Gå til innhold

Blir du med?


gnist

Anbefalte innlegg

Kvar er de? Kom fram! Saknar dykk! Har de reist på påskeferie? - Det skal eg i dag, og da blir eg utan datatilgang 7-8 dagar. Møtest vi på denne tråden over påske?

 

Ønsker uansett alle ei riktig god påske med masse deilig fysisk aktivitet, vind og sol?? mot huda, ei god bok, kanskje ei god samtale eller to og tid til håndarbeid. Kanskje eit glass vin også?? Mmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Har vegedag i morgon. Det er lenge sidan sist, og matinntaket mitt i påska har ligge på 2500 -3000 kcal kvar dag. Med andre ord: tilbake til gamle synder! Småspising om ettermiddagen og kvelden, mest sjokolade. + for masse mat av feil type til middag.... Har vore flink til å trimme. Skitur kvar dag har gitt 42,5 trimpoeng i løpet av veka. Synst eg har vore flink til akkurat det!

 

Er likevel bekymra for koreis eg skal greie å endre vanar slik at vekta blir stabil. Det går nokonlunde så lenge eg har fokus, og er på denne nettsida. Men for resten av livet???????

 

Uansett: Nå er eg i gang igjen! Skal nok finne ut av det etter kvart. Tar gjerne i mot gode råd for, og andre sine erfaringar med endring av vanar. Korleis får de det til??

 

Såg forresten at dobbelthaka var borte frå påskebileta av meg i vår. Vart så stolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut oversikt over mi eiga vekt sidan 6.3.07. - Det hjelper å vite at det er nokon der ute som les............. Har du lyst til å kople deg på tabellen min, er det berre å fylle på vidare. Hjertelig velkommen!

 

 

Dato 6.3. 13.3. 20.3. 27.3. 30.3. 10.4. 17.4. 24.4. 1.5. 8.5. 15.5. 22.5. 29.5.

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 Mål: 69,5!

DEG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på ny frisk denne uken. Skal ned 18 kg. Er 158 cm, og veier 86. Midjemål 100 cm! Har veiedag på mandag. Er supermotivert akkurat nå og håper det skal holde videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stramm07

Hei! Det er første gang jeg er inne på nettstedet her og syntes dette var veldig positivt.Strever med å komme i sommerform,men mangler motivasjon som trengs for å komme i gang.Vil så gjerne ned 5 kilo før feriestart .Og her er det jo mange som er godt i gang,skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen! Kjempefint at vi blir fleire igjen. Det hjelper veldig å vite at det er nokon der ute som bryr seg om mine resultat, eller manglar på resultat, og som eg veit strevar med det samme.

 

Til deg som synst livvidda er for drøy: Eg starta på 91 cm for litt over ein mnd sidan, og er nå 78 cm. Stå på! Det går nedover!

 

For meg er det verre med hofter og lår. Der er cm spikra fast! - satsar på at dei blir færre før eller seinare.

 

Eg prøvar å ligge på 1600 kcal kvar dag, og prøvar å vera aktiv fysisk. Prøvar å få til 15 trimpoeng/veke, men greier det ikkje alltid. Er forferdeleg dårleg på å få til gode, faste vanar.- Sikkert derfor eg slit med vekta. Men nå skal det altså bli slutt med det. - Sammen er vi sterke og sta!

 

Og sammen blir vi spretne, snertne og fornøgde med oss sjølv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal hvisnok forhindre at man blir skuffet dersom vekta står stille pga naturlige ting som væske i kroppen hvis vi har spist salt mat osv.Kroppen kan reagere på mat vi inntar,men det retter på seg innen en dag eller to.

 

Jeg tror de som veier seg ofte er inne i positivt stim,de vet de går ned derfor tør se de veie seg så ofte.

 

Jeg har meldt meg på her fordi jeg og ønsker å ta dette seriøst,akkurat denne tråden fordi det er så mange personer på de etablerte trådene at det er vanskelig å følge med har jeg erfart.Her inne kan dere gi meg ny gøts og jeg kan gi noen få tips somjeg har lært i fjor høst.Blant annet en go mager kosedrikk for i kveld,en biola blåbær,en pakke frossen bær,blåbær eller jordbær osv, en til to bananer. kjøres i blender.Kos dere i kveld,jeg skal tilberede pitabrød 150 gr kylling og salat,med en ss mager dressing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på ny frisk denne uken. Skal ned 18 kg. Er 158 cm' date=' og veier 86. Midjemål 100 cm! Har veiedag på mandag. Er supermotivert akkurat nå og håper det skal holde videre.[/quote']

hei.

Jeg er 162 høy og skal ned bare litt mindre enn deg ca 13 kg.Nå kjører vi på så vi blir glade og spreke til sommeren.Ja vi må være motiverte,trene og spise riktig så kommer resultatet.Jeg liker å gå lange turer,artig å se hvor mye noen turer gjør for mer spretten bak og stramme lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nikkoline!

 

Skal jammen prøve kosedrikken din. Høres nydeleg ut. Eg kan dele ein yndlingsdessert, eller bare eit mellommåltid med dykk: Bringebær utan sukker i biola naturell yoghurt blanda med litt fruktose. Om du vil, kan du eventuelt bytte ut litt av yoghurten med vaniljesaus. Mettar veldig, og er kjempegodt. (Brukar fruktose i staden for sukker fordi eg oppdagar at etter å ha spist sukker eller andre lettløselige karbohydratar, får eg lyst på ennå meir sukker. Etter å ha spist fruktose skjer ikkje det samme, og smaken er lik.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny i vektklubben, har dere plass til meg? Jeg vil gjerne være med...

Har gått GR kurs tidligere, men nå rapporterer jeg kun her på nettsidene. Ønsker å prøve meg på egen hånd, men det hadde vært godt med litt støtte fra andre. Fødte barn nr 2 for 6 mnd siden, og var egentlig godt fornøyd med vekta før jeg ble gravid. Nå er den derimot altfor mye... Veide 99 kg i forrige uke da jeg starta, og skal veie meg i morgen. Er litt usikker på om jeg har vært flink nok, det har blitt litt så som så i helga. Med to små blir det nesten litt mer aktivitet enn mat i helgene... Har smugtittet litt på vekta, og tror nok at den er på vei nedover..hvis ikke blir jeg skuffet, for jeg har vært flink og beveget meg masse mer enn på lenge denne uka.

Hadde vel egentlig tenkt å ta uke 1 som en innkjøring, men er utålmodig etter å gå ned i vekt..

 

klemmer fra vibsern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vibsern! Klart vi har plass! Kom igjen, du! Eg har vegedag tysdag, dei andre har litt forskjellig trur eg. Er uansett ikkje så farleg.

 

Eg går heller ikkje på kurs. Registrerar mat og trim under verktøyet på denne sida, og syns det er veldig bevisstgjerande. dessutan hjelper det veldig å vite at nokon der ute les vektrapportane mine..... Det hjelper meg til å la vera den ekstra sjokoladebiten..... (som ellers lett kunne blitt til 10 ekstra sjokoladebitar!)

 

Eg ligg på 1600 kcal/dag, og er ganske fysisk aktiv. Går ned 0,5 - 1 kg/veke og skal ned 6 kg til.

 

Blir kjekt å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Hei. Tror jeg vil henge meg på dere jeg. Prøvde litt en annen tråd, men de har nok holdt på lenger. Her viriker det som det er flere som akkurat har begynt. Det passer jo bra. Jeg veier 88 kg, og har satt meg et mål på 80 kg til sommeren, men hadde vært ideelt med 75kg tror jeg. Er litt usikker hvor jeg skal måle midjen, noen som kan hjelpe?

Er i en innkjøringsfase for å gjøre meg litt kjent med det her, men er greia slik at man regner ut hvor mange kcal man trenger per dag også skal man holde seg til det, også går man ned når man trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ingrid, og velkommen!

 

Eg måler der eg er smalast! - Hos meg er det ganske godt over navlen. Måler også over rumpa på det breiaste, lår på det tjukkaste, under brystet der bh-en går og overarmen, men rapporterar berre vekt og livvidde her. Har laga meg ein tabell over resten heime på min eigen datamaskin.

 

Eg ligg på 1600 kcal og er ganske aktiv fysisk for tida. Fann ein eller annan formel på Vektklubben der eg rekna ut at eg forbrukar 2400 kcal pr dag og så reduserte eg det med 25% for å gå ned i vekt. Tenkte litt ut frå at 1 kg ned er ca 7000 kcal, og at 800 kcal for lite kvar dag blir 5600 kcal for lite kvar veke. Ut frå det har eg håpa å gå ned 0,5 - 1,0 kg/veke. Det har eg greidd så langt.

 

Eg starta eigentleg på 81,7 kg, men gikk ned 2,5 kg før eg fann denne flotte sida. Er fornøgd om eg når 69 kg, og håper å greie det før sommaren...... Har vegedag i morgon. Spent! - Og du? Kva vegedag har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en knallstart!

Har lagt meg på veiedag mandag, og jeg hadde gått ned hele 2,2 kg da jeg gikk på vekta i morges. Vet jeg bør gå ned saktere siden jeg ammer og alt det der, men det hjelper på motivasjonen å få en bra start! Har bare 28 kg igjen før jeg har nådd trivselsvekta, så jeg har beregnet goooood tid:)

 

Det med bevisstgjøring av hva man putter i munnen er ganske merkelig. Når jeg vet at jeg skal skrive ned hva jeg spiser, og andre følger meg, så er det liksom ikke like fristende å robbe matskapet hver dag...:) og bra er jo det.. Men holder dere andre dere bare til ja-mat, eller spiser dere det meste med moderasjoner? Føler liksom ikke at jeg kan kutte ut å lage pannekaker fordi jeg er på slanker'n. Da er det en gutt på tre år som hadde blitt skuffet, vet jeg. Har valgt å spise det, men i små porsjoenr, og sjeldent. Er det lurt?

 

Noen andre som har veid seg i dag? Hvordan gikk det?

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg på en skikkelig smell...spiste sjokolade... La det inn som ukens kosemerker, og ble skikkelig overrasket da jeg så hvor mye det utgjorde av dagens inntak! Har derfor bestemt meg for å være skikkelig flink resten av uka.

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Så bra vibs, gratulerer. Jeg har da ikke hatt min første veiing etter at jeg starta å registrere hv a jeg spiser. Har lagt veiedag til fredagen, vet ikke om det er noen dag som er bedre enn andre jeg, men er nå den dagen je har valgt.

 

Hei Gnist. Ja fant den formelen jeg og, jeg trener ganske mye og går til skolen så og si hver dag. Fant derfor ut at jeg bruker ca 2900 kcal på en dag. De to siste dagene har jeg spsist ca 1700 kcal, tror kanskje det er bra. Får spent se til fredag. Jeg får også se litt mer på sidene og finne noen gode oppskrifter.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Ops, mente ikke gratulerer med sjokoladen. Det er sånn som kan skje, ja man får litt bakoversveis når man ser hvor mye kalorier det er i ulike ting. Gjør at man tenker mer over det neste gang man ønsker å putte noe sånt i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut oversikt over mi eiga vekt sidan 6.3.07. - Det hjelper å vite at det er nokon der ute som les............. Har du lyst til å kople deg på tabellen min, er det berre å fylle på vidare. Hjertelig velkommen!

 

 

Dato 6.3. 13.3. 20.3. 27.3. 30.3. 10.4. 17.4. 24.4. 1.5. 8.5. 15.5. 22.5. 29.5.

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 Mål: 69,5!

Vibser'n 99,0 96,8 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

DEG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Har akkurat begynt her så har ikke så mye å vise til, men veide ca. 90 i slutten av januar. Et mål er 80 til sommeren, men det kan kanskje holde hardt, får se hvordan det har gått til fredag.

 

Dato 6.3. 13.3. 20.3. 27.3. 30.3. 10.4. 17.4. 24.4. 1.5. 8.5. 15.5. 22.5. 29.5.

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 Mål: 69,5!

Vibser'n 99,0 96,8 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

IngridPingriPingvin: 90,0 88,0 Mål: 80,0 Mål totalt: 70,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, folkes!

 

Skulle til å skrive "kjempebra, jenter!", men veit jau ikkje om vi er kun jenter eller ... Gnist er i alle fall ei jente! Om ein fortsatt kan kallast det etter fylte 40 år???

 

Eg er med på tabellen. - 1,1 kg denne veka er eg storfornøgd med. Har vore veldig forsiktig med alle lettløyselege karbohydratar denne veka, etter ei påske med vel mykje sjokolade. Hadde samtidig over 40 trimpoeng i påska, men det hjalp ikkje nok sidan snopefaktoren vart litt høg!

 

Har stryke datoane på tabellen, dei gjorde det berre uoversiktleg.

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 Mål: 80,0 Mål totalt: 70,0

 

Er litt dårleg på å få i meg frokost, og leitar etter noko lettvint og godt. I dag blei det musli med skumma kulturmjølk og litt fruktose + appelsin etterpå. Grått ver ute. Det betyr at hagearbeid må vike for aerobic på treningssenter.

 

Ha ein flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krissie25

hei.jeg er med.

jeg skal ned 5 kg til 28.mai..å trenger litt go motivasjon:)

begynte i går,da veide jeg 62,4kg og vil veie 57,5.

er ganske lav,så trenger ikk veie så mye:)

gleder meg allerde ti lneste tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fra i dag bli super kvinnen som avstår fra å putte litt brød eller annet sunne saker i munnen.Har kuttet ut det fete men sliter med det lille ekstra,det er så mye mat vi skal spise at dersom jeg slenger innpå med den halvskiva ekstra om kvelden eller skalken før middagen,får jeg problemer med å gå ned i vekt.Skal ha 1600 kcal pr dag og må klare å stoppe der.Så vil jeg begynne å trene mer.I morgen skal jeg gjøre en form for trening og rapportere her.

 

Flott med oppskrifter som er sunne og enkle å lage,spessielt i helgene,da er det godt å vite at det fins gode goodiser som virker slik at vektepila peker nedover.

 

Skal vaske badet,så må jeg dra på jobb.Hadet bra alle her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Off, spiste alt for mye middag idag. Lagde pizza, riktignok en sunn pizza etter min mening. Men den var jo så alt for god, derfor ble det litt for mye på en gang. Kan jo dele oppskriften, men mitt tips er lag den liten om du lager bare til deg selv.

Pizza med karbonadedeig

- Grov bunn (bruk ønsket mel og lag passe str.)

- Saus som smøres på bunnen, passer til en pizza som er ca så stor som en halv langpanne: 1 ss creme fraiche, 100 gr finhakkede tomater (evt m/basilikum), 1-2 fedd presset hvitløk. Bland sammen og smør på.

- Legg deretter karbonadedeigen rå oppå i biter

- Bruk en maget ost, f. eks letter Jarlsberg

- Topp med rødløk før den steikes

Jeg synes den var veldig god

 

Gikk det bra med treningen? Jeg er glad i å trene, og det er viktig å trene variert. Har du prøvd styrketrening med fri vektstang (på det treningssenteret jeg går kalles det EP (eleikio pump)). Bygger man opp musklene vil også forbrenningen bli høyere.

 

Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...