Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme

For en fantastisk dag det har vært, og er. Nyyyydelig vær, is- og brussalget gikk alldeles strålende (og var kjempegøy), gode venner, dugnadsånd og ikke en sur mine hele dagen. Og etterpå en supergod buffet på Seilet sammen med gode venner. Og der hadde de MASSER av mat jeg kunne spise - fenalår og eggerøre, krabbe, reker med god majones, røyke- og gravlaks, etc. etc. Forsynte meg med to stykker ostekake og en liten bit av en annen kake (som var litt ostekakeaktig), men spiste ikke bunnen. Ja og litt jordbærsaus (sikkert med sukker). Så alt i alt ganske bra, men kan hende litt vel med karbohydrater, usikker på hvor mye. Men hallo, det er 17. mai og i all hovedsak var maten i tråd med kuren, så jeg klager IKKE. Kjempegodt (og dyrt!) var det også :-) Også fikk vi sett borgertoget fra verandaen til jobben til ei av dem som var med. Sønn kom og kjøpte is av meg i parken, og dro avgårde med pappaen og besteforeldrene, og virket glad og fornøyd. Forresten møtte jeg både min far og såkalte mor på issalget. De oppførte seg en smule snålt, spesielt min såkalte mor, som omtrent ikke hilste engang. Men hvem bryr seg, jeg har hatt en 10 ganger bedre 17. mai enn om jeg skulle sittet hjemme hos dem og kjeda meg :) Hurraaaaaaa for 17. maaaai *tuuuuuuuuut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4

UKE 23: 73,7

UKE 24: 73,0 DELMÅL 2 - AUSTRALIA-VEKT!

UKE 25: 72,3

UKE 26: 71,6

UKE 27: 70,9

UKE 28: 70,2

UKE 29: 69,5

UKE 30: 68,8 (sønn har bursdag: Målsetning om under 70 til selskapet!)

UKE 31 (første uka i august) NY MÅLVEKT: 68 KILO

 

Nok en gang er jeg superfornøyd med å fortsatt ligge på skjema. I uka som har gått har jeg vært laaangt nede på 74-tallet, men en innholdsrik helg, både med øl (lavkarbo), is (hjemmelaget, lavkarbo) og en enorm 17. maibuffet gjorde sitt til at det ikke varte :) Gjør ikke noe, jeg ligger fortsatt 100 gram foran skjema! Men i uka som kommer skal jeg stramme litt inn og passe på å følge kuren på en god måte. Nå er det ikke lenge til delmål to! Håper jeg har råd til å treate meg til ett eller annet når det inntreffer...er sååå lei av å være blakk nå. Lønningsdag på onsdag, men mye fyker ut på regninger med en gang, blæh.

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempebra 17. mai i Molde i går:) Det er bra! Buffeten hørtes helt fantastisk ut. Her gikk det verre, hehehehe.. har skrevet litt om det på min tråd ("Nå er det 90..kan de bli til 80?").. Falt for de fleste fristelsene, i allefall! Men-men. 17. mai er det bare en gang i året!

Her blir det ei god treningsøkt i dag, så kommer jeg meg inn på det rette sporet igjen.

Unner deg den fine nedgangen og gode resultater :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Og lite visste jeg! Er jo som kjent kjempeblakk omtrent hele tida, og har ikke vært innom en klesbutikk de siste månedene. Sist gang jeg var og prøvde klær var da jeg veide nesten 90 kilo. Nå hadde jeg en halvtime til overs etter jobb, og på impuls fant jeg ut at jeg skulle stikke innom Lindex bare for å vindusshoppe litt (yeah right). Jeg bruker størrelse 40 i bukseeeeeeer!!!!!!!!!! HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Det har jeg ikke brukt på 10 år eller noe sånt. Syntes det var litt besynderlig at den ene buksa jeg har i str 42 (alle de andre er 44) begynte å sægge litt, men antok at det kom av at den er så utvaska. Så fant jeg en i STØRRELSE 40 (!!!) til halv pris, gjett om jeg kjøpte den og gliiiiiste i bilen hele veien hjem, der jeg durte på med 80-talls Bon Jovi (!) på anlegget på full guffe med vinduene nede. Denne dama er i siget, og hele byen kan godt få vite det :) Forøvrig prøvde jeg flere bukser i str. 42, og de var rett og slett for store. Hvis Lindex har spesielt store størrelser, vil jeg ikke høre om det! *danse vill krigsdans på bordet*

 

OG jeg kjøpte en t-skjorte i medium, men det var ikke en helt sånn inntilsittende type, da.

 

Jeg får ikke uttrykt min enorme glede over dette. Nå har jeg gått ned 14 kilo, og det stemmer nøyaktig med det jeg har hørt, at hver 7. kilo representerer en klesstørrelse. Weeeeeeeeeeeeeeeeee :D Unner virkelig ALLE her inne å få den samme opplevelsen (de som ikke har fått den ennå!), for dette er virkelig STORT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matvrak1

Jeg bøyer meg i støvet, og gratulerer deg hjertligst :-) Du har bare vært mega flink

 

Jeg kan nok ikke skryte av å være like flink. Det har vært en travell vår og maten har sklidd helt ut.... Jeg er flink til å trimme, men det virker nesten demotiverende siden mat-inntaket er så stort. Ja, jeg veit at jeg ville lagt på meg enda mer hvis jeg ikke hadde trimma.... Men, men.... Jeg har ikke gidd opp og har startet dagen med sunn norsk kost (lavkarbo :-)) og nå står vannflaska rett forann nesa mi.... Nå er det forøvrig ikke morgen som er værst, det er absolutt kvelden, når alle gjøre-tinga er gjort da fyser jeg noe fryktelig... Vekta ligger godt gjemt på badet, men med tanke på klærne så er jeg nok på stedet hvil.... Men jeg gir meg ikke!!! Det er fridager i sikte og det betyr trim!!!

 

Ha en flott tirsdag damer; det er vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I går var jeg på dansing for første gang på en måned (kunne ikke forrige gang grunnet møter) og det var kjempeartig - som vanlig! I tillegg klarte jeg faktisk å trekke med meg venninna mi H. Hun var litt skeptisk og var usikker på om hun skulle bli med til siste sekund, men til slutt fikk jeg da dratt henne ut av sofaen. Og hun ELSKET det, hun danset og danset og fikk det faktisk rimelig bra til, selv om hun ikke har gått på kurs eller noe. Nå håper jeg hun og tre andre som har sagt seg interessert fra den andre fritidsaktiviteten min blir med og lærer seg å danse. Da kan vi nemlig ha noen utrolig artige fester sammen :)

 

Og i dag viser vekta 73,9, men den er alltid under normalen dagen etter dansinga, uansett hvor mye vann jeg heller i meg underveis (i går ble det to liter!). Men likevel - tenk at JEG veier i NEDERSTE registeret av 70-tallet, det er bare helt surrealistisk. Og når skal jeg få slanke bein, egentlig??? De er like klumpete som de har vært hele tiden, og jeg elsker å gå med støvletter og korte skjørt så jeg vil ha slanke beeeein! Har også både mage, rumpe og ikke minst armvedheng igjen som må bort. Rart egentlig, hadde innbilt meg det skulle være borte på denne vekta.

 

Dansinga i går gjorde meg forresten motivert til å trene igjen! Kjente hvor usedvanlig dårlig form jeg er i, så må ut og trene cardio i sommer, så jeg får skikkelig god kondis til jeg skal begynne å danse igjen til høsten.

 

Livet er ganske så herlig for tiden. Måtte det lenge vare!

 

Matvrak1: Back on the horse! Bare du selv kan gjøre noe med dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I dag har jeg tørket støvet av rollerbladesa og bladet til jobb! Nedover gikk det greit, men hvordan blir det opp igjen etterpå....hjeeeelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Du har vært superflink; er det ikke siden nyttår du har gått ned alle de kiloene?

Fantastisk bra!

Må være deilig å føle seg så mye lettere.

jeg synes jeg merker det bare på en kilo, så tenk 14 kilo......wow.

 

Her går det fint; tar ett måltid av gangen.

har blitt mye egg og reker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Du har vært superflink; er det ikke siden nyttår du har gått ned alle de kiloene?

Fantastisk bra!

Må være deilig å føle seg så mye lettere.

jeg synes jeg merker det bare på en kilo' date=' så tenk 14 kilo......wow.

 

Her går det fint; tar ett måltid av gangen.

har blitt mye egg og reker :-)[/quote']

 

 

Jo, jeg bgynte rett etter nyttår, ja. Lite visste jeg hvor bra dette skulle gå :-) Tar meg selv i å glane på meg selv hver gang jeg går forbi et speil, hehe...

 

I går hadde jeg et voldsomt sug etter noe, spiste og spiste uten å bli mett. Spiste en svær omelett til middag (på restaurant), lagde meg bringebærkrem og vafler utover kvelden, stappet meg skikkelig, uten å egentlig bli helt fornøyd. I tillegg kjenner jeg at *kremt* jeg har visse andre lyster også (som heller ikke blir tilfredsstilt!), så det er nok ett eller annet med syklusen som gjør det.

 

I dag viste vekta 74,4, og det må jeg jo si meg fornøyd med, etter en sånn spisedag :-)

 

Lykke til videre, Julianna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg har jo ikke fått noe svar på mailen jeg sendte til legen sist gang. Den handlet egentlig om han kunne gi meg navnet på en ny lege, pluss litt flørting. Denne gangen sier jeg det rett ut til ham, at jeg liker ham og om han kunne tenke seg å bli med meg ut på kino eller noe. Nå er det være eller ikke være, her. Enten svarer han ja (hurra) eller svarer han nei (buuu, men da har jeg fått avklart det).

 

Tenk om han svarer ja :) ÅÅÅÅ, da dør jeg av lykke!! Hehehe, hør på fjortisen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

73,8 på vekta i dag! Får se om det holder seg...forresten var det på vekta til H, var borte og drakk vin i går kveld og ble over. Så den kan jo være feil ift. hva min vekt ville vist. Men glad for resultatet likevel, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
I går hadde jeg et voldsomt sug etter noe' date=' spiste og spiste uten å bli mett. Spiste en svær omelett til middag (på restaurant), lagde meg bringebærkrem og vafler utover kvelden, stappet meg skikkelig, uten å egentlig bli helt fornøyd. I tillegg kjenner jeg at *kremt* jeg har visse andre lyster også (som heller ikke blir tilfredsstilt!), så det er nok ett eller annet med syklusen som gjør det.[/quote']

 

Og i dag fant jeg ut hva som gjorde det - fikk mensen - IGJEN! En uke før tida, minst. ÅÅÅÅ, sånne trifase-p-piller funker ikke for meg i det hele tatt, gidder ikke gå rundt med mensen to ganger i måneden. Blir nok en hormonspiral på meg, gitt. Juhu at jeg har byttet lege, ellers hadde det vært uaktuelt :-)

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

73,5 MED mensen i dag, det kan man vel ikke kalle annet enn strålende?? Har spist bra med fløte, egg og rømme de siste dagene, det er vel derfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det går som det suser for deg minime!!! Og det gjør det for meg også, nede i 85 kilo nå, over fem kilo ned og kjenner meg nesten ny. Deilig.

Har vært på reis en uke uten å skeie ut, og det er stort til meg å være.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Det går som det suser for deg minime!!! Og det gjør det for meg også' date=' nede i 85 kilo nå, over fem kilo ned og kjenner meg nesten ny. Deilig.

Har vært på reis en uke uten å skeie ut, og det er stort til meg å være.

Hei då.[/quote']

 

Gratulerer Snuppis!!!!!!! Wow, det går så det suser! Det e ju hur bra som helst :)

 

Jeg sitter på verandaen, skravler med H på chatten og hører på Lillebjørn Nilsen mens klesvasken henger pent der den har hengt siste uka, gjennom regn og sol om hverandre...og jeg er bare glaaaaaaaad likevel :)

 

Og om ikke mange dagene (håper jeg) får jeg avklart situasjonen med McDreamy. Kall med GAL, men jeg tror det går veien. I hvert fall håper jeg det. Alt tyder på det motsatte, men jeg er evig optimist :)

 

Se alltid lyst på livet

Tro alltid at det beste bare hender deg...sier Lillebjørn! :)

Og legger tippelappen inn hver onsda'.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hmmmmm. Bra jeg har overskudd for tiden, for nå trenger lillebror hjelp. Snakket med ham i natt, han har det ikke bra. Men jeg er på saken, og tror det skal ordne seg. Han skal i alle fall få all den hjelp og støtte jeg kan gi, så får vi håpe og tro det er nok!

 

Og i en helt urelatert notis: 73,3 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matvrak1

Da var helgen over. Var på vekta i går og den viste 82 kg. Eg egentlig ikke så misfornøyd med det, for det har ikke vært fullt fokus på dietten. Har derimot vært veldig flink til å bevege meg, og veit at uten trimmen så hadde vekta vist mye MYE mer.... Og å stramme opp er heller ikke å forakte..... Får begynne med blanke ark ang dietten i dag, og satser på en kilo ned til neste uke...

 

Har noen av dere smakt sjokolade isen som det er oppskrift på her inne??

 

Jeg trenger et substitutt for det søte jeg trøkker i meg....

 

 

Ha en flott uke jenter; dere er flinke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødsprett
Da var helgen over. Var på vekta i går og den viste 82 kg. Eg egentlig ikke så misfornøyd med det' date=' for det har ikke vært fullt fokus på dietten. Har derimot vært veldig flink til å bevege meg, og veit at uten trimmen så hadde vekta vist mye MYE mer.... Og å stramme opp er heller ikke å forakte..... Får begynne med blanke ark ang dietten i dag, og satser på en kilo ned til neste uke...

 

Har noen av dere smakt sjokolade isen som det er oppskrift på her inne??

 

Jeg trenger et substitutt for det søte jeg trøkker i meg....

 

 

Ha en flott uke jenter; dere er flinke :-)[/quote']

 

 

Om det er kesamisen du refererer til så kan jeg anbefale den på det sterkeste. Jeg fikk ikke konsistensen helt til, men gudbedre for en smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!!!!!!!!!

 

LEGEN SVARTE JAAAAAAAAAAAAA!!! VI SKAL PÅ KINO!!!!!!!!!!!!!!! JEG DØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

*hjerteinfarkt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4 - 73,9 - LIFE IS GOOO-OOOO-OOOOD :)

UKE 23: 73,7

UKE 24: 73,0 DELMÅL 2 - AUSTRALIA-VEKT!

UKE 25: 72,3

UKE 26: 71,6

UKE 27: 70,9

UKE 28: 70,2

UKE 29: 69,5

UKE 30: 68,8 (sønn har bursdag: Målsetning om under 70 til selskapet!)

UKE 31 (første uka i august) NY MÅLVEKT: 68 KILO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...