Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest Ellie76

Møte opp klokka 8 på treningssenteret - jeg beundrer deg! Og så godt å høre optimismen! det er veldig motiverende for meg også.

 

Frøken, for en flott første dag på jobben! Tviler ikke på at du er en solstråle "live" også, slik som her i cyberspace, eller noe sånn :-)

 

Go`klem fra en pærespisende Ellie - 1,5 time før lunsj. Stod på tekjøkkent isted og drakk tre glass vann på rappen, fikk et par rare blikk, hehe.

Men må ta det i flere jafser her siden jeg har glemt igjen vannflasken min hjemme i dag. Imidlertid er veska full av mellommåltider, tjohei.

 

Og i kveld er det håndballkamp og jeg synes livet smiler generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme
Det gikk kjempefint! Møtte en flott gjeng med elever og kollegene kom med hyggelige velkomsthilsener. Det er så godt når etter endt arbeidsdag' date=' en kollega kommer og tar rundt skuldrene dine og sier "Det e godt å ha dæ tebake igjæn frøken!" Det gjør noe med meg det der! Og sjefen sa da jeg kom inn i gårmorges "Der e smile vi har savna ja."

Vel hjemme igjen sier sambo "Det e godt å sjå dæ strål sånn igjen!"

 

SÅ alt i alt var det en deilig dag i går, og jeg er spent på fortsettelsen. Lillegutt er hos mormor akkurat nå. Skal på tilvenning i barnehagen i dag så jeg ser han ikke før kl ett. Da er det et døgn siden sist...

 

Håper du får en fin dag antonia! Dere andre også!

 

Klem fra frøken![/quote']

 

Skulle ønske du var lærer der min sønn begynner på skole om noen år...er sikker på du er yndlingsfrøkna til alle ungene :) En sånn som de husker fortsatt i voksen alder...så kjekt det må være å holde på med noe man er flink til!

 

Som du sikkert er klar over (håper jeg) er du veldig verdifull for oss her inne, det tror jeg virkelig jeg kan si på vegne av mange! Stå på frøken, sammen skal vi klare målene våre!!! Og husk å klappe deg sjøl på skuldra innimellom, tenk alt du klarer hele tiden, både med unge, oppussing, forhold, jobb, trim, spising...de få gangene du ikke er så fornøyd f.eks. med spisingen kan du jo ta med alt det andre du faktisk får til i betraktninga :)

 

Vi er gode, vi er flotte, vi klarer det vi vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Først til Zerlina. Gratulerer med fantastisk vektnedgang!! Det der skulle vært meg sier nå jeg bare!! Bruk dette til å fortsette med det sunne, og ikke feir det med å skeie ut (noe jeg selv har gjort tidligere...)

 

Til Ellie, Antonia og Minimeinme: Tusen takk for de flotte ordene. Det føles så utrolig godt å bli satt pris på! Det er så viktig med slik tilbakemelding, i tillegg til litt ris og et par reale spark i ræva, for det å vite at andre bryr seg om at du er der, gleder seg over dine framskritt og finner ting de liker med personligheten din, da det preger dagen det. Hvem går ikke rundt med et digert smil klistret på ansiktet når to stykker på rad forteller at du er ei likandes dame?

 

Har vært på jobb nå, og det har vært en herlig dag med en god første undervisningssituasjon med elevene. Jeg er stor tilhenger av at for å kunne forvente full deltakelse og engasjement fra elevene, så må de tørre å risikere å dumme seg ut (de dummer seg sjelden ut, men mange lar være å delta muntlig for å være på den sikre siden) og for å kunne forvente at elevene skal lære seg at å risikere å dumme seg ut ikke er farlig, så må jeg turde det selv. Så i dag har vi lagt lista med sanglek, stygge grimaser og en dans få har vært vitne til :)

Det er deilig å komme ned i lærerrommet etterpå da og få høre av en kollega at en (anonymt for meg) elev har sagt følgende: "Æ håpe jo at frøken vil få flere barn, æ bare håpe at hu kainn veint te vi e ferdi her på skolen!" Og det ät kolleger videreformidler slike godord er så viktig for oss. Ingen elevnavn er nevnt (vi er nøye med konfidensialiteten), men likevel gir den kollegaen meg følelsen av at jeg har lyktes i dag, og det føles godt.

 

Ville bare dele denne lille solskinnshistorien med dere, før jeg drar tilbake til ojbb og volleyballtrening :)

 

Ha en nydelig ettermiddag!

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zerlina

Når lønna kommer over helga vet jeg hva jeg skal. Har vært på H&M og sett på rimelig treningstøy. Jeg føler meg ikke lur når jeg trener i 10 år gammel dvask joggebukse og stor vid reklame t-skjorte.

De hadde flere fine overdeler og bukser i deilig stoff. Ikke var det dyrt heller. Har ikke råd til å handle slikt på sportsbutikk og ikke er det vel nødvendig heller.

Slik det er nå er jeg så fryktelig opphengt i hva andre har på seg..

Tenk at for halvanna uke siden hadde jeg lyst til å gå i hi og aldri våkne opp igjen.. Nå er jeg bare kjempemotivert. Syns fortsatt ikke det er morsomt å trene, er bare tungt tungt tungt. Men jeg kjenner samvittigheta er god og så føler jeg meg så utrolig flink:)

Jeg vet at tyngre tider vil komme, men da skal jeg inn her og skrive lange deprimerende innlegg og terrorisere dere slik at jeg føler meg bedre hi hi. Og da vil blant annet dine innlegg froeken motivere meg til å stå på videre.

Hvordan i huleste takler dere all vanndrikkingen? Jeg vil på do hele tiden jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Jeg har tenkt på det samme som deg, kjøpe nytt treningstøy på H&M. som jeg har skrevet før her inne, har treningsbuksa mi begynt å "sægge". En utrolig deilig følelse. Og, du vil etter hvert oppleve det du også, og da er det jo ikke noe poeng i å ha dyre treningsklær! Med H&M sine priser kan man jo bytte oftere, og ha flere å velge i.

 

Frøken, for en herlig historie å lese! Helt tydelig at du er rett kvinne på rett sted. Jeg tenker iblant at det hadde vært så givende å jobbe med mennesker, barn, ungdommer. Man får tilbakemeldinger rett fra hjertet, på sine menneskelige egenskaper. Og så flott at dere er flinke til å formidle det videre! Litt mindre personlighet her i IT-bransjen kan du si, hehe. Men trives jo godt altså.

 

Fin ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Hvordan i huleste takler dere all vanndrikkingen? Jeg vil på do hele tiden jo..

Dette kommer til å gå seg til! Det er veldig mye flying på do i begynnelsen, men det har blitt mindre for min del, i alle fall. Kroppen blir nok vant til å ta imot vann oftere, etter hvert.

Et tips er å fordele vanndrikkingen jevnt utover dagen. F.eks. ett glass i timen, istedet for 1 flaske hver tredje time.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellapolaris

Det er et godt tips det å fordele vannet på et glass i timen. Jeg har alltid ei vannflaske ved min side. På jobb drikker jeg mellom undervisningstimene, og jeg har med meg vannflaska til arbeidspulten min. Her nipper jeg hele dagen. Hjemme har jeg også ei vannflaske som jeg alltid sørger for å ha vann på. Til å begyne med sprang jeg på od HELE tia, men dette har moderert seg noe (eller er det bare jeg som er blitt vant til det). Det er mye enklere å huske å drikke når vannflaska stadig minner meg på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken.

 

Har du reservert deg mot private meldinger?

Jeg har en melding jeg gjerne skulle sendt deg, men det får jeg ikke gjort, for det står ingenting i ruta der det skulle stått "send en privat melding til denne personen".

 

Hvis ikke jeg får det til må jeg prøve å være kreativ.

 

Ville også gjerne si at jeg er veldig glad for at du er den du er her inne på alle mulige måter. Du er kjempeoppmuntrende, rett på sak og gir så mye av deg selv. Det er så herlig med mennesker som deg.

 

Men det er det også flere som gjør. Vi har blitt en skikkelig fin gjeng her nå, og jeg setter så innmari stor pris på dere alle sammen. Det er som en vennegjeng jeg må inn og kikke til hver dag.

 

Takk alle, frøken og snuppelure, Ellie og zerlina og Stellapolaris og minimeinme og IngridM og rina og MiniPia og Melkorka og Nique og Juhuu og tuxi og janecki... har jeg glemt noen nå???? I såfall ber jeg ydmykest om unnskyldning. Og iler til med en redigering - selvsagt!

 

Klem til alle :-)

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg har allerede sendt deg mail.

Håper det ikke var for kjapt.

Håper den kommer fram :)

 

Den første mailen sendte jeg på den første mailadressen, altså.

Har du fått den eller?

 

OK, jeg må lage middag.

Kommer tilbake etterpå :-)

 

See you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er favoritt-tråden min :)

 

For en HERLIG gjeng dere er!! :)

 

Du passer inn som hånd i hanske :-)

Okay, okay, NÅ går jeg og lager middag.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

.. som dere sikkert har lest (dere som har giddet da...) så har jeg hatt en alldeles herlig dag! Flott morgen der hvor min elskede sambo (glemmer hele tiden å kalle han min forlovede :) stod opp samtidig med meg (til tross for at han har pappaperm....), kokte te, laget frokost og matpakke til meg mens jeg stod på badet og gjorde meg fjong og litt mindre trøtt. Så spiste vi frokost sammen mens vi fotflørtet og småpratet litt, før vi rakk 5 minutter i armkroken på sofaen foran frokost-TV. Han er god han, forloveden min!

 

På jobb var jeg nesten i ekstase over hvor deilig det var å undervise en skikkelig time igjen. Jeg gruet meg skikkelig for å begynne på jobb igjen for to uker siden. Da jeg gikk ut i svangerskapsperm for et år siden hadde jeg allerede vært sykemeldt en mnd og delvis sykemeldt siden oktober pga at jeg ikke sov om nettene (aner ikke hvorfor, ikke vondt eller noe) og derfor ble det vel mye stress å undervise en avgangsklasse. Jeg stod på så mye som jeg klarte, da tanken på å være hjemme og vente på lillegutt ikke var fristende. Jeg er litt utålmodig av meg av og til (ikke med elevene da...) så ventetiden ville blitt for lang om jeg ikke jobbet. Jeg sov ikke om natten, underviste, dro hjem og spiste og sovnet utmattet på sofaen der jeg ble liggende til jeg skulle legge meg. Sovnet med en gang, men våknet etter en time og da var det gjort... Det vil si at den tid jeg burde ha bedrevet etterarbeid, retting og planlegging av undervisning lå jeg og sov, så jeg måtte undervise på sparket og det bare ballet på seg og for første gang i min karriere opplevde jeg meg selv som en "sur lærer". Det var ikke godt å ha så kort lunte med elevene og det var ikke godt å avslutte mine tre år med dem på den måten der. Så med denne ubehagelige erfaringen i minne, var jeg litt usikker på hvordan det ville bli å begynne igjen. Det tar på det der å ikke vite om man har forandret seg og "mistet evnen" på en måte. Vet ikke om dere skjønner hva jeg prøver å si her nå, men jeg var virkelig i tvil her om jeg ville blir den samme gode læreren jeg var igjen.

 

I dag fikk jeg bekreftet at jeg har det fortsatt i meg om ikke noe annet, og det var deilig. Det er nå utfordringene begynner og det er nå elevene vil teste ut grensene mine. Det er jeg forberedt på og samtidig bærer jeg med meg den viten om at en bedre start med en ny klasse kunne jeg knapt fått, så jeg gleder meg bare til fortsettelsen.

 

Etter undervisningen dro jeg hjem for å spise middag med min kjære og lillegutt (som jeg ikke hadde sett siden i går) før jeg dro tilbake til volleyballtrening. Jevne lag, men likevel tapte vi FEM sett!!! av FEM!!! Men humøret mitt var på topp. Jeg var vel mer eller mindre høy av adrenalin etter dagen samtidig som jeg var overtrøtt etter å ha stått opp grytidlig et par dager (ja jeg er såB-menneske som man kan bli...) så jeg klovnet meg gjennom hele treningen og sang og lo og storkoste meg. Huff, hadde jeg hatt skamvett ville jeg nok skjemtes, men jeg gjør ikke det. Det var deilig å kjenne det rushet! Klarte også å forbrenne nesten 1000 kalorier så det ble en bra økt!!

 

Sambo er på jobb nå. Han jobber på treningssenter en kveld i uka og en helg i mnd. Så etter at treningen var over suste jeg avgårde og hentet lillegutt på treningssenteret før vi dro hjem og laget kveldsmat og badet lilleguttebass (som ELSKER!!! å bade). Han ligger og sover nå, "Du er så vakker når du sover" og jeg skal gå gjennom eksamen og se om det kan gjøres noen forbedringer. Jeg fant en åpnet potetgullpose i skuffen i stad og satte i gang å spise. Jeg tror jeg helt glemte alt som heter fornuft og hev innpå, men så summet jeg meg og kastet resten (noen smuler ihvertfall...) før jeg gapte over et eple i stedet. Nå sutter jeg på en mørk sjokoladebit og jeg kjenner ingen anger. Men jeg kjenner også at jeg er mer avslappet til kostholdet og det går egentlig (med unntak av etegildet i helgen) så det griner. Har drukket godt over 3 liter vann i dag og mer blir det. HAdde ingen søthunger i dag, på jobb var jeg bare superflink og jeg er bare fornøyd jeg, til tross for de kaloriene jeg fikk gjennom potetgullet (det var ikke så mye altså) i stad.

 

Nå skal jeg lese spennende treningsstoff og dobbelsjekke formuleringer og kilder.

 

Ha en fin kveld så lenge!

 

Klem fra frøken ekstase :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten aldri jeg har brent 1000 kalorier?

Jo sikkert, da jeg danset aktivt, men ikke nå etter at jeg ble over 40.

 

Jeg er stum. Jeg er så imponert at jeg er helt stum.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være kjempe artig å få sånne tilbakemeldinger frøken:) Tror jeg adopterer deg til Bodø, så kan du jobbe her oppe. har falt litt ut, men er på rett spor igjen nå. Er så bra å lese alle innleggene her inne. Jeg blir så glad i dere på en måte. Dere skjønner sikkert hva jeg mener. :) Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Masse flotte tips her nå, og jeg suger til meg all informasjon :)

 

Etter å ha lest om den gode virkningen dere har hatt med kromtabletter gikk jeg i dag og kjøpte organiske kromtabletter. Men hvordan skal jeg ta dem? Det står at man skal ta en tablett hver dag.. men dama i butikken mente jeg med fordel kunne ta to, om ikke tre. Hva gjør dere? Og NÅR tar dere dem? Det slår aldri feil at jeg får et GIGANTISK søtsug rett etter middag. ALWAYS.

 

Jeg var på veiiing i dag og har gått opp. KRISE! Jeg har trent mye i det siste. Har jo ikke trent på 10 år, så det er jo godt mulig det er muskler, men det var nedtur. Har jo hatt en svær utskjeielse også, så det var kanskje velfortjent. Men nå sitter her ihvertfall. Tok en kromtablett etter middag og nå sitter jeg her og HØRER sjokkisen i kjøleskapet roper. Mannen var i danmark og kjøpte masse godis med seg hjem *hmrf* Jeg er IKKE sulten, men måmåmåmå ha sjokkis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en rett før eller etter frokost og en rett etter middag.

Noen dager fyser jeg mer, som rett før mensen, og da tar jeg også en til lunsj.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å så deilig at dere er her alle sammen!!!

Har hatt en veldig krevende jobbdag, kom dritsliten hjem. Glemte å kysse min kjære fordi jeg styrta inn her for å se etter dere :-))

Han kremta, og har fått kysset sitt nå :-))

Så godt å lese det dere skriver. Synes nesten jeg har fått en ny (og bedre:-) familie jeg...

Har ikke hatt tid til å overspise, og den nye skritt-telleren holdt på å dette i do. jeg glemte jeg hadde den. Og da jeg skulle sjekke skritta jeg hadde tatt, ja så hadde jeg visst gjort noe feil for der sto bare timene jeg hadde brukt den.

Jaja, har ikke akkurat jogga rundt i dag heller. Har brukt mer indre energi enn ytre.

God god tanke til alle sammen fra en sliten og glad Snuppelure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Se opp for do! Det skjedde jo med meg, den forsvant nedi der. Ja skrittelleren altså. Min nye legger jeg nå pent fra meg før jeg setter meg ned.

Håper du får den til å funke!

 

He he, kjenner meg igjen i at kjæresten kremter. Min sa nettopp: "Er du på nett med fett?" Må jo le litt, han er humoristisk på våre vegne :-) Ikke noe mobbing! Han følger selv opplegget og har gått ned ca. 8 kilo siden JEG begynte på GR-kurs. Den gode kosemagen hans forvandler seg sakte men sikkert til en sixpack!

 

Jeg kom fra håndballkamp for noen min. siden. Vi vant! Men jeg var nesten mer fokusert på skrittelleren enn å spille håndball. Jeg turte ikke kaste meg i frykt for å knuse den...! Da har det vel gått litt for langt eller?

 

Nei, må nok bare legge den fra meg neste gang, ikke bare på do men nå også på benken (snufs). Det ble noen tusen skritt, men ikke så mye jeg håpet på.

 

Natta, damer! Forresten, enig i at dette føles som en liten familie :-) Vi burde egentlig møtes hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...