Gå til innhold

smelyflower søker venner


thebomb

Anbefalte innlegg

Så godt og se at du er tilbake! Du har vært savnet! Jeg slår mer enn gjerne følge med deg videre jeg! Det har gått litt opp og ned for meg også! Nå håper jeg det går oppover. Skjer det har skjedd mye hos deg i det siste ja! Godt og høre at du nå får tid til og hente deg litt inn igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Siden sist, begynnelsen av desember, har jeg vært sykemeldt og sofaliggende, ute av stand til å ta tak i noe som helst. Det har gitt resultater....klærne mine er for små ;) Jeg er så inderlig lei meg, jeg trodde virkelig at jeg skulle nå målet mitt, jeg hadde jo kommet så godt i gang. Tror jeg veier 95 kg nå, altså må jeg ned ca 25 kg før jeg er i mål. Skal måle og veie i morgen tidlig, mandagsveiing er bra.

 

I dag er nemlig første dagen på flere uker at jeg har klart å komme meg ut på tur. Det var deilig å være ute etter gammelt. Jeg må ta tak nå, tror at jeg har krefter til det. Må iallefall prøve. Håper egentlig ikke at noen av dere "gamle" venner er her enda, håper at dere har kommet dere i mål...men om dere er her blir jeg fryktelig glad for å høre fra dere. Nye venner også forresten.

 

Jeg har satt meg et mål, jeg skal ned 10 kg fra hvornåenn vekta måtte stoppe i morgen tidlig, innen 1 juli. Sånn er det bare, jeg må være knallhard nå til å begynne meg, om det går for seint mister jeg kanskje motet.

 

Jeg må nok rapportere hva jeg spiser hver dag til å begynne med, samt hvor mye jeg trener. Det blir målet mitt for første uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9,5 kg opp....Bare å sette i gang og trene og spise sunt. Det er viktigst å fokusere på treningen nå føler jeg, etter alle de mnd på sofaen....

 

Frokost: 2 tynne skiver grovt speltbrød med litt majones og kalkunskinke, 1/2 liter vann og kaffi. På med skritt telleren og klar for innsats ;)

 

Stå på alle sammen, og ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt deg melding på pm også, men jeg slenger meg fortsatt med her! Jeg er her fortsatt jeg vettu! Og sammen skal vi klare det ja!!! Jeg heier på deg! Og jeg skal støtte deg til du føler du er ordentlig på beina igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har lest gjennom hele tråden her(og det tok sin tid:)) Men det har vært veldig motiverende, og det har vært givende å følge dere fra starten av og fram til nå. Men er det sånn at det er dalende aktivitet her?! Er skikkelig gira på å få litt fart, motivere og bli motivert! Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Bare så dere vet det :) Nå er jeg i gang igjen, har vært gjennom en knalltøff tid, har lagt siden desember, utbrent og utslitt, og på toppen av alt har barnet mitt mistet sin far. Tøffe tider. Jeg kjenner at jeg må få meg en sterkere kropp for å takle alt dette, Jeg kjenner at jeg må være sterk og virke som jeg skal. Det er motivasjonen min for å fortsette her. Håper Camkir og dere andre er her enda (eller egentlig ikke, det betyr jo at dere ikke er i mål) :)

 

Veier i morgen, da er det ca en uke siden sist jeg veide. Wish me luck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå masse med vektnedgangen! Det er jo helt supert!! Når man tenker hva du har og stri med så skal det mye til for og holde fokus!

 

Så utrolig leit at datteren din har mistet pappaen sin, det må ha vært beintøft for dere begge. Hvordan går det med henne? Vi prates vel på privaten innimellom også, så jeg kan jo ta det der :)

 

Jeg slenger meg fortsatt sammen med deg smellyflower! Jeg har bare gått opp og ned det siste året.. motivasjonen er ikke helt på plass enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så godt å "se deg" Camkir. :o JEG Føler at jeg kommer mer og mer i gang nå. Har ikke helt kontroll på maten enda, det blir litt bensinstasjonmat pga det kaotiske hverdagslivet mitt. Men det kommer seg. Nå roer ting seg ned. I august sluttet jeg å røyke. Det er jeg stolt av. Jeg tillot meg å dempe røykesuget med litt ekstra mat innimellom, så jeg la vel på meg mellom 3 og 4 kg. DEt får så være. Nå er de på vei bort igjen.

 

For å få oversikten lurer jeg på om jeg skal begynne å telle kcal igjen....men jeg syns det er så utrolig slitsomt :o Finner ikke noe motivasjon i det, også glemmer jeg å veie noe, da føles det som om jeg har feilet når jeg ikke finner ut antall kcal jeg har spist osv....

 

Jeg går mellom en halv og en time nesten hver dag nå, og har kjøpt meg treningsbh i tilfelle jeg skulle få lyst til å jogge (????????) :o

 

Jeg må lage meg en plan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen smellyflower!! Så godt og høre fra deg igjen!!!

Så flott at du har meldt deg på kurs da! Er det nettkurs eller vanlig kurs?

Jeg har mistet motivasjonen totalt om dagen... sjokolade går jammen ned på høykant!

Jeg må slutte med det nåååååå!! Men hvor er motivasjonen til og gjøre det.. Jeg holder ett par dager og så går jeg på en skikkelig smell.. gang på gang på gang på gang på.....

 

Så flott at du har sluttet og røyke! Det er jo helt supert! Syntes du er utrolig flink jeg! I tillegg får du til og trimme og!!! Jeg vil og være like flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettkurs. Fant ut at jeg tygger på noe hele dagen. Jeg har glemt hvordan man skal spise, at det er måltider, f.eks. Jeg har aldri registrert mat her inne før, bare bestemte meg i dag, og begynte i dag. tror jeg skal kjøpe meg ny vekt også før 3/11. Den 30 år gamle vekta mi er litt snill, vet jeg, ca 3 kg. men da får jeg vekt i 100 gr, og ikke bare halvkilo og kilo.

Håper du blir med meg ned :o

 

Stor helgeklem :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør jeg det smellyflower!

Du har vært savnet!! Godt og ha deg tilbake!

 

Blir spennende med kurs da! har vurdert det jeg også, men har ikke råd akkurat nå.

Mammaen min har derimot spandert på meg noe annet som jeg skal prøve.. og det begynner jeg på 5 november.. men før det må jeg komme over i litt andre spisevaner og rutiner...!! :o

 

Skal vi ta av oss siste rest sammen??

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på vestlandet, og vannrett regn, ikke byger, men kontinuerlig. Jeg har gått 1 hel time på tur i DET været, og er stolt av meg selv *klappe på skulderen* regntøyet mitt er søppel, helly hansen my ass! Er jo klissvåt helt inntil skinnet. Når jeg kommer på 80 tallet skal jeg kjøpe nye regnklær (januarsalget :) ). Noen som kan annbefale TETTE regnklær som PUSTER, helst med lomme til Ipoden og sånn?

 

Forresten må gjerne flere henge seg på her, nå er vi bare meg og Camkir. Ikke at det er for lite altså, men dere må bare titte innom og sånn om dere vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, hvor lenge kan man egentlig være ny i vektklubben?? :S Anyway, jeg sitter inne i stormen og pønsker. I morgen blir det bursdagsfeiring og kino på meg. Og jeg rekker ikke å spise middag mellom de to. Må lage meg en plan. Kan ta med god gammaldags matpakke på kinoen? Etpar skiver og frukt? det er jo mørkt der så ingen ser. Jeg og jenta mi skal se High school musical 3. Ikke akkurat favoritten...hihi.

 

Mål for uke 44 vil være å ligge på meny 3 og telle kallorier hele uka, og gå tur HVER dag. Evt sykle eller annen trening. Vet at det blir mange tlf og mye møter fremover, og det er viktig for meg å komme meg ut og gå meg en tur og koble av alle vanskelige tanker en liten stund hver dag.

 

Jeg har kjøpt meg en Creative (ligner på Ipod men har mange flere funksjoner) og jeg hører på radioresepsjonen på P3 hver dag mens jeg går tur. Det er herlig å gå rundt og flire og le for meg selv. Kan annbefales :)

 

Jeg må rapportere hver kveld hvordan det har gått med meg. Wish me luck, og som sagt, heng dere gjerne på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på vestlandet' date=' og vannrett regn, ikke byger, men kontinuerlig. Jeg har gått 1 hel time på tur i DET været, og er stolt av meg selv *klappe på skulderen* regntøyet mitt er søppel, helly hansen my ass! Er jo klissvåt helt inntil skinnet. Når jeg kommer på 80 tallet skal jeg kjøpe nye regnklær (januarsalget :) ). Noen som kan annbefale TETTE regnklær som PUSTER, helst med lomme til Ipoden og sånn?

 

Forresten må gjerne flere henge seg på her, nå er vi bare meg og Camkir. Ikke at det er for lite altså, men dere må bare titte innom og sånn om dere vil :)[/quote']

 

hei hei smellyflower

Angående regntøy så har jeg også Helly Hansen, og er igrunn enig med deg.. Et tips: Hver forsiktig med musikkspilleren din hvis du har den i lomma, i regnvær!! Jeg hadde min (Creative forresta) der i sommer og den ble ødelagt fordi den ble våt i lomma!!

 

Har ikke lest hele tråden din, men lykke til alikevel. :-)

stor hilsen fra epler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker creativen min godt inn i plast og har den i bukselommen, men diger fleecejakke, regnbukse og regnjakke utenpå, men det hjelper jo ikke når jegntøyet tar inn vann som en middels vaskemaskin. Skal surfe litt og se om tv2 hjelper meg, eller om forbrukerinnspektørene har noen "best i test" regntøy og annbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da setter vi bare igang! Og vi kan jo rapportere her hver kveld?? Hva sier du om det?

Syntes det var bra av deg og gå ut i dag, jeg bor nå bare på Østlandet, men FY som det blåser her og! Glad jeg ikke bor på Vestlandet og videre oppover!

Tror jeg vet om noe som er veldig regntett, skal sjekke ut hva det var smellyflower og komme tilbake på det!

 

Så godt det blir liv på denne tråden her! Og kan jo hende flere finner veien inn her igjen! Vi får da håpe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger og tenker og ikke får sove. Føler meg som wonderwoman. Kan klare alt. Lurer på om det er et godt teng, å ha pågangsmot og sånn, eller om jeg snart kommer til å gå på en smell?

Nå er det ca 6 uker siden jeg slutta å røyke, og det føles mye lenger siden. Å gå forbi røykere gir meg ubehag- de STINKER virkelig. Mulig luktesansen min er wonderfull den også for tida :) Men jeg definerer meg som ikkerøyker i hjernen og tenker lite på det, savner det ikke. Å røyke er ikke noe jeg kommer til å gjøre mer, det er jeg helt sikker på, siden jeg klarte å være røykfri gjennom denne tøffe tiden.

Og nå er det slanking som står for tur. Det er verre føler jeg, fordi at det ikke går ann å slutte å spise (Takk Gud for det, egentlig, når jeg tenker meg om, for jeg ELSKER jo allslags mat), men det er altså noe jeg ikke kan velge bort, ikke slutte med, ikke slutte å tenke på, behovet for mat (sult) går ikke bort om jeg lider utem mat i etpar dager liksom. (Nå ble dette sytete, det var jo ikke det som var meningen, hihi)

Men jeg ligger altså her og er helt sikker på at jeg sakte men sikkert tar farvell med den store meg. Egentlig er jeg redd for det. Det er 10 år siden sist jeg var slank. Da var jeg ung, hadde ingen barn og visste lite om hva livet ville bringe. Jeg er nok redd for å bli den personen igjen, på sett og vis, selv om jeg ikke har grunn til det, fordi at jeg oppførte meg ikke spesielt ille, eller noe.

Det er bare at å være tjukk er en del av min identitet, og en trygghet. Bare min veldig uhøflige mor som mangler sensurfilter på hva hun sier, kommenterer vekten min. Men om jeg går ned, blir det plutselig et tema. Da jeg gikk ned 10 kg i fjor, kommenterte ALLE det, og jeg likte det da, likte å bli sett.

Det ønsker jeg jo nå også, det vil vel alle mennesker, men jeg ønsker å bli sett for DEN JEG ER, ikke den de ser, på en måte.

Puh, ikke måte på hva som måtte ut. NÅ må jeg sove. Natta :) (og om du har giddet å lese, så: TAKK! legg gjerne igjen en kommentar om du vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved veiing i dag var jeg 95, altså opp en halv kg. Av hormonelle grunner betyr det egentlig ned, fordi at kroppen min samler vann på denne tiden i mnd, og jeg pleier å veie 1-2 kg mer enn ellers nå. Har det travelt i dag, mulig jeg ikke dumper innom før i morgen. Ha en fin søndag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...