Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar

Jeg kom i skade for å skrive 300 gr nedgang, er jo helt feil det er jo 500gr... enda bedre :-)

 

I morgen skal vi feire at jeg har vært der jeg er på jobb i 5 år, vi har hatt åpent i 5 år så vi må jo feire meg da eller hva sier dere. Dermed blir det nok et kakestykke og noe frukt ekstra men det får så være.

 

Dere får ha en riktig god helg , jeg skal på camping :-).

 

Foresten noen som bor i lørenskog her inne?????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Oioioi, det var jo veldig bra da Ainae:) Ingenting er som å skrive for lite.. Hehe..

 

Tupp1, håper sukker hungeren gin har gått over.. AKn nok si meg enig i at det er som du nevner at man blir avhengig av sukker, når man har fått masse av det noen dager.. Så er vel derfor mange ikke kan legge bort f eks sjokolade... :) Kjenne meg igjen i det ihvertfall..

 

Og Juhuu, håper du får en super ferie!! Kos deg masse :) Det fortjener du nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

..så der gikk planen om å pusse veggen i vasken gitt... Jeg som har hel fri i dag og greier! Men klarer alltids å finne på no inne da.. :)

 

Så får jeg heller ta med en gå eller sykle tur senere i dag..

 

AH en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du, Umulius, som har plaskregn ?

 

Her i nord er det blå himmel og sol ! Synes vi fortjener det, for mens vi hutra i vinterklær i vår, satt folk sørpå og sola seg og grilla ! :) Men skulle det ikke bli bra vær over nesten hele landet i helga da ?

 

Joda, det verste sukkersuget er borte nå. Igår spiste jeg masse salat istedenfor søtsaker. Hadde krutonger, salatmix ( sånne ferdige- poser) og avokado i, så det var nok noen kalorier i den, men måtte ha litt forandring, blir så lei av den samme maten. Kjempegodt var det iallefall !

 

Idag skal jeg lage pizza til ungene, mens det blir kyllingfilet med wokgrønnsaker til meg og mannen.

 

Blir det bra vær i morgen drar vi på tur, og da blir det grilling.

 

Ha ei god helg "alle" sammen, vi få som er her inne ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Bor i Vestfold. Er meldt knall vær i helga, men i dag har det regnet.. Er dusk regn nå.. Men satser på at det er SOL imorgen!

Da blir det nok grilling her også Tupp1.. :)

 

Imorgen er det jobbing på dagen, men håper på sol på ettermiddagen så det går ann å være ute!

 

Ha en god og sprek helg alle sammen! Vi snakkes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

I dag skinner endelig solen igjen og jeg med den, jeg er innenfor grensen til sommermålet mitt og er kjempe glad men det er som du sier umulius kampen er IKKE over enda jeg må og skal jo holde meg der også....... :)

ha en fin helg og kos dere i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være fornøyd med deg selv nå !! Det krever nemlig masse viljestyrke å slanke seg ! :)

 

Håper du får godt vær i morgen ettermiddag du også Umulius, så du kan kose deg etter jobb ! :)

 

Det var så deilig å sitte i sola idag og kjenne at den varma, første gangen i år. Og det var ikke bikinitemperatur for å si det slik, men varmt nok til å sitte i topp og shorts.

 

Kjøpte oss ny badevekt idag. Har bare prøvd den nå på kvelden og med klær på, men tror likevel jeg veier mer der enn på den gamle ! Men denne er nok mer nøyaktig. Skal veie meg på begge to i morgen tidlig og se hvor stor forskjellen er.

 

Ha en kjempeflott helg slankerinner ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, får få opp tråden litt jeg da.

 

Prøvde den nye badevekta idag, den viste ca 2 kilo mer enn den gamle..var forventet, for har veid meg på badevekta til mamma bl.a., og den viser også mer enn min gamle. Så jeg veier kanskje egentlig 67 kilo ? :) Samme det !

 

Idag har det vært strålende vær her nordpå, og vi har vært på tur hele dagen. Var først litt kaldt med shorts og t-skjorte, men så ble vinden borte, så da kunne jeg godt hatt bikini på stranda. Men savna den ikke..syns nemlig jeg har altfor mye over magen enda, til at jeg føler meg vel i bikini. Tok av meg skjorta ei stund, og hadde bare shorts og bh på, men syns ikke det var noe vakkert syn !

Er det slik med dere også, at det er magen dere sliter mest med å få bort ?

 

Ble litt sur p.g.a. dette. Tenkte litt som så "at det nytter jo ikke med denne slankinga likevel, når magen er like stor", så jeg spiste både vanlige grillpølser med brød, biff, litt potetsalat, en is og litt sjoklolade !! Da vi kom hjem i kveld varmet jeg opp to biter av pizzaen som jeg lagde til ungene igår..

 

Men ellers har det vært en utrolig flott dag ! Håper dere også har kosa dere ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Deilig vær her i dag!! Så nå skal vi snart sette ut båten , og ta en liten test tur.. :)

 

Og så skal jeg få pusset ned den veggen ute.. Er litt å holde på med nå både med hus og hage.. Mne er veldig moro også da! DEt synes jo som regel når man gjør noe..:)

 

Hørtes deilig ut med tur Tupp1, jobbet i går jeg da.. Og var bedt bort på kvelden.. Så rakk ikke stikke innomher, verken for å registerer mat og trim eller snakke litt med dere.. Men er her nå da!

 

Og det med at den nye vekta viser litt mer, er nok pga litt mindre feilmargin enn på de gamle.. Jeg fikk ny vekt før jul, og holdt på å få sjokk når jeg gikk på.. Men er jo litt en vane hva man er vandt til å se når man går på vekta.. Godt du var litt forberedt da.. :)

 

Og ang det å ha på seg bikini.. HAr tatt på min nå, men er foreløpig bare inne.. Hehe.. Er nok litt enig med deg at det er magen som er det man er minst fornøyd med, men synes godt lårene mine kunne krympet litt mer også.. Men med litt mer styrketrening kan det nok hende det begyynner å synes.. Bare synd det ikke frister å trene inne nå..

Noen som har noen tips til styrketrening ute??

 

HA en super dag alle sammen! Så snakkes vi etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no tek det av her for min del, skeier ikj så mykje ut med mat og trimmer mykje, men herregud for et alkoholkonsum...

har vore på fest kvar helg i heile mai, og blir kvar helg i juni også. hm... så kjem sommerferien, og så blir det en del i august også.

 

seier nødig nei takk til en fest, så det blir vel å kompensere på andre måter.. kanskje følge en annan meny ei stund, og legge meg på 1500 kcal?

tek ikkje av fullstendig kvar helg altså, men der er noko med å kose seg med vin og cider i godt lag...

 

tips til styrketrening ute, umulius.. gå i fjellet! sykle i terreng! få ting ein merker så godt at en trener lår og leggmusklaturen på som det...

 

kos dokke i fineveret iallefall damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Kan ike annet enn å smile jeg nå.. Våkner opp til sol og skyfri himmel! (Endelig! Har savnet ordentlig sommer vær.. Er jo tross alt juni nå..) Og vekta viste 600 ned siden forrige mandag! Så føler at jeg er på god vei tilå nå sommermålet! Litt stolt av meg selv nå.. Håper dere overlever det.. :)

 

Takk for tips Uur! Sykler en del allerede, men kan jo prøve meg på litt mer terrengsykling.. Og ikke bare rett frem på asfalt.. Hehe..

 

Hatt en fin helg da alle sammen?! Her var vi uten nett i går kveld, helt krise.. Så skrev opp alt jeg puttet i meg på en lapp, og har lagt inn nå, og det ble faktisk ikke så ille i går som jeg fryktet.. Men blir ikke akkurat 1600 nå om dagen.. Spesielt ikke i helgene. Så er enig med deg Uur, er jo tid fremover nå til å kose seg med cider og vin! Selv om mengdene ikke trenger å bli for store.. Men blir jo fort noen glass da.. :)

 

Ha en strålende dag alle sammen! Håper dere har like flott vær som her! Skal ut om en times tid og få start på sommerfargen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Hvordan går det med dere alle sammen?

Enig med deg Tupp1 om at det er stille her om dagen. Satser på at det er fordi vi er så aktive ute i det flotte været som er nå!! :)

 

Skal snart spise litt igjen, salat med pasta og fetaost! Nammm Gleder meg allerede! Og litt trim har det også blitt i dag, 2,1tp. Og masse sol! Koste meg i sola i nesten 4 timer før jobb i dag. Er så deilig at man kan ikke tro det e sommer nå!

 

Nå er det 4intensive uker som står forran oss alle, så vi kommer i mål til sommermålene våre! (Eller ihvertfall nærmere enn vi var ved påske tider..)

Tenk å for tiden har gått, syv-åtte uker er overstått.. :)

 

LAr høre fra meg igjen imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ut, med sol, trim og deilig salat, Umulius !

 

Har hatt nydelig vær vi og idag, fikk bruna meg litt i ettermiddag ! Spist sunt og drukket mye vann har jeg også, men trim har det vært dårlig med..

 

Skal ta ut grove rundstykker nå som jeg har bakt etter ønske fra ungene. Har ikke blitt å spise siden middag.Er sulten,så jeg spiser kanskje ett før jeg legger meg..selv om det kanskje ikke er det lureste :)

 

God natt ! Snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2 kg opp på to veker. har mensen, men har nok like mykje med kostholdet (alkohol...) å gjere.. hm..

 

full skjerpings, ja.

hadde 18,7 trimpoeng då, så har gjort noko rett! :) ny start!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Hvem kan vel motstå nystekte rundstykker Tupp1, det er jo kjempe godt! :)

 

Og Uur, bedre lykke neste gang.. Det med alkohol og sommer er nok det som blir en utfordring for min del også.. Er jo så godt med en cider eller tre utpå kvelden.. Ihvertfall når det er sol og grillen er tent.. Men så i butikken i går var et vel at noen rusbrus og øl merker er kommet i lite/light variant. Med mindre sukker, og derfor mindre kcal.. Tenkte å prøve de til helga.. :)

 

HA en super dag alle sammen! Skal straks sykle til jobb, deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen..Har vært mye flinkere denne uka, enn forrige, så håper jeg har gått ned litt !

 

Men tror jeg skal være fornøyd om jeg går ned noen hundre gram hver uke framover. Har innsett at jeg får ikke den magen jeg ønsker meg til årets sommerferie på så kort tid uansett, så da orker jeg ikke å stresse så forferdelig framover heller. De dagene jeg føler for å være skikkelig streng med meg selv, så er jeg det, men skal gi meg selv lov til å skeie ut littegrann iblandt, ellers blir jeg så lei kjenner jeg.

Får heller satse på "drømmemagen" til neste sommer :)

 

Jaja, kommer innom med rapport i morgen da !

 

Nattinatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, ja det må jeg si altså :-)

 

Har veiedag i dag og med en nedgang på 700 gr denne uken, det er over 1 kg på to uker. Helt herlig, har stått stille så utrolig lenge men nå går det nedover.

 

Kjekt altså, får så utrolig mye motivasjon til å fortsette.

 

Er bare raskt innom, må lage grøten min, vekke to unger og få opp gubben :-).

 

Ha en herlig sommerdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ainae med 300 gram, ned 1 kilo her :) Hehe, ble bare litt ertelysten nå ;D

700 gram er jo veldig bra !

 

Og kanskje jeg skulle veid ett par hundre gram mere, for jeg spiste litt lite igår, og har vært så sulten idag..Har funnet ut at om jeg ikke spiser sunn middag, sånn at jeg kan spise meg ganske mett med god samvittighet, så blir jeg kjempesulten dagen etter. Så nå skal jeg straks igang med å lage chili con carne, det skal bli deilig !

 

Snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Her er det kjmepe dilig vær i dag også! Skal starks spise middag, og så ut i det flotte været!Og få litt fage på kroppen...:)

 

Gratulerer til dere begge to, Tupp1 og Ainae. Dere er kjempe flinke!!

Stå på videre alle sammen!

 

Snakkes i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupp1 gratulerer. Litt morsomt også at en blir "slått". :-)

 

Man har innimellom dager hvor man er ekstra sulten, de pleier merkelig nok å være på tirsdager hos meg, men nå har jeg ikke hatt dem på en stund. Skulle ikke forundre meg om den kom en av de nærmeste dagene :-).

 

Alle andre, nyt været, stå på, og lykke til.

 

Syns vi er flinke alle mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ainae og Umulius !

 

Så du har hungerdag på tirsdager, Ainae ? Har aldri lagt merke til om det er på en spesiell dag at jeg er ekstra sulten ! Men skal prøve å følge med !

 

Det ble ikke chili con carne..det ble noe mye mer usunt..,nemlig taco, for det hadde ungene så lyst på. Spiste en god del, mest grønnsaker, men er fremdeles like sulten !!! Føler meg helt tom i magen, men det er jeg jo ikke !

Jeg røyker litt av og til. Dvs. at jeg kan ha opphold på noen dager eller uker (prøver å slutte), også røyker jeg 3-5 sigaretter når jeg er i røykeperiodene mine. Idag har jeg ikke røyka, så lurer på om det også er derfor jeg er så sulten ?

Har virkelig lyst til å kutte ut røyken, men syns det er så skummelt nå under slankinga.

 

Nå er ungene i seng her, så nå skal jeg slappe han av litt !

 

Hyggelig forresten at du kommer innom Ainae, det er blitt så stille i denne tråden !

 

Snakkes i morgen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

.. Er ikke like mye fart i tråden vår nå gitt..

Noen som har detti av lasset, og mange som er fornøyd for denne gang kanskje.. Men jeg synes ihvertfall det hadde vært koselig med litt mer liv her, og fått alle med igjen! Savner liksom gjengen her inne med opp- og nedturer, og mange nyttige tips;)

 

Håper der edukker opp igjen snart alle sammen.. Tråden vår forjener å ligge høyere enn den gjør nå om dagen.. Den er alltid langt ned...:)

 

Stå på videre Ainae og Tupp1! Og angående røykesluttingen din Tupp1, så synes jeg det høres ut som om du er på god vei! Krysser fingerne for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

.. sitter litt inne nå.. Og er kjempe varm, etter dagens sykkeltur hjem fra jobb..:)

 

Skal snart ut og nyte sola litt til..:)

 

Hvordan går det med dere alle sammen... Fått heteslag?! :)

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Tupp1 og umulius.

 

Heteslag ja, fikk det nesten på bussen hjem. Gammel buss uten noe form for avkjøling.

 

Har det utrolig varmt, men deilig da :-)

 

Må innrømme at jeg er fremdeles på lynkurset til Grete R. den er anbefalt kun i 1 uke, men jeg går jo ned. Så gudene vet hva som er feil med min kropp. Når jeg ligger på 1600 kcal så sto jeg stille eller gikk opp... å jeg har minimum 15 trimpoeng i uka. får jeg gjennomført aerobic i kveld er jeg oppe i 25 for denne uken etter det jeg har planlagt å gjøre de neste dagene.... Men jeg er mett til hvert måltid.

 

Tenk til lunsj i dag klarte jeg å få i meg : 1 stort eple, ca 70 gr gulrot, 1 yoghurt dobbel 0 %, og 1 grøt tallerken m baked appels og det var kun 203 kcal... klarer ikke skrive grøtnavnet riktig men den fins i to varianter og jeg lager den på vann i stede for melk. Eske- lilla og grønn, lilla og rosa er den andre.

 

Da skal jeg si at jeg var utrolig mett, nå har jeg jo nettopp spist middag og er veldig mett igjen.

 

Utrolig hva en kan finne ut som en kan spise når en leter og komponerer litt..

 

Tupp1: røykeslutt... prøv nikotinprodukter på apoteket... fins mange varianter.

 

Hvis ikke, finn på noe å gjøre hver gang du har lyst på en. Ta en vanlig tyggis.

Har skjønt at det er vanskelig, like vanskelig som å slutte m sjokolade.

Lykke til

 

Ellers nyt den herlige kvelden.

 

Snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...