Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4 - 73,9 - LIFE IS GOOO-OOOO-OOOOD

UKE 23: 73,7 - 73,5, med mensen

UKE 24: 73,0 - 72,2 DELMÅL 2 OPPNÅDD MED GOD MARGIN!

UKE 25: 72,3 - 71,6 til tross for myyyye god mat denne uka (besøk)

UKE 26: 71,6 - 70,9 - fortsatt en uke foran skjema!

UKE 27: 70,9 - 71,8! Kanskje kroppen holder mye vann pga varmen?

UKE 28: 70,2 - 70,5 Litt over skjema, men mye ned fra forrige uke i hvert fall

UKE 29: 69,5 - 69,7 Moldejazz! Mat-utfordringene står i kø...

UKE 30: 68,8 - 69,6 - Har skeiet ut både med øl og brød under jazzen

UKE 31: FERIE!!! 71,7

UKE 32: 71,0

UKE 33: 70,3

UKE 32: 69,6

UKE 33: 68,9

UKE 34: 68 - MÅL

 

Jajamennsann - levd skikkelig godt en stund nå, det ble to kilo opp det, gitt. Men, spist er spist og godt var det :D Så nå er det bare å brette opp armene og fortsette de siste ukene til målsetningen er nådd. Jeg depper ikke et sekund, avgjørelsen om å ta fullstendig ferie fra kuren ble tatt med åpne øyne. Klar for ny dyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme

Herregud - sittet oppe og chattet med franskmannen til 5 om morgenen, og begge skal på jobb i morgen (dag!)...

 

Bra jeg har gått ned i vekt, for hvis dette fortsetter i samme tempo skal jeg gifte meg neste sommer!!! Må komme inn i brudekjolen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ok, nå har jeg sittet oppe og chattet med franskmannen igjen. Om to uker skal vi altså møtes i Paris. Ting går meget bra på den fronten og alt virker lovende, mildt sagt. Så hva gjør jeg logisk nok da? Inviterer legen hjem på middag, ja....herlighet, asså. Det er bare det at jeg ikke får ham helt ut av hodet, selv om jeg har en helt fantastisk flott fyr interessert som faktisk VIL noe. Jeg MÅ liksom pirke borti det der likevel. Javel, så jeg sendte ham faktisk tekstmelding i dag (legen) og inviterte ham HJEM til MEG på middag og film i morgen kveld...uæææææ. Han svarte et slags ja, med retrettmulighet (noe om at han ikke hadde helt oversikt, men trodde han kunne). Så vi får se hva det blir til. Det beste og enkleste hadde i grunnen vært om jeg holdt meg helt unna ham til det ble 100 % klarhet i om det blir noe reelt med franskmannen eller ikke. Men det skal ikke være fullt så enkelt, skal det vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Han kom! Var på besøk i går kveld og natt helt til klokka ble 4 :) Fortsatt ikke noe klinings, men nå begynner vi å bli bedre kjent og nærme oss litt mer intime samtaleemner enn før i hvert fall :D Det var kjempekoselig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Han kom enda en gang på besøk i går kveld! Uannonsert, plutselig er han bare på døra mi, og jeg holder på å få hjerteinfarkt....jeg hadde sendt melding om han ville være med på kino, jeg da. Ble aldri no mer snakk om den kinoen, den var jo uansett bare et påskudd for å få være sammen med ham, hehe....

 

Også koselig i går, vi fotflørta litt og jeg hadde hånda nesten innunder låret hans til slutt, men akkurat da jeg håpet at det skulle utvikle seg til noe mer (klinings) fant han ut at han måtte dra. Forferdelige a-mennesker asså, klarer ikke holde øynene åpne etter klokka elleve om kvelden med mindre de har sovet middagshvil! Jaja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Dette er seriøst den mest spennende tråden på hele forumet! :D

Men jeg skulle ønske den forbaskede legen var litt mer frampå. Jeg heier på franskmannen! :)

God tur til Paris, kos deg masse og ikke tenk på oss her hjemme! Hi hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4 - 73,9 - LIFE IS GOOO-OOOO-OOOOD

UKE 23: 73,7 - 73,5, med mensen

UKE 24: 73,0 - 72,2 DELMÅL 2 OPPNÅDD MED GOD MARGIN!

UKE 25: 72,3 - 71,6 til tross for myyyye god mat denne uka (besøk)

UKE 26: 71,6 - 70,9 - fortsatt en uke foran skjema!

UKE 27: 70,9 - 71,8! Kanskje kroppen holder mye vann pga varmen?

UKE 28: 70,2 - 70,5 Litt over skjema, men mye ned fra forrige uke i hvert fall

UKE 29: 69,5 - 69,7 Moldejazz! Mat-utfordringene står i kø...

UKE 30: 68,8 - 69,6 - Har skeiet ut både med øl og brød under jazzen

UKE 31: FERIE!!! 71,7

UKE 32: 71,0 - 71,0 med mens

UKE 33: 70,3

UKE 32: 69,6

UKE 33: 68,9

UKE 34: 68 - MÅL

 

Jeg serverte jo lasagne til legen på fredag og i går var jeg på kakebesøk hos mormor, så uka har ikke akkurat vært helt lavkarbo. Men 700 gram ble det likevel, gitt...

 

Målsetningene nå fremover er for det første å slutte og røyke, og dernest å ta opp treninga igjen. Må vel være litt lettere å trene nå som nesten 20 kilo er borte?

 

Kristepine: takk takk, jeg kommer nok til å kose meg storveies i Paris, selv om det blir litt nervepirrende å møte franskmannen for første gang.... Vet ikke helt hvem jeg heier på, jeg....begge er så kjekke! En stakkar klarer jo ikke bestemme seg! Og uansett er jeg ikke sikker på om interessen er like stor i retur fra legen, tror ikke han helt har bestemt seg om han er med eller ikke. Eller så er han bare ekstremt sjenert. Sukk, jeg vet ikke. Han sier jo noen "rare" ting innimellom da, som "tror du vi sitter her om 30 år og diskuterer (hva-det-nå-var-vi-snakket-om)"... Akk, jeg skulle ønske jeg klarte å bestemme meg. Men hadde han vært mer frempå hadde jeg jo valgt ham for lenge siden. Så det er hans egen feil at jeg har måttet finne meg en franskmann så lenge, hihi :)

 

I morra skal jeg gå og få satt inn hormonspiral!!! Gruer meg litt, men jippi! Ikke mer mensen (i hvert fall etter noen måneder), ikke mer stress med å huske piller eller mens som kommer til alle merkelige tidspunkter i måneden hvor det passer aller minst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Gratulerer med nedgang!

 

Og lykke til med røyken. Jeg har nå vært røykfri i over et og et halvt år. Det som til slutt hjalp meg var tanken på å være røyk-fri og leve et røykfritt liv. (Positivt) Og kutte tanken om å slutte å røyke, kutte røyken, uten røyk. (Negativt) Boken endelig ikke-røyker hjalp også i beslutningsprosessen, selv om jeg ikke kan gi den all ære. Men det var en prosess. Jeg klarte å stoppe meg selv fra å skli helt ut igjen hvis jeg sprakk og tok en røyk. Det er litt det samme som å slanke seg. alt er ikke kjørt selv om du spiser et kakestykke. selv om nikotin er litt mer avhengighetsskapende. :) Men hodet må være med hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill1978

Heidu

Ser du har holdt på noen uker du også. Du hadde lagt igjen en liten oppmuntring på min side så jeg tenkte å hilse på her inne.

Trenger så sykt sårt et spark bak og en dobbel dose motivasjon!

Et godt tak i nakkeskinne hadde heller ikke vært å forakte.

 

Lykke til nedover igjen du også!

 

___________________________

min verden av tanker

http://aylasmoments.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Åh....litt av en dag. Min første helt røykfrie dag på årevis... I tillegg begynte jeg dagen med gynekologtime. Skulle sette inn hormonspiral. Visste det kunne komme til å gjøre litt småvondt...endte med at jeg besvimte og måtte sitte med hodet mellom knærne på legekontoret en halvtimes tid. Ble skikkelig kvalm og uvel, karret meg ned på butikken og kjøpte Ibux, kjørte hjem (under tvil) og rett i seng. Sov 4 timer! Når jeg våkna igjen var jeg bedre, men føler fortsatt et ubehag i underlivet...æsj. Og samtidig har jeg jaggu begynt å få vondt i halsen :-/

 

Lykke til både Kristepine og Lill! Både i går og i dag hadde jeg tenkt meg på treningsstudio, men får liksom ikke helt ut fingeren og satt i gang. I dag hadde det uansett vært uaktuelt. Forresten har jeg også den Endelig ikke-røyker-boka, driver og leser den nå.

 

Var forresten 70,1 kg i dag, den vekta går veldig opp og ned om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill1978

Jeg sitter her og er glad jeg gjorde kort prosess og har sterilisert meg...

Forstår at det ikke passer for alle men er kjempeglad for at jeg slipper å sette inn diverse ting i kroppen.

All ære for at ikke du sprakk på røyken.

 

Og du som snart ser det magiske 6-tallet først da! Gud som jeg gleder meg til å komme dit...! :-)

 

 

 

______________________________________

min verden av tanker

http://aylasmoments.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Men i dag er alt så meget bedre :-) Fortsatt røykfri og fin! Sitter her nå i treningsklær og kvinner meg opp til å dra ned på treningsstudioet. Prøver å huske hvor fantastisk jeg føler meg etter en treningsøkt....den dørstokkmila er jammen lang, men i dag skal den overkommes! Får vel bare innse en gang for alle at den eneste som kan få meg i form, er meg sjøl og min egen innsats...må "bare" laste over noe musikk til mobilen før jeg drar, hehe....(det er alltid noe som må gjøres først :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Mobilen er i ulage, så noe treningsmusikk ble det ikke, nei. Men kom meg avgårde!! Hurra, første gang på flere måneder! Sist gang jeg hadde en raptus kom jeg så langt at jeg kunne jogge sammenhengende i en halvtime...nå er jeg nede i 10 minutter :-/ Men, men. Er vel ikke så veldig mange ukene før formen er tilbake, får trøste meg meg det. Også er det jammen meg lettere å løpe nå! Og når jeg ser ned på lårene eller andre deler av kroppen når jeg sitter/står på apparatene, ser jeg en ganske dramatisk forskjell, hehe. Har fått meg en sånn nøkkeldings som jeg kan sette i hvert apparat, så registerer den hva og hvor mye jeg trener fra gang til gang. Sist gang da jeg var der og leverte inn skjemaet for å få den nøkkelen (rett før jeg datt av, i februar eller noe?) var jeg 84 kilo, ser jeg. Nå er jeg omtrent 70! Det er litt forskjell det, hehe. Litt fornøyd med meg sjøl, ja! Og hvis jeg nå begynner å trene og klarer å slutte og røyke samtidig...da blir jeg jo helt PERFEKT :) Hihihi....

 

Hadde besøk av venninna mi H i dag. Hun er super-negativ til McDreamy og mener at He's Just Not That Into You (altså - me. Hun har sett filmen OG lest boka!!!). Kanskje hun har rett, men jeg blir irritert likevel. Greit nok at man skal tilstrebe en viss realisme, men betyr det at man også skal ignorere ethvert positivt tegn og kun fokusere på det negative?? Arg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Juhuu! Det er klart du ser forskjell på 14 kilo! :) noe annet ville vel være litt trist. Formen kommer nok snart tilbake skal du se. Særlig pusten vil du snart merke forskjell på siden du ikke røyker mer.

 

Jeg må si meg litt enig med din venninne H. Men samtidig er det mystefistisk med McDreamys antydninger om fremtiden og "hva tror du vi sier om dette om 30 år"-bemerkninger. Han er nok ikke lett å bli klok på! Jeg sier kos deg og flørt og lev livet. Du skal jo uansett til Paris, så det er ikke som om du legger alle eggene i en kurv og bare går inn for denne legen, heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Klart han er Into Me - jeg er jo FABULOUS, hvorfor skulle han IKKE være det :) Hehehehe....

 

Well, well. I dag var jeg jammen meg 69,7 på vekta igjen. Under to kilo igjen til det offisielle målet :) Gleder meg veldig, veldig.

 

Jeg er fortsatt strålende flink og holder meg unna røyken. Håper det verste suget snart kan gå over, jeg er mega-rastløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Bra og dårlig dag i dag. Har spist masse, masse sjokolade (forbanna fristende tax free-butikker!!!), rundstykke, potetgull og diverse dritt. Har altfor masse greier liggendes rundt i huset, samtidig nesten ikke noe lavkarbo-varianter i det hele tatt (blakk). På den annen side, ikke røykt, og har faktisk vært på treningssenteret en liten tur. 12 minutt på sykkel og deretter 15 minutt på tredemølla (sammenhengende! skal trene meg opp i en time, tenkte jeg).

 

Ellers. Hihi, et par meldinger til McDreamy i dag. Hvorav den ene omhandlet kyssing (ref meldinger fra i går, han sendte melding om at han så kyssing på film og var misunnelig)...deretter masse chatting med franskmannen....huffamei. Nå kun en uke igjen til jeg skal avgårde!! :) Weeeeeeeeeee, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg fokuserer på det positive og sier Hurra for deg! Fire dager uten røyk, da er du over den verste fysiske bøygen.:)

 

Hvis legen er så misunnelig på kyssing, så er det vel bare å gjøre noe med det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Jeg fokuserer på det positive og sier Hurra for deg! Fire dager uten røyk' date=' da er du over den verste fysiske bøygen.:)

 

Hvis legen er så misunnelig på kyssing, så er det vel bare å gjøre noe med det... :)[/quote']

 

Jah, ikke sant?? Herregud, han må da bare manne seg opp og gjøre et fremstøt, da....(sier jeg, som ikke tør røre en muskel i den retning selv). Nå er forresten løpet antakelig kjørt der uansett. Han er ute av landet på konsert (buhu, jeg vil være med), i morgen og hele neste uke skal jeg ha poden, så er det rett til Paris neste fredag. Og da....er det en meget høy sannsynlighet for at jeg uansett får meg en fransk kjæreste...så får bare legen sitte der og angre på at han ikke slo til i tide, hehe.

 

Jeg og franskmannen snakker masse sammen på msn med kamera hele tida, så her diskuteres det både i høyden og bredden hvordan vi kan få dette til å funke sånn praktisk sett. HVIS det slår til når vi treffes, altså. Foreløpig har vi kommet til at jeg kan ta en Master i journalistikk ved universitetet i Geneve....men det vil jo innebære noen dramatiske endringer i forhold til barn. Så itte vet jeg...vi får se.

 

Ellers. I dag var altså dag 5 uten røyk. Gikk bra, bortsett fra at jeg rakner fullstendig på spisinga. Skal herved sverge og love å hente meg inn igjen fra og med mandag. Var på treningsstudioet igjen, sykkel og jogging i en halvtime sammenlagt. Deretter kom jeg i prat med han som driver studioet, hvilket resulterte i at jeg skal inn igjen i morra og få spesialtilpasset et treningsopplegg. Han skal dessuten teste okygenopptaket mitt, hvor mye jeg kan løfte, og slike ting. Det blir bra! Må bare komme meg opp i rimelig tid, de åpner 11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Er du fremdeles røykfri? :) Og hvordan ble det med treningsopplegget ditt? Kom du deg opp?

 

Ja det blir vel en utfordring med barnet hvis du slår deg sammen med han franskmannen. Barnet har vel en far som vil ha et ord med i laget også, gjerne. Jeg har samme problemstillingen, men ikke helt de samme avstandene. Kjæresten min bor 14 mil unna, der har han to barn som fremdeles bor hjemme. (Fulltid hos han) Og her bor jeg med barn annenhver uke. Og vi kan jo ikke bare flytte fra barna våre eller tvinge dem til å flytte fra sine andre foreldre og venner de er vokst opp med. De har jo også noen rettigheter. Så vi pendler til hverandre når det passer.. Jeg kan love deg at jeg er sliten etter å ha kjørt 14 mil til jobb mandag morgen... :eek: Men det var verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80 - 80,1, etter mange hopp opp og ned på vekta denne uka

UKE 15: PÅSKE 79,3 - 79,6 per tirsdag DELMÅL 1 OPPNÅDD!

UKE 16: 78,6 - 78,4

UKE 17: 77,9 - 78,7! Har mensen og drakk mye alkohol i helga...

UKE 18: 77,2 - 76,6 og kjempefornøyd

UKE 19: 76,5 - 76,4! Fortsatt foran skjema, jippi!

UKE 20: 75,8 - 75,2 - huhei hvor det går!

UKE 21: 75,1 - 75,0 - en diger 17.maibuffet gjorde sitt...men fortsatt på skjema!

UKE 22: 74,4 - 73,9 - LIFE IS GOOO-OOOO-OOOOD

UKE 23: 73,7 - 73,5, med mensen

UKE 24: 73,0 - 72,2 DELMÅL 2 OPPNÅDD MED GOD MARGIN!

UKE 25: 72,3 - 71,6 til tross for myyyye god mat denne uka (besøk)

UKE 26: 71,6 - 70,9 - fortsatt en uke foran skjema!

UKE 27: 70,9 - 71,8! Kanskje kroppen holder mye vann pga varmen?

UKE 28: 70,2 - 70,5 Litt over skjema, men mye ned fra forrige uke i hvert fall

UKE 29: 69,5 - 69,7 Moldejazz! Mat-utfordringene står i kø...

UKE 30: 68,8 - 69,6 - Har skeiet ut både med øl og brød under jazzen

UKE 31: FERIE!!! 71,7

UKE 32: 71,0 - 71,0 med mens

UKE 33: 70,3 - 72!!!! O Du Store Røykeslutt!!!

UKE 32: 69,6

UKE 33: 68,9

UKE 34: 68 - MÅL

 

 

Eheeeeeee.....ingen gode unnskyldninger for helgas inntak, altså. Har fullstendig raknet. Blir for mye å være sunn og flink, trene og samtidig slutte å røyke. Føles det som. Selv om det burde være mulig (i flinke supermenneskers liv!!!)...har spist ostepop og uante mengder sjokolade. Til og med ris (dog fullkornsris - den var faktisk god!!) sammen med middagsmaten en dag. Jaja, back on the horse. Det blir ikke lavkarbo denne uka, for jeg har for lite slik mat i hus og er samtidig drita blakk med minus på konto. I dag blir det fiskegrateng til middag. Men skal prøve å skjerpe meg og ikke skjeie så innmari ut. Men røykeslutten holder!!

 

Er fortsatt ikke helt i vater etter jeg satte inn spiral. Kan kjenne eggstokkene mine, hvilket jeg normalt bare kan et par dager før jeg får mensen. Så det kjennes som jeg har pms, eller i hvert fall at mensen er i anmarsj...men det skal den jo ikke være. Dessuten blør jeg littegrann nesten hver dag fortsatt. Håper de greiene der snart går over!

 

Jeg kom meg ikke på den treningstimen på lørdag, hadde gangsperr og led dessuten under et angrep av manglende motivasjon. Men i dag skal gutten min på besøk til en venn, så da benytter jeg anledningen og tar en tur på trening :) Genialt.

 

Forøvrig liker jeg IKKE at vekta er oppe på 72 igjen....men samtidig er det ikke mer enn en uke siden at den var nede på 69-komma-noe...så det trenger ikke være fullt så ille som det virker. Kan være noe med væskebalansen eller noe...håper vi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser stadig inne på tråden din- synes du er superflink, jeg :)

Dessuten har du et morsomt liv- litt sånn Bridget Jones-aktig :)

Blir spennende å høre hva som skjer etter Paristuren!

 

Ang hormonspiral: fikk satt i en slik en i mai. Syntes som deg at det var ubehagelig i starten- kjentes ut som om hele undelivet skulle dette ut, og stadige småblødninger.Vekta økte også en kilo eller to rett etter...Nå- etter 3 mnd- er jeg superfornøyd. Ingen smerter og nesten ingen mens og kiloene har rast av. Så gled deg- det kommer bedre tider! Håper du blir fornøyd!

 

Soleia- som snart er inne i olabuksene!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Leser stadig inne på tråden din- synes du er superflink' date=' jeg :)

Dessuten har du et morsomt liv- litt sånn Bridget Jones-aktig :)

Blir spennende å høre hva som skjer etter Paristuren!

 

Ang hormonspiral: fikk satt i en slik en i mai. Syntes som deg at det var ubehagelig i starten- kjentes ut som om hele undelivet skulle dette ut, og stadige småblødninger.Vekta økte også en kilo eller to rett etter...Nå- etter 3 mnd- er jeg superfornøyd. Ingen smerter og nesten ingen mens og kiloene har rast av. Så gled deg- det kommer bedre tider! Håper du blir fornøyd!

 

Soleia- som snart er inne i olabuksene!

 

:):)[/quote']

 

Takk, takk! Bridget Jones, ja, hahahhaa....høy gjenkjennelsesfaktor der ;-)

 

Bra å høre at reaksjonene mine etter hormonspiralen er ganske vanlige. Håper den lille vektøkningen nå forsvinner igjen fortere enn svint. Skal bli SÅ digg å slippe mensen - helt eller delvis! Også slippe sånne "nær-graviditeten"-opplevelser, ikke minst. Det skal vi IKKE ha noe av, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...