Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Målene for idag ser slik ut:

 

26/2: 64 kg

5/3: 62 kg

12/3: 61,8 kg

19/3: 60,8 kg

26/3:59,9 kg

2/4: 59,4 kg

10/4: 61 kg:(

16/4:

23/4:

30/4:

7/5:

14/5: 58 kg ;-)

 

Huff.... dette var ille.... og har gruet meg ja, hehe

Det er en trøst at vi er flere, men dettte var mye oppgang på meg, og nå er det full skjerpings igjen...

Ødelegger for flere uker at man koser seg et par dager... det er det ikke verdt for min del, men men, ikke så lett å la være bestandig.

 

Når det gjelder tråder her inne er jeg som Isabel, her er min faste, og det er denne jeg er på hver dag. De andre er hvis jeg leter etter et tema el. l, spes hvis jeg lurer på noe.

 

Når det gjelder kurs er det sikkert bra, og enda mere motiverende når man vet at man må veies i andres påsyn... men jeg synes at det er dyrt, og vil heller bruke pengene på noen nye klær når jeg har kommet i mål. Men, dette er jo individuelt hvordan vi best klarer dette, og uansett vet vi jo hva som må til. Vi må la kiloene ligge igjen på tallerkenen:)

Vi blir hva vi spiser har jeg hørt, og det stemmer ihvertfall for meg. I tillegg er jeg ikke så flink til å trene som dere andre da... men går minst 10 000 skritt hver dag, og det hjelper

 

Synes det er triveldig å lese om hvordan dere har hatt det i ferien, og tenker på hvor heldige vi er som er friske, og kan kose oss som vi gjør! Og, det er herlig å lade batteriene litt før man fortsetter mot neste ferie, nemlig sommerferien:)

(Da er det bikini-sesong, hehe... og vi er flere kilo lettere:) )

 

 

Ha en fortsatt strålende dag jenter!

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar
Gjest lottis75

Først må jeg også få si at det er her inne jeg føler meg hjemme..bare her;)

Har funnet meg så godt til rette og synes det er så motiverende å lese hvordan dere har det og at vi jobber mot samme mål....Slank sommer:D

At påsken kommer og spiller oss ett puss er ikke noe som skal stoppe oss fra å nå målet. Nå blir pågangsmotet enda sterkere og vi trenger hverandre enda mer..IKKE SANT???Vi vet jo hva som skal til for å gå ned i vekt,så nå skal vi vise de andre klubbene og ikke minst oss selv at sammen er vi VELDIG sterke og fixer dette:)

 

Kom igjen jenter vi stryker ut og går videre!!!

 

Klem lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Helt enig med deg lottis, nå er det bare å gå videre, og vi har jo hverandre så dette skal vi klare:)

Det er godt vi har noen å dele de dårlige dagene med, og det hjelper. Tror jeg hadde gått på en skikkelig smell jeg nå hvis det ikke var for dere, og at jeg ikke vil være noe dårligere.. Det hadde ært lett å gi opp nå, og fortsatt å stappe i seg noen uker igjen for så å begynne på'n igjen senere..

Takk skal dere ha!!! Jeg skal klare dette nå som jeg har dere, og vi skal hjelpe hverandre!!

 

Klem Merwell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese deres innlegg er jammen rørende... jeg blir jo bare mer bestemt på at dette skal jeg også klare... sammen med dere!!! Jeg føler også en sterk tilhørighet til dere alle sammen, og da særlig til den "kjernen" som er her hver dag;)

 

Jeg er som deg Merwell...blir fristet til å fortsette å spise... bortsett fra at du klarer å la være, mens jeg har nå faktisk rota frem alt godiset fra ferien... og stappa i munnen... for trøstespise er jeg god på....:)

 

Men etter å ha lest det du Lottis og Merwell har skrevet i deres siste innlegg, skal jeg legge det fra meg igjen... og i morgen er en ny og god dag med alle mulige forutsetninger for å klare dette... Tusen takk til dere;)

 

Jeg har vært på spinning i dag da... det er jo noe...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jammen noen FINE damer/jenter... ;) Det er det iallefall ingen tvil om.. Hjelper å få skrevet av seg litt tanker, og få tilbakemeldinger fra andre som er i samme situasjon... Er ikke alltid min kjære klarer å ta hensyn, sitter nå å drikker cola og spiser potetgull... Men jeg har tatt meg kveldsmat og da frister heldigvis ikke godiset... :) Men du har tross alt trent idag Isabel, det veier opp for utskeielsen... :)

 

Er utrolig hvor lett det er å hele tiden utsette slankingen, lurer på HVOR mange ganger jeg har gjort dette... huff... Tenker at neiiii.. Begynner neste mandag i stedenfor..... Men nå som vi har hverandre å "stå til rette" for gjør det alt kanskje litt enklere.. Selv om det allikevel er oss selv som må gjøre jobben...

 

Jeg er og en ekstrem trøstespiser... Kjedespiser... kosespiser osv. osv..

 

Men nå er det snart CSI, skal bli godt å krype nedi sofaen og ta en rolig kveld.. Hele påsken har vært full fart, og i og med at vi har vært på alpetur har det ikke blitt mye sofasliting. Har faktisk stått på slalom 6 dager, det må da ha skaffet meg et par muskler i beina???!...

 

Kos kveld til alle supre jenter...

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Så bra!!!

 

Neste uke etter vi har gått på vekt teller..Denne uka har vi bare tatt en liten omvei og gått oss litt bort;)

 

Ikke noe snop og alkohol denne helgen vil gjøre susen..

 

Frukt, grønt og deilige turer i vårværet vil bli bra!

Kanskje til og med grilling ute.

Ta med en god salat og magre grillpølser, 2 og en halv utgjør 150 g. under 300 kcal.

Skjær opp ananas,eple,melon,mango i en boks og spis det ute...utrolig deilig.

 

Har man veldig lyst på noe søtt til kaffen er Belvita med jordbær, Tranebær og ett tynt lag melkesjokolade til 135 kcal veldig godt:)

 

Så er det drikke til maten....Vann med oppskjært lime oppi. Ta en vannflaske fyll opp med vann og lime i kjøleskapet over natta...

 

Kaffe på termos en selvfølge:)

 

Noen som vil på tur i helga??

 

 

Klem lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snek meg på vekta idag, og FOR en skuffelse... Påsken har satt sine spor, og nå veier jeg 200gr MER enn da jeg begynte å slanke meg for 1 måned siden... Er det nå man har lyst til å gi blaffen tro??? Men neiiida, jeg biter tenna sammen og går på med krum rygg...

 

Jeg vil jeg vil... Og nå begynner solen å varme så godt... hjeeelp.. sommeren kommer raskere enn man aner.... Og jeg er ikke klar for bikinien enda... grøss og gru...

 

Hørtes nyydelig ut Lottis... Frukt er utroolig godt hvis man gjør litt ut av det..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg skal på vekta i morgen! Gruer meg for jeg har virkelig ikke peiling på hvordan dette har gått....

 

Se for deg oss i sommer da:) Vi sprader avgårde uten å tenke på de ekstra kiloene som vi la bak oss i April og Mai:)

 

Jeg satt meg noen mål litt lenger fremme. Blir spennende å se om jeg klarer å følge disse. En liten konkurranse med meg selv:)

 

I alpene har de tung mat med myyyyyye salt! Jeg gikk rundt i mange mnd når jeg jobbet der og følte meg oppblåst.Og er man støl og sliten i musklene etter masse skikjøring binder musklene vann. Kutt ned på salt noen dager og bøtt inn på med vann og grønnsaker.. Neste mandag er mer riktig resultat.

 

Ha en fin dag Slank30!

 

Klem fra Lottis som nyter sola mens lillejenta sover.....håper veldig leeeenge:)

 

 

MINE MÅL

 

29/3-79,3

5/4- Påske

12/4-78,5

19/4-77,7

26/4-77,0

3/5-76,2

10/5-75,5

17/5-75,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Håper du fikk kost deg leeenge lottis:) og vekta di har nok gått ned siden du er så flink! Og, jeg vil på tur til helga, hehe... får pakke med meg mat og unger og kose oss ute!

Vi får trøste hverandre, og gå på med friskt mot, og Slank, ikke fortvil... dette skal gå, og kanskje innen mandag så har kroppen kvittet seg med litt av det vi spiste i påsken:)

 

Idag er jeg sliten, lå våken i hele natt og fikk ikke sove (ergelig!!) men nå er jeg hjemme fra jobb og skal spise litt. vet ikke helt hva det blir til middag enda, men tror det blir fisk:p

 

Ha en strålende solskinns ettermiddag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veslemor

Da var det første veiedag, og 65,2 kg...er faktisk en nedgang på 0,8 kg på 3 dager:) Jeg må si det er motiverende å se hvordan dere støtter og hjelper hverandre!

Jeg har et lite spørsmål - er det noen som vet hvordan man finner ut hva kroppen forbrenner sånn cirka i gjennomsnitt per dag uten aktivitet? Fant en sånn kalkulator på ICA's hjemmesider, men den viste mer enn jeg trodde, så tenkte det kanskje bare var for å få meg til å kjøpe mer mat...

Hilsen meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hehe... ja, det kan det sikkert være:) Skal prøve å lete litt, og se om jeg finner noe, har lest det en gang.

Gratulerer med nedgang, det er jo kjempebra!! Du har vært flink:)

Vi støtter hverandre, og hjelper hverandre, og det er det som gjør at vi klarer dette!! For det gjør vi;)

 

Da er middagen ferdig spist for min del, og det ble wok med reker og fullkornsris:p Nå er jeg mett, og skal gå meg en liten tur. Det blir endel wok med kylling på meg, så greit å variere med litt reker innimellom. Men, mye kalorier i risen så kalorimessig er det bedre med poteter. (spiser egentlig poteter hver dag, men nå når mannen min er på jobb på kveldene har det blitt wok (så fort og såå godt, hehe)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg vil gjerne være med!

Fikk baby for nøyaktig 6 mnd. siden og har ennå ca 7 kg for mye.

Har "småslanket" meg siden januar og har siden da gått ned 3 kg.

Men nå haster det mot bikinisesongen hehe...

Trener ganske mye; vekttrenging og sykling.......

 

Super å motivere hverandre=0)

 

Vi skal greie det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Koslig at vi blir flere:)

 

Da har jeg funnet noe veslemor:)

 

Daglige og vanlige aktiviteter (kcal/time):

 

Gange, rolig: 215

Gå ned trapper: 414

Gå opp trapper: 1079

Hus- og hagearbeid 252

Kle seg/vaske seg 192

Klippe gress, manuelt 281

Lage mat/re opp senger 236

Luke ugress 362

Måke snø 481

Sitte og snakke/skrive 111

Sove/sitte og lese/se på tv 74

Stå oppreist 89

Sykling, rolig 310

Tørke støv 163

Vaske gulv 281

Vaske vinduer 259

 

Snakkes senere, nå venter turen ut:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens...

 

 

Og Hei Veslemor, har ikke fått hilst "orntli" på deg jeg.. hehe.. ;)

Lest på en annen tråd her inne følgende:

"Det jeg har hørt er at kroppen trenger ca 900 kcal hver dag bare for å holde maskineriet i gang. Også må du jo ha litt ekstra for å få energi til daglige gjøremål og det kan jo variere veldig fra person til person."

 

Kun 10 minutter igjen på jobb, og hjernen jobber febrilsk med middagsvalget.. Er så dårlig på å planlegge, litt dumt det der.. :? For da MÅ jeg stort sett i butikken på veien hjem.. Farlig farlig.... hihi...

 

Får gjøre en siste innsats, vi hørs.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg trodde jeg skulle kose meg glugg i hjel:)

 

Nå har vi vært ute i over to timer og gått en tur...Det må være nesten tjuegrader i sola....

 

Da er snart tur for en ny tur..Største jenta skal hentes i barnehagen,

og jeg tror jeg skal overraske henne med å ta med sykkelen hennes opp:D

Vi er hjemme alene i dag og de skal få grøt. Jeg skal ha hjemmelaget tomatsaus med karbonadedeig. Til dette skal jeg ha wokgrønnsaker...rester fra i går!

 

Er det noen som blir med på å legge inn antall kcal vi spiser hver dag og hvor mye vann vi drikker? Litt motiverene og holde seg til kcalgrensa og drikke nok vann når man skal legge det ut her.

Jeg mener ikke at vi skal legge hele menyen men bare dagenstall?

 

Vi skal sette i gang å bygge terrasse om noen uker...Der skal jeg sitte i bikini hele sommeren og nyte;)

 

Har dere sommerferieplaner? vi vet ikke om det blir sydover eller Danmark og sykkelferie enda..

 

Snakkes senere!

 

LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg hvor lang tråden er ja,

ser ut som dere er en fin gjeng, hvor mange er aktive på tråden?

 

Jeg får vel presentere meg forresten.

Er 35 (snart 36 år!). Har en sønn på 15 år og en datter på 6 mnd.

Lykkelig gift (med pappan til veslefrøkna;-)

 

Jeg legger inn trim og kalorier hver dag i dagboken,

veldig smart, så har man litt kontroll.

 

Har en et par laster da, smugrøyker litt og ELSKER sjokolade!!!!

Bare må ha det, må ha det!!!!!!

 

Gleder meg til å bli kjent med dere=0)=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

susk: du vil nok merke at vi er en solid og motiverende gjeng som tar vare på hverandre. Det er virkelig et godt "miljø" her inne.

 

Her var det mange innlegg siden sist... aktive er vi :) I dag har jeg vært inne på skolen hele dagen, men jeg har vært flink ;) Tenkte jeg skulle ut nå kl 1900 og jogge i det fine været..... herlig...

 

Jeg kjenner jeg er fristet til å spise litt nei- mat... (godis)... men jeg skal ha vilje og styrke til å la være... og det er takket være dere at jeg klarer å la være .... men det er akkurat som om min syke hjerne tenker mer på godis nå som jeg ikke har lov.. enn ellers... :)

 

Nå er det kveldsmat til ungene som venter... vi snakkes senere i dag.

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, du må ha hatt en herlig dag lottis, flott at du nyter den:)

Skal vi legge inn for dagen som har gått da, altså gårsdagens? Igår ble det 1700 kalorier + 2 liter vann på meg

 

Høres deilig ut å ta seg en tur ut i det fine været Isabel, men jeg har minstemann alene i huset med meg, og han skal i seng nå så da blir det inne ikveld. men, vi gikk 1 times tid istad, og koste oss. Etterpå bobla vi ute, og nå er det barnetv.

 

Kommer nok innom igjen senere, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veslemor

Tusen takk, Merwell:)

Da tror jeg skal prøve å gå litt mer i trapper, i hvertfall! Etter å ha fylt inn i dagboken nå, ser jeg at jeg nok må skjerpe meg litt mer... Hadde tenkt til å bake appelsinkake, men tror jeg står over, for det ender bare med at jeg spiser kaken...;)

Ser at alle sammen her er så flinke og aktive, så jeg tar heller en tur ut med hunden;) Godt for oss begge!

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Har du sett oppskriftene på kaker her inne? Det er ikke så mye kalorier i dem, så hvis du gjerne vil bake burde du prøve noen av dem:)

 

Kos deg med hunden, og nyt det herlige været:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hvor mye kalorier har dere i frukt om dagen? Jeg ligger på 300-500 kalorier om dagen, er det for mye for frukt tro? Grønnsaker kommer i tillegg...

det er kanskje bedre å spise mere grønnsaker og mindre frukt?

 

Bare en tanke....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Koselig at vi blir fler:) Vi skal STÅ PÅ ALLEMANN!!!!!

 

I går spiste jeg 1537 kcal og drakk 2 liter vann.

 

Jeg spiser også frukt,men putter disse inn i måltidene og regner de inn i dagenskcal. Tar gjerne hele kveldsmåltidet i frukt i helgene. resten av uka holder jeg meg til 3-4 frukter,gjerne banan sammen med knekkebrød til lunsj eller et eple som mellommåltid.

Banan inneholder fiber og er en bløt frukt som kroppen lett tar opp...

Nå skal jeg ikke pese dere om at jeg er redd for i morgen....men det er jeg så er det sagt.... Jeg synes jeg får så lite betalt for innsatsen jeg gjør...En dame på kurset som ikke har så mye å ta av fyker ned i vekt...hun har knekt lure kroppen til å kvitte seg med fett koden. Jeg har jo fattet hvordan man går ned i vekt,men kroppen har ikke forstått at det er det jeg vil...Blir spennende å se om den har forstått det i morgen...Har jeg bare mistet 200-300gram på hele påsken blir jeg kjempesur, men det skal jeg ta i morgen;)

 

 

Har dere hatt en fin ettermiddag?

 

Jeg har vært ute med barna i sandkassa. Deilig å kjenne at man ikke trenger å kle på seg masse klær. I dag har vi kjøpt oss ett nytt sykkelsete. Nå har barna ett hver og i helgen skal vi på langtur...Det er meldt flott vær.

 

Har dere merket at dere begynner å bli sultne?

Jeg kjenner litt sug etter mer mat..men jeg skal klare litt til og har allerede meldt meg på et kurs til fra Mai.

 

Kjenner dere at klærne sitter litt løsere? Jeg ser det godt i ansiktet og rundt skuldrene at noen kilo er borte.For ikke å glemme brystene stakkars;)

Men magen min har fortsatt litt problemer med å slippe fettet...To raske keisersnitt har satt spor.......

 

Dere er gode dere jenter!!!!!vi sliter ,strever og vil sammen...Det er veldig gøy:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...