Gå til innhold

Livet etter "bare litt til"


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Hei Klikkelione, håper du har hatt en fin sommer :(

 

Skjønner godt at det er vrient å holde seg, men synes du er flink jeg :(

 

Du stiller veldig mange gode spørsmål, har ikke tenkt å svare eller konkludere idag. Tror nok dette er ting jeg må tenke litt på.

 

Det vi driver med er jo en livsstilsendring, og hovedspørsmålet blir hva slags livsstil man ønsker. Jeg kan i første omgang peke på to utfordringer. Det første er en stiv rygg som jeg trenger å holde myk med trening, og det andre er et vannvittig søtsug og utfordringer med å spise bare litt.

 

Det som alltid skjer om sommeren er at jeg er sliten, kroppen trenger hvile og jeg har utfordringer med å få trent nok. I tillegg til at jeg går opp i vekt sliter jeg ofte med at jeg stivner i ryggen (sistnevnte utfordring er kanskje større enn den første!). Men samtidig trenger kroppen hvile. Jeg har tenkt mye på at jeg ønsker en livsstil hvor jeg ikke trener så mye (da blir ikke forskjellen mellom ferie og hverdag så stor + at det er mer realistisk å gjennomføre på lang sikt). Men spm er hvor mye jeg kan kutte ned på trening før jeg merker det i ryggen!

 

Du spør om jeg gir blaffen, og ja...jeg gjør kanskje det, særlig når det kommer til søtsaker. Har en veldig god disiplin i hverdagen, men i ferien blir softisen og godteriet for fristende.

 

Det nye i år er at min "dårlige periode" har vært kort, vi snakker om kanskje 6 uker med småspising og 3 av disse med lite trening også. Tidligere har jeg ofte kuttet både trening og spist mer i opptil 2 mnd.

 

Det som blir litt spennende denne gangen er hvor fort jeg går ned. Jeg har jo en veldig god grunnform, merker at ryggen er bedre etter 1 1/2 uke med trening.

 

Jeg har ikke lyst å konkludere ennå, så vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Hei Moving.

Kjedelig for deg at du har gått opp, men du kan trøste deg litte bitte grann at du er ikke alene. Jeg selv gikk opp 3 kg nå i sommer.

 

Men det som har fungert for meg er faktisk å spise hver annen time f.eks. 8,10,12,14,16,18 og 20. Det har fungert supert med tanke på søthungeren for den kan være megastor hos meg. Gikk på krom, fungerte ikke . Prøvde så lakrisrot for det gjorde susen før men nei ikke den heller. Men mat/frukt annen hver time det gjorde susen for søthunger og vekt.

 

Ellers er jeg og mange andre under 10 kg på linken: på an igjen.....høstmål.

 

Uansett hva du bestemmer deg for ønsker jeg deg lykke til.

 

Stå på:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

15.06: 61,7 kg, ikke målt midje

20.07: 61,0 kg, 68 cm i midjen

18.08: 61,7 kg, 68,5 cm i midjen

 

Det ER ikke lett å holde seg! Jeg ligger akkurat på grensen til de tillatte +2 kg.

Jeg prøvde tre bukser i morges som alle var plagsomt trange. Jeg merker så godt et par kilo opp eller ned. Nesten ikke til å tro! De buksene var kjøpt da jeg så 59-tallet på vekta.

 

Nå setter jeg meg et mål. Neste månedsrapport skal jeg være på 60-tallet. Småplukk, egentlig, men jeg markerer det for å si at jeg skal stoppe her, skal ikke mer opp, men dra meg litt nedover. Dere må ikke tro det blir enkelt, for det er flere mat - og trim-utfordringer kommende måned enn hva sommeren har bydd på.

 

Jeg veier ikke maten, men teller trimpoengene. Fin motivasjon i det. Forresten har jeg slurvet veldig med vannet de siste par ukene. Nå går jeg og henter meg et stort glass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Her er mine tall...

 

Uke nr, Dato, kg, midje, trimpoeng

uke xx, 19/02, 60,0, 74,0, 33,5,

uke xx, 26/02, 60,7, 74,0, 25,8,

uke 01, 05/03, 61,0, 74,5, 31,0,

 

uke 16, 18/06, 62,1, 75,0, 36,0 (snitt kcal 2268: min-maks 2202-2784)

uke 17, 27/06, 63,6, 76,6, 26,9 (snitt kcal 2538: min-maks 2033-3552)

uke 18, 02/07, 65,3, 77,0, 26,6 (snitt kcal 2504: min-maks 2045-3662)

uke 19, 09/07, 00,0, 76,0, 26,8 (snitt kcal 2409: min-maks 2009-2694)

uke 20, 16/07, 00,0, 76,5, 19,6 (snitt kcal 2326: min-maks 1936-3494)

uke 21, 23/07, 64,7, 76,5, 14,8 (snitt kcal 2572: min-maks 2100-3048)

 

uke 22, 31/07, 64,9, 78,5, 22,2 (snitt kcal 3040: min-maks 2320-3923)

uke 23, 06/08, 66,3, 80,0, 04,0 (snitt kcal 3001: min-maks 2309-3696)

uke 24, 13/08, 67,0, 79,0, 27,5 (snitt kcal 2376: min-maks 1900-2772)

uke 25, 20/08, 65,4, 77,5, 40,9 (snitt kcal 2288: min-maks 1099-3041)

 

Som dere ser så har vekta gått ned, og sist uke hadde jeg sinnsykt mange trimpoeng. En lang fjelltur med 4400 kcal ligger bak de tallene. At jeg kun fikk 1099 kcal i meg en dag handlet om at jeg ble syk. Så litt ustabile og rare tall de siste fire ukene. Det er sikkert også årsaken til at vekten har vært helt på bærtur!

 

Tok også med tallene for juni og juli, så de viser hvor håpløst jeg spiser og trener om sommeren... Har nok noe å forberede meg for før neste sommer :(

 

Jobber videre med å trene og spise jevnt og sunt. Så får vi se hvor lang tid det tar før det stabiliserer seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei

 

Her er mine tall...

 

uke 22' date=' 31/07, 64,9, 78,5, 22,2 (snitt kcal 3040: min-maks 2320-3923)

uke 23, 06/08, 66,3, 80,0, 04,0 (snitt kcal 3001: min-maks 2309-3696)

uke 24, 13/08, 67,0, 79,0, 27,5 (snitt kcal 2376: min-maks 1900-2772)

uke 25, 20/08, 65,4, 77,5, 40,9 (snitt kcal 2288: min-maks 1099-3041)

 

 

 

 

Jobber videre med å trene og spise jevnt og sunt. Så får vi se hvor lang tid det tar før det stabiliserer seg :)[/quote']

 

Du har nok vært på toppen, skal vi ikke si det? :( Mener du at du skal stabilisere deg nå, eller har du satt deg mål om nedgang?

 

Nå er det høst og ny giv. Det skal bli spennende å se egen vekt. Jeg SER at jeg går opp! Men det er ikke offisiell veiing ennå, så vi får se hva jeg må rapportere!

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi kan definitivt si at jeg er på topp! Og jeg tror nok jeg skal ned ja! Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gjør mht rapportering, om jeg skal jobbe litt for meg selv, eller om jeg skal finne meg en ny tråd.

 

Liker fellesskapet med deg Klikkelione, men håper virkelig du klarer å stabilisere deg!! Det ser mørkt ut mht at våre veier skilles her... men er som sagt litt i tenkeboksen!

 

Det ser ut til at min vekt kommer til å svinge også i fremtiden, og det er noe med å ikke la det få for stor plass i livet. Samtidig ser jeg at jeg trenger fellesskap og pushing iform av ukentlige rapporteringer for å komme meg ned i vekt igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hehe' date=' vi kan definitivt si at jeg er på topp! Og jeg tror nok jeg skal ned ja! Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gjør mht rapportering, om jeg skal jobbe litt for meg selv, eller om jeg skal finne meg en ny tråd. [/quote']

 

Jeg blir nesten litt trist ved å lese at våre veier kanskje skilles ...

 

Jeg trenger fellesskap og pushing. Om ikke annet, så hjelper det meg at jeg rapporterer vekt og mål hver måned. Så skal vi huske på at vi bør gjøre dette for oss selv, og ikke for noen andre. Jeg støtter deg i det med ikke å la det få for stor plass i livet. Det er nok derfor at jeg ikke skriver like hyppig som før. Men tør jeg gå ut herfra? Nei, det gjør jeg ikke. Er det flere lesere der ute som vil begynne å melde noen tanker til fellesskapet? Velkommen inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vegrer meg litt for å skille ad, vi har fulgt hverandre en stund og du er flink til å ta meg på de tingene jeg trenger å få kommentarer på. Det er ikke noe man bare skal kaste bort!

 

Tror også jeg har godt av å rapportere en gang i mnd og ikke hver uke selv om jeg er i en situasjon hvor jeg skal stramme inn og gå ned, og ikke bare stabilisere. Spm er om jeg kan dra strikken og "hold vekten" begrepet så langt og bare bli på denne tråden :P Merker at det er godt å la jobben med å leve sunt ikke ta overhånd. Trives med å komme innom av og til :)

 

Inntil GR og noen ønsker å sparke meg ut herfra så tror jeg bare at jeg blir her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Spm er om jeg kan dra strikken og "hold vekten" begrepet så langt og bare bli på denne tråden :P Merker at det er godt å la jobben med å leve sunt ikke ta overhånd. Trives med å komme innom av og til :)

 

Inntil GR og noen ønsker å sparke meg ut herfra så tror jeg bare at jeg blir her :)

 

Hurra! Jeg trenger deg også! Og nå er jeg skikkelig ute å kjøre, og er nødt til å legge meg på et vektreduseringsopplegg. Det skjer fra og med NÅ, lørdag klokka ti over halv elleve. Nytter ikke å vente til mandag. Jeg har rett og slett gitt blaffen, som med deg og softisene (m.m. :)) for lenge. Ferie, fester, jobbturer, men det er i grunnen skikkelig dårlige unnskyldninger. Utfordringene står i kø framover, men nå skal jeg begynne å føre kaloriregnskap igjen, i alle fall sånn circa, slik at jeg er sikker på at jeg går i underskudd. Offisiell veiing er det ikke før om et par uker, men her er det røde flagg!

 

Dårlig humør av den grunn? Tja, litt. Det skal ingenting til før buksene strammer, og jeg ser ikke like fin ut i favorittene mine.

 

Jeg har likevel tenkt å bli i denne tråden. Orker ikke svitsje. Jeg "tar det" med en gang nå, det skal ikke få lov til å ta lang tid. Så skal jeg forsøke å holde meg, slik jeg i grunnen har klart ganske bra. Til nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Dette går ikke bra, folkens. Det bare øker på. Til og med 0,4 mer enn da jeg var innom her for ei uke siden og sa at jeg skulle skjerpe meg. Men jeg VET jo det meste om årsak og virkning. Det handler nok mest av alt om motivasjon og evne/vilje til å ta vekt på alvor når andre ting i livet konkurrerer om oppmerksomheten.

 

Det er en uke til jeg skal rapportere, så da skal dere få se elendigheta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Klikkelione

 

Hm, aldri noe morsomt, men det hjelper ikke å kun fokusere på at det går feil vei.

 

Hva kan du gjøre for å snu hodet? du vet jo av gammel erfaring at det ikke nytter å endre alt på en gang! Hva med å begynne med å drikke mer vann, systematisere måltider...ta en ting av gangen.. Før eller senere snur det!

 

Husk at det er ikke bare vekta som skal avgjøre hvordan du opplever at du har nådd målet... Om du er fornøyd med livsstilen så skal vekta bli en bonus :)

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

15.06: 61,7 kg, ikke målt midje

20.07: 61,0 kg, 68 cm i midjen

18.08: 61,7 kg, 68,5 cm i midjen

15.09: 63,9 kg , orker ikke måle midjen

 

Der ser dere. Jenta som har holdt seg så lenge har nå "sprukket". Jeg er skuffet over meg selv. For lite vann, for lite trim, for store porsjoner mat, jobblunchene/ jobbmiddagene er i gang igjen, det er mer alkohol og snacks. Og selv om jeg nå har sett og varslet elendigheten her i tråden de siste par ukene, så har jeg ikke gjort som jeg sa jeg skulle.

 

Jeg har klær som utvilsomt ikke er fine på meg lengre, og det er nesten ikke til å tro at 3-4 kg mer enn da de ble kjøpt inn skal gjøre et sånt utslag.

 

Jeg kan ikke huske sist jeg veide maten min mer enn en dag her og der. I motsetning til den alltid standhaftige moving klarte jeg ikke i min ivrige tid å skrive opp kaloriene når jeg ikke får veid maten min selv. Og med så mye mat utenfor hjemmet så sliter jeg. Joda, jeg kan gjøre sånn ca-beregning, og nå må jeg prøve det. Imidlertid har jeg kommende uke tre dager uten kafe-/restaurantmat, så da blir det å føre opp hver en liten bit. Sier hun som sitter med et kjempestort glass vann foran seg...

 

Jeg reduserer kaloriinntaktet med 800 i forhold til mitt daglige behov de dagene jeg kan veie. De andre dagene må jeg bare bruke hodet, men siden det er på jobbturer skal jeg være glad bare jeg er under det daglige behovet. Jeg setter i tillegg et mål om 15 trimpoeng. Det er mye for meg, spesielt med tanke på ukas andre planlagte aktiviteter. Jeg må bare prøve på en flying start ut av uføret.

 

Med ønske om at dere får en god helg og at det er mer sol i deres sinn enn i mitt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei min venn

 

Føler veldig med deg, men det er bare å gjøre som meg. Hiv deg over det og sett igang. De første ukene er verst, men så kommer man inn i det igjen. Du må finne frem det du hadde i hodet og tankene da du skulle gå ned i vekt sist- nå skal du ikke bare holde vekten - og stabilisere, men rett og slett gå ned :)

 

Jeg freser fett som bare rakkern, det synes bare ikke på vekta. Blodig urettferdig. Trimmer og spiser i snitt 800 kcal mindre. Men vekta sitter fast. Er spent på mandagens veiing.

 

Prøver å slappe av så lenge og stålsetter meg for morgendagen med dåp, koldtbord og kaker :S

 

vi snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dato, kg, midje, trimpoeng

19/02, 60,0, 74,0, 33,5,

26/02, 60,7, 74,0, 25,8,

05/03, 61,0, 74,5, 31,0,

 

13/08, 67,0, 79,0, 27,5 (snitt kcal 2376: min-maks 1900-2772)

20/08, 65,4, 77,5, 40,9 (snitt kcal 2288: min-maks 1099-3041)

 

27/08, 66,7, 78,5, 22,3 (snitt kcal 2307: min-maks 1754-3116)

03/09, 65,4, 78,0, 25,2 (snitt kcal 2112: min-maks 1729-2986)

10/09, 65,7, 78,5, 18,6 (snitt kcal 2230: min-maks 1781-3061)

17/09, 65,5, 78,5, 25,4 (snitt kcal 1908: min-maks 1728-2183)

 

Det er først siste uka at jeg på en måte har kommet igang og fått ok tall på trening og kcal pr dag. Derav også de trege resultatene. Mistrives veldig med magemålet og føler meg oppblåst. Men må bare være tålmodig.

 

Har lagt om en del på trening fra i vår, får mindre trimpoeng fordi jeg trener styrke og aerobik. Trener lite høyintensitetskondisjon. Tror dette er mer realistisk å fortsette med over tid, men det gjør også at det tar tid å komme ned igjen.

 

Håper neste mnd gir meg bedre tall. Det er deprimerende å ha slike tall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei

 

Dato' date=' kg, midje, trimpoeng

19/02, 60,0, 74,0, 33,5,

26/02, 60,7, 74,0, 25,8,

05/03, 61,0, 74,5, 31,0,

 

13/08, 67,0, 79,0, 27,5 (snitt kcal 2376: min-maks 1900-2772)

20/08, 65,4, 77,5, 40,9 (snitt kcal 2288: min-maks 1099-3041)

 

27/08, 66,7, 78,5, 22,3 (snitt kcal 2307: min-maks 1754-3116)

03/09, 65,4, 78,0, 25,2 (snitt kcal 2112: min-maks 1729-2986)

10/09, 65,7, 78,5, 18,6 (snitt kcal 2230: min-maks 1781-3061)

17/09, 65,5, 78,5, 25,4 (snitt kcal 1908: min-maks 1728-2183)

 

 

Håper neste mnd gir meg bedre tall. Det er deprimerende å ha slike tall...[/quote']

 

Hei på deg, min venn!

 

Når du ser deg tilbake, og ser 60-tallet der oppe, vet du nå hva som gjorde at det skjærte seg? At det skulle få snike på seg 7 kg og 5 cm på et halvår? Og enda så VET jeg at du har hatt god telling på trim og inntak. Hva gjør vi for å slippe å havne utpå igjen? For nå er vi på vei nedover på vekta, ikke sant?

 

Da jeg var ferdigslanket var jeg også så stolt over å ha sluttet med uvanen i snike på vekta. Det ble over til kun en gang i uka. Men NÅ, ser dere, nå følger jeg veldig med. Siden det var så ille på lørdag, så har jeg sjekket både i går og i dag. Det var 1,3 kg mindre i går, men 0,8 mindre i dag. Det ER ikke bra å veie seg så ofte. Det er nemlig ingen logisk forklaring på de 3 resultatene på de 3 dagene.

 

Jeg har vært flink hele helga. Jeg får en aha-opplevelse på hvor lite jeg kan spise når jeg skal redusere med 800 kcal om dagen. I motsetning til mange andre så har jeg ikke problemer med å få i meg kvoten, og det er ikke fordi jeg velger det som er mest heavy på menyen. Jeg er bare så sulten som det, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Trengte litt tid på å svare, du stiller gode spørsmål.

 

Har tenkt en del, når jeg ser tilbake på det siste halve året var det ikke lenge jeg holdt meg på 60 kg. Jeg karret meg ned på 60 kg og begynte nok så fort å gå litt opp igjen. Og det skar seg da jeg skulle begynne å stabilisere.

 

Om jeg la på økt vekt for fort, eller om jeg hadde feil sammensetning av innhold i kosten (feks for fettholdig mat- tiltross for riktig antall kcal) er også en mulig forklaring. Jeg er god på å gå ned i vekt (samt å gå opp ;)), men det å holde vekten har jeg få eller ingen gode erfaringer med.

 

Det gikk hvertfall galt, økte gradvis på og holdt meg ganske lenge frem til sommeren. Det er først etter sommeren at de siste kg kom på og gjorde at det totalt sett ble mange kg på et halvt år.

 

Det er nok to ting jeg må gjøre (i tillegg til å gå ned i vekt) er å finne realistiske mål. Kanskje 60 kg er urealistisk - at min kroppsvekt bør være 62kg? Det sitter nemlig i hodet. Hva er det som er idealvekt , drømmen- eller det kroppen trives med å være og som kroppen klarer å stabilisere seg på? Det er lett å bli gira når en går ned i vekt. En skal liksom bare ha to kg til ned... Hva som er realistisk for meg er jeg ikke sikker på, må tenke litt mer på det...

 

Jeg har lagt litt om på trening, og skal finne en treningsform som er realistisk over tid. Er ikke sikkert jeg vil klare å komme meg ned på 60 kg, og da vil kanskje tallet på idealvekten komme av seg selv...

 

I tillegg må jeg se mer på stabilisering, det er åpenbart at det skar seg for meg sist runde, og det skar seg fort. Kanskje man må ta flere runder med stabilisering før man lærer det :) ? Jeg tror nok jeg må gå veldig gradvis opp i mengde når jeg skal stabilisere meg, og kanskje bruke lang tid....

 

Til syvende og sist handler dette om livsstilen, klarer man og vil man endre livsstil? Jeg ryker alltid i feriene,... mat er kos, mat er belønning, og hvile blir fort til ingen aktivitet... Det hjelper jo ikke akkurat på det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei

 

Trengte litt tid på å svare' date=' du stiller gode spørsmål....[/quote']

 

Hei!

 

Det er givende å utveksle tanker med deg. Takk for det!

 

Ja, hva er riktig vekt? Jeg begynner å tenke som deg; jeg har en syk drøm om et tall som jeg ikke klarer å holde meg på. 59,9 hadde vært glimrende. Da er jeg under 60, liksom. Og da kommer lykken? Jeg tror jeg må justere eget mål. Jeg har lenge klart å holde meg under 62, og det er nok det realistiske. Vi skal leve med dette hele livet!

 

Det er ett mysterium vi likevel ikke kommer til bunns i. Jeg siterer deg:

 

Det gikk hvertfall galt' date=' økte gradvis på og holdt meg ganske lenge frem til sommeren. Det er først etter sommeren at de siste kg kom på og gjorde at det totalt sett ble mange kg på et halvt år....[/quote']

 

HVORFOR får "de siste kiloene" legge seg? Hva i all verden er det som skjer i topplokket som tillater at vi øker på? Det er den situasjonen jeg er "livredd"; at jeg bare skal gi faen (stygt språk, men nødvendig!) og så skal jeg sitte der og gremmes. Du har jo veid deg hver eneste uke og sett at grammene setter seg. Det samme har skjedd meg nå. Vel nok er jeg ikke like ute å kjøre, men jeg er der du var frem til sommeren. Det hadde økt såpass at vi ikke lenge var fornøyd, og LIKEVEL økte vi etter det! Er det sånn at når det først er gått galt, så kan det liksågodt gå skikkelig galt, for vi er kommet et stykke bort fra målet likevel? Jeg har sagt og tenkt om folk som har blitt skikkelig overvektige folk at jeg ikke FATTER at de ikke har bremset før det ble så ille. Jeg skjønner kanskje litt mer, men vi har vel mikroproblemer i forhold til andre, samt i forhold til helse, form og utseende. Er vi forfengelige, da? Ja, jeg i alle fall.

 

Jeg synes det er kjempevanskelig å holde seg. Jeg må sette meg delmål. Jeg veide inn 63,9 på lørdag. Målet nå er et halvt kilo ned. Det må jeg klare.

 

Grrrr.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabilisering har vært MYE vanskeligere å få til enn vekttap. Jeg synes at det å gripe fatt med en gang vekten er økt etter ferier eller sykdom har vært nøkkelen til suksess, men også å ha trimming som naturlig del av hverdagen. Jeg har det så travelt i hverdagene og helgene mine at treningsstudio ikke er tingen (og det er lett å få treningsskader - iallefall for meg), men trappegang, være aktiv med barna i helgene, gå når jeg skal noe i nærmiljøet og å sykle til jobben gjør underverker og det er lett å få til HVER dag.

 

Dersom jeg faller tilbake til gamle synder, spise for sjelden eller for mange kalorier om kveldene går vekten opp. Så enkelt er det. Jeg hadde akkurat en 6 ukers antibiotikakur som jeg ble så dårlig i magen av at jeg måtte spise mer for å tolerere medisinen. Nå når kuren er over og vekten økte med hele tre kilo er det tilbake til å skrive opp hva jeg spiser for å komme ned i vekt igjen. Ikke en stor ting, men griper jeg ikke fatt nå så blir de kiloene sittende. For meg må livsstilsomleggingen være på plass hver dag - planlegging av kos uten fetende eller kaloririk mat er tingen. Vi sitter sammen alle 5 ved middagen og frokosten hver dag og får mye kos på den måten.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei, alle sammen!

 

Etter forrige ukes begredelige resultat har jeg ristet av meg 0,8 kilo denne uka. Det er bare å stå på videre. Jeg har glemt å drikke nok vann de siste par dagene. Det er lettere å få til når det er litt mer temperatur ute (og inne!)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jaja' date=' det går åpenbart ikke min vei. Vekta spretter opp og ned som en jojo. Forstå det eller ei, denne uka opp 1 kg!

 

Drittmandag...[/quote']

 

 

Hjelper det bittebittelitt at Eva (Kikkelione) heller ikke var lenge i paradis? Fra lørdag til mandag, haha! Drittmandag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kikkelione

Hei!

 

Tiden flyr! Hvordan går det der ute?

 

Jeg er ikke der jeg skal være, og nå er det en uke til månedsrapportering (tror jeg ...?). Jeg var så stolt da jeg sluttet å veie meg flere ganger i uka, og det har jeg holdt helt til jeg nå er på "uønsket" vekt. Det jeg ser da er at vekten svinger veldig fra en dag til en annen, det kan dreie seg om et helt kilo. Det der må jeg slutte med. Det blir for mye fokus på vekt.

 

Jeg trimmer bra, styrke er viktig, det er best for formen(e). Det blir dårlig med veiing av mat, men nå får jeg ta en og annen dag for kontrollen sin del. Jeg synes overhodet ikke det er mye med 1600 kcal. Helst bør jeg ned på 1300 for å få reduksjon, mitt daglige forbruk er nemlig på drøye 2000. Så her må jeg PINE meg ned, jeg blir ikke mett av det. Men hva gjør man ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Oioi, i et anfall av fornuft ... eller energi ... eller selverkjennelse .. forfengelighet eller hva, så fikk jeg det plutselig for meg at jeg skal gå ned de ekstra kiloene nå. Altså ikke stabilisere. Ta 3 kilo NÅ. Fra NÅ. Oioioi. Det der må jeg sove på. Kanskje det går over til i morgen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Jeg har sovet på det. Det er absolutt ingen som helst grunn til å bruke energi på å være lite fornøyd. Jeg har to valg:

 

- jeg må akseptere at "her skal jeg være"

- eller jeg må gjøre noe med det.

 

Jeg gjør noe med det. Ned til 60 starter NÅ. Aktivt og målbevisst. Lærdommen er at jeg også helt plutselig kan dra på meg et par kilo for mye. Og når det skjer mens man allerede er i øvre egne grense, så virker det fort litt heavy. Legg merke til at jeg ikke tar den litt mer offensive "ned til 59.9". :(

 

Hvordan gjør jeg det? Regnestykket er jo så enkelt. Jeg må forbruke mer enn jeg tar inn. Det blir dermed mindre & riktigere mat, og mer trim. I skjønn forening. Og nå må jeg ha lykke til, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...