Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Jøss så mye som skjer hvis man detter ut en stund!! Jeg har vært dau sjuk med dobbelsidig lungebetennelse, så sorry at jeg har vært helt ute av drift! Har gått ned 1kg kun, helt utrolig for jeg har ikke spist noe særlig.

Men kjære Mini in love, lykke til med kjærligheten!! Og vekten går ned samtidig, det har skjedd meg også tidligere, så alle burde forelske seg litt oftere!

Det med alder spiller ingen rolle, så lenge han ikke er over 100år, for da ser fremtiden så lite lang ut;) Kos deg med loveren!!

 

Må løpe! Har så masse å ta igjen på jobb etter sykeukene!!

 

Take care alle sammen!!!

 

Klem Olivia A.S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme

Hei Olivia, bra du er tilbake, leit å høre at du har vært syk! Og takk til dere andre som skrev svar nå, bra jeg ikke har mistet dere helt med alt preiket mitt!

 

Huff, skal egentlig være ute på dugnad i nabolaget nå, men har sneket meg unna...egentlig fordi jeg ikke har så mye mer å gjøre der ute, og det ser litt teit ut å bare stå og stirre tomt ut i lufta mens andre rydder! Kanskje jeg skulle laget litt kaffe til dem?? Det kan jeg gjøre. Pleie det gode naboskap...

 

Uansett. I dag fortalte jeg den store nyheten til min søster! Jeg hadde allerede sagt til henne at det var noe på gang, og hun holdt på å dø av nysgjerrighet, og jeg holdt på å dø av spenning etter å få vite hvordan hun skulle ta det, så jeg fortalte det endelig. Hun ble kjempesjokka!!! Men det er helt forståelig, dette kom jo som lyn fra klar himmel :) Men hun var veldig allright på det, og sa som dere at dersom det føltes riktig, var det bare å drite i hva noen eventuelt skulle mene om det. Herlig!

 

I kveld skal vi ut og kose oss på samme sted som vi møttes. For dem som er vel bevandret i Moldes uteliv, blir vi altså rimelig enkle å finne i kveld - bare å se etter dem med 25 års aldersforskjell som sitter og råkliner i en krok, burde ikke være så mange av oss, hahaha :) Prøver å få med venninna mi også, men hun er blitt så ordentlig av seg, huff og huff, skulle visst være hjemme og lese i kveld. Blæh - må folk bli så ordentlige, da???

 

Og i går kveld var jeg på trening igjen, juhuuu :) Jeg jubler fordi jeg klarte å dra meg ned dit, nesten motivillig, for denne gangen hadde jeg egentlig veldig laber motivasjon. Hadde ikke helt ork til å gi 100%, men det ble da over 900 kcal forbrent, så skulle hjelpe litt, håper jeg. Skal prøve å få inn en økt til i løpet av helga.

 

Må gå og lage kaffe nå :) Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyyyl... Jeg trodde ikke jeg savna dere i det hele tatt, jeg. Helt til jeg åpna sida igjen etter fire (!) uker på ferie/jobb med svært begrenset nettilgang. Men der tok jeg feil. Sitter her med klump i halsen og sommerfugler i magen (på minis vegne) og savner-savner dere!!! Godt å se dere igjen! :-)

 

Jeg har altså vært to og en halv uke på reise i Afrika, og er nå kommet halvannen uke inn i Canadaoppholdet (som skal vare nesten fire uker).

 

Afrika var fantastisk! Zambia, Tanzania og ikke minst Zanzibar - heeelt fantastisk. Jeg skal garantert tilbake! Og sånn mat-messig var det genialt, for det var så varmt at snope-lysta forsvant, samtidig som venninna mi er veldig flink til å spise nok og regelmessig, men sundt. Så jeg tror jammen jeg gikk ned litt på den tida, jeg. En ren bonus.

 

MEN... Så kom Canada. Her er det bare jobb. Deler leilighet med sjefen. Greit nok, men det blir som sagt BARE jobb, og så masse spising, selvfølgelig. Han er glad i snop og nøtter, som meg, så det er vanskelgi å holde igjen. Har sklidd HELT ut i matveien. Det er skive med peanøttsmør til frokost, varm mat til lunsj, full middag uten lettprodukter, og et par sjokkiser om dagen. To positive ting: jeg styrer stort sett unna ALL alkohol (i motsetning til min "samboer", som heller nedpå med både øl og rødvin hver ettermiddag), og som regel spiser jeg salat til lunsj i stedet for varm-mat. Men jeg KJENNER at jeg har gått opp. Føler meg oppblåst og uggen, og har sinnsykt lyst på fet mat og søtsatker HELE tiden! Men så får jeg jo ikke trimma, heller! Har jo ikke tid... Har fått gått meg TO turer på ei uke... Sukk.

 

Okei, så sånn har det vært, men nå har jeg jo dere igjen!! Og dermed kom inspirasjonen til å legge litt om her, og "redde stumpene".

 

Planen er som følger:

Null mer sjokolade utenom helga.

Gjøre hva som helst for å få seg en tur ut i frisk luft hver kveld!! Har med joggesko, trenger jo om så bare løpe meg en tur 15 min før jeg legger meg. Myyye bedre enn ingenting.

 

 

Kjære Minimeinme:

Jeg er så glad på dine vegne, håper ALT holder seg like rosenrødt leeenge. Det er så morsomt å høre på historiene dine. (Okei, jeg må innrømme at jeg er dødsmisunnelig, skulle GJERNE vært der selv, men bare VENT til jeg kommer hjem!!!)

 

 

STOOOOOOR klem til dere alle fra meg laaaangt her borte!

 

Tone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

*hyyyyl tilbake*

 

Jeg har venta på at du skulle gi livstegn fra deg, men hadde ikke helt oversikt over når du var ferdig med reisene dine! Så gøy at du kom tilbake til oss!!! Ja her strever vi på, jeg er nok mindre fokusert på mat og trening nå enn jeg var da du dro, men vekta går riktig vei ufattelig nok, så skal vel ikke klage.

 

Nå er det viktig at du tar grep, Tone!!! Det er akkurat de periodene der man tenker at man "skal bare" før man begynner å leve sunt, det er DA man legger på seg! Men det høres jo ut som du er på vei til å bremse, heldigvis - så blir det ikke så mye å ta av igjen når du kommer hjem!

 

Ah, her er det en herlig morgen, om enn litt trøtt. Journalisten er minst like B-menneske som meg (selvsagt!), og i tillegg har han jo veldig fleksibel arbeidstid ettersom han jobber for seg selv. Så i går var vi ute og hørte på litt musikk (var ikke så bra i går, mye bedre sist gang vi var der), så dro vi hjem, hørte på musikk, snakket, så hverandre inn i øynene, klinte...sov ikke før klokka var nærmere tre. Så opp igjen klokka 9, han løp og kjøpte brød til oss, så spiste vi frokost sammen...finnes ingen bedre start på morgenen enn å våkne med ham!

 

Jeg har ALDRI vært særlig komfortabel med å sovne i noens armkrok. Jeg har alltid foretrukket litt space når jeg har skullet sove, kunne gjerne kose frem til det, men når øynene skulle igjen ville jeg helst ha litt luft i mellom meg og sengepartneren. Men nå? Jeg ligger heeelt "snuggled" inn i armkroken hans, og det er bare herlig! Sovner så lett at det er en drøm, våkner omtrent på samme måte :)

 

I dag er siste dagen før han reiser til USA i to uker...BUHUUUUU!!!!

 

Forresten, må fortelle dere noe morsomt: Jeg har jo ikke vært noe flink å følge opplegget denne uka, men likevel har jeg gått ned en kilo, ser det ut til. Så sa jeg til journalisten min dette, at "jeg har gått ned en kilo siden jeg møtte deg," og han svarer "jeg har gått ned to!!!!!" HA HA HA - helt utrolig hvordan forelskelse påvirker kroppen! Vi har jo vært ute og spist sammen, jeg laget laks til middag en dag, og vi har drukket ganske betydelige mengder alkohol siden vi møttes - likevel vektnedgang!

 

Nå må jeg dessverre gå, er på jobb og har folk her. Kunne sittet og "skravlet" her inne lenge i dag, kjenner jeg.

 

Siste forresten: Veide meg på hans badevekt i dag, da var jeg på 78 komma ett-eller-annet! (komma sju, tror jeg) Min viser nok litt høyere, da, men jeg er i hvert fall under åtti!!! :) Weeeeeeeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, Mini, du bevisr at den beste og mest glade trimmen, den funker fantastisk. Tror jeg kaster meg over min kjære jeg, med ny glød.

Det er så deilig å høre om deg og din glede.

Og så var det topp å høre fra Tone igjen også.

Vi må jo holde sammen, vi med våre gladprosjekt.

Hei då fra snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Rina: Ja jeg føler meg helt urimelig heldig for tida!!

 

Ser ikke ut som det blir sommerjobb på meg, men skitt au, det kommer flere somre, og kanskje skal jeg forsøke å ta det litt med ro denne gangen i stedet for å stresse som en tulling! Har jo faktisk et barn oppe i det hele som gjerne vil ha litt oppmerksomhet, så det er kanskje for det beste uansett? Selv om jobben hadde vært kjempekul, og en fantastisk sjanse.

 

Og Snuppis: helt enig med deg, kast deg over din kjære og vis ham hva du er lagd av!!! Dere som har hatt mannfolk (eller kvinnfolk, for den saks skyld) lenge: Husk å verdsette det dere har! Altfor mange (inkludert meg selv tidligere) glemmer hvor bra man egentlig har det, eller kan ha det, med sine kjære. Tipper det er en type eller to der ute som hadde blitt meeeeget fornøyd om dama plutselig tok litt initiativ!! :) Også så gøy som det er! (Eller kan være) Takke meg til en time i sengehalmen fremfor en time på tredemølla!!! Hahaha...

 

Åh, nå ble jeg plutselig veldig trøtt. Selv om det er vanvittig å skulle være uten min elskede (han er virkelig det, sprøtt nok) i to uker, trenger jeg nok å roe ned temoet litt, slappe av og sove ut...hmm...burde det ikke være slik at det er JEG som sliter HAM ut, alderen tatt i betraktning??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Nok en liten hverdagsseier: Hadde en god medarbeider/venn innom på kontoret her nå, og jeg måtte jo bare fortelle ham om meg og journalisten (han vet hvem det er, og ble rimelig overrasket, men som den veldig hyggelige fyren dette er, sa han gratulerer med en gang :) ). Så sier han (medarbeideren) "og gratulerer med vektnedgang! For du har gått ned masse, ser jeg?" (direkte, han fyren her, men det liker jeg!) Jippi-kay-eeeeeey :)

 

Måtte bare fortelle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler gleden med deg! Det er så herlig å lese om forelskelsen din, det sprudler sånn av deg :-) Vet akkurat hva du er gjennom nå av folk som er overrasket over at du har funnet deg en eldre mann, hehe. Men det er jo bra at også de deler gleden med deg! Det er forresten ingen grunn til at de ikke skulle det.

 

Klem fra en som også synes voksne menn er sexy ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, minimeinme!

Er det ikke herlig når folk virkelig SER det?

 

Nå tror jeg det går rette veien for meg også.

Selv om min kjære er på den andre siden av Atlanteren.

Vi er heldige, hun og jeg. Vi forelsker oss om igjen og om igjen, og det er så HERLIG! :)

 

Det ønsker jeg for dere også.

Det er skikkelig digg med forelskelser som varer evig :)

 

Ha en supermegagod helg med din kjære journalist.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempe hyggelig at noen begynner å se det mini. Hadde selv en sånn opplevelse på onsdagen, da ei jeg kjenner sa "ka har skjedd med deg, det er jo bare halvparten igjen av deg" Så selv om det ikke var helt sant så var det jo kjempe hyggelig at hun kommenterte det. Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig å høre fra dere igjen! Jeg blir så sinnsykt inspirert av dere, og trenger det virkelig for å klare å holde meg på skinnene. Kjenner det nå. Tror nesten de fleste av dere har det på samme måte. Helt avhengige av hverandre og fellesskapet! Jaja, hyggelig er det i alle fall! :-)

 

Og så er det jo så koselig å høre på super-forelska Mini'en vår! Det er sant som Ellie sier, at du sprudler! Og Antonia - du er virkelig heldig!!!

 

Jeg hadde en skikkelig selvtillitt-opptur i Afrika, for der er det helt vanlig (og ansett som PENT) å ha noen kilo "for mye". Og kvinnene bærer sine kilo med stolthet! Dessuten er de store (i alle fall i Zambia/Tanzania) på alle måter, både i høyde, bredde, storsinn og humør!!! De er superflinke til å lage klær som er figursydde (til kraftige kropper), og ser super-snaisne ut, alltid! Jeg fikk sydd meg to kjoler, et skjørt og en tunika på turen, og alt ser kjempeflott ut!

 

Dessuten er det dette med oppmerksomhet, da. Man får utrolig mye oppmerksomhet der nede, som kvinne. Mennene er vant til å gi komplimenter, og de LIKER runde damer. Det var uvant i begynnelsen, men åh, så deilig etterhvert. Så godt å føle at man blir begjært!!! (Du er vel enig i det, Mini... ;-))

 

Her i Canada, derimot... Blarg... Her er alt som hjemme. Ingen ekstra oppmerksomhet her, nei. (Og ikke er det noen pene menn å kikke på her jeg jobber, heller), så jeg er i ferd med å gå i "dvalemodus". Kjipe greier. Gleder meg til jeg kommer hjem. Håper jeg finner noe å "mumse på" der.

 

Dessuten er det utrolig hvor mange rare kaloribomber de har på butikkene her. Dagligvarebutikkene må jo bestå av 70% sjoko-sukker-namnam, både til pålegg, kaker, snacks, godis... Hyllene er stappfulle!!! Det hele toppet seg for meg da jeg fant et glass med flytende (!) marshmallows!!! Herregud, og jeg som er så svak for det, da. Endte med at jeg kjøpte et glass ("er jo sååå morsomt å ha på toppen av kaffen eller kakaoen!") - og spiste det med skje i løpet av et par dager. Haha... Nei, nå er det jammen stopp!!!

 

Skal forsøke å komme innom her så ofte som mulig, selv om det er travle dager. Er jo så hyggelig å "se dere"!

 

Klem!

 

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der kan jeg bare si meg enig, Tone. Canada er et land fullt av kliss, junk og raske carbs. Det er nesten slitsomt å løpe rundt og finne de sunne tingene, men de finnes. Zehrs er en av de butikkene som virkelig har gjort seg flid med å tilby sunne alternativer. Klarer du å styre unna donuts på Timmy's og den sinnsykt gode egg mc muffin med bacon og det hele,... oreo cookie ice cream på dairy queen... da er du ganske nært målet. Kjenner at når jeg kommer dit til sommeren, kommer det til å komme en MEGA utskeielse. Skal nok bare la den vare En dag, deretter bærer det rett til Good Life Fitness.. der har jeg min egen PT og hun er ikke nådig om jeg sprekker, altså. "Did you indulge in ice cream over the weekend??? Listen: Ice cream is SO not good for you!" Uhmm.. oops...

 

Opp i nord har de til og med en utrolig god KFC. De lager kyllingen mens du venter, så den er alltid knasende sprø og fersk. Den rennende, blanke honningen som dip (eller honey mustard yummmmm), er det nesten ingen vits i å telle kalorier... du er i mål med dagens mengde før frokost... sukk... Og jeg ELSKER all den maten! hehe... mens så var det PT'en da.... Dessuten vil jeg ikke ødelegge de fine resultatene mine. Dessuten går jeg på nternettkurs, og det kommer jeg ihvertfall IKKE til å slutte med når jeg reiser til canada! Det er jo livsfarlig.

 

Misunner deg litt som er der nå Tone.

Hvor i Canada er du?

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Jeg skulle gjerne skrytt på meg å ha trent, spist sunt og brent noe inni granskauen med kalorier de siste dagene, men så er dessverre ikke tilfellet.

Jeg har vært på smøretur med et stort firma i London, som jo er ganske så byen over alle byer innen kort avstand!

Det var bare den ene luksus restauranten etter den andre og champagnen sto i taket fra tidlig ettermiddag til tidlig morgen. Utrolige gourmet måltider og masse smørsauser osv..og litt brød og smør attått selvfølgelig..smør er godt!!

Jeg nekter å veie meg denne uken!!! Bare så dere vet det! Dessuten nå er det hardkjør på denne madammen!! De ukene under dynen uten appetitt har satt fart på hungeren etter deilige viner og fete oster. Livet er urettferdig!!

Nå vurderer jeg å melde meg på kurs. Jeg er kun 5kg unna målet mitt, hvorfor svikter disiplinen rett før bikinisesongen???

Nei, Mini jeg kunne trengt de kjærlighets hormonene dine nå altså..mens du kliner så renner kiloene av har jeg forstått;) Noen som har det!!

Er det flere som er med på en skikkelig hestekur???

Forresten så skal jeg ta opp igjen å spise Cuur, de tablettene virker!! Nå blir det det, og melon i bøtter og spann fremover her i gården!

Jeg håper alle har det bra og holder ut ikke minst, vi snakkes snart nå må Smult sove.

 

Take care!!

 

Klem Olivia Smult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Buuuhuuu, kjæresten min er *borte*... Anto, jeg beundrer deg for hvordan dere klarer å være borte fra hverandre i uker og måneder om gangen...min har vært borte siden i dag tidlig ettermiddag, og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det er lørdag, så jeg bestemte meg for å få tiden til å gå fortere ved å dra på byen med venner, men plutselig oppdaget jeg at mens jeg har vært opptatt av journalisten har alle jeg kjenner på planeten (som bor i Molde, i hvert fall) gått hen og gjort sofagriser av seg. Ikke en eneste en ville bli med. Så da tenkte jeg at jeg skulle ringe "gamlekjæresten" eller hva jeg skal kalle ham (vi var aldri helt sammen, eller - JEG var i hvert fall aldri helt sammen med HAM, men mulig det var sterkere fra andre kanten), og ta den der praten man bør/skal ha etter man har gjort det slutt med noen. Dette begynner å bli en stund siden (par måneder? klarer ikke huske), og vi har ikke pratet sammen siden, bare sendt et par tekstmeldinger. I hvert fall, han var ute med en kompisgjeng når jeg ringte ham, og det endte med at jeg dro ut og møtte ham (hadde jo lyst ut i utgangspunktet). Vi satt og pratet et par timer, uten egentlig å snakke om så mye alvorlig, og like greit var det. Etterhvert begynte jeg bare å kjede meg noe helt avsindig, så jeg sa til ham at jeg hadde tenkt å dra hjem - noe han selvfølgelig tolket som at jeg inviterte ham til å bli med - absolutt ikke i mine intensjoner i det hele tatt. Denne historien er lang og poengløs, kjenner jeg, for det skjedde absolutt ingenting, jeg takket høflig nei til "følge" hjem, hvorpå han klagde over at han nå måtte "klare seg selv", og jeg smilte igjen høflig og så bort uten å kommentere. Så i kveld/natt var jeg faktisk hjemme før klokka var to, ubegripelig til meg å være, og et veldig tydelig tegn på at utelivet hadde lite å friste meg med i kveld. Men tragisk nok klarte jeg å stappe i meg en kebab på veien hjem likevel, hadde bare så behov for noe fett og salt å stappe i meg, og det klarte jeg jo. Vel, vel, spist er spist, og ølla er ølla.

 

I morgo, i morgo, men ikkje i dag...nei seriøst, i morgen skal jeg ta en SKIKKELIG treningsøkt. Gjøre opp for kveldens synder, så å si.

 

God natt, gjeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ja, det kan være hardt noen ganger, men jeg vil ikke ha noen andre, så jeg venter gjerne :-) Det er alltid den første dagen etter adskillelsen som er verst. Etter det går det bedre.

 

Idag er det helt nydelig ute. Litt kjølig, litt solig, litt skyer og jeg skal koste en steinplatting i hagen og gjøre den klar til høyttrykkspyling imorgen. Med DE såre armmusklene etter gårsdagens tøffe treningsrunde, blir nok det en festlig jobb, tenker jeg.

 

Men nå er det frokosttid. Gleder meg alltid til frokost, jeg elsker frokost, særlig på fridager. Med avis, en rykende varm kopp kaffe og fred og ro, ikke minst. Ingen som maser og skal ha. Herlig :)

 

Ha en super dag alle :)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Oilivia, jeg er med på hestekuren.

Våkna til igjen i dag etter smerteshelvete, og hadde lagt på meg et kilo. Hyyyyl. Bare jeg ser på maten går jeg opp. Jeg er helt fortvila, mildt sagt. Jeg følger nøye kalorimengden, jeg drikker vann, men, jeg får ikke trent med denne helsikens kroppen. Har ikke gått tur fire dager, har ikke rørt på meg mer enn til det mest nødvendige, og altså, opp opp opp.

Tror jeg skal senke kaloriinntaket til 1200 kalorier og se om det hjelper, siden jeg er så lite i bevegelse. Uff! Butikkene er stengt og jeg fikk ikke handla inn noe sunt til helga, var helt i koma, så i dag må jeg bruke fantasien så jeg ikke sklir mer ut.

JA, jeg vil jeg vil jeg vil. Men får det ikke til.

Jeg har ikke smakt noe søtt og godterieaktig på tre uker, bare ett eneste kakestykke på den tida, ingen ting saltsnask, ingen ting annet enn helt vanlig mat. Og likevel skjer ingen ting.

Buhuuuuu.

Jada Mini, du buer av savn, jeg av frustrasjon.

Men han kommer hjem til deg, drøm søte drømmer nå og kos deg over at du er en heldiggris :-))

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag alle sammen:)

jeg har hatt en fin start på dagen, da jeg endelig klarte å tø opp litt. Var stiv som en stokk idag. Men nå er det bedre. Har bestemt meg for å slutte å røyke 1. mai. Så skrev opp noen viktige punkter om hvorfor jeg skal gjøre det. Har også hatt en selvransakelse når det gjelder min livvstilendring. For mitt problem er at når folk begynner å kommentere at jeg har gått ned, så skeier det litt ut på ett vis. Gjorde det i fjor og alle kilone kom snikene på igjen. Men ikke denne gangen, er klar over farene nå, så her er det bare å holde hardt i tømmene. Er forbredt på å stå i ro når jeg slutter å røyke, men har ikke tenkt å gå opp. For det er ikke røykeslutt man går opp av, men det man erstatter røyken med. Så i ett par uker får om så være vekta stå i ro. For det er viktigere å slutte å røyke. For jeg er en storrøyker. Så nå er det trening som står for tur også skal jeg å fortsette å vaske rundt på jobben i ettermiddag.

Ha en superduper dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rina.

 

Gratulerer med avgjørelsen din! Det er kjempebra at du slutter å røyke.

Et viktig poeng, som du kommer til å få se ganske snart etter 1. mai, er hvor utrolig vondt det lukter. Ikke selve røyken, men av pusten til folk som røyker. Det er helt utrolig hvor ekstremt jævlig det er, for å si det rett ut.

 

Jeg var storrøyker i 30 år.

Røyka minst 20 om dagen, og sjenket det aldri en tanke, inntil en venninne av meg sa hun hadde sluttet med Allen Carr. Jeg har ikke lest boka selv, men hun fortalte meg følgende: "Du er ikke avhengig av røyk. Det er bare noe du tror. Røyk er ikke godt, det er ikke sosialt, det er ikke hyggelig. Alt dette er myter."

 

Jeg tenkte over det litt og var for en gangs skyld utrolig ærlig med meg selv. Det hun sa var faktisk sant.... unnskyldninger, unnskyldninger....

 

Så jeg bestemte meg for å slutte å røyke 1. juni(for 3 år siden). Den 7. april, satt jeg og røykte med en venninne. Ute i kulda foran garasjen. (sexy bilde, ikke sant?) Plutselig sa det bare PANG! i hodet, og jeg fortet meg å stumpe røyken. Det var min siste røyk. Ferdig. Finito. Punktum. Og vet du hva? Det var ikke vanskelig engang. Jeg oppdaget til min store overraskelse at jeg slett ikke var avhengig, og at alt smaker mye bedre nå. Og det beste av alt: jeg lukter mye bedre. Jeg går ikke nydusjet inn i et håndkle som stinker, eller ødelegger hele godlukta når jeg skal ut FØR jeg i det hele tatt får begynt på turen dit jeg skal.

 

Det er så deilig! :)

 

Du kommer til å digge deg sjøl, rina, jeg lover. Det å slutte å røyke er i seg selv belønning nok. Og du kommer til å orke så mye mer innenfor de ekstremt mange trimpoengene du har hver uke, fordi kroppen nå vil få nok oksygen. Du trenger virkelig ikke å putte noe annet i munnen for å kompensere for røyken. kan du ikke heller komme hit og søke støtte, da?

 

Lykke til :)

Du er kjempeflink!

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykeslutt, ja. Har visst slutta sjøl, jeg. Har jo ikke røkt siden jeg reiste fra Norge, det vil si for fire-fem uker siden. Ikke har jeg savna det noe særlig, heller. Bare i forbindelse med inntak av øl, og det har jo ikke skjedd så ofte den siste tiden.

 

Jeg er sånn type sosialt avhengig. Når jeg er på byen med venninnene, det er da jeg får lyst på røyk. Og så er det stress-relatert. Når jeg stresser på det personlige planet, da tyr jeg også til røyk. Egentlig ganske dumt...

 

Så kanskje jeg rett og slett bare skal gjøre som deg? Slutte? Jeg har jo et MYE "lettere" utgangspunkt enn deg som er storrøyker, så kan du klare det, kan jammen jeg klare det også! OK, da har jeg slutta! :) Takk skal dere ha, Rina og Antonia.

 

Antonia - jeg er i Mont-Joli/Rimouski, Quebec. Ikke akkurat store plassene, men de har snop på butikkene likevel. Zehrs har jeg ikke sett her, men det må da kunne gå an å handle noen lunde sunt på IGA eller METRO også. Eller, jeg vet det finnes mange matvarer som er sunnere enn de vi har handla til nå!!! :) I dag blir det laks til middag, med ris og brekkbønner. Det er jo slett ikke så verst.

 

I går hadde vi en skikkelig Quebecois aften hos noen venner her, med store mengder snøkrabbe, hummer, salat, ris, brød, smør (...), samt en lønnesirup-dessert. Jeg spiste mye, nam, nam... Men - i dag har jeg klart å holde meg unna sjokolade på jobb. Skal ta et eple i stedet. Og nå skal vi straks dra hjemover, og da er det på med joggeskoene og ut i frisk luft. Gleder meg. Resten av kvelden blir det jobbing. :S

 

Mini - jeg føler med deg. Men tenk på hvor bra det blir når han kommer tilbake!!!

 

 

Olivia og Snuppelure - jeg skulle gjerne blitt med på hestekuren, men tror det blir litt komplisert her. Skal gjøre så godt jeg kan, i alle fall!! Jeg forventer rapport og resultater fra dere i løpet av de nærmeste ukene!!! Og snuppelure - hold ut, hold ut!!! :-)

 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei alle sammen. Nå ligger dere nok og sover søtt. Klokka er over fire om natta, natt til første mai. Jeg har vært ute (IGJEN!!! Herlighet), egentlig skulle jeg ta en pils med en bekjent/venninne, men hun satt bare å gjespet, og mannen og kompisen hans var der også, ikke i særlig større partyhumør. Så hadde det seg slik at jeg gikk på to venner/bekjente + kompis på dette utestedet da jeg var ute og røykte, og de var i kjempestemning. De drikker ikke, grunnet uhumskheter tidligere i livet, men var i kjempestemning likevel. "Guttene mine" pleier jeg å kalle dem :) De er litt yngre enn meg, jeg kjenner dem delvis gjennom jobb, og litt via hverandre. Jeg drakk tre øl, og etter det dro vi på et par utesteder med dansegulv og DANSET til vi kjente blodsmaken i munnen! Herrejemini så artig jeg har hatt det! Og praktisk talt klin edru, i hvert fall etterhvert som kvelden skred frem, sååå moro at det var helt utrolig. Og han siste av de tre som jeg ikke kjente fra før, var også kjempehyggelig! En utrolig bra kveld på byen. Nå må jeg bare roe meg ned litt før jeg går til sengs, har jo vært turbo hele kvelden og natta. Det ble en kebab på vei hjem igjen, men i dag har jeg jammen gjort meg fortjent til den! Sikker på jeg har forbrent det dobbelte av inntaket :)

 

Ahh. Sånn skal en kveld og natt på byen gjøres. Det beste av alt er at gutta visste godt om journalisten, da han ene av dem var tilstede på begynnelsen av kvelden forrige torsdag da det for alvor tok av mellom oss. (Han er med på øvingene) Så det var ikke noe innpåslitent å deale med, vi bare danset og moret oss storartet sammen som venner.

 

Nå sitter jeg her *gjesp* med Eva Cassidy på anlegget, og drømmer om journalisten min...fikk tekstmelding fra utlandet med e-ordet i i dag... *melankolsk, blir jeg her* Eva synger "I miss you, most of all, my darling..." i bakgrunnen. snufs. (men jeg vet utmerket godt det egentlig ikke er noe synd på meg, han kommer jo tross alt tilbake)

 

Nei nå ble jeg trøtt her. Skal gå og legge meg og slutte, slutte, slutte å synes synd på meg selv. Hva har jeg å være lei meg for egentlig? Absolutt ingen ting. Livet er herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt du må ha hatt det i natt. Nesten så jeg fikk lyst til å hive meg ut i dansinga, hvis jeg bare kunne... Å det som er enda morsommere er at du er i ganske god form idag og du husker alt fra i går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Mini. Det er så gøy å høre fra deg. Du er så midt i livet.

Kjenner jeg blir glad av å høre om deg.

Og så kjenner jeg også dansesuget!

Hvor blir du av frøken? Skal vi ikke snart danse igjen????

Hei då. Nyr denne dagen fullt og helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI, så gøy, minimeinme :-)

Det hørtes bare helt herlig ut.

 

Jeg hadde en lang lang kveld igår med venninner og prat og god mat og kos. Det var også kjempehyggelig, men noe særlig dansing ble det ikke. har så lyst til å gå ut og danse igjen. men alle mine venner - inkludert meg - er nå bøyd over bøker og tekster med bare EN ting for øyet: eksamen. Dette er jo også årsaken til all den tiden jeg bruker foran PCen og alle de småpausene jeg tar innimellom for å komme her og skravle :)

 

Skulle ønske jeg hadde vært med. En kveld med dans igjen... mmmm... kanskje jeg skal la meg friste til helgen. Og kansjke jeg skal skeie ut med en kebab etterpå... Det høre deilig "syndig" ut :)

 

Hallo, jenter? Skal vi begynne å danse igjen eller?

 

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...