Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ser det er en del nye tråder her inne... he he.. så vi faller fort nedover nå i ferien.. men... vi er en trofast gjeng og kommer sterkere tilbake...vil jeg tro ;)

 

Tusen takk for gratulasjoner Anne og Merwell... hyggelig.... jeg tør derimot ikke å ta de helt i mot før den er blitt ferdig vurdert.. he he.... men vi får tro det går bra ;)

 

Ellers koser vi oss fortsatt om dagen i det fine været, men kjenner jeg har fått vondt i halsen og uggen i kroppen. Man blir litt lurt av det fine været.... det er fortsatt kald vind og tæla i bakken... (noe som er lett å glemme...)

 

Ha en super duper dag mine venner.... PÅSKE KLEM:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar

Jeg som ikke er på ferie ennå får sørge for å holde tråden vår i øyensyn... he he..vi reiser i mårra kveld... God tur til dere som er på vei..og til dere som har dratt... og GOD PÅSKE ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

God tur til deg også Isabel, kos deg når dere reiser, og ha en flott ferie!

Vi reiser idag, om noen timer....

 

Nyt sola, ferien, mann og barn alle sammen, og ha en riktig fin fin dag:)

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at nå tror jeg at jeg har hatt min renselsekur for denne gang. Kan si at magesyken ikke er å annbefale. Hele familien har ligget rett i mange dager, men nå er vi helddigvis på rett kjør igjenn. Fortsatt uggen i magen men bedre!! Så vi har avlyst påsketuren vår:-C Men det er greit for det hadde blitt litt vel mye stress og fått alt på plass til vi skulle reise. Det viktigster er og få alle på beina igjenn. Så jeg skal komme innom og dra denne supertråden opp med gjevne mellomrom:-D Og som dere ser på vekten har jeg ingenting og skryte av så nå er målet 85 tallet til tirsdag!! Og det skal jeg. Basta!!!! Må si at jeg har vært flink og trene i det siste så jeg har ett epletre som blinker 84 til meg og det er jeg ganske stolt over!!! Så om noen dager da kroppen er i rute blir det full aktivitet igjenn.

 

12/3: 86,9kg

19/3:

26/3:

2/4:86,3

9/4:

16/4:

23/4:

30/4:

7/5:

14/5: 80kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra du er på bedringens vei Tyr ;) Det er ikke så rart at du ikke har gått ned noe særlig nå som du har vært syk. Kroppen din vil tviholde på det den har, og holde hardt fast på det som kommer inn... særlig når det er snakk om lite mat og alt for sjelden....

 

Jeg for min del ha som mål å holde meg stabil denne uka, for av erfaring er det vanskelig å få alt helt etter boka når man er på ferie og tur. Jeg går faktisk ikke med vekta til å veie maten med i veska... he he... noe man kanskje burde ha gjort.. men å slenge den opp på bordet overalt er ikke noe jeg syns passer seg... bortsett fra hos familen da.. he he...MÅ bruke øyemål og sunn fornuft, for jeg vet godt hva som er NEI- mat... he he...

 

CU ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor skal det være så vanskelig og si nei til mat som kroppen klarer seg så godt uten??? må bare si det ble noen sjokoladebiter på meg i går men jeg klarte og stoppe før det ble for mange... alle vet hva nei mat er men det er og klare og seie nei til dennne maten som for min del er problemet!!! Og nå som det er påske "hører" det med masse nei mat. Så min utfordring til meg selv og alle dere!! Kos dere i påsken gjerne med noe sundt, men om en tar noen biter usunt i påsken er det ingen krise!! kos dere, det er PÅSKE!!! Og jeg gleder meg til å høre fra dere alle!!! Dere er en super gjeng!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå enig Tyr... det er ikke mangel på kunnskaper om hva som er oppskriften på å gå ned i vekt, eller hva som er nei- mat, det er helt klart styrken til å klare å la være å ta det...Akkurat der sliter jeg også..og da spesielt i helger og ferier... Men jeg har bestemt meg for at jeg skal klare å komme meg ned på 60- tallet til 17. mai, om det så blir like under 70...he he... Vil ikke se 70 mer!!! Nå reiser vi snart... pakke litt ... og så ... legoland... Vi snakkes over påsken ;) JEg er også enig i at denne gjengen her inne ville jeg aldri vært foruten!!! dere er helt herlige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen stor treningstur på meg idag heller. Været er en ting men magen er fortsatt ikke god. Men jeg telle kcal som jeg putter i munnen og det er jo posetivt på en langfredag:D Heldigvis begynner ungene og bli friske så hummøret er bedre. Men man kan jo ikke reise på besøk enda... ingen vil ha besøk av oss. he he jeg ville ikke hatt det heller:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trådløst nettilgang her på hotellet... så da kan jeg holde kontakten selv i ferien...Vi er nå kommet oss ned til Billund i Danmark. Turen gikk greit, men det er alltid en utfordring å sove på de trange lugarene ombord i båten. Ungene storkoser seg... I dag har jeg fått trent litt i en litt uvant og anderledes form... he he.. Jeg, mannen min og ungene har syklet på tre- hjulssykler for voksne, litt lave og lagd for fart...og med plass til to på hver sykkel...Vi holdt på i en time, og jeg tråkket til den store gullmedaljen.. he he...tenkte trening jeg vettu... og vi lo og koste oss ... hadde konkurranser osv... Herlig :) Jeg har nå ikke bare vært flink da...;).. skal jeg først betro meg så får jeg si alt... Jeg har spist sjokolade brownies i dag.. for de Danske bakeriene er det jo ingen som slår ... helt rått... Men.. jeg spiste ikke hele alene...og det er meget bra til meg å være.. jeg delte velvillig med de andre.. selv om de hadde egne kaker...Men da visste jeg langt bak i hodet mitt at det blir mindre på meg :D Nå skal vi slappe av litt på rommet vårt før vi skal på restaurant og spise en bedre middag...og her blir det vanskelig å telle kcal... (huff... mandagen kan bli fæl....;))

CU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært å spist... og spist... og spist.... Da vi kom tilbake til hotelrommet likte jeg ikke meg selv... og syns jeg så skikkelig grisefeit ut i speilet... hjelpes meg... samvittigheten gnager... men gud så godt det var....;) Tror jeg trenger litt drahjelp etter påsken ja... trøste og bære... ja ja... Men... vet dere hva?? jeg sto over desserten... det er jo bra da... he he...;)

Nå skal vi legge oss... sove godt...og legoland i hele mårra..... håper jeg får gått av meg litt samvittighet og kcal... Natta... Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel ikke de eneste som synder litt i påsken:X Så ha en fortsatt god påske!! Nyt turen, det er slike turer som frisker opp hverdagen:D I alllafall for oss!! Fortsatt god påske

 

Ps hvordam får dere til smilefjesene?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Vi har hatt en flott tur!

jogget,svømt,langrenn og slalom... og spist litt for mye nøtter en kveld... Ellers har jeg smakt en ferskengodt, en sånn liten smågodt.Den smakte ikke noe godt så det ble med den.....

Største jenta 3 og ett halvt år lærte seg å stå slalom helt alene og også tok hun heisen alene:D Veldig gøy!!!

Gikk på vekta i dag når jeg kom hjem og den hadde krøpet litt ned,men vil ikke si noe før jeg har vært på kurs på Torsdag.....

Maten har gått kjempefint selvom jeg ikke har telt kalorier.Har nok noen dager gått litt over på kcal,men har også vært aktiv. Svigemor var veldig snill og til kaffen hver kveld tok hun opp hjemmeplukket rips, solbær og plomme som jeg hadde sammen med 0% yoghurt.....;) Nå skal vi alle snart gå til sengs...Hele familen har blitt SYKE. fryser og har vondt i magen:( Har ikke fått lest hvordan dere har hatt det mens jeg har vært borte),skal kose meg i morgen å lese det:)

 

Gleder meg til hverdag IGJEN.

 

KLEM LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veslemor

Hei, vil gjerne slenge meg på, jeg også! Skal følge rådet om kun å gå på vekta en gang i uka - da velger jeg ikke mandag, for det er så deprimerende med dagen rett etter helgen, så tror onsdag blir min "lykkedag". Er ca 170 cm høy, og drømmevekten er på 60...har pleid å ligge på rundt 64, men nå i påsken har det steget til 66....*grøss... Men men, griper sjangsen nå som det er så mange som kan støtte hverandre og gi hverandre tips og råd!

Greide å gå ned 5 kg på en måned på denne tiden i fjor, så håpet er i hvertfall å klare 6 kg nå fram til 17.mai og bikinisesongen...

Hvir jeg skal få komme med et tps til dere andre - ikke nekt dere søtsaker! En gang vil dere sprekke! (snakker av erfaring...) Nå skal jeg jobbe hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Koslig at du vil bli med her:)

 

Må bare si at jeg gruer meg noe aldeles til vekta imorra, 'sprakk' litt på lørdag, og veeeldig igår....;) Helt deprimerende... spiste snop, sjokolade, potetløv.... og i tillegg sjokolade etter frokost idag...

 

Ellers har vi hatt en fin påske, selv om jeg ble syk og ikke er i form enda, og har ei syk datter på 10 også.

Vi har kjørt snøscooter, vært iskibakken, grillet og vært ute:p

Nå er vi hjemme, og jeg har laget wok med kylling og fullkornris, og nå er det tilbake til normalen igjen.

Høres ut som dere har hatt en fin tur lottis, og jeg håper formen er på bedringens vei!!

 

Snakkes mer imorra, da er det 'dommedag' hehe

 

Klem fra Merwell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen... og velkommen til Veslemor. Jeg er helt enig med deg i det du sier om søtsaker. Jeg gikk ned 20 kg på under 6 mnd for to år siden, og da fulgte jeg løpet til Grete Roede til punkt og prikke i ukedagene, men på lørdager og søndager hadde jeg fri fra veiing av mat og spiste det godiset jeg hadde lyst på (men da uten å fråtse, for jeg fikk mindre og mindre lyst på søtt ettersom tiden gikk). Jeg vet også av erfaring at man skal ikke nekte seg søtsaker, men heller begrense det til en eller to dager i uka. Dette skal jo være en omlegging av kostholdet som skal kunne vare livet ut. altså... vi må endre våre vaner, for det er nettopp de som gjør at vi blir *"fete"*... he he...

 

Jeg er helt enig Merwell... å gå på vekta i mårra vet jeg ikke om jeg vil... for denne ferien har gått helt av skaftet.....om jeg kan si det sånn... he he.. (men jeg smiler tappert...:D) Vi har i hvertfall hatt en super ferie med mye god mat og kvalitetstid med ungene. Har virkelig vært en herlig avkobling... men ... et stort men... for det har vært allllt for mye søtt og fet mat... men det er slik det er, og det valget tok jeg, og det valget må jeg stå for. Jeg skal kjempe meg tilbake.. for i mårra er det virkelig pangstart på kampen mot kiloene til 17. mai ;)

 

Har vurdert å melde meg på et kurst igjen for å få ytterligere et spark bak... for av erfaring hjelper det meg godt i gang. .. .men jeg burde klare dette sammen med dere også :) Jeg klarte det jo uten kurs for to år siden... så jeg vet jo hva som må til.... (sukk....)

 

Jeg ser også at det er kun 5 uker og tre dager til vårt første mål, og tiden dit går fort, men vi skal klare våre første delmål. Jeg ønsker likevel å fortsette kontakten med dere her inne etter den datoen, og jeg må i hvertfall sette meg et nytt delmål den datoen...og en ny dato som jeg tenkte kanskje kunne være sankthans...for jeg vet jo (eller tror.. he he) at jeg kanskje vil trenge ytterligere noen uker for å komme meg helt i mål... og kanskje det er noen flere av oss??? Dere er i hvertfall en gjeng jeg IKKE vil miste!! og jeg trenger dere videre i min kamp mot de h... kiloene... ;)

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Først av alt er det veldig koselig å lese at du har hatt en fin tur til Legoland.

Har du noen tips så må du komme med dem.

Klart man skal kose seg på tur...

Man reiser ikke på en sånn tur for at man skal tenke kcal og sunn mat hele tiden.

Jeg har stort sett vært flink denne påsken pga kurset jeg går på.Hadde jeg ikke visst at jeg skulle på vekta foran alle på TORSDAG hadde jeg skeiet ut i påsken.

Sånne turer ødelegger ikke.

Nå kommer hverdagen igjen og vi skal dra hverandre avgårde mot et flott mål:)

Jeg gleder meg til vi skal på tur. Det betyr så mye å kunne kose seg med en god middag og vin til maten sammen med mannen.

Det er på tur man finner roen og kosen sammen..

 

Stryk ut og gå videre...tenk på alle positive opplevelser dere fikk sammen:)

 

Det er så bra å se at jentene er på vei tilbake og klare for å ta fatt på nye utfordringer..Vi har ca 5 uker på oss til å klare målet vårt.

Det fikser vi ikke sant???

 

Jeg har etter 17 mai hvis jeg klarer målet ca 2-3 kilo igjen. Det ville vårt supert om jeg klarte dette før avreise til Legoland 28 mai. Altså jeg må ligge litt foran skjema for å klare dette...Jeg skal gjøre mitt. Skal legge meg på 1200-1300kcal og trene jevt og trutt. Kanskje jeg må øke litt de dagene jeg trener får se det litt ann.

 

Merwell: Du har vært utrolig flink frem til påske at denne lille sprekken tror jeg kroppen din hadde godt av og får ny energi til å ta tak i de siste kiloene:)

 

Ny dag i morgen og da er vi på plass alle mann..håper jeg!

 

GLEDER MEG TIL Å HØRE HVORDAN ALLE HAR HATT DET:)

 

KLEM FRA LOTTIS POTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lottis..

 

Joda..noen tips vil jeg vel kunne gi... he he... for det første; har du barn som skal ta "førerkortet" bør det gjøres med en gang, for der er det lange køer hele dagen. For det andre; få med dere kinoene... DE er helt råe. Det er 4D- filmer og helt realistiske.. ungene ble helt i ekstase, og skjønte nesten ikke at det var film, men trodde vi var med i filmen.. for det var slik det virket som og så ut som... fugler som fløy over hodene våre... kunne nesten ta på de... og snø og vind i håret... helt herlig.... ellers er det lurt å være der i god tid når det åpner og bruke tiden godt hele dagen skal dere rekke med alt... dersom dere har bare en dag da...

 

Merwell... jeg tror faktisk at du har gått ned i mårra.. for det er en gang slik at så flink som du nå har vært i fire uker... så gjør gjerne en sprekk eller to ingenting, eller faktiskt... det motsatte... setter litt ekstra fart i prosessen.. hehe... god å høre du og dine har hatt det fint også ;)

 

Nå skal jeg legge meg.... og så får vi se om jeg tør tråkke på vekta i mårra... er jo så flaut dersom det er mye opp....;)

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Ville bare si god morgen og tvi tvi med vekta!! Sikker på at dette vil gå bra:)

 

Vi skal på tur til mormor og morfar og er ikke tilbake før i kveld.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tilbake i vanlig gjenge igjen, både når det gjelder jobb OG mat.. Ferien har vært en utrolig opplevelse, og vi har hatt det så utroolig bra.. 6 dager med slalom i alpene er ikke å forakte.. ;)

 

Godt å høre at ikke alle har vært liiike flinke, jeg har skeiet helt ut.. Blir litt vanskelig når både lunsj og middag skal spises ute.. Og slik som solen har stråla, har jo øl vært heeeelt nødvendig... Flere ganger om dagen... huff.... Har litt dårlig samvittighet, kjenner at jeg har lagt meg litt ut over vomma.. Men samtidig har vi hatt det så bra, at det har søren meg vært verdt det... Og når man står på ski hele dagen, må det "orntlig" kost til.. Salat fristet liksom ikke mest til middag.. Måtte ha KJØTT.. ;)

 

Mye som har hopet seg opp på jobb etter fri hele påsken, så får stå på og komme ajour.. Leser deres tidligere innlegg og skriver mer senere alle mine venner... :D

 

Ha en fin dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forferdelig migrene og orker egentlig ikke å se inn i PCen, men måtte bare gi et lite livstegn. Jeg har gått opp i påsken og er nå 66,1 igjen...gått opp 300 gram i påska...men men. Har ikke spist så mye godterier, men mye mat og tung mat...føler at jeg har bly i magen.

Kommer innom og leser innleggene deres etterhvert, må bare bli bra først.

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26/2: 74 kg

5/3: 74,6kg (+600 g)

12/3: 73 kg ( - 1,6 kg)

19/3: 72,9 kg (- 100g) --> skjerpings må til...

26/3: 72,2 kg

2/4: 72,2 kg

9/4: 73,6 kg

16/4: 72,6 kg

23/4:

30/4:

7/5:

14/5: vil se 60- tallet i hvertfall...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å ikke veie meg idag jeg, tenkte at påsken ligger FOR tungt igjen i kroppen... Du skal nok se Isabel, at dette går du fort ned igjen... Lar det gå et par dager tenker jeg, før jeg sniiiker meg på vekta... ;)

 

God bedring Anne, huff.. migrene høres ikke godt ut.. Du får hvile så godt du kan..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen...

 

Jeg har nå sitti og lest litt på flere tråder her inne...og jeg ser at flere er med i andre tråder i tillegg til denne... koselig det da :) Er mange gode råd og tips å få rundt omkring. Jeg for min del kan svare på noen innlegg her og der, men har min base her hos min trofaste gjeng... he he :)

 

Nå har dere fått mine tall for dagen (se oer), og jeg har ikke tenkt å kommentere de så alt for mye.. he he... blir jo bare trist av det.. he he..neida... Jeg vet bare at nå må det virkelige innskjerpinger til skal jeg klare å komme meg på 60- tallet til 17. mai... ;) Håper som nevnt tidligere at vi fortsetter sammen også etter den datoen. Jeg er som sagt blitt helt avhengig av dere alle sammen, og syns vi er en herlig gjeng som er blitt ganske så lojale og trofaste mot hverandre.

 

Håper migrenen din går over snart Anne... ikke særlig behagelig....

 

Hvor er det blitt av resten av gjengen i dag da??? Kvier flere seg for å rapportere tallene etter ferien?? he he... for det gjorde nemlig jeg... huffamei...

 

Snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...