Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Hei mini, så bra at du er tilbake. Gratulerer med avgjørelse om permisjon!! Gud, så spennende det blir. Kanskje vi må lage en tråd på fransk etterhvert? ;) Og røykeslutt står det respekt av. Jeg slutta i januar, jeg. Ikke at jeg røkte så mye, men jeg hadde blitt festrøyker ++ (dvs en til to sigaretter pr dag når det ikke var fest...). Heldigvis forsvant røykesuget av seg selv da jeg ble forelska. :) Og selv har jeg forandra status den siste tiden, også. Nå har jeg blitt samboer, gitt. Han flytta bare inn. Like greit, det. Han var jo det meste av tiden hos meg, likevel. :D Og det er faktisk rett så trivelig med en mann i huset, om jeg må si det selv!!

 

Jeg har vært bortreis de siste to ukene, med en uke på møte (med fire sultne mannfolk med sans for god mat og drikke, som stod for matlaginga... Gulp!), og en uke i syden (skikkelig kosemaksimering på alle fronter). Ergo har ikke vekta gått NED i det siste, nei. Faktisk har den gått så mye opp at jeg er på samme nivå som da jeg la inn første gangen. Haha... Velvel, det hører med til spillet, og det er i grunnen helt greit. Jeg følger i alle fall med, og kan passe på at det ikke sklir helt ut. Faktisk har jeg vært flink å trene underveis, så det er ikke der det ligger. Men maten.. Og drikken... Og snopet... Nam! :)

 

Nå er det tilbake til hverdag igjen!

 

Rapport:

uke 34: start 92: Magen full av snop, hodet fullt av gode intensjoner.

uke 35: mål 91,7 - 90,3: Mye "gratis", blir nok vanskeligere senere.

uke 36: mål 91,4 - 90,5: Sist uke var nok litt for god til å være sann, ja.

uke 37: mål 91,3 - 89,6: Det går rette veien, tross sjokoladefrotsing i helga!

uke 38: mål 91,0 - 90,5: Masse god mat heeele helga. Var egentlig verd det!

Uke 39: mål 90,7 - 90,0: Tja, det er vel greit, det.

Uke 40: mål 90,4 - 91,0: Ups, hva skjedde?

Uke 41: mål 90,1 - 90,0: Tilbake på sporet. Nå må jeg stå på for å klare neste uke!

Uke 42: mål 89,8 - ukesmøte med helpensjon sammen med sultne mannfolk...

Uke 43: mål 89,5 - sydenferie! Sol, sand og masse deilig mat!

Uke 44: mål 89,2 - 91,8: Oioioi... Som fortjent (og forventa). Nå blir det ingen kjære mor...

Uke 45: mål 88,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme

Skjønner ikke hvor vanskelig det har vært å komme tilbake i tralten igjen denne gangen?? Jeg har prøvd flere ganger å komme inn i det igjen, men ramla av etter bare noen dager. Konsentrasjonen og motivasjonen har bare vært tidvis tilstede, og det kommer man jo ikke langt av. Nå har jeg tatt meg sammen (igjen) og er på stram lavkarbo for tredje dag på rad, og nå SKAL JEG HOLDE MEG!

 

Veide meg for tre dager siden, da var jeg 77,8. I dag var jeg 76 blank. Men det er sikkert bare væskebalansen og slikt som tuller med meg. På mandag skal jeg føre inn vekt i tabellen min, det er den dagens vekt som teller.

 

Etter en gjennomgang av innholdet i skuffer og (kjøle)skap på kjøkkenet i går fant jeg ut at jeg måtte ta en skikkelig handlerunde. Ikke rart jeg ikke klarte å holde meg til lavkarbo - hadde jo ikke en eneste "riktig" matvare! Nå har jeg vært på Ica Maxi og handlet for 1100 kroner, det bør hjelpe på litt :) Har også bedt dem ta inn sukkerfri sjokolade og lavkarbo bakemiks og slikt, så får vi se om de gjør det.

 

Gleder meg til å komme ned til rundt 70 igjen, da følte jeg meg FIN. Føler meg ikke så aller verst nå heller, men synes virkelig det er schtøgt med den magen som henger utover sånn...blæh. Men den skal av! Nå skal jeg gå og fortsette mitt lavkarbokosthold, med en porsjon Fjordland pinnekjøtt og kålrabistappe - uten poteter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, noen ganger er det tyngre å komme igang enn ellers. Jeg er der, jeg også. Alt for mye som skjer på jobb og i privatliv. Sukk... Jeg flyter rundt samme sted som jeg "starta" for ei stund sida. Klarte i alle fall å avbryte oppover-trenden som jeg hadde for noen uker siden, ikke verst bare det. Om ikke annet, så har jeg treningen på plass for tiden. Det er bra! :D (Her gjelder det å holde positivt fokus).

 

Lykke til med neste uke!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest minimeinme

Jeg har laget meg en blogg! Det var vel uunngåelig, hehe. Har skrevet her inne i årevis, men sikkert bare en fjerdedel av innleggende har i sin hovedsak dreid seg om det de "skulle" handle om, dvs vekt og kosthold.

 

Hvis noen har lyst å følge meg på mitt nye tilholdssted, så kan dere finne meg på http://www.lifeloveandlowcarb.com/. Jeg skriver faktisk på engelsk foreløpig men slapp av det er ikke fryktelig komplisert av den grunn ;-) (Tenkte det kanskje var litt flere der ute i den store verden med interesse for vekt og kosthold i vår lille norske andedam...)

 

Det hadde vært utrolig koselig å få noen kommentarer på den nye bloggen, så ta turen innom og legg igjen en hilsen! Navn og bilde er selvsagt bare tull, men noe måtte jeg liksom hete... :)

 

Kan tenkes jeg stikker hodet innom her i ny og ne også, sånn av gammel vane. Gir ikke så lett opp, vet dere!

 

Klemmer til alle fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest minimeinme

Bare stikker hodet innom for å si hei. Store og viktige ting er i gjære. Jobben henger i en svært tynn tråd, jeg er på hakket til å si opp. Det er ikke lurt, men jeg MÅ gjøre det for å redde min egen mentale helse. OG jeg skal til Frankrike for å bo sammen med kjæresten min, i hvert fall frem til sommeren, reiser om ikke mange ukene. Aaaangst! Og ikke fordi dette er noe helt nytt (for det elsker jeg), men aaangst med tanke på økonomi og inntekt og alt det der. Hjelp hjelp hjelp, hjerteinfarkt, angst. MEN. Av og til trenger man å gi seg selv et kjempespark i rævva for å komme seg videre her i livet. Ikke sant, Snuppelure? Hvor er du? Jeg trenger deg til å komme og si at dette går helt bra og at du gjorde det samme selv og se på deg du er mye lykkeligere nå....iiiik! I morgen skal jeg marsjere inn på jobben, skru på den hersens datamaskinen, og skrive det oppsigelsesbrevet. Basta. Sikkerhet er ikke alt her i livet. Man bor i Norge, man ender da ikke opp på gata, heller. (Joda det er sikkert noen som gjør det også, men det skal litt til, da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest lizzie1

Begynner å savne deg her, mini.. legger inn kommentar for å dra deg litt opp igjen. Har lest om deg i mange måneder og du skriver meldig bra. Fenger godt og er imponert over stå-på viljen din. Håper jeg er like iherdig som det du har vært. Ikke gi deg!! (hva jeg skal si ang. det store "skremmende" steget å si opp jobben?- det var tøft av deg. Håper du klarer deg bra til du skal til Frankrike.-og etter) .Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
Gjest minimeinme

Hei på dere, hvis noen av dere fortsatt er her! Jeg gjorde det ja, jeg sa opp den skrekkelige jobben og har ikke angret et øyeblikk. Eller jo, økonomisk har det ikke vært enkelt, og er det fortsatt ikke. Men jeg er FRIIII fra den kjedelige, forferdelige, deprimerende dead-enden av en jobb. Det er faktisk viktigere. Nå er jeg - og har vært, mesteparten av det siste halve året - i Frankrike. Jeg skal fortelle mer om det siden. Håper dere alle har det bra, er slanke og fornøyde med dere selv både på langs og på tvers. Jeg har ikke mye godt å rapportere på vekt-siden, jeg har sløst vekk alt av fremgang og veier like mye som i begynnelsen. Buhu. Men man lærer så lenge man lever, jeg er på an igjen, what can I say, det ble mye trøstemat og lite aktivitet her en periode. Kan ikke gjøre noe annet enn å brette opp ermene IGJEN og denne gangen være ENDA mer forsiktig mot slutten, når jeg begynner å slappe av og tenke at alt er greit og at jeg bare kan putte i meg hva som helst igjen. For det kan jeg jo IKKE. Karbohydrater er FIENDEN, og kommer alltid til å være det.

 

Har nettopp startet (opp igjen) en liten blogg jeg har om matlaging. Man er jo i Frankrike, her er det mye godt å få tak i! Kikk gjerne innom og KOMMENTER, det er så trivelig! For de som har google-kontoer kan de bli "followers", da antar jeg man får oppdatering når noe nytt blir postet...

 

Adressen er http://www.lifeloveandlowcarb.com, men det blir mest low carb. Life and love'n tror jeg jeg sparer til her inne, jeg er visst for privat til å brette meg ut i en potensielt ikke-anonym blogg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

har jeg bursdag. Jeg blir 33. Jeg tror offisielt jeg kan si at det var ved 33 jeg begynte på mislike bursdager. Jeg - 33, liksom? Jeg passer ikke til det. Syns det kan stoppe på 32, jeg! I fjor mener jeg å huske at jeg var helt ok med å bli 32, men 33...og med dette mener jeg overhode no offense til de som er eldre enn 33, eller 43 for den saks skyld, jeg er fullstendig klar over at man kan være flott of fresh og i det hele tatt ei sveisen dame fordi om man ikke er purung. Jeg bare...er ikke helt kommet dithen at jeg liksom skal være i midten av 30-åra! Da skal man (i mitt hode) liksom ha landet litt, gjerne være i nærheten av noe som heter en god jobb etc. Jeg hadde jo alt det der (vel, god og god) men gav det opp. Ikke at jeg angrer, altså, langt ifra, men skulle ønske jeg kunne sveive alderen tilbake sammen med den sosiale statusen ;)

 

Jeg kan fortelle dere hva dette halvåret her nede i Frankrike har lært meg. Eller, det er jo bare at jeg nå har hatt tid til å tenke ut hva det egentlig er jeg vil. Jeg skal ta Master i journalistikk! (Alle opplevelser i livet fører til Rom, so to speak - noen som husker Journalisten min??) Og det har jeg tenkt å gjøre mest sannsynlig i London, fra neste høst. Søknadsfristen er 1. mars, så jeg har heldivis litt tid på meg. Og jeg GLEDER meg! Dette blir snadder! Men klart det koster jo, det er ikke slik som når man var 20 år gammel og kastet seg på studier for å "ha noe å gjøre på", nærmest. Denne gangen er jeg smertelig klar over at det koster å ha studielån som skal betales ned, at avstanden til sønnen min i Norge blir stor, at det tar tid og krefter og at jeg absolutt ikke er sikret jobb når jeg er ferdig. Men det er dette jeg vil! Og da skal jeg få det til! Sånn er det med den saken.

 

I dag skal jeg på kino og se den nye Woody Allen-filmen, "You will meet a tall dark stranger," hvis jeg bare kan få kontakt med kjæresten (franskmannen, ja :(. Han er på jobb og svarer ikke på telefonen...argh.

 

Uansett: Ha en fin dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Woody Allen-film, ja, samt en koselig get-together hos et vennepar i en nabo(lands)by her, med ost og skinke og vin-aperitif før kinoen. Gjett om jeg var heldig der, da! Jeg kunne jo faktisk spise det de serverte (jeg går på lavkarbo). I morgen kveld skal vi til Lausanne på restaurant med noen venner som har flyttet til København, men er tilbake på besøk. Og gjett hvor de hadde lyst å gå - på La Boucherie - "Slaktern"! Er vel rimelig å anta at de har en del kjøttretter der jeg kan spise, så heldig igjen, tror jeg :-)

 

Ellers laget jeg hjerteskjell à la marinière i går kveld, de kan også leses om på bloggen min om noen skulle ha interesse (på engelsk). Det var en interessant opplevelse!

 

Håper noen av "de gamle" dukker opp her inne, men for all del, nye/ukjente er hjertelig velkommen til å kommentere også.

 

Jeg har dessverre ingen vektrapport å komme med, for jeg har ikke fått kjøpt meg ny vekt ennå, men det kommer. Gledegruer meg litt til den veiinga, frykter det er oppimot 90 igjen :) Sukk.

 

Ellers ikke så mye nytt her. Har begynt å tenke litt på jula, bare, må se og få reservert billetter snart. Gleder meg til å se igjen sønnen min! Snakket med ham i dag (vi snakker sammen sånn annenhver dag), det går bra med ham, virker det som. Det går greit for min del også, men vet at når det har gått et par måneder begynner det å rive i hjertet, da måå jeg bare se ham igjen. Men det får jeg jo, til jul :-)

 

Ellers tenkte jeg på en liten utfordring til meg selv: Går det an å lage noe pepperkake-aktig som er lavkarbo?? Hadde vært gøy å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mini! Så herlig å høre at du faktisk dro avgårde til Frankrike. Jeg er litt misunnelig, men samtidig har jeg det helt ok her også - jeg har tre franske kollegaer, så jeg får holdt språket ved like.

 

Dette blir bare et kjapt hei, har det for travelt til å utbrodere akkurat nå, men velkommen tilbake, i alle fall. Skal ta en titt på bloggen din også etterhvert.

 

Kjempekos å se deg igjen!

Hilsen ex Tone32 (nå snart 37 og back to square one her også...)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hei mini! Så herlig å høre at du faktisk dro avgårde til Frankrike. Jeg er litt misunnelig' date=' men samtidig har jeg det helt ok her også - jeg har tre franske kollegaer, så jeg får holdt språket ved like.

 

Dette blir bare et kjapt hei, har det for travelt til å utbrodere akkurat nå, men velkommen tilbake, i alle fall. Skal ta en titt på bloggen din også etterhvert.

 

Kjempekos å se deg igjen!

Hilsen ex Tone32 (nå snart 37 og back to square one her også...)

:)[/quote']

 

Å heeei Tone, så koselig å "se" deg igjen - kjente deg ikke igjen med det nye navnet med det samme!! (Kveita??? Hva skal det bety, at du er stor, flat og ganske hvit?? ;-))

 

Hvordan står det til med motivasjonen din, da? Rede for å ta i et tak eller to? Kanskje vi kunne følge hverandre? Jeg er motivert og i gang, skal sette opp et skjema snart, må bare få tak i en forbaska vekt først.

 

Forresten var jeg på et digert supermarked her om dagen, hvor de også hadde en svær seksjon med kokebøker. Ikke EN, NADA, om noe som lignet lavkarbo engang. Her nede sulter de seg for å bli tynne. Mantraet er: Tjukk? Så spis mindre, da vel. Høres så lett ut, men er ikke det for meg, i hvert fall...

 

Ser jeg blir nødt å hamstre lavkarbo-produkter når jeg er hjemme til jul, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
heisann =)

 

Minimee leste det siste innegget ditt' date=' ville bare si at du finner sikkert lavkarbobøker på amazon.co.uk, der har de alt mulig.[/quote']

 

Jeg er griseblakk så blir nok hverken bokkjøp eller andre kjøp på meg før jeg får inn noen penger, i hvert fall :) Ville bare bemerke det merkelige fenomenet at lavkarbo ikke eksisterer her nede i det hele tatt. Men takk for tipset uansett!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

har vi vært på restaurantbesøk i Lausanne sammen med hans vennegjeng. De er veldig trivelige!! Spesielt det paret som var anledningen for at alle sammen møttes, de har vært på besøk hos meg i Molde (sammen med en hel gjeng) og har siden flyttet til Danmark. Utrolig koselige og søte mennesker, virkelig.

 

Dessverre er det nå ganske lenge siden jeg har snakket fransk i noen særlig grad, her i heimen går det i engelsk og ute i samfunnet har jeg jo nesten ikke beveget meg i det siste, i frykt for å bruke penger jeg ikke har (han betalte i dag, ja, måtte nok det, stakkars mann). Så jeg sporet litt av innimellom, men alt i alt trivelig uansett.

 

Men uansett, til poenget, eller à la point - som jeg i kveld har lært betyr medium stekt om biff og ikke "til poenget" :) Jeg klarte meg ytterst bra gjennom en kveld som for alle de andre betydde bakte poteter eller pommes frites til kjøttet, for ikke å snakke om desserter og cocktails etterpå. Joda, hun ytterst søte som har flyttet til Danmark ropte ut "er du på diett??" over hele bordet da jeg spesifiserte BARE grønnsaker til meg, takk, ingen poteter, men det har jeg nesten blitt vant til. Faktisk gjorde min kjære kjæreste det samme til mine potensielle svigerforeldre og svogere/svigerinner cirka tre setninger etter vi kom inn døren hos dem første gang. Merci beaucoup, liksom. Men sånn er det her. Alt i alt er de langt åpnere på dette med dietter og regimer enn hos oss, det er ikke noe å være flau for, liksom, det er bare en sånn ting de noterer, trekker på skuldrene for, kommenterer generelt om og går videre. No big deal. Hvilket jo er bra, men for en introvert nordkvinne kommer det som et sjokk hver gang: Man SNAKKER da ikke høyt om sånt, og i HVERT fall ikke foran menn!! Eller svigerforeldre!! Eller NOEN andre enn betrodde venninner!! Vel, vel.

 

Uansett, så jeg endte opp med å spise 5 kilo biff (føltes det som, denne restauranten er kjent for sine SVÆRT generøse porsjoner, gjett om jeg er glad for at jeg ikke fylte på med oppblåsende karbohydrater i tillegg), en del nydelige friske eh hva heter det...haricots verts...eh...sånne lange, grønne bønner, husker ikke navnet - som var marinert i noe deilig med masse hvitløk, pluss en dæsj ekte hjemmelaget bernaise (nå MÅ jeg lære meg å uttale det med s-en på slutten) og tre pittesmå glass rødvin (som omtrent ett stort?). Og en halv liter vann, minst. Som jeg var så smart å huske å bestille, hurra, jeg drikker alltid så mye til mat. Ja og grønn salat med en god vinaigrette til forrett, og kun kaffe til dessert (pluss EN teskje av kjærestens sitronsorbet, nam nam). Og ikkeno cocktails her i gården nei, det ble VANN, de hadde ikke Cola zero eller NOE sukkerfritt, hva i alle.... Så jeg føler meg FRYKTELIG flink, og er nå sikkert fryktelig mistenkt for å være gravid. Spesielt siden det kom annonsering av en graviditet og ett kommende bryllup under middagen (ingen av dem mine).

 

Men i hvert fall: Yay me. Det går an å være flink selv om man koser seg, til og med på restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I dette øyeblikket vet jeg at omtrent samtlige av vennene mine hjemme i Molde er på fest sammen. Her sitter jeg og matblogger (nytt innlegg på http://www.lifeloveandlowcarb.com/2010/11/farmville-food-gratinated-pattypan.html), kjæresten gikk og la seg før klokka ti, han var utslitt etter å ha vært på fjelltur i dag. Jeg var ikke med, jeg dro på fotosafari i stedet, hvilket var gøy nok det. Men et lite snev av hjemlengsel i dag.

 

Laget altså en kjempegod "pattypan squash" grateng i dag (noen som vet om et norsk ord for den grønnsaken?), og for å toppe det hele har jeg laget en kjempegod lavkarbo sjokoladekake etterpå. Så matmessig sett ingenting å klage på, annet enn at magen antagelig kommer til å ugge seg etter et litt for høyt inntak av maltitol (søtstoffet i sjokoladen).

 

Skal sette meg ned og se Grey's Anatomy, jeg. Blir kos det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg har lyst å begynne å trene, men økonomien er så fantastisk dårlig for tiden. Ja, jeg vet det går an å dra ut og jogge eller noe, men blaaaaargh....liker meg bedre på treningsstudio, faktisk. Eller, jeg liker å kunne måle fremgangen på en eller annen måte, og jeg har glemt igjen pulsklokka mi hjemme, buhu.

 

I hvert fall går det bra med maten. I dag lagde jeg aubergin"brød" (mer som en slags postei) som jeg serverte med tomatsaus til forrett. Til hovedrett ble det fylte tomater og auberginer, en smule "well done" :) Ups...jaja.

 

Sitter på nettet og sikler etter alle de utrolige tingene de lager der borte i statene, lavkarbo altså. Men vi får jo ikke tak i halvparten her i Europa, og i hvert fall ikke i Frankrike :) Og dessuten er jeg så farskens blakk, kom nye regninger i dag, men ingen penger med på kjøpet :-/ Sånn går det når man sier opp jobben. Håper det blir bedre tider snart! Blir vel det, før eller siden.

 

Ellers...rolig dag, må prøve å få gjort noe i morgen. Blir litt lat av å ikke ha noen jobb og rutine å gå til! Må komme meg ut, men uff i dag regnet det, kjipt vær. Å, forresten, kjæresten kom hjem med digital badevekt til meg i dag, jeg har mast om det i ukesvis og nå kjøpte han en til meg! Snillingen. Så i morgen den dag begynner veiingen!! Jippiiii....eh, eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Vel, litt gode nyheter i dag. Kommer litt mer penger inn enn jeg hadde trodd, pluss at jeg var 84,4 kg på den nye vekta i dag morges. Skjønt, gode og gode, fru Blom. Jeg så vel 70 blank-tallet i hvitøyet etter forrige runde med lavkarbo, kan ikke si at 14 kilo opp er noe å juble for.....:/ Men hvem har man å takke for de tallene? Seg selv, ja. Klaging og syting.....? Ikke store vitsen, tenk.

 

Med de litt-mer-enn-forventet-pengene som kommer inn nå, øker sjansene for at det blir London-tur på meg neste helg noe veldig!! Jeg har nemlig funnet et helgekurs i reisejournalistikk som jeg bare dør av lyst etter å få tatt, og nå får jeg det kanskje til! Det hadde vært noe det :-) Må telle litt på knappene først, bare. Tror kanskje det går! Oj, så gøy i så fall :-)

 

Ellers, laget en fabulously god gryte i dag, bare med dritdårlig, seigt kjøtt som jeg kjøpte på tilbud (aldri mer!!). Må lages om igjen med skikkelig kjøtt. Chilindron, tror jeg den het, fant en oppskrift på nett.

 

Snakket med Sønn i dag, det var koselig, vi hadde en bra prat. Han er så goooood :-) Gleder meg til å se ham igjen.

 

Også tilbrakte jeg mesteparten av dagen på et kjøpesenter borti høgget her med ei venninne. Vi lunsjet, skravlet og vindusshoppet, det var jo også koselig, selv om jeg ikke hadde råd til noe. Kjøpte noe mat og et par reisemagasiner til inspirasjon, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg er her fortsatt, still going strong. I går ble det et lite feilsteg, jeg var ute på kinarestaurant og der var det jo bare INGENTING som var helt karbofritt. Jeg spiste likevel mest kjøtt og grønnsaker, så jeg klager ikke, det ble ikke HELT gæernt. Og best av alt, det ser ut som jeg har ordnet meg en liten biinntekt for en stund! Jeg var på "networking coffee" (som ble til middag) og har kommet i kontakt med en eiendomsutvikler som trenger en til å rydde ut av og (overflatisk) pusse opp en leilighet for videresalg. Altså ikke noe sånn elektrisk eller vanskelige greier, men maling av vegger, muligens litt parkettlegging, den slags. Og siden jeg er ganske handy av meg (vil jeg våge å påstå, i hvert fall når jeg vil) ser jeg for meg at det er noe jeg kan fikse ganske greit. Fikk en mail i dag av han fyren, skal avgårde og se på leiligheten ("studio", altså liten leilighet) på tirsdag! Spennende. Endelig noen penger INN, ser det ut for :-D Fanken, en av de første tingene jeg må få kjøpt når det kommer penger inn, er støvletter! De jeg har nå er HELT utslitt, det går nesten ikke an å gå på dem lenger. Men buhu, jeg skulle jo ha slanke legger når jeg investerte i nye støvletter...well well. Neste år.

 

Jeg er kjempespent på om vekta har rikket seg neste gang! Vanligvis veier jeg meg jo i hytt og pine, men denne gangen blir det visst til at jeg venter, og jeg er dødsnysgjerrig :-P Håpe-håpe-håpe at vekta er snill! Bør vel ha håp om å kunne se 83-tallet nå :-D

 

I kveld skal vi til en bortglemt liten småby i Sveits og spise raclette (smeltet ost, kjøttmat og vanligvis brød, som jeg ikke skal spise nei) sammen med noen venner av kjæresten (og meg da, via ham). Det skal bli kos!! Heldigvis kan jeg spise ost! Og drikke litt rødvin...

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Både i forigårs og i går var vi borte på besøk. I går "måtte" jeg for høflighets skyld drikke litt sukker-vin, og spiste dessuten litt mais til middag, men ellers gikk det tålig bra. Hadde med meg sukkerfri sjokolade som jeg gumlet i meg mens de andre spiste sjokoladekake, så da måtte jeg jo forklare alt om dietten - igjen. Men, men, folk er forståelsesfulle, bortsett fra hun kjempetynne tyskeren som ironisk la ut om at "forskjell på beinbygning, nei det var baaare en myte, ja." Hallo, har hun sett seg (oss!) i speilet, eller?? Well well. Det er bare tynne folk som ikke har behov for å skjønne at ikke alt kommer an på hvor mye og ille man spiser.

 

I dag klarte jeg ikke å holde meg lenger. Etter å ikke ha vært på vekten siden tirsdag, fem dager, MÅTTE jeg bare i dag :-P Og resultatet var kjempebra! 83,3 kilo, ned 1,1 på fem dager! Er bare uke to for meg nå da, så regner ikke med det kommer til å fortsette slik. 800 gram i uka er fortsatt målet.

 

Ellers, ting holder på å ordne seg med jobb, og i dag var jeg på markedet i den lille byen her jeg bor og tok en hel masse bilder. Håper å skrive en reiseartikkel med tid og stunder, er i fotofasen ennå. Neste helg håååper (og tror) jeg det blir London på kurs i reisejournalistikk!! Wuhuuu :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Som du styrer på, da! Og gratulerer med fantastisk start. Det er jo imponerende. Og glem hun tyske, tynne, teite berta. Noen folk vet bare ikke hva de snakker om! ;)

 

Høres deilig ut å kunne meske seg meg ost og kjøtt! Selv har jeg funnet ut at jeg ikke klarer meg uten karbohydrater, så jeg må gjøre det ved å spise "fornuftig". Greit nok, man må finne ut selv hva som funker.

 

Ha en fin dag der sør!

:) kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...