Gå til innhold

Livet etter "bare litt til"


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkelione

Endelig er jeg her, etter å ha brukt noen måneder på å gå ned "bare litt til". Etter flere stabile år fikk jeg det plutselig for meg at jeg burde riste av meg det lille ekstra. Nå er jeg veldig fornøyd!

 

170 cm, 59,7 kilo og 67 cm i midjen. Målet mitt er å holde meg konstant under seksti kilo. Jeg var nylig nede på 58,8.

 

Det å holde vekta er en jobb i seg selv. Jeg fikk mye drahjelp i forumet "ned under 10 kilo", men forlot tråden da jeg var i mål. Nå skal jeg ha et annet fokus. Det er flere i forrige tråd som har varslet at de vil komme etter. Fint hvis flere melder seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar
Gjest moving

Hei

 

Jeg følger deg gjerne på din tråd! Syntes det har vært flott å ha deg som "partner" på -Bare litt til- tråden. Om du vil ha en egen blogg så må du bare si ifra, men synes det er flott å ha et fellesskap!

 

Til dere andre. Jeg nådde målet mitt mandag 19 februar ved å komme ned på 60 kg! Det var deilig, følte at jeg var i siget og skulle sjekke en uke til for å komme ned på 50 tallet og få en buffer. Men som dere ser, jeg gikk opp og ble litt lang i maska.

 

Dato, kg, midje, trimpoeng

19/02, 60,0, 74,0, 33,5

26/02, 60,7, 74,0, 25,8

 

Jeg ble nå litt lang i maska, men etter litt tenking har jeg kommet frem til at det er for lite til å bli bekymra for. Svingningen kan være av vann og ja...

 

Jeg har veiedag igjen på mandag, har denne uken ligget på et snitt litt over 2200 kcal. Jeg har ikke gått opp noe i mengde, og jeg er veldig spent på mandagens resultat.

 

Gleder meg veldig til å starte stabiliseringen, men det er selvsagt mange spørsmål som melder seg! Men håper og tror at det som tidligere, vil være mange gode støttespillere underveis!

 

Hva sier du klikkelione? Hvor mye har du tenkt å gå opp i dagsrasjon fra uke til uke? Skal du rapportere hver uke, hver 14 dag eller hver mnd slik de gjør på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jeg følger deg gjerne på din tråd! Syntes det har vært flott å ha deg som "partner" på -Bare litt til- tråden. Om du vil ha en egen blogg så må du bare si ifra' date=' men synes det er flott å ha et fellesskap![/quote']

 

Jeg vil helt klart ha selskap her! Er veldig glad for at du også er her, moving. Og andre er hjertelig velkomne!

 

Hvor mye har du tenkt å gå opp i dagsrasjon fra uke til uke? Skal du rapportere hver uke' date=' hver 14 dag eller hver mnd slik de gjør på kurs?[/quote']

 

Jeg har gradvis sluppet taket i matvekta, og det gjorde meg godt å slippe å veie maten. Likevel hadde jeg dager med streng disiplin, noe som også var greit for å huske hva en rasjon egentlig er. Har veldig lite lyst til å tga fram vekta igjen, og vil prøve meg fram.

 

Anbefalingen er jo å øke øke gradvis over en tremånedersperiode. Der tror jeg det er mange som brenner seg ved å øke for raskt!

 

Mht veiing så kommer jeg til å fortsette å gå på vekta en gang i uka. Til andre nye, så har moving og jeg nå sluppet en forferdelig uvane med hyppige veiinger! Vi er stolte av at det nå bare er en gang i uka! Flinke jenter! :( Jeg tror likevel at jeg skal "rapportere" en gang i måneden. Med ukentlige veiinger får jeg også anledning til å stramme inn hvis det sklir ut litt. Jeg tør ikke slippe meg helt løs, det kan gå helt galt av sted i løpet av en hel måned!

 

Jeg har kikket på kalenderen og funnet ut at jeg skal rapportere her fredag den 23. mars og deretter fredag den 20. april. Dere andre kan ha andre datoer eller annet opplegg. Det kan jo til og med inspirere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Hei

 

Jeg teller og teller som bare det, klarer ikke helt å gi slipp ennå, så fortsetter med det en stund til. Særlig når man ikke skal gå opp så mye fra uke til uke. Har tenkt å legge på 50 kcal pr dag pr uke! Vet ikke om det er riktig, men føler for å veie maten og legge på rolig:)

 

Jeg tror jeg følger deg på å veie meg hver uke (tror ikke jeg vil klare noe annet ennå), men rapporterer hver mnd. Jeg ser at Fru Luna (som jeg respekterer høyt) har rapportert hver uke, og føler veldig for å velge samme løsning. Jeg prøver hver mnd, men det er mulig jeg etterhvert går over til å rapportere hver uke.

 

Jeg tar min første økning fra imorgen, mandag, og går da opp 50 kcal. Lurer derfor på om jeg skal ha min rapportering imorgen og så om en mnd. Da blir min første rapportering imorgen 5 mars, videre 26 mars og deretter 23 april.

 

Dette blir veldig spennende. Selv om vi ikke rapporterer så ofte håper jeg diskusjonen vil gå her inne. Kommer til å ha mange tanker i hodet og bli veldig forvirra i tiden som kommer :( Da skal jeg til pers i morgen igjen, er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Hei

 

Da var det runden idag morres. Har nok mye vann i kroppen, hadde en veldig aktiv uke med 31 poeng sist uke, så den oppgangen kan ikke forklares med så veldig mye annet. Har hatt et gjennomsnitt inntak på 2205 kcal. Med onsdag og lørdag som to topper på (2400 kcal) og søndag med 1700 kcal.

 

Dato, kg, midje, trimpoeng

19/02, 60,0, 74,0, 33,5,

26/02, 60,7, 74,0, 25,8,

05/03, 61,0. 74,5, 31,0,

 

Jeg går hvertfall opp 50 kcal til 2250 kcal, og kommer til å prøve meg frem. Så får vi se hva som skjer med vekten :(

 

Jeg har et lite spm jeg håper noen kan hjelpe meg med. Som dere ser så svinger jeg i aktivitet fra uke til til uke. Skal jeg ta hensyn til dette med tanke på gradvis å øke? Går de 50 kcal opp i ingenting når jeg har høyt forbruk? Ser at Fru Luna har løst dette med å ligge på det samme nogen lunde hver dag, både mht trening og inntak. Jeg har et kosthold hvor jeg koser meg litt i helgene, og hvor jeg trener så mye jeg har tid til. Type trening får også konsekvenser (feks de ukene jeg finner på å gå på ski så blir det mer trimpoeng).

 

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei!

 

Vi er visst bare to her ennå, men mange lesere i alle fall! :)

 

Moving, det er ikke mye du øker med! GR anbefaler jo gradvis å øke på kaloriene. Det er snakk om ca. 200 kcal per økning. Vi skal spise litt mer i en periode (ca. 4 uker) før vi øker på ytterligere litt de neste 4 ukene og en siste økning etter ytterligere 4 uker. Det betyr at det vil gå ca. 3 måneder for å være oppe i det kaloriinntaket vi skal ha for å holde vekten.

 

Grunnen til at økningen skal skje over så lang tid og i "trappetrinn", er at kroppen må ha tid til å venne seg til at den får mer mat og samtidig skru opp forbrenningen.

 

Når jeg ikke veier maten har jeg ikke samme muligheten til å sjekke økningen. Det får jeg bare ta på egen kappe. For meg er det en kombinasjon med at jeg synes veiing fører til for mye fokus på vekt, samt at jeg har dager med måltider ute og da blir det en dum gjettelek. Jeg har funnet tre dager i neste uke da jeg skal måle nøyaktig. Det er fint for å huske hva en rasjon er for noe.

 

Dessverre kjenner jeg at jeg er på skeiva denne uka. Det kan jeg ikke tillate i lengden. Nå må jeg ta meg sammen. Jeg skal være under seksti kilo om to og en halv uke!

 

Moving, jeg har dessverre for lite kunnskaper om det med variasjon i trening og hva du bør legge deg på mht kaloriinntak. Håper andre kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg synes ikke du hadde store variasjoner i treningen, bare at du generelt trener veldig mye. Jeg førte regnskap over inn og ut og så så jeg hvilke konsekvenser det fikk for vekten min - og så tilpasset jeg økningen. Men den treningsmengden du har (30 trimpoeng tilsvarer 6000 kcal) så må du ligge på kraftig underskudd fremdeles, eller hur? Hva er forbruket ditt regnet etter formlene her inne (treningen inkorporert)?

 

Finnes ingen fasitløsninger. Når jeg trener mye, står på ski en dag etc. spiser jeg mer (sunn mat hvis jeg bestemmer og hva de måtte ha tilgjengelig er jeg på hotell/pensjonat.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Tok en sjekk med formelen min en gang til.. Jeg spiser nok for lite ennå, men er heldigvis fortsatt innenfor 5-800 mindre enn det jeg trenger (sist uke var jeg på 700 mindre). Må nok spise mer...

 

Men det er her jeg begynner å fundere. Ser på Fru Luna at hun økte 50 kcal pr uke (tilsammen 200 pr mnd). Er det det du viser til Klikkelione? Eller skal jeg øke 200 første uke, jevnt i 4 uker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Moving, jeg brukte rådene Dr. Birkeland gav til en som spurte henne til råds på VG's vektklubb. Hun som spurte hadde samme vekt og kaloribehov som meg (60 kg ca. 1800 kcal uten trim). Etter som jeg har forstått GR (fra hva medlemmene sier her inne) så anbefaler de raskere økning. Jeg økte veldig langsomt og fulgte med på kaloriregnskapet daglig og vekten ukentlig og fortsatte økning eller venten en uke eller to alt etter vekten - mest fordi jeg ville lære om hvordan dette fungerte for meg. Finnes ingen detaljert forskning om dette - vi er alle vår egen lykkes smed:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Ser at du spurte hva slags forbruk jeg har. Jeg har funnet ut at jeg ved ca 25 timpoeng trenger ca 2800, og ved 30 trimpoeng trenger 2925 kcal.

 

Jeg tror jeg skal prøve meg på å legge på veldig rolig, dette fordi jeg sliter veldig med søtsug. Kroppen min skriker etter sjokolade :) Jeg kan jo i utgangspunktet spise mer (inklusive sjokolade) men vil jobbe med å lære hvordan jeg kan gradvis øke porsjoner og få et balansert kosthold.

 

Jeg tror derfor jeg prøver med på å øke 50 kcal pr uke i 4 uker. Dersom det virker riktig så fortsetter jeg, det går også an å prøve å legge på 200 kcal ved andre rapportering dersom det skulle virke mer logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har tenkt lenge å være med en tråd her, så jeg slenger meg på. Først litt om meg. Har gått på 2 GR kurs og går nå på holdvekten kurs. Startvekten min var 75 kilo og ligger nå på 63, noe jeg har holdt siden desenber-06. Jeg fulgte med først på tråden ned under 10 kilo men innså at vekten er fornøyd her og da er jeg også det. Jeg er 163 høy, bmi ligger på 24. Jeg hadde veldig lyst å komme ned til 60 kilo men har bestemt meg for å evt ta den kampen seindere.

Jeg har i allefall holdt vekten i over 3 mnd pluss/minus en kilo. GR anbefaler at den første mnd skal du øke med 200 kcal, eller 100 kcal de første 2 ukene og så 100 til, dette for at forbrenningen skal henge med. HVis du går opp i vekt skal du holde ut og opprettholde inntaket. Dette skjedde meg, jeg gikk opp 2 kilo veldig fort og ble kjempe lei meg og hadde mest lyst å minske inntaket igjen. heldigvis gikk jeg ned igjen og det har stabilisert seg. jeg veier ikke maten lenger men opprettholder de gode vanene fra kurs tid. jeg spiser hver 3-4 time, lager alltid matpakke (tom i helgene), trener mye ( iallefall 10 000 steg for dagen men pleier å ligge på 14 000), passer på middagsposjoner og 'kose meg' en gang i uken med måte. Dette har fungert for meg foreløpig. Jeg veide meg hver dag før, så en gang i uken og nå prøver jeg annen hver uke,,, det er kjempe vanskelig! Tenker at jeg ikke vil være for opptatt med vekta samtidig vil jeg ta i kjapt om det trengs. Jeg var også innom nett sidene flere ganger daglig men prøver nå å begrense meg til et par gange ri uken.

Håper det er greit at jeg selnger meg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Gratulerer knk, flott resultat. Takk for at du deler hvordan det gikk med deg.

 

Dekker du helt behovet for kalorier nå? Altså at hva du trenger etter formelen er hva du spiser? Kan du skrive litt mer om hvor mange kalorier du trenger etter formelen og hvor mange du spiser. Det høres ut som at du har funnet en flott balanse som mange kan lære av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Fantastisk, velkommen skal du være. Klikkelione og jeg vil liker å ha folk rundt oss! Flott at du vil være med :)

 

Veldig interessant det du sier med å legge på 200 kcal, første mnd. Men nå er jeg snart ferdig med første uke, og da legger jeg heller på 50 kcal de to første ukene og så kanskje 100 deretter? :)

 

Litt vanskelig det der! Flott at du går på kurs. Har tenkt det selv mange ganger, men GR har ikke slike kurs på nett :) Men flott om du deler litt erfaringer med oss!!

 

Fortiden synes jeg det er vrient å spise 2250, sliter med å komme opp i kcal uten å ty til sjokoladetrikset. Blir så veldig mett hele tiden. Ønsker å spise mer av den sunne maten, men kommer ikke opp i antall kcal som jeg skal ha.

 

Gruer meg til den dagen jeg skal ligge på 2700. Ikke skjønner jeg hvordan det skal gå... Må spise kjempestor frokost, stor lunsj, mange mellomåltider og stor middag og stor kvelds. Puh... :S

 

Noen som har gode ideer til hvordan en så stor dagsrapport kan se ut?? Hvis jeg ikke klarer å spise så mye må jeg nok kanskje redusere aktiviteten. Hvis det er noe jeg må vil jeg helst begynne med en slik prosess tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Moving - putt fetaost og nøtter i salat, ikke bruk lettdressing. Bruk mer kaloririkt brød (som er mye deiligere) og pålegg (jeg spiser et 7-korn brød med solsikkekjerner etc - kan bakes selv [oppskrift i Frølichs bakebok] - som gir mange kalorier for en liten skive og bruker både ost og skinke på brødet og kaloririk frokostblanding (jeg har en veldig deilig organisk som har sunne nøtter og solsikkefrø og korn, bare 60g gir 245 kcal - med juice og skummet melk blir bare frokosten over 400 kcal. En energibar - kashi eller lignende gir 140-180 og er sunne og deilige, godt før trening - eller noen nøtter (en håndfull har mange kalorier). Spis heller fet fisk enn reker og mager hvit fisk. Bruk bønner og avokado, erter og andre grønnsaker med litt kalorier (som er kjernesunne). Lag eggerøre med helmelk og stek litt bacon til. Mulighetene er uendelige. Ikke brukt lettprodukter i det hele. Men det krever en omlegging av tankegangen fra lavkalori menyer.

 

Da skulle det ikke være umulig å komme opp i 2700 kcal uten at volumene blir for store (og metthetsfølelsen for stor). Det sies at volumet vi mennesker spiser ofte er mer likt enn kaloriene vi inntar.

 

Synes ikke du skal oppgi treningen hvos du liker å holde på med den - den gjør godt for både kropp og sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Smask - digger deg! Rart det, her har jeg hjernevasket meg til å spise lett :) så kan jeg endelig spise mer :)

 

Skal tenke litt mer selv også! Gode ideer du hadde der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn og hilser på her, jeg. Selv om jeg fremdeles har litt igjen, så skader det jo ikke å se hvordan dere gjør det, og forberede seg litt!

 

Og du, du trenger jo ikke spise gigantiske måltider for å øke kalorimengden! Det finnes mengder av god og kjernesunn mat som er kaloririk! Selv drømmer jeg ofte om alt det jeg skal tilføye kosten når jeg kan gå opp i kalorimengden (vel, vel, det er vel ikke bare drømming jeg bedriver, litt "prøvesmaking" blir det vel også... :))

 

I alle fall, her er noen tips til deg:

 

Røkelaks

Mmmm... og det er slett ikke så dyrt som man innbiller seg! På Rema1000 selger de helsider av einerøket laks til 89 kr kiloen. Du må kjøpe en helside da, men gjør som meg, skjær den opp i skiver når du kommer hjem, og frys ned i passelige porsjoner som du kan ta opp og legge i kjøleskapet. Da blir skivene gjerne litt tykkere enn de ferdig oppskårete også, og du får pålegg til skiva som er stappfullt av sunt fett, forholdsvis kaloririkt og kjempegodt!

 

Sesamfrø

Dette kan du strø på ALT, og det gjorde jeg også før. Måtte kutte ned pga kalorimengden. Kjøp deg en pose på butikken, i motsetning til laksen koster dette nesten ingenting, og ha den lett tilgjengelig på kjøkkenet. Dryss en neve over det du spiser; smaker nydelig over frokostblandinger, i havregrøt, på toppen av hjemmebakt brød, drysset over fisk, over wok, i supper, salater... ja, jeg trenger kanskje ikke nevne fler eksempler nå, men gjør dette, og jeg skal love deg at kaloriene kommer!

 

Pinjekjerner

smaker nydelig i salat! Ristet i panne eller bare som de er.

 

Solsikkefrø og andre frø

Ha litt ekstra i frokostblandingen og i brød

 

Og ellers, som fru Luna sier, nøtter og ordentlig deilig brød! Mmm - heldiggris! Litt olivenolje over salaten, og sleng gjerne et par oliven oppi der også. Avokado er deilig i salat, bruk en teskje og putt små biter i salatbollen.

Husk at du kan drikke noen av kaloriene også, i form av fruktjus for eksempel.

 

Kos deg med all den sunne og gode maten du kan spise, og lykke til med stabiliseringen! Jeg følger med på hvordan det går med dere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Først og fremst velkommen til knk! Hyggelig med ny "stemme".

 

Fru luna, jeg har lest en del av deg og synes det er spennende å ha deg i tråden her. Du har gjort deg noen erfaringer og har mye å fare med. Flott å dele kunnskap (og frustrasjoner og håp og gleder og ... :))

 

Moving, jeg tror du klarer å komme opp i de kaloriene du skal ha! Mange gode tips du har fått. Hva med å redusere på den type trening som forbrenner flest kalorier? Selv skal jeg trene mer med vekter. Jeg vil ha en sterk og sunn kropp. Litt muskler på kvinner er nydelig.

 

Lupi, du kommer snart etter hit! :)

 

Jeg har kommet skeivt ut etter jeg kom meg i mål. Har hatt en syk hunger denne uka. Kunne spist brød for en hel familie alene. Er det kanskje en reaksjon? Jeg får finne ut av det. Jeg har tro på målet om å være under seksti kilo ved planlagt veiing om to uker. I alle fall føler jeg meg veldig fin og flott. Det er det viktigste!

 

Ønsker dere en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vestavind

Hei Moving:-)

 

Jeg syntes det er veldig kjekt å følge med dere som er så flinke til å skrive her.Jeg trener hver dag etter jobb, og jeg trener ca 1,5 time. Forstår ikke helt hvordan du regner trimpoeng. Hvordan klarer du å komme over 30p i uken? Trener du mange timer pr. dag, eller regner du med aktivitet hele dagen. Forøvrig har jeg tatt av 12 kg siden september. jeg er nå 66 kg og 176 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Hei vestavind

 

Anbefaler og lese trådene meny og dagssforbruk hvor jeg har beskrevet ca hvor mye jeg trener.

 

Mye av årsaken er at jeg går til og fra jobb (1 time tilsammen 5 dager i uka) + at jeg trener 5-6 ganger i uka i tillegg :)

 

Har en nakke som krangler litt og finner det veldig verdifullt å trene! Har nesten aldri hodepine lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vestavind

Hei

 

Jeg leser og forstår hvordan du regner. Trodde du klarte å trene alle disse trimpoengene etter arbeidstid....men du regner med hele dagsaktiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

For ikke å snakke om hvor smart det er å legge treningen som endel av gjøremålene i hverdagen men føre det som trening og ikke som en del av hverdagsaktiviteten. Gå i trapper, gå til jobben og andre knep er fabelaktig og det blir vaner som er lette å holde. Smart å legge turene som trim og ikke inkorporere dem i hverdagsaktiviteten for det er lettere å holde kontroll på energibalansen på denne måten.

 

Og moving er ikke alene om flotte tall - stbs her inne som ofte sykler til jobben i tillegg til trening på treningsstudio og som i tillegg løper etter sine to småbarn får også flotte mengder trimpoeng.

 

Hørte på et foredrag fra Boston universitetet på npr i går hvor en tysk lege og helseekspert på forebyggende medisin refererte til data at bare det å gå i trapper og drikke 2.5-3 liten vann eller annen drikke per dag øker livet med 1,5 år - for ikke snakke om hvor mye friskere livet blir også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

 

Hørte på et foredrag fra Boston universitetet på npr i går hvor en tysk lege og helseekspert på forebyggende medisin refererte til data at bare det å gå i trapper og drikke 2.5-3 liten vann eller annen drikke per dag øker livet med 1' date='5 år - for ikke snakke om hvor mye friskere livet blir også:)[/quote']

 

Genialt! Jeg elsker sånne små hverdagstriks man kan gjøre for å bli sunnere. Det å gå i trapper, sykle/gå til jobb, reise seg etter fjernkontrollen og drikke masse vann, det er jo så enkelt! Det koster oss veldig lite, og vi får utrolig mye igjen. Jeg har regnet ut at med alle de turene jeg har opp og ned trappene på jobb hver dag brenner jeg ofte rundt 100-150 kcal ekstra. Da er det lett å motivere seg til å ikke ta heisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Veldig sant det dere sier. Jeg har en jobb hvor jeg sitter mye stille så jeg gjør hva jeg kan for å lette på rompa ;)

 

Men en veldig positiv erfaring er at jeg er våken når jeg kommer til jobb. Før tok jeg banen til jobb og brukte 2 kopper kaffe og noen timer på å våkne på jobben før jeg fikk gjort noe effektivt.

 

Nå er jeg våken når jeg kommer på jobb, og jeg har lagt jobben fra meg når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer knk' date=' flott resultat. Takk for at du deler hvordan det gikk med deg.

 

Dekker du helt behovet for kalorier nå? Altså at hva du trenger etter formelen er hva du spiser? Kan du skrive litt mer om hvor mange kalorier du trenger etter formelen og hvor mange du spiser. Det høres ut som at du har funnet en flott balanse som mange kan lære av.[/quote']

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke teller kalorier. Jeg prøver å ligge på en meny 4 uten telling. Mine store utfordringer har vært mengden på middagsmat samt småspising om kvelden. Jeg har brukt lang tid å venne meg til å spise små/'normal' midddagsporsjon og jeg spiser alltid kvelds nå for å ikke fristes om kvelden. Jeg veier meg som sagt 1 gang i uken for å kunne 'rette opp' om det går galt. sist jeg var på kurs ble vi faktisk anbefalt å stramme inn i 2 uker i forkant av påske da mange spiser mye godteri. Har tenkt å begynne på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller heller ikke kalorier, men vet grovt regnet hva jeg kan spise til hvert måltid. Har ikke helt nådd max antall kalorier enda. Har vel en økning igjen før jeg er der. Da spiser jeg det formelen på disse nettsidene har regnet ut for meg.

 

Trimpoeng fører jeg vha. pulsklokke, uten å trekke fra basalforbrenningen som jeg ser enkelte gjør. Fungerer fint likevel...! Spurte kursleder om akkurat dette, og hun sa man ikke skulle trekke fra dette. Viser klokka 400 kcal så er det 2 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...