Gå til innhold

smelyflower søker venner


thebomb

Anbefalte innlegg

Gjest Aschtrid

Jeg har blitt syk, og det er irriterende, for da får jeg ikke trent skikkelig! Stress! Kursdag og veiedag imorgen!! Vet ikke om jeg gruer eller gleder meg, men blir litt bra å se alle igjen. har ikke vært der på to uker nå!!

 

camkir: Er jo bra å gå ned i cm da.... Er jo det som viser best for andre!!

 

Gwenpa: Jeg syns du er flink som ikke spiste kake idag, og lurt å ta med på jobben! Da forsvinner de raskere!! Hehe, så blir de andre så glade:):)

 

Smellyflower: Gratulerer sååå mye med bra vekttap! Henda i været for deg! Kjempe flott! Gøy å se at folk går ned! Det hjelper med litt god viljestyrke!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Halloen folkens :)

Det er allerede onsdag, hvor har dagene blitt av? Har hatt 12 timers arbeidsdag i dag, gitt. Så er ganske pudding nå. Tusen takk for all oppmuntring folkens, det er deilig. Vi er så flinke så. Grattis med gode resultater allesammen. Står på og jobber hardt for å nå målene våre. Jeg er verdens verste kokk (TAKK; GUD FOR TORO!), men i går kom gr-bøkene jeg hadde bestilt. Så mye spennende og deilig mat, og så greit å lære å lage vanlig mat litt sunnere.

 

Går det bedre med deg Aschtrid? Stakkar deg, det er ikke noe kjekt å være syk. håper du blir bedre snart.

 

Ellers har jeg det rimelig travelt for tiden, døgnet har liksom ikke nok timer. Men det går nok over... I morgen har jeg planer om en lang fjelltur, håper været holder seg. Må samle noen trimpoeng til gulleplene mine. I helga blir det også heldigvis tid til trim. Jeg prøver å være i aktivitet hver dag, men det er ikke alltid like lett. Prioriterer å kjøre til jobb for å spare tid osv, når det bare er 10 min å gå. Idiotisk. Full skjerpings på sånt fra nå!

 

Ha en super kveld alle sammen, og fortsett å fokuser på hva vi vil her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Må ærlig innrømme at jeg har et lite motivasjonsproblem denne uka. Det ble en del kake mandag og i går var jeg kjempelat. Sliter litt med å finne tilbake til "spiriten" kjenner jeg. Men jeg trente pilates i morrest, og gikk til jobb. Spiste bra hele dagen. -Helt til i ettermiddag. Da ble det en liten sjokoladesprekk... Eh! Men jeg får fortsette å kjempe denne uka. Neste uke håper jeg motivasjonen er tilbake igjen for fullt! Det går da litt opp og ned. Bare jeg klarer å holde meg i skinnet, slik at jeg ikke går opp i allefall! Tror ikke jeg har skeiet ut så ille altså :)

 

Jeg fikk GR-bøker i går jeg også!! Artig sammentreff. Det var mange gode oppskrifter der. Så de skal jeg prøve noen av tenker jeg :)

 

Aschtrid: God bedring!!! Så kjipt å bli syk. Håper det gikk bra på kurs og veiing i dag!

 

Nei, nå er det Lost på tv. Skal se :)

 

Ny motivasjon i morgen håper jeg. Ny dag i allefall! Stå på dere andre! Dere imponerer meg hele tida:) Flinke jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du. Ikke tenk på det du har spist, ikke angre på noen ting. Såt skjer. Det er ikke dumt engang, det er nødvendig! Tenk positivt, og fokuser på noe annet en liten stund, så kommer nok motivasjonen tilbake skal du se. Husk at jeg heier på det og synes du er knallflink! Stå på videre! :)

 

Klem Smelly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på noe! Er det noen som vet hvor mye/ hvilke kosttilskudd man bør/ kan ta hver dag, bortsett fra tran? Har prøvd å lese om dette på nett, men var ikke mulig å finne noe svar, synes jeg.

 

Er dagsbehovet til hvert menneske ulikt, for eksempel? Jeg mener jo at det må være store forskjeller på hva du trenger ut fra om du er 50 eller 100 kg, hva som finnes i kroppen din fra før, hvor mye du spiser, hvor variert kost du har, om du trener osv.

 

Har jo tatt blodprøve hos lege for en stund siden, men er virkelig de enhetene de regner ut fra riktige?

Jeg lå på grensen til stoffskifteproblem osv. Men det må jo være individuelle forskjeller her, eller er jeg helt på bærtur nå? Fikk ikke noe skikkelige svar fra legen min, han bare mumlet og skrev på datamaskinen sin... :)

 

Trenger råd om dette, blir glad om noen vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Takk Smelly! Det hjalp :)

 

Når det gjelder vitaminer: Jeg har ei venninne som er apotektekniker. Hun sier at de fleste vitaminer vil skilles ut med urin hvis vi tar for mye av dem. Unntaket er visst D-vitamin, som ikke skal tas i store mengder sammen med tran pga fare for forgiftning. Ta dette med en klype salt, da det er lenge siden vi snakket om det, og det ikke er sikkert jeg husker 100% riktig. Altså er det ingen stor fare for å ta FOR MYE vitaminer. Selv tar jeg daglig en multivitamintablett, en trankapsel (omega3) og ekstra kalsium (fordi jeg ikke drikker melk). Dette skulle dekke inn det meste. Ellers får man visst stort sett i seg det man trenger ved daglig sunt kosthold også! Har høret en plass at jod hjelper mot stoffskifteproblemer. Har du prøvd å søke på lommelegen.no? Ellers kan du også se på ulike vitaminprodukter på nycomed.no. Beklager at jeg ikke kan være til mer hjelp her... :) Jeg kan prøve å spørre venninna mi neste gang vi treffes.

 

Leger har en lei tendens til ikke å svare på det man spør dem om.. Jeg byttet lege for ikke så lenge siden, fordi jeg ble så lei av ikke å få svar på noe. Og da ble det fart på saker og ting! Synes det er skikkelig teit at det skal avhenge av hvilken lege man går til, om man får hjelp for problemene sine eller ikke! Hehe, det var dagens frustrasjonsutbrudd! :)

 

Merker motivasjonen er bedre igjen i dag!

 

Ha en fortreffelig dag alle sammen :)

 

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Gwenpa, tror jeg må begynne å ta tilskudd av noe slag. Så bra at du har bedre dag i dag. Nydelig vær her, men vet ikke helt om jeg vil ut og gå, er sliten!

 

Har akkurat hatt dørselger på besøk, fra gudvethvor! som ville selge meg stein! Blir så provosert av dørselgere og telefonselgere osv. Jeg klarer vel for pokker å finne ut hva jeg vil bruke penger på selv? Trenger ikke såkalte "tilbud".

 

Måtte snikveie i dag tidlig, vekta viste ned en kg til... Måtte det vare til over helga. Jeg forventer egentlig en smell etter forrige helg. Jeg har oppdaga noe i det siste. Jeg har alltid ment at det er så dyrt å leve sunt (det mener jeg forsåvidt enda, sunn mat burde vært mye billigere), men det er jaggu dyrt å leve usunt også. Bare en sjokolade der, litt ekstra til helga, litt chips, litt brus, noe kaffegodt, i tilfelle vi får besøk....as if! Rett i meg, betyr det. Småspising av pølser ol "i farta" koster. Så jeg har funnet ut at jeg faktisk bruker MINDRE penger på mat nå. Det likte jeg! Enda en god grunn til å leve som jeg gjør!

 

Hvordan går det med dere andre? Får dere trimma. Må nok ut å gå etter middag likevel, må jo samle epler... Det hadde jeg nesten glemt. Snakkes senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aschtrid

Hei folkens!

 

Formen er bedre idag jaffal! E så fornøyd, har forbedret jogginga mi på 1,5 km med to min.... Konge det! Er fornøyd!

 

Min offisielle nedgang var til 76,6, altså ned 4,9 kg siden jeg startet for 3 uker siden.... Fornøyd med det ja! Var MYE bedre en jeg trodde ja!

 

Jeg vet lite om kosttilskudd, tar bare tran... burde kanskje tatt litt mer!

 

JEg spiste litt kake igår! Var kanongodt! Er første gang jeg har smakt noe søtt siden jeg begynte tror jeg! Bra for meg:):) Hihi. E gudd det:p

 

Fikk 1 trimpoeng idag... Bedre enn ingenting hvertfall! Hva med dere?!?!?! Går det rett vei??

 

Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du føler deg bedre, og grattis med super nedgang. Har bare fått til 2 trimpoeng hele uka jeg :) Men det kommer seg i kveld, må gjøre litt husarbeid før jeg har meg en økt på ergometersykkelen. Selv om det er kjedelig... Fikk besøk i dag, så turen min gikk fløyten. Pytt sann. Gleder meg til i morgen, da er det SOMMER!!!! Jippi!!! I helga blir det fjelltur, får prøve å lokke med meg noen, litt kjekkere da. Blir kanskje båttur i helga også, det hadde vært deilig. Nyt kvelden, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

I dag har det vært lang dag! 10 timer på jobb, og litt trening etterpå. Pust! Kom hjem seint. Og spiste en sjokolade... Eh! Nå må jeg få dytta det siste godiset vi har i huset ned i samboern altså! Hvis ikke forsvinner det i ned i godte-sluket.. Dvs meg :) Klarer ikke å unngå det når det er så lett tilgjengelig.

 

Jeg har gått ned 2,2 kg så langt. Men mere skal det bli!! Gleder meg :)

 

Dere er så flinke! Snakker om stå-på-vilje altså :) Dere har jo gått ned masse! Må være deilig :)

 

Nå skal jeg stupe til sengs. Trøtt og sliten.

 

Snakkes dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kvelden for meg også. Dagen har sust avgårde, det kommer heldigvis flere. Gleder meg enormt til en aktiv helg. Må ha på vekkerklokka og stå tidlig opp, hvis ikke blir dagen liksom fort borte, og jeg sitter igjen og aner ikke hvor tida ble av.

 

Synes forrsten det er mye lettere å fokusere på trim nå som jeg har satt meg et mål om det, er liksom for lat til å få det gjort, sånn egentlig. Men nå blir det andre boller. Det krever bare litt fast struktur og planlegging. Er litt skeptisk til om det noen gang kommer til å bli en vane. Det får jeg inderlig håpe. Synes vi er superflinke her inne, vi står jammen på. Heia oss! :)

 

 

 

 

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Jeg syntes det er så koselig å få være med i denne tråden! Dere er så flinke og jeg blir så oppmuntret og motivert til å fortsette sammen med dere! Takk skal dere ha alle sammen! Jeg har jo gått ned 2 kg og litt over 2 cm rundt midjen. Jeg måtte bare snikveie meg i dag tidlig, for jeg skal på sommerfest i kveld, og jeg hadde gått ned 900 gram.. det er nesten en kilo det! Merker jeg ikke går ned så mye som mange av dere andre her.. men men.. da får jeg bare ta tiden til hjelp!

8 timer til på jobb så er det helg! Og i morra og søndag er det meldt pent vær! Da er det ut og trimme litt ja!!

God fredag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Nå ser jeg også frem til en aktiv helg. Skal golfe i morgen. En runde på banen svir av 7,6 trimpoeng!! Så da kommer jeg i mål med mine 14 :)

 

I morgen kveld blir det en liten fest. Blir gøy! Skal drikke litt rom og prate masse tull med ei venninne, og det er alltid triveli!

 

Mandag er det veiedag igjen. Jeg har INGEN forhåpninger denne uka. Hvis jeg ikke har gått opp er jeg fornøyd. Neste uke skal jeg ha en skikkelig "streng mot meg selv-uke". Må ta igjen litt for denne uka!

 

Ha en fortreffelig helg alle sammen! Vær aktive og kos dere med det dere skal gjøre.

 

Ser for meg at jeg stikker innom forumet en tur i helga og (kanskje senere i dag til og med..) Dere er jo mine motivatorer, heia-gjeng og "duskedamer" hihi :)

 

Stå på alle sammen! Heia heia heia!

 

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist sjokolade! Måtte bare si det. Tror jeg må begynne å golfe også Gwenpa, har MANGE trimpoeng til jeg kommer i mål. Fadre også, dagene suser avgårde. Skal plutselig i bursdag i morgen også, hadde jo tenkt meg på fjelltur. Må gjøre noe for å få beveget meg, men vet ikke helt hva enda. Har liksom plutselig blitt umotivert i dag, enda jeg får utrolig mange komplimenter om dagen...trodde det kom til å bli omvent,jeg. Kan ha med jobbsituasjon å gjøre, ble headhuntet til ny jobb i dag, skal på møte om det mandag. Klarer ikke å finne ut av noe. ARG! Blir sprø av å gruble og tenke.

 

Tror jeg legger meg tidlig i dag og håper på masse positiv energi i morgen. Tror dagens dose er oppbrukt. Jeg gir meg ALDRI!!! Ha en super kveld, folkens. Imorgen skal jeg skinne som en sol for dere :) So long pals!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Smelly: Hvis det er noen som helst trøst, så har jeg spist sjokolade 3 dager denne uka.... Vi er bare mennesker vettu, og ikke bygd for å motstå alle fristelser :) Gjort er gjort, og spist er spist. Vi får ta oss skikkelig sammen neste uke! Hørtes spennende ut å bli head-huntet da?? Men kan forstå at det forårsaker en del hodebry. Jeg synes det er veldig lett å miste fokus når det er mye som skjer.. Dessuten har jeg en lei tendens til å snavle når jeg er stressa, trist, glad og i alle andre ytterpunkter på følelsesregisteret. Jeg tror nok jeg ofte både belønner og trøster meg selv med mat. Noen som kjenner seg igjen? Angående trim anbefaler jeg fortsatt pilates. Greit å ha noe man kan gjøre hjemme, som går relativt raskt. Jeg gidder for å være ærlig ikke å sette av så mye tid til trim, fordi jeg rett og slett ikke synes det er så innmari gøy... Nå er jeg så heldig at jeg har funnet meg en hobby (golfen) som jeg synes er gøy, og som også gir trimpoeng. Men golfer ikke så ofte da. Forøvrig kan jeg også trøste med at motivasjonen min, som forsvant litt førdagen, nå har kommet tilbake. Det gjør HELT sikkert din også! Du har jo vært superflink så langt, og kommer garantert til å nå målet ditt. Det er jeg 100 % sikker på!! Stå på videre! Vi får passe på hverandre, så klarer vi dette sammen. Ikke sant? :)

 

Det gjelder alle dere andre også! Vi klarer dette sammen!

 

Da må alle ha ei knall helg! Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Da var helga snart over gitt! I dag har det vært litt sånn "dagen-derpå" stemning her i huset. Har hatt kjempelyst på pizza og godis. MEN har klart å skeie ut kun med en sorbet-is!! Så nå synes jeg at jeg har vært relativt dyktig :) Veiing i morgen, så må bare holde meg hard. Må si jeg ser mørkt på veiinga.. Jeg VET at jeg har skeiet ut flere ganger denne uka, så jeg tror det kan bli nedtur.. Men men. Jeg er forberedt på det verste i allefall :) Ellers har helga vært fin. Det har egentlig gått i ett, med golf og fest og besøk. Har vært mye ute i sola, så jeg har faktisk fått litt brunfarge også. Yuhu!

 

 

Håper dere har hatt ei flott helg! Lykke til med veiedag i morgen!!

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er helga over for min del. Har vært ute i sola og fiska og bada hele helga, det var deilig. Har også fått litt farge, Gwenpa, men min farge er nok mer rosa enda. Klarte bare nesten å komme i mål med trim, fikk 12,7 trimpoeng. :) Sukk. Får prøve igjen. Eller skal vi ha nytt ukesmål neste uke??? Forslag/ønsker? Det bør vi finne ut av i kveld.

 

Merker at jeg blir mer og mer usikker foran hver veiedag. Har nok vært litt for slapp med det meste denne uken, men har ikke overdrevet. Må ha en superstreng uke frem til lørdag, da er det fest igjen. Og da ryker nok søndag med til avslapping. Har bestemt meg for å ta 50 sit ups hver kveld denne uka til og med fredag, er et lite forsøk på å trene opp litt "bolledeig", det er det magen min likner mest på nå. Det har meldt fint vær etpar dager fremover, får prøve å være ute i bevegelse da, og se om jeg med det klarer å være litt flinkere med maten også.

 

Her er mine utfordringer i uka som kommer:

Det er en bursdag denne uka, jeg er superstressa foran jobbintervjuet i morgen, jeg har problemer med å spise regelmessig når jeg er mye på farten, jeg er umotivert til trening og jeg skal på fest. Sånn, det hjalp å lage en oversikt. Så er det bare å begynne å planlegge, men først sit ups.

 

Jada, 5 timer til jeg skal stå opp! Må sove! Men får det ikke til. Gleder meg til i morgen, tror jeg. Det skjer så mye for tiden, føler at jeg ikke klarer å følge med på noe som helst, men jeg gjør nå det. Det var forbaska hardt å ta sit ups i kveld. Klarte bare 30. Men prøver igjen i morgen. Det pleide å være min greie før i "gamle dager" da jeg var i god form. Elsket å trene, trente hver dag. Kjekke gutter var det på treningssenteret også. Så kom plutselig 30-40 kg "kasta" på meg pga hormoner i vill utfoldelse, og en idiot av en lege som sa "spis mindre og tren mer". Hvor lite kan man spise uten at kroppen tror den sulter???? Min trodde nok at jeg var dødssyk, stakkar, for den sugde til seg alt hva den fikk (og DET var ikke mye,nei). Hm, rart å sitte her å mimre over det nå, 8 år etter. Jeg er så fornøyd med at ting ser ut til å stabilisere seg. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle klare å bli mindre igjen. Stoler ikke på leger, har lurt på å finne homøopat el liknende for å finne ut hvordan det står til med de forskjellige "lagrene" i kroppen. Noen som har prøvd?

 

Vekta i morgen blir bare en bagatell, egentlig, men jeg er spent likevell. Tenkte jeg skulle ta mål av kroppen min (hals, arm, bryst, midje, hofte, ende ,lår) for å se hvor mye som har blitt borte de siste mnd. var litt småpinlig i dag- by the way. Bikinien fra i fjor var så stor at det ikke var mulig å bruke den, så jeg måtte sole meg i bh..... Synes jeg fortjener ny bikini. Snart :) Nå må jeg prøve å sove litt. Natta :)

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Endelig.....!! Jeg har gått ned over 1 kilo!!! Det var nesten så jeg ikke trodde det selv!!Måtte gå på vekta flere ganger, men den viste jammen meg det samme!! Har ikke vært så flink på magetreneren min denne uka, så kun 1 cm vekk rundt midjen.. Men det er jo det det er, nemlig 1 cm, og det er bedre enn ingenting, eller en opp:) Er totalt sett veldig fornøyd med uka mi, har tenkt hardt over hva jeg har puttet i munnen og når. Og har prøvd etter beste evne og spise hver 3. time og røre litt på meg. I tillegg har jeg klart meg bra i helga, det er som regel da det glir ut litt.. ehhhhh... .

 

Jeg er så spent på hvordan det går med dere andre!

Men jeg må si dere er ordentlig flinke til å få trimpoeng!!! Smellyflower og Gwenpa, dere er supre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Camkir- nå ble jeg glad på dine vegne. Jeg synes du er superflink altså, dette har du ventet på, du tålmodige sjel. :) Nå må vi bare stå på videre. Noen tanker omukesutfordring denne uka?

 

Jeg gikk ned 1 kg også- litt ufortjent. Går vel opp igjen neste uke da tenker jeg... Men er strålende fornøyd!

Tilsammen så langt har jeg tatt av 11 kg og 35 cm rundtomkring på kroppen. Og mere skal det bli!

 

Nå er jeg klar for en superstreng uke frem til helga med mye frukt og grønt og mye bevegelse. Spent på å høre om hvordan dere andre har klart det- setter stor pris på at dere er her. Nå er jeg på vei ut i godværet på vestlandet. Snakkes før sit ups i kveld! :)

Ha en flott dag alle sammen. Husk- vi klarer det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Gratulerer camcir og smellyflower!! 1 kilo på hver av dere- det er jo helt topp!! Nå ble jeg glad for dere begge! Selv har jeg gått ned 0,5 kg. Ikke så mye, men jeg fryktet at det skulle være mye verre. Før jeg gikk opp på vekta tippet jeg at jeg skulle gå OPP 0,5 kg nemlig. Så jeg er fornøyd :)

 

Denne uka vil jeg gå ned en kilo jeg også! Det vil si at jeg må være superdyktig. I helga er det nemlig fest igjen.. Og ingen golf!

 

Utfordring denne uka for meg blir å sanke trimpoeng.. Hadde det ikke vært for lørdagen uka som var hadde jeg ALDRI kommet i mål med mere enn max 10 trimpoeng. Dessuten skal jeg holde meg 100 % vekk fra snop og snacks. Det krever litt planlegging! Bør kanskje handle inn knaskerøtter, cherrytomater etc..

 

Jeg klarer ikke helt å komme på noe felles ukemål jeg. Litt tidlig på dagen enda kanskje.. Føles ut som om hodet ikke fungerer optimalt. For min del strekker jeg meg etter 14 trimpoeng denne uka også. Jeg skal ikke spise snop, og jeg skal drikke minst 2 liter vann hver dag. Føl dere fri til å henge med på det dere vil :) Ellers er jeg GJERNE med på andre ting også. Kom med forslag!

Kanskje litt mye å skulle fokusere på tre ting på ei uke. Men jeg vil så gjerne klare en kilo mandagen! Hadde vært så deilig!

 

Jeg stikker innom her senere for å se om noen har fått bra ideer til felles ukemål. Nå må jeg på jobb! Ha en flott dag så lenge jenter! Nyt vekttapet og sola til fulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Kom bare på at smellyflower nå har gått ned like mye som sekken min veide da jeg dro til Thailand i fjor! Og den var IKKE lett :) Ble enda mer imponert når jeg fikk satt 11 kg i sammenheng her!! Det er MYE! Gratulerer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Gwenpa :) Så bra at det går rett vei med deg. Du står på- det er supert. Jeg er gjerne med på de tre målene dine for denne uka: 14 trimpoeng, 2 liter vann hver dag og 0 snop. Det klarer vi lett. Her er det supervarmt, så drikkinga blir nok det letteste. Blir verre med trim, men må jo bare lage rutiner for det også. Det er jo kjempeviktig både for nedgang og bedre helse. Jeg trenger det absolutt i min jobb og- tror at god fysisk form gir mye mer overskudd :)

 

Kommer tilbake seinere i kveld, har det travelt nå. Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Dag en i denne uka har gått flott! Har drukket MYE vann, gått til og fra jobb og spist null snop :) Må nesten passe på å spise nok i varmen. Mister faktisk matlysten litt!! (Men ikke lysten på is og snop desverre :)) Tror lysten på godis vil gå over om et par dager. Nå, som jeg har bestemt for å være "totalavholds" ei uke, får jeg selvfølgelig EKSTRA lyst på, hehe. Men skal holde meg hard! Bra at du vil være med på målene smellyflower :) Morsomt når man er fler! Vi klarer dette vettu. No problem :)

 

Nå er det kveldsmat her. Klem til alle fra en optimistisk og sommerhappy Gwenpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...