Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest Ellie76
Jeg er med og danser!!!!

Jeg også!

 

Jeg danset i går, faktisk. Jeg og min kjære var alene i treningsrommet, og mellom apparatene danset jeg. På stepkasse, og jeg løp rundt i rommet og tok helt av. Det er bare så herlig med den rette musikken, og den rette mannen tilstede, som bare synes det er gøy å se på :-)

 

Mini, så herlig å få e-ordet. Gleder meg med deg! Dette må da være den store kjærligheten for deg?!?

 

Tone, bra du er tilbake her, kos deg videre i Canada!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Jeg satser på å sette på musikk og danse i kveldinga en gang.

Vet ikke om jeg greier så lenge i dag, men det gjelder å komme i gang!!!!

Og slike avtaler hjelper meg. Det er på grunn av 17. mai avtalen at jeg har stått over all sjokkis og alle kaker fra avtalen ble inngått. Jeg bare tenker på dere og så nei takk :-))

Så i dag blir det dans. Så mye jeg orker. Hjemme på stuegulvet :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone32

Åh, litt missunnelige på dere som har fri i dag. Og på Mini som har vært ute og danset. Og Ellie, som danser på treningsrommet, haha!!! Gleder meg til jeg kommer hjem. DA skal jeg danse, da! Bare halvannen uke igjen!! :-)

 

Kom meg aldri ut igår, men ble sittende foran pc-en med jobb. Greit nok, det var litt sånn type hjernedødt arbeide som skulle gjøres, og så kunne jeg ha musikk til. Sjefen dro ut en time, så da skrudde jeg musikken på full styrke og var små-melankolsk, hehe. Deilig å få lov til å "føle litt" også. Her går liksom alt i samme sporet hele tiden.

 

Nei, må jobbe litt, jeg. Håper alle har hatt en flott fridag!!!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Veide meg i dag, det ble 79 blank, 300 gram ned siden sist uke. Har veid meg i mellomtiden, og da var jeg nede på 78 komma noe (7?), men kvelden på byen i går med tre halvlitere og en kebab gjorde nok sitt til at det ikke ble den helt store nedgangen...men ned er ned, og det kan jo hende det går bedre resten av uka. I dag har jeg vært sunn, spiste fullkornspasta med kyllingfilet til middag. Burde hatt meg en tur ut og trimmet i dag med det fine været, men var sliten i ryggen etter all dansinga i går natt, så det ble ikke. Har sittet foran dataen i nesten hele dag og gjort diverse. Litt jobbing, litt skravling med venner og sådanne aktiviteter...

 

I dag målte jeg forøvrig omkretsen for første gang på leeenge (sikkert fire-fem kilo siden sist). Det var vel og merke en time eller to etter middag, men jeg har altså tilsynelatende ikke gått ned en centimeter rundt navlen!!! Rumpa har krympet betraktelig, det samme har hoftene, men magen henger fortsatt...grr...jaja, den skal til pers, den også, etterhvert. Jeg gir meg ikke før den er i hvert fall innenfor "sunnhetsskalaen"... Den kommer nok aldri til å bli flat igjen (har den noengang vært??), men det holder med EN valk :) Neida, jeg syns ikke den ser så fæl ut lenger som den gjorde før, den øverste valken HAR blitt mindre (men den har jeg aldri målt).

 

Usj, skulle ønske det var ferie. Resten av uka har jeg MASSE jeg må gjøre på jobb. Blarg. Jeg er så lite arbeidslysten for tida! Det er egentlig ikke det at jeg misliker jobben så særlig, heller, for tiden er den helt ok, det er bare det at jeg ikke har så lyst å jobbe i det hele tatt. Har bare lyst å slappe av og bry meg om meg selv og journalisten min, jeg! Og Ellie: Jeg har veldig lyst å si at jaaaa dette er den STORE kjærligheten, men jeg blir nesten litt overtroisk og føler at jeg "jinxer" det hvis jeg blurber ut noe slikt... Opp som en løve, ned som en skinnfell, er det noe som heter, og jeg har bare ikke lyst å ta feil. Så jeg nøyer meg med å si at dette er den store forelskelsen, jeg!

 

Når jeg ser på "kalenderen" min på første innlegget her inne (jeg oppdaterer vekta fra uke til uke der) ser jeg at det ikke er lenge til sommer og sydenferie! Jippiiii :) Eneste kjipe er at journalisten ikke skal være med...

 

Forresten, tips til sommerlige aktiviteter: Dere bør ta dere en tur på Moldejazz om dere kan, det er utrolig bra liv her den uka, det syder i gatene og er musikk overalt! Og ikke bare snever, eksperimentell jazz, men alt fra pop (Mira Craig) til Elvis Costello og mer bluesaktige ting. Og stemningen er til å ta og føle på, det er umulig å ikke komme i stemning her den uka :-) Jeg har alltid sagt at det er én uke i året det er skikkelig kult å bo i Molde, og det er jazzuka. Det er forresten fra 16.-21. juli i år. Be there or be square :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Mini, det er bare en uke Molde er kul, hi hi :). Nei, fra spøk til revolver. Det er ikke bare musikken som er bra. Gateselgerne er minst like fargerike, og er verd å få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia mini

 

Synd jeg er i Canada da, men en gang i livet skal jeg ta med kjæresten og oppleve Norge om sommeren. Og da skal vi sørge for at noen dager blir i Molde midt i jazzuka! Har hatt lyst til å dra på Moldejazz siden jeg var tenåring, men alltid skulle noe annet akkurat den uka. Ganske tullete, men sånn er det nå....

 

Anbefaler ellers magesug á la flua.

Det har hjulpet midjen min enormt.

 

Jeg er utstyrt med iPod og treningsbag og skal noen kilo til pers på sats idag.

Herlig :-)

 

Ha en kjempefin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

 

OK. Magesug á la flua, er som følger.

 

Stå på gulvet med føttene i hoftebredde. Du skal stå støtt. Hold hendene på lår eller hofter, rett ryggen og trekk skulderbladene med mot hoftene. Trekk inn rompa. Pust rolig, deretter puster du UT, klem lufta ut av deg, og når du er tom, trekker du navlen innover mot ryggraden og oppover mot ribbeina. Du skal kjenne det godt INNI, altså alle de små musklene som vi kalle "core". Hold pusten og trekk navlen til du ikke kan mer. Sug inn luft igjen og pust rolig noen ganger. Gjenta.

 

Deretter kan du stå på alle fire på gulvet. Rett rygg, trekk skulderbladene ned, trekk navlen inn og opp. Her trenger du ikke skvise all luft ut av deg, altså, men det er noen som gjør det også.

 

Deretter kan du ta magecruncher.

Ligg på ryggen, trekk opp beina så du ligger støtt med korsryggen klemt i gulvet. Fold hendene bak hodet, og spre albuene utover til sidene så de blir som "vinger". hold dem der gjennom hele øvelsen. Pust ut (ikke trykk all luft ut denne gangen, bare pust vanlig ut). Trekk nea opp i taket ved hjelp av magemusklene. Albuene helt ut til sidene, ikke trekk i hodet, la det hvile. Bruk magen. Senk rolig ned igjen. Gjør dette 10 ganger. Den 10 gangen, blir du der oppe, og henger og gynger så lenge du hæler.

 

senk ned og pust rolig. Pust ut, trekk deg opp på samme måte, bli der, og vipp overkroppen fra side til side ved å vri deg i midjen. Du skal altså IKKE trekke skuldrene først, du skal la skuldrene følge midjens bevegelser. Skru kroppen fram og tilbake10 - 20 ganger.

 

husk å strekke ut magemusklene.

 

Lykke til dagen derpå :)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jøss, det der magesuget der hørtes jo ......... wooow

Jeg vil nå bare ønske dere en fin kveld. Jeg er i gang med antioksydanter, med rette sorten fett i passelige mengder, jeg drikker vann, og så i en brosjyre i dag annonse for vektnedgangskurs på et treningssenter i nærheten. Seks uker tre ganger i uka med trening, eget teningsopplegg. Jeg ringte for å høre om de kunne tilrettelegge for meg med min sykdom, så jeg kunne finne ut hva jeg kunne gjøre og henge med så godt jeg kunne. De måtte sjekke og skulle ringe tilbake.

Nå er jeg desperat etter at noe skal skje med vekta.

Jaja jenter, jeg gir meg ikke.

Fikk forresten med meg frøkens forslag om treff i Oslo. Like før jeg henger meg med og drar ens ærend over fjellet, men skal jobbe så det går ikke. Denne gangen. Tror det må bli artig.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Skal se om jeg klarer å mane frem motivasjon til noen mageøvelser fremover, ja! Kjipt at ikke magefettet kjenner sin besøkelsestid i tråd med resten...men jeg klager ikke i det hele tatt over å ha mistet masse på rumpa, da :)

 

Åh, i dag ringte en viss person meg fra utlandet...men akk o ve, jeg stod rett utenfor hos foreldrene mine på vei inn da det skjedde, og min far kom på dette tidspunkt ut for å ta imot barnebarnet! Kunne ikke akkurat legge ut om mine innerste lengsler da, men fikk i hvert fall utvekslet noen få og etterlengtede ord med ham :) Halleluja det skal bli fantastisk å få ham tilbake! At to uker kan gå så ubegripelig sakte! Selv om jeg har massevis å gjøre på hele tiden, jeg fatter det ikke. Tid er relativt, det er sikkert!

 

Ellers har jeg vært rimelig sunn også i dag, kanskje med unntak av litt vel speedy gonzales karbohydrater i form av en baguette til lunsj. Men hvit fisk til middag hos foreldrene, da (ehe, og en liten skje med jordbæris, men den var liten altså!!). Again with the dessert! Hrm...vanskelig å motstå, mye verre nå enn i begynnelsen.

 

Nå er det 7 dager igjen...ok, kanskje jeg skal prøve å få noe ut av de sju dagene, en kilo ned??? Da må jeg ut på tur, i hvert fall!! Shit nå er det Lost på TV Norge! *poof*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Åh, i dag er jeg bare trøtt som en sokk, så skal straks gå og legge meg. Jeg har ikke lagt inn noe i kaloridagboka her inne på lenge, men i dag har jeg spist *tenke, tenke* : To kaptein sabeltann-brødskiver med lettprim, en ostebaguette (stor!) med røykelaks og egg (mmmmm!), en diger kyllingsalat med sikkert en spiseskje dressing på til middag, og to Belvita bars til snacks (de er kjempegode!). Aner ikke hva det blir i kalorier, men det har ikke vært den verste dagen, da. Den ostebaguetten var sikkert mange kalorier i... Har drukket litt lite vann, må skjerpe meg der. Skal ta et glass vann før jeg legger meg nå...*gjesp!*

 

Ellers går det i jobbing for tiden. Journalisten min er fortsatt borte en hel uke til, og nå er han tom for strøm på mobilen. Var noe galt med laderen, så muligens hører jeg ikke noe mer fra ham til han kommer hjem :) Håper han ringer meg igjen før det.

 

Nei, har ikke noe spennende å rapportere om i dag, så nå går jeg til sengs. God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Åh så fantastisk herlig, i dag kom det tekstmelding fra journalisten om at han hadde fått tak i lader, så nå kan vi kommunisere igjen. Han får ikke til å ringe ut, men plutselig slo det meg at det kanskje kan funke andre veien, og det gjorde det!! Så for et par timer siden hadde jeg en herlig samtale over Atlanteren :) Helt utrolig at det går an, det var jo nesten ikke forsinkelse eller noe!

 

Og i dag var jeg i et viktig møte med en sidejobb jeg har som jeg holder på med en periode av året på sommeren/høsten. Wow, sier jeg bare. Kan dessverre ikke gå inn på detaljer uten å avsløre min identitet, og den verdsetter jeg høyt, for da kan jeg si absolutt det jeg vil uten å tenke på hva noen måtte synes (eller, på en måte, da). Men dette prosjektet har nå vokst seg fra en liten fillegreie (men morsom fillegreie) til en stor og ganske så prestisjetung sak. Det var dette jeg hadde i tankene når jeg begynte for 3-4 år siden, og nå ser det ut som vi kommer dit i år! Jøss...blir nesten litt imponert over meg selv, jeg :) Det var en grunn til at jeg ikke fikk den sommerjobben som journalist!! Jeg hadde aldri fått tid til begge deler! Hm...tipper den redaktøren kommer til å kicke seg selv in da ass når han se hva jeg produserer i stedet, mowahhahaaa!!!

 

Dette kan seriøst bli MITT år hvis jeg nå bare står på som rakkern. Har en god følelse denne gangen. I forfjor sommer holdt jeg på å slite meg ut med tre jobber på en gang, på toppen av et samlivsbrudd, det var en hårsbredd unna langtidssykemelding. Men denne gangen er det ting jeg selv virkelig vil, og som jeg tror kan være vits i å satse på med tanke på fremtidig karriere. Og dessuten har jeg det mentalt 1000 ganger bedre nå enn da :) OG jeg er i bedre fysisk form og fasong, hehe...

 

God dag i dag! It's Friday, I'm in love :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Heia heia Mini.

Ja, enig med deg når det gjelder anonymiteten. Så deilig å kunne si alt og hva som helst uten sensurknappen på. Dette er et frirom!!!! Fri for alle hensyn alle fasader alle reservasjoner. Jeg nyter det.

Ha en flott dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, mini! Dette er jo helt rått! You go girl!!! :)

 

Det er så flott når jenter klarer det de vil og når mål og setter en standard. Det digger jeg skikkelig.

 

Jeg ønsker deg lykke til.

Du kommer til å lykkes, det er jeg helt sikker på. Og det unner jeg deg av hele mitt hjerte.

 

Veldig gøy å se at du lykkes på så mange plan i livet ditt samtidig. Er det ikke herlig å seile på en sånn bølge av suksess?

Nyt det. Mange sier det ikke kan vare evig, men det tror jeg at det kan. Selv hard jobbing innimellom er jo en del av den bølgen, og kan føles veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone32

Deilig å høre på deg, Mini. Det er sant at du sprudler! Og det setter vi pris på, skal du vite.

 

Jeg gleder meg til jeg kommer hjem, jeg. Håper jeg kan få noen saftige historier å fortelle om da. Og jepp, jeg er enig med deg ang. anonymiteten - den er viktig for å kunne åpne litt videre enn man ville gjort til vanlig. Hold på den, du!

 

Ha en flott dag!

 

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I dag sprudler jeg ikke særlig mye...tror jeg har PMS eller noe, jeg er ikke in da mood til noe...bare det kan bli torsdag snart! Skjønner ikke hva som skjedde i går, jeg kom hjem fra jobb i halv sekstida, så et par episoder av en serie på dvd, så sovna jeg foran tven til klokka var halv elleve på kvelden! Gikk og la meg etter det, brukte kanskje en time for å få sove igjen. Og sov til 10 i dag! Heldigvis måtte jeg jobbe hjemmefra i dag uansett, men... Hm. Tom for batterier jeg - nå må journalisten min skynde seg hjem så jeg får fylt på med litt positiv energi her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dager har vi vel alle sammen engang imellom. Å du trengte sikkert å sove, tenk på alt som skjer i livet ditt nå. Det er klart en og hver kan bli utslått:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

O store apati...går og surrer rundt min egen akse...i tillegg har jeg hatt et seriøst anfall av PMS de siste dagene (jeg trives best på pillen merker jeg, men gikk tom sist periode, venter til neste omgang for å begynne på 'an igjen), med alt det innebærer av spising, spising og atter spising...i tillegg til kviseutbrudd, noe jeg aldri har! De er bittesmå og bare jeg som ser, men føler meg hårreisende lite attraktiv akkurat nå. MEN. Nå er det på vei til å gå over, humøret er på tilbakevendende, og I MORGEN :) Da kommer ENDELIG journalisten min tilbake fra utlandet! HerligHET så sakte de to ukene har gått!!! Nå slipper dere i det minste å høre meg go on and on and on and on...om at jeg savner ham, i hvert fall :)

 

Ellers høres det veldig morsomt ut for de av dere som skal møtes i Oslo på søndag, skulle ønske jeg kunne vært med! Men ville vært litt drøyt å dra til Oslo kun for det. Hadde jeg hatt fri fredag og lørdag, kunne jeg gjort en helg ut av det, men alas! jeg må jobbe. Så det får bli neste gang (hvis jeg tør!). But we'll always have Paris... *hva babler hun om nå, tenker dere*

 

Jippi, nå fikk jeg akkurat tekstmelding fra ham, han sitter på en flyplass der ute i verden og tenker på meg! Og jeg tenker på ham, for en fantastisk synkronisert verden vi lever i, hihi, selv med tidsforskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jo takk, det skal jeg nok gjøre - kose meg og nyte, altså :) Hvis dere ikke hører fra meg på et par dager, så er det faktisk mest fordi jeg må jobbe hele lørdagen :/ Kjipt. Og han skal ha ungene sine i helga, neste uke har jeg min...men vi finner vel ut av det på en måte! Skal i hvert fall kose oss sammen i kveld!

 

Hurra, bare et par timer igjen :) Gleder meg, gleder meg, gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone32

Gleder meg på dine vegne, Mini! Så deilig det høres ut... Regner med dere koser dere nå.

 

Bare to dager igjen til jeg selv tar turen over dammen. Skal bli deilig, det også.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Wow. I går hadde jeg en fantastisk kveld/natt. Var på Jan Eggum-konsert med journalisten og min beste venninne her i Molde. Den mannen (Eggum, altså) er bare et komikertalent uten like!!! Sangene hans er helt utrooolige (jeg begynte faktisk å GRINE av en nydelig sang jeg ikke hadde hørt før), og det er selvsagt mer enn verdt billetten alene. I tillegg får man et sinnsykt stand up-show mellom hver sang! Jeg lo så jeg grein, alvorlig!!! I tillegg satt jeg i armkroken til journalisten, ute blant folk, jeg hadde det så fantastisk bra at det er umulig å få det bedre. Etterpå satt vi og pratet, drakk litt øl, hadde det bare superbra alle tre. Når klokka var ett stakk vi hjem, planen var å legge oss siden jeg skulle være på jobb klokka ni dagen etter - men neida, vi ble sittende å snakke, snakke og snakke, til slutt la vi oss, men da tror jeg klokka var blitt fem eller noe slikt. Skrekk jeg er urimelig trøtt nå, har vært en lang dag med mye folk og aktivitet, jeg er utkjørt. Skal faktisk ta kvelden nå, selv om det er lørdag, klokka er halv ti og jeg har barnefri - that's a first!! Får trøste meg med at jeg tok lørdagen på forskudd denne uka :)

 

Og i dag fortalte han om meg til ungene sine. Tenåringer, jeg var litt redd for at de skulle bli lei seg eller føle ubehag ved at han hadde fått seg ny dame, og med den aldersforskjellen, men det gikk visst veldig bra, sier han. Takk og pris!! Men vi venter litt med introduksjoner ennå, det har jo ikke vart så lenge ennå, bare en måned, og halve tiden har han jo vært bortreist. Men det føles så riktig mellom oss, kanskje høres det helt dustete ut, men jeg tror dette blir langvarig...tiden vil vise!

 

Åh stønn, jeg klarer ikke holde øynene åpne, går og legger meg. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Vil bare sende alle en stor solskinnsklem! Nå har jeg vært ute i hagen og klippet plen(er), deilig å få det gjort, selv om det ble midt i "kirketida" - håper ikke naboene ble sure!! Jaja, dem om det i så fall.

 

Det er utrolig herlig vær her i dag, jeg går i shorts og t-skjorte og nyter hvert sekund. Er uthvilt (for en gangs skyld) og i godt humør, i dag har jeg en GOD rydde-og-ordne-dag - må ha det en gang i mellom når man er så skippertaksmenneske som jeg er :) Dessuten kommer en viss person på besøk i kveld, så da har jeg enda litt mer motivasjon til å få det fint her. Måtte bare innom og legge igjen en hilsen til dere før jeg fortsetter. Nå skal jeg vaske vinduer!

 

Klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...