Gå til innhold

Livet etter "bare litt til"


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Heia Klikkelione, det er noe med å få ånden over seg :D

 

Det har jeg hvertfall fått! Men siden jeg ikke skjønner så mye av vekta mi for tiden (har en tendens til å gå veldig opp og ned) så får vi vente en uke til før vi sier at dagens positive måling er en trend!

 

Jeg også jobber med å gå ned, men har ennå ikke bestemt meg for målvekt. 60 kg er åpenbart ikke noen reell vekt for meg. Må nok legge meg på et sted mellom 61-63, mest sannsynlig 62 kg.

 

Har fortsatt noen kg å gå på så jeg får nok bestemt meg før eller senere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kikkelione

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

15.06: 61,7 kg, ikke målt midje

20.07: 61,0 kg, 68 cm i midjen

18.08: 61,7 kg, 68,5 cm i midjen

15.09: 63,9 kg , orker ikke måle midjen

13.10: 63,5 kg, driter i å måle midjen

 

Tja, hva kan jeg si? Ukentlig rapportering til jeg er fornøyd, dét sier jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato, kg, midje, trimpoeng

19/02, 60,0, 74,0, 33,5,

26/02, 60,7, 74,0, 25,8,

05/03, 61,0, 74,5, 31,0,

 

13/08, 67,0, 79,0, 27,5 (snitt kcal 2376: min-maks 1900-2772)

20/08, 65,4, 77,5, 40,9 (snitt kcal 2288: min-maks 1099-3041)

27/08, 66,7, 78,5, 22,3 (snitt kcal 2307: min-maks 1754-3116)

03/09, 65,4, 78,0, 25,2 (snitt kcal 2112: min-maks 1729-2986)

10/09, 65,7, 78,5, 18,6 (snitt kcal 2230: min-maks 1781-3061)

17/09, 65,5, 78,5, 25,4 (snitt kcal 1908: min-maks 1728-2183)

 

24/09, 66,5, 78,5, 29,2 (snitt kcal 2040: min-maks 1760-2728)

01/10, 66,3, 79,9, 24,7 (snitt kcal 2536: min-maks 1919-2933)

08/10, 65,3, 77,5, 30,2 (snitt kcal 1966: min-maks 1689-2356)

15/10, 67,0, 79,0, 26,5 (snitt kcal 2212: min-maks 1604-3096)

 

Nok en dårlig periode...følte sist uke at dette kunne begynne å gå riktig vei... men sprakk igjen i helgen og har hatt to dager med trøstespising....

 

Hadde som mål da jeg startet å gå ned til 61 kg, og at måldatoen skulle være idag. Har jo skjønt en stund at det ikke kom til å gå, men makan da. 67 kg! Dette er toppvekten min. Har aldri veid mer, og grøss og gru - vil ikke gå mer opp i vekt nå... :)

 

Jeg klarte å gå ned i vekt i vår, men da trente jeg ca 5 trimpoeng mer i uka og trente kun høyintensitetstrening. Det virker som om det ikke er så lett å gå ned i vekt når jeg driver med moderat trening/styrketrening.

 

Noe av variasjonen de siste ukene kommer som følger av de måndtlige syklusene. Feks er jeg inne i eggløsningen nå, merker at jeg er pløsete og har vann i kroppen- litt av vektøkningen sist uke må kunne forklares av det. Men det kan uansett ikke forklare alt, og det at jeg ikke har kommet meg under 65 kg!

 

Aner ikke hva jeg skal gjøre, går mye rundt og er sulten (prøver å ligge på 1900 kcal pr dag), og sliter med at jeg trøstespiser i helgene. Treningsprogrammet er vanskelig å endre på, ligger i faresonen for overtrening nå...

 

Sukk, litt rådvill nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Sitter med den merkeligste følelsen etter å ha lest meg gjennom tråden deres (når jeg egentlig burde sovet forlengst - tidlig opp i morra å få ungene i barnehage/skole før jeg skal på GR-kurs) Jeg føler nemlig jeg kjenner dere. Jeg har lest hvordan dere takler opp og nedturer (i livet ikke pr vekt), og tråden er som ei spennende historie. Som krim uten mord, på en måte! Veldig inspirerende tråd, sjøl om dere har slitt!

 

Jeg har gått mor-barn-kurs denne gang, og målet mitt denne gangen er et helt annet enn de to andre kursene jeg har gått.Jeg har alltid skullet ned fra 70 kg til 60. Men fokus, alder og graviditeter har gjort sitt. Jeg ville denne gangen ned fra 76 til 70. Og nå er jeg der! Og er i bunn og grunn fornøyd! Man må nok justere trivselsvekta, ikke sikkert at den stemmer med idealene man ser i ukeblader og i skjema. På det aller første GR-kurset mitt fikk vi kroppsanalyse. Jeg har alltid lest i skjemaer og sett på BMIen at jeg var overvektig som 70 kg - med mine 1.66 på strømpelesten. Men i forhold til den kroppsanalysen hadde jeg grov beinbygning - og hadde idealvekt mlm 63 og 71,5. Det var sinnsykt godt å se det sort på hvitt. Og 70 kg har kroppen min lett for å holde. Jeg må ikke ligge på grensen til sulteforing, jeg kan leve godt.

 

Synes det er synd at GR har gått bort fra denne analysen. For meg virka den motvierende og også litt oppvåkende! Men etter å ha snakka med kursledere er grunnen at de aller fleste på kurs fikk en helt annen opplevelse av den utregninga enn meg - det ble en nedtur, og en idealvekt laaangt unna trivselsvekta.

 

Så med disse trøtte ord - håper jeg kommer meg opp i morra - så skal jeg se etter dere her på tråden! Stor klem fra meg, som føler jeg kjenner dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Sukk' date=' litt rådvill nå... :D[/quote']

 

Uff. Jeg vet ikke hva jeg kan hjelpe med. Månedlige sykluser legger vi bort som forklaringsvariabel. De kommer ... månedlig.

 

Er det disse store variasjonene i inntak som fører til krøll? Har du spurt GR om det?

 

Du har så utrolig mange trimpoeng, og bør sikkert være forsiktig mht overtrening. Tenk om det skjedde noe sånn at du måtte sitte i ro!

 

Søren så vanskelig det skal være, da! Uka er snart gått og jeg har ikke tatt meg selv på alvor. Har neppe gått ned noe som helst. Jeg fikk plutselig en fiks idé om at jeg skulle melde meg på et kortvarig kurs, vet ikke om sånt fins lenger.

 

Har du målt deg flere steder på kroppen? Det lurte jeg på å gjøre. Det er jo målene som betyr noe, mer enn vekta. Jeg skal måle rompe, lår, hofter, bryst i tillegg til midje. Ikke for det, akkurat nå vet jeg at det blir begredelig, jeg kjenner jo at klærne strammer og det buler. Og det bare på noen få kilo!

 

Få høre om du har kommet på noe lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Ja, det var dét gjort. Jeg har meldt meg på et internett-"Ned i vekt kurs 1". Det går i 7 uker fra 29.10 til 17.12. Jeg synes jo virkelig at jeg KAN Grete Roede, men det er det vel mange av oss som gjør. Nå ser jeg at det er i ferd med å skli fullstendig ut, og jeg er nødt til å komme meg på rett kjøl igjen. Jeg tenker helt feil for tida. Da tar jeg affære NÅ. I stedet for et minikurs tar jeg et ordinært. Det gir meg lenger tid, både til å gå ned, og til å få tilbake gode vaner igjen. Jeg trenger en å rapportere til, og jeg skal bruke kurslederen aktivt til å få svar på det jeg måtte lure på. Det er verre ting å bruke 1740 kroner på.

 

Hvis jeg nå ligger rundt 64 kilo, så er det ca 4 jeg skal ned. Og så skal jeg HOLDE meg der ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei hei jenter!

 

Sitter med den merkeligste følelsen etter å ha lest meg gjennom tråden deres (når jeg egentlig burde sovet forlengst - tidlig opp i morra å få ungene i barnehage/skole før jeg skal på GR-kurs) Jeg føler nemlig jeg kjenner dere. Jeg har lest hvordan dere takler opp og nedturer (i livet ikke pr vekt)' date=' og tråden er som ei spennende historie. Som krim uten mord, på en måte! Veldig inspirerende tråd, sjøl om dere har slitt![/quote']

 

Hei du! Så hyggelig med tilbakemelding på tråden. "Krim uten mord", den var god. Gratulerer med at du har funnet din vekt. Ønsker deg lykke til med å holde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så utrolig godt å høre at du har funnet en vei å gå, tror det blir godt for deg å ha litt rammer rundt det. En kan aldri bli utlært. Kanskje vi skal pelle oss over på tråden hvor vi hører hjemme og holde sammen på vei ned?

 

Det hadde vært ålreitt å gå på kurs, kunne trengt det. Men slik livet mitt er nå har jeg hverken råd, tid eller mulighet til å gjøre det. Synd, men noen ganger går det ikke opp i opp.

 

Denne uken har vært håpløs. Ekte pmsuke med vannvittig søtsug og lite energi for trening. Jeg har gitt litt etter og spist mer og trent mindre, og det kommer sikkert til å synes på vekta på mandag. Det er lenge siden jeg har målt hele kroppen, men akkurat nå frister det veldig lite.

 

Den siste uken har jeg jobbet litt med tankene mine. Hva er idealvekt, og hvordan vil jeg at kroppen min skal se ut. Dette handler jo ikke bare om å være tynn, men også om å godta en som en er. Man blir eldre og man vil alltid ha gode og dårlige perioder i livet hvor vekten blir påvirket.

 

I forhold til pms har jeg tenkt å ta meg en tur til legen for å se om det er noe som kan gjøres med humørsvingninger og vann i kroppen. Det er verdt et forsøk!

 

Jeg prøver å bli snillere med meg selv, men samtidig også være snill med meg selv i form av at jeg vil ha en god helse og være i god form. Derfor vil jeg heller ikke bare " gi opp" eller " ta en pause".

 

Men jeg skal roe ned stresset. Jeg får store endringer i jobbsituasjonen i løpet av vinteren, og jeg har et enormt press på jobb med mye overtid for tiden. Jeg har nok med å holde ting gående. Klarer ikke å være en supereffektiv slanker.

 

Når det er sagt så har jeg ikke tenkt å forbli der jeg er. 67 kg er ikke meg, men jeg skal ikke ned 7 kg. Jeg skal gå rolig ned og jeg skal kun gjøre så godt jeg kan. Ting tar tid :D

 

Vet ikke om dette var en lur strategi, men det er hvertfall slik jeg tenker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

 

Vet ikke om dette var en lur strategi' date=' men det er hvertfall slik jeg tenker nå.[/quote']

 

Det høres klokt ut at du skal gå rolig ned og gjøre så godt du kan! Lurt!

 

Ja, kanskje vi skal bytte tråd? Har du et forslag til en, eller skal vi starte en selv?

Jeg orker ikke en der de mest av alt prater om hele livet ellers. Det er ikke nye venner jeg trenger, men støttespillere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner hverandre jo ut og inn, så jeg vil gjerne at vi to fortsetter :)

 

Så foreslår at vi går til "ned under 10 kg" og lager en ny tråd. Så får de som ønsker henge seg på. Kan jo være kjent med en fangjeng :) vel, hvertfall en supporterklubb.

 

Tenker på å gå tilbake til ukentlig rapportering jeg også, så da kan vi gjøre som vi gjorde ivår. Tråden blir vel noe alle.. "bare litt til... igjen ... " Hihi...

 

Hva sier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Vi kjenner hverandre jo ut og inn' date=' så jeg vil gjerne at vi to fortsetter :)

 

Så foreslår at vi går til "ned under 10 kg" og lager en ny tråd. Så får de som ønsker henge seg på. Kan jo være kjent med en fangjeng :) vel, hvertfall en supporterklubb.

 

Tenker på å gå tilbake til ukentlig rapportering jeg også, så da kan vi gjøre som vi gjorde ivår. Tråden blir vel noe alle.. "bare litt til... igjen ... " Hihi...

 

Hva sier du?[/quote']

 

Glimrende, moving, vi tar grep, ukentlig rapportering og over på nylaga tråd: "Bare litt til, - igjen". Nå blir det full skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...