Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Hehe... Høres kjent ut! Jeg sykler til og fra jobb for tiden. Det er egentlig veldig ok. Føler jeg har trimma litt selv om jeg ikke får tid til noe ekstra på ettermiddagen. Men dans er jo supertrim, da!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matvrak1

Så har jeg endelig fått oppdatert meg... Wow!! Heia Franskmann! sier jeg også...Du har vært kjempeflink fram til nå minimeinme; så jeg er sikker på at du greier å ta deg sjøl i nakken!!

 

Jeg kjemper videre... Har nettopp begynt med rockering trening igjen, noe som har ligget dødt i en tid. Denne gangen med en rockering som veier 1,7kg. og som slår skikkelig på mageflesket. Har tatt mål og skal måle meg etter en uke!!!

 

Og så en oppfordring til alle dere flinke damene her inne: Nyt høsten! Den er vakker her i Norge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4 - 73,9 - LIFE IS GOOO-OOOO-OOOOD

UKE 23: 73,7 - 73,5, med mensen

UKE 24: 73,0 - 72,2 DELMÅL 2 OPPNÅDD MED GOD MARGIN!

UKE 25: 72,3 - 71,6 til tross for myyyye god mat denne uka (besøk)

UKE 26: 71,6 - 70,9 - fortsatt en uke foran skjema!

UKE 27: 70,9 - 71,8! Kanskje kroppen holder mye vann pga varmen?

UKE 28: 70,2 - 70,5 Litt over skjema, men mye ned fra forrige uke i hvert fall

UKE 29: 69,5 - 69,7 Moldejazz! Mat-utfordringene står i kø...

UKE 30: 68,8 - 69,6 - Har skeiet ut både med øl og brød under jazzen

UKE 31: FERIE!!! 71,7

UKE 32: 71,0 - 71,0 med mens

UKE 33: 70,3 - 72!!!! O Du Store Røykeslutt!!!

UKE 32: 69,6 - 73,3!!! Paris-turen og fortsatt røykeslutt (og spiral?) setter sine spor...

UKE 33: 68,9 - 73,6!!! HUFF

UKE 34: 68 - MÅL

 

Klarte ikke ta meg sammen forrige uke, heller. Men i går var det atter en ny frisk, og dermed begynte jeg på lavkarbo igjen. Det er ganske hardt å komme inn i de gode rutinene igjen.....i forrige uke hadde jeg rett og slett noe som lignet på "binge-eating" - på karbohydrater!! En diger porsjon med lys spaghetti, kjøpepizza, sånne ting...men, men. Spist er spist og gjort er gjort. Nå må jeg bare hanke meg inn igjen før vekta viser 83 og ikke 73!! Skadekontroll....

 

Om nøyaktig en uke kommer KJÆRESTEN min (juhu :) ) på besøk fra Frankrike!! Glede, glede, glede seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kjærestebesøk er best i verden! :)

Skulle jo rapportere i dag, jeg også, men glemte helt å veie meg i morges. Jaja, får ta det i morra istedet. Hadde ei kose-helg hjemme hos mor og far, med store mengder lasagne, pizza og bamsemums, hehe... Men fikk en 5-timers fjelltur også, så da er det greit. Rapport følger som sagt i morra!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristinepine - babysteg er bra! :)

 

Da fikk jeg endelig veid meg, jeg også. Og som antatt så var nok resultatene fra sist uke litt vel gode. Det hadde nok også litt med at jeg hadde mensen forrige uke. (Som eneste menneske i verden blir jeg lettere da! Ler...) Tatt i betraktning at jeg kosa meg skikkelig i helga med både pizza og snop og potetgull (om enn i moderate mengder), så synes jeg resultatet er helt ok. Var også på trening igår, endelig, og det var faktisk kjempegøy, hurra!

 

Blid og glad og fornøyd Tone

 

Rapport:

uke 34: start 92: Magen full av snop, hodet fullt av gode intensjoner.

uke 35: mål 91,7 - 90,3: Mye "gratis", blir nok vanskeligere senere.

uke 36: mål 91,4 - 90,5: Sist uke var nok litt for god til å være sann, ja. :)

uke 37: mål 91,3 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini? Hvor har du blitt av? Jeg håper det er kjæresteri og svermeri som har tatt all tiden din!! :)

 

I mellomtiden bumper jeg tråden din med ukens rapport. Skulle egentlig rapportere i går, men da var vekta uvanlig høy pga litt magetrøbbel. Tallet var mye penere i dag, hehe... Hadde meg en skikkelig sjokoladesmell i helga, men ser ut til at jeg har "tålt det". Til helga som kommer blir det masse god mat og gode kaker. Jeg gleder meg, og skal smake på alt jeg har lyst på! Skal bare passe meg for å ikke å "gå berserk" og overspise.

 

Rapport:

uke 34: start 92: Magen full av snop, hodet fullt av gode intensjoner.

uke 35: mål 91,7 - 90,3: Mye "gratis", blir nok vanskeligere senere.

uke 36: mål 91,4 - 90,5: Sist uke var nok litt for god til å være sann, ja.

uke 37: mål 91,3 - 89,6: Det går rette veien, tross sjokoladefrotsing i helga!

uke 38: mål 91,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ja da var en ukes etegilde over! Kjæresten på besøk fra Frankrike hele uka....herregud som jeg har spist. I hvert fall føles det sånn, for vi har laget hjemmelaget, norsk tradisjonsmat hver eneste dag hele uka! Alt fra elgkjøttkaker til fårikål, laks og til og med hvalbiff. Men oj oj oj så kos vi har hatt det! Tiden bare FLØY forbi!

 

Sukk. Seriøst, jeg har et vanskelig valg å ta om ikke lenge. Should I stay or should I go? Studier i Geneve eller jobb i Molde?? Hva hvis jeg drar, begynner på studiet og det blir slutt mellom oss? Hva med barnet mitt som bor her? Kan jeg klare å se ham bare en gang i måneden?

 

(Og i en liten parantes: Legen er fortsatt ørlitegrann i bakhodet mitt. Fikk plutselig sms og flere mailer av ham i går/dag. Jeg prøvde å hinte litt om at det var noe på gang på kjærlighetsfronten, men når jeg leste mailen om igjen ser jeg at det kan tenkes han misforstår og tror det er HAM jeg snakker om!! Huff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha mini tilbake blant oss igjen! Høres ut som du har hatt en herlig kjæreste-uka. Ikke noe enkelt valg du står foran, nei. Men må du ta det så raskt, da? Kan du ikke ta deg god tid før du bestemmer noe som helst? Kommer vel kanskje an på når studiet begynner, forresten. Velvel, blir spennende å høre hvordan det går. Og legen... Best å holde seg laaangt unna! :)

 

Jeg for min del må sitte i skammekroken. Åt som en hest hele helga, og det vises godt på vekta i dag. :) Jaja, det betyr vel bare at jeg faktisk må gjøre en liten innsats, og at ting ikke går helt av seg selv (sånn som jeg satt og lata som at det skulle gjøre). Det gode er at jeg fremdeles ikke har falt fullstendig av lasset mht planen om å nå 85 før jul. Så da er det bare å skvette vann i ansiktet og våkne opp!

 

Rapport:

uke 34: start 92: Magen full av snop, hodet fullt av gode intensjoner.

uke 35: mål 91,7 - 90,3: Mye "gratis", blir nok vanskeligere senere.

uke 36: mål 91,4 - 90,5: Sist uke var nok litt for god til å være sann, ja.

uke 37: mål 91,3 - 89,6: Det går rette veien, tross sjokoladefrotsing i helga!

uke 38: mål 91,0 - 90,5: Masse god mat heeele helga. Var egentlig verd det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei Mini! Må du virkelig ta det valget så fort? Er det ikke bedre å se an hvordan dette utvikler seg før du forlater land og barn? Godt å høre at du fikk vist ham litt norsk mat! Falt det i smak hos ham, eller ble det kjedelig mat? ;) Innbiller meg at fårikål blir smakløst for en som er vant til det franske kjøkken...

 

Så til rapportering:

Vekten viste 62,5. det vil si at jeg fremdeles står stille på vekta. Det var ikke overraskende da jeg (igjen!) har en liten forstoppelse på gang. MEN! En stor gledelig nyhet er at cm raser av igjen. Nesten en hel cm i livet. Og jeg har på meg en olabukse som alltid tidligere har vært for trang øverst på lårene, men nå sitter den som et skudd! :) Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hei Mini! Må du virkelig ta det valget så fort? Er det ikke bedre å se an hvordan dette utvikler seg før du forlater land og barn? Godt å høre at du fikk vist ham litt norsk mat! Falt det i smak hos ham' date=' eller ble det kjedelig mat? ;) Innbiller meg at fårikål blir smakløst for en som er vant til det franske kjøkken...

 

Så til rapportering:

Vekten viste 62,5. det vil si at jeg fremdeles står stille på vekta. Det var ikke overraskende da jeg (igjen!) har en liten forstoppelse på gang. MEN! En stor gledelig nyhet er at cm raser av igjen. Nesten en hel cm i livet. Og jeg har på meg en olabukse som alltid tidligere har vært for trang øverst på lårene, men nå sitter den som et skudd! :) Jippi![/quote']

 

Tja, jo på en måte må jeg nesten det. Hvis jeg skal nedover passer det aller best å dra nedover i slutten av februar, da begynner det nemlig et nytt semester på universitetet der. Søknadsfristen er i begynnelsen av november for det studiet. Måtte nesten blitt sånn dersom jeg skulle begynt på masterstudiet jeg tenker på - det begynner nemlig til høsten igjen...

 

Jaja. Tenke, tenke. I mellomtiden har jeg hatt litt sms/mail-kontakt med legen igjen. Ikke fordi jeg har tenkt å gjøre noe med ham, altså (nå er jeg jo blitt sammen med franskmannen)! Men jeg har lyst å AVSLUTTE det på en eller annen måte. Sette et punktum. Men får ham jo ikke til å si noe sånt som at "du har helt rett, jeg ER faktisk ikke særlig interessert". Så det er vel fånyttes. Får bare fase ham ut, ser det ut til. Forresten innrømte jeg mer eller mindre i en av mailene at jeg har vært forelska i ham. Han svarte noe i en tekstmelding utover kvelden i går at han har blitt dumpa (av meg)...Venninna mi H mener dette er en "hyggelig" måte å si at det er greit at jeg har funnet en annen (ettersom han ikke er særlig interessert uansett). Kanskje hun har rett. Æ veit itj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, valg må tas hele tiden, men noen er litt vanskeligere enn andre. Lykke til med ditt, mini.

 

Ukentlig rapport en dag for sent for min del, glemte det helt av i går.

 

Rapport:

uke 34: start 92: Magen full av snop, hodet fullt av gode intensjoner.

uke 35: mål 91,7 - 90,3: Mye "gratis", blir nok vanskeligere senere.

uke 36: mål 91,4 - 90,5: Sist uke var nok litt for god til å være sann, ja.

uke 37: mål 91,3 - 89,6: Det går rette veien, tross sjokoladefrotsing i helga!

uke 38: mål 91,0 - 90,5: Masse god mat heeele helga. Var egentlig verd det!

Uke 39: mål 90,7 - 90,0: Tja, det er vel greit, det.

Uke 40: mål 90,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her har det vært stille den siste uken. ;)

 

Jeg legger rødmende inn ukens rapport. Helgekurs med masse god mat har satt sine spor. Og nå er jeg faktisk etter skjema! Hjelp! På tide å faktisk gjøre noe, ikke bare snakke om det. Satser på bedre resultat neste uke!!

 

Rapport:

uke 34: start 92: Magen full av snop, hodet fullt av gode intensjoner.

uke 35: mål 91,7 - 90,3: Mye "gratis", blir nok vanskeligere senere.

uke 36: mål 91,4 - 90,5: Sist uke var nok litt for god til å være sann, ja.

uke 37: mål 91,3 - 89,6: Det går rette veien, tross sjokoladefrotsing i helga!

uke 38: mål 91,0 - 90,5: Masse god mat heeele helga. Var egentlig verd det!

Uke 39: mål 90,7 - 90,0: Tja, det er vel greit, det.

Uke 40: mål 90,4 - 91,0: Ups, hva skjedde?

Uke 41: mål 90,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles veeeldig stille her. Vi får håpe det er et godt tegn. :(

Rapporterer som vanlig, så får vi se om mini kommer innom senere.

 

 

Rapport:

uke 34: start 92: Magen full av snop, hodet fullt av gode intensjoner.

uke 35: mål 91,7 - 90,3: Mye "gratis", blir nok vanskeligere senere.

uke 36: mål 91,4 - 90,5: Sist uke var nok litt for god til å være sann, ja.

uke 37: mål 91,3 - 89,6: Det går rette veien, tross sjokoladefrotsing i helga!

uke 38: mål 91,0 - 90,5: Masse god mat heeele helga. Var egentlig verd det!

Uke 39: mål 90,7 - 90,0: Tja, det er vel greit, det.

Uke 40: mål 90,4 - 91,0: Ups, hva skjedde?

Uke 41: mål 90,1 - 90,0: I riktig retning igjen.

Uke 42: mål 89,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ikke lett å skulle inn hit å rapportere når fokus bare har vært på helt andre ting enn vekt, trening og denslags! Vet ikke hva jeg veier nå, men 75 i hvert fall, antar jeg. Ligger på sofaen med influensa på trefje-fjerde dagen, men nå begynner det å komme seg litt, i hvert fall. Har kastet innpå en halv svær bestillingspizza fra Dollys i kveld.

 

Ellers har jeg vært på tur til Island med gjengen fra fritidsaktiviteten, det var kjempeartig! Ble noen rotblauter der, ja...herrejemini for en gjeng!! Forresten fikk jeg så mange komplimenter når jeg var der at jeg har spart opp for resten av året, hehehe. Morsomt.

 

Savner franskmannen min...og har mer utfartstrang enn noengang før. Så sånn er det med den saken.

 

Åssen står det til med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Nå har jeg satt igang igjen! Ikke et øyeblikk for tidlig, for da jeg veide meg sist gang var jeg 77,7 kilo!!! Aaaaaaaaaargh. Jaja, sånn er det. Heldigvis ventet jeg ikke til jeg var ÅTTIsju før jeg satte foten ned. Nå er jeg tilbake på lavkarbo, men kjenner jeg er litt ute av rytmen, må tenke meg om før jeg handler noe nå. Men kommer vel fort inn i det igjen, håper jeg.

 

Store nyheter, forresten! Jeg har søkt om et halvt års permisjon fra jobb!!! Fra februar neste år, for å reise nedover og være med franskmannen min, og dessuten ta fransk på universitetet. Juhuuuuuu. Tror jeg kommer til å få permisjonen innvilget, har vel egentlig loven på min side såvidt jeg forstår. Åh, dette blir gøy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hvor er dere alle sammen? Og Snuppelure, deg har vi ikke sett noe til på leeeenge her på denne tråden, i hvert fall....hvor er du? Tone32, så flink du er til å rapportere! Blir imponert, jeg :P

 

PS: Nevnte jeg at jeg har sluttet å røyke?? JUHU. Ikke røykt siden...juni? eller noe sånt. Juli, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er tilbake, ble stille en stund, er ikke alltid man har tid til å sitte inne på greteroede hele dagen, slik som jeg gjør.. hehe. Som du selv sier så kommer du nok fort inn i dette igjen.

For meg har det stått rimelig stille på vekta siden juni, er rundt 85-86 hele tida. Jeg er fornøyd med å holde vekta, men skulle gjerne vært nede på 83 før jul! Ellers er jeg kjempeglad for at jeg har fått trening inn som en viktig del av hverdagen min, det gir mye energi som jeg trenger om høsten (og ellers!)

Utrolig bra at du har slutta å røyke :P Gratulerer så mye med det!!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...