Gå til innhold

Livet etter "bare litt til"


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest Nedigjen
Jeg teller heller ikke kalorier' date=' men vet grovt regnet hva jeg kan spise til hvert måltid. Har ikke helt nådd max antall kalorier enda. Har vel en økning igjen før jeg er der. Da spiser jeg det formelen på disse nettsidene har regnet ut for meg.

 

Trimpoeng fører jeg vha. pulsklokke, uten å trekke fra basalforbrenningen som jeg ser enkelte gjør. Fungerer fint likevel...! Spurte kursleder om akkurat dette, og hun sa man ikke skulle trekke fra dette. Viser klokka 400 kcal så er det 2 trimpoeng.[/quote']

 

 

Tror det var jeg, og sikkert noen andre, som mente at man skulle trekke fra litt på det pulsklokka viser. Jeg mente ikke at man skulle trekke fra ift trimpoeng i GR-formelen. Her er det en utregning og formel som gjør at alt passer sammen. Men at om man har et kaloribehov helt uten trim på f.eks 2000 kalorier, og så har man trent og pulsklokken viser 400 kalorier forbrent så blir det ikke helt riktig å tenke at man kan spise 400 kalorier ekstra. Det er fordi klokka ikke viser ekstrakalorier, men totalt antall kalorier forbrent under treningsøkten. Noen av kaloriene ville man altså forbrent uansett om man trente eller ikke. Derfor er min praksis i alle fall at om klokka viser 400 kalorier forbrent, og jeg har trent ca en time, spiser jeg 300 ekstra. Jeg har ikke regnet ut mitt kaloribehov med GR-formelen, men har fått oppgitt behov på http://www.somebody.no basert på alder, vekt, høyde og hverdagsaktivitet. Trimpoeng regner jeg for moroskyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Spiser ikke noe ekstra annet enn at jeg ligger jevnt på det formelen sier jeg skal ligge på. Uavhengig av om jeg trimmer den dagen eller ikke.

Har rundt 10-12 trimpoeng i uka og skal ligge på 2100 kcal når jeg er ferdig stabilisert. Da spiser jeg 2100 hver dag, uavhengig av trening eller ikke den dagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke teller kalorier. Jeg prøver å ligge på en meny 4 uten telling.

 

Dersom vi ikke varierer matinntaket/mønsteret veldig fra dag til dag - så blir vel det ganske bra beregning uansett tror jeg. Jeg har aldri veiet maten, bare anslått og brukt stykksystemet for frukt og ellers alt tatt på øyemål som sikkert ikke holder mål hele tiden.

 

Men så lenge jeg ikke spiser mye energi tett mat (fløte, sjokolade, snop, iskrem etc.) så skal det vel mye til at jeg kommer feil ut - har iallefall fungert godt. Nå har jeg ført bok i noen uker etter at jeg skiftet internettleser og fikk tilbake muligheten for å føre på Mac-ene mine. Jeg ser at jeg etterhvert bare kan følge metthetsfølelsen - den viser ganske godt om jeg trenger mat eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei alle sammen!

 

Hvordan har dere det? Dere vet at vi skal stille klokka til sommertid i helga? Enda et lyspunkt! :)

 

Jeg synes det går ganske så greit her. Jeg veier meg kun en gang i uken, og skal rapportere en gang i måneden. Neste gang er kommende fredag. Målet er å være under 60 kilo. Til nå har jeg nok ikke hatt den gradvise økningen i kalorier som anbefales. Derimot har jeg tillatt meg å skeie mer ut i helgene og så hente meg inn igjen til hverdags. Ikke ved å sulte meg, langt derifra, det er ikke meg, men jeg tar det magrere enn fredag/lørdag. Det er kanskje også en måte å holde balansen på? Jeg synes det skal være forskjell på hverdag og helg. Jaja, en slags pekepinn har jeg allerede nå, og så får jeg se på fredag hva fasiten blir.

 

Det er ikke naturlig å være inne her like ofte som da jeg var fokusert på å gå ned. Jeg tror det er et sunt tegn for meg. Men jeg trenger dere!

 

Ha en veldig fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Kikkelione, høres ut som du har funnet et flott system som fungerer for deg. Som den evige nyskjerring Peren jeg er, har du regnet på behovet ditt? Ligger du over dagsbehovet i helgene og under i ukedagene - eller er du fremdeles et stykke fra å spise det du etter GR formelen skal ha?

 

Veldig spennende å se at mange ulike metoder virker så det suser. Selv antar jeg at dersom vi i gjennomsnitt tilbyr kroppen det den trenger så vil det ikke ha mye å si for forbrenningen så lenge vi ikke går under et terskelnivå (for de fleste 1300 kcal) som sikkert varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Mitt dagsbehov er på 2085. Jeg aner ikke hvordan jeg ligger an, ettersom jeg rett og slett ikke orker mer veiing. Imidlertid har jeg tenkt å ta fram matvekta med en eneste gang det viser seg at mitt eget lille opplegg ikke funker slik jeg ønsker. Jeg vet i hvertfall at jeg spiser mer enn hva jeg gjorde da jeg skulle ned! Mht trim forsøker jeg å holde på det jeg har lagt meg på som vane, det vil si 10 poeng i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg hadde min lille veiedag idag, men skal ikke røpe resultatet :)

 

Har hatt to fryktelig tunge uker, frk rød har vært på besøk og jeg har ikke skjønt noenting og bare stirret vantro og forbannet på vekten... Men nå er frk rød borte så da er jeg blid igjen :)

 

Jeg legger på 50 kcal pr uke. Skeier litt ut i helgene. Mitt dagsbehov er på 2700-2900 så når jeg skeier ut i helgene så passer jeg på at jeg ikke går over det behovet. Jeg regner totalt snitt og har da gjerne en dag (som oftes søndag) hvor jeg spiser litt mindre, siden jeg spiste mye de andre dagene!

 

Følger ganske nøye med på kcal, rett og slett for å få i meg nok!! Ikke lett, men jobber nøye og planlegger neste dag. Blir stadig forundret over hvor mye jeg kan spise...

 

Godt å se diskusjonen her inne! Savner jo litt den ukentlige praten med rapportering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Heisann

 

Jeg hadde min lille veiedag idag' date=' men skal ikke røpe resultatet :) .[/quote']

 

Gjett om det er ei som er fornøyd her, eller! :) Godt å høre, jeg unner deg virkelig resultat til å bli glad av. Har du helt sluttet med snikveiing? Er det kun én gang i uka? Jeg har klart det i hele 2007. Faren er over!

 

I dag har jeg hatt en "kontrolldag" med matvekta. Rett og slett fordi det passet fint, ingen måltider ute eller med/på besøk i dag. Dessuten er det greit som påminning. Jeg ser jo at allerede nå for tida inntar flere kalorier enn det jeg har bevilget meg i dag. Må nok passe meg sånn at økninga ikke blir for rask. Så langt, alt vel. Og jeg føler meg så fin! Det er så godt! Og faktisk det viktigste!

 

I morgen er det kafeavtale. Jeg kan f. eks. velge en kyllingsalat og droppe brød, men hva i all verden kan jeg føre opp i kaloriregnskapet? Det er slik hendelser som gjør at jeg dropper å føre opp. Og et rundstykke med smør og laks, jojo, smør er fy, men det gjør ingenting når jeg aldri har det på mat jeg lager selv. Laks er fett, men veldig sunt. Men hva skal man liksom skrive opp da? Jeg bare gir opp, og sørger heller for å ha med hodet resten av dagen. Jeg synes ikke det har noen verdi å skrive circa når det er SÅ usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om det er ei som er fornøyd her' date=' eller! :) Godt å høre, jeg unner deg virkelig resultat til å bli glad av. Har du helt sluttet med snikveiing? Er det kun én gang i uka? Jeg har klart det i hele 2007. Faren er over!

 

[/quote']

 

Hehe, ja jeg er fri for snikveiing. Veier meg mandag morgen! Klarer ikke å vente en hel mnd mellom hver gang, det er fortsatt en liten fight å vente en hel uke :) Men det blir jo en vane, så vi får se :)

 

Det er litt utfordrende med vekten i disse stabiliseringsukene, vet jo ikke helt hva en skal forvente, og når det skjer endringer så skjønner man ikke alltid hva som skjer. Akkurat det er småfrustrerende!

 

Skjønner din frustrasjon over det å veie, vurdere mat med øyemål.

 

Jeg har en mobiltelefon hvor jeg kan lagre notater. Jeg har nå laget meg et par smålister over ca.beregninger av en del matvarer som jeg pleier å spise når jeg er ute (eller som det er vanlig å spise). Da går det jo an å leve litt "impulsivt" også.

 

Men jeg må innrømme at jeg lever veldig slavisk på telling, lurer litt på hvordan det skal gå i fremtiden. Kan jo ikke sitte og telle slik for evig... men men, får satse på at det går seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hehe' date=' ja jeg er fri for snikveiing. Veier meg mandag morgen! Klarer ikke å vente en hel mnd mellom hver gang, det er fortsatt en liten fight å vente en hel uke :) [/quote']

 

Jeg tror at jeg kommer til å fortsette med å veie meg en gang i uka. Dermed kan jeg ta meg sammen med en gang hvis jeg ser noe jeg ikke liker. Det kan bære veldig galt avsted hvis jeg skulle ventet en hel måned! Men rapporteringa skal i utgangspunktet være månedlig, lik GR-opplegget. Og i morgen er det en sånn dag. Jeg kan røpe nå at jeg har vært fornøyd med de ukentlige veiingene. Denne uka føler jeg at jeg kan ha bikket littegrann i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67, 5 cm i midjen

 

Målet mitt er å holde meg konstant under seksti kilo. Jeg veier meg en gang i uka og skal rapportere månedlig. Jeg har holdt meg under seksti hver uke til offisiell veiing. Nå bikket det over. Det er jeg selvsagt ikke fornøyd med, men det betyr bare full skjerpings!

 

Hva har gått galt? Kanskje ingenting? Kanskje dette er en "svingning"? Jeg tror likevel at jeg drikker for lite vann og har tatt litt for store porsjoner hele uka. Men ingen grunn til panikk.

 

Jeg tar ikke fram matvekta. Neste rapportering er fredag den 20. april. Det spørs om jeg kommer innom her før den tid. Jeg skal reise i jobben, ha ekstra lang påskeferie og så være uten PC litt. Utfordringene er mange, men målet like klart. Neste veiing SKAL jeg være under seksti. Banna bein!

 

Jeg håper dere har det godt i hjertet, og så høres vi litt lenger utpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dato, kg, midje, trimpoeng

19/02, 60,0, 74,0, 33,5,

26/02, 60,7, 74,0, 25,8,

05/03, 61,0, 74,5, 31,0,

26/03, 61,2, 74,0, 30,6 (snitt kcal sist uke 2351: min-maks 1893-2887)

 

Hm...hva skal jeg si? Støtter deg Klikkelione, dette er ikke lett. Lurer litt på om jeg begynte å stabilisere for tidlig, og om jeg burde gitt meg en liten buffer før jeg satte igang. Det er vel ikke grunn til panikk her heller, men liker ikke det ekstra 1-tallet.

 

Ukeresultatene har vært slitsomme fra dag 1. Har ligget på "dagens" kg-nivå hele tiden, bortsett fra sist uke hvor jeg gikk litt ned (da var jeg happy da!). Jeg vet ikke om resultatene mine er "normale" og om jeg kan forvente å gå ned, eller om jeg burde gå tilbake og stramme litt opp og gi meg en buffer.

 

Har lagt på 50 kcal hver uke i dagsrasjonen. Ligger jevnt på dagsrasjonen i ukedagene, og svinger litt i helgene (en dag med mye og en dag med lite). Skal gå på nå med 2400 kcal, og er veldig spent på hva som skjer videre....

 

Til deg klikkelione, tror det er en svingning du har. Stå på, ingen grunn til panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Du har jo ikke økt i midje. Det samme skjedde med meg når jeg stabiliserte, over et halvt år gikk jeg opp 2 kg men hadde de samme målene. Jeg regner med det var fordi jeg MÅ ha mistet en del muskler når jeg gikk ned, og det er visst så og si umulig å bygge muskler når man har kaloriunderskudd. Derfor kom vel de musklene etterpå? Kan det gjelde deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Kikkelione, gratulerer med stabiliseringen. Alle svinger naturlig i vekten - bare ta en titt på min tråd her inne :)

 

Men en varig oppovertendens bør vi alle reagere på hvis vi ønsker stabil vekt - men naturlige svigninger vil vi alltid ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello....stund siden jeg har skrevet. Jeg prøver å logge meg inn bare en gang i uken, og må innrømmer at jeg heller ikke greier veiing 1 gang i mnd, jeg veier meg mandager o onsdager. Har hatt en oppgang i kg også, målet var å ikke stige over 63 tallet og på manda etter en helg med hotel opphold veide jeg 64.7!!!! Det ble ikke panikk tilstander men jeg ble ikke overlykkelig heller. Veide meg igjen idag og er ned i 63.7.

Her er mitt innlegg til en diskusjon: mens jeg var på holtell oppholdi helgen fikk jeg behandling/aroma masaje.hun som behandlet meg sa hun kjent i leggene/beina og armene mine at der bar mye vann og avfall og anbefalte me å prøve bio drain............har noen av dere hørt om det eller prøvd det?????? Jeg løp selvfølgelig til helse kost på mandag og har begynnt , synes at jeg ser forskjell allerede og at magen er mindre opplåst. Jeg skal til syden i 3 uker i mai og har bestemt meg for å ta kuren frem til da (anbefalt å følge kuren 2-6 uker) Det som er opplegget er at du skal ta 2 tbl (kun naturlige ingredienser uten bivirkninger) 3 ganger daglig med et stort glass vann samt unngå/redusere fett mat, alkohol og øker mosjons nivå...........

Ellers så går det bra, har håpp om å ta me litt sammen før turen til syden og har lagt en plan opp i hodet mitt at jeg ikke skal opp i kg mens jeg er på ferie! skal huske hva du har skrevet fru luna ang vekt økning når man kommer tilbake

Ha en fortsatt fin sol dag!!! veldig lett å få trim poeng i dette været!

knk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Lurer litt på om jeg begynte å stabilisere for tidlig' date=' og om jeg burde gitt meg en liten buffer før jeg satte igang. Det er vel ikke grunn til panikk her heller, men liker ikke det ekstra 1-tallet.

 

.[/quote']Hallo! Har tatt meg noen minutter under besok, kan skrive noen ord og si hei. Jeg tenker det samme som deg. Min buffer skulle jo fungere slik at jeg konstant holdt meg under seksti. Det blir slik: hvis jeg er over seksti ved neste veiing, er det til pers igjen. Da er jeg ikke der jeg vil. Inntil da er det bare kos OG nye, gode, varige vaner som gjelder for deg og meg og alle andre, moving. Det der skal kunne kombineres! Du er kjempeflink med telling, da!

 

Kos dere i fridagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og er inponert over hvor flinke alle er!! Jeg har selv gått på 3 "ned i vekt-kurs." startvekten min i sept 06 var 79,2 kg og nå veier jeg 64 kg. Har med dette nådd målet mitt, og har akkurat begynt på hold vekten kurs.(2/4-07) Men.... jeg føler meg litt ensom, gitt!!! Plutselig var de ukentlige møtene borte, og nå skal jeg liksom klare dette på egen hånd....hm! Har vært veldig avhengig av de møtene og sliter litt med motivasjonen akkurat nå. Det er ikke akkurat noen fordel at det er midt i påsken heller... Har hatt en skikkelig sprekk i dag, og har fryktelig dårlig samvittighet...huff!! Jeg er utrolig redd for å gå tilbake til gamle vaner...og føler meg fersk på å holde vekten og fokusen!! men jeg er heldigvis glad i å trene!! - og sanker trimpoeng hver eneste dag!!! Håper med dette at noen kan gi meg en liten oppmuntring... Jeg kan ikke gi opp nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Først gratulerer med flott resultat.

 

Du har kommet til rett sted, og med mye trim har du lagt forholdene til rette for suksess. MEN, det er et stort men, dersom vi går tilbake til gamle spisemønstre så vil kiloene komme tilbake. Jeg tror at det er bedre med "kontrollert overspising" - planlagt ekstra kalorier til spesielle anledninger gjerne med innlagt ekstra trim - men ikke kalle det sprekker for det har så mye negativt forbundet til seg.

 

Så fortsett med livsstilen som gav så flott vektreduksjon. Husk at nå når du skal øke på kaloriene er det ganske mye god mat du kan spise - men dette er et livslangt prosjekt om vi vil holde kiloene borte. Og til mer du trimmer og forbruker til mer kan du lange innpå ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har noen spørsmål til fru luna jeg. Håper du kan svare.

 

Du har jo lenge gått på stabilisering så jeg tenkte jeg kunne spørre om noen råd.

 

Først så gikk jeg ned 10 kg på 3 mnd. gikk opp 2 kg i løpet av et år.

Så gikk jeg ned 22 kg på 13 uker- det var en kur i følge lege. uten mat i 1 mnd og 1 uke pause. Spiste eple og drakk buljong. Men vi hadde selvfølgelig vitaminer,mineraler,salt ,fiber og eggeprotein som vi puttet i oss. Utrolig effektiv kur, men noe man gjør kun en gang i livet.

 

Så her kommer mitt spørsmål, Det er nå 1 år og ca 2 mnd siden jeg gikk ned de siste 22 kg. fra å ikke spise mat og til en lett- hold vekten spising i 1 år. Uten sommeren og andre høytider. Nå har jeg gått opp 4,5 kg (fra sommer06-okt.06). Har også 2 operasjoner hvor jeg måtte være i ro, speiselt den siste da 2 kg kom på.

Nå kryper vekta opp og ned +- 700gr.

Trener slik at jeg har 20-30 trimpoeng i uka. Har gått opp til 2000 kcal m hjelp fra moving i utregning. Men der gikk jeg opp...

Har du noe forslag? Burde jeg bare være fornøyd sånn tilstanden er eller????

 

:-) ble mye rart inni det spørsmålet men håper du klarer å lete deg frem.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Nå har jeg gått opp 4' date='5 kg (fra sommer06-okt.06). Har også 2 operasjoner hvor jeg måtte være i ro, speiselt den siste da 2 kg kom på.

Nå kryper vekta opp og ned +- 700gr.

Trener slik at jeg har 20-30 trimpoeng i uka. Har gått opp til 2000 kcal m hjelp fra moving i utregning. Men der gikk jeg opp...

Har du noe forslag? Burde jeg bare være fornøyd sånn tilstanden er eller????

 

:-) ble mye rart inni det spørsmålet men håper du klarer å lete deg frem.

Takker for svar[/quote']

 

Hvorvidt du skal være fornøyd med vekten idag må du selv finne ut av - om dette er trivselsvekten din.

 

Jeg har stor tro på å føre kaloriregnskap. Har du hele tiden spist mange små måltider og spist de kaloriene du trenger etter formelen? Det høres ut som du til tider har veldig ulikt behov - fra ingen trening til enorm trening (30 trimpoeng per uke).

 

Med 20-30 trimpoeng per uke trenger du 4000-6000 kcal ekstra i forhold til basalforbrenningen og hverdagsaktiviteten din. Hvis du spiser 2000 kcal per dag tilfører du bare kroppen 1300 kcal for basalforbrenning og hverdagsaktivitet som jeg synes er veldig lite, men nå vet jeg ikke alder, vekt, høyde og hverdagsaktivitet. Var jeg deg, ville jeg passet på å spise hver 3. time, mest kalorier tidlig på dagen og ført nøye regnskap i 4 uker over inntak og forbruk og sett hvordan vekten oppførte seg. Jeg ville IKKE gått under 2000 kcal per dag, heller økt. Kanskje lurt å ta en tur til legen å få testet forbrenningen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor tro på å føre kaloriregnskap. Har du hele tiden spist mange små måltider og spist de kaloriene du trenger etter formelen? Det høres ut som du til tider har veldig ulikt behov - fra ingen trening til enorm trening (30 trimpoeng per uke).

 

Med 20-30 trimpoeng per uke trenger du 4000-6000 kcal ekstra i forhold til basalforbrenningen og hverdagsaktiviteten din. Hvis du spiser 2000 kcal per dag tilfører du bare kroppen 1300 kcal for basalforbrenning og hverdagsaktivitet som jeg synes er veldig lite, men nå vet jeg ikke alder, vekt, høyde og hverdagsaktivitet. Var jeg deg, ville jeg passet på å spise hver 3. time, mest kalorier tidlig på dagen og ført nøye regnskap i 4 uker over inntak og forbruk og sett hvordan vekten oppførte seg.

 

Hei hei.

 

Kom jo etterpå på at jeg skulle ha sakt at jeg prøver å gå ned de 4,5 kg jeg la på meg. Derfor at jeg spiser 2000 kcal pr dag, lå på 1600 å da gikk jeg ned 100-200 gr pr uke.

Trener hver dag, aerobic i stua 2-3 ganger i uken, spinning ca 4-5 ganger i uken i 30 min, turer på 1-2 timer ca 3 -4 ganger i uken. I tillegg til at jeg går tur retur buss. ca 20 min. hver dag omtrent.

Har ført nøye regnskap her inne i lengre tid, spise omtrent hver annen time.

 

Jeg er 35 år, 164 høy, 73,5 kg v siste veiing, har 1,4 i hverdagsaktivitet.. jobb...

ønsker 68,5 kg men ikke sikkert det går. Har jo fått 3 barn, iogmed jeg trener en del så blir det vel mye muskler i tillegg til det dumme vannet som samler seg i perioder....

 

Takk for tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Ved normal forbrenning skulle altså din basalforbrenning med hverdagsaktivitet være 2000 kcal per dag + et gjennomsnitt av 700 kcal til trim for total behov.

 

Jeg ville fortsatt med 2000 dersom du vil ned i vekt og så gradvis øke til det reelle behovet vår trivselsvekten er nådd.

 

Mange her inne som trener mye (stbs og andre) har problemer med å finne den rette balansen når de går ned - tror det er lettere A få til vektnedgang når vi trener maksinalt 2 trimpoeng per dag.

 

Som trebarnsmor er jeg imponert og bøyer meg i støvet for hva du får til av trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har ikke tid til et langt svar, men vil bare si at du bør kjenne litt etter på sultfølelsen også. Jeg var mye slapp da jeg spiste for lite og erfarte at å gå en del opp hjalp meg.

 

Støtter også det fru luna sier, ha fokus på mange små måltider, se også på hva du spiser. Sørg for at kcal består av sunne kcal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moving.. jeg økte inntaket til 2000-2200 kcal etter at jeg spurte om hjelp til utregning for å se om jeg hadde regnet rikgtig. Det fikk jeg av deg. Ble veldig motivert over at du gikk ned når du økte...snufs jeg gikk opp.

 

Spiser bare sunt, men til jeg fant ut hva jeg kunne spise av sunne kcal så ble det litt usunne--- måtte jo øke over 400 kcal pr dag. Usunne -- ja sjokolade. Men ikke mye heldigvis.

 

Klarte ikke å få i meg så store mengder sunn mat i kcal, enda jeg spiser 6-7 måltider om dagen det med mellommåltid og frukt.

 

Her er hva jeg kan spise i løpet av en dag:

Frokost: Havregrøt m kruskali 200g m 1 påleggsrasjon rosin og 1 1/2 dl skummet melk.

Mellom: Hjemmelaget smooti av : 50 g banan, 50 g eple, 100g bringebær,1,25dl sk. melk. 1 beger yoghurt 0%fett og 0%sukker.

Lunsj: 3 rugsprød, 26 g it. salat, 3 skiver skinke, agurk. 1 stort eple og noen ganger 1 gulrot ca 80 g.

Mellom: 1 stort eple, en bar m 100 kcal

Middag: 150 g potet,200 g fiskepudding,100 g reker, 80 g indisk karrisaus, ca 100g gulrot.

Kvelds: Samme som lunsj men ikke eple og gulrot.

 

Men kanskje jeg kan prøve i neste uke å kun ha 2 trimpoeng om dagen.. noe jeg ikke klarer å få ned til tror jeg .. blir rastløs og må ut å gå, blir fort noen trimpoeng da.

 

Vi ser på rapport i neste uke i veiing.

 

Men takker kjempe masse for svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...