Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Jeg skulle vært på kurs i kveld, men dropper det. Er helt gåen, fryyyyser, fryyyyser, har fått et rødt øye (noe svulmer utover øyehinna) og kjenner meg elendig. OG sulten!!! Har heldigvis ikke fristelser i huset, i dag haddde jeg ikke greid stå imot.

Drar i morgen for resten av uka, siste jobbuke nå på reis, resten er bare kontorarbeid. Håper formen kommer seg, ellers blir det hard uke.

Forresten fikk jeg kompliment av en mann i dag, han syntes jeg var "faen så fin", og han var helt edru :-)). OG hadde brillene på. Så jeg må ikke gi meg nå.

Hei då, lykke til med drømmemannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme
Jeg skulle vært på kurs i kveld' date=' men dropper det. Er helt gåen, fryyyyser, fryyyyser, har fått et rødt øye (noe svulmer utover øyehinna) og kjenner meg elendig. OG sulten!!! Har heldigvis ikke fristelser i huset, i dag haddde jeg ikke greid stå imot.

Drar i morgen for resten av uka, siste jobbuke nå på reis, resten er bare kontorarbeid. Håper formen kommer seg, ellers blir det hard uke.

Forresten fikk jeg kompliment av en mann i dag, han syntes jeg var "faen så fin", og han var helt edru :-)). OG hadde brillene på. Så jeg må ikke gi meg nå.

Hei då, lykke til med drømmemannen.[/quote']

 

Det komplimentet der skal du definitivt ta til deg, Snuppis, ikke hver dag man er så heldig å få høre slikt!

 

Skulle ønske drømmemannen min så slik på meg....snufs, jeg har ingen god magefølelse, tror ikke lenger det går veien. Han er litt for passiv og tar ikke noe stort initiativ tilbake...buhu. Vitner ikke akkurat om noen voldsom interesse, akkurat. Sukk. Nå har jeg forresten dobbeltbooket litt - spurte om han kunne tenke seg å treffes denne uka, men litt seinere i dag snakket jeg med en kamerat i Trondheim jeg ikke har sett på leeenge, og nå kommer han på besøk fra onsdag til fredag. Får fortsatt håpe på positivt svar fra McDreamy, men ikke håpe at det blir onsdag-fredag...hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Vel, vel, vi plukker oss opp og bretter opp ermene. I dag har jeg vært (relativt) effektiv på jobb og nå venter husvask resten av kvelden, ettersom jeg får besøk i morgen. (Jeg sendte McDreamy ny mail og sa jeg uansett ikke kunne denne uka, men hadde ikke regnet med noe svar lenger)

 

NOTE TO SELF: Neste gang skal du la vær å bli så opphengt. Livet går sin gang uansett, før eller siden kommer det vel en EKTE mann flytendes forbi på ei fjøl. Og når han kommer er du slank, pen og velorganisert, hehehe :o

 

PS: Fått feeeeriepeeeenger i daaaag!!!! JUHUUUUU! Slutt på å være blakk som ei kirkerotte for en stakket stund! Nå skal jeg være fornuftig, heldigvis er shoppingtrangen ute av systemet for en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Nå må jeg virkelig gå og legge meg. Men måtte bare fortelle noe: Jeg holder på å rydde ut av garderobeskapet (for gjesten har jo veldig mye nytte av at jeg har det ryddig DER, liksom, hehe), sorterer ut for store og for stygge klær. Og der, nederst og bakerst i bukseskuffa fant jeg jaggu meg mine skinny jeans!! Altså, jeans jeg ikke har brukt siden jeg var i Australia og strengt tatt aldri trodde jeg kom til å få på meg igjen - de var trange til og med i Australia. Trodde faktisk jeg hadde kasta dem. Men joda! På gikk de! Ingen problem! De er veldig lave, så magen henger litt over kanten, men med en romslig topp går det bra. Dessverre er de litt slitt og har høl under ene rumpeballen...men ikke mer enn at jeg kan bruke dem noen ganger til :o Hurra! I hvert fall NOE å glede seg over på en ellers miserabel dag. Prosjekt slank, pen og velorganisert fortsetter!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jaja, gjett hvem som fikk mail i dag!! Herlighet, når jeg har gitt opp alt håp, DA kommer han på banen. Nå MÅ jeg lære meg å ha litt tålmodighet! *Oppgitt over meg selv* Men i går hadde jeg MEGA-pms, så jeg får sette det på kontoen for månedens irrasjonelle.

 

Uansett, resten av denne uka tror jeg blir fiiin. Vært på polet og handla inn litt rødvin (yay, penger!), i kveld skal jeg lage god mat til gjesten som kommer, film har jeg klar og i det hele tatt. Og kaaaanskje, bare kaaanskje får jeg treffe McDreamy igjen også. Levert biblioteksbøker har jeg gjort, og fått unna noen ting på jobb som hadde ligget for lenge, så bra følelse i dag. 72 blank på vekta i dag, så nå er ikke 71-tallet langt unna, tror jeg! Yay me :) O glory days når jeg endelig kan se 6-tallet først på badevekta, da blir hver dag en fest :o Uansett kan jeg glede meg med at jeg ikke har vært så slank de siste 10 åra som jeg er nå! Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matvrak1

Her er det bare å bøye seg i støvet :-) Jeg har fulgt med sjøl om jeg ikke har vært allverdens aktiv til å skrive... Det har vært spennende lesing både med kjærlighet og slanke (livstil??) prosjekt. Har ikke vært så flink sjøl ang livsstil endring, men ruller nå ermene opp og går livet lyst i møte, sjøl om jeg har mens og føler meg oppblåst og jævlig.... Jeg veit det kommer bedre dager..

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei matvrak1, koselig å høre fra deg igjen :-)

 

Jeg har hatt besøk av kameraten min fra Trondheim de siste par dagene, det er bare kjempekoselig! I går trodde jeg jeg skulle SPREKKE - vi lagde en DØDSGOD kasserolle-rett med bogkjøtt av hjort, sammen med løk, hvitløk, champignon, fløte, kalvefond (skulle vært vilt, men hadde ikke), knuste valnøtter og cognac (!), ovnsbakte potetbåter (til ham), masse grønnsaker og en liten dæsj tyttebærsyltetøy. DÆVEN så godt det ble! Beste maten jeg har smakt på LENGE. Og en god rødvin til. Fantastisk. Spiste til jeg ikke klarte å trappe nedpå noe mer. I dag stod vekta på 72,2 igjen (som mandag), men det er nok bare midlertidig, til all den tunge maten har kommet ut igjen. Har vært nede på 71,6, så det går nok veien.

 

Ellers gikk det altså noen mailer frem og tilbake med legen, og Wo And Behold - HAN foreslo å komme opp til MEG på kontoret mitt med medbrakt kaffe! Utrolig! joda, så han gjorde det, kom med take-away latte og satt her i en halvtime og sludra! Digg ;) .........men SÅ da? Jeg har fortsatt ikke nummeret hans, og nå heller ikke engang en halvveis lovnad om noe nytt treff. Jeg hinta jo om at vi kunne treffes i helga kanskje, men svaret hans på det var jo å komme opp på kontoret til meg, han har ikke nevnt NOE om å møtes igjen. Hmmmmm. Pokker. Og jeg er livredd for å mase for mye. Jeg hater sånn desperat mase-opplegg fra mannfolk, så må passe meg for ikke å bli sånn selv nå. Bare ikke skrive noe tilbake nå, mon tro?? Samtidig vet jeg at denne helga kan være siste gang det passer å møtes på lenge, for nå blir det omrokkering på barneukene for min del....what to do, what to do...

 

MEN. He came. And he brought coffe. And it was aaall goooood :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Nå er besøket dratt, jeg er trøtt, sliten og dessuten småsjuk...prøve å få klippet plena i dag og gjøre noen fornuftige ting...litt kjedelig her nå helt alene etter besøket er dratt, selv om det er deilig å være aleine igjen også. Bob, bob, liksom. Tror forøvrig ikke det blir noen nedgang i morra, har spist så avsindig mye de siste dagene. Men så lenge jeg ligger på skjema gjør det ikke noe, og jeg lå jo litt foran sist uke, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4 - 73,9 - LIFE IS GOOO-OOOO-OOOOD

UKE 23: 73,7 - 73,5, med mensen

UKE 24: 73,0 - 72,2 DELMÅL 2 OPPNÅDD MED GOD MARGIN!

UKE 25: 72,3 - 71,6 til tross for myyyye god mat denne uka (besøk)

UKE 26: 71,6

UKE 27: 70,9

UKE 28: 70,2

UKE 29: 69,5

UKE 30: 68,8 (sønn har bursdag: Målsetning om under 70 til selskapet!)

UKE 31 (første uka i august) NY MÅLVEKT: 68 KILO

 

Litt overraska over fremgangen denne uka, må jeg si. Har jo hatt besøk i fire dager nå, og har spist masse god og tung mat, dog fortsatt lavkarbo. Nja, har til og med vært litt løssluppen og drukket en del melk, både til frokost og i caffe latten som vi lagde oss til stadighet. Blir fort mye karbo av melk! En annen ting er at veiingene utover forrige uke viste at jeg ikke hadde gått ned noe - heller opp - så dette var virkelig positivt. Nå ligger jeg en hel uke foran skjema, så da gjør det ikke så mye om det skulle stoppe opp litt neste uke. Hvis dette fortsetter (men det trenger det jo ikke gjøre) kan det hende jeg dupper ned på 6x-tallet allerede om et par ukers tid! Åh så jeg gleder meg. Nå er det bare seks uker igjen til målet er nådd!!! Tenk på det, wohooooo det er ikke lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Nedgangen er fra da jeg veide 75,2. Nå veier jeg 71,6.

 

Hals: 33,6 (-0,4)

Bryst: 96 (-2)

Høyre overarm: 30 (-2)

Venstre overarm: 28,5 (-2)

Mage: 96 (-2)

Midje: 82 (0)

Hofter: 100 (-2)

Rumpe: 101 (-3)

Håndledd: 15,5 (-0,2)

Underarm: 26 (-0,5)

Lår: 58 (-3)

Legg: 38 (-1,5)

Ankel: 21,2 (-0,8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med deg ei stund no Minni, du har vore flink syns eg. Veit ikkje om eg hadde greidd å levd på ketosekost så lenge. Men kanskje eg skulle ha prøvd det eg og, har stått standby på samme kiloa no i lenger tid. Men kanskje det løsnar viss eg er litt strengare med meg sjølv.

 

Lykke til vidare Minne med både kosten og McDreamy. Han våknar nok skal du sjå.

 

 

Klem

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Har fulgt med deg ei stund no Minni' date=' du har vore flink syns eg. Veit ikkje om eg hadde greidd å levd på ketosekost så lenge. Men kanskje eg skulle ha prøvd det eg og, har stått standby på samme kiloa no i lenger tid. Men kanskje det løsnar viss eg er litt strengare med meg sjølv.

 

Lykke til vidare Minne med både kosten og McDreamy. Han våknar nok skal du sjå.

 

 

Klem

Fjellgeita[/quote']

 

Har holdt på så lenge at jeg føler ikke det er noe å "klare" egentlig. Det går av seg sjøl mer eller mindre :-) McDreamy, derimot........hm.

 

Lykke til videre med kost og vekt, fjellgeita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

71 blank på vekta i dag, selv om jeg har prestert å få mensen før tida - igjen. Tror ikke jeg holder så mye ekstra væske i kroppen når jeg får sånn tullemens som ikke skulle vært der, føler meg ikke noe særlig oppblåst, og vekta er jo fin. Tenk, bare ETT KILO igjen til jeg bikker over til 6x-tallet ;) Det er helt utrolig. Glede, glede, glede meg!!!

 

Ellers har jeg vært sjuk i flere dager nå, følte meg skikkelig ute av det på mandag, lå bare hjemme i senga hele dagen. Er hjemme i dag også, men nå begynner det å bli bedre heldigvis. Hoster fortsatt mye, det er plagsomt. Har tenkt MYE på legen disse dagene. Får ham ikke ut av hodet, det er nesten på grensen til sykt (bra han er lege, da, hahaha). Æsj, ikke hørt en lyd fra ham siden kaffen, HATER at det er jeg som må ta intiativ HELE TIDEN. Det gjør meg kjempeusikker - er jeg needy og masete, eller er han bare litt tilbakeholden og "ser hva som skjer". Før eller senere må i hvert fall han komme på banen også om det skal bli noe utav det. Skal sende ham en mail en av dagene som kommer, men aner ikke helt hva jeg skal si, hva jeg skal foreslå. Har mest lyst å foreslå at han kan komme hjem til meg på middag, men tipper det er litt for voldsomt...suuuukk, jeg blir lei meg bare ved tanken på at det kanskje ikke blir noe av dette...herregud for en amøbe jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, hver gang jeg har vært borte har så mye skjedd!!! Spennende liv du har minime... Veeeldig spennende, vær tålmodig nå!!! Sier jeg som er så utålmodig at det er en plage.

Jeg er nå ned ni kilo, og har greid holde kursen stø, og kjenner at det er deilig. Skal spandere på meg en tur ut og danse neste helg. Drar på jobb, og tar en natt ekstra i byen og går ut for å puste inn litt frihet. Unner meg det, enten det blir nedtur eller gøy. Har prøvd å finne noen venninner å gå ut emd, men nei da, de sitter der som strame bestemødre. Tjohei, jeg må da unne meg litt svinsing etter å ha vært så flink.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' hver gang jeg har vært borte har så mye skjedd!!! Spennende liv du har minime... Veeeldig spennende, vær tålmodig nå!!! Sier jeg som er så utålmodig at det er en plage.

Jeg er nå ned ni kilo, og har greid holde kursen stø, og kjenner at det er deilig. Skal spandere på meg en tur ut og danse neste helg. Drar på jobb, og tar en natt ekstra i byen og går ut for å puste inn litt frihet. Unner meg det, enten det blir nedtur eller gøy. Har prøvd å finne noen venninner å gå ut emd, men nei da, de sitter der som strame bestemødre. Tjohei, jeg må da unne meg litt svinsing etter å ha vært så flink.

Hei då![/quote']

 

 

Det er kjempebra:D Shit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom her og leser en del, men har ikke vett på å skrive noe sjøl. Blir bare sittende og lese og lese :P Hehe! Vil bare si lykke til med McDreamy! Håper det går bra! Kan jo hende han synes middag hjemme bare er koselig.. Hmmm. Menn, altså! Hvorfor skal de være så vanskelige å forstå, av og til...hehe.

Og gratulerer med en masse nedgang!! Du har vært kjempeflink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Gratulerer, Snuppelure!!! 9 kilo, fantastisk!!! Så utrolig flott, nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne! Klart du fortjener å svinse - og danse! :P

 

Og ingsi: Ja, hvorfor skal de være så vanskelige å forstå seg på...sukk. Snakka akkurat med H som IKKE har så mye hell på mannefronten for tida. Hun var litt sånn "for å være heeeeelt ærlig og realistisk er det vel ikke så mye håp for noen av oss. Tar de ikke kontakt, er de ikke interessert." Og SUKK. Hun har jo rett i det. Samtidig har jeg fått noen positive signaler fra den godeste herremannen, selv om han ikke akkurat overanstrenger seg med å ta kontakt. Huff, kjente hjertet bare SANK i brystet som en STEIN da hun sa det i stad. Jeg vil ikke, vil ikke, VIL IKKE at han skal være uinteressert. Har investert altfor mye følelsesmessig i denne mannen, slik jeg dessverre har en tendens til å gjøre når jeg virkelig liker noen. Så nå er jeg litt smådeppa, men samtidig bittelitt håpefull på en og samme tid. Håper så inderlig på positivt svar i morra at det nesten svir.

 

H satt meg på en annen negativ tanke også: Tenk hvis han svarer ja til å bli med ut igjen bare for å være høflig??? Uææææææ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du tenker for mye, mineme... Lev og la livet komme til deg!!!

Dans og flørt og svins og nyt sommeren, og kommer ikke den ene mr dreamy så er det fordi en mye bedre venter rundt svingen. La livet komme til deg, ikke spring etter det!!!! Det er så mye som kan fare forbi viss du ikke er åpen!!!

Hilsen gammel ugle :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Du tenker for mye' date=' mineme... Lev og la livet komme til deg!!!

Dans og flørt og svins og nyt sommeren, og kommer ikke den ene mr dreamy så er det fordi en mye bedre venter rundt svingen. La livet komme til deg, ikke spring etter det!!!! Det er så mye som kan fare forbi viss du ikke er åpen!!!

Hilsen gammel ugle :-))[/quote']

 

Hmmm....interessant motsetning her. På den ene siden, nyte, la livet flyet rundt sånn litt av seg sjøl og se hva som skjer "and good things will come to those who wait" liksom. På den annen side - grip skjebnen etter balla, ikke sitt med henda i fanget og vent på at gode ting skal skje, vær proaktiv og få de gode tingene til å skje sjøl...heller nok mest mot sistnevnte, jeg. Er altfor utålmodig til å følge førstnevnte filosofi ;-)

 

Tenker for mye? Jeeeeeeg.......? Næh det kan jeg da aaaaaaaaldri tenke meg, hehehehehe.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hallo, verden! Bare innom og hilser på av gammel vane. Ikke så mye nytt å melde, 71,3 på vekta i dag, så har ikke gått noe særlig ned siden mandag. Men fortsatt på skjema, så den er grei. Tenker muligens på en tur ut på byen i kveld, men litt ubestemt ennå. Ennå ikke helt frisk, dessuten skulle jeg organisert litt i heimen og spart penger....men har stående invitasjon til å skulle ut med venner og spise, så kjenner jeg meg sjøl rett klarer jeg vel ikke si nei :P Redd for å gå glipp av noe, vet dere, hihi :) Intet nytt på doktor-fronten, forøvrig. Ganske fint vær her i dag med delvis sol, nå håper jeg på noen effektive timer der jeg får rydda og organisert litt, så kan jeg gå ut med litt bedre samvittighet i kveld. Så - av med datan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Kos deg samme hva du velger!!!

Her er jeg altså kommet ned på åtti blank, og kanskje jeg snart ser det forjettede land - søttitallet!!! Johoooo.

Jeg er drittlei av å telle kaloreier, og lengter etter alt usunt, men holder stand. Fire kilo til ned, så skal jeg unne meg en softis. EN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Heia Snuppelure som praktisk talt veier 70-noe!!! :P

 

Jeg har (for en gangs skyld) tatt en voksen og fornuftig avgjørelse - jeg droppet ut-kveld til fordel for rydding og organisering. Satt meg ned og skrev en liste over ting & tang som trengs å gjøres i og rundt heimen, fant hele 29 punkter!!! Og det er sikkert en del ting jeg har glemt som blir føyd til etterhvert... Har gått på med liv og lyst og fått strøket fem av punktene allerede. Har klippet to av plenene (fellesområdet og hovedplena). Har til slutt en liten lapp som ikke har vært klippa hele sesongen, den er nå en eng. Så jeg frem med kantklipperen, men er selvsagt tom for snelle. Dermed nytt punkt - må på Plantasjen og kjøpe snelle i morra og så ta den siste plenflekken. Altså fikk jeg ikke kryssa av det punktet i dag, ergerlig. Men hohoi, jeg har skifta samtlige gåene lyspærer i og utenfor huset i dag. Den ene utelampa lot seg ikke lenger skrues fra hverandre, så jeg satte meg i bilen, suste ned på Skeidar, kjøpte ny lampe og monterte den! Tok meg sikkert to timer å få det til, jeg er ikke akkurat noen elektriker...men det ble gjort, og wow for en bra følelse da jobben var utført :)

 

Nå skal jeg henge opp tøy, før jeg går løs på kontorrommet mitt - der venter en firetimersjobb, tenker jeg. Foreløpig har jeg bare en liten sti mellom alt rotet frem til pcen, ellers er alt kaos. Har begynt å kalle kontoret for roterommet, det er aldri noe bra tegn...jaja, det går da fremover i det minste! Masse jobb som gjenstår, men om ikke annet har jeg i hvert fall laget meg en liste over alt som skal gjøres. Noen ting er litt mer langtidsprosjekter da, så ikke alt som skal ordnes denne helga, heldigvis.

 

Ha en fortreffelig lørdag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...