Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme

Så GØY å se alle de positive kommentarene deres her inne nå! Jeg blir glad både innvendig og utvendig :D Sola skinner fra skyfri himmel, humøret er 100% og jeg har hatt en kjempebra dag på jobb - har fått gjort en hel masse, både av kjedelige og mer artige arbeidsoppgaver. Herlig å få det unna! Nå tror jeg ikke det er noen som sitter og venter på tilbakemelding fra meg, og jeg har hatt flere bra telefonsamtaler om dette og hint.

 

Ikke skjønner jeg hvordan i all verden jeg kan være så våken og effektiv i dag - i går kveld satt jeg nemlig og surfet litt på nettet etter jeg hadde lagt min sønn - og kom over dataspillet Second Life. Det så jo spennende ut, så jeg måtte bare prøve. Det er litt som The Sims, for de av dere som har hørt om det, men her er det over FEM MILLIONER brukere verden over som spiller sammen via internett, så man kan gå bort til andre karakterer i spillet og snakke med en "ekte" person! (Bak den virtuelle karakteren) Jeg kom for eksempel i prat med en franskmann, og fikk øvd litt på skolefransken, det er jo hysterisk morsomt!!! ÅÅÅÅ jeg kommer til å bli hekta, jeg må virkelig passe meg...satt oppe til *gulp* HALV FIRE I NATT!!! Gjett om jeg sprakk på søvn, da, det er jo mitt store problem, og når jeg sprekker, så sprekker jeg virkelig. Tenkte et øyeblikk på å "døgne 'an" (hoppe over ei natt), men fant ut at jeg er ikke så ung og sprek som jeg pleide å være, så fikk lurt til meg 3,5-4 timer. I tillegg skulle jeg ekstra tidlig opp, med min sønn og det hele, hadde tannlegetime klokka halv ni, men klarte jaggu meg å rekke den, utrolig nok. Og jeg var så trøtt at jeg ikke orker å bli redd en gang, var helt paralysert der jeg satt i stolen :D Null hull, forøvrig :)

 

Kjenner det siger på nå, men skal klare å holde ut til i kveld - MÅ IKKE SOVE MIDDAGSHVIL, da ødelegger jeg denne nattesøvnen også!

 

Nå må jeg løpe, skal hente i barnehagen! Snakkes seinere!

 

Trallala!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Nå drar jeg ut i verden!!! For to uker!!!! Jabbadabbadooo.

Men altså, jeg har PC en med, så dere hører fra meg.

Og Ellie, du fant en som er eldre enn deg, jeg fant en som er yngre. Såpass yngre at det synes. Derfor har jeg ikke lyst å bli ei dundrekjerring ved sida av han.

Men jammen tror jeg han elsker meg doodooododlidei!

Og sola skinner og skinner... Hvor fantastisk det er med vår!!!!

Take care mine venner. Gå ut og forsyn dere med gleder. Kommer de ikke dalende av seg sjøl, så finn dem og hent dem og grafs dem til dere :-)). Bare pass opp for kaloriene :-))

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

God tur Snuppelure! Vi venter på rapport, vær bare påpasselig med inntaket, det er alltid vanskelig når man skal ut på tur og ikke er hjemme med sine faste rutiner...

 

Dæven for en dag, skulle ønske alle var like bra som denne. I dag har jeg

- kommet meg opp i riktig tid

- vært hos tannlegen

- vært effektiv på jobb

- hentet og tatt meg av min sønn

- vært på butikken og fått tak i the missing link til hageslangen + hageutstyr

- vasket bilen

- klippet et tre i hagen som ellers hadde blitt alt for høyt

- ryddet hele kjøkkenet (på tide!) og støvsuget alle gulv

- dratt på trening og hatt en bra økt, selv med litt redusert form etter sykdom

- sett Lost

- sittet ute på verandaen, sett på månen og stjernene og tatt en røyk (hmm...)

- og er nå her inne med en liten rapport...

 

...og det var min dag. Nå er jeg klar for å køye!!!

 

Og i morgen skal jeg hente ut 5-kilos-premien min: Frisørtime (også på tide!).

 

Aaah :D God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Deilig med slike dager. Og enda du var oppe til langt på natt...! Tenker det var godt å legge seg og tenke på alt du fikk utrettet i går.

Lykke til hos frisøren, den premien har du fortjent :-)

Klem, Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så super effektiv du er minnimeinmie, å det er jo så godt når man har sånne dager.

Håper du blir fornøyd når du har vært hos frisøren idag da:) Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Håper du derter deg i byen og svinser litt nyfrisøra....

Jeg sitter på internettkafe på vei ut i verden og MÅTTE bare inn og si hei.

Kos dere, sup inn gleder! I do!!!!

Og ennå har jeg ikke skeia ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar jeg ut i verden!!! For to uker!!!! Jabbadabbadooo.

Men altså' date=' jeg har PC en med, så dere hører fra meg.

Og Ellie, du fant en som er eldre enn deg, jeg fant en som er yngre. Såpass yngre at det synes. Derfor har jeg ikke lyst å bli ei dundrekjerring ved sida av han.

Men jammen tror jeg han elsker meg doodooododlidei!

Og sola skinner og skinner... Hvor fantastisk det er med vår!!!!

Take care mine venner. Gå ut og forsyn dere med gleder. Kommer de ikke dalende av seg sjøl, så finn dem og hent dem og grafs dem til dere. Bare pass opp for kaloriene

Hei då![/quote']

 

Hei snuppelure :-)

 

Ha en kjempefin tur ut i verden.

Gleder meg til å høre fra deg - der ute fra.

 

Og ja, det er utrolig mange gleder som ikke nødvendigvis handler om kalorier. Jeg kan nevne noen :D særlig nå i disse dager når jeg har kjæresten her og alt. Det er GLEDELIG! :D

 

:-) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Gjeeesp...i dag kom ettereffekten av den natta jeg nesten ikke sov. Er så trøtt, men har heldigvis klart å holde meg i aktivitet likevel og dermed klart å unngå middagshvil. Sov over åtte timer i natt, men er trøtt som en sokk likevel...

 

Nå har jeg vært nesten tre timer ute i hagen og klippet busker og andre vekster til det ugjenkjennelige. Jeg HATER rosebusker!!! Pene å se på når de blomstrer, men etter å ha vært i nærkamp med en overvokst en i minst en halvtime har jeg nå utviklet et hatforhold til dem. Au, sier jeg bare! Men jeg førte opp to timer raking og innkasserte 2,6 trimpoeng, tror det kan være i nærheten av sannheten, for jeg ble god og svett der ute, spesielt av oppryddingsfasen. Fylte fire store sekker med hageavfall :D

 

Ellers er planen å rydde og vaske så mye jeg bare orker i dag, for jeg har barnefri og dette er (med unntak av i morgen, men da får jeg ikke gjort så mye pga barn) siste mulighet til å shine leiligheten før hunken kommer på torsdag. På lørdag drar jeg nemlig på hytta sammen med foreldre, søs m/familie og min sønn. Skal bli herrrlig :) Vi (eller foreldrene mine, da) eier en egen øy ute i havgapet med to hus/hytter (ett gammelt våningshus og en ganske ny hytte) samt brygge og et lite eldhus med et par overnattingsplasser. Vakreste stedet på jord! Så det blir sjøpåske på meg - i år også. I fjor innstallerte de internett der ute, så det kan hende jeg kikker innom selv om jeg er borte.

 

Ellers må jeg bare si at jeg ikke er så flink lenger med maten som jeg pleide å være. Spiser ikke så feil type matvarer kanskje, men har dabbet av på antall måltider, og spiser for mye de få måltidene jeg lager. Trenger en innskjerping der før vekta sier ifra!! Har også "glemt" å føre inn i kaloridagboka innimellom, det gjorde jeg aldri tidligere! Pokker, etter påske skal det i hvert fall bli full skjerpings på det. Jeg SKAL ned til idealvekta til høsten!

 

Men for å si noe positivt, så har jeg aldri vært så flink til å følge en fast treningsrutine før. Nå har jeg vært på spinning+styrketimen fem ganger, kun avbrutt av en oslotur og influensa. I tillegg gjør jeg noe annet kondisjonsfremmende en gang til i uka. Dessverre blir det ikke time i påska, og to uker etter det skulle instruktøren bort, men jeg skal finne en annen time å ta i stedet. Det er så herlig å merke at formen er bedre! Har MYE å gå på ennå, selvfølgelig, men til meg å være er jeg i ganske bra form nå. Kan gå opp de fire trappene til jobb nå uten å pese i en halvtime etterpå. (Peser kun fem minutt, hehe...)

 

Forresten: Frisørtimen ble suksess! Har fast frisør, og hun har etterhvert blitt dyktig på den frisyren og fargen jeg vil ha, så det blir sjelden mislykket. I dag tok jeg også hårkur og hodebunnsmassasje, det var helt fantastisk. Så nå er jeg skrapafant men fin på håret :D

 

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Fanken asså, nå ligger jeg seriøst etter skjemaet mitt. Snikveide meg i dag, var 81,9, det er en kilo over det jeg hadde planlagt å være nå. Men jeg lagde meg wok med laks i går, og jeg brukte en del salt der, så krysser fingrene for at jeg bærer på en del vann. I tillegg er jeg øm i puppene, så mensen er nok på vei (ånei! dårlig planlegging ift. hunken!!! noen som vet hvordan man kan utsette mensen???). En siste unnskyldning kan være at jeg jo driver og trener styrke minst en gang i uka, og det er ikke tvil om at jeg har økt muskelmassen, jeg har nemlig gangsperr som bare juling, fikk faktisk krampe i leggen i dag!

 

Samtidig så er det bare to små kilo igjen før jeg ser 7x-tallet!!!! Hurra, det skal bli så gøy! Jeg har lagt over 80 kjempelenge, med unntak av et GR-kurs etter graviditet.

 

Frøken, har du sjekket vekta i det siste? Hvordan ligger du an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Så lenge du går ned, er det jo bare positivt :-) selv om du ligger bak skjema! Jeg har også erfart at det tar lengre tid enn man tror/planlegger. Men plutselig løsner det. Jeg snikveide meg i dag, og var plutselig 700 gram mindre enn i går. Men av erfaring kan det hende det er mindre eller mer ved neste offisiselle veiing... det er det som er det "sjarmerende" ved veiing, hehe.

Satser på at det er en kombo av salt og muskler!

 

Prøvde en gang å utsette mensen ved å fortsette rett på et nytt brett istedet for de 7 dagene med opphold. Men det gikk helt galt for min del, så jeg har ikke prøvd det igjen. Har hørt om folk som tar p-piller uavbrutt i tre måneder, og har mensen kun 4 ganger i året, og at det forsvares av legen. Så det er jo en del metoder, tydeligvis! Snakk med legen om det, men i dette tilfeller haster det vel muligens litt... Du får bare la være, he he ;-)

 

Og - gled deg til 70-tallet! Det var deilig å komme ned dit. Ikke lenge igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ligger du foran skjema igjen Mini:) Så ikke ta det så tungt. Å så deilig det må være å komme seg under "neste" 10 kilo merke. Blir ihvertfall det som er det magiske for min del:) Ha en fin helg og kos deg i påsken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei kjære alle sammen, jeg er på påskeferie på hytta med foreldre og søs + familie. Spiser og spiser og spiser!!! Og når jeg er ferdig å spise går jeg jaggu meg og lager noe mer jeg kan spise! Jeg er den verste her! Det er jeg som lager vafler, skolebrød, pastawok og som tar frem smågodtet på kvelden!! Har spist sikkert 1000 biter med smågodt! Føler meg oppblåst og helt ekkel, har ikke fått rørt på meg i det hele tatt (begrensede muligheter for det her). Nesten så jeg lurer på om jeg gjør det for å leve opp til andres forventninger om meg - jeg har jo alltid spist ganske mye og ganske usunt, spesielt på ferier. Det er jo ikke noe annet å gjøre her enn å spise! Hele dagen er lagt opp etter måltider, og når jeg ikke spiser, lager jeg mat. Angst. Blir en kilo opp etter dette, det er det ingen tvil om. I tillegg er det rødvin og cognac etc etc etc... Når jeg kommer hjem må jeg bare skjerpe meg.

 

Dagen i dag har forresten ikke vært så bra, den begynte med at ei fra jobb (annen avdeling) ringte, og vi kranglet. Hun nekter å innrette seg etter noen andre, og vi har en langvarig konflikt gående, forøvrig har jeg overtatt konflikten etter min forgjenger, så det er ikke jeg som har skapt problemet. Dama er et mehe, og vil ikke innfinne seg i samspill med andre, alt skal skje etter hennes pipe. Og jeg var så sint etter jeg hadde snakket med henne at jeg SKALV. Det var det første jeg gjorde i dag, resten av dagen har jeg vært irritabel. Gleder meg til jeg skal hjem, merker at jeg ikke har tålmodighet til å være her om dagen. Vanligvis er det deilig å bare slappe av, men jeg er for rastløs til å nyte det akkurat nå. Og folk går meg på nervene, det er for mye ungemas og barneskrik, jeg blir sprø (har aldri likt småunger noe særlig, annet enn min egen, og til og med han driver meg til vanvidd når det blir for mye mas). Vet ikke hvorfor, men jeg har en veldig lav toleransegrense for MAS generelt. Når det blir for mye støy rundt meg i et lukket rom, blir jeg bare sprø. I morgen må jeg komme meg ut mer, det hjelper sikkert litt. Her blåser det ganske kraftig (oppe i storm styrke i går natt), og litt ruskete vær, så har ikke fristet så veldig å gå ut så langt.

 

Nei, håper på en bedre dag i morgen, og når jeg kommer hjem er det ny start. Da begynner jeg på scratch!

 

Håper dere andre har en sunnere påske enn meg så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, er fanden ikka bare-bare å skal holde ut med familie i ferier. Man glemmer det liksom fra gang til gang om alle irritasjonene som man blir utsatt for. Å det med mastete , sutrete unger ja det er jammen meg det værste. Jeg har 4 sjøl, men ikke noe mas og sutring på de nei. Men nå er så klart mine barn de beste i verden:) Når det gjelder dette med spising lurer jeg også veldig på det. Hvorfor er det sånn at vi må leve opp til gamle synder og forventninger når det gjelder mat og snop? Er vi redd for at folk skal spørre om vi slanker oss, redd for at andre skal tro vi ikke har kontroll(noe vi da heller ikke har) men det vil vi jo ikke innrømme. Nei da er det mye bedre å hive seg ut i det med snop og kaker, så de ihvartfall ikke kan si at vi ikke unner oss noe. Vet ikke helt hvorfor det blir sånn og kanskje noe av slankegåten ville være løst om vi klarte å knekke den store HVORFOR'EN. kan hende det er bare tøv det jeg kommer med, men tror det er verdt å tenke igjennom alikevel. Ha en fortsatt god påske mini, så tar du deg på tak igjen når du kommer hjem:) Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ååå Minimeinme, nå fikk jeg lyst til å slå armene om deg og si puhhhhhhh.

Fy sören hvor godt jeg kjenner meg igjen. Den der ekle spisinga.

Huff, jeg vil si kom deg hjem. Stikk av, finn på en unnskyldning, flykt :-)).

Joda, de er så snille og greie´og de er familie og alt det der. Men en trenger da ikke väre rundt dem for lenge heller.

Kollegaen driter du i, du har ferie.

Er det ikke noe du kan gi deg selv som ikke er fullt av kalorier. Gå ut og sjekk opp noen... Eller venta du ikke besök hmmmm. Et eller annet som kan gi deg litt glede. Fylle opp hulrommet som fylles med mat nå.

Ja, jeg vet jeg er overivrig nå, og kanskje snakker jeg mest til meg selv. Jeg har dratt laaangt bort fra familie og alt. Denne påsken tenker jeg bare på meg sjöl. Og så litt på min kjäre da.

Minimeinme, sett foten ned. Du skal ikke blumse mer opp, du skal smalne ned!!!!

Sender deg alle gode tanker i verden. Take care!!!

Og Rina, yess, du har nok så mye rett. Det kommer nye muligheter, löpet er ikke kjört etter en matorgie eller to :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hehe, jeg er nok stuck Snuppelure, jeg sitter nemlig på med foreldrene min, og dessuten har jeg min sønn med meg. Men nå er det bare en dag igjen, så skal vi hjem. Har fulgt opp det flotte mønsteret i dag med å pjåte innpå 4 pannekaker med smør og sukker, samt tomatsuppe og en halv kvikklunsj til dessert...og nå om en times tid blir det lammelår med fløtegratinerte poteter - det måltidet skal jeg bare NYTE, det er det beste jeg vet, så akkurat det har jeg hele tiden tenkt jeg skulle spise uansett.

 

Men til en forandring tenker jeg nå at når jeg kommer hjem skal jeg skjerpe meg og begynne på nytt. Før hadde jeg tenkt at "nå er løpet kjørt, nå er det bare å gi opp". Så noe mental forbedring er det da å spore, tross alt!

 

Ellers satt jeg på nettet i natt (har snudd døgnet, som alltid her ute) og leste om bipolar lidelse. De har nå delt inn denne sykdommen i kategorier fra 1 til 4, der en er den mest alvorlige. Tror jeg har fireren... Neida, jeg vet ikke, sikkert ingenting feil med meg. Eller, noe er det jo som er litt "off", men ikke sikkert det finnes en diagnose på det. Jeg kjente i hvert fall veldig godt igjen beskrivelsen av å ha "hypomane" perioder, der man er veldig høyt oppe, og nærmest flyter på en bølge av energi, knapt trenger mat og søvn, og likevel får utrettet ufattelig mye. Så kommer bølgedalene innimellom, der man er mer eller mindre deprimert (trenger ikke være ekstremt, kan være bare generelt nedtrykthet) og har nesten ingen energi, og bare sitter og stirrer i skjermen på jobb, eller ligger i senga hjemme, for eksempel. Det stemmer i hvert fall veldig godt med min egen oppfatning av meg selv for tiden. Det hele begynte etter jeg fikk barn, før det har jeg ikke vært så plaget med dette, selv om jeg har hatt perioder med melankoli/"hyperaktivitet" tidligere også. Når jeg var i et langvarig forhold og var student over flere år, var livet så greit og oversiktelig at dette ikke var noe problem - når jeg hadde samboer gjorde dette også at jeg "skjerpet" meg og ikke lå i senga hele dagen når jeg var "nede". Nå er det ingen som sparker meg i gang. Tror rett og slett det er sunt for meg å være sammen med noen!

 

Nå høres jeg sikkert helt ut som en mental case - men bare så det er sagt, blir jeg sett på som en høyst oppegående person, og ingen, ikke engang min nærmeste omgangskrets, ville trodd dette om meg. Men JEG merker at noe har gått litt skeis de siste årene.

 

Nei, må hjelpe til litt med middagen her...snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, det med å lese på nettet og finne diagnoser, jo takk. Särlig i slitsomme perioder stemmer alt.

Bare vent til du er i vanlig gjenge igjen, til du har fått strama inn livet ditt, påsken er over (höytider er i blant bäsj), og en eller annen hvem det nå enn blir kommer inn i livet ditt. Vips, diagnosene passer dårligere :-)). Litt har vi vel alle av alt. Litt hyper, litt nedtrykt, i alle fall vi som tör leve. Og heller det enn robot, mener nå jeg.

Nei Minimeinme, hold ut og vent på hverdagen igjen. Nyt lammet og flötepotetene og vit at det kjem en dag i måro.

Vi er her vi, mer og mindre ute av kurs etter påsken og starter med blanke ark over helga.

Og kanskje, kanskje venter noe virkelig spennende og göy på deg resten av påska....

Hei då frå snuppa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jammen hvor lenge skal jeg vente før livet mitt blir i lage igjen, da? Føler jeg har slitt de siste 3-4 årene...ting går opp og ned, ikke alltid like ille, selvfølgelig, men jeg vil ha livet mitt tilbake!! Føle meg lett til sinns når jeg står opp om morgenen, ikke bekymre meg og føle meg innestengt. Blæh.

 

Men "oppe"-periodene/dagene er jo fantastisk bra, da, skulle bare vært litt flere av dem. Eller aller helst at energien var litt jevnere fordelt...

 

Slutte å syte. Nå.

 

Jippi, i morgen skal jeg hjem ;) Eller, småkrise, det er så dårlig vær at de driver å diskuterer utsettelse av hjemreisen! Vi må nemlig over et sund i båt for å komme til bilen, og det er ikke så enkelt i stiv kuling med masse folk og unger. Men jeg har ikke tid å vente, jeg får jo besøk dagen etter! Kan liksom ikke fortelle det, heller, at jeg får besøk av en internett-date som jeg aldri har truffet før, men planlegger å tilbringe de neste to-tre dagene i senga sammen med... Får satse på at været bedrer seg utover dagen i morgen, det er meldt finere.

 

Ellers skal jeg komme sterkere tilbake med rapportering så snart jeg kommer inn i system igjen. Håper hunken liker sunn mat, men det gjør han sikkert, siden han har en perfekt kropp! Nå begynner jeg å glede meg ;) Ser ut til at det funker å utsette mensen, har begynt på pillen igjen, på et strategisk tidspunkt noen dager før mensen skulle kommet, det ser ut til å ha utsatt den - puh :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå for en lystig gjeng!! ;)

 

Jeg er en bortkommen slanker, som etter en bittebitteliten pause har mistet alle mine koselige klubbvenner(tråd). Jeg har jaktet og jaktet på dem, men finner de ikke.

 

Jeg søker herved om gjeste medlemskap hos Dere.

 

Om meg:

 

Gift, to barn full jobb.

Startet prosjektet " fin rumpe" den 26 august 2006.

Fra 26 aug il 26 des gikk jeg ned 17 kg og 19,5 cm...Veldig fornøyd..Såååå deilig!!!

Men etter å ha blitt rost opp i skyene av min mann og andre menn og kvinner, gikk det rett til hodet på meg!!!Jeg glemte helt at prosjektet ikke var avsluttet og sansynligvis må opprettholdes for alltid, for å oppnå den fantastiske og lille nusselige rumpen som jeg lengter etter!!

 

Jeg slafset i meg både pizza, øl og creme brulée, mens jeg lystig og lett på tå shoppet, trange jeans og tank topper som en annen 19 åring.

Konsekvensen er soleklar!! Buksene sitter som pølseskinn og jeg har gått opp 2kg.

 

Det høres ikke mye ut, men 2kg her og 2kg der, og vips 24 kg på 5 år, er nå min historie, i alle fall.

Heldigvis orker ikke magen de samme mengdene, eller skal vi si lassene med mat lenger så skaden kunne vært verre. Fokusere på det positive...lalala

Her må skjerpings til uansett!! Savner bare så sårt å dele veien med!!

 

Jeg skal ned ytterligere 6 - 8 kg i allefall. Det er så deilig å ha noen å snakke med som driver med det samme. For å holde fokus tror jeg det er veldig viktig.

Men nå er jeg altså blitt litt Viggo Venneløs, etter min litt for lange pause.

Det hadde derfor vært perfekt om jeg kunne få lov å sprette innom denne supre kanalen deres fra tid til annen???!!!

 

Dere virker jo helt FANTASTICO, så pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis, pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiis, pliiiiiiiiiiiiiiiiiiis ta min søknad opp til vurdering!!!!

 

Positive egenskaper:

 

Flink å motivere og å trøste.

Stort sett alltid blid, har kun to humør og det er blid eller STEIK FORBANNA!!Så jeg er enkel å forholde meg til.

Aldri sur, knirkete, lunefull eller utspekulert.

Flink å fullføre prosjekter egentlig, så jeg vil ikke la dette bli untaket..

Lyst å bli kjent med dere!!!!!!

 

 

Glad påsk alla i hopa!! Husk at påskeharen spiser gulrøtter!!!!;)

 

 

Håpefull hilsen fra OliviaSmult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Olivia Smult!!! Velkommen i gjengen!!! Her er vi de vi er, på godt og på gale. Og jammen er du et postivt motiverende nytt medlem. Jöss, 19 kilo ned, var det det!!!! Så det går altså an. Hurra, det gir håp.

Jeg har värt lystig som en påskehare og snodd meg forbi alle fristelser i en uke nå. På ferie, i mitt paradis. Men så greidde jeg å krangle med min kjäre i dag. Jada, helt unövendig og han har rett. jeg vet det. Men det er så irriterende når han er besserwisser. Jeg MÅ bare protestere. Ja, og så kläsja vi. Har värt lei meg hele dagen, og DA kommer sulten, ikke den knurr må ha mat sulten, men det glefs slurp er her noe godt sulten.

Jeg har greidd meg til nå. Men har en pose godteri i veska, og det burde jeg IKKE ha kjöpt. Trodde jeg kunne lure meg sjöl med å si den skal väre til påskeaften.

Min kjäre sitter godt gjemt bak avisa, og jeg sitter framfor PC-en, og det er hardtrampa stillhet.

Hjelp, vi er så stae begge to.

Men han er verdens deiligste, så kanskje jeg skal svelge stoltheten og gi han retten han har. :-))

Ja, igjen velkommen. og vel hjem i dag eller i morgen Minimeinme!!!

Og dere andre, feirer dere påske alle????

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff snuppelure, håper du har ordnet opp med din kjære før godte posen gikk unna. Har ofte lurt på hvorfor jeg tror at snop el røyk hjelper hvergang jeg har det litt trasig. For det skaffer meg jo bare ett ekstra problem. Værst de gangene jeg sprekker på røykinga for da må jeg gå noen runder med meg selv igjen, mens det er lettere om jeg sprekker på snop...engang blir man jo kvalm;)

Ja, ja. Er vel litt derfor jeg lagde meg super uke denne påske uka. Vi har veldig ofte lett for å ende opp i noen kjempe krangler, å da spseielt i påsken. En lang historie, men det er ikke noe god høytid for oss. Men vi prøver så godt vi kan begge to, selv om det er jeg som er mest på tuppa. jeg har bestemt meg for at denne påsken skal vi ha det koselig, å det håper jeg dere andre også har. Stor klem til den som trenger det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene i påska jeg!! Men ikke ensom (det er ikke synd på meg) sier sambo, jeg trives altfor godt i mitt eget selskap. En krangel av og til er sundt, det renser lufta. Hadde vært unormalt om man svevde rundt på en rosenrød sky og var enig i alt, ikke sant Snuppe?? Og venner det blir man etterhvert..... Det er da ikke vanskelig å få en mann blid, de er ganske ensporet i tankegangen, hm hm.

 

OliviaSmult, 17kg? Dritbra..... Kjenner jeg får vondt i misunnelsen min..........

Hei forresten..........

 

Håper været blir bedre. DU bare MÅ hjem Minime. Da blir nok humøret litt bedre, med masse trimpoeng....

 

God helg Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Freden er oppretta i familien. Og godteposen er IKKE åpna.

Det er tre dager til påskeaften og kosedag, og det SKAL jeg greie.

Sender dere masse gode tanker.

For meg var også påsken alltid töff, det hadde også sin grunn. Nå reiser jeg bort, og jeg har en å ha det godt med.

Så med optimismen tilbake sender jeg alle gode tanker til dere alle.

Gi deg selv litt ekstra klemmer Magan sidan det ikke er noen andre til å gjöre det.

Og dere andre, take care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei alle sammen, nå er jeg tilbake hjemme igjen, det er superdeilig! Var litt vondt å si hadet til lillegutt i dag, han ville ikke til pappan sin, og gråt da vi skiltes, men faren sendte tekstmelding om at han ble blid igjen med en gang han var innenfor døra, så det var sikkert verre for meg enn for ham sånn alt i alt. Unger vet å utnytte det de kan, han vet han scorer noen ekstra poeng med mamma når han sier han vil være med meg...

 

Nok en ekkel, usunn dag i dag. Hvor O hvor er selvdisiplinen når man trenger den mest? OK: Deal med meg selv: I morgen SKAL jeg begynne å spise sunt igjen. Spise alle måltider, kose meg litt (det er jo påske), men ikke ta helt av på sjokolade og annet godteri (har ikke så mye i hus, heldigvis). Blir spennende å se hvordan dette skal gå nå når jeg snart får besøk.

 

Det kribler litt i kroppen nå, litt spent og smånervøs! Han skal være her helt til lørdag, så hvis vi plutselig ikke har noe å snakke om, blir jo det litt ubehagelig...men da får vi finne på andre aktiviteter i stedet!!! ;)

 

Hei hei til OliviaSmult (huff, det var da litt av et nick!), bare sleng deg med, her trengs all den motivasjon og styrke vi kan få! Håper på ett eller annet tidspunkt å kunne bidra med noe konstruktivt og positivt igjen, selv om motivasjonen og viljestyrken er noe tynnslitt for tiden...gleder meg faktisk til å komme tilbake i normal gjenge igjen, det er skitvanskelig med ferier!

 

Det var forresten et fælt vær da vi dro hjem i dag, har aldri opplevd før at sjøspruten slo opp på dekk på bilferga! Fikk gratis bilvask på kjøpet, om enn med saltvann...

 

Jeg er faktisk trøtt, skal prøve å snu døgnrytmen litt tilbake, så går og legger meg nå, gjør et forsøk i hvert fall...håper jeg ikke blir liggende å vri meg :/ I går natt var jeg oppe til 4 om morgenen, ikke bra. Så en halv sesong med Koht i familien på nrk.no, hun er ganske kul, men kanskje litt vel anmassende...men bra serie, da.

 

God natt alle, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at jeg får bli med i gjengen, folkens!!;)

 

He he..Mini: når nicket mitt ble valgt, følte jeg meg som en smultbolle:D er ikke så smult lenger nå, kansje jeg skifter til Olivia Anti Smult;)

 

Jeg har ikke gjort annet enn å skeie ut fra ca midten av januar til nå, så her er motivasjonen ganske på toppen for tiden, heldigvis.

Barna er på hyttetur med mormor, meg og min kjære pusser opp. Så her er ikke så mye som en sjokobit innen min radius, utrolig egentlig for jeg er gift med en sjokoholiker med chipsomani, smågodt og kjeks syndrom deluxe. Men han sager, banker og monterer så mye for tiden, at han klarer seg med en jobbepils eller to.

Forresten til de som liker øl, hvis noen gjør det her??Det er jo så nei nei nei og fy fy fy, så det har jeg jo ikke drukket siden i fjor sommer...men hipp hipp hurra, for nå i vårsola har jeg funnet en lav karbo øl som heter Tuborg Lite!!Så det blir min utskeielse for påsken, kjøpte meg 2 bokser( det er jo tross alt ikke fritt for kcalorier), men med over 60%mindre karbohydrater, så er det ikke værst. Vårens første utepils det skal bli knall!!

 

I morgen reiser vi på hytta, for å spise påskelam nam nam nam...

Jeg tror det går fint å droppe dessert og sjokoen...men må ta en liten marsipan bit..for jeg rørte ikke sorten i juleferien, jeg har drømt om marsipan siden!!

Hvis man bare er flink ellers, så spiller det ingen rolle med et kosemerke i ny og ne! Jeg var jo så flink i julen, rørte verken desserter eller julekaker, men så kom januar og hverdags utskeielser! Helt sikkert fordi jeg knaskett knekkebrød hele julen!! Så i min nye regelbok står det: ver så god forsyn deg, men bare med en ting!!

 

Min mor som selvfølgelig er tynn som en spekesild, kjøper så vannvittig med godterier og baker kaker i hundreognitti....så sjokoholikeren er jo i lykkeland hver gang vi er der. Hun påpeker gjerne hvor bred jeg er over baken, det har hun alltid elsket å snakke om, like fullt så klasker hun 4 kg småsjokolade på bordet med tre sorter brus, kaffe og kake!!

Er det ikke utrolig??

Hun har alltid gjort det, jeg slutter bare ikke å forbauses av det!Ungene er ikke så sjoko gal heldigvis, de er veldig glad i frukt og det kjøper min mor også, tro det eller ei...

Så det blir to dager i fristelsens rike, og så tilbake til gulvlegging og flising som jo er trimpoeng!

 

Å jeg er så lykkelig over å ha kommet i gang igjen!!!!YOHOOO!!!!!

Takk til dere for ny giv og inspirasjon!! Størelse 38 here I come!!!

 

Klem Olivia A.S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...