Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest slank30

Hei igjen,

jeg har engang smakt en øltype kjøpt på Ultra. Tror jammen ølet het no med Ultra også jeg, er mindre kalorier i.. Men tror det er litt dyrt da.. (men det er jo typisk..)

Skal ha spekemat, så MÅ jo ha et par øl også.. :)

 

Jeg skal også skrelle meg gulerøtter og sette i vann, Anne.. Da er det jo SÅ mye enklere og ta seg en.. Du skal nok se det løsner seg litt når du kommer orntli igang Anne, torsdag er jo ikke mange dagene siden heller.. Og et kakestykke i bursdag må man jo kunne unne seg. Husk, det er varige endringer vi i bunn og grunn er ute etter.. Jeg har hatt en stygg tendens til å ha lørdag hele uka, og klarer jeg å la lørdag være lørdag er jeg kjempefornøyd... I tillegg har jeg sluttet med pepsi max hver dag, (2 glass lørdag + søndag) har tro på at det også kan gjøre susen..

 

Jeg legger på meg mest rundt magen, og blir jo litt redd når man leser overalt at dette fettet er det mest farlige..

Så vi får holde på med 50 situps hver dag, så skal vi se det bedrer seg.. :)

 

Tjohei så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar

Hei slank30

ar også hørt om den ølen, men den er dyr. Sommeren blir verst, for da er det ekstra godt med en kald pils. Men men, man kan jo lage masse deilig og sunn grillmat, og unne seg en pils nå og da.

Jeg har også fettet godt plassert rundt magen, så idag begynner jeg og med sit-ups. Jeg har ikke tid til helsestudio, så det blir seine kveldsturer etter barna har lagt seg, og sit-ups på lekematta:)

Hvis noen har gode oppskrifter som er raske å lage tar jeg imot med stor takk(middager altså)...men jeg liker ikke fisk og skalldyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Kjempebra med minus 1 kg på deg også Slank:) Og Isabel, litt nedgang er ihvertfall rette veien:) Så selv med litt kos går vekta ned, men da tar det litt lengre tid...

Banan rett etter trening skal visst være veldig bra, for da er det visst fettet og ikke musklene som blir borte, og det er jo det vi vil!!

På jobb spiser jeg 3 ganger, først før 1 time, så i første friminutt og så i spisepausa. Det blir 2 knekkebrød hver gang ( 1 speltknekkebrød til lunsj hvis jeg har) Orker ikke å gå sulten så lenge om gangen...

 

Jeg tar 50 situps hver dag pluss at jeg skal begynne med litt forskjellig styrketrening hjemme. Begynte med 25 armhevinger igår:) Og, så skal jeg være flink til å gå, minst 10 000 skritt om dagen

 

Av raske middager hender det at jeg woker kyllingfilet og grønnsaker og spiser uten ris, da går det raskt;p

Ellers har jeg stort sett poteter hver dag, og de er jo kokt på 30 minutter, og den tida tar jeg gjerne mye annet også. Spiser mye fisk jeg da...

 

Skal ha familiebursdag til torsdag, er det noen som har noen tips til kaker uten for mye kalorier?

Det blir liksom litt dumt å servere kaker uten å spise selv

Har lurt på å lage mat istedet, men vi blir jo 20 stk så jeg vet ikke helt om jeg gidder, hehehe..

 

Lurt med gulrøtter i kjøleskapet Anne!! Det skal jeg også gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... da var denne dagen over, og den har bydd på ulike utfordringer som har med helt andre ting enn kosthold å gjøre. Har en liten gutt som til stadighet finner på "mange rare" ting... og det tærer på.... sukk :)

Nå har jeg vært på spinning2 og tatt i skikkelig hardt... utrolig deilig :) DA venter min kveldsyoughurt på meg, og mine 50 sit ups og armhevinger... I dag har jeg vært flink å spise hver 3. time...og det føles godt, for da unngår jeg å kjenne sulten så innmari :)

Ha en riktig god kveld alle sammen... - Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

fra fjellet!!

 

Det har vært en fantastisk tur.

Ble ikke noe ski i det hele tatt. På Lørdag blåste det helt forferdelig. De fleste heisene var stengt og det var bare is i bakken. Dama i bill.luka anbefalte oss ikke å kjøre. Vi jentene ble skuffa,men reiste på en restaurant oppe i bakken og spiste lunsj..(Jeg spiste Gularsj suppe.)

Selvom hytta fløyt over av potetgull og snop spiste jeg ingenting:)

Men Utover kvelden ble det litt for mye alkohol...Nå sitter jeg her med utrolig dårlig samvittighet....Men må rose meg selv for at all mat var etter boka:)Selv klokka tre og alle de seks andre kastet i seg pølse med rekesalat spiste jeg Salat uten dressing....lo godt dagen etterpå.

 

Har ikke tørt å gå på vekta i dag...unnskyld meg:( Tror jeg venter til Torsdag på kurset)lover å komme sterkere tilbake neste uke....

 

Helt utrolig hvor mye man tenker på at man skal veie seg når man først er i gang med dette.

 

I dag har jeg trent en time med total core..hopp og sprett på balansebrett og 45 min med styrke i sal med stang....Jeg svettet godt!!!

 

Dere da jenter...Så kjempeflinke!!!! Ned en kilo her og der og masse trim.

Veldig bra. Flinke flotte jenter er dere.

Nå er det hverdag igjen. TRIM,VANN og GRØNT for min del.Deilig det også.

 

Ha en flott kveld!

 

LOTTIS

 

PS: velkommen til nye medlemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Syns du har vært kjempeflink jeg Lottis, hva så om det ble litt mye alkohol...? (hadde det sikkert gøy da).. :) Det viktigste er jo omlegging av maten, alkohol drikker vi jo ikke SÅ ofte.. Og DER har du jo vært virkelig FLINK!! (Jeg gruer meg til lørdag, da har jeg "planer" om en skikkelig fest) skrekk og gru..

 

Bra jobba Isabel, du er virkelig et treningsjern!!! Jeg har selv tatt en halvtime på stepen, + situps og armhevninger.. Så sier meg fornøyd..

 

Koze meg med appelsina mi jeg nå.. (det er jammen yummi... )... :)

 

God kvæld...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg trengte faktisk denne festen:) Med to små barn og en travel hverdag var det utrolig deilig å slippe litt løs:)

 

Og gode venner er også viktig ikke bare en slank kropp;)

 

Så flink du har vært. Ned en kilo....Veldig bra!

 

Hvor mange kalorier spiser du hver dag?

Jeg sliter litt med å spise nok. Kommer rundt 1450 kcal hver dag.

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Lottis. Jeg er helt enig med deg, vi trenger virkelig noen jenteturer innimellom uten barn og mann....... :) Må jo bare benytte anledningen til å rose deg og din viljestyrke... at du klarte å la vær å ta potetgull og godis når alle andre spiser, syns jeg det står respekt av. Du skal se at du til torsdag har gått ned bra. En annen ting du sier som jeg også er helt enig i, er at det er utrolig hvor mye man tenker på vekta når man holder på med denne "kostholdsomleggingen".... og igjen så er dere "gjengen" en ekstra motivasjon for meg :)

Her er det lyse blå himmel med en knalll god og varm sol, så nå tar jeg på joggeutstyret og tar med meg bikkja og forvinner ut.... Herlig :)

Ha en super dag alle sammen....- Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det ikke, har prøvd i flere år å motivere meg selv til slanking og trening, men nå bare leser jeg det dere skriver og er TOPP motivert. Nå har jeg holdt på i bare 5 dager, men jeg merker at ting skjer. Tar også 50 sit-ups hver kveld...(må jo bare holde tritt med dere da), men armhevinger klarer jeg faktisk ikke en eneste en. Skal prøve å ta 10 på kne, og gradvis øke kanskje?

Fiberknekkebrød er og fantastisk, og føler at magen fungerer og energien begnner å komme....hærlig. Jeg skal vente til mandag før jeg veier meg.

 

Lottis 75, du var kjempeflink på fjelltur, det hadde jeg aldri klart. En fest i ny og ned må man bare ha...med god samvittighet. Når man har små barn, trenger man å komme seg litt bort og feste og ikke minst snakke med gode venner. Det får man energi av, og det gjør det lettere å klare en hard slanke-hverdag. Skål!!!

 

Dere er så flinke å trene alle sammen, men husk at muskler veier mye, så ikke fortvil om vektnedangen går seint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Hei Lottis, jeg spiser ca 1300-1400 kcal om dagen. Sjelden over dette, men hender at jeg sliter med å få i meg nok...Så utrolig sant som du og isabel sier, man tenker så mye på dette. Jeg er inne her flere ganger pr. dag, og tenker jo nesten ikke på annet til tider... :)

 

Føler meg extra motivert nå som vi har denne tråden å støtte oss til ..

 

Isabel, du ditt råskinn... :) Nå må du da snart ha trimmet av deg utskeielsene fra helgen.. Flink du... Jeg sitter lenket til pulten, og ser ut på det fantastiske været.. buhuuuu...

Tror søren jeg er litt støl i armene etter armbøyingene våre jeg.. hihi.... Snakk om puddingarmer.. Stepper også med vekter, og det tror jeg gjør susen..

Skulle ønske jeg også kunne jogge, det er så fristene i dette været, men har ødelagt ryggen, så det kan jeg bare glemme... :)

 

Ha en fin dag i solen

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Anne... at vi kan hjelpe til med motivasjonen... jeg sa jo det.. hehe.. at dette er en gjeng du ikke kan være foruten... :) Ja, det er lurt å starte armhevinger med å stå på knærne...og gradvis gjøre det hardere med å flytte knærne lengre ned.. slik at overkroppen din + rompa blir så rett som mulig, men start forsiktig på alle fire og senk deg ned med armene.. (Hold mannen langt unna... he he)

Nå var turen unnagjort, og det ble en joggetur på nærmere en time i dag... runda jeg jogget er på ca 8 - 9 km, så nå er jeg stolt :)

Skal på jobb i ettermiddag, og har bestemt meg for å sykle til jobben i dag også. Finnes jo ingen grunn til annet i dette været...:) Så JA slank30, jeg håper virkelig at helgen utskeielser nå er borte... he he.. har jaggu jobba for å få det i "null" igjen... hehe. Ha en strålende dag alle sammen, også de som sitter på kontorene.... Jeg har heldigvis hjemmekontor i dag... og kan kanskje ikke skryte på meg å ha gjort så mye kontorarbeid/ studiearbeid.. he he... men det blåser jeg i i dag..:)

 

- klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

"Sjokolade er en grønnsak. Hvordan det, spør du sikkert. Vel, sjokolade er i stor grad utvunnet fra kakaobønner (bønner = grønnsak), mens sukker som regel kommer fra sukkerrør. Og sukkerrør er en plante, hvilket kan plasseres i kategorien "grønnsaker". Således er sjokolade en grønnsak.

 

Sjokolade inneholder også melk, og melk er som vi alle vet(?) bra for kroppen. Ut fra dette faktum kan man altså konkludere med at sjokolade er helsekost.

 

Ofte finner man rosiner, kirsebær, jordbær og biter av appelsin i sjokoladen, og siden slik frukt er bra for kroppen er det bare å spise av hjertens lyst. "

***********

 

Da er jo ikke dette noe å lure noe på lenger.. yuiiiipppiiiiii hehe... :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Fakta: Den gjennomsnittlige dietten anbefaler et daglig kaloriinntak på 1200 kalorier for kvinner og 1500 kalorier for menn. Dette resulterer i et vekttap på 1 - 1,5 kilo i uken. Går man på øldietten tilsvarer dette et daglig inntak av minst 12 øl for kvinner og 15 øl for menn. Dette inntaket burde være innen rekkevidde for de aller fleste.

 

Fakta: Alkohol er væskedrivende. Det vil si at vannet i ølet som konsumeres passerer gjennom kroppens systemer nesten umiddelbart. Dette fører igjen til at man får mer mosjon: Dype knebøyinger når man reiser seg opp fra stolen, en rask spasertur (hvilket er bra for det kardiovaskulære systemet) samt ytterligere knebøyinger (spesielt for kvinnene.)

 

Fakta: Å konsumere øl hjelper på søvnen - man sovner som regel selv om man ikke nødvendigvis er trøtt. All denne ekstra hvilen er bra for kroppen, spesielt dersom man ellers lider av søvnløshet. Utover dette kan man oppleve det høyet interessante "Hvordan i all verden havnet jeg her?"- fenomenet. Dette fenomenet innbyr til en lystig konversasjon samt ytterligere mosjon (man må jo se å komme seg hjem.)

 

Fakta: Mennesker som går på øldietten har en tendens til å treffes på puben, et sted der andre mosjonsformer er vanlig forekommende. Dans for eksempel, er en bevist brukbar metode for å bygge opp tørsten. Likeså det å jage etter individer av det motsatte kjønn (eller samme kjønn, avhengig av hvilke preferanser man har.) For å øke den mosjonen man får ved et pubbesøk bør man, istedenfor å benytte seg av serveringspersonalets tjenester, selv gå frem til baren og bestille en ny øl. Dette gir en god styrketrening utover den rent kondisjonsrettede mosjonen. For virkelig å maksimere mosjonen og styrketreningen kan man også tilby seg å hente øl til alle rundt bordet.

 

Fakta: Øl er billigere enn en personlig trener

**************************************

 

Dvs ØL og SJOKOLADE!!!!! Kan leve med det jeg.. haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei, nå ser jeg at vi er 4 stk her inne! Morsomt:)

Dere er så flinke alle sammen til å trimme og spise riktig at her må man bare henge på, hehhe...

Vet hvordan du har det Isabel, minstemann her også gjør så mye rart at jeg blir helt oppgitt mange ganger...Det går i ett!

Ellers er det rett på fotballtrening med ham nå så hjem å lage middag etterpå, wok tror jeg, nam nam!!

Ang situps tar jeg også dem på knærne, og det er like bra:)

 

Slank, festlige innslag du har!! hehe

 

Klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merwell mente nok helt sikkert armhevinger på knærne... he he.. men det ble litt morsomt ja... ler :)

Nå skal jeg snart sykle på jobb... mannen min henter ungene på tirsdager.. og det er så deilig..:) Bare meg selv å tenke på..og når jeg kommer hjem fra jobb så sover de søtt i sengen sin....deilig... he he..

Huff ja... min eldste som blir 6 år i april er en "kreativ" og aktiv krabat. Vet godt hva som er lov og ikke, men må likevel gjøre det... og de rareste ting... Han handler alltid før han tenker... Men får tro det synker inn etterhvert... he he

Vi snakkes i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

He he... nå ler jeg godt... mente armhevinger ja:) Litt stressa eller noe, hehe Her går dagene i ett, men sånn er det for de fleste.

 

Nå har jeg akkurat spist deilig wok med kyllingfilet, nam nam

 

Click on the smilie and copy the code!

 

Når det gjelder den alderen så er det sånn her også. Enkelt å si at 'det hadde jeg glemt' og alle andre unnskyldninger... men får håpe det blir bedre:)

Han er en utrolig aktiv gutt, og det skal vi jo være glad for!!

 

Jeg er sliten idag, merker det i hele kroppen at jeg beveger meg mer, men det er jo et tegn på at virkelig trenger det.. Fått gått masse idag også, så får jeg trene litt før jeg legger meg (får prøve ut situps på knærne kanskje? *ler* )

 

Ha en fin kveld så lenge:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

I dag har jeg vært ute i det fantastiske været:)

Først ute på tur med vogn og så i kveld tok jeg på meg treningstøy og jogget en tur på 40 min.....Det var deilig det.

slank30 tusen takk for en god latter..Nesten som jeg syntes det hørte fornuftig ut...Litt lite mat om dagen kanskje:)

Isabel du er helt rå til å trene...min venninne som er personligtrener sier at dersom man trener masse går man tregere ned i kilo pga vekten på musklene,men hvis man måler ser man fantastiske resultater.

Jeg målte meg rundt livet i dag og oppdaget at jeg hadde minsket hele 8 cm rundt livet siden jeg begynte....DET ER JEG VELDIG FORNØYD MED:D

Det er så deilig og være godt i gang med det nye livet.

Jeg kjenner at kroppen er mør av all treningen og vann smaker utrolig godt. Glemmer å tenke på at jeg savner Pepsi MAX.

I dag lagde jeg noe veldig godt...Heistad lett gele bringebær med 8 kcal pr 100 gram,og på denne hadde jeg 0% yoghurt på...Bra dessert:-)

I dag tidlig bestemte mannen min seg for å ta vekta med seg... Jeg blir helt tussete av å veie meg.... Sikkert ikke dumt for en stund.

Ha en slank og fin kveld!!!

 

KLEM LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Kjempebra Lottis!! Såå flink du har vært! Og, sikkert lurt av mannen din å ta vekta, hehe.. ikke nødvendig å veie seg hver dag;)

Desserten hørtes bra ut, godt at det finnes noe godt som ikke inneholder for mye kalorier!

Tenkte jeg skulle prøve den oppskriften med sjokoladekake med jordbærkrem som står her inne imorra i bursdagen, så jeg får bake etter jobb idag. Blir flere kaker, men den kan jeg ihvertfall spsise litt av, og den så veeldig god ut:p

 

Nå skal jeg vekke de små håpefulle og begynne på frokost og niste, men vi snakkes senere idag

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Hei og god morgen...

Sikkert ikke dumt å bli fratatt vekta. Jeg har også fått en lei tendens til å gå på den hver morgen.. Var der jo mandag.. + igår + idag.. Men imorgen SKAL jeg la vær.. Har sagt til meg selv at fredager skal jeg ha LOV til å snikveie meg, så får se om jeg klarer å vente "helt" til da.. eh.. Har gått ned kun 100 gram siden mandag, blir litt demotivert av det. Og NOK en grunn til ikke snikveie seg..

 

Jeg kjenner også at suget etter pepsi max er så godt som vekk.. Før drakk jeg det nesten hele tiden, og det er jammen blitt godt med vann..

Hallooooooooooooo, så spreke vi har blitt.. Vann vann, trim og sunn mat.. Kjenner på magen at ting har stabilisert seg litt mer også..

 

Du får kose deg med baking i ettermiddag Merwell, er det du selv som fyller år eller?

 

Jeg skal lage middag KUN til meg selv idag, DET syns jeg er SÅ vanskelig.. Har alltid hatt en lei tendens til å ende opp med Grandiosa.. Men IKKE idag..

 

Ha en strålende dag i solskinnet...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. her er det aktivitet... moro :) Jeg må nok bare føye meg inn i rekken med dere andre når det gjelder å veie seg hver dag. Det er liksom noe jeg bare må.. må ha kontroll og full oversikt...men om det er sunt, er en annen sak:(

Jeg skal prøve å ikke veie meg nå resten av uka... men har en viss følelse av hvordan det vil gå... he he... Det syke er at i dag viste vekta MINUS 1, 7 kg fra mandagen av... helt utrolig spør du meg... men det er nok mye vann fra to dager med hard trening... vil jeg tro. Har ingen tro på at dette resultatet holder seg til mandagen. MEN, jeg skal jammen gjøre mitt beste for at det holder seg der til da... he he. Jeg måtte gå på vekta flere ganger for å se om det stemte.. og den blinket 71,2 kg hver gang....:) ja ja... reelt eller ikke.. dagen min ble reddet... he he...

I dag er det like flott vær som i går her i Kongsvinger... og jeg skal komme meg ut i dag også, men kjenner jeg er litt sliten i musklene, så det blir ingen hardtrening i dag... bare en rask spasertur og litt styrke...

NÅ må jeg få levert mine to små i barnehagen... og sette i gang med å jobbe litt.. har en del studiearbeid som må gjøres... Er ferdig i praksis nå.. og det er deilig :)

Ha en super duper dag mine kjære venner... Dere er helt unike!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Kroppen er jo så rar...opp og ned akkurat som den vil. Dette går virkelige veien:)

 

Jeg håper virkelig at jeg får se 79 i morgen. Har virkelig ikke trua,men håpet er der.

Jeg holdt på å bli gal av vekta som styrte dagens humør. Ble virkelig sur hvis den ikke gikk i minus. Men nå er den vekk og faktisk gjør det at jeg skjerper meg enda mer.Jeg har ingen kontroll på vekta og i frykt av at den skal gå opp er det enda lettere å tenke sunt:D

I dag skal jeg ut på tur + jogge en tur mens barn og mann ser barnetv.Funnet en løype som er bra stigning. Den tar 40 min.

 

Minste jenta sliter med magen sin...Stakkars liten! Jeg har til nå i dag vasket fire vasker...opp og ned trappa til kjellern er også trim....LENGE LEVE EGET VASKEROM:) Vi hadde vaskemaskin på kjøkkenet før vi flyttet hit. Helt pyton!

 

 

Ha en flott dag jenter...HUSK VANN:)

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Skikkelig imponerende Isabel. Er bare å la seg inspirere... :)

Blir jo litt misunnelig også da.. Men velger å se det som inspirasjon istedenfor.. hehe... (blir ikke slank av misunnelse ihvertfall)... :)

 

Du er også kjempeflink Lottis, kommet virkelig igang med joggingen..(god bedring til lille frk).. I ettermiddag skal jeg ut å gå en times runde, må passe på å ikke gå meg "lei" på denne steppemaskinen. Og er jo så godt å komme seg ut i dette fine været vi har om dagen..

 

Ja, denne vekten spretter litt opp og ned i løpet av uken, og man blir lett DEmotivert om det går gale veien. Men samtidig SUPERmotivert når om det går rette veien. Da prøver vi heller å velge den gylne middelvei, og ikke veie hver dag og forbli MOTIVERT!!

 

Snart lunsj.. iiiiiihhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

Solskinnsklem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...