Gå til innhold

Livet etter "bare litt til"


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Har sett litt på det. Nå trener ikke jeg på noen av disse sentrene + at det koster litt over 1000 kr. Tenkte å vente å høre litt med andres erfaringer før jeg gjør det selv.

 

Inntil videre lærer jeg jo mye av det jeg holder på med nå selv om TTT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kikkelione

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

15.06: 61,7 kg, ikke målt midje

 

 

Nå går det feil vei. Nå må jeg justere på opplegget; mer riktig mat, mindre mengder mat og mer trim. Dessuten skal jeg nå rapportere ukentlig til jeg er tilbake der jeg skal være.

 

Det går ikke mye opp, men det er jo på denne måten vi legger på oss; når det får snike seg på. Ville dere justert dere på annet vis? jeg skjønner ikke hva annet jeg kan gjøre enn å ta meg sammen.

 

Men humøret er bra! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg ville begynt med å spise det samme, men skrive opp alt av mat og trim i en uke - studert resultatet og regnet på formelen - det vil gi deg tips om hva som må til hvis du vil at vekten skal ned. For eksempel for sjelden mat, for store måltider, og/eller for lite trimming.

Helt enig med deg at hvis du vil ha stabil vekt må du ta affære nå - 1 kg i måneden er 12 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skjønner følelsen, og jeg støtter fru luna her.

 

Jeg ville prøvd å ikke ta de store "grepene" ennå, men å studere/observere. Det er da du lærer..

 

Jeg ville gått en uke slik du har gjort hittil og så skrevet ned alt, du vil jo selvsagt gjennom å observere stramme inn (det gjør man jo naturlig når man er mer bevisst). Men prøv å observer hva du gjør slik at du finner ut om du har noen vaner du kanskje ikke har vært så bevisst på. Når du har observert en uke regner jeg med at du har fått noen tanker om hva du bør gjøre :)

 

Men stå på, dette klarer du fint :)

 

Nå går jeg inn i min siste helg før rapportering. Er spent på helgen, skal på fest i dag og i morgen. Skal prøve å ikke ha for mye alkohol, men vi får se :D Man blir jo tørst i denne varmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten rapport igjen, har nå ført opp tallene for siste fire uker.

 

Uke nr, Dato, kg, midje, trimpoeng

uke xx, 19/02, 60,0, 74,0, 33,5,

uke xx, 26/02, 60,7, 74,0, 25,8,

uke 01, 05/03, 61,0, 74,5, 31,0,

uke 04, 26/03, 61,2, 74,0, 30,6 (snitt kcal sist uke 2351: min-maks 1893-2887)

uke 05, 02/04, 60,5, 74,5, 31,8 (snitt kcal 2437: min-maks 1813-2976)

uke 06, 09/04, 61,9, 75,0, 28,0 (snitt kcal 2544: min-maks 2183-2807)

uke 07, 16/04, 61,5, 74,5, 33,2 (snitt kcal 2445: min-maks 1571-3099)

uke 08, 26/04, 62,9, 76,0, 30,4 (snitt kcal 2770: min- maks 2214-3822)

uke 09, 30/04, 63,0, 75,0, 32,9 (snitt kcal 2450: min-maks 1861-2809)

uke 10, 07/05, 63,2, 75,0, 29,6 (snitt kcal 2561: 1842-2940 stopp i økning)

uke 11, 14/05, 63,2, 75,5, 29,7 (snitt kcal 2413: min-maks 2022-3036)

uke 12, 21/05, 62,6, 76,5, 31,4 (snitt kcal 2477: min-maks 2038-3542)

 

uke 13, 28/05, 63,2, 76,5, 30,6 (snitt kcal 2455: min-maks 1947-3367)

uke 14, 04/06, 63,2, 76,5, 31,1 (snitt kcal 2409: min-maks 1361-3116)

uke 15, 11/06, 62,6, 75,5, 29,4 (snitt kcal 2339: min-maks 1875-3335)

uke 16, 18/06, 62,1, 75,0, 36,0 (snitt kcal 2268: min-maks 2202-2784)

 

Det kan se ut som om jeg på et eller annet vis har stabilisert meg litt på 2400 kcal pr dag, men at jeg gikk for fort(?) opp i kcal og derfor fikk noen ekstra kg med som jeg ikke var så interessert i... Ellers så har jeg "stabilisert" i form av å gå ned like sakte som jeg gikk opp (ned 50 kcal pr dag, pr uke), det går langsomt nedover og det er bra.

 

Hva jeg skal ende på er ikke godt å si. Jeg skal nok uansett gå opp mye mer langsomt enn jeg gjorde sist. Skal prøve å stabilisere meg på et lavere kcalsnitt, og kanskje heller se etter "når jeg ikke går ned i vekt" grensen. Er ikke sikker på formelen er helt korrekt for meg.

 

Jeg fortsetter nok litt til før jeg gir meg med den "stabiliseringen", det er jo tross alt bikinisesong :D Jeg er mest fornøyd med at cm gir utslag, føler meg strammere nå! Om jeg kan skylde på styrketreningen her vet jeg ikke, men det er nok en kombinasjon av trening og litt innstramming.

 

Det som er en utfordring er å ikke ha for stort sprik. Siste uka jobba jeg veldig med å ha maks og minimum innenfor 2000 tallet (ikke 1- og 3000-tallet). Det er fortsatt for stort sprik, men når jeg har alle disse festene så sprekker det ofte på fredag eller lørdag.

 

Neste rapport for meg må bli om 5 uker, skal nemlig på ferie om 3 uker!! Frem til ferien skal jeg forsøke å "stabilisere" meg ned litt til og prøve å få et jevnere snitt på kcal gjennom uka!

 

Ellers må jeg begynne å innstille meg på treningsmodus. Prøve å tenke litt gjennom hvordan jeg skal holde aktivitetsnivået høyt i ferien, og samtidig kose meg og ha det moro! Om noen har treningstips i syden så tar jeg gjerne imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Ellers må jeg begynne å innstille meg på treningsmodus. Prøve å tenke litt gjennom hvordan jeg skal holde aktivitetsnivået høyt i ferien' date=' og samtidig kose meg og ha det moro! Om noen har treningstips i syden så tar jeg gjerne imot :D[/quote']

 

Treningstips i syden:

Kom deg tidlig opp om morgenen og svøm før bassenget fylles opp. Deilig luksus å ha bassenget for seg selv!

Gjør gymøvelser på hotellrommet hver dag. Ta med treningsstrikk hvis du bruker det - effektivt! Et par vannflasker kan være manualer.

Husk gode sko/sandaler slik at du kan GÅ MYE! (sørg for at de du reiser med også har gode sko, slik at dere i størst mulig grad kan bruke beina i stedet for taxi, buss)

Ballspill på stranden er god trim, morsomt og sosialt.

 

Ellers kan det jo hende det finnes tilrettelagte treningsaktiviteter på reisemålet. Sjekk ut og bli med!

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå.

Ville bare melde min ankomst her... :-) vel bare varsle at jeg kommer om ikke lenge.

 

Regner med at jeg forhåpenligvis er her etter ferien, dvs august.

 

Så moving og Kikkelione nå kommer jeg snart etter, dere har jo vært her lenge.

 

Ha en herlig sommer

 

Ps syns dere er flinke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
03.03: 59' date='7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

15.06: 61,7 kg, ikke målt midje

 

Nå går det feil vei. Nå må jeg justere på opplegget; mer riktig mat, mindre mengder mat og mer trim. Dessuten skal jeg nå rapportere ukentlig til jeg er tilbake der jeg skal være. [/quote']

 

Ja! Jeg gikk ned 0,7 kg denne uka, og er dermed på 61 blank. Det har skjedd med 40% flere trimpoeng enn vanlig, masse vann og sunt vett. Her er det ikke snakk om å sulte seg! Jeg konstaterer at jeg har fått uttelling og fortsetter i samme stil. Det er ingen grunn til å slappe av ennå. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Flott Kikkelione,

Her renner det inn med positive gladmeldinger fra flere på hold vekten sidene.

 

Selv gleder jeg meg til jeg kan begynne å gjeninnføre nøtter/bær/stenfrukter på menyen igjen - men det blir et slag av gangen og starter først i neste uke. En diett uten slik mat er igrunnen litt kjip og trist :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

I dag er jeg på 60,5. Det er ned et halvkilo i løpet av uka. Jeg håper det betyr at faren er over for denne gang. Jeg har tatt det med ekstra mange trimpoeng, og har forsåvidt som mål å kjøre på med høy aktivitet kommende uke også.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Klikkelione! Du er superflink :)

 

Her går det mot ferie, skummel tid med alt for mange softisfristelser (har allerede gått på trynet et par ganger).

 

Etter en litt for fuktig helg sist helg med mye mat og drikke, samt vann i kroppen gruer jeg meg veldig til mandag. At jeg i tillegg skal til en seter og spise spekemat og drikke på lørdag (storfest) gjør at jeg ikke helt gleder meg stort til mandag.

 

Om det er alt for gale får jeg bare stramme godt inn før ferien (neste fredag) og så gjøre mitt beste gjennom ferien! Ser nok ut til at jeg må ha en liten justeringsrunde etter sommeren :D (som jeg pleier) ;)

 

Men det er godt i det minste at noen av oss får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Etter en litt for fuktig helg sist helg med mye mat og drikke' date=' samt vann i kroppen gruer jeg meg veldig til mandag. At jeg i tillegg skal til en seter og spise spekemat og drikke på lørdag (storfest) gjør at jeg ikke helt gleder meg stort til mandag.[/quote']

 

Takk for gode ord!

 

Det er én ting som slår meg, moving, og det er at du ser ut til å ha et veldig sosialt liv med masse spennende aktiviteter. Det skal du være veldig glad for! Det hadde vært så mye verre hvis du ikke hadde en eneste fristelse annet enn de du finner i din egen bolig. Kan hende du da hadde vært helt i mål. MEN: Ville du gitt slipp på det som fører til stillstand og litt oppgang for et par kilo mindre? Jeg synes du skal nyte sommeren og være bevisst uten å være fanatisk. Du får bare stålsette deg til veiinga; en helg på seter binder vann så det holder. Du kommer aldri til å slippe kiloene helt løs uansett med den kunnskapen du har. Dette tar vi seinere. ("vi", hører du, for her er du ikke alene om utfordringene) Kos deg, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Ja folkens, da er det bare noen timer igjen til jeg sitter på flyet. To uker i syden! Blir deilig..

 

Oppladningen før sommeren har ikke vært god, vekta har gått opp etter to uker med fest og moro + vann i kroppen. Mandag denne uka viste vekta 65,3 kg og jeg trodde ikke mine egne øyne. Snikveide meg i dag og er nå på 64,3 kg så det er nok noe som ikke er helt i balanse.

 

Nå går jeg uansett inn i ferie, får prøve å spise sunt, trene og så får vi bare se hva vekta blir når jeg kommer hjem! Klarer jeg å gå ned litt får det være en bonus ;) Med den vekten jeg har nå er det uansett ikke fristende med mye is og godteri.

 

Men det viktigste nå er å få slappet av, gjøre noe annerledes og rett og slett ha ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

God ferie - jeg legger på meg så snart jeg spiser sjeldent eller for mange kalorier i forhold til forbruket. Trodde kanskje at nå etter lang tid med stabilisering at jeg kroppen lærte å håndtere ekstra kalorier - men den gang ei - men jeg har innsett at jeg må sette næring etter tæring om jeg vil holde vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kikkelione

Er det noe liv her? :-) Jeg har ikke glemt dere, men har ikke så mye å rapportere. Det går i det vante. Fredag skal jeg derimot opp på vekta, så da får vi se hva jeg skal skrive på juli måned. Jeg må jobbe for å holde meg, det ser jeg tydelig av de ukentlige veiingene mine.

 

Det er sommer og sol og deilig, og fristelsene er mange. En god del av dem er ikke engang kaloririke! Men hørte jeg reker, loff, majoneeeees og hvitvin? Det gjorde jeg! :-)

 

Nyt å være til, kos dere med maten og rør på legemet, uten eller inne. Back on Friday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

15.06: 61,7 kg, ikke målt midje

20:07: 61,0 kg, 68 cm i midjen

 

Hva skal jeg si? Det er hardt å holde seg! Ut fra mine ukentlige målinger er jeg litt skuffet over at jeg ikke veier litt mindre. Aktivitetsnivået den siste måneden er høyere enn normalen. Men fra lavest til høyest er det 2 kilo siden mars, og det er vel slik vi kan forvente. Jeg skal ikke høyere enn dette, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei venner

 

Litt fakta først....

 

Uke nr, Dato, kg, midje, trimpoeng

uke xx, 19/02, 60,0, 74,0, 33,5,

uke xx, 26/02, 60,7, 74,0, 25,8,

uke 01, 05/03, 61,0, 74,5, 31,0,

uke 04, 26/03, 61,2, 74,0, 30,6 (snitt kcal sist uke 2351: min-maks 1893-2887)

uke 05, 02/04, 60,5, 74,5, 31,8 (snitt kcal 2437: min-maks 1813-2976)

uke 06, 09/04, 61,9, 75,0, 28,0 (snitt kcal 2544: min-maks 2183-2807)

uke 07, 16/04, 61,5, 74,5, 33,2 (snitt kcal 2445: min-maks 1571-3099)

uke 08, 26/04, 62,9, 76,0, 30,4 (snitt kcal 2770: min- maks 2214-3822)

uke 09, 30/04, 63,0, 75,0, 32,9 (snitt kcal 2450: min-maks 1861-2809)

uke 10, 07/05, 63,2, 75,0, 29,6 (snitt kcal 2561: 1842-2940 stopp i økning)

uke 11, 14/05, 63,2, 75,5, 29,7 (snitt kcal 2413: min-maks 2022-3036)

uke 12, 21/05, 62,6, 76,5, 31,4 (snitt kcal 2477: min-maks 2038-3542)

uke 13, 28/05, 63,2, 76,5, 30,6 (snitt kcal 2455: min-maks 1947-3367)

uke 14, 04/06, 63,2, 76,5, 31,1 (snitt kcal 2409: min-maks 1361-3116)

uke 15, 11/06, 62,6, 75,5, 29,4 (snitt kcal 2339: min-maks 1875-3335)

uke 16, 18/06, 62,1, 75,0, 36,0 (snitt kcal 2268: min-maks 2202-2784)

 

uke 17, 27/06, 63,6, 76,6, 26,9 (snitt kcal 2538: min-maks 2033-3552)

uke 18, 02/07, 65,3, 77,0, 26,6 (snitt kcal 2504: min-maks 2045-3662)

uke 19, 09/07, 00,0, 76,0, 26,8 (snitt kcal 2409: min-maks 2009-2694)

uke 20, 16/07, 00,0, 76,5, 19,6 (snitt kcal 2326: min-maks 1936-3494)

uke 21, 23/07, 64,7, 76,5, 14,8 (snitt kcal 2572: min-maks 2100-3048)

 

De siste ukene har vært preget av førsommertid (med avslutninger) og sommerferie. Og denne tiden av året er den vanskeligste for meg. Som dere ser så gikk jeg en del opp rett før ferien. Har hatt to uker uten vekt, kan konstatere at jeg ikke har gått mer opp i ferien, selv om jeg kanskje hadde håpet å gå mer ned. Ikke noe moro å veie så mye mer enn hva som er målet.

 

Men sommeren er en vanskelig tid for meg. Prøver å få trent en del, men merker også at kroppen trenger hvile! Får bare gjøre så mye jeg orker og så heller ta meg inn igjen når jeg begynner på jobb igjen!

 

Ellers så fører jeg kcal nøye og har på den måten en liten oversikt slik at det ikke tar helt av (noe jeg pleier å gjøre!)....

 

To uker igjen av ferien, og har planer om å fortsette i samme modus som nå. Orker ikke å stramme inn, men skal samtidig ikke gå opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
To uker igjen av ferien' date=' og har planer om å fortsette i samme modus som nå. Orker ikke å stramme inn, men skal samtidig ikke gå opp i vekt.[/quote']

 

Hei! Fint å høre fra deg igjen. Ta med deg at du har gått ned litt i ferien, i alle fall.

 

Jeg sliter med å holde meg. Jeg er bare så sulten! Har tenkt å gjøre et eksperiment i helga. Det er veldig lenge siden jeg har veid maten min. Nå skal jeg kontrollveie. Altså forsyne meg slik jeg synes jeg kan, og SÅ veie opp, summere dagen og se hvor hunden er begravet. Det kan jo hende at porsjonene er større enn de bør være. Aktiviteten er det ingenting å si på.

 

Kos deg resten av ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke lett med ferie. Hvertfall ikke når det finnes så utrolig mye god soft- is og kule is, og ikke minst taxfree med all den sjokoladen i King Size... Himmel og hav- litt av en styrkeprøve, men ellers har jeg det bra da!

 

Får være fornøyd med at jeg gikk litt ned, for jeg er styggredd at resultatene viser det motsatte neste uke. Men den tid, den sorg! :)

 

Må jo bare ta en dag av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tilbake til hverdagen og en real blåmandag. Stygge tall på vekten idag. Så stygge at jeg gruer meg for å rapportere. De to siste ukene har vært en eneste matorgie, og en forkjølelse har hindret meg fra å trene.

 

Så fra nå av er det full skjerpings. Blir noen tøffe uker, men må bare ta meg sammen og gå ned det jeg gikk opp rett før og under ferien. Må nok en gang konstatere at jeg har gått i samme felle som jeg alltid gjør før og i ferien!

 

Veldig surt, men må bare ta tak i det og gå ned igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting..har spist mindre sist uke, og så har jeg klart å gå opp allikevell?

 

Har gjort det jeg pleier og som jeg lovte meg at ikke skulle skje, nemlig å komme tilbake på startpunktet for hele prosessen! Har gått opp masse i sommer og får ikke på meg buksene, burde skjønne det nå at det er umulig for meg å "stabilisere" meg. Er jo alltid i en evig slankeprosess, sukk...

 

Litt oppgitt nå, ned må jeg, men vet ikke om jeg skal bli på denne tråden eller om jeg skal tilbake til ned under 10 kg. Akkurat nå er jeg drittlei av alt.

 

Får bare fortsette og sette hardt mot hardt... så får vi hvor lang tid det tar. Ser ut til at livsstilen min er laaangsom slanking etter sommeren frem mot jul, og det samme etter jul! Ferier og meg er åpenbart ikke en god deal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å skrive stakkars deg men vi vet jo at her hjelper medlitenhet og selvmedlitenhet lite. Og langsom vektnedgang er vel tingen for deg nå, for å holde forbrenningen i gang og gjøre stabiliseringen enklere etterpå.

 

Selv var jeg noen gram fra idealvekten på 59 kg rett før sommeren og gledet meg til å starte en hold-vekten-tråd her etter ferien. Den gang ei! På noen få uker opp nøyaktig de samme kilo jeg gikk ned rett før ferien. Så nå er jeg i gang med å gå ned de samme jæ... kilo enda en gang. Og så er jeg så sta at jeg gir meg ikke heller. Skal ned på 59-tallet og holde meg der. For noen år siden var det ikke noe stort problem å holde seg der men forbrenning går tydelig ned, og matlysten på topp, og denne yoyo-slankinga bidrar jo ikke til å få fart på forbrenningen. Og jeg blir jo nødt til å forstå etterhvert at å glede seg til målet er nådd kan en spare seg, for stabilisering er nesten like hardt som nedgang.

 

Bli med på tråden Team autumn på Ned under 10 kilo om du vil. Der er vi i samme "elendet" omtrent alle. Eller hold deg her så slår jeg følge med deg om det er ok.

 

Du klarer det! Du hadde jo en flott stabil vektkurve helt frem til sommeren. Og du har så mye kunnskap, nyttig for meg har det vært å lese alle dine gode innlegg her inne. Dere andre sine innlegg også forresten. Stå på moving! Move! Snu trenden, først som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Tusen takk for oppmuntring. Tenkte å se litt hvordan denne uka gikk før jeg bestemmer meg for høststrategi.

 

Er i hvertfall i full gang med trening, og har strammet inn på mat!

 

Søtsuget er enormt, og har nå bestemt meg for å prøve Krom. Har ikke helt trua på det, men om det i det minste kan gi meg psykisk drahjelp mot søtsuget så hvorfor ikke :) Vet ikke helt hvordan jeg skal merke at søtsuget minsker, men vi får prøve...

 

Slanking kan jeg åpenbart... det er stabiliseringa som er vrient. Jeg får prøve en gang til og samtidig se om jeg kan lære noe av prosessen jeg hadde i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Slanking kan jeg åpenbart... det er stabiliseringa som er vrient. Jeg får prøve en gang til og samtidig se om jeg kan lære noe av prosessen jeg hadde i vår.

 

Hei!

 

Jeg tror jeg skjønner godt hvordan du har det. Det går "bra" med meg, men jeg ligger hele tiden på grensen. Jeg vet ikke hva jeg skal kunne bidra med, moving. Du kan dette med å slanke deg, og du må bare til pers igjen, for det virker ikke som om du er motivert til å holde deg der du er. Er ikke det noe alternativ? Kan du justere målet ditt? Hva er det som driver deg? Det har jeg spurt meg selv noen ganger. Men kan du prøve å beskrive hvorfor du har tillatt deg å gå opp i vekt? Har du gitt litt blaffen? For hvis det er tilfellet, så lurer jeg på om du kan ha potensiale til å stabilisere deg på en litt høyere vekt enn du streber etter. Nå spør jeg masse. :)

 

Jeg skal veie meg på lørdag igjen. Hardt arbeid å holde seg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...