Gå til innhold

Blir du med?


gnist

Anbefalte innlegg

Gjest IngridPingriPingvin

MIn første veiing etter at jeg begynte å registrerer her, hadde gått ned 300 g, det var litt skuffende lite kanskje. Men men, det er jo bedre enn ingenting hvis jeg går ned 300 gr i uka frem til sommeren vil jo det utgjøre 2,4 kg. ikke mye, tror jeg setter et mer realistisk mål om å veie 83 el 84 kg til sommerferien min som beg 17. juni. Nå veier jeg 87, 7. Hva tror dere?

 

Grunnen til at der ikke har gått så bra er kanskje det at jeg jo ikke har gått på noe Grete Roede kurs og det er mye å sette seg inn i. Har ikke funnet noe sted hvor det står hva de ulike menyen bør inneholde. Jeg tror jeg skal være poå meny 3, kanskje 2. Men vet ikke om jeg er det. Jeg spiser sunt og godt, fra 1600- 1800 kcal per dag, og trener endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar
Gjest IngridPingriPingvin

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87, 7 Mål: 80,0 Mål totalt: 70,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har vært flink, jeg! 300 gram er mer enn ingenting, og dessuten er det ikke bra å gå ned for fort heller. Det er med gradvis vektreduksjon du klarer å holde deg nede i vekt også. Kroppen klarer liksom å følge med.

Tror ikke jeg har klart å gå ned noe særlig denne uka, da kroppen min fikk et kjempesjokk forrige uke... Men men.. Sammen skal vi klare dette!

Og den pizzaen hørtes kjempegod ut! Skjønner godt at du spiste mye, jeg:)

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bursdag i dag! Da har jeg latt slanking være slanking for en dag, og kost meg skikkelig sammen med mann og barn! men vi har da vært ute i skogen i tre timer også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

En dag for seint. Ja det er lov å kose seg på spesielle dager. Det er jo og kjempebra at kos er å være ute i skogen. Håper du hadde en flott dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk,takk! Hadde en kjempefin dag! Ble litt kos i dag også, med kaffebesøk:) Pytt, pytt! Det kommer en ny dag i morgen, med nye muligheter. Begynner allerede nå, og skal spise en sunn kveldsmat:) Håper dere alle har hatt en fin helg! Ønsker dere en god uke. Blir spennende å se på vekta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,1 kg denne veka. Er veldig fornøgd med det. Ventar liksom på at vekttapet skal flate ut litt nå, men det held heldigvis litt ennå. Merkar at så snart eg går på vanleg mat i litt ukontrollerte mengder (dett av og til tilbake i gamle vanar med å putte i munnen alt for masse mat!), går vekta umiddelbart opp. - Men etter eit par dagar med mindre mat, og særleg med lite brød, sukker og potet er det i rute igjen. Synst særleg helgene er vanskelege, og i alle fall om eg er på besøk. Jammen er det godt å ha tirsdag som vegedag slik at eg får tatt meg inn igjen. Søndag morgon var vekta 74,5 (auke på 400 g frå sist veiedag!), men altså 73,1 i dag. Er stolt!

 

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87, 7 Mål: 80,0 Mål totalt: 70,0

 

Korleis har Ingrid og Vibsern det????

 

Klem frå Gnist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1' date='1 kg denne veka. Er veldig fornøgd med det. Ventar liksom på at vekttapet skal flate ut litt nå, men det held heldigvis litt ennå. Merkar at så snart eg går på vanleg mat i litt ukontrollerte mengder (dett av og til tilbake i gamle vanar med å putte i munnen alt for masse mat!), går vekta umiddelbart opp. - Men etter eit par dagar med mindre mat, og særleg med lite brød, sukker og potet er det i rute igjen. Synst særleg helgene er vanskelege, og i alle fall om eg er på besøk. Jammen er det godt å ha tirsdag som vegedag slik at eg får tatt meg inn igjen. Søndag morgon var vekta 74,5 (auke på 400 g frå sist veiedag!), men altså 73,1 i dag. Er stolt!

 

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 96,1 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87, 7 Mål: 80,0 Mål totalt: 70,0

 

Korleis har Ingrid og Vibsern det????

 

Klem frå Gnist[/quote']

 

Så bra, gnist! Veide meg i går, og hadde gått ned 700 g! Må si meg enormt fornøyd med det, siden jeg har hatt en uke, hvor jeg ikke har vært særlig flink. Men jeg har begynt bra denne uka:) Har fått 3 gullepler på treet mitt, og er strålende fornøyd!

 

Klem fra Vibser'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Dere er fantastiske. Knallbra. Jeg er litt ambivalent for tida. Har vært på en slags kroppsanalyse idag. Fikk beskjed om at kroppen min følte at den var 50 og at jeg selvsagt har alt for høy fettprosent. Det var jo ikke akkurat noen overraskelse, men er litt skeptisk til den alderen liksom. Denne personen ville jo også selge meg herbalife. Slik at jeg får nok proteiner. Og vet det er viktig med proteiner liksom, men her skulle jeg i begynnelsen erstatte forkosten og lunsjen med en slim shake. Er skeptisk til det. Noen som har erfaring med herbalife? Eller noen som bruker noe protein tilskudd av noe slag? Har time at jeg skal igjen på mandag men heller mest mot nei nå og lurer på å avlyse.

Synes liksom det går litt sakte. Kanskje jeg heller får melde meg på et ordentlig Grete Roede kurs...off vet ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ingrid!

 

Har aldri prøvd Herbalife, men ein annan proteinshake for ein kortare periode. Det smakte dårleg! Bytta ut lunch med dette ein periode og prøvde å passe kosten ellers, med det resultat at eg gikk ned, men like raskt opp igjen. Eg opplever, som eg kanskje har skrive før, at det er viktig med nok protein og å unngå lettomsettelege karbohydratar. Men ennå viktigare er å endre vanar og koma inn i gode spisevanar. - Og proteindrikke er noko eg ikkje har tenkt å fortsette med som vane livet ut!

 

Eg er naturleg lite glad i protein og veldig glad i lettløyselege karbohydratar, så for meg gjekk det opp mange lys når eg las Fedon Lindberg si bok "Kost i ballanse". Ein del av det han skriv, brukar eg nå med stort hell. Dvs. det er lettast å få til med frokost og lunch, mens middagen et eg som før, men med mindre potet/ris/pasta enn før. Merkar at denne kosten fører til mindre søtsug, eg er mett heile tida, og vekta går ned.

 

Til frokost og lunch et eg feks. :

- Havregraut av havregryn og mjølk eller vatn. - Så mykje eg har lyst på. Fruktose oppå. VIKTIG å ikkje bruke sukker! Skumma mjølk å drikke. Eventuellt litt frukt. eller

- Middagsrestar. eller

- Omelett av to egg med vårløk, 30 g kokt skinke og 20 g skinkeost. Masse grønnsaker ved sidan av og skummamjølk å drikke. Ingen brød, men eventuelt nokon mandlar og frukt til "dessert".

 

Om eg har veldig lyst på brød, et eg det, men passar på at det er grovt.

 

Om eg har lyst på feite ostar et eg det også, men da unngår eg å ete brød samtidig. Et berre ost og frukt/grønnsaker.

 

Som mellommåltid et eg ofte frukt og mandlar eller gulrot + mandlar eller naturell youghurt med usukra bær + 1-2 ts fruktose.

 

Got it??? Try it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Jess er som sagt litt skeptisk. Har ikke lyst til å være nødt å drikke det hver dag resten av mitt liv liksom.

Tusen takk for gode mat tips. Kanskje jeg får prøve å kutte litt på brødet, stå opp litt tidligere slik at jeg får tid til å hive på en kjele med havregrøt går jo egentlig fort det også holde meg til brød en gang om dagen. Er glad i godt grovt brød, men det kan kanskje være n fordel å ikke spise for mye som du sier. Har og vært flink å spise mindre ris, pasta og poteter nå. Får håpe det hjelper, blir spenndende med veiing på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer dersom vi hver dag gjør den innsatsen som skal til.Hvis vi spiser riktig,mye proteiner og langsomme karbohydrater som frukt og grovtbrød i riktige mengder.Kutter kraftig ned på sukker og fet mat.Drar i gang med trening.Da kan vi spise vanlig mat.Når jeg har hatt halvhjertet kostomlegging har ikke vekta gått ned.Nå drikker jeg 2 liter vann og trener minimum halv til en time pr dag uansett treningsform.Vekta viser 80.6.Nå skal det sjikkelig innsats til for å forandre dette.Hvor mye ned tør jeg ikke spå,kroppen og jeg skal prøve å være mest mulig venner,og hjernen må og si hør her dette kan du ikke spise,så får vi håpe på best mulig resultater. Leste i KK at det fortsatt er håp om å bli slankere til sommeren,fikk mer liv i gløden, har ferie fra midten av juli så mye er mulig til da.

 

Vi får stå på og gratulere til dere som er blitt slankere,velfortjent.Jeg ser hvor motiverende det er og være her inne å lese. ps var på gåtur den dagen jeg skulle rapportere men ikke fikk tid.I går syklet jeg i en time og hadde styrketrening med strikk.Har trent med strikk og tatt 50 situps.Skal nå ut på en times sykkeltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokt sagt, og godt jobba Nikkoline!

 

Har nettopp trena 1,5 time. Pilates og aerobic. Nå har eg ete lunch med avocado, kaviar og rømme + eit knekkebrød med ost. Litt fleir kaloriar enn vanleg, men har ligge litt lågt nokre dagar, og vil ikkje ha kroppen på "sparebluss". - Er nå klar for malingarbeid!

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

min andre offisielle veiing var betraktelig mer motiverende enn min første. Vekta stoppa nå på 86,4, det vil si minus 1,3 kg, kan nesten ikke tro det er sant, men veide meg på samme vekt og samme tidspunkt forrige uke. Johooo. Hadde og blitt to cm mindre i midjen. Gøy:)

 

Idag har jeg spiste havregrøt med fruktose på til frokost, er blitt ordentlig god og mett. Planlegger å spise brød til lunsj, da jeg ikke for lenge siden bakte et godt grovt et. Brukte fiberbakst ferdigblanding pluss at jeg heiv oppi litt havregryn. Metter godt. Det er dette brødet jeg har spiste denne uken istedet for kjøpe forrige uke. kanskje det er noe av grunnen til det oppløftende resultatet på vekta.

 

Gleder meg masse til en hard time med aerobic seinere idag. Stå på alle sammen. Kos dere litt i helga, men ikke for mye.

Klem

 

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87,7 86,4 Mål: 80,0 Mål totalt: 72,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min andre offisielle veiing var betraktelig mer motiverende enn min første. Vekta stoppa nå på 86' date='4, det vil si minus 1,3 kg, kan nesten ikke tro det er sant, men veide meg på samme vekt og samme tidspunkt forrige uke. Johooo. Hadde og blitt to cm mindre i midjen. Gøy:)

 

Idag har jeg spiste havregrøt med fruktose på til frokost, er blitt ordentlig god og mett. Planlegger å spise brød til lunsj, da jeg ikke for lenge siden bakte et godt grovt et. Brukte fiberbakst ferdigblanding pluss at jeg heiv oppi litt havregryn. Metter godt. Det er dette brødet jeg har spiste denne uken istedet for kjøpe forrige uke. kanskje det er noe av grunnen til det oppløftende resultatet på vekta.

 

Gleder meg masse til en hard time med aerobic seinere idag. Stå på alle sammen. Kos dere litt i helga, men ikke for mye.

Klem

 

GNIST 79,2 78,1 77,0 76,2 75,7 75,2 74,1 73,1 Mål: 69,5!

VIBSER'N 99,0 96,8 Mål: 90,0!

Mål totalt: 70 kg!

INGRIDPINGRIDPINGVIN: 90,0 88,0 87,7 86,4 Mål: 80,0 Mål totalt: 72,0[/quote']

NIKKOLINE 80,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med resten av gjenget?Jeg har syklet i vel en time i går, i dag tidlig trosset jeg uvær,tok på tykke klær og vandret i en time.Planlegger å gjennomføre litt styrketrening i ettermiddag.

 

Holder på å lære meg tålmodighet,jeg vet det er kort tid til sommeren og vil gå ned fem kilo pr dag,det går jo ikke.Vet jo at resultatet kommer, dersom jeg gjør de riktige tingene hver dag,da kommer resten som bonus.

 

Jeg skal i konfirmasjon til neste helg,det hadde vært så gøy å komme med en fin kjole som var valgt utfra skjønnhet og ikke det øyet som leter etter hvordan skal jeg skjule rompa og magen best mulig.Fornemmer det er årsaken til at jeg vil ned 5 kg pr dag, i allfall 2 kg da ville vært 66 kg og passe perfekt.

 

Er det lov å drømme og tulle litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er flink, jeg Nikkoline! Trosser været og trener allikevel:) Og så styrketrening på kvelden i tillegg! Selv føler jeg st jeg har vært kjempeflink ang mosjon denne uka, har begynt å gå en laaaaaaaaaang runde på morningen etter frokost. Det er kjempedeilig. Og tungt er det og, siden jeg dytter barnevogn i tillegg. Turen består nesten ikke av annet enn opp- og nedoverbakker...

Men jeg føler ikke helt at jeg får det til på matfronten... Vet ikke hva det er, men jeg tror jeg ligger på riktig antall kcal, ut ifra utregningen. Men jeg er så fysen på noe godt hele tiden! Er på tredje uka nå, og jeg merker jo det at når søtsuget melder seg, er det egentlig sulten jeg er. For i følge klokka er det nemlig på tide med neste måltid:) Vel, vi får se på mandag, når jeg skal veie meg. (Har smugveid meg innimellom, og vekta har jo bekreftet følelsen min om at jeg ikke får det helt til..)

Ønsker dere alle en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Nikkoline: For å henge deg på tabellen er det bare å kopiere tabellen og deretter lime den inn når du skriver et innlegg. Bra at du henger på.

 

Så flinke dere er med trening. Det har jeg og vært denne uka, synes det er velidg gøy med aeorbic. I tillegg har jeg gått til og fra skolen de dagene jeg har vært der. Det tar 50 min en vei, så det blir noen trimpoeng av det og det er jeg fornøyd med.

 

Et lite spørsmål? Hav gjør jeg de dagene jeg har sovet lenge? Jeg er student og lørdgene blir det gjerne at jeg drar meg lenger, skal jeg likevel prøve å få minst 1600 kcal eller holder det med 12- 1300 som det ser ut som det blir idag. Da har jeg til og med lagt inn lit nøtter for å få opp kalori inntaket.

 

Stå på alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridPingriPingvin: Flink du, som går mye og trener bra! Ang kaloriinntaket: Hva med å spise fet fisk, feks makrell i tomat på skiva, eller brunost? Dette drar opp kaloriinntaket, skal jeg love deg:) Og dessuten, hvis du spiser fisk, får du hjerter:) Lykke til! Og god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at de har driv! Stå på fortsatt! - Vekta mi viser 1 kg meir enn forrige vegedag. - Eg veit ikkje kvifor, og blir litt motlaus............

 

Låg litt lågt i kaloriinntak forrige veke, og kanskje også litt under 1600 denne veka. Det kan jo hende at eg går litt på sparebluss sjølv om eg har 19 trimpoeng så langt denne veka. Har bestemt meg for å ete litt meir, men det føles litt feil sidan vekta går opp med det inntaket eg alt har. Nokon som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å gå ned i vekt,og den i stede peker oppover blir vi motløs.Men dersom du har kontroll med inntaket kan det være vann i kroppen,har du treg mage kan det ha betydning, andre ting som inntak av salt mat holder på vekta,kanskje det hjelper å kjøre på med vann.

 

Ingrid trener og flittig ser jeg.Jeg var og flittig å gå og sykle/spinne i fjor høst,på en mnd så kroppen så mye mer fresh og mindre ruvende ut,så det hjelper masse.

 

Jeg er spent på veiedagen som blir onsdag,jeg har ikke beregnet kalorier helt nøyaktig som jeg gjorde i fjor da jeg hadde bærbar pc,det var orntlig kult,hadde full kontroll. Jeg blir å kjøpe en ny dersom jeg engang i tiden får råd til det, men har så mye andre utgifter i vente.

 

Har gruet og gledet meg vekselsvis hele dagen til å rett opp klatring i fjellet,jeg har ikke så god kondis,men kom meg opp svett og glad.Skal gå to slike kortere turer før jeg går helt opp.Vibsern, trimtur med barnevogn er effektiv trening særlig når du går i bakker.Jeg er blitt litt hekta på trim,skal nå i gang med 20 min pilates.Får holde på når lysta er der.

 

Så får vi alle ha en effektiv uke,dersom resultatene ikke svarer helt til det vi forventer,kommer det ny uke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Jess jenter, det eneste jeg kan si til dere i starten av en ny uke er tren masse og gå masse tur. Her som jeg bor (Bergen) har det vært knallvær i helgen, håper og tror det holder seg sånn litt til og da er det jo mye lettere å komme seg ut.

 

Trener du pilates hjemme nikkoline? Så flink du er. Jeg har heller mine faste timer som jeg går på på treningssenteret. Det fungerer bra for meg fordi da vet jeg når jeg skal slipper å sitte å lure på om jeg skal gå på den eller den timen, eller gjøre det eller det idag. Da har det noen ganger endt med at det ikke ble noen ting, men den tiden er forbi heldigvis.

 

Ønsker alle en god uke. Lykke til til dere som har veiing de nærmeste dagene, jeg gleder/gruer meg til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...