Gå til innhold

Livet etter "bare litt til"


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest fru luna

Det henger nøye sammen med kaloriinntaket - ca. 7000 kcal overskudd gir ett kilo - ufattelig enkelt regnestykke for meg siden jeg ikke brenner av overskuddskalorier. Valget er mitt - vil jeg gradvis øke eller vil jeg holde vekten. Jeg vil holde vekten og bruke alle de flotte nye klærne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar
Må først bare si at jeg er kjempeimponert over hvor flinke dere er som har gått ned alt dere skal og nå er på hold vekten.. Gleder meg masse til jeg er der dere er nå.

 

Til du som sier du legger på deg av brød.. Det gjør jeg også når jeg spiser brød jeg ikke "tåler" altså grovbrød av hvetemel. Men jeg har startet å kjøpe 100% speltbrød' date=' og det legger jeg ikke på meg av. Ikke sikkert det samme gjelder for deg, men..

Jeg kjøper det på ICA, ellers så har de det på de fleste oppegående bakeri :)[/quote']

 

 

Hei.

 

Kanskje jeg skal gi spelt brød en sjanse, før gikk jeg mye på ingers rugbrød. Men det skjedde mye rart i magen :-).

 

Er også litt skeptisk til å prøve noe nytt, har gått opp, skjønner ikke kroppen for tiden. Er sikkert ikke meningen heller har jeg funnet ut.

 

Men fornøyd skal jeg kanskje være, i morgen er det 1 år siden jeg tok bukplastikk etter nedgang på ca 30 kg... feire dagen i morgen m frukt....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kursleder har fortalt at leeenge etter at vektreduksjonfasen er over, så ligger fettcellene i kroppen og bare venter på første sjanse til å vokse seg store og dvaske igjen.

Når man går ned i vekt, reduseres ikke antallet fettceller, men de krymper. Og så ligger de der som tørre svamper og higer etter fett. Dermed opplever mange etter endt slanking at det er utrolig lett å legge på seg igjen. Men etterhvert vil dette stabilisere seg, og kroppen tåler lettere "påkjenninger" som innebærer mye mat, uten at fettcellene går helt bananas.

 

Jeg var på fjerde kurskveld forleden. Nå var det en liten nedgang igjen, til tross for høyere inntak en formelen på disse sidene opererer med. Så jeg har tydeligvis en forbrenning som tillater sprekker, ettersom jeg i helga mumset chips og sjokolade til den store gullmedalje... :)

 

Av og til skal jo dette være lov, men kroppen er som sagt i en sårbar fase etter endt vektreduskjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

De forskningsdataene som jeg har gitt lenken til (NYT) indikerer at mengden ekstrakalorier som kan forbrennes er ulik og genetisk bestemt - med andre ord noen må ALLTID passe vekten og andre virker det som de kan spise me de vil. For oss andre må vi kompensere med økt fysisk aktivitet om vi vil lange innpå.

 

Men selvfølgelig ettervekttap, spesielt etter "mirakelkurer" med minimale kalorimengder går kroppen på sparebluss. Hvis vi etter slike hopper fort opp i kalorimengder så vil overskuddet - ikke i forhold til vanlig forbrenning, men sammenlignet med sparebluss lagres og da pakker vi fort på kiloene. Spesielt om vi går over på kaloritettmat.

 

Ellers så har overvektige flere fettceller totalt enn slanke - så det er mange slunkne fettceller som gjerne vil fylles :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei og hå!

 

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

 

Da er jeg over den magiske grensa igjen, men har gått inn en halv cm i midjen. Vekta rimer ikke helt i forhold til min private ukentlige veiing forrige uke, ukas trim og relativt fornuftige inntak tatt i betraktning. Det skulle ikke være på den sida av streken. Nå pålegger jeg meg selv en offentlig rapportering om en uke, så får jeg se hva dette er for noe. Men jeg er temmelig stabil, hva? :)

 

Neste månedsrapport er 15. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Gratulerer til deg Klikkelione! Veldig flotte resultater :)

 

Da var det meg igjen, som dere alle vet så har ikke den siste mnd vært spesielt lett. Her er faktaene..

 

Uke nr, Dato, kg, midje, trimpoeng

uke xx, 19/02, 60,0, 74,0, 33,5,

uke xx, 26/02, 60,7, 74,0, 25,8,

uke 01, 05/03, 61,0, 74,5, 31,0,

uke 04, 26/03, 61,2, 74,0, 30,6 (snitt kcal sist uke 2351: min-maks 1893-2887)

uke 05, 02/04, 60,5, 74,5, 31,8 (snitt kcal 2437: min-maks 1813-2976)

uke 06, 09/04, 61,9, 75,0, 28,0 (snitt kcal 2544: min-maks 2183-2807)

uke 07, 16/04, 61,5, 74,5, 33,2 (snitt kcal 2445: min-maks 1571-3099)

uke 08, 26/04, 62,9, 76,0, 30,4 (snitt kcal 2770: min- maks 2214-3822)

uke 09, 30/04, 63,0, 75,0, 32,9 (snitt kcal 2450: min-maks 1861-2809)

uke 10, 07/05, 63,2, 75,0, 29,6 (snitt kcal 2561: 1842-2940 stopp i økning)

uke 11, 14/05, 63,2, 75,5, 29,7 (snitt kcal 2413: min-maks 2022-3036)

uke 12, 21/05, 62,6, 76,5, 31,4 (snitt kcal 2477: min-maks 2038-3542)

 

Ja, da har jeg heldigvis gått ned litt i vekt, midjen skjønner jeg ikke mye av, men nå har jeg ligget på 2400-2500 de siste ukene og vekten har i det minste ikke steget veldig.

 

Jeg tror jeg fortsatt skal ligge på 2450 en stund og la kroppen stabilisere eller venne seg til det nye inntaket. Det kan virke som om kroppen min trenger mye lenger tid før jeg kan øke. Jeg håper hvertfall det, og jeg er villig til å gi det tid. Hva som er riktig vil bare tiden vise.

 

Ifølge formelen er jeg ennå ikke nådd mitt toppinntak så i teorien skal jeg være i litt underskudd. Om da kroppen går litt ned så er det noe jeg er fornøyd med og gjerne vil før jeg evt går videre opp i inntak. Jeg må uansett reparere litt for inntaket i uke 8 før jeg går videre opp. Har svært lite lyst til å ligge over 62, og vil helst ned på 60.

 

Dagens resultat gjør at jeg dropper den planlagte innstrammingen, og håper det lille underskuddet jeg naturlig ligger på (- 3-400 kcal) skal gjøre susen.

 

Så får jeg heller bare fortsette å være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Moving - høres ut som en fin plan, skulle jeg driste meg til å komme med et råd eller forandring ville det være å ha mindre variasjon i inntaket - du går fra atskilling under behov til over behovet de fleste uker - kanskje i overkant av hva kroppen kan håndtere i stabiliseringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving
Moving - høres ut som en fin plan' date=' skulle jeg driste meg til å komme med et råd eller forandring ville det være å ha mindre variasjon i inntaket - du går fra atskilling under behov til over behovet de fleste uker - kanskje i overkant av hva kroppen kan håndtere i stabiliseringen?[/quote']

 

Et svært godt råd, men vet ikke om jeg klarer å håndtere det på sikt (med tanke på livsstilsprosjektet). Men tror du at det er bedre å ha mindre sprik i stabiliseringsperioden og at kroppen vil tåle større sprik når den er ferdig stabilisert? Hva tenker du som et akseptabelt sprik? Må erkjenne at det er alkohol og usunn mat i helgene som representerer spriket hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Dagens resultat gjør at jeg dropper den planlagte innstrammingen' date=' og håper det lille underskuddet jeg naturlig ligger på (- 3-400 kcal) skal gjøre susen.

 

Så får jeg heller bare fortsette å være tålmodig.[/quote']

 

Hei! Først vil jeg si at du er bare 1,6 kilo over det du var i uke 01! Og bare 1,9 fra uke XX, altså der du stoppet for så å stabilisere. Dermed er du akkurat innenfor de normale +/- 2 kilo.

 

Jeg har også sett på variasjonene dine i kaloriinntak. En forskjell oppi hele 1500 kcal er mye. Du justerer sikkert treningsmengde i forhold til inntak. Likevel, jeg tenker på dette med kosemerker som gjelder når vi skal ned i vekt med GR-opplegg. Vil dette gjelde også i livet etter? At vi finner hvor vi kan stabilisere oss, og tar høyde for at det er mulig å spare noe til helga? Fint hvis noen vet. Jeg har uansett lært at det skal være "lov" med forskjell på hverdag og fest (helg), men kanskje din store variasjon gir negative utslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Et svært godt råd' date=' men vet ikke om jeg klarer å håndtere det på sikt (med tanke på livsstilsprosjektet). Men tror du at det er bedre å ha mindre sprik i stabiliseringsperioden og at kroppen vil tåle større sprik når den er ferdig stabilisert? Hva tenker du som et akseptabelt sprik? Må erkjenne at det er alkohol og usunn mat i helgene som representerer spriket hos meg.[/quote']

 

Der er det vel ingen fasitsvar. For min kropp ville vektpilen pekt oppover (som din gjør) med store variasjoner i inntak (sulting versus overflod). Jeg synes å huske at jeg tok av i stabiliseringsfasen i starten når jeg økte kaloriene (fra 62 som jeg veide når jeg begynte stabiliseringen). Jeg merker fort at dersom jeg spiser mer over tid som i ferier etc (mer kaloririk mat, større porsjoner, vin/cognac) øker vekten til tross for økt trimming. Min ønskede trivselsvekt er 60-62 og for å holde meg i nærheten av den må jeg spise jevnt og trutt - kan godt spise mer kalorier i helgen - men ikke MYE mer.

 

Men her må du prøve deg frem som du allerede gjør - jeg ville ikke gått under dagsbehovet dager med mindre kaloriforbruk, og ikke gått mye over i helgene. Med det er utifra min kropp:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei og hå!

 

03.03: 59' date='7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

 

Da er jeg over den magiske grensa igjen, men har gått inn en halv cm i midjen. Vekta rimer ikke helt i forhold til min private ukentlige veiing forrige uke, ukas trim og relativt fornuftige inntak tatt i betraktning. Det skulle ikke være på den sida av streken. Nå pålegger jeg meg selv en offentlig rapportering om en uke, så får jeg se hva dette er for noe. Men jeg er temmelig stabil, hva? :)

 

Neste månedsrapport er 15. juni.[/quote']

God morgen! Joda, jeg har kvittet meg med fire hekto siden sist, uten å ha jobbet noe for det. Dvs at jeg har trimpoeng som vanlig og normalt matinntak. Men da vet jeg at det ikke er noen økning på gang, det bare svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Hei

 

En liten orientering..

 

uke 11, 14/05, 63,2, 75,5, 29,7 (snitt kcal 2413: min-maks 2022-3036)

uke 12, 21/05, 62,6, 76,5, 31,4 (snitt kcal 2477: min-maks 2038-3542)

uke 13, 29/05, 63,0, 76,5, 30,6 (snitt kcal 2455: min-maks 1947-3367)

 

Pga fri i går veide jeg meg først i dag, resultatet var ikke helt som ønsket. Også cm er mer enn jeg var. Jeg funderer på å gå ned til 2300 for å se om det gir noe utslag på vekta. Det kan være at 2200-2300 er mer riktig nivå for meg, og at denne formelen ikke helt er riktig.

 

Ikke godt å si, er blitt veldig i tvil, bla har jeg begynt å lure på om trimpoengene er korrekt regnet ut?

 

Ønsker derfor å prøve noen uker på 2300 for å se hva som skjer. Er ikke komfortabel med 63 kg (det var der jeg begynte da jeg bare skulle ned litt til). Orker ikke en slankerunde, men vil nå stabilisere litt ned for å se om det gir utslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katten

Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg. Tiden strekker ikke til til alt jeg gjerne vil. Livet går sin gang mens jeg holder på med mitt (jobb).

Jeg har ikke tid og ork hverken til å veie mat, beregne kalorier eller telle trrimpoeng. Nå går det på autopilot.

Jeg har vært med på en del konkurranser, Holmenkollstafett m.m.. Det tilsier faktisk mindre trening enn normalt, for beina skal jo ikke være for tunge og trege. Når helga er over er det slutt på dette. Da kan jeg begynne å trene mengde igjen, og litt styrke.

Vekta holder seg mellom 57 og 58, for det meste midt i mellom. Så jeg må vel si at stabiliseringen fungerer - på tross av mange små og litt større utskeielser.

 

Er ikke helt fornøyd med speilbildet, men det skyldes manglende styrketrening. Magen blir ikke stram uten at den brukes til annet enn å fylle mat i. Men det skal vi vel klare å gjøre noe med før sola virkelig titter fram.

 

Er ellers imponert over den stadige iveren deres. Det ser jo ut til å gå bra. Jeg synes det er synd du strever litt moving. Kanskje du også skulle legge fra deg tabeller og bare leve. Jeg tror vi har ting ganske godt inne, og uten sikkerhetsnettet (skjema og rapporter) blir vi automatisk litt ekstra skjerpet. Jeg aner ikke hva jeg spiste i går, og dermed har å gå på i dag. Derfor forsøker jeg å være fornuftig javnt over. Det funker for meg ser det ut til. Men vi må jo alle finne vår egen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei-hei. Jeg er en "fremmed" som er innom og snuser i linken deres. Har sitter her og lest ALLE innleggene, pluss mye av Fru Lunas stabiliseringsblogg.

 

Jeg går på ned i vekt-kurs, og det går brillefint, slik det har gjort hver gang...

(Er nå 3,5 kg fra målvekt, som er 65 kg. Jeg er 170 cm høy.) Spiser 1.600 kcal hver dag og har 10-14 trimpoeng i uka.

 

Den store forskjellen fra tidligere er at jeg nå har hatt fokus på "livet etterpå" fra første dag.

Allerede første kurskveld meldte jeg meg på Hold Vekten fra august, og ser ikke bort fra at jeg tar to slike kurs, til sammen tre års oppfølging.

 

Nå har jeg nemlig fått nok av en vekt som svinger i takt med psyken. Høyt humør - lav vekt og vice versa.

 

Jeg har flotte klær for alle sesonger hengende i skapet. Det aller meste er kjøpt i "gode" perioder, og knapt brukt. Jeg har tidligere bare så vidt sveipet innom målvekt, og så skyndet meg opp igjen, både fem og ti kg. Det sier seg selv at dette ikke hjelper på selvtilliten.

 

Men jeg føler en helt annen ro nå som jeg har tatt en supersolid beslutning: Uansett hvor mye resten av livet måtte svinge, akter jeg å holde stabil vekt.

 

Jeg leser av innleggene her at det er en jobb, og for meg er det nok klokt å ha hjelp underveis. Men jeg gleder meg faktisk til å forbli en akkurat passe slank kvinne i min beste alder fra nå og til evigheten. Amen!

 

Og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katten

Lykke til. Du har absolutt gjort et klokt valg. Siden du har klart å nå resultat på kurs før, klarer du å nå dette målet også. Det meste sitter i hodet. Før har du sikkert (kanskje ubevist) tenkt at "det var det, målet er nådd". Da skjer det du beskriver.

Nå drar jeg med gode løpevenner på helgetur. Det blir sikkert hardt - lange netter og harde økter, og veldig morsomt - gode venner, god mat, lange fine løpe- og gåturer og sikkert en skikkelig fest.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Ikke godt å si' date=' er blitt veldig i tvil, bla har jeg begynt å lure på om trimpoengene er korrekt regnet ut?

 

Ønsker derfor å prøve noen uker på 2300 for å se hva som skjer. Er ikke komfortabel med 63 kg (det var der jeg begynte da jeg bare skulle ned litt til). Orker ikke en slankerunde, men vil nå stabilisere litt ned for å se om det gir utslag...[/quote']

 

Hei! Jeg leste nettopp i et KK, et råd fra Jeanette Roede, noe om variasjon i kaloriinntak. I dette tilfellet dreide det seg om når en person skulle ligge på 1600 kcal for å redusere vekta. Det kunne være greit med en dag på 1450 og en annen på 1750, men variasjonene burde ikke ligge på mer enn det, for da ble kroppen forvirret. Vil ikke dette kunne tas videre til når vi skal stabilisere oss? At du har for store svingninger?

 

Trimpoeng. Hva tenker du om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei-hei. Jeg er en "fremmed" som er innom og snuser i linken deres. Har sitter her og lest ALLE innleggene' date=' pluss mye av Fru Lunas stabiliseringsblogg.

 

Jeg går på ned i vekt-kurs, og det går brillefint, slik det har gjort hver gang...

(Er nå 3,5 kg fra målvekt, som er 65 kg. Jeg er 170 cm høy.) Spiser 1.600 kcal hver dag og har 10-14 trimpoeng i uka.

 

Den store forskjellen fra tidligere er at jeg nå har hatt fokus på "livet etterpå" fra første dag.

Allerede første kurskveld meldte jeg meg på Hold Vekten fra august, og ser ikke bort fra at jeg tar to slike kurs, til sammen tre års oppfølging. [/quote']

 

Hei! Hyggelig med "besøk". Det høres ut som om du har en god plan når du allerede nå har meldt deg på stabilisering. Lykke til med de siste kiloene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Hei Klikkelione, takk for at du holder ut med meg :)

 

Ikke tvil om at det går over stokk og stein her og at ting ikke er som det skal. Det er det mange fakta som bekrefter. Jeg kan ikke gjøre så mye mer enn å ta lærdom.

 

Har vel lært for det første å prøve å ikke la det gå ut over humøret - dette er kanskje det viktigste.

 

Videre har jeg nok gjort en del feil, 1) store svingninger i inntak, 2) for mye kondisjonstrening- og lite styrketrening. Dette er ting jeg bare må prøve å gjøre noe med.

 

Hadde store ambisjoner for denne uken, men det har ikke gått som planlagt. Ble en ny uke hvor jeg gjorde de gamle feilene. Men får satse på ny frisk til uka! Imorgen skal jeg få nytt styrkeprogram!!

 

Ang trimpoengene så er det noen poeng jeg fører inn med utgpkt i pulsklokke, og andre med utgangspunkt i aktivitet/tid slik det går an å registrere her i GR. Det er sistnevnte trimpoeng jeg er usikker på. feks gå til og fra jobb. Er det virkelig 6 km/t 1 time hver dag?? Jeg er jo i veldig god form nå, vet ikke om jeg da bruker like mye kcal. VIdere danser jeg ganske mye. Danser salsa, og er svært usikker på hvordan jeg skal registrere det. Registrere det som moderat dans, men er usikker på om det er riktig.

 

Men hvor detaljert jeg skal være på trimmen er jeg usikker på. Tror ikke det er treninga det er galt, det er nok på feil 1, og kanskje feil 2 det er forbedringspotensiale.

 

Fremover må jeg nok stramme litt inn og gå ned litt 63kg er ikke min idealvekt. Men samtidig vil jeg jobbe med og ikke ha for store svingninger. Et par mål av gangen :) En ting er sikkert- lærer mye av dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hadde store ambisjoner for denne uken' date=' men det har ikke gått som planlagt. Ble en ny uke hvor jeg gjorde de gamle feilene. Men får satse på ny frisk til uka! Imorgen skal jeg få nytt styrkeprogram!! ...[/quote']

Så fint, da! Det kan være en fin vitamininnsprøytning! Forandring fryder!

 

Jeg sliter litt med matinntaket nå. Jeg er så voldsomt sulten! Nå har jeg langet innpå noen dager, og det kan jeg ikke fortsette med. Nå må jeg ta fram kunnskapen min. Tror ikke det er så veldig galt fatt, for jeg har aldri hatt problemer med overspising, men jeg vet at jeg tar inn mer enn jeg forbruker for tida. Offisiell veiing er halvannen uke unna. Det er også en slags motivasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei igjen! Hvordan går det med folket? Det er vel sommer uansett i landet hvor dere befinner dere. Herlig! Fint tid med mye godt å spise, og mye sunt er det også. Grillet fisk er min favoritt.

 

Trim er det heller dårlig med, synd å si det. Det frister ikke å gå inn på studio, og det er så deilig å sitte ute med venner både tidlig og sent ... :D Men det er en fantastisk årstid til å gå i naturen hvis man har sjansen til det. Jeg bruker nok like mange timer på trim som jeg gjør ellers, men 1 time rask gange gir ikke like mye uttelling som 1 time med step/sykkel og styrke innendørs ... Akk ja ... Men bedre for sjela, det er jeg sikker på at det er!

 

Jeg veide meg på fredag. Kun fredager, ingen sniking. Om seks dager er det min månedlige rapportering. Tviler på at jeg karrer meg under seksti kilo, men i stabiliseringsperioden har jeg svingt mellom 59,7 og 60,7. Kun ett kilo i forskjell siden mars. Det får også være noe å holde seg til, siden under seksti tydeligvis er vanskelig for meg. Er nok ikke tilstrekkelig motivert, synes at jeg er fin som jeg er!

 

Håper dere nyter livet. Tenker på dere, jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Men får satse på ny frisk til uka! Imorgen skal jeg få nytt styrkeprogram!!

 

Hei moving! Hvordan går det med nytt treningsprogram? Har du funnet ut av mysteriet bak trimpoengene?

 

Jeg var inne på "ned under 10 kilo" og tittet litt. Tråden "bare litt til" er død... :D Nesten litt trist! Jaja ... Fint at noen ikke gir seg!

 

Er spent på veiinga på fredag. Jeg tror jeg er i overkant av det jeg har ligget på i år. Kjennes sånn ut. Da tror jeg bare på én formel. Forbruket må opp.

 

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg utforsker og utforsker den mystiske formelen. Nå har aldri matte vært min sterke siden, men at det skal være så vrient :D

 

Styrkeprogrammet er bra, men om det gir mye effekt er ikke godt å si. Har også fått et program fra fysioterapauten min så vi får se om ikke kroppen samarbeider litt mer over sommeren. Det er ennå fire uker igjen til min sommerferie så har fortsatt noen uker på å stramme meg opp litt :)

 

Jobber litt med å gå gradvis ned i kcal, samt å ha mindre variasjon i dagsmengden. MEN det er ikke lett. Med alle festene som er nå så skeier jeg ut hvertfall en dag i uka. Det er ikke lett å ha stabile dagsinntak. Men jeg gjør så godt jeg kan, og tilgir meg selv fort når det går skjeis :)

 

Blir spennende med deg på fredag og meg på mandag! Vi får bare stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Bra innstilling! Fest og vær glad, du! :-D Det er sommer og vi koser oss!

Er innom for å legge inn trimpoengene mine. De er de eneste jeg fører. Hvis jeg er over akseptabel grense på fredag, så skal jeg ta et par dager med kontrollveiing av maten, i alle fall. Sjekke at ikke øyemålet svikter meg. Det er så lett at gamle vaner, og større porsjoner, bare sniker seg på.

 

Og klart vi står på! Hva ellers skal vi gjøre? Bare legge oss ned? Nåneidu! Kos deg, jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom og kikker litt i en ledig stund. Det stunder mot ferie og motivasjonen blir automatisk litt større, selv om også fristelsene er det på fine sommerdager.

Har slitt med sår hals og lei hoste i et par uker. Det blir derfor lite løping, men moderat styrketrening går bra. Så kanskje jeg klarer å stramme opp litt selv om jeg får trent mindre.

Tenkte jeg fikk sjekke kaloriinntaket i dag etter å vært på jobbarrangement med god mat. Tror ikke jeg har jukset med hva jeg faktisk har spist. Selv om jeg tok en is er det fortsatt rom for kveldsmat. Det var så mye gode salater og grønsaker at det ble førstevalget. Tror veldig mange kokker har blitt gode til å lage god sunn mat, så da er det bare å velge riktig for oss andre.

Ellers er det utrolig mye god melon for tida. Det kjennes ganske godt å kunne fråtse i noe med god samvittighet. Det er ellers ett av mine problem. Jeg får dårlig amvittighet når jeg skeier ut. Skulle ønske jeg kunne nyte det når jeg tillater meg å bryte selvpålagte regler. Det er ingenting som tilsier at jeg ikke skulle det, men.....

 

Var forresten innom SATS på Sjølyst i Oslo. Der tilbyr de en tredagers test som måler kaloriforbruk, aktivitetsnivå, hvile og søvnkvalitet. Vet ikke hva det koster, men kanskje det kunne være noe for deg moving som ikke helt stoler på egne beregninger? Det hadde væært fint om du fant ut av dette slik at du fikk litt mer ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...