Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme

Spennende ting på gang i dag :) Var på treningsstudioet og tok disse testene sammen med han fyren som driver det. Eller altså - han testet meg, skal det være. Han var overrasket over hvor sterk jeg var! Jeg VISSTE det, jeg sa det faktisk til ham på forhånd også, at jeg tror jeg har anlegg for styrketrening, men at jeg er dritdårlig i løping og alt som har med kondisjon å gjøre. Men det gjorde meg så GLAD å få bekreftet det jeg trodde! Jeg ligger i øvre skikt i styrke for jenter, og var skikkelig sterk til å være helt utrent! På ett tidspunkt utbrøt han (sindige mannen) "jøss, du er jo skikkelig sterk, du jo!". Aldri har jeg egentlig vært flink til noe som helst av sånne fysiske ting, så det var bare utrolig kult å få høre. Løpinga var det selvsagt verre med, men den er visst lettere å trene opp enn styrken, så det mente han ikke skulle bli noe problem. Jeg skal begynne med...eh, hva heter det igjen....sånn 4 x 4 minutters løping....se, jeg husker ikke ordene for det engang. Intervall! Intervalltrening. Iflg mannen er visst 4 x 4 minutters løping like effektivt som 2,5 timers langdrag der man jogger/går med lavere intensitet! Wow, kult, tenkte jeg da - sparer meg masse kjedelig jogging på å trene intervall, hehe. Så nå skal mannen sy sammen et treningsprogram for meg, spesielt tilpasset min styrke og (manglende) kondisjon :) Jeg gleder meg faktisk, dette skal bli gøy! Nå får jeg noe å strekke meg mot. Han regnet med at jeg kom til å forbedre styrken min mellom 30 og 40% til jul. Det er ganske stilig! Og kondisen kommer til å forbedre seg masse...jeg er jo litt skjemafrik, så det er noe sånt som dette jeg trenger. Et ukentlig skjema der jeg skriver ned målsetningene mine. Også trenger jeg et langsiktig mål. Lurer på hva det skal bli. Antall kilo jeg klarer å løfte, kilometer jeg klarer å løpe? Kilo å veie? Ett eller annet, vi får se.

 

Forøvrig første røykfrie uke gjennomført med glans :) *klappe meg selv på skuldra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest matvrak1

Jeg er mektig imponert minimeinme du er jo så målrettet. Og røykestoppen er det bare å ta av seg hatten for!!! Skal bli spennende å høre hvordan skjemaet virker!

 

Jeg har kjempa videre mot meg sjøl i sommer. Vært skikkelig flink ang bevegelse, men har IKKE hatt intervall trening. Kanskje det er noe å tenke på.. Får følge med på hvordan det går med deg... Ellers har maten og snopet vært et begredlig kapittel.... Sjøltilliten har vært på bånn og det har ikke vært mye å rope hurra for... Nå skal jeg på 3 ukersferie med et bra opplegg ang mat, så jeg får håpe at det hjelper....

 

Jeg er i den situasjonen at jeg bruker snop som belønning, trøst, kjedsomhetsdreper.... Egentlig alt... Får satse på at ferien setter meg på andre tanker så ikke snopet får så stor plass i hodet mitt; magen min og for den sak skyld....

 

Uff, det blei deppende dette.... Egentlig så skulle jeg bare skryte av deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I dag har jeg søkt på ny jobb, og søkt om ett års utsettelse på studiestart (kom inn på journaliststudiet, men hakke råd til å dra :) ).

 

Skriver mer seinere! Skal se om jeg får presset inn litt trening før jeg skal hente poden hos pappan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Herregud jeg koser meg. Skulle lagt meg for lenge siden, men har sittet og chattet med franskmannen helt til nå, og dessuten oppdaget de nyeste platene til DeLillos på Spotify, samt fikk plutselig sånn koselig høstfølelse! For å gjøre følelsen helt komplett skulle jeg laget meg en kopp te og spist noen plommer fra plommetreet mitt og lært meg en ny sang på gitar, men det er kanskje *litt* seint nå. I morra begynner gutten min på skolen!!! Det betyr at jeg skal og må tidlig opp, men her sitter jeg altså. Jaja, jeg klarer en dag med trøtthet.

 

I dag har jeg vært FLINK! I tillegg til faktisk å få fingern ut og skrive og sende søknad på ny jobb, dro jeg faktisk på trening! Far til poden hadde ham hjemme i dag pga planleggingsdag, og jeg spurte så pent om han ikke kunne ha ham litt utover ettermiddagen. Og voila hadde jeg sust ned på treningssenteret og tatt meg en runde med styrketrening - alt i akkord med mitt nye treningsskjema. Nå trenger jeg bare en runde til med styrketrening denne uka, så er jeg i boks til neste uke (som er barnefri, dermed lettere å gjennomføre treningsopplegget). Det må bli på torsdag på en eller annen måte.....hm, har barn da....jaja, vi får se, er innstilt på å få det til.

 

Nå har jeg GANGSPERR! J'ai les courbatures!! :) Øve, øve, øve på fransken....driver og tar fransk språkkurs via iTunes for å friske opp skolekunnskapen, det er kjempegøy! Jeg hadde glemt hvor mye jeg digger å lære språk!! Blir det noe med franskmannen skal jeg i hvert fall garantere at jeg kommer til å bli flytende i fransk før eller senere :)

 

Åh, jeg håper jeg får den jobben jeg søkte på i dag! I så fall blir det nok ikke noe flytting til utlandet med det første for min del...med mindre jeg får tillatelse til å ta med meg jobben utenlands noen måneder i året, da. Det hadde bare vært så kult å bo i Frankrike halve året og resten her. Nomaden (flyttsamen?? hehe) i meg tiltrekkes av det konseptet.

 

Nei, får vel kanskje trekke mot senga, det begynner å bli seint. Skal sette på alt jeg eier og har av alarmer, det er i hvert fall sikkert. Hadde vært tragisk å forsove seg i morra! Huff ved tanken.

 

Natta alle koselige mennesker her inne! Nå er det natt, og høst :-)

 

A propos koselige mennesker: Hvor er du blitt av, Snuppelure?? Har du slanka deg helt bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg ser deg for meg og kjenner følelsen. Håper du kom deg opp uten alt for mye om og men i dag og at første skoledag for poden var en hyggelig opplevelse. Vi hadde den runden i fjor, og jeg husker godt den spente magefølelsen. Tenk så fort de vokser!

 

Jeg er imponert over treningsiveren din! Det er flott innstilling å få til selv om man er alenemor innimellom. Jeg utnytter timene han besøker kompiser eller er på fotballtrening. Og jeg er VIRKELIG imponert over røykeslutten.

 

Jeg var på vekta i dag og den viste 62,7kg! Da er jeg nede igjen der jeg var 1. august. Midjen var gått mer inn, den viste 77,5cm og så smal har jeg ikke vært på noen år, så det er veldig positivt! Jeg er veldig glad i dag, men også veldig støl. Styrketreningen på Friskis i går var noe tung kan man si. :eek: Har trøbbel med å løfte armene i dag. Men det er deilig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Wow Kristepine, det må da vel være rundt drømmevekta?? Jeg tenker 68 som målsetning, men innerst inne i hjernen lurer det et lavere mål, kanskje ned mot 62. Men ikke noe mindre enn det for meg, da blir jeg for tynn. Jeg er ganske bredskuldret og muskuløs (høhø, har jeg jo fått vite), så noe ned på 50-tallet og sånt blir nok altfor lavt for min kropp. Jeg har fortsatt litt mage, det irriterer meg. Ikke det at jeg tror den noensinne blir helt flat, men den trenger ikke bule sånn, heller. (Skjønt, den er latterlig mye mindre enn den var, heldigvis :))

 

Jeg kom meg opp i dag, trøtt som en sokk, men det gikk. Vi kom oss avgårde i omtrentlig riktig tid. Poden satt i bilen minst to minutt før jeg fikk på meg skoa, mot normalt, han som pleier å drøle til mamman klikker om morran. Gjett om han var spent!! Jeg koste meg i hjel, syntes hele seansen var ubetalelig! Opp og ta rektor i handa, og....artig. Virker som en god skole, koselige lærere og i det hele tatt. Alt vel så langt.

 

Nå skal jeg snart avgårde på høstens første fritidsaktivitet! Det blir kjekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Drømmevekta nærmer seg sakte men sikkert. Jeg er bare 160cm lav, så jeg har ikke så mye å fordele på. Sikter på å komme ned i 58. Men magen blir ikke flat. Det er den ikke konstruert til. :) Tross alt har man født et barn.

 

Koselig å høre om første skoledag. Det er en stor dag! Jeg syntes det var veldig høytidelig da barna gikk og tok rektor i hånda en etter en. :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Poden hos besteforeldrene, mamman sitter godt plassert i soffan og drikker rødvin sammen med en god venn som er på besøk fra Oslo (han sitter i telefonen akkurat nå, derfor denne snarvisitten innom). Koooooooooooooos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ikke fullt så kos da jeg våknet opp med en dundrende hodepine og generell ufyselig dagen derpå-form i dag....blæh. Jaja.

 

I morra tidlig reiser jeg til Pariiiiiiiiiiiiiiiiiis :) Hurra!! Gleder meg voldsomt :) Går og surrer rundt og prøver å pakke, men får det ikke helt til, føler jeg. Må bli ferdig før franskmannen logger seg på MSN, ellers blir det vel ikke gjort før langt på natt!

 

Kjøpte meg en snasen, kort strikkekjole i dag. Tror det blir den og høye støvletter til det første møtet på flyplassen i Paris i morra. Viktig med førsteinntrykk vet dere, hehe....her overlates ingenting til tilfeldighetene! Nei, nå MÅ jeg pakke ferdig.

 

Kos dere i helga - det skal i hvert fall jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg sniker inn på minis tråd, knis... Har vært borte lenge, fakstisk halvannet år. Men da jeg logga meg inn her igjen, så lå det en melding fra mini og venta. Kjempekoselig!

 

Jeg skjønner jeg har MYE lesing å gjøre for å få oversikt over mini-livet, for her skjer det saker og ting! Herlig! Et mini, je suis très jalouse si tu t'est vraiment trouvé un copain francais. J'en ai toujours voulu ! :) Men jeg klager ikke, har det fint med norsk kjæreste nå, jeg. :)

 

Selv falt jeg altså ut herifra for halvannet år siden. Jeg var så lei av GR, pluss at det hendte en del ting i livet mitt samtidig, så jeg hoppa av alt og la på meg ca 15 kilo i en fei. Det var fælt. Mentalt var det tøft, men fysisk... Fy søren så tungt det er å være tung! På det tyngste var jeg 98 kilo (mot "normalt" rundt 85). Jeg er 173 høy, så tåler en del vekt, men likevel...

 

I februar-mars i fjor hoppa jeg skremt og litt smådesperat på en sånn type kombinert pulver/lavkarbo-greie, og i løpet av noen måneder suste jeg ned til 83 kilo. Litt for lett litt for fort. Jeg vrir om på det og sier "Easy go, easy come". Det vet nok de fleste her. For da jeg nærma meg målet (80) ble jeg lei havna tilbake i gamle uvaner. Kombinert med ny, matglad kjæreste (jippi) og mye kos, så smalt jeg opp ni kilo igjen i løpet av året. Ups...

 

Nå sier jeg stopp, og satser på sunt kosthold og gode vaner. Kjenner jo GR menyen fra før, og vet ca hva jeg skal spise. Teller ikke kalorier, men fokuserer på sunn mat, faste måltider og holder meg unna godsaker (unntatt litt på lørdager). Dessuten er jeg i gang med trimming igjen. Heldigvis har jeg en snill kjæreste som støtter meg 100%. Nå er han helt med på opplegget, og har for første gang i sitt liv begynt å trene, han også. Hehe...

 

Mini sier jeg kan rapportere her hos henne, og det gjør jeg gjerne! Kjempekoselig! Kanskje dukker det opp flere gamle kjente etterhvert også?Veiedag tirsdag, tenkte jeg. Nå er jeg 92, og delmål 1 er fem kilo før jul. Pent og forsiktig! Har lært av tidligere synder. For å få til det så må jeg ned minimum 0.3 kg pr uke. Det høres absolutt overkommelig ut.

 

Rapport:

uke 34 - 92 - Magen full av snop, hodet fullt av gode intensjoner. :)

uke 35 - mål 91,7

 

Gleder meg til litt hyggelig tråding igjen. Det er så mange koselige mennesker her inne!!

 

Hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei alle sammen! Så morsomt at noen lurer på hvordan det gikk!

 

Ok, hvis det finnes noe slikt som en PERFEKT helg, så har jeg hatt det nå. (Bortsett fra at den var altfor kort) Jeg har sittet i andre etasje av en "open-top" turistbuss og tungeklina med franskmannen min slik at en gruppe koreanske (?) turister på gata tok bilde av oss!! Haha...Paris er kjærlighetens by, så det var vel et passende motiv kanskje :)

 

Hvor skal jeg begynne?? Vel, vi skulle altså møtes på flyplassen. Jeg skulle ta toget fra terminal 1 til terminal 2 og møte ham et sted der. Hadde nervene fint under kontroll og bare kose-gledet meg hele veien på flyet, men da jeg gikk på det toget mellom flyplassterminalene....fem stopp igjen til jeg treffer ham, fire stopp, tre, to, en.....hjeeeeeeeeeelp! Gjett om jeg var passe svett i håndflatene!!! Men det var jeg nok ikke helt alene om, heldigvis ;-) Han var akkurat på vei ned rulletrappa til perrongen da jeg gikk ut av toget, og selv om det var masse folk der, så vi hverandre med en gang (jeg hadde hatt litt angst for at vi på en eller annen mystisk måte ikke skulle kjenne hverandre helt igjen, selv om vi har cammet nå i over en måned). Det var bare å slippe bagasjen rett ned og gi hverandre en laaaaaang klem....noen små kyss ble det også, midt mellom alle folkene som hastet frem og tilbake rundt oss. Så tok vi toget inn til byen og fant frem til hotellet. Praten gikk fullstendig uanstrengt, vi har jo snakket sammen ørti ganger både på telefon og via kamera/mikrofon, så det var liksom ikke så enorm stor forskjell, annet enn at vi nå befant oss på samme sted.

 

På hotellrommet ble det litt klinings og...kremt...diverse, det var på nære nippet at vi ikke hadde oss der og da (fint uttrykk det der, forresten, "å ha seg"...mens franskmennene sier "faire l'amour"....:)) Men vi fant ut at vi skulle få sett litt av byen og ikke minst bli litt bedre kjent sånn i virkeligheten, så ut dro vi. Turistbuss rundt hele byen, spaserte kjempelangt, så Eiffeltårnet, vandret langs Seinen og kikket på bruktbok-bodene, dro på brasserie og spiste lunsj...det aller meste hånd i hånd og småkyssende hvert øyeblikk vi kunne :) På kvelden dro vi på en koselig restaurant som hadde litt sånn "landsens" mat fra Bourgogne (hvor han kommer fra). Der spiste jeg SNEGL for første gang i mitt liv. Jeg måtte bare gjøre det, for han sier at når (ja, han sier NÅR) han skal introdusere meg til foreldrene sine kommer de til å servere escargots, altså snegler - for å se om jeg er noe til koneemne, hehehe. Overraskende nok smakte det jo helt kurant, men samtidig - YUK - det er SNEGL!! Dessuten smakte jeg foie gras (gåselever), hvilket var greit nok, kanin til hovedrett (!), tartiflette (ligner på gratinerte poteter med baconbiter), crème brulée, kir (solbærlikør) og anislikør, for ikke å snakke om lokal vin fra Bourgogne....tror jeg skulle klart å overleve det kostholdet der, asså, hehehehe.....

 

Dagen etter stod vi opp seeeeent (av naturlige årsaker, hehe), så klokka var allerede utpå ettermiddagen da vi kom oss i gang. Den dagen gikk med på å besøke en liten brøkdel av Le Louvre, så jeg fikk i hvert fall sett Mona Lisa! Det var kult. Ellers spaserte vi rundt i gatene igjen, jeg debuterte med å (prøve å) snakke fransk littegranne (klarte å få kjøpt meg en crêpe (pannekake) med sukker og Grand Marnier. Lavkarbo? Nei det har vi IKKE hørt om.). På kvelden var det nytt restaurantbesøk, vi fant en koselig en i en liten bakgate, så vi satt utendørs klokka ti-elleve på kvelden i sikkert 25 grader og snakket, drakk vin og spiste god mat, og diskuterte allverdens temaer...rundt oss satt folk og snakket fransk, og svartkledde kelnere løp rundt og knuste tallerkener innimellom, hehe...Paris lever litt opp til sitt rykte både som kjærlighetens by og som travel storby, synes jeg - je l'aime!

 

Vel. Så...han spurte meg om jeg hadde lyst å være kjæresten hans på ordentlig, og jeg svarte ja! Om to uker kommer han for å være hos meg en uke. Det er klart at en slik helg som vi har hatt nå er fint til å danne seg et førsteinntrykk av personen, men for å komme nærmere inn på livet må man oppleve litt hverdag sammen. Gleder meg skikkelig til han kommer, jeg har tenkt å introdusere ham for det beste min del av landet har å by på, spesielt dersom det blir fint vær. Han er kjempeglad i å gå i fjellet, så jeg skal planlegge en fin tur til en turisthytte, har jeg tenkt. For ikke å snakke om at vi skal ut og fange krabber, lage masse god mat (oj, jeg kommer til å slite med å holde vekta, merker jeg.....uff), treffe vennene mine og mye mer.

 

Hvis jeg skal si noe negativt, så må det være det at jeg sliter litt for å slippe meg 100% inn i dette følelsesmessig. Grunnen til det er at hvis vi skal være sammen, involverer det noen heftige livsforandringer, og det virker liksom litt fjernt, hypotetisk nesten. Jeg har litt problemer med å virkelig tro på at noe sånt kan være mulig. Dessuten, han dumme, treige lege-mannen dukker av og til opp bakerst i hjernebarken min, selv om jeg gjør mitt beste for å vifte ham bort så snart det skjer. Han må jeg jo bare glemme så snart det lar seg gjøre! Har forresten ikke hørt noe fra ham på et par uker. Ikke siden han tilsynelatende fikk angst og stakk. Så den er vel grei uansett. Dersom han skulle finne på å ta kontakt igjen, må jeg virkelig bare holde hodet kaldt!! Angst. Bedre om jeg ikke hører mer fra ham, så slipper jeg den fristelsen.

 

Ellers - røykeslutten holder! Hva er det nå, dag 12 eller noe sånt? Kjenner mindre og mindre abstinenssymptomer. Har nå nettopp gått gjennom tax free-en uten å kjøpe en kartong, hvilket jo er ganske flinkt :) Jeg sitter på Gardermoen og venter på flyet mitt videre akkurat nå, derfor så langt innlegg, for jeg har masse tid å slå ihjel...

 

Så det var helga mi! Håper alle har hatt det bra mens jeg var borte (ikke at det var så lenge, men...hehe)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh - her har jeg holdt pusten gjennom hele innlegget (og det er langt!) for å se hvordan det endte! Spennende!

 

Her er mine forslag/kommentarer:

1) Drit i legen.

2) Prøv franskmannen - går det så går det. :)

3) Du er knallflink med røykeslutten. Fortsett med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrullemor

liv du har for tiden, Mini. Blir nesten misunnelig jeg. Og hvis det er meningen

dere skal ha hverandre, så blir det sånn vet du. Kanskje han vil flytte til Norge etter å ha sett vårt vakre land, og da løser det seg med poden din og alt mulig.

Spennende lesing er det i alle fall, og det hadde ikke vært meg i mot, å vært i din sko en helg....

 

Legen din er jo så treig at han kan skylde seg selv vet du, men han skjønner nok ikke hva han går glipp av.... Uansett, ikkenorsk er veeeldig spennende da...

 

Bonne chance!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Høres som en fantastisk helg!! :)

Jeg tar det som et sunnhetstegn at du har noe realistiske tanker oppi alt dette her. Du er også mor. MEN:

1)Drit i legen. Han har hatt plenty av sjanser

2)Hvis det er meningen at du skal være med franskmannen, så finner dere ut av det. Langdistanse fungerer også en stund. Og tenk for en fordel poden får når han blir tospråklig! :)

3) Jeg er virkelig dødsimponert av at du gikk forbi taxfree'n!!

 

Og snegler er godt! Du må bare glemme at det er snegler du spiser. :) Selv om det ble mye god mat og godt drikke, så ble det jo litt trim også? :) he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4 - 73,9 - LIFE IS GOOO-OOOO-OOOOD

UKE 23: 73,7 - 73,5, med mensen

UKE 24: 73,0 - 72,2 DELMÅL 2 OPPNÅDD MED GOD MARGIN!

UKE 25: 72,3 - 71,6 til tross for myyyye god mat denne uka (besøk)

UKE 26: 71,6 - 70,9 - fortsatt en uke foran skjema!

UKE 27: 70,9 - 71,8! Kanskje kroppen holder mye vann pga varmen?

UKE 28: 70,2 - 70,5 Litt over skjema, men mye ned fra forrige uke i hvert fall

UKE 29: 69,5 - 69,7 Moldejazz! Mat-utfordringene står i kø...

UKE 30: 68,8 - 69,6 - Har skeiet ut både med øl og brød under jazzen

UKE 31: FERIE!!! 71,7

UKE 32: 71,0 - 71,0 med mens

UKE 33: 70,3 - 72!!!! O Du Store Røykeslutt!!!

UKE 32: 69,6 - 73,3!!! Paris-turen og fortsatt røykeslutt (og spiral?) setter sine spor...

UKE 33: 68,9

UKE 34: 68 - MÅL

 

OK, nå er det ikke noen tilfeldighet lenger, dette går helt feil vei. Denne uka blir det derfor tilbake på lavkarbokjøret, jeg skal ned under 70 igjen. Basta. Begynner NÅ. Dessuten blir det dansing i kveld, deretter styrketrening to ganger i løpet av uka. Det gleder jeg meg faktisk til. Eller, gleder meg til fremgangen, ikke nødvendigvis så mye til selve treninga, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
liv du har for tiden' date=' Mini. Blir nesten misunnelig jeg. Og hvis det er meningen

dere skal ha hverandre, så blir det sånn vet du. Kanskje han vil flytte til Norge etter å ha sett vårt vakre land, og da løser det seg med poden din og alt mulig.

Spennende lesing er det i alle fall, og det hadde ikke vært meg i mot, å vært i din sko en helg....

 

Legen din er jo så treig at han kan skylde seg selv vet du, men han skjønner nok ikke hva han går glipp av.... Uansett, ikkenorsk er veeeldig spennende da...

 

Bonne chance!![/quote']

 

Hihi, ja jeg må le litt selv...hadde aldri trodd jeg skulle komme til å reise til Paris for å treffe en mann! Nå bor ikke franskmannen min i Paris altså, han bor i en liten småby ikke så langt unna Geneve (Sveits), men på den franske siden av grensen.

 

Jeg tror han hadde likt seg godt i Molde, og han er langt i fra uvillig til å flytte på seg. Problemet er bare det at han har en veldig spesiell utdannelse (doktorgrad!)og type jobb, så denslags finnes nok antagelig ikke i Molde. Og han har en stabil, godt betalt jobb der nede, så det ville jo vært kjempeteit å si opp den for å jobbe deltid i et gatekjøkken i Molde, liksom...men han tenker at han kan gå ned i stillingsprosent, slik at vi kan tilbringe 3-4 måneder i Norge/Molde sammen om sommeren, sammen med min sønn. Men foreløpig er alt dette bare på tankestadiet, vi får se.

 

Forøvrig traff jeg ham via en online datingside. Han bare la merke til en liten ting på profilen min som han syntes var morsomt/interessant, så sendte han meg en enlinjes epost. Var ingen baktanke, bare sånn "haha så morsomt at du også liker det". Dette var i fjor høst. Så gikk det en og annen sånn kort mail frem og tilbake, av og til med måneders mellomrom - hva var vitsen, liksom, han bor der og jeg bor her...men så addet vi hverandre av en eller annen grunn på MSN, så Facebook, så ble det chatting med webcam, så telefon/mikrofon...så til slutt møttes vi altså. Det ble en naturlig og fullstendig utilsiktet progresjon i det hele :)

 

Nå er jeg på jobb og skal pakke 500 brev....BLÆH. Men mens jeg gjør det skal jeg høre på franskkurset mitt via iTunes :)

 

Forresten: Tone32 (og andre som har lyst) velkommen (tilbake) til tråden, kommenter og registrer i vei - skravle gjerne i vei om løst og fast i ditt eget liv!! Jeg kommer ikke alltid til å kommentere tilbake, men leser alt! Superkoselig med noen andre også her inne, da blir det mer liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, nettdating som går bra. Slikt liker man å høre om. Jeg prøvde meg, jeg også, men uten hell. Men venninna mi fikk det til. Dermed flytta hun til Mo i Rana. Det var jeg ikke helt fornøyd med, men det er jo flott at HUN er fornøyd. :)

 

Og takk for velkomsten mini. Jeg stikker innom en tur nå og da, og kommenterer og rapporterer litt. Er jo hyggelig å være tilbake blant kjente igjen. Og så er det jo så mye spennende som skjer her! Bedre enn noen såpeopera. Håper selvfølgelig på romantisk og lykkelig slutt. :) Jeg sier forresten også "gå for franskmannen!" Alt ordner seg, om man bare en innstilt på det. :)

 

Tjobing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Da har jeg vært på dansing, ble god og svett, men kjenner at pusten er mye bedre nå enn da jeg røykte!! Hurra :) Gøy og kjenne at man får det til også. Jeg dansa med en litt eldre mann (slutten av 50-årene?), han hadde jeg kjempegod "dansekjemi" med. Ikke alle som er like enkle å danse med - det er for eksempel en fyr på min alder der som er kjempetrivelig og entusiastisk og gjerne danser med meg, men han er så utrolig "all over the place" med armene at jeg blir jo helt gæern. Han er helt lealaus :)

 

Ellers misset jeg franskmannen på MSN i kveld :) Han hadde lagt seg da jeg kom hjem fra dansinga nå for ikke så lenge siden, buhu.... Har blitt vant til å skravle med ham på MSN hver kveld, så føles helt tomt når han ikke "er" her. Jaja...sukk.

 

Jeg har forresten klart meg ganske bra mht. mat i dag. Spiste en del nøtter på jobb i dag, det ble kanskje litt mye, men tror likevel jeg har holdt meg relativt greit innenfor grensen. Skal ta meg et kyllinglår til kvelds. Nå satser jeg lavkarbo, dansing, noe løping (får se, kan bli vanskelig på lavkarbo) + styrketrening to ganger i uka, det må da for fader hjelpe både på formen og musklene.

 

Ellers, stort sett på alle andre områder i livet er alt kaos nå. Det er trening, kosthold og menn (og barn, annenhver uke) som har vært prioriteten nå. Klesvask og plenklipp, for ikke å snakke om regningsbetaling (grøss) har vi IKKE sett noe til, nei. Må skjerpe meg. Men det tar vi i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med dans, mini. Var super-aktiv salsadanser før, men nå har jeg rett og slett verken tid eller overskudd. Savner det litt, men tenker at jeg kan ta det opp igjen senere om jeg får lyst. :)

 

Tirsdag og rapportdag for meg. Og det starter bra. Veide meg jo inn til 92 kilo forrige tirsdag, og i dag viste vekten 90,3. Som erfaren slanker vet jeg jo at den første uka er lett, men det føles godt likevel. Har ikke talt kalorier, men spist sunt og godt. Et par sjokoladebiter på lørdag, blittelitt iskrem til dessert på søndag. Og et lite stykke marsipankake i bursdag i går. Det tillater jeg meg. Men kake bare når det er spesielle anledninger, kose-seg-sjokkis bare på lørdager, og dessert bare søndager. Greit, det.

 

Ha en fin dag, alle sammen :)

Tone

 

Rapport:

uke 34: start 92 - Magen full av snop, hodet fullt av gode intensjoner.

uke 35: mål 91,7 - 90,3 - Mye "gratis", blir nok vanskeligere senere.

uke 36: mål 91,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk bra referat fra Paris-turen din. Det hørtes utrolig koselig og gøy ut, og ROMANTISK :) :)

Så kult! Håper det blir dødskoselig når han kommer til deg i Molde! Ønsker deg lykke til. Det er jo veldig kjekt ja, at dere får oppleve litt hverdag sammen og han får se deg, ditt liv, barnet ditt osv.

Og jA, jeg sier som flere andre her:

1. Prøv å drite i legen..

2. men hvis du innerst inne er forelska i ham, så er det jo ikke akkurat så lett å bare ignorere ham! :D Men heia franskmannen akkurat nu!

3. Du er SÅ flink med røykeslutten din! Stå på!

 

Spennende å lese om deg!

 

PS. Flink til å trene og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...