Gå til innhold

Blir du med?


gnist

Anbefalte innlegg

Ja Ingrid jeg trener litt på stuegulvet hjemme.

 

Ser i speilet at jeg er blitt litt tynnere i kjakene,fikk straks lyst til å rapportere,for ingen andre enn de som vil ned i vekt vet hvor deilig det er når det endelig går nedover etter mye vas og tull.Derfor er det så godt å bare skrive det ned her.

 

Jeg var i går å tok fjellruta på nytt,men hadde melkesyre i beina så det gikk tregt.Idag når mange har fri skal jeg på jobb.

 

Jobber i turnus,så derfor blir det lite organisert trening,for holde piffen oppe,og se om jeg får til noe mer organisert til høsten,det er ofte da jeg slapper altfor mye av.

 

Forsett for uka er: 2 liter vann ned hver dag,spise mye salat til middagen.Ha kontroll på mengden.Planlegge middagene og handle inn alt jeg trenger i morgen.

 

Har veiedag i morgen,blir ikke overrasket om jeg blir slankere i kroppen enn vekta skulle tilsi fordi jeg trener plutselig mye og bygger muskler.Var overrasket i fjor over kometerene jeg fikk enda jeg kun gikk ned 6 kg,trente da og mye om sommeren.Har lagt påmeg tre av de kiloene i vinter,men starter 3 kilo under det i fjor,det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar
Gjest IngridPingriPingvin

Jess kjempe motiverende når man selv kan se at man blir slankere her og der. Du ser tross alt deg selv hver dag. Da jeg økte treningsintenisteten i høst så jeg fort at jeg ble slankere i ansikt ++, så noen bilder for noen år tilbake og ble litt sjokkert over at jeg så sånn ut, sånn skal jeg ikke se ut igjen. Alt for mange kg for mye.

Fikk kommentarer i jula om at jeg hadde gått ned mye og håper folk kan se at det er blitt enda færre kg til sommeren og at det blir enda færre når sommeren er over igjen. Skal være i min hjemby i sommer og satser på å jogge en del. Fint jogge området i nærheten pluss at jeg har en aktiv sommerjobb. Jobber som assistent på sykehjem så da brenner jeg noen kcal på jobb også, det er jo bra.

 

Idag skal jeg nyte sola. Skal ut å grille. Vi skal gå opp til Fløyen og jeg skal grille kalkun pølser ikke alt for mye kcal i dem.

Ha en fin dag på jobb Nikoline. Gleder meg til å høre rapportene imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min vil liksom ikkje ned i vekt for tida. 73,5 kg på veiedagen i dag.... Har altså gått opp 400 g sidan sist veke. Veit ikkje heilt kva det er; kanskje ein reaksjon på at eg gikk ned 1 kg forrige veke, og 1 kg i veka før der. Låg litt lågt i kaloriinntak ei stund; kanskje er det det eg får igjen for nå. Ja, ja! Om eg ikkje hadde vore på denne tråden, hadde eg sikkert blitt fortvila over at pila pekar feil veg akkurat nå. - Men på grunn av tilbakemeldingane frå dykk blir eg det ikkje. Tusen takk for at de er der ute ein stad! Veit de strevar med det same, og at de bryr dykk.

 

Har vore flink til å trene aerobic lenge nå, og samlar som regel ca 20 trimpoeng pr veke. Har nettopp fått opp augene for Pilates i kombinasjon med 30 min sykling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vibsern

bare tenk videre og ikke la de grammene ødelegge for deg, gnist! Tenk på at det kunne ha vært mye verre!

Selv har jeg vært hjemme hos mamma i helgen, og ikke akkurat fått servert lettmat, men god gammel kost, som feks lapskaus. Men, noe må jeg tydeligvis ha gjort riktig, for vekta viste ned 1,6kg! (Tilsammen 4,5 kg på 3 uker ) Trodde ikke mine egne øyne, for forrige uke var tøff når det gjaldt mat. Jeg var sulten hele tiden, og for ikke å snakke om godtesulten!:) Men det gikk over all forventning! Nå er det nesten litt farlig, for jeg håper jeg klarer å gå ned like mye på de neste 3 ukene, slik at jeg kanskje får på meg bunaden til 17.mai... Det er vel lov å håpe?

Iallefall tegner det seg til å bli en lettere sommer for min del. Og det virker som om det blir det for dere også:) Håper bare jeg klarer å holde motivasjonen oppe, slik at jeg får redusert vekta mi ytterligere før jeg reiser på ferie. Det hjelper masse å vite at dere er der og slår følge.

Lykke til videre! men jeg må bare fortelle... Kjøpte meg ny bukse og topp til jeg skal i konfirmasjon om 1 1/2 uke, og jeg måtte ned en str i både bukse og topp! Kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vibsern

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 96,1 94,5 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87,7 86,4 Mål: 80,0 Mål totalt: 72,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vibser'n! Tusen takk for oppmuntring og trøst. Det gjer verkeleg godt! har hatt ein miserabel kveld med trøstespising av sjokolade!!!! Har ført opp alt (motvillig!!!) og landa på 1990 kcal i dag. Huff.... Kjenner på at det er lett å skli ennå meir utpå når eg først har sklidd litt. (Blir sjokolade bostavleg talt sleipare og lettare å skli i til meir du et av han??? Det kjennest nesten slik....) Men altså, Vibser'n: Din tilbakemelding hjalp til å hanke meg inn i gjen. Lovar å gå på med friskt mot igjen, og å halde ut inntil målet er nådd sjølv om kroppen er litt avventande og "held fast på flesket" akkurat nå. I morgon skal eg spise lunch på hotell, men før det står sykling og Pilates på programmet.

 

Til alle: stå på! Synst alle på denne tråden (utanom meg sjølv?) jobbar kjempebra nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Purple

Tror jeg slenger meg med her jeg og.....

Begynte her inne 23/4 for meg selv, og startet internettkurs mandag 30/4. dvs. jeg har holdt på i 1 1/2 uke.

Er 170 cm høy, veide 78,5 kg , og mål er 70 kg.

 

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 96,1 94,5 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87,7 86,4 Mål: 80,0 Mål totalt: 72,0

LUPUS:78,5 - 77,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vibsern

Velkommen skal du være Lupus! jo flere til å dra lasset, desto bedre:)

Til deg gnist: Forstår at det er lett å skli utpå, men du har definitivt ikke ødelagt hele opplegget selv om du spiste sjokolade i går. Hver dag gir en ny mulighet! Og du, ble plutselig veldig oppmerksom på at du snart er ved målet ditt:) Hjelper det ike litt på motivasjonen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Lupus!

 

Vibser'n: jo, det hjelper å nærme seg målet. Etter ein ganske dårleg dag i går, tenker eg i dag at det får ta den tida det vil ta, men målet står ved lag.

 

Har heilt gløymt å legge meg inn i tabellen for denne veka, så her legg eg inn vekta mi for denne veka i tabellen vår:

 

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 73,5 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 96,1 94,5 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87,7 86,4 Mål: 80,0 Mål totalt: 72,0

LUPUS:78,5 - 77,5

 

Ha ein fortsatt fin vårdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Velkommen Lupus, bare bra med flere som kan være med å motivere hverandre. Du er jo allerede godt igang, det er flott.

 

Skjønner det er demotiverende å gå opp gnist, men neste uke vises det noe annet det er jeg sikker på. Stå på, du er snart ved målet ditt nå. Synes du er kjempe flink. Om du skeiet litt ut igår kan du jo prøve å jevne det ut ved å få noen ekstra trimpoeng denne uka, hvis du klarer. Du har jo allerede masse trimpoeng, kjempe bra.

 

Imorgen skal jeg veie meg igjen. Hm, er spent ettersom tante rød er på besøk. Jeg får ikke rapportert imorgen da jeg reiser til Oslo rett etter frokost, får bare skrive det ned og rapportere over helgen. Gleder meg til å dra til Oslo, skal besøke ei venninne. men er og litt spent på om jeg klarere å være forsiktig med kaloriene. Har lovt meg selv at jeg får kose meg litt, men må bare være måteholden og spise masse salat ved siden av middag. Håper det går bra. Klarer jeg å "bestå" denne helgen er jeg kanskje over en kneik med å kutte ned på snacks.

 

Ønsker alle en fin fin helg, så snakkes vi snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninnian

Heisann!

 

Også jeg har akkurat funnet denne siden.. Og har veldig lyst å komme i kontakt med noen som har samme mål.. :)

Tenkte heller ikke at jeg skulle starte på noe kurs, iallefall ikke ennå... Men, må jeg, hvis dette ikke fungerer, så MÅ jeg. Skal iallefall forsøke uten kurs i første omgang..

 

Jeg er kjempelei av at klærne "krymper", og at jeg ikke kommer meg inn i de samme klærne jeg hadde på meg for bare 5 år siden!

 

Sammen kan vi kanskje dra lasset:o)

 

 

Hilsen

Trønderpia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen!

 

Det er berre å henge seg på! Denne sida er til kjempegod hjelp når ein ikkje vil gå på kurs, - og sikkert for den som går på kurs også. Min erfaring er at det er veldig lurt å registrere mat og trim under venstremenyen (Mine verktøy).

 

Kva dag har du vegedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

ble det litt opp på veiingen min på fredag. Håper det bare skyldtes det månedlige. Desverre vil sikkert vekten vise enda litt mer nå etter en helg i Oslo med god mat og litt snop. Har bestemt at jeg ikke skal snikveie meg og håper at det blir et positivt tall på vekten til fredag. Jeg begynner friskt idag og får registrere igjen.

 

Velkommen til nye. Kjempe bra med flere som har samme mål. Jeg og er i den båsen at jeg tenker det får bli kurs hvis ikke dette funker. En tynn student lommebok har ikke mulighet til å hoppe på kurs med en gang.

 

Noen som har fått noen bra resultater idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Til Ingrid! - Ikkje gi opp! Dette funkar, men det tek litt tid! - Og det går litt i rykk og napp med resultata.

 

Eg trente og trente kvar dag i 1,5 mnd, utan å gå ned, og utan å registrere kva eg putta i munnen. Synst ikkje eg åt så mykje, og gav nesten opp det heile inntil eg oppdaga Vektklubben. Konklusjonen så langt er at eg har gått ned frå 81,7 kg på det meste til ca 73,7 kg nå. Har sett meg som mål å nå 69 kg og bli der, men slit litt for tida. Var nede i 73,1 kg, men er nå inne i ein periode der vekta har gått litt opp (og i alle fall nektar å rikke seg nedover samma kva eg gjer og ikkje gjer). Blei fortvila over det forrige veke, men fekk trøst og oppmuntring her, og nå fortvilar eg ikkje lenger. Trur eg er på eit såkalla "Vektplatå" der kroppen nektar å gi frå seg meir fett ei stund, og sikkert må stabilisere seg før eg går vidare. - Mange har skrive om det på desse sidene, og det hjelper å vite at det faktisk er ganske normalt.

 

Vi står på fortsatt, ikkje sant???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

for oppmuntring Gnist. Setter meg et mål for uka, 20 trimpoeng. Skal rapporter underveis hvordan det går. Har hatt ca 15 de siste ukene, men nå skal det bli 20.

 

Flott Lupus. Gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vibsern

Det ble ned 0,4 kg på meg også denne uka! Må si at jeg er ganske fornøyd med resultatet, men skuffet over meg selv... Vet at jeg kunne ha gjort det så mye bedre i helga, da ble det nmelig litt mye sjokolade... Men jeg får bare trøste meg med at det egentlig er jeg som har vært litt bortskjemt med å gå ned fort til nå. Bør jo egentlig ikke gå ned noe særlig mer enn 0,5 kg pr uke, siden jeg ammer (men ikke fullt)... Stå på denne uka! Det skal jeg:)

Fikk forresten kommentarer i dag på at det var synlig at jeg hadde tatt av nesten 5 kg:)

 

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 73,5 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 96,1 94,5 94,1 Delmål: 90,0 kg til 15.juni. Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87,7 86,4 Mål: 80,0 Mål totalt: 72,0

LUPUS:78,5 - 77,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Purple

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 73,5 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 96,1 94,5 94,1 Delmål: 90,0 kg til 15.juni. Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87,7 86,4 Mål: 80,0 Mål totalt: 72,0

LUPUS:78,5 - 77,5-77,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta ligg for tida fast hos meg. Har landa godt på 73,5 kg ser det ut til. Akkurat nå har eg avfunne meg med at kroppen min vil det slik ei stund. Prøvar å halde fast ved prinsipp og praksis: ligg på 1600 kcal i snitt kvar dag, trenar 4 gongar/veke og skriv opp alt eg puttar i munnen. Eit nytt mål for meg er å la vera å eta etter kl 20.00. Trur eg må sette kl 20,30 som delmål i første omgang.

 

Her er tabellen:

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 73,5 73,5 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 96,1 94,5 94,1 Delmål: 90,0 kg til 15.juni. Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87,7 86,4 Mål: 80,0 Mål totalt: 72,0

LUPUS:78,5 - 77,5-77,1

 

Er de klar over at vi har tatt av 15-16 kg tilsammen folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

vi er veldig flinke. Tenkt vi har fjernet 32 halv kilospakker med margarin fra kroppen vår. Det er masse det. Super bra.

 

Har gått masse idag pluss trent styrke. Målet om å nå 20 trimpoeng denne uka er gått på vei :)

 

Flott mål Gnist, stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Ingrid! klokka er 22.15 og eg er sulten! - Gammel vane er vond å vende!???

 

Har ellers trena 1t og 20 min i kveld (Pilates og "trømaskin"). Føler meg fast i fisken, ganske sprek og litt mørbanka! Kjennest mest godt. Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tausa73
Har nettopp oppdaga diskusjonsforumet' date=' og synst det ser spennande ut! Hadde tenkt å greie å gå ned 9-10 kg utan nokon å lene meg mot eller få oppmuntring frå, og grua meg litt til å komme i gang. Nå ser eg at denne nettstaden kanskje kan by på uventa drahjelp???

 

Kjempeinspirerande å lese det andre har skrive og å vite at det er mange som strevar med det samme, og som faktisk får det til. Supert!

 

Eg har nettopp starta på 79,2 kg og ønsker å gå ned til 70 kg før 1.6.07. Er dette for optimistisk?

 

Har tirsdag som veiedag. Har du lyst til å bli med å rapportere?[/quote']

 

Hei, er ny her, og dette ser spennende ut. Fint å fått vært med sammen med dere. Kanskje er det enklere når enn har noen å diskutere med! Begynte i går, begynner å legge inn maten i dag, spennende! Men er det ingen plass de vil vite høyden min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Du er hjertelig velkommen til å være med på vår tråd. Jeg har ikke holdt på så lenge med å legge inn mat, men har blitt mer bevisst og det har gitt resultater. Flott med flere som kan være med å muntre hverandre opp.

Har du noen spesiell veiedag?

 

Jeg har fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...