Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Hjelp, så tomt det var her om dagen. Har dere bytta tråd eller no`?. Er alle borte?

Hmm...dette var skummelt.

 

Men, men over til meg ;D...:

 

Hjelp! Jeg har blitt lykkelig! Funnet mannen i mitt liv, med div. følger som hører med: kosespising med min elskling.

 

Har vært å besøkt familien til min kjære i Sverige, og blitt direkte fetet opp i løpet av påska. Sør i Sverige, så har de noe man ikke finner andre steder: Pizza med kebabkjøtt og pommes frites oppå. Helt sant!!

Og altfor, altfor godt. Pluss alkohol hver dag, og lite eller ingen sunn mat. (Ja...min kjære har prøvd å overbevise meg om at den lille klatten med salat, som følger med diverse kebabretter, veier opp den stooore klatten kebab, pommes og MYE saus (...mmm, nam, nam..).

Jeg har ihvertfall hatt en finfin påske:)

 

Hvordan har dere andre hatt det?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Hei,

 

Så bra AMathea.

 

Jeg er ikke i form om dagen og er minst mulig på nett. Husker jeg strevde i forrige svangerskap med søvn og mat, men ikke at det var så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag sitter jeg hjemme og retter stiler. Det henger over meg hele tiden at jeg ikke blir ferdig med noe. I går kom jeg hjem fra jobb syv og la meg halv ni. Akkurat stått opp nå...

 

Skal til legen for en prat i dag og høre hva hun sier. Er spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ilte på nettet da jeg kom hjem igjen nå, og bra dere er her.

Og så ble jeg ørlite bekymra for deg frøken frua, at du ikke får nok søvn og nok slappa av. Pass godt på deg selv.

Stor god tanke.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Legen ville sykemelde meg, men det orker jeg bare ikke, for da forskyver absolutt alt arbeided seg og hoper seg opp. Har fått legeerklæring på at jeg trenger en fridag i ny og ne, så jobben legger til rette. Litt bedre form nå. Går fortsatt ned i vekt,, men kjenner at dte bobler i mage, så her er det liv.

 

Eksamenstid nå, så litt roligere på jobb og jeg kan komme etter med en del ting.

 

Håper alt er bra med dere og spesielt med deg snuppelure! Tenker på dere vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, take care!!! Jeg tenker på dere også, og på deg frøken frue. Har vært mye på reise, har jobba mye. Mye å holde styr på :-)).

Reiser igjen til helga. Tenker alltid at snart blir det roligere, så er det rolig en liten stund og full gallopp igjen. Men jeg trives jo med det. Det er den balansegangen, å få passelig.

Snart er sommeren her, og da...

He he, jeg får sørge for at jeg ikke stirrer for mye framover så jeg glemmer å være til stede her og nå! Det er her livet er! Nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Amathea

Ja, ja.

Godt det er liv både her og der ihvertfall:)

 

Jeg fremdeles helt på vill-spor, etter at jeg ble kjæreste. Det gjør ikke vondt at typen konstant forteller hvor vakker og fin jeg er, men det hjelper ikke akkurat på vekta. Hjelp!

I tillegg har jeg hatt prolaps siden slutten av januar, så det er ...ja, bare utrivelig.

Vanskelig å trene, og tungt å gå og greier.

 

Min mor har framskaffet noe mystisk fra det fjerne østen, som så fint har blitt oversatt til sliming te. He he. Ikke slimming, men sliming. Og bedre blir det ikke i selve forklaringen. En helt horribel oversettelse som er så dårlig at det blir festlig. Den skal nå ihvertfall hjelpe til med å fjerne slaggstoffer fra kroppen. Og det hadde letta betraktelig, tror jeg.

Merker at mange år med store inntak av lightbrus, og div, liksom lagrer seg, og gjør meg uvel.

 

Har litt problemer med å ta "sliming" te helt alvorlig, men det var nå dyre greier. Så det er jo bare å prøve. Ellers har jeg en kjæreste som lever utelukkende på fastfood.

Så dette kan bli en real grøsser, når det kommer til slankinga. Men begynner å bli rimelig keen på å komme tilbake til vanlige størrelser nå.

 

Åssen er det med dere andre?

Satser på at froeken frue kvikner litt til, ettersom graviditeten utvikler seg. Pleier vel å være verst i begynnelsen ofte?

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Tida flyyyr så raskt at jeg bare rekker ikke noe føler jeg. Formen er absolutt på bedringens vei og jeg merker at det er vår. Fortsatt trøtt, men ikke like sliten og har faktisk lyst på NOE å spise. Riktig nok har jeg mest lyst på spekemat og rødvin, men men...

 

Var på ultralyd i dag og alt står bra til med lille Pinky. HAr pådratt oss hele familien vrede da vi ønsker å holde kjønn for oss selv, for vi har da jaggu være åpne om ALT til enhver tid, så nå kan vi ha NOE for oss selv, om enn for en liten stund. Dette falt ikke i god jord hos hverken våre foreldre eller venner. Ikke er jeg smart nok til å lyve og si at vi vetr ikke kjønnet... Jaja

 

Ellers veier jeg fortsatt ca 4,5 kg mindre enn da jeg ble gravid, så selv om matlysten er tilbake og jeg er lite i bevegelse så må jeg si meg å være fornøyd. Skal bruke litt tid på aktivitet framover. Var på magedans i dag, men det fnket ikke. Jeg ble så svimmel av å skifte retning hele tida at jeg ga opp etter 50 min. så den er lagt på hylla ut svangerskapet dessverre. Det ble dyrt for hele kurset er betalt...

 

Nå skal jeg ta med meg boka "slumdog millionaire" og legge meg. Anefales!!!

 

God klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Så fint å høre fra deg frøken frue!!! Du høres ut til å ha det bra.

Jeg er endelig kommet i gang, ned fem kilo, begynner å føle meg litt deilig igjen :-)). He he.

Og nå er det sanrt sommer!!!

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjempebra snuppelure! Det er viktig å føle seg vel!

 

JEG må bare si, WOW, litt brunfarge på kroppe gjør underverker. Stod akkurat og beundret kroppen min i speilet. Noen timer i sola med rettebunken i dag gjorde virkelig susen. Det er så utriolig flott å være gravid, for da har man lov til å være frodig. Får masse komplimenter for hvor strålende jeg ser ut om dagen, og da er det jammen herlig å være meg innimellom duppene og rettingen :)

 

Håper alle har det fint. Heia Ellie!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Dagens gullkorn fra min kollega da hun ønsket å formidle noe til meg. Jeg svarte henne at jeg er så fjern i disse dager (pga karakteroppgjøret) at det ikke er noe vits i å gi meg noe informasjon som ikke kan leses. Så ler hun og sier "Er du gravid eller?" og ler og dulter meg i siden. " JA jeg er halvveis i dag,"svarer jeg. Hun måper. "Nei, du er vel ikke gravid???"

"Joda, det er jeg. 20 uker på vei i dag."

"Men hærregud, kor har du gjort tå ongen hæn da??"

 

Åh, det var så deilig at hun sa deet sånn, i stedet for slik folk flest. "Ser du har lagt på deg ja, e du gravid eiller?"

 

Så jeg smiler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heeeiiii!

 

Når denne dagen er over er jeg i himmelen!! Da er karakterene satt og ført inn og jeg har kun et møte i morgen. Da skal jeg prioritere familie og kropp og helse igjen!!

 

Det er utrolig hva man klarer å hente fram av krefter når man MÅ, men etter i morgen MÅ jeg ikke lengre og da er det nesten ferie!! JIPPI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Heeeiiii!

 

Når denne dagen er over er jeg i himmelen!! Da er karakterene satt og ført inn og jeg har kun et møte i morgen. Da skal jeg prioritere familie og kropp og helse igjen!!

 

Det er utrolig hva man klarer å hente fram av krefter når man MÅ' date=' men etter i morgen MÅ jeg ikke lengre og da er det nesten ferie!! JIPPI!!![/quote']

 

Gratulerer med å ha kommet deg gjennom en slitsom periode!! Nå kan du nyyyte fordelene ved lærer-jobben snart :) Misunner deg ferien, i hvert fall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Og jeg er i haaaavn!!! Utrolig deilig. SAtte akkurat den siste standpunkten, har pakket joggesko og kosetøy og drar direkte på hytta fra jobb. Gleder meg til å komme meg bort fra husarbeidet som har hopet seg opp de siste to ukene og bare nyte fritiden, uten å tenke på at det ligger en bunke på jobb og venter på å bli rettet! BAre muntligeksamen igjen nå, så er det ferie!

 

Åh, det var digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest froeken frue

Ferie og bra er det... nå er all energi brukt og jeg håper den har gått med til noe som har gitt noen noe.

 

Er i 6. måned av svangerskapet nå, hvem skulle tro det ville gå såååå fort!!

Formen er fin med unntak av mangel på energi og søvn. Vekta er stabil. ca 84 kg nå og det er fortsatt 4 kilo under der jeg var da jeg ble gravid. Nå som jeg har tid skal jeg gå turer igjen. Det har jeg savnet noe vanvittig og jeg merker at kondisen har blitt elendig.

 

Noen som vil "gå litt sammen med meg" fremover? TRenger den hjelpa jeg kan få for å motivere meg til å komme meg ut om dagene, for sofaen og bena høyt frister mest akkurat nå. Må starte i morgen tror jeg...

 

Har snakka med sjefen og vi er enig om at det nok er best å ikke jobbe fullt til høsten, for jeg gir for mye...

 

Så jeg vil igang igjen nå. håper alt er bra med dere!

 

Klem fra frøken frodig og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Da har jeg vært på andre kontroll hos legen og alt er fint og flott. Alle verdier er som de skal være med unntak av litt sukker i urinen, så nå skal jeg skjerpe meg...

 

Vekta viste 82,6 og det er 5,4 mindre enn før svangerskapet, så om jeg er flink nå, så slipper jeg alle de kiloene som er for mange kilo ekstra. Ikke at jeg går inn for å slanke meg, men med lit hoftesmerter nå (forhåpentligvis ikke bekkenløsning), så håper jeg at jeg slipper 30 kilo pluss.

 

håper alle har det bra!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest froeken frue

...og det fungerer! Spiser mindre snop og er mer opplagt etter tre dager med Ingers. JHar blitt enige om å gå tilbake til vår opprinnelige shoppingplan: Kjøpe bare letteste matprodukter selv om de koster mer. Pga økonomien har vi kjøpt det som har vært billig, men jeg ser veldig godt på mannen min at han trenger magrere varer, for han er ikke god på mengdekontroll.

 

I dag 84,4 kg og har nøyaktig 13 uke rigjen til termin ;) Tiden flyr!!!

 

Klem fra meg som må bli mer aktiv her inne igjen! Noen kjente travere her fortsatt og titter innom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest froeken frue

Vekta er stabil, fortsatt 84 kg, sykemeldt ut svangerskapet for jeg får bare ikke nok søvn, eller god nok søvnkvalitet.

 

HÅper alt står bra til med dere superslankere og spreke damer.

 

Jeg spiser ingers rugbrød og jobber med overskudd til spaserturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

HAr vært hos legen og tatt sukkerbelastning og det viser seg at jeg har forhøyede verdier, så nå er det slutt på moroa. Med overhengende fare for svangerskapsdiabetes er det lokket på sukkeret og fettet og duket for nytt batteri i skrittelleren. I morgne skal lillegutt i ny barnehage og jeg får endelig litt tid for meg selv og kan gå en tur i eget tempo etter jeg har levert han i barnehagen.

 

Å få resultatet fra testen var et lite slag i trynet, selv om det ikke var uventet, men jeg skal snu det til noe positivt og ta det som et spark bak i stedet. Det er nå eller alvorlig sykdom.

 

Så i kveld går alt usunt i søpla, for dette skal funke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

DAgen i dag har gått riktig bra. Jeg har spist akkurat det jeg burde, litt lite grønnsaker enest, men det skal jeg få til med litt grønt i sekken i morgen. Har ikke rørt noe søtsaker, hverken som pålegg eller snop. Er ganske stolt over meg selv :) I dag har jeg gått to korte turer og jeg er kjempetrett ibena, så det er helt tydelig at jeg må gå mye fremover, noe jeg ser frem til i ro og mak...

 

Vekta står på 84,4. Har altså gått opp 2,4 siden det laveste i svangerskapet, men er fortsatt 3,6 under der jeg var da jeg ble gravid. Kanskje klarer jeg å holde en grei økning de siste ni ukene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...