Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest tulipanen

Denne helgen har jeg gått opp. Vekten i dag var 63,3 kg, altså en oppgang på 1,1 kg. fra forrige mandag.

 

Vi har vært på campingtur ved sjøen, og der smaker maten alltid ekstra godt. Jeg har stort sett vært flink med hva jeg har spist, men det har blitt alt for mye av det. Litt rødvin og pop-corn ble det også.

 

Men nå er det ny dag og "nye gevinster", så jeg satser på at det skal gå bedre denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

I solidaritet med deg så stiller jeg meg også i jumboklassen: Opp 1,1 kg. til 71,1!

Har også vært på tur, om enn bare i helga....:)

 

I dag er det gode rutiner igjen med ingers rugbrød til frokost, spinning og masse vann! Resultatene kommer nok...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei å nei å nei +1kg her også jenter :-(

Men jeg har unnskyldningene klare da....

Jobbet hele helgen på messe, mensen ikke kommet enda osv

 

Denne uken har jeg inntatt pølser (kylling riktignok men), sjokoladekake, sjokolade, brus, vin.........

 

Nå er det full skjerping altså. Fridamor og Tulipan neste uke har vi en gyllen mulighet til å klare å bli "Biggest loser" om vi gjør alt riktig.

Skal vi skjerpe oss skikkelig og gå for den plassen eller?

JEG SKAL I HVERTFALL!!

 

Gidder rett og slett ikke å veie over 70 et år til altså

 

Nå er i hvertfall frokosten inntatt. Knekkebrød og vann og kaffe. Skal føre opp i dagboka alt jeg spiser denne uken. Mye lettere å holde seg på matta da.

 

Spent på resten av gjengen jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg nesten litt slem med å være fornøyd med resultatet i dag, men... Dagens vekt 70,8 kg, dvs - 1 kg hvis jeg ikke husker helt feil.

Og til dere andre, så er det vel "easy come, easy go" som blir riktig ordtak nå.. gi det noen få dager, så har vekten stabilisert seg igjen, også blir det full kamp om "biggest loser" neste mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg nesten litt slem med å være fornøyd med resultatet i dag' date=' men... Dagens vekt 70,8 kg, dvs - 1 kg hvis jeg ikke husker helt feil.

Og til dere andre, så er det vel "easy come, easy go" som blir riktig ordtak nå.. gi det noen få dager, så har vekten stabilisert seg igjen, også blir det full kamp om "biggest loser" neste mandag:)[/quote']

 

 

Tror heller det blir slik jeg: Easy go, easy come ;-)

Og jammen er du slem altså ..... minus 1 kg :-(

 

 

Neida, det er godt noen får det til og kan motiver oss som sliter litt akkurat nå.

Grattis med flott resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-700 gram!! Og jeg er på 68-tallet!! Dagens vekt er 68,6! :) :)

 

Så kjedelig at noen av dere har gått opp, men jeg er sikker på at dere klarer å gå ned minst den kg-en til neste mandag! Stå på videre, I belive in you! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Jente23! Det føles fryktelig godt å se "et nytt tall" på vekta, altså!!

 

For min del har jeg da en ørliten drøm om at jeg neste uke skal kunne se et 6-tall.. jeg tør ikke tro på det, og blir heller ikke skuffet hvis det ikke blir sånn - men *tvitvi* allikevel:) Det var uansett utrolig godt bare å se nullen i 70 (har sneket meg på vekta flere ganger denne uka, så 0-en kom jo på tirsdag el onsdag.. hadde en liten seiersdans for meg selv;)) :) Så altså... mandag om en uke viser vekten min 69,? hvis drømmen går i oppfyllelse, hvis ikke skal jeg være storfornøyd med 70,2-4 også, da er nemlig 69-drømmen et absolutt overkommelig mål til 17.mai:)

 

Kom igjen, jenter!! St. Hans er det store målet, og vi har fortsatt tid til å nå de målene vi har satt oss! Et lite tilbakefall for noen av dere, men "shit happens" - full skjerpings denne uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Flere som ikke er fornøyde denne uken ja, og jeg må bare pent føye meg inn i rekken :)

 

Har gått opp, men det er absolutt ikke uventet!! Drukket MASSE vin (huff), spist sikkert over 100 gram sjokolade, og gikk på en skikkelig dagen-derpå pizza-smell på lørdag, sent på KVELD faktisk...

 

Ikke mye oppgang, men...opp er opp, for å si det på en skikkelig deprimerende måte :)

 

Vekten i dag viste 54,6. Altså 300 opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Jente23! Det føles fryktelig godt å se "et nytt tall" på vekta' date=' altså!!

 

For min del har jeg da en ørliten drøm om at jeg neste uke skal kunne se et 6-tall.. jeg tør ikke tro på det, og blir heller ikke skuffet hvis det ikke blir sånn - men *tvitvi* allikevel:) Det var uansett utrolig godt bare å se nullen i 70 (har sneket meg på vekta flere ganger denne uka, så 0-en kom jo på tirsdag el onsdag.. hadde en liten seiersdans for meg selv. Så altså... mandag om en uke viser vekten min 69,? hvis drømmen går i oppfyllelse, hvis ikke skal jeg være storfornøyd med 70,2-4 også, da er nemlig 69-drømmen et absolutt overkommelig mål til 17.mai:)

 

Kom igjen, jenter!! St. Hans er det store målet, og vi har fortsatt tid til å nå de målene vi har satt oss! Et lite tilbakefall for noen av dere, men "shit happens" - full skjerpings denne uka!![/quote']

 

Tusen takk, og gratulerer til deg med super vektnedgang!! :) Ja, det er utrolig deilig å se et nytt tall på vekten, og jeg er sikker på at du kommer deg under 70 kg til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Forelskelsen har gitt resultater, ha ha. Vekt i morges 69,8 ;-))))) Superfornøyd, men må ta meg sammen med ordentlige måltider igjen, matlysten er borte, men jeg har vært flink i dag og spist 2 måltider allerede!

 

Tjohoooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Forelskelsen har gitt resultater' date=' ha ha. Vekt i morges 69,8 ;-))))) Superfornøyd, men må ta meg sammen med ordentlige måltider igjen, matlysten er borte, men jeg har vært flink i dag og spist 2 måltider allerede!

 

Tjohoooo![/quote']

 

Hehe, så bra Fnutte! :) Forelskelse er virkelig den morsomste måten og gå ned i vekt på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Grattis til alle dere som har gått ned! Unner dere virkelig det!

 

Det er jo flere av oss som vaker rundt 70 nå, så målet om å se 60-tallet er nådd for noen og nærliggende for andre (sånn som meg!). Det er bare det at det har vært så nært, men dog så fjernt i lang tid nå!

 

Enig, skjerpings denne uka! Jeg skal vise at jeg kan se 60-tallet på mandag!

 

Har hatt på shortsen og bikini-overdel i dag og kjent sola på kroppen! Har gjort masse maleprosjekter og hageprosjekter, så jeg er utrolig sliten og støl. Har ikke sjekka trimpoeng, men tror det blir noen. Klippet grasset også, forresten....

Syntes jeg hadde en fet, valkete og blek kropp, og ser at jeg har et stykke igjen. Skjønner at jeg må fortsette en stund til! (Da lurer jeg på hvordan jeg egentlig så ut ved juletider!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle dere som har gått ned! Unner dere virkelig det!

 

Det er jo flere av oss som vaker rundt 70 nå' date=' så målet om å se 60-tallet er nådd for noen og nærliggende for andre (sånn som meg!). Det er bare det at det har vært så nært, men dog så fjernt i lang tid nå!

 

Enig, skjerpings denne uka! Jeg skal vise at jeg kan se 60-tallet på mandag!

 

Har hatt på shortsen og bikini-overdel i dag og kjent sola på kroppen! Har gjort masse maleprosjekter og hageprosjekter, så jeg er utrolig sliten og støl. Har ikke sjekka trimpoeng, men tror det blir noen. Klippet grasset også, forresten....

Syntes jeg hadde en fet, valkete og blek kropp, og ser at jeg har et stykke igjen. Skjønner at jeg må fortsette en stund til! (Da lurer jeg på hvordan jeg egentlig så ut ved juletider!)[/quote']

 

Tror nok de siste hundre grammene før 69-tallet får bein å gå på hvis du fortsetter med slike prosjekter;) Ville bare si meg enig i den følelsen du nevnte der.. sånn har nemlig jeg det også. Ser meg i speilet nå og føler at jeg ser større ut nå enn jeg gjorde for 2-3-4 kg siden.. er nok kanskje bare fordi jeg er mer obs på det, og håper å se hurtige forbedringer slik at jeg ser bedre etter, på en måte.. føltes uansett godt å ta noen minutter sol i forrige uke (første gang på så lenge jeg kan huske.. månedsvis iallfall) - så tror jeg følger det opp med å ta noen minutter denne uken også:)

 

Vedder forresten 30 minutters joggetur på at jeg klarer å vippe under 70-tallet før deg! Dvs hvis jeg taper og du kommer under 70 kilo først, må jeg ut og jogge en halvtime. Er du med? Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, jeg er med!:)

Er gira igjen nå...! Hvis jeg taper, skal jeg ta den joggeturen.

 

Hadde håpa det skulle være litt mer sol idag. Man føler seg litt slankere med litt farge på kroppen, ja. Må kanskje ta litt sol også før jeg drar til Kreta. Ellers blir det lett eksem på meg i den første tiden, og da må jeg jo bare gå inn eller kle på meg. Ellers så har jeg blitt mye flinkere med åra til å sette meg under et tre eller en parasol. Farge får man allikevel.

 

6,5 trimpoeng ble det i går, enda det var mye jeg ikke skreiv opp av det jeg gjorde. Kan ikke fatte at det er riktig med så stor uttelling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiki81

Ja, så har jeg gått på vekta og. det ble 63,3 kg denna uka og gitt. jeg har hvertfall ikke gått opp.. får prøve å se det positive i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Er det noen her som har en god oppskrift på sunne muffins?? - dvs hvor kanskje noe av sukkeret er byttet ut med sånt søtningspulver og evt hvetemelet er byttet ut med noe grovere, eller med en del proteinpulver eller noe sånt?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Lagd muffins i dag faktisk.. Selv om de ikke var så sunne akkurat.. Masse smør og sukker.. Men stod der at man f eks kan bytte ut 1/3av melet med musliblanding... Så blir de litt grovere, og crispy! :) Er jo verdt et forsøk ihvertfall!

 

Eller så må det bli å lage noe annet kanskje.. Men må jo være bedre om man f eks bruker flytende melange istedenfor smør/margarin. Og så tror jeg det helt sikkert går bra å kanskje bytte ut halvparten av sukkeret medf eks fedon sin sånn fruktose eller hva det er.. Mener å ha lest det et sted..

 

Håper dette kan være til hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin
Jeg har en oppskrift på STORE muffins til ca 170 kalorier pr stk. Er det interessant?!

Ja, gjerne..! aner ikke hvor mange kalorier det er i de jeg bakte i dag, men mtp at det er halvparten sukker og halvparten melange, så kan det nok hende det blir over 170 for store...

 

Skal prøve meg litt fram med musli, fedonsukker og evt proteinpulver også..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Her kommer den kjempegode oppskriften jeg fikk av Anneli24 her på forumet!

Selv om det er oppskrift på blåbærmuffins, så er det bare å lage grunnoppskriften og heller tilsette f.eks 3 revne epler og kanel (nydelig!!), og jeg kan også tenke meg at det er veldig godt med revet gulrot og kanel i, nesten som gulrotkake! :)

 

Blåbærmuffins

(8 store eller ca. 13 vanlige muffins)

 

1 egg

75 gram sukker (i underkant av 0,75 dl)

175 g hvetemel, siktet

1 1/2 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

50 g margarin

1 dl melk ekstra lett

110 g blåbær

 

Pisk egg og sukker.

Sikt i hvetemel, bakepulver og vaniljesukker.

Bland sammen.

Tilsett smeltet margarin og melk.

Blåbær tilsettes til slutt.

Fyll muffinsformer ca ¾ fulle.

Stekes på ca 200 grader i 20-25 minutter.

(obs, steketid varierer fra ovn til ovn, kan hende det holder med litt kortere steketid, følg med)

 

1400 kcal totalt, ca. 175 kalorier pr stk hvis 8 stk store muffins

ca 108 kalorier pr stk hvis 13 vanlige muffins

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer den kjempegode oppskriften jeg fikk av Anneli24 her på forumet!

Selv om det er oppskrift på blåbærmuffins' date=' så er det bare å lage grunnoppskriften og heller tilsette f.eks 3 revne epler og kanel (nydelig!!), og jeg kan også tenke meg at det er veldig godt med revet gulrot og kanel i, nesten som gulrotkake! :)

 

Blåbærmuffins

(8 store eller ca. 13 vanlige muffins)

 

1 egg

75 gram sukker (i underkant av 0,75 dl)

175 g hvetemel, siktet

1 1/2 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

50 g margarin

1 dl melk ekstra lett

110 g blåbær

 

Pisk egg og sukker.

Sikt i hvetemel, bakepulver og vaniljesukker.

Bland sammen.

Tilsett smeltet margarin og melk.

Blåbær tilsettes til slutt.

Fyll muffinsformer ca ¾ fulle.

Stekes på ca 200 grader i 20-25 minutter.

(obs, steketid varierer fra ovn til ovn, kan hende det holder med litt kortere steketid, følg med)

 

1400 kcal totalt, ca. 175 kalorier pr stk hvis 8 stk store muffins

ca 108 kalorier pr stk hvis 13 vanlige muffins[/quote']

 

 

Mmm namnam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ryddet litt. Fjernet de som ikke har avgitt rapport de siste 3 ukene. Her er det bare å henge med i svingene jenter.

 

Gratulerer til Noa som er denne ukens "Biggest Loser" med sine -1,2.

 

Jeg leter fortsatt litt etter motivasjonen om dagen. Er så sliten og da er det vanskelig å få til noe som helst. Viljen blir veldig svak når lysten på iskrem kommer ihvertfall...

 

Men åå som jeg vil ned de siste kiloene og så digg det hadde vært å komme bort fra 70 tallet. Har noen kilo igjen til det men.

 

Framover nå tror jeg det blir litt roligere med jobbingen så da skal jeg prøve å hente meg inn igjen.

 

Stå på jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Kan´ke du oppdatere meg og´a.. vææær så snill´a...!?? (Uke 18, 70,8)

 

Hold ut og prøv å samle litt motivasjon igjen, så skal du se at du er under 70 før du vet ordet av det;) Selv synes jeg heldigvis det er lettere å motivere meg selv når været er sånn som det er ute nå.. har liksom så mye annet å finne på, at en rekker ikke tenke på is og sånt... (så forøvrig at de hadde kokosboller fra den lille kokosfabrikken på Oslo S nå, på det smoothie-stedet. 48 kcal pr stk, stod det på den... det vil jo nesten si at det går an å spise en om dagen, og allikevel ikke gå over kcal-budsjettet.. I like!) Ellers er vel ikke saftis så ille, er det??

 

Og til Jente23 - tusen takk for oppskriften, den skal prøves!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...