuppelure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Huff stakkars Snuppelure, jeg føler med deg! Men du koste deg sikkert skikkelig med de kakene og det du spiste, så da får du bare tenke at du har unnet deg en skikkelig kosehelg, men at nå er det andre boller (fnis, fnis, pun intended)...

 

Vi er her gjennom neste uke også til støtte og oppmuntring :( Skal se det går bedre da. Selv skal jeg avgårde på seminar, gruer meg litt til den utfordringen, vi får se hvordan det går.

 

Klem fra meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, snuppelure.

 

Men du. Du koste deg vel?

Det er det viktigste. Og ja, selvfølgelig er det helt greit å begynne helt på nytt, men det er slett ikke sikkert at du behøver det.

 

Ta 2 dager med vann, grønnsaker og frukt og ikke noe annet, så slutter du å føle deg så oppblåst. Spis hver 2 - 3 time. Men ikke putt inn noe fett eller gjær/-melbakst - og heller ikke noe sukker.

 

Jeg lover, at etter 2 dager med det kostholdet føler du deg BRA: Men du kan IKKE synde altså, for da hjelper det ikke.

 

Dette går så fint så.

Du kommer til å være flink hele uka :(

 

KLem,

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...