Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Hei

Enig med dere andre - vekta kryper oppover og humøret daler i takt med buksene som må legges lengst inne i skapet... Har hatt enormt lange dager på jobb de siste ukene, og da har det nok blitt for mye kaffe og sjokolade og lite annet. Veldig sunt liv, ja. Men nå er prosjektet ferdig, og jeg er med på snuopperasjonen.

 

Litt om meg: 32 år, to barn på 2 og 5, full jobb (skift) Skal på hyttetur med svigers i påsken, så litt mindre valker hadde gjort susen!

 

Jeg var 70,4 på vekta i morges og jeg vil helst være 65. Men det er realistisk nok til påske det, bare jeg forplikter med til å rapportere til dere... Skal vi ha en fast dag å rapportere på, og så legge inn mål og resultat. Jeg blir i alle fall pusha av det...

 

Heia oss!

Klem og en kopp te til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Hei, og velkommen Vimse! Vi har fast dag på mandag så det passer fint:-) Litt dår lig tid nå når jeg står på farta til jobb, men vil bare si at her er vekta 62 kg idag, altså minus 2 kg:-) Dette blir en fiin dag:-)

 

Klemz til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann

 

Jeg må først si velkommen til vimse, kjempe moro at vi blir fler. Som Merwell sa så har vi rapporteringsdag på mandager... hvor vi skriver inn vår vektnedgang (eller oppgang.... ). vi har til nå ikke snakka om å rapportere inn mål, men det er jo også seff en mulighet for de som ønsker det ;)

 

Super bra Merwell!!! Du er i gang!!! Det motiverer å se at du får det til.

Minipia: Vi gir ikke opp!! Jeg er også gått opp denne uka... så vi får stå på. Jeg tror på at vi skal klare det.11

 

Jeg må bare innse at min vekt viser en oppgang på 600 gram, og det er med tante rød på besøk... og en del sjokolade.... Jeg gir meg likevel ikke. Nå er det ny uke og nye muligheter, og denne uka skal jeg veie hver eneste ting jeg putter i munnen.. Min rapportering til nå blir da slik:

 

26/2: 74 kg

5/3: 74,6kg (+600 g)

12/3: 73 kg ( - 1,6 kg)

19/3: 72,9 kg (- 100g) --> skjerpings må til...

26/3: 72,2 kg

2/4: 72,2 kg

9/4:

16/4:

23/4:

30/4:

7/5:

14/5: 67 kg :(

 

(Når vi skriver inn datoen slik, kan vi bare gå inn å "redigere" ved å putte inn resultatene for hver gang, men dette gjør vi alle som vi ønsker :()

 

Ha en flott dag alle sammen - Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det er jo ganske vanlig at vekta øker ved mensen, så noe av grunnen ligger nok der. Uansett, vi får støtte hverandre, og det går nok riktige veien:-)

Kjempelurt å sette opp slik du gjorde Isabel, her kommer min:

 

26/2: 64 kg

5/3: 62 kg

12/3:

19/3:

26/3:

2/4:

9/4:

16/4:

23/4:

30/4:

7/5:

14/5: 58 kg :-)

 

Hvordan får jeg smileys inn i teksten min?

 

Stå på videre alle sammen!!!

 

Ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Hei!

Jeg begynner på Grete Roede Aktiv kurs i dag. Er 32 år har to barn 3 og 1 år. Får ikke helt til på egenhånd.

Nå stopper vekta på 82 og den skal ned til 73-72 kilo. Skal gifte meg i januar neste år...

 

Hurra for en slank vår!!

 

Lottis:-)

 

5/3 -82,4

12/3-80,3

19/3-79,6

26/3-79,3

2/4

9/4

16/4

23/4

30/4

7/5

14/5-75:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Hyggelig vi blir flere :)

 

I dag har jeg trent spinning2 i en time. Det var deilig.... I mårra har jeg 12 timers arbeidsdag, så tviler på at det blir noe trening da. Men målet mitt denne uka er å få trent fire ganger.. og det er fordi det føles så godt etterpå.. humøret blir også bedre. Samtid vil man ikke skeie ut for da "ødelegger" man alt, så for meg hjelper det både på motivasjonen og den mentale helsen...

 

Nå skal jeg spise knekkebrødet mitt med mager prim og en youghurt... gleder meg... he he....

 

Vi snakkes........ :9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann alle... igjen... Hvordan går det?? ... I dag er jeg sliten... lang dag.. hadde tenkt å gå en tur i regnværet i kveld... men måtte melde pass da rompa traff sofaen.... der var det godt å bli... hehe :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg syns du er flink jeg Isabel!! Det er lov å slappe av, og i tillegg har du vel jobbet i 12 timer.. Jeg er sikkert den dårligste til å trimme her, enda jeg er på jobb fra 8-14 (jobber på ungdomsskole)

Slapp av med god samvittighet de dagene du gjør det, vi skal tross alt nyte livet og kose oss også:-)

Det viktigste er at vi da ikke sitter og spiser usunt i tillegg, og det virker som om du er veldig flink!

 

Med meg går det bra, er i full gang med planlegging av tur til Kroatia i august med alle 6 ungene. Men, det er litt av en kabal som skal gå opp når ungene har forskjellige ting de er med på og gjerne vil ha med seg, i tillegg til skolestart som kommer midt i det hele. Prøver å ta det rundt da pga prisen... Blir dyrt når vi er så mange.

 

Stå på alle sammen, og ha en strålende dag:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann

 

Takk Merwell... jeg syns nok jeg fortjente å sette meg i sofaen i går kveld ... hehe... I kveld har jeg jogga en tur på ca en time... det var deilig... våren i lufta.. og bikkja er med.... helt herlig :) Så moro at du jobber på en skole da!! Er du lærer eller sekretær?? Jeg er nemlig selv lærer, så det var litt moro.

Jeg er nå kommet godt i gang med opplegget, og ligger mellom 1300 og 1500 kcal om dagen... det vil si, noen ganger litt mindre, andre ganger litt høyere. Jeg veier maten min og er veldig nøye nå. Går jammen mye i gulrøtter om dagen... hehe...

Åhh.. hørtes herlig ut med en tur til Kroatia nå... det blir sikkert kjempe koselig!! og ikke nok med det... du kan også sprade rundt i bikini med noen kilo mindre... hehe... Ikke sant??

 

Nei.. nå venter kvelds- knekkebrødet mitt.... og så senga... laang dag i mårra også... men ikke så lenge som på tirsdager....

 

God Kveld... og natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Hallo!

 

Kurset startet mandag som sagt og det virket veldig bra! Vi skal gå med staver i en time først så skal vi inn og veies. Jeg følger boka og spiser ca 1400 kalorier om dagen.. Går raske turer med barnevogn i en time om dagen så styrkeprogram etterpå! Håper dette vil hjelpe, orker ikke gå rundt å føle meg uvel denne sommeren også...

 

Ha en flott kveld!

 

Lottis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei på dere!

Jeg er assistent på en ungdomsskole, har egentlig for det meste 2 elever 20 timer i uka, men er mye vikar både i 'min' klasse og litt i andre... Vært her 3 år så er godt kjent. Jobber stort sett fulle dager, men er ferdig kl 1400:-)

 

Jo, jeg gleder meg til å være noen kilo lettere til sommeren, jeg elsker jo å gå i korte skjørt og få sol på hele meg, hehe...

 

Lottis, du er flink som har kommet igang, og dette her går riktig vei:-) Denne sommeren skal bli fiin, hehe!

 

For meg er løsningen å kutte alt hvetemel og kun bruke spelt og annet, det virker som om hvetemel legger seg som lim på lår og rumpe:-(

Kjøpte spelt knekkebrød istad, og de var kjempegode!!! Anbefales:-)

 

Ha en fin dag videre alle sammen!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

I dag er dagen vi feirer kvinners rettigheter... og for ordens skyld, så kan vi jo samtidig feire (UTEN sjokolade altså... he he) at vi nå har holdt på i snart to uker, og er på vei nedover i kilo.. :)

Flott Lottis... du er godt i gang... og vi følger med deg... Tror vi er blitt en liten men knakende god gruppe :)

I kveld skal jeg jogge meg en tur igjen... godt... har veldig bra med trimpoeng denne uka, så til mandagen vil jeg ikke ha noen oppgang!!! hehe

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Er vi kommet i gang?

Jeg er motivert som bare det og som en venninne sa til meg..

BRUK DET FOR DET DET ER VERDT!!!!!

Det kommer dager som kjennes tunge, men heldigvis er det mange dager som skal bli bra:-)

Gleder meg til lyse kvelder med tur og jogging.

Det var så deilig å være ute i dag. Trillet en tur i rask gange med solbriller på.Bare gikk å smilte i en time.

HURRA FOR VÅREN!

 

Jeg spiser ca 1400 kcal hver dag.Synes dere det er nok/for mye. Er litt usikker:-)

Går en tur på en time i rask gange med barnevogn hver dag og en dag i uka går jeg i gruppe med staver.

Kanskje jeg må øke treningen til neste uke.JAJA,en dag av gangen!!!

 

Ha en flott kveld!

 

LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Skal vi gjøre en liste på hvem som er med , hvor lange,og hvor mye vi veier og skal ned.

Jeg kan begynne:

 

Lottis

176 høy

82,4 kilo(5/3-07)

75 kilo (17 mai)

72 (ønskevekt innen sommeren)

 

Litt gøy å følge hverandre!

 

Kom igjen jenter dette klarer vi:-)

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Lottis: vi har alle på denne tråden en felles veiedag som er mandag, så sleng deg med :) Hvis du ser over på de tidligere innleggene i denne tråden, så kan du se hvordan jeg og Merwell har satt opp datoer fremover for veiing, hvor vi bare kan "plotte inn" resultatene. Syns det er moro at vi alle er nesten jevnaldrende og med små barn.. Vi står ganske likt.

Jeg begynner litt senere på jobb i dag, og tenkte at da skulle jeg få tid til å trene før jeg dro. Men neida... ikke alle dager er like med små barn. Min kjære sønn ville absolutt ikke i barnehagen, og gråt sine bitre tårer i håp om å få slippe.... fryktelig vondt og vanskelig da det blir sånn... dermed ble tiden "brukt opp" på han... og ingen trening.... og det er en prioritering som jeg absolutt kan leve med.... :) Ungene først!!

Nå står helgen igjen for tur..... og med de utfordringene det måtte innebære... Jeg må være ærlig og innrømme at det er fryktelig vanskelig da ungene og gubben spiser masse godteri og koser seg lørdag kveld.... som regel lager vi en skikkelig kosemat- middag også... og det er her jeg velger å bruke mine kosemerker... ikke på godis.. selv om jeg kan smake en liten bit.... :) Kunsten for neg er jo nettopp det å klare å ta bare en bit... uten å "voldta" resten av bollen... he he...

 

God helg til alle sammen.... og snart er det mandag og veiedag (det hjelper å tenke på det lørdags kvelden....hehe). Jeg er sikkert innom en tur i kveld også... for "dere" har liksom blitt min "avhengighet" nå... he he... noe som er bedre enn å være avhengig av sjokoladen......

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Så flott da er jeg med på mandager;-)

 

Synes dette er litt vanskelig!

Siden dette er første gang jeg er på Grete Roede er jeg litt rådvill.

Har du tips?

Hvor mye kcal spiser du pr dag?

Følger du dietten slavisk?Tror jeg må gjøre det..siden jeg ikke vet helt hvordan den fungerer på meg.

Flott at jeg fant dere,det er faktisk litt lettere å gjøre dette sammen med noen.

 

Som du skriver kommer barna først derfor går jeg lange turer med minste tulla hver dag. Både hun og jeg får glede av det:-)

 

Ha en fin dag på jobb!

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei alle sammen!

 

Koslig å se all aktiviteten her, blir i godt humør av det også, i tillegg til sola:-)

 

Jeg veier meg alltid mandag morgen.

 

Jeg følger ingen diett, bare spiser det jeg vet inneholder lite kalorier, og at jeg bli mett. Ligger på mellom 900 og 1300 kalorier pr dag, men da sulter jeg meg ikke. Spiser endel frukt og grønt i tillegg til salater, og middag med poteter stort sett hver dag. På jobb spiser jeg kun knekkebrød, enten ryvita rug eller spelt knekkebrød, og litt syltetøy på. Noen ganger makrell i tomat. Ost er så mye kalorier at jeg lar det være... men elsker ost, desverre...

 

Jeg er veldig dårlig til å trimme, men flyr endel på jobb, og det går i ett hjemme, men har litt dårlig samvittighet, men har ikke fått ork enda (håper den kommer)

 

Vi har helt barnefri denne helga, så jeg skal kose meg masse:-) Og sove lenge, hehe

 

Ha en riktig fin helg alle sammen!!!!

 

Klem fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann... Ja, helt klart kjempe moro å se at aktiviteten har økt her inne. Herlig!! Artig å følge hverandre.... blir jo så glad for denne kontakten som vi nå har fått, og som stadig blir bedre :)

Lottis: Ja, jeg følger Grete roede opplegget ganske så nøyaktig fem seks dager i uka. Fredagen og lørdagen koser jeg meg litt ekstra :)

Opplegget er som følger: Frokosten og lunsjen skal inneholde ca 220 kcal, dvs at det alltid skal være 60g brød og 40g pålegg, og da blir sluttsummen litt variert alt etter hvor magert du velger. Du kan også velge knekkebrød eller frokostblandinger i stedet for brød, og det betyr som regel 3 vanlige knekkebrød, og ca 40g tørr vare av kornblandingen. Til middag skal du ha rundt 400 kcal, og det vil se at du spier 150g kjøtt, fisk eller kylling (er det farse- mat eller fet fisk skal det kun være 100g), pasta eller ris skal være 100g, og poteter kan du spise 150g av da de har mindre kcal pr 100g. så kan man selvfølgelig ha magre sauser til, evt. bruke melkerasjonen til det. Melkerasjonen er på ca 200 kcal, og det vil si at du kan velge om du vil bruke de på melk, youghurt, ost eller andre melkeprodukter. Så skal du ha ca 200 kcal i frukt om dagen, og det er grovt regnet en banan og ett stort eple om dagen. Grønnsaker til middag og ellers om dagen kan du spise ubegrenset av :)

Så kan du ta et mellommåltid på 100 kcal når du vil, og et kveldsmåltid på 100 kcal.

 

Vet ikke om du ble noe klokere av dette her... he he... men bare spør hvis det er noe... jeg har gått noen kurs, så en del kan jeg... (skulle man ikke tro da kiloene har en tendens til å krabbe seg på igjen.... hehe). De gangene jeg har fulgt dette opplegget helt til punkt og prikke har jeg gått ned i snitt 1,1 kg i uka... og det er meget bra. Nå som jeg koser meg litt ekstra i helgene går det saktere, men det er ok.

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...