Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

heheheeeee jeg må le altså. Det er ikke mulig å finne såååå mange angrende syndere på ett blad som på denne tråden akkurat i dag. Jeg har sittet og humret mens jeg har lest gjennom alle de flotte og ærlige og konstruktive innleggene deres. Hadde jeg hatt skjegg ville det ha ligget i postkassa i helga, for her kommer nok den største (dog ikke angrende) synderen. Hele helgen har vært en orgie i kaker, sjokkis og snacks. Jeg har sittet pal på rumpen min sammenhengende nesten hele helgen (unntak, tur på toalettet og til og fra kjøleskapet... Hmmm hva skal jeg legge inn denne mosjonen som på dagsrapporten?? heheheeee) Og jeg angrer IKKE!!! Da tenker dere, stakkar frøken, nå har hun nok tiltet helt eller nå er det sukkeret som snakker...

 

Helt ærlig? Vi dro på hytta fordi svigers var der. Vi trengte sårt barnevakt hele helgen fordi vi sitter og jobber med eksamen som skal leveres til uka så da gjorde vi det litt originalt og ba svigers være barnevakt for oss alle tre... Vi kom sent på fredag og på turen utover koset vi oss med mørk kokesjokkis og bittelitt super chips. Vel fremme gikk vi rett til sengs og fikk oss en god natts søvn før "lørdagsgildet"... Vi stod opp kl syv, spiste en god sunn frokost som vi alltid gjør og satte i gang med arbeidet. Vi er så heldige at vi har en liten leilighet for oss selv på hytta, så vi fikk sitte i fred hele dagen mens lillegutt koste seg med farfar, og farmor vasket, vasket, vasket og laget og spiste mat, før hun vasket opp... Jeg lyver ikke når jeg sier at vi jobbet kontinuerlig, minus måltider på tilsammen 2,5 timer, fra kl 09 til 00!! Det er grådig mange timer foran PCen det. Og det betyr at man må ha litt energi og motivasjon underveis, noe vi var forberedt på. Så vi spiste en 100 gr stratos med nøtter, en stor pose smash, tortilla chips og kaker. Dette kommer da i tillegg til måltidene (som ikke var værst sunne). Den gode nyheten i denne tragiske fortellingen er at jeg klarte å drikke hele 3 liter vann mens jeg satt foran PCen, og den enda bedre nyheten er at jeg klarte å motstå fristelsen til å drikke cola Light og pepsi max. Dette betyr at jeg nå er oppe i 16 brusfrie dager (ja jeg teller, men mest fordi jeg er stolt), selv om det har gått med noen få glass med farris.

 

I dag er det jo som kjent søndag og "være-flink-dag". Men da vi startet dagen foran PCen, med godt mot og i det hele tatt gikk en god dag i møte gikk det ikke altfor lange stunden før behovet for noe å kose seg med under "blodslitet" oppstod, så veien til potetgullposen var ikke lang. Mens vi satt der og spiste og skrev og leste og diskuterte kjente begge at nå må det noe søtt til, så sambo var skikkelig rampegutt og listet seg ut på kjøkkenet til svigers, følte seg fram på øverste hylle i matskapet og bingo!!! Der lå en stor pose M. Den posen levde ikke lenge inne hos oss... Etter middagen ble det servert kaker igjen og vi gjorde kort prosess på de også.

 

Nesten ferdig med hele eksamenen måtte vi begynne å tenke på hjemveien da lillegutts sengetid var kommet. Så vi ryddet og pakket og kom oss i bilen i løpet av kun kort tid. I bilen var det stor enighet om at makan til etegilde hadde vi vel ikke vært tilskuer til siden vår første påske sammen (det var da hele livsstilen min gikk i dass!!!) og svingte innom en bensinstasjon og kjøpte oss pølse, hamburger og potetgull (selv om de tilbød oss menyer takket vi nei til brus! hehe jo, men litt skryt skal man ha når man er flink...)

 

I morgen er en ny dag og et nytt kapittel i livet mitt står for døren. I morgen skal jeg nemlig for første gang dra på jobb og ikke først og fremst være lærer, men mor. Ja det er en spesiell følelse det der. Å dra ut av huset uten å ha med lillegutt, vogn og stelleveske... Men det skal gå bra, jeg er innstilt på det nå.

I morgen skal jeg også gå til jobben for første gang siden vi flyttet hit. Det skal bli deilig. En drøy halvtime hver vei det. Og jeg skal ha med meg matpakke, mellommåltid og vannflaska mi. Den sistnevnte kommer til å være med meg i alle timer og møter. Og skulle det komme et sug over meg, så har jeg en eske lakryl i vesken som kan hjelpe meg litt.

 

Til alle dere flotte damer som har rapportert inn her i helga og innrømmet både den ene og andre utskeielsen har jeg en ting å si (egentlig er det DR. Phil som sier det): Alle feiler i blandt. Det er evnen til å legge dette bak seg som avgjør om man kommer seg videre eller ikke. Altså, godta at spist er spist, men ikke dvel ved det. Ikke gjør problemet større enn det er. Move on!!

 

En goooood søt klem fra frøken sjokkis;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue
velkommen hjem' date=' frøken.

Det er godt å ha deg tilbake :-)

 

Hva er det du tar eksamen i, forresten?

 

Klem,

antonia[/quote']

 

Treningsveiledning gjennom idrettshøgskolen :(

 

Det er godt (og trygt) å være tilbake!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

God tur på jobb i dag Frøken! (Det var i dag du begynte pån igjen, var det ikke?) Måtte din nye arbeids- og småbarnstilværelse bringe deg lykke & glede :(

 

Går du? Jeg sitter her og prøver å motivere meg til å gå, er litt småfrossen og har mest lyst til å suse avgårde i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen godt jeg ikke har vært alene med utskeielsene denne helga:) Er litt trøst i at det er flere. Men nå er det nok jenter. Vi er så flinke at dette klarer vi å stoppe nå. Ha en fin dag alle sammen:) å spesielt til froeken som har en helt ny hverdag og forholde seg til. Går nok bare bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zerlina

Jeg har brukt noen timer på å komme meg gjennom denne tråden. Har storkost meg:-)

Men jeg lurer på noe. Noen her skriver at de er så fornøyd fordi de har kuttet ut Pepsi Max. Jeg er superfornøyd fordi jeg ikke har drukket Coca Cola på en uke, bare Pepsi Max. hva er galt med PM? Er det fordi man ikke blir utørst av det eller? Det inneholder jo ikke sukker så hvorfor kutte det ut?

Jeg prøver å drikke masse vann. Men jeg sliter med dogåinga. Løper på do hele tia. Kan iallfall ikke drikke etter 5-6 på ettermiddagen for da blir natta ødelagt. Hvordan fikser dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jeg har brukt noen timer på å komme meg gjennom denne tråden. Har storkost meg:-)

Men jeg lurer på noe. Noen her skriver at de er så fornøyd fordi de har kuttet ut Pepsi Max. Jeg er superfornøyd fordi jeg ikke har drukket Coca Cola på en uke' date=' bare Pepsi Max. hva er galt med PM? Er det fordi man ikke blir utørst av det eller? Det inneholder jo ikke sukker så hvorfor kutte det ut?

Jeg prøver å drikke masse vann. Men jeg sliter med dogåinga. Løper på do hele tia. Kan iallfall ikke drikke etter 5-6 på ettermiddagen for da blir natta ødelagt. Hvordan fikser dere det?[/quote']

 

Hei på deg!

 

Pepsi max er et meget godt alternativ til sukkerbrus, ikke noe tvil om det. SElv har jeg aldri likt sukkerbrus som cola og solo osv, så det har i grunnen ikke vært et problem at jeg får i meg mye sukker gjennom brusen. Rent sukkermessig er det ikke noe i veien for å drikke lightbrus, men det er andre bivirkninger å ta i betraktning. Jeg kjente jeg var mer eller mindre avhengig av å drikke PM. måtte ha et par glass om dagen og i helgene kunne det bli en flaske eller to. Sukkeret er erstattet med søtningsstoffer. Disse virker inn på blodsukkeret da de lurer kroppen til å tro at det kommer en god dose sukker som må brytes ned. Insulinet som da produseres gjør at man får lavt blodsukker og dermed større sjans for å hive i seg mat, eller i mitt tilfelle sjokkis uten å helt tenke over hva man stapper i seg. I tillegg gir stoffene i denne drikken løs mage, oppblåst mage (mest kullsyren) mm. Lightbrus inneholder også masse salt (det gjør forøvrig også farris.) Koffeinen i brusen gjør den vanndrivende, så for hvert glass man drikker bør man drikke vann..

 

Jeg er ingen motstander av lightbrus, men jeg kjenner at hverdagen har blitt lettere etter at jeg kuttet den ut. Joda jeg har fortsatt de samme utfordringene med søthunger som jeg hadde før, men jeg føler meg mer opplagt, mindre oppblåst og har fått en god og fast avføring i stedet for de diarretendensene jeg hadde tidligere. Jeg drikker mer vann fordi brusen ikke fyller opp magen min i motsetning til tidligere og de positive effektene av å drikke vann kan du lese om i flua sin blogg, eller på "hvor mye vann drikker du..."-tråden

 

Det er stor forskjell på å kose seg med et glass pepsi max i ny og ned og å bøtte innpå. For meg er det å ta ett glass ensbetydende med at jeg umiddelbart vil ha mer, så derfor var det lettere å kutte det helt ut siden PM ikke gjorde noe som helst bra for kroppen min. Hvis jeg nå får lyst på noe "ekstra godt" i stedet for vannflaska mi, tar jeg meg et glass farris med smak. Det finnes ulemper i å drikke det også, men færre enn å drikke brus med kunstig søtning, koffein og fargestoffer (ihvertfall opppfatter jeg det sånn).

 

Men, man kan ikke kutte ut alt det gode på en gang. Man må ta skritt for skritt, og dersom du tidligere drakk mye cola så er det bedre at du drikker pepsi max, og i stedet for å evt kutte PM ut helt, kan du kanskje (hvis du selv ønsker det) kutte litt ned?

 

Når det gjelder dogåinga så løper jeg mye på do på dagen fordi jeg drikker ca 2,5 l vann daglig (+ andre drikker som te, juice og melk), men jeg opplever at den kvelds- og nattedogåinga ble likere da jeg kutta ut brusen. Den er jo tross alt vanndrivende... Det er "normalt" å måtte tisse en liten skvett hver time når man drikker nok vann (det har jeg lest på noen helsesider) og man kan se på fargen på urinen om man får i seg nok eller for lite (mørk urin=for lite, lys/sitrongul urin=passe, grønn urin=formye sukker, tror jeg....)

 

Håper du får en super dag!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsveiledning gjennom idrettshøgskolen :(

 

Det er godt (og trygt) å være tilbake!

 

Klem

 

YAY!!!

Skal du bli personlig trener, eller?

Isåfall er du herved booket. Hvor i landet bor du?

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Sambo skal bli personlig trener. Jeg tar ikke utdanningen som han gjør, men driver og studerer det sammen med han. Vi har en drøm om å starte opp et livsstilssenter sammen på sikt, så her er det bare å følge med og ta inn all informasjon, for det er svært relevant... Jeg burde ha tatt utdanningen jeg også, siden at jeg legger ned like mye arbeid i studiet som han gjør, men det koster svært mye, så det få bli senere en gang.

 

Bor i Trondheim! Enn du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zerlina

Takk for svar froeken.

Jeg begynte mandag for ei uke sia. Har brukt et par måneder på å forstå at jeg var nødt til å gjøre noe. Er ikke veldig overvektig, men bør ned 10 kg. Det verste er egentlig at jeg er begynt å få ryggproblemer + at jeg den siste tiden har følt meg fullstendig tom for energi. Har ligget på sofaen mer og mer og spist usunt. Det kom til et stadium der jeg rett og slett følte meg syk om dere forstår? Alt har vært tungt den siste tiden. Tungt å motivere seg på jobb (er lærer), prøver ble liggende i ukesvis før de ble rettet. Tungt å gå tur med hundene og tungt å vaske hus.

Etter å ha hatt en uttømming til samboeren der jeg grein og sa hvordan jeg hadde det ble vi enige om at noe måtte gjøres.

Nå har jeg vært 4 ganger på treningsstudio der jeg har gått på ellipsemaskinen i et kvarter(klarer ikke mer for jeg er skyldig kondis..) og ellers jobbet med ryggen. Har spist rimelig sunt og det har gått greit.

I det hele tatt må jeg si at bare det å ta avgjørelsen om å starte har fått meg til å føle meg veldig mye bedre.

Jeg er innom her i vektklubben noen ganger om dagen. Det hjelper å lese at jeg ikke er alene i verden om dette. Og det å skrive ned hva jeg spiser gjør meg mer reflektert og gir meg enkelte aha-opplevelser.

Ønsker deg også en god dag froeken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Takk for svar froeken.

Jeg begynte mandag for ei uke sia. Har brukt et par måneder på å forstå at jeg var nødt til å gjøre noe. Er ikke veldig overvektig' date=' men bør ned 10 kg. Det verste er egentlig at jeg er begynt å få ryggproblemer + at jeg den siste tiden har følt meg fullstendig tom for energi. Har ligget på sofaen mer og mer og spist usunt. Det kom til et stadium der jeg rett og slett følte meg syk om dere forstår? Alt har vært tungt den siste tiden. Tungt å motivere seg på jobb (er lærer), prøver ble liggende i ukesvis før de ble rettet. Tungt å gå tur med hundene og tungt å vaske hus.

Etter å ha hatt en uttømming til samboeren der jeg grein og sa hvordan jeg hadde det ble vi enige om at noe måtte gjøres.

QUOTE']

 

 

Det er som å lese om meg selv dette. Samme jobb og samme problem og samme uttømming til sambo... Men det er nå kjære zerlina at det er lys i tunnelen, for nå har du innsett at kroppen din ikke er som den burde være. Sunn! Og for å kunne gjøre noe med problemet må man vedkjenne seg at det faktisk er et problem og hvordan det har blitt sånn, noe som kan oppleves som et stort nederlag, men som på sikt kan hjelpe deg til å legge en god grunnmur for det du skal bygge opp (ja jeg er tilbake til "huset" mitt dere;)

 

Når det gjelder treningen så driver jeg å leser om akkurat det du skriver i disse dager. Dersom du klarer å gå 30 minutter i ditt eget tempo (trenger ikke presse deg opp i høy puls) tre ganger i uken, så er dette nok til å gi deg helsegevinst. Målet ditt nå må være å skape et godt treningsgrunnlag for videre utvikling. De 30 minuttene jeg snakker om trenger du ikke gjør unna på en gang, men du kan dele den opp i to eller tre små korte økter. Uansett hvordan du tar det videre så vil denne lille aktiviteten gjøre deg godt. Dersom du sliter med ryggen er det lurt å trene litt styrke på mage og rygg, slik at du får stabilisert ryggsøylen din og unngår feilbelastninger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zerlina

Har skrevet meg opppå mage/rygg på treningssentret i dag. Tror ikke det er snakk om utholdenhet. Men hvis jeg først varmer opp på ellipsemaskinen så godt jeg kan så blir det vel ei bra treningsøkt ut av det.

Ja det er noe med den der erkjennelsen. Har skjønt lenge at noe måtte gjøres. Har slanket meg mange ganger før så vet hva som skal gjøres. Men denne gang er det annerledes. Det handler ikke bare om å bli kvitt kiloene. De skal jeg alltids få vekk. Men jeg MÅ forandre noe i livsstilen min. Kan ikke fortsette slik. Er snart 40, men vil trives med meg selv og det gjør jeg ikke for tiden. Jeg liker å pynte meg. I likhet med deg froeken er jeg rimelig barmfager og har alltid likt å bruke litt utringing. Nå føler jeg bare det blir feil fordi resten av kroppen ikke henger med på et vis. Det er lenge siden jeg har sett meg i speilet og smilt til meg selv.

Det gjør godt å lese dine tråder, gir motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk for det! ;)

 

Tror det er supert at du går et kvarter på ellipsemaskinen (hadde du fulgt med trådene fatburners og eplehagen for en tid tilbake ville du sett at jeg hadde et lidenskapelig forhold til den maskinen :( før mage/ryggtreningen, selv om det nok er oppvarming i begynnelsen av de timene også.

 

Dette med å holde seg slank når man først har blitt det ligger i hodet tror jeg. Hvis man tenker på at man går på slankekur så er man jo i mål når trivselsvekt er nådd. Det er derfor jeg er så opptatt av at jeg ikke slanker meg nå (selv om det jo er et av hovedmålene mine) men holder på å legge om livsstilen min. jeg orker ikke slanke meg flere ganger jeg. Det tærer så innmari på humøret og de rundt meg når jeg farer opp og ned vektskalaen som en jojo. Og sånn ekstreme svingninger i vekt er heller ikke bra for hjertet...

 

Lykke til på trening i dag! Fortell gjerne hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

mellom all syndinga som blir beskrevet (bra vi fortsatt har vett til å skeie ut i blant - det må til for at vi skal være flinke), er det en del av dere som har anbefalt krom mot søtsuget. vet ikke om jeg har hatt søtSUG, men jeg har i hvert fall ofte spist godter, om så bare fordi jeg vet at det er syndig... Skjønner ikke helt min egen tankegang her, men det jeg skal fram til, er at jeg i dag startet med korm-tabletter, og det er nok bra med tanke på min godte-frie måned!!!!! So far so good!

 

Ellers må jeg også bare få meddele at selv om jeg sikkert kunne gått ned over 10 kilo, så er målsettinga mi under 10 kilo fra der jeg er nå. Er derfor mest aktiv på under 10 kilo. Men er innom her med god samvittighet også, for jeg har allerede gått ned ti kilo! =) Dessuten er det her dansinga skjer, ikke sant??? Når skal det danses neste gang? Rockefoten er klar for dansedate!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Kjære frøken

- vil bare ønske deg lykke til på jobben i morgen! Det blir spennende. Og veldig bra at du på forhånd nå har planlagt å ha matpakker og mellommåltider klare. Og vann. Det har jeg også blitt flink til. Ha mat i veska som jeg spiser i tre-tida. Før spiste jeg jo ingenting mellom lunsj og middag og det endte nesten daglig med at jeg stakk innom kiosken på vei hjem, og da var det ikke frukt jeg kjøpte for å si det sånn. Sulten og desperat.

En liten, enkel og utrolig verdifull vane med mellommåltid, man må bare sørge for å innarbeide vanen!

 

Kjære Antonia

Gratulerer med å se 0 i 70-tallet! Bra jobba! Jeg gleder meg også til det tallet. Gleder meg gleder meg gleder meg!

 

Klem til begge fra Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zerlina

Kan ikke få sagt nok hvor godt det er å lese at jeg ikke er alene om å ha det slik jeg har det. Noen ganger kan det føles sånn nemlig. Jeg tror jeg skal gå inn her og lese hver gang jeg sliter og har lyst å sprekke.

 

Jeg har som sagt kun holdt på i ei uke, men bank i bordet, det gåt foreløpig bra. veide meg forrige mandag på treningssenteret og skal dit i dag og gjøre det samme. Nå er ikke den vekta så "snill" som den jeg har hjemme da, men det får så være. Går jeg ned så er det ikke så nøye hvilken som er riktigst.

 

Har dere det slik at dere tenker fremover og gleder dere til å bli slank? Jeg vet at det jeg holder på med skal være ei livsstilsendring. Men klarer likevel ikke å la være. Jeg skal til Bergen i mai på Nordiske Mediedager. Å som jeg gleder meg for da skal jeg være mye slankere enn nå! Jeg skal kjøpe meg noe nytt som jeg føler meg vel i.

 

På den andre siden er jeg så livredd for å ikke klare det. At når mai kommer er vekta på det samme. Vet at det bare er meg selv som kan avverge at det skjer. Jeg må nok ta èn dag av gangen og ikke tenke så langt frem. Skal prøve å å være stolt og glad hver kveld jeg legger meg uten å ha sprukket. Og sprekker jeg èn dag får jeg bare starte på nytt. Har nemlig lett for å bli slik at èn sprekk ødelegger alt hos meg. Noe skjer i topplokket mitt da. En rød liten djevel som sier at det bare er tull og spise sunt og være aktiv. Har dere det slik?

 

Nå skal jeg ut med de firbente før jeg skal avgårde og la minuskondisen min få jobbe litt på treningsstudio.

 

Hei og hopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Om det er flere som har det slik?

Gjett! Bare gjett!

Men vi holder sammen, vi biter oss fast.

Og nå minte du meg på drømmen min om å komme inn i en trang olabukse og høye brune støvler. Hadde nesten glemt det, men nå...

Ja, om drømmen blir virkelighet er bare opp til oss selv.

Stå på! Men jeg har erfart at jeg må unne meg gleder, finne gode sunne og litt deilige gleder, ellers sprekker jeg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken :-)

 

Jeg bor i Oslo.

Sorry at jeg ikke svarte før, men jeg har vært på treningsstudioet og kost meg på ellipsemaskin og med vekter og den lengste varme dusjen etterpå du kan forestille deg :-)

 

Herlig!

 

Nå skal jeg ha laks til middag.

Jeg kjøper litt rimelig laksefilet i frysedisken, 5 -6 fileter i en pakke. Hver filet rulles inn i folie sammen med 2 teskjeer Philadelphiaost light og en god neve purre og en god neve rød paprika. Inn i ovene på 250 grader i 35 minutter.

YUMMM.. Spiser 2 sånne.

 

Ha en fin kveld.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei frøken :-)

 

Jeg bor i Oslo.

Sorry at jeg ikke svarte før' date=' men jeg har vært på treningsstudioet og kost meg på ellipsemaskin og med vekter og den lengste varme dusjen etterpå du kan forestille deg :-)

 

Herlig!

 

Nå skal jeg ha laks til middag.

Jeg kjøper litt rimelig laksefilet i frysedisken, 5 -6 fileter i en pakke. Hver filet rulles inn i folie sammen med 2 teskjeer Philadelphiaost light og en god neve purre og en god neve rød paprika. Inn i ovene på 250 grader i 35 minutter.

YUMMM.. Spiser 2 sånne.

 

Ha en fin kveld.

 

antonia[/quote']

 

Det hørtes godt ut Antonia! Selv om jeg ikke er glad i fisk dessverre... Sambo hadde laget quesedillas med karbonadedeig og mager kesam og salat til jeg kom hjem fra jobb i dag og det var kjempegodt! Nå skal vi sette oss med en smoothie hver etter å ha gått en totimers tur, for nå skal vi skrive ferdig eksamenog håpe at den blir bra nok!

 

God klem fra frøken, som skal prøve å rapportere senere i kveld om hvordan dagen har vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ellie, og takk :-)

Jeg er veldig fornøyd.

 

frøken, den vanen skal jeg legge meg til. På alvor.

Ellers har jeg ofte med meg et proteinmåltid (ferdig pulver) og så kjøper jeg vann og shaker. Men det er fordi jeg absoluttt ikke kan risikere å dette innom en pølsekiosk.

 

zerlina, om noen andre har det sånn? Selvsagt!!

 

Jeg er i den rare situasjonen her inne at jeg aldri i hele mitt liv har behøvd å slanke meg. Jeg har vært en liten spjæling på 50 kg, danset 25 timer i uken og tenkte aldri over hva jeg dyttet i munnen. Inntil jeg ble syk. Gjennom sykdommen (som egentlig ikke VAR noen sykdom sånn sett, bare en haug med allergier som ikke ble oppdaget) har jeg lært at det må permanente endringer til. For meg er det som å ha diabetes. Det er visse ting jeg ikke KAN spise, og sånn ER det bare.

Allergiene var så alvorlige at de utviklet seg til en hormonubalanse jeg aldri vet om jeg blir helt bra av. I tilegg drakk jeg altfor lite vann, og tok altfor lite Omega3. Underskudd på livsviktige stoffer, og et vanvittig overskudd på usunt søppel.

 

Altså skal jeg ikke ha en livsstilsendring, siden jeg alltid har vært både tynn og aktiv. Jeg skal ha en kostholdsendring. Og den er alvorlig nok selv om det er relativt enkelt å komme inn i.

 

Det er en ting jeg er veldig heldig med: jeg LIKER den maten jeg spiser. Joda, jeg savner annen mat av og til. Særlig fordi det er mye mer lettvint. Men jeg kan godt holde meg unna. Og jeg vet jo hvordan jeg blir seende ut dersom jeg tillater meg utskeielser, og da er jo valget enkelt.

 

Derfor meldte jeg meg på GR. Og derfor føler jeg meg hjemme her. Jeg føler at jeg har et felles mål med dere: gå ned i vekt og endre kostholdet (eller lisstilen, om du vil). Permanent.

 

Jeg har holdt i 7 uker nå. Da holder jeg i 7 uker til.

Hallo?! Jeg har ikke hatt en eneste skikkelig utskeielse på 7 uker! :)

 

Om jeg ser for meg hvordan jeg skal kle meg eller hva jeg skal kjøpe når jeg har nådd målet? SELVSAGT!

 

Og jeg skal kjøpe noen sexy klær også. Regner med at det blir det kicket jeg trenger for å holde meg der nede.

 

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI, frøken, så deilig middag dere hadde, da.

Heldiggriser :)

Du har bare verdens flotteste, mest fantastiske samboer, det er det ingen tvil om.

 

Lykke til med resten av eksamen.

Jeg regner med at det kommer til å gå aldeles strålende.

Det virker som dere jobber veldig godt sammen.

 

Og så vil jeg takke deg for all oppmuntringen og alle de gode rådene. Alle hjertesukkene på vegne av deg selv og alle oss andre. Gjennom 7 uker har jeg lært å bli ordentlig glad i stemmen din slik den skinner gjennom i alt du skriver.

 

Man MÅ ikke gå over til andre tråder eller et annet forum dersom man plutselig får mindre å ta av?? Ser at folk sier at de forsvinner over til det og det forumet når de har nådd målet, men det vil jeg da IKKE!! Det er HER jeg er hjemme, da. Og det var jo ca 15 kg jeg skulle ta av, og totalen endrer seg ikke bare fordi jeg har gått ned en del, vel?

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Man MÅ ikke gå over til andre tråder eller et annet forum dersom man plutselig får mindre å ta av?? Ser at folk sier at de forsvinner over til det og det forumet når de har nådd målet' date=' men det vil jeg da IKKE!! Det er HER jeg er hjemme, da. Og det var jo ca 15 kg jeg skulle ta av, og totalen endrer seg ikke bare fordi jeg har gått ned en del, vel?

 

antonia[/quote']

 

Du blir her!!!! Kan jo ikke forsvinne fra oss nå når vi begynner å bli kjent? Men hvis du vil hente inspirasjon i det andre forumet også så er det ingenting i veien for å gjøre begge deler. Bare du blir her!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk!!!

Nå fikk jeg helt tårer i øynene. Det er jo her jeg kjenner noen.

 

Prøvde meg litt andre steder i helgen, og det var litt vanskelig, helt andre problemstillinger og jeg følte meg litt som gjest.

Men jeg skal jo fortsatt ned mer enn 10 kg, da :)

 

Hvorfor blir ikke du også blogger frøken?

 

Eller kan ikke hvem som helst bli det, kanskje?

Man må kanskje bli spurt?

 

Det bare slo meg at du ville jo ha vært en utrolig god blogger.

 

Kjempeklem til deg frøken :-)

 

Hvordan gikk det på jobben? Var det hyggelig å begynne igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Åh' date=' takk!!!

Nå fikk jeg helt tårer i øynene. Det er jo her jeg kjenner noen.

 

Prøvde meg litt andre steder i helgen, og det var litt vanskelig, helt andre problemstillinger og jeg følte meg litt som gjest.

Men jeg skal jo fortsatt ned mer enn 10 kg, da :)

 

Hvorfor blir ikke du også blogger frøken?

 

Eller kan ikke hvem som helst bli det, kanskje?

Man må kanskje bli spurt?

 

Det bare slo meg at du ville jo ha vært en utrolig god blogger.

 

Kjempeklem til deg frøken :-)

 

Hvordan gikk det på jobben? Var det hyggelig å begynne igjen?[/quote']

 

Det gikk kjempefint! Møtte en flott gjeng med elever og kollegene kom med hyggelige velkomsthilsener. Det er så godt når etter endt arbeidsdag, en kollega kommer og tar rundt skuldrene dine og sier "Det e godt å ha dæ tebake igjæn frøken!" Det gjør noe med meg det der! Og sjefen sa da jeg kom inn i gårmorges "Der e smile vi har savna ja."

Vel hjemme igjen sier sambo "Det e godt å sjå dæ strål sånn igjen!"

 

SÅ alt i alt var det en deilig dag i går, og jeg er spent på fortsettelsen. Lillegutt er hos mormor akkurat nå. Skal på tilvenning i barnehagen i dag så jeg ser han ikke før kl ett. Da er det et døgn siden sist...

 

Håper du får en fin dag antonia! Dere andre også!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zerlina

Ja da er de første 8 dagene av mitt nye liv over. -1,8 kg er en god start. Nå er humøret bra og jeg gleder meg til fortsettelsen:-)

Har allerede vært og gjort unna dagens trim. Troppet opp kl 8 da treningssenteret åpnet.

Ååh, det er godt og kjenne at jeg har tatt tak i livet mitt. Tenk hvor jeg ville endt hvis jeg hadde fortsatt med å ligge på sofaen og spise smågodt?

Ha en flott dag videre alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...