Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

VEier fortsatt 84,4 og er fornøyd med det. HAr vært mye i aktivitet i det siste, dog ikke trent eller gått de turene jeg hadde tenkt. Spiser ujevnt med klarer å holde meg unna søtsakene, så det er bra. 8 uker igjen til termin og jeg synes tida flyyyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

i morgen skal jeg på tre ulike undersøkelser på sykehuset ifbm høyt blodsukker og deretter på svangerskapskontroll. Vekta ligg er fortsatt på 84, jeg er stadig i aktivitet og har vært flinkere med maten enn tidligere i svangerskapet. Håper dette går riktig så bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Etter 6 ulike samtaler med ulike dyktige folk på sykehuset er jeg overbevist om at dette blir bra. VEkta viste 83,8 (med klær på :D) og blodsukkernivået er ikke så høyt at jeg er nødt til å måle blodsukker hjem. Men passe på inntaket av karbohydrater må jeg, og det er bare greit. Kan jeg benytte anledningen til å bli litt mer bevisst igjen...

 

Ellers viste ultralyden at gutten i magen er blitt større siden sist, 8% over normalen, men det var visst ikke noe å tenke på iflg legen, så da stoler jeg på det.

 

Har fått med en tabell hjem slik at jeg kan passe på at jeg ikke får i meg mer enn 40 gr karbohydrat pr måltid. Får litt bedre kontroll da.

 

Godt å høre fra deg stbs, heltinna mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heiii fjellgeita! ER du fortsatt her inne ja?

 

Jo jeg er fornøyd med vektnedgang så langt. Fortsetter det slik veier jeg mindre når gutten kommer ut enn da jeg ble gravid. OG babyen tar det han trenger, for han er bittelitt over normalkurven. Mannen min og jeg har avtalt at det kun skal lages noen cookiesdeigruller til å ha i fryseren til barselselskapene, og ellers skal vi servere grønnsaker, dip og oppskåren frukt til besøkende. Jeg la jo på meg 12 kg ETTER fødselen av lillegutt (som har blitt stooooor) og det har jeg ikke lyst til denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken, Du er ikke alene om å legge på deg etter at du har født.

Jeg la på meg hhv. 12 og 10 kilo under svangerskapet og var nede på førgravid vekt ganske så kjapt(hadde mye vann i kroppen begge gangene) Men så spiste jeg for mye mat som gav rask energi og dermed kom det totalt 14 kg på før jeg klarte å gjøre noe med det. Ikke lett å slanke seg og spise fornuftig med konstant søvnunderskudd:( Har bare knappe 21 mndr mellom mine to barn så det har vært hektisk;)

 

Du er kjempeflink nå som ikke legger på deg under svangerskapet. Og det virker som om du er veldig motivert for å hiolde vekten etterpå også. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii fjellgeita! ER du fortsatt her inne ja?

 

 

 

Eg er her inne ja, seig å få vekk herfrå eg :D

 

Trøbla litt med eit kne her i vår og fekk ikkje bevega meg slik eg skulle ønske + at eg har nok putta inn meir enn nødvendig i sommar.

No skal kiloa til pers, men innser at skal eg gå ned så kan eg ikkje berre vere flink med maten men må vere det med trimmen og. Det er lett for å sette seg ned og jobbe med diverse prosjekt og gløyme trimmen heilt. Så trimma eg ikkje så kjem eg til å flytte inn her permanent :)

 

Var på by'n idag og handla meg nokre toppar, og såg at skinnbukser var det store i høst. Vel, eg har ei kjempefin i skapet (som er liiit for liten, så det er jo eit fint mål å strekke seg etter.

 

Kjekt å lese at det går fint med deg no.

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

JA jeg er motivert, men hvor hente energien fra? Det er rart hvordan man finner energi til å gjøre ferdig diverse prosjekter før babyen kommer, men energi til å ta vare på seg selv er liksom uoppdrivelig... Det er trist synes jeg.

 

Høres ut som meg det der stbs. med så mange kilo på så kort tid... Men skulle ønske jeg var halvparten så flink som deg til å trene...

 

Og fjellgeita, alle legger på seg litt om sommeren, det handler om å klare å stoppe igjen når hverdagen kommer, og det klarer du :)

 

PLan for i morgen: Gå i 30 min i rolig gange (magen begynner å bli tung og det samme gjør pusten...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg det der stbs. med så mange kilo på så kort tid... Men skulle ønske jeg var halvparten så flink som deg til å trene...

 

:D

 

De 14 kiloene var altså etter to svangerskap, fikk på 8 kilo etter førstemann, og 6 kilo etter nr.2 før jeg sa stopp!! Nå er de uansett vekk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
De 14 kiloene var altså etter to svangerskap' date=' fikk på 8 kilo etter førstemann, og 6 kilo etter nr.2 før jeg sa stopp!! Nå er de uansett vekk ;-)[/quote']

 

Hehe, jaja, til meg var det tolv kg etter førstemann før jeg sa stopp og holdt meg der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

LEttere sagt enn gjort. Har hatt svangerskapets tyngste uke så langt med blytung kropp og trøtt hode. Matlysten er på bunn og jeg orker ingenting. FOrtsatt 84 kg...

 

6 uker igjen i dag... REgnes som høygravid på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEttere sagt enn gjort. Har hatt svangerskapets tyngste uke så langt med blytung kropp og trøtt hode. Matlysten er på bunn og jeg orker ingenting. FOrtsatt 84 kg...

 

6 uker igjen i dag... REgnes som høygravid på søndag :)

 

Jeg misunner deg ikke nå, men om 7 uker... Da er du glad da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jeg misunner deg ikke nå' date=' men om 7 uker... Da er du glad da;)[/quote']

 

Ja, det skal være sikkert og visst. VI har vært driftige formen til tross og startet opp firma i stedet for at gubben skal gå som jobbsøker. TAr noen risker, men det er himla gøy. Gitt oss littt ny gnist også i stedet for samme gamle tralten...

 

I dag er jeg en solstråle for hos legen i går fant de ikke spor av sukker i urinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det skal være sikkert og visst. VI har vært driftige formen til tross og startet opp firma i stedet for at gubben skal gå som jobbsøker. TAr noen risker, men det er himla gøy. Gitt oss littt ny gnist også i stedet for samme gamle tralten...

 

I dag er jeg en solstråle for hos legen i går fant de ikke spor av sukker i urinen :)[/quote']

 

Supert, veldig glad på dine vegne:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Supert' date=' veldig glad på dine vegne:D[/quote']

 

Tuuusen takk. Akkurat vært på oppfølging på sykehuset og der gikk det supert. Fikk skryt for at jeg har vært flink til å regulere blodsukkeret med kosten, så nå er det bare å fortsette :)

 

Er på nyfirmaet nå og bare koser meg. Godt å komme seg ut av huset, for man er myyye alene når man er sykemeldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest froeken frue
Gravid froeken frue!! Gratulerer. Jeg er tydligvis litt treg i avtrekkeren' date=' for det har du visst vært en stund nå?! ;)

 

Høres ut som du sliter litt?! Første??

 

Du får ha masse lykke til....[/quote']

 

 

Heia,

 

neida nr to. Er bare trett og sliten, ellers alt bra. 25 daGER til termin i dag ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

SKal til sykehuset på ny sjekk i morgen. 24 dager igjen til termin. Har gått opp to kilo de siste to ukene, så nå er jeg 85,5 kg. Håper jeg ikke har sukke ri urinen, men har en følelse av at jeg har det etter en uke og helg med lite søvn og dårlige matvaner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia,

 

85,5 kg og ingen sukker eller proteiner i urinen :( Men fikk litt andre ting å tenke på av en lege der som jeg ikke skal gå inn på nå. Merker at vekta stiger jevnt og trutt nå, men med 3 uker igjen er vel ikke annet å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...