Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Hei frøken.

 

Jeg synes du har klart deg fint, jeg.

 

Men jeg har et spørsmål: hvorfor har du konfekt i skapet?

Hvorfor har du i det hele tatt godteri i huset?

 

Hvorfor har du ikke bare en pose nøtter eller epler liggende åpent på benken?

Enkelt å gripe til. Enklere enn å åpne skapdøren.

 

Legg dem så høyt at Lillegutt ikke får tak i dem... men lavt nok til at du rekker dem fint :)

 

Bare et tips.

 

Og nå som barselspermisjonen er over blir det forhåpentligvis færre kakefat som frister.

 

Klem til deg,

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue
Hei frøken.

 

Jeg synes du har klart deg fint' date=' jeg.

 

Men jeg har et spørsmål: hvorfor har du konfekt i skapet?

Hvorfor har du i det hele tatt godteri i huset?

 

Hvorfor har du ikke bare en pose nøtter eller epler liggende åpent på benken?

Enkelt å gripe til. Enklere enn å åpne skapdøren.

 

Legg dem så høyt at Lillegutt ikke får tak i dem... men lavt nok til at du rekker dem fint :)

 

Bare et tips.

 

Og nå som barselspermisjonen er over blir det forhåpentligvis færre kakefat som frister.

 

Klem til deg,

antonia[/quote']

 

TAkk for tipset! Jeg vet det vel egentlig selv, men de siste ukene har det liksom ikke vær så stort problem å ha sjokkisen i hus (hvis ikke jeg lider av korttidsminne nå da) så vi har latt være å kaste det på lørdagskveld. Men du har rett og det var et godt forslag om å ha de sunne greiene framme på benken! Og du har enda mer rett i at det skal bli en befrielse sånn rent kostholdsmessig å komme i arbeid og rutine igjen!

 

Klem tilbake kjære antionia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så,så blåse litt på froekne så blir alt bra igjen:) de fleste har jo sånne dager, gudskjelov,kanskje så vi kan sette ekstra pris på de dagene som alt går på skinner. For klarer vi å huske på de gode dagene på de vanskelige og omvendt er det kanskje lettere å ikke sprekke? Tror ihvertfall det fungerer sånn for meg.

Så imorgen er alt bra igjen, stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei frøken!!!

Pakk deg inn i et godt varmt pledd, lag deg noe varmt å drikke og være god med deg sjøl. Høres ut som det du trenger aller mest nå, er en armkrok og varme i ovnen.

Slike småtufse dager, det er da alt godt er så godt og så godt og så farlig.

Gjort er gjort og spist er spist. Menfra nå av... På an igjen.

Hiv resten av sjokkisene. ikke flere i huset før lørdag. Gjør det!!!! Du blir bare lei deg og deppa og får ekkel følelse når du har snafsa bare en til.

Har du en god bok, noe god musikk, en film... Noe å hente godt fra som ikke er i munnen. Ikke mer nøtter heller :-))

Du skal være slank i brudekjolen. Ikke glem det. Se for deg bruden der hun stråler over gulvet. Holde bildet framfor deg som et speil. Eller heng det som en stjerne over deg.

Vi holder sammen.

Varm deg og pass godt på deg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med snuppelure.

 

Glem det du har spist idag.

kast sjokoladen og bær søpla ut med en gang.

Pakk deg inn og pass på deg og finn deg en armkrok.

 

Og imorgen: masse vann og en god spasertur og 6 små måltider med salater og oljer og sunne ting.

 

:-) Det går så fint så.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett når man er bedt bort og ikke styrer hva man får servert... men tenk på alle kaloriene du faktisk svidde av på veien - opp den bakken og greier :-)

Uff, hvitt brød er skummelt! De små baguettene ser så uskyldige ut, men er fulle av "drit"... best å holde seg unna.

I morgen er en ny dag - og det er DU som bestemmer hvordan den skal bli.

Lykke til og sov godt på din kjæres arm, etter det du har fortalt om ham her inne er jeg helt sikker på at han må være den beste trøsten for deg i dag (og vi andre her inne hakk i hæl, hehe).

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

lurer på om jeg er postmenstruell jeg altså. hehe huff Sitter her og sipper og smiler om hverandre... Snille er dere, med gode tips og spark i ræva. JA, den sjokkisen går i søpla når sambo kommer hjem, så får han bestsemme om han vil dele den ut på jobb i morgen eller hive den...

 

Pledd og sofa, here I come. Frustrerte fruer!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til lurer jeg på om jeg litt heldig som har de matallergiene.

Jeg kan jo ikke spise ting jeg får sveret, uansett, da blir jeg syk, og det MÅ de faktisk respektere. Så jeg blir alltid spurt på forhånd. Og underveis. Og av og til, hvis jeg ser at det ser temmelig håpløst ut, så tar jeg rett og slett med meg mat.

 

Kanskje du kan late som du er litt allergisk, frøken :-)

"Jeg er litt allergisk mot mel, men jeg tåler nok å ta ett stykke" :-)

 

:) Ha en strålende flott onsdag alle sammen

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

La meg prøve: Jeg er allergisk mot sjokolade, jeg hovner opp når jeg spiser det og jeg er ikke feit, bare oppblåst!! Hihihiiiii

 

Og så er jeg allergisk mot kaker, boller, kjeks, potetgull, nøtter, alt som er fritert og brus. Når jeg kommer i selskap vil jeg gjerne har servert fiberrik og siden det er selskap så kan jeg godt ta litt mager prim på for å få litt søtt :) Da tror jeg svigermor hadde stegla...

 

Har gått på vekta og det var som jeg trodde, opp 0,5 og jeg blir snart skrullete, opp på 85,2 kilo igjen og jeg kjenner motivasjonen bare henge i en tynn tråd. Jeg må da for i det huleste klare å komme meg under 84 kg snart!!!! SÅ mye som jeg trener og jeg garanterer at jeg ikke spiser for lite, så burde jeg komme over denne terskelen! Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl!!!!!

 

Men da var det bra godt å ha fått det ut, så kan jeg starte på scratch igjen nå. Har begynt å stå opp tidlig om morgenen fo å venne meg på jobb, så nå skal jeg ta en kopp te og vann før lillegutt våkner!

 

Ha en strålende dag! Jeg skal gjøre mitt beste for å være i godt humør tross i møkkaresultater , ja for jeg kan ikke gjøre noe med det faktum at jeg veide 85,2 kg i morges, så da får jeg heller jobbe mot å ikke veie det samme neste uke... Skal sjekke cm også så får vi se hvor ille det egentlig er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en skikkelig kjip uke med oppgaveskriving og pms som resulterte i en ukes spisegilde og ingen trening (FYYYY!!!!)... kom eg heldigvis skikkelig i gang igjen i går. Men det var faktisk nesten at eg ikkje trente då heller for da eg endelig stakk snuten inn på el treningssenter så viste det seg at dumme meg hadde klart å glemme treningsbukse!!!!!...

 

så eg måtte vende snuten hjemover. Ble skikkelig sur på meg sjøl ettersom eg virkelig hadde hatt behov for en styrketreningsrunde... men istedenfor å synke under ulvepleddet med en gang eg kom hjem så tok eg meg sammen, fikk på meg tøyet og kjørte til min lokale SATS (istedenfor den i sentrum) har jo bymedlemskap for pokker!!!.. Gikk på en spinn 75 time og svidde av 800 kcal.... (følte meg ikkje helt i dass heller etterpå).. Snakk om å føle seg bedre etter en god dusj og god middag...:)) så ble ikkje dagen så verst likevel..

 

Har og så langt denne uken klart å styre unna vekten.. har hatt en uvane med å veie meg hver dag en stund og det er bare tull... så fredag får vel tiden vise om det er noe å skryte av eller ikkje.. Har fremdeles vel 18 kilo som bør fordufte... men det går så treeiigt.. Har no bestemt meg for å prøve å ikkje spise så mye på kvelden (har funnet ut etter litt selvransakelse at eg har en lei tendens til å spise altfor mye, for seint).. noen som har gjort det samme og opplevd positiv el negativ effekt???

 

ha en fortsatt fin uke..

 

klem irene

 

(og frøken: tenk bare på at før hadde du ikkje en gang stusset over inntaket av karamellpudding + sjokolade, men bare stappet innpå enno mer og fortsatt intetanende mot stupet... Ignorance is bliss, my ass...!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=froeken

Har gått på vekta og det var som jeg trodde' date=' opp 0,5 og jeg blir snart skrullete, opp på 85,2 kilo igjen og jeg kjenner motivasjonen bare henge i en tynn tråd. Jeg må da for i det huleste klare å komme meg under 84 kg snart!!!! SÅ mye som jeg trener og jeg garanterer at jeg ikke spiser for lite, så burde jeg komme over denne terskelen! Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl!!!!!

 

..[/quote]

 

Slutt å veie deg så ofte, det hjelper ihvertfall ikke. Forsøk heller å spise lite og ofte så kommer resultatet etterhvert. Jeg har brukt 2,5 år på 13,5kg nå så det har ikke gått fort med meg heller. Men jeg har klart å etablere nye vaner og takler utskeielser iblant. Og når du trener så mye som du gjør så tåler du disse utskeielsene. Forsøk å planlegge dagene. Akkurat det blir sikkert lettere når du begynner på jobb igjen. Jeg følger deg videre;) Så stå på og ikke gi opp, du klarer det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg prøve: Jeg er allergisk mot sjokolade' date=' jeg hovner opp når jeg spiser det og jeg er ikke feit, bare oppblåst!! Hihihiiiii

 

Og så er jeg allergisk mot kaker, boller, kjeks, potetgull, nøtter, alt som er fritert og brus. Når jeg kommer i selskap vil jeg gjerne har servert fiberrik og siden det er selskap så kan jeg godt ta litt mager prim på for å få litt søtt :) Da tror jeg svigermor hadde stegla...

 

Har gått på vekta og det var som jeg trodde, opp 0,5 og jeg blir snart skrullete, opp på 85,2 kilo igjen og jeg kjenner motivasjonen bare henge i en tynn tråd. Jeg må da for i det huleste klare å komme meg under 84 kg snart!!!! SÅ mye som jeg trener og jeg garanterer at jeg ikke spiser for lite, så burde jeg komme over denne terskelen! Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl!!!!!

 

Men da var det bra godt å ha fått det ut, så kan jeg starte på scratch igjen nå. Har begynt å stå opp tidlig om morgenen fo å venne meg på jobb, så nå skal jeg ta en kopp te og vann før lillegutt våkner!

 

Ha en strålende dag! Jeg skal gjøre mitt beste for å være i godt humør tross i møkkaresultater , ja for jeg kan ikke gjøre noe med det faktum at jeg veide 85,2 kg i morges, så da får jeg heller jobbe mot å ikke veie det samme neste uke... Skal sjekke cm også så får vi se hvor ille det egentlig er...[/quote']

 

HAHA!

Du har ihvertfall en velutviklet sans for humor, og den setter jeg umåtelig stor pris på! :)

 

Må bare spørre: funka det for deg?

HAHA.

 

[NB! vi tåler nøtter :)]

 

 

Anyways...

Jeg mener fortsatt at å slanke seg er litt som å slutte å røyke.

Har man bestemt seg, så har man bestemt seg.

 

Kanskje det er lettere når man har lagt på seg alle kiloene over veldig kort tid?

Virker som om de som "alltid har vært overvektige" sliter mer med å slanke seg enn de som har opplevd det sjokket det er å plutselig fyke opp i vekt?

 

jeg lurer på det der.....

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonetralletonetroll

Etter å ha lest heeele tråden din, har jeg et lite tips:

Når du fryser inn til margen, og du føler du aldri blir varm, er det kroppen som er på sparebluss. Det tyder også stillstanden i vekta di på . Har samme problemet selv, og prøver å finne koden for inntak og forbruk i balanse for vektnedgang.

Spesielt om natten kan jeg våkne og fryse så jeg skjelver....

Ellers vil jeg ønske ALLE her inne lykke til videre i kampen for et sunnere liv!!!

Skikkeli bra tråd altså!

 

STÅ PÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hei! Det visste jeg ikke!

At det er kroppens sparebluss som er skrudd på, altså.

Idag frøs jeg så jeg trodde jeg hadde influensa.

 

Det har skjedd før også.

 

Takk for info :)

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ja denne dagen har jeg vært ufattelig......... flink! :(

 

Jeg stod opp kl 0630, laget meg en kopp grønn te og et digert glass vann. Så på ski VM og koste meg kongelig. Kjente jeg begynte å bli sulten rundt syv, men da våkna også lillegutt så da ble det først litt flaske til han og så satte vi oss sammen og spiste en god og sunn frokost. Hadde på radio og vi kosa oss med en klem og kos innimellom. Han har bra vilje lillegutten min. Han er elleve mnd i dag og har bestemt seg for at han skal spise selv samma hva det er for noe. Så når det er grøt til lunsj og kvelds og ellers ting som spises med skje eller gaffel er det en fornøyelse å se på han. Han er så blid og smiler og ler og vil gi klem hele tiden. Enn at jeg bare skal ha det sånn i fire dager til, da skal noen andre få være sammen med han hele dagen... Det er litt vondt det der, men jeg blir stadig mer fortrolig med tanken.

 

I ti-tida da lillegutt var klar for en liten dupp tok jeg meg en tur innepå gjesterommet som vi har planer om å gjøre til en del av stua. Sambo tar eksamen i disse dager og er travelt opptatt og jeg tenkte at det hadde da vært fint å gjøre noe som ville overraske han! Så mine damer, jeg parkerte turskoene mine som jeg egentlig skulle slite bortetter veiene noen timer, og trasket ned i boden etter hammer og brekkjern. Tok ned alt av listverk, demonterte et digert garderobeskap som stod inne på gjesterommet og begynte å bryne meg på selve veggen. Sambo kom hjem litt før tiden fra jobb (jobb på dagen, hjemmeeksamen på kvelden...) og jeg viste stolt fram "verket" mitt. Han smilte og hjalp meg med å få av den første sponplata som var naglet til stenderverket under. Deretter måtte vi ut på handling.

 

Vi handler som kjent stort hver andre uke. I dag handlet vi for drøye 2000 og med unntak av en eneste pose pommes frites så var det ingenting som var usunt blandt varene våre!! Ikke en eneste flaske brus, ikke potetgull, ikke søtsaker eller søtpålegg, ikke kaker eller kjeks. Bare kjøtt og grønnsaker og brødbakevarer og melk og frukt og pålegg. Vi ser at det koster å velge de sunneste alternativene, men bestemte oss denne gang for å ikke se på prisen, men kun på næringsinnhold. Bare den Vita Hjertegod osten koster 102 kr/kg og det synes jeg er svindyrt!!

 

VEl hjemme hadde vi quesadillas og masse salat og vann. Dette gaflet vi i oss, og mens sambo tok en velfortjent middagslur rev jeg ned resten av veggen inne på gjesterommet! Så nå står bare stenderne igjen og venter på å bli revet de også. Var og kjøpte maling også så nå skal det bli lyst og trivelig her, uten at det koster oss så masse (vi holder jo tross alt på å spare til bryllup og en meget snasen kjole her i huset;)

 

Til ettertanke for meg selv i dag så må jeg si at denne dagen kunne fått et helt annet utfall siden jeg humpet meg opp på vekta i morges og den viste opp 500 gr igjen og selv om jeg sa i går at dette ikke skulle få ødelegge dagen min så kjente jeg at det sved. For jeg er så pisselei av tallet 85,2 nå at jeg tror jeg klarer å spy uten å stikke fingeren i halsen. Fysj altså. Men etter å ha "tømt" meg her inne og gulpet opp frustrasjonen og fått oppløfting og et par skikkelige spark i asen så gikk dagen helt etter boka. Jeg har spist etter klokka, drukket mye vann og spist grønnsaker til alle måltidene (unntatt frokost for jeg synes ikke det er helt digg med salatblad og paprika på hjemmelaget jordbærsyltetøy....) Ringte sambo tvert jeg kom av vekta og før jeg rakk å si noe som helst om vekta sa han at nå hadde jeg gått opp, for det jeg hørtes ut som at verden var på vei til å gå under... hehe og så sa han at du vet hvorfor det har gått sånn og uansett om det hadde vært snakk om opp eller ned i vekt så er jeg like nydelig uansett. Så det så! hehe han er så herlig når han er bestemt og i det beskyttende hjørnet! En skikkelig godgutt!!

 

 

Hehe! Til kvelds så spiste vi to skiver ristet grovbrød hver, med en liten skje mager kesam, en enda mindre skje med pesto og oppskåret kyllingfilet og salat opppå! NAM!!!

 

Nå har sambo lagt seg og jeg må liksom innom og gi dere en klem, for dere betyr mye for meg om dagen. Mon tro hvordan dette vektprosjektet mitt hadde gått om jeg ikke rapporterte her inne daglig. tør ikke tenke på det en gang!

 

Så til alle dere, ha en fortryllende aften!

 

Nattaklem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom denne tråden etter anbefalinger, må jeg bare si: takk for inspirasjon! I dag har jeg hatt "blikket" OG dansa for med sjøl på stuegulvet foran speilet og sang for full hals til musikken!

 

Shake shake shake!!!! Yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Etter å ha lest gjennom denne tråden etter anbefalinger' date=' må jeg bare si: takk for inspirasjon! I dag har jeg hatt "blikket" OG dansa for med sjøl på stuegulvet foran speilet og sang for full hals til musikken!

 

Shake shake shake!!!! Yeah![/quote']

 

Juhuuu til deg juhuuu hehe! Det er bra at du finner inspirasjon!

 

er det ikke deilig å ha blikket? og å ha blikket mens man danser foran speilet er jo bare gull verdt!

 

Utfordrer deg til å danse i 15 minutter i morgen!

 

Enn du snuppelure? Er du med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

15 minutt med dans i morgen er toppis.

Har pause noen timer midt på dagen mellom noen jobber, så da er det på med musikken og fram med gleden.

Hei då!!! Fint å stå sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heheheeee, det er flere her som har vokst opp på 80-90-tallet hører jeg! :( Tror den der gikk da jeg gikk på ungdomsskolen!!

 

Jeg danser kl ti og avlegger rapport etter det! Da er nemlig lillegutt i barnehagen så jeg slipper å tenke på at han blir skremt når jeg tar'n helt ut ;)

 

Jeg skal danse til en salig blanding, Lady Marmelade (orginalen ja), Sexbomb (ja det er meg hihihiii) London Bridge og enda flere godbiter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... vokst opp på 60 og 70 tallet, jeg, tenker jeg... Og litt 80 :-)

Men Lady Marmalade - DEN kjenner jeg. Og den HAR jeg.

 

Jeg er med og danser!

Men jeg må danse imorgen... kom hjem etter jobb og pilates-trening nå og er helt skutt.

 

Foliebakt laks med philadelphia light, purre og rød paprika...

Herlig!

 

Imorgen danser jeg.

Noen som orker en dag til?

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Oh yeah - klart jeg er med i morra også!!!! Det har var kjempegøy og veeeeeldig frigjørende... Trudde aldri i verden at jeg skulle bli så vill i fletta på gulvet hjemme, haha!

 

Dagens låtvalg, var:

 

Fra Flashdance: "She's a maniac", og for dere som kan den, vet dere at teksten er "She's a maniac, maniac, on the dancefloor, and she dances like she has never danced before"... Og ja - det her tok kaka!!! =)

 

Outkast "Hey ya" - her var det bare å hoppe rundt!

 

Sean Paul "Get busy" - shake shake shake - shake that thing, juhuuu!

 

Justin Timberlake "Sexy back" - å du verden så sexy jeg følte meg, hahahahaha - detta er en treningssak altså...

 

Og til slutt, litt for å "trappe ned", og ganske så mye for å finne fram det mye omtalte BLIKKET, danset jeg til Pussycat Dolls sin "Buttons"... Nice and naughty... Noen nevnte tidligere i tråden at de skulle ønske å danse på stuegulvet for sin kjære... Nuvel, jeg har også en laaaang vei før jeg er der altså... Men øvelse gjør mester!

 

Det her var kanongøy! Jeg skal ha blikket på resten av dagen! Sambo kommer etterhvert hjem fra fotballtrening - enn så lenge blir det meg og Bridget Jones. =)

 

Go crazy banana!!!!!!! Juhuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Mmmm... vokst opp på 60 og 70 tallet' date=' jeg, tenker jeg... Og litt 80 :-)

Men Lady Marmalade - DEN kjenner jeg. Og den HAR jeg.

 

Jeg er med og danser!

Men jeg må danse imorgen... kom hjem etter jobb og pilates-trening nå og er helt skutt.

 

Foliebakt laks med philadelphia light, purre og rød paprika...

Herlig!

 

Imorgen danser jeg.

Noen som orker en dag til?

 

antonia[/quote']

 

 

Jeg er med kjære antonia! Kl ti!!! Glemte å rapportere i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

 

Det her var kanongøy! Jeg skal ha blikket på resten av dagen! Sambo kommer etterhvert hjem fra fotballtrening - enn så lenge blir det meg og Bridget Jones. =)

 

Go crazy banana!!!!!!! Juhuuu!

 

Jepp det ER gøy!!! Derfor vi gjør det jo!!!

 

Du får suge til deg sambo med BLIKKET så får Bridget vente :(

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...