Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme

Ikke noe svar ennå, men jeg prøver å ta det med ro. Bare så innmari dumt at det er langhelg - IGJEN! Så hvis han ikke svarer meg i dag (hvilket jeg ikke tror han gjør), blir første sjanse først på tirsdag...akk så lenge å vente! Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest EleResa

Har ikke lest denne tråden om datingen din, men det var jo artig lesning!

Kjenner sommerfugler på dine vegne her nå :)

 

Så deilig med slike følelser da! Lenge siden jeg hadde dem, en samboer og ett barn siden, men jeg kjenner meg igjen ja!

 

Hva med å slå på tråden? Spørre om dere skal finne på noe i helga?

Du taper ikke noe på det, tro meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Har ikke lest denne tråden om datingen din' date=' men det var jo artig lesning!

Kjenner sommerfugler på dine vegne her nå

 

Så deilig med slike følelser da! Lenge siden jeg hadde dem, en samboer og ett barn siden, men jeg kjenner meg igjen ja!

 

Hva med å slå på tråden? Spørre om dere skal finne på noe i helga?

Du taper ikke noe på det, tro meg [/quote']

 

Hei! Koselig med en melding :)

 

Nei nå har jeg jammen meg tatt nok initiativ for en stund, noe mer nå så havner jeg vel i desperat stalker-dame-kategorien... Uansett er jeg bortreist i helga, skal på seminar. Og neste uke har vi barn begge to....snuuuuuuuufs, jeg som hadde håpet at han skulle være litt entusiastisk og be meg ut igjen, men dengang ei :) :) :) Eller, det kan jo fortsatt skje da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

du er jo skjønn da. Nå har jeg lest alt som har skjedd, og må innrømme at jeg ikke hadde trodd du skulle få svar fra legen etter så lang tid. men etter den daten, er jeg sikker på at han tar kontakt igjen. Han tar seg bare litt tid, så kos deg i pinsen; det kommer:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
du er jo skjønn da. Nå har jeg lest alt som har skjedd' date=' og må innrømme at jeg ikke hadde trodd du skulle få svar fra legen etter så lang tid. men etter den daten, er jeg sikker på at han tar kontakt igjen. Han tar seg bare litt tid, så kos deg i pinsen; det kommer[/quote']

 

Nei det var det nok ikke så mange andre som trodde, heller!! Hehehehe...bortsett fra meg, da. I hvert fall i enkelte glimt :) Jeg tror egentlig innerst inne at han kommer til å ta kontakt denne gangen også. Hvorfor skulle han IKKE gjøre det, liksom, etter at vi jo tross alt hadde en ganske så vellykket første date? Han må da være litt interessert i meg også, og med alle de fleipene hans om sex (og singelliv, hehe) tipper jeg at også den mannen har et snev av menneskelighet og kunne tenke seg litt hanky-panky :) Sånn innimellom all adonisismen.

 

Ellers fikk jeg plutselig over 6000 i feriepenger fra sommerjobben jeg gjorde i fjor, penger jeg helt hadde glemt jeg kom til å få. Så hva gjorde jeg? Betalte jeg regninger? Kredittkort? Kjøpte klær og utstyr til poden? Satte dem på sparekontoen til trangere tider? Selvsagt ikke. Nå er jeg nettopp tilbake fra årets største shoppingrunde, over 3000 ut i klær, sko, sminke, verdens TØFFESTE veske (knallgrønn "lakk"!!) +++. Kjente at det var DIGG å kunne oppdatere både garderobe og sminkeskap nå, for det har vært jæklig skralt med innkjøp det siste halvåret, etter januar i hvert fall.

 

Forresten, og dette er ingen overdrivelse: I det ØYEBLIKKET jeg gikk fra skobutikken med to par nye småsko, på vei til bilen, kjenner jeg at hælen på den ene støvletten min (som jeg har brukt sammenhengende i snart et år nå) har løsnet fra sålen!! Så det innkjøpet kom ikke et øyeblikk for tidlig. MEN - snufs - favorittstøvlettene mine er da antagelig ikke brukbare mere :) Får håpe leggene mine har blitt såpass tynne til høsten at jeg kan komme inn i vanlige støvletter, og ikke XL-legg-støvletter sånn som jeg har nå. Men jeg tviler, for leggene mine bare ER tømmerstokker, uansett resten, liksom. Genetisk.

 

Vel! I godt humør igjen nå, det hjalp med en shoppingrunde. Steike jeg ser bra ut i den nye - DYRE - dongeribuksa mi! (Forøvrig størrelse 31/31, samme som jeg brukte på ungdomsskolen!) Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hmmmmmmmm. Det jeg IKKE har nevnt noe om her er at jeg og min gode venninne H har blitt stadig nærere de siste månedene. Har ikke kjent henne mer enn et halvt år. Nå blir det stadig rødvinskvelder og det ender med at jeg overnatter, gidder ikke gå hjem i småfylla. I begynnelsen lå jeg på gjesterommet. Så sammen med henne i dobbeltsenga mens vi skravla oss ferdige for natta. Så, denne onsdagsnatta og morgenen etter var jeg der igjen, og ting begynte å skje....veeeeldig sakte og bare bittesmå tilnærminger, men likevel. Vi endte ikke opp med annet enn å kose litt med hendene (altså holde i hånda!), men nå i kveld har jeg sittet og skravlet på MSN, både hun og jeg hadde tatt et par glass vin i hver vår ende. Og plutselig kom alt frem, både hun og jeg har hatt lyst å gjøre mer...til tross for at vi har hver vår flamme på gang (jenter kan ha flere tanker i hodet på en gang, vet dere :) ). Nå ble det en ganske så direkte samtale her, så jeg regner nesten med at ting skjer på onsdag når vi treffes igjen, for nå er katta ute av sekken....oj! Hva er det vi har satt i gang nå??? Men jeg gleder meg likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei hå, bare innom en kjapp tur, sitter mot slutten av et vellykket seminar på en fantastisk flott plass ute i havgapet :)

 

Håper dere har det bra alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Da er jeg hjemme igjen fra tur/seminar, det har vært kjempeflott!! Knallvær, knallsted, knallfolk, knallmat, knallkurs og knallstemning. Kunne ikke vært bedre, egentlig! På matfronten falt jeg for en liten fristelse, faktisk - spiste en liten dessert. En vaniljepudding med bringebærsaus. Den var liiiiten, så det tar jeg med stor ro, spesielt ettersom jeg ligger foran skjema. Åh så mye god mat vi fikk! Lammelår, laks, alt mulig nammenam. Har da ikke fått veid meg på to dager, så er spent på morgendagens vekt! Fått mensen - IGJEN. Så sikkert ikke noe fantastisk resultat, men vi får se. Må komme meg til min nye lege og få fiksa det der.

 

Ingen lyd fra McDreamy foreløpig. Kommer nok! Jeg har begynt på husvasken i dag sånn at jeg er forberedt til han kommer på besøk, hehehe. Lov å være optimist ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4 - 73,9 - LIFE IS GOOO-OOOO-OOOOD

UKE 23: 73,7 - 73,5, med mensen

UKE 24: 73,0 DELMÅL 2 - AUSTRALIA-VEKT!

UKE 25: 72,3

UKE 26: 71,6

UKE 27: 70,9

UKE 28: 70,2

UKE 29: 69,5

UKE 30: 68,8 (sønn har bursdag: Målsetning om under 70 til selskapet!)

UKE 31 (første uka i august) NY MÅLVEKT: 68 KILO

 

Ja dette går fortsatt strålende etter skjema, det er jo ganske fantastisk! Neste uke er jeg formelt ved målstreken for delmål 2, vil jeg anta! Hurra :) Har tatt seieren på forskudd og shoppa en haug med greier, jeg - fikk noen feriepenger jeg ikke hadde tenkt på, så fristelsen ble for stor. Nå driver jeg og låner ut resten av pengene mine til lillebror, så vips var jeg like blakk igjen som før. Men nå har jeg jo fått shoppa litt fra meg, så det er ikke så nøye :)

 

Bare 8 uker igjen til målet!!! WOW, tenk at jeg skulle komme så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Men fikk jeg mail?? Neeeei. ;)

 

Litt smådeppa i dag. Innerst inne tror jeg FORTSATT at han kommer til å svare (jeg må være gal), men samtidig er jeg deppa fordi han ikke har gjort det. H er en god støtte å ha, hun skjønner følelsen. Buhu. I kveld er det møte med fritidsaktiviteten hjemme hos meg, hun stilte opp og hjalp meg å ordne opp litt her, det var flott av henne.

 

Ellers er det ikke så mye nytt å melde. Vekta 73,6 i dag. Litt antiklimaks med gråvær og regn i dag etter DEN fantastiske helga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

72,3 i dag! Var kanskje ikke så flink å drikke i går, men...bra likevel ;) Neste tall som skal bli synlig nå er 71!!! Og da er det rake veien ned til 6x-tallet! DET gleder jeg meg jammen til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

dette går jo strålende; må være deilig med ny fin olabukse på slank kropp.:-)

 

Her går det bra; jeg spiser mye da; har funnet masse god mat, men vekta holder seg fin selv om jeg som sagt spiser mye. Nå venter jeg på neste tall. Det er 10 mer enn deg da, 82. Ligger stort sett på 83 blank, så jeg håper at detet blir en bra uke:-)

 

PS - begrenser du porsjonene eller spiser du deg bare mett? Jeg spiser meg bare mett, men synes det nesten er for godt til å være sant.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
dette går jo strålende; må være deilig med ny fin olabukse på slank kropp.

 

Her går det bra; jeg spiser mye da; har funnet masse god mat' date=' men vekta holder seg fin selv om jeg som sagt spiser mye. Nå venter jeg på neste tall. Det er 10 mer enn deg da, 82. Ligger stort sett på 83 blank, så jeg håper at detet blir en bra uke

 

PS - begrenser du porsjonene eller spiser du deg bare mett? Jeg spiser meg bare mett, men synes det nesten er for godt til å være sant.[/quote']

 

Jeg spiser til jeg er god og mett, av og til så jeg blir stappa hvis jeg har noe ekstra godt! Tenker ikke det dugg på hvor mye jeg spiser, synes nesten det virker som at jo mer jeg spiser, jo mer går jeg ned ;) Merkelig, men sånn er det.

 

Og deilig med ny bukse, men syns ikke jeg er så fryktelig slank ennå, selv om jeg absolutt ser forskjell fra før. Har blitt "normal" nå, men er fortsatt på vei mot målsetningen om "slank" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Neh, ikke noe svar i dag heller. Tullemann. Men i kveld er det fritidsaktivitet, og etter det er det planlagt rødvinsdrikking hos min gode venninne H. Kan bli spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Rødvinsdrikkinga gitt flott, og i dag kom det jaggu meg også et svar dumpendes ned i mailboksen fra McDreamy! Juhu ;) Skriver mer seinere, må gjøre ferdig noe jobbgreier nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Altså, mail fra McDreamy, ja....hvor han jo ymter frempå om å møtes for kaffe...men måten han ordlegger seg på er kanskje litt...lite lovende?? Han sier "senere en gang." Hmmmmmm. Senere som i ubestemt tidspunkt en gang i fjern fremtid, eller senere som i neste uke....time vill shove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hjemme med sønn i dag som er syk, feber og vondt i øyet (øyebetennelse?). Var inne på tanken om å dra til legen med ham, men eeehh...legen hans er jo min McDreamy. Hadde det vært alvorlig, hadde jeg selvsagt tatt ham med uansett, men akkurat nå fant jeg ut at jeg fikk la det bero. Har bestemt meg for å vente til mandag med å svare McDreamy om kaffedate. MÅ ikke være så pågående at jeg helt skremmer vannet av ham. Litt viktig at han ikke skjønner hvor på knærne jeg er etter ham helt ennå, hehe.

 

Ellers ligger det an til en del ekstrajobbing fremover, det tikker inn oppdrag til stadighet nå, det er bra. De neste to ukene er sønn borte på ferie med sin far, da håper jeg å kunne ta på meg masse, trenger pengene til både det ene og det andre.

 

72,9 på vekta i dag, det lover jo bra for mandagsveiinga. Men skal på sommeravslutningsfest med fritidsaktiviteten min i morra, så vi får se. Lavkarbo skal nok gå greit (det blir grilling), men mye mat og drikke blir det nok også.

 

Snakka med ei venninne/bekjent av meg i går som jeg ikke har sett på en del måneder nå. Vi har tidligere trent litt sammen og har snakka mye sammen om slanking, kosthold, etc. Hun var superimponert over nedgangen, og ville låne ketolyse-boka :) Det må man vel ta som et kompliment, hehe. Også en av jentene fra fritidsaktiviteten bruker meg som guru der, hun begynte på igjen for to-tre uker siden. Litt vittig at JEG liksom skal gå rundt og være den som "kan alt", hehehe. Jeg pleier jo være den som spør ANDRE om hvordan de får det til. Åh, er så glad for at jeg endelig har funnet noe som funker for meg! Jippi :) Har som målsetning å komme meg i form igjen også - tenk, når vekta er passelig lav OG jeg har fått litt muskler og kondis. OG slutta å røyke!! Jeg mener, da er jeg jo et helt annet menneske enn for bare et halvt år siden...jøss. Litt stolt av meg selv, og veeeeldig overraska!! Hihihi. Bare McDreamy er interessert nå skal jeg pokker ta meg ikke klage over NOE mer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

Hei. Har følgt litt med på tråden din... Spennende:) Hva er oppskriften din på vektnedegangen?? bruker du noe annet enn grete roede??

ble litt nyskjerrig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 62hereicome

Du er jo mega flink jo, skulle bare innom å snike litt på tråden din, men ble bare sittende å lese å lese å lese. Kjempe gøy altså, en liten vekker innimellom, og så mange fine ord:) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 62hereicome

Gi oss din vindunderoppskrift;)

 

( det skulle liksom stå på det jeg har skrevet ovenfor, ble litt revet med, og trykte på send litt for fort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hei. Har følgt litt med på tråden din... Spennende:) Hva er oppskriften din på vektnedegangen?? bruker du noe annet enn grete roede??

ble litt nyskjerrig:)

 

Lavkarbo og stayer-evne :) Men Grete Roede og stayer-evne funker like godt!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, back in business!!! Måtte rålese for å se om det va rnoe nytt med Mr. Dreamy. Jaja, de sier at den som venter på noe godt....

Jeg har forresten holdt ut, og greid holde dietten, og er nå minus åtte kilo fra den endelige start. Veldig fornøyd med det, men hungeren er ikke mindre. Jeg drømmer om mat dag og natt og er så forbaska lei av å være sulten. For det er jeg hele tida, enda jeg spiser kalorier nok. Drømmer om pannekaker, og pizza og alt mulig godt. Og spiser salater og omeletter og kylling. He he, det er jo litt deilig å komme i bukser en ikke har kommet i på noen år da. Jeg tenker på skolefesten i september, og tenker ikke pokker om jeg skla komme der som ei kjerring.

Joda, her er det liv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hei' date=' back in business!!! Måtte rålese for å se om det va rnoe nytt med Mr. Dreamy. Jaja, de sier at den som venter på noe godt....

Jeg har forresten holdt ut, og greid holde dietten, og er nå minus åtte kilo fra den endelige start. Veldig fornøyd med det, men hungeren er ikke mindre. Jeg drømmer om mat dag og natt og er så forbaska lei av å være sulten. For det er jeg hele tida, enda jeg spiser kalorier nok. Drømmer om pannekaker, og pizza og alt mulig godt. Og spiser salater og omeletter og kylling. He he, det er jo litt deilig å komme i bukser en ikke har kommet i på noen år da. Jeg tenker på skolefesten i september, og tenker ikke pokker om jeg skla komme der som ei kjerring.

Joda, her er det liv!!![/quote']

 

SÅ bra, Snuppelure!! 8 kilo, det går jo virkelig fremover med deg!!

 

Jeg var på en sinnsyk fest med fritidsaktiviteten i helga...hjelpes...men utrolig artig. Forteller mer i morra. Veiedag og jeg gleder meg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4 - 73,9 - LIFE IS GOOO-OOOO-OOOOD

UKE 23: 73,7 - 73,5, med mensen

UKE 24: 73,0 - 72,2 DELMÅL 2 OPPNÅDD MED GOD MARGIN!

UKE 25: 72,3

UKE 26: 71,6

UKE 27: 70,9

UKE 28: 70,2

UKE 29: 69,5

UKE 30: 68,8 (sønn har bursdag: Målsetning om under 70 til selskapet!)

UKE 31 (første uka i august) NY MÅLVEKT: 68 KILO

 

Denne ukas veiing ble meget bra, men antagelig (atter en gang) påvirket av høyt alkoholinntakt på lørdag. Så delvis skyldes det nok dehydrering dag 2 etter fest, og i morra ligger jeg nok en halvkilo over dagens veiing. Likevel er jeg da på skjema, så det er helt ok. Men hurraaaaaaaaa nå veier jeg faktisk UNDER det jeg gjorde da jeg kom tilbake (slank!) fra Australia. Hmmm, hvorfor har jeg fortsatt mage og store lår...her må det trening til.

 

Anyways. Var på fest på lørdagen ja, det gikk virkelig for seg. Hvem var det egentlig som IKKE klinte med noen?? Hehe, vi oppfører oss som en gjeng med fjortiser på fest, det er helt gale...men utrolig morsomt. Men nå er det slutt på fritidsaktiviteten for sommeren, så hva skal man ta seg til nå, mon tro...

 

Ellers har jeg i dag svart på mailen fra McDreamy (som han sendte på torsdag, er jeg ikke flink?). Så atter en gang sitter jeg og venter på svar. Aaaargh, jeg blir gal. Må prøve å få gjort noe fornuftig mens jeg venter...uff, tenk hvis han svarer nei nå :o Da er løpet kjørt. Og det må det ikke bli....angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...