Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Gjest Doppler

9,1 kilo på 10 uker. Det er jaggu ikke verst. Til meg å være. Jeg er notorisk avhopper fordi slanking er gørr, men denne gangen har det gått på skinner. Jeg er ikke ferdig enda, men nå har jeg virkelig store forhåpninger om å se 69 tallet neste uke. Og så kommer den store testen på lørdag, kommer jeg inn i kjolen jeg hadde planlagt til bryllupet vi skal i. Går det ikke henger det en fin en på popin som er på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar

Doppler: 9,1 kg på ti uker er meget beundringsverdig, hvordan har du fått til det? Blir innspirert av å lese sånt, får lyst til å ta i enda mer... Blir Spennende å se hvordan det går med alle fremover.

 

Skal jobbe natt , 9 timer, sove 5 timer og på igjen i 8 timer i morra ettermiddag, kommer til å gå meg i hæl på jobb og forbrenne masse...hihi...morro....Denne uka blir det masse trimpoeng pga all gåingen på jobb + all treningen:)

 

Vært ute å løpt 1 time med typen i dag, er drit støl i hoftene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Doppler: 9' date='1 kg på ti uker er meget beundringsverdig, hvordan har du fått til det? Blir innspirert av å lese sånt, får lyst til å ta i enda mer... Blir Spennende å se hvordan det går med alle fremover.

 

Skal jobbe natt , 9 timer, sove 5 timer og på igjen i 8 timer i morra ettermiddag, kommer til å gå meg i hæl på jobb og forbrenne masse...hihi...morro....Denne uka blir det masse trimpoeng pga all gåingen på jobb + all treningen:)

 

Vært ute å løpt 1 time med typen i dag, er drit støl i hoftene:)[/quote']

 

Jeg har spist ca 1250 kcal om dag, foruten lørdag da har jeg spist alt jeg ville ha etter kl 18. Lørdagskos med familien som vanlig. Jeg har regnet ut at snittet mitt på uka ligger mellom 1400 og 1500 kcal pr dag. Og så har jeg satt meg som mål å ha minst 10 trimpoeng i uka, helst 15. Har vanligvis 12-13. Og jeg har vært nøye med logginga av maten. Alt ble veid i starten. Nå veier jeg stort sett bare middagsmaten. Jeg kan nevne at jeg har drukket to glass vin hver fredag og lørdag uten at det ser ut til å ha gjort stor skade. Og jeg har ikke frika ut selv om det har blitt en dag med utskeielser, bursdager og avslutninger teks. Det er ikke festdagene som er årsaken til at jeg må ned i vekt, det er hverdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler:)

Det er jo veldig bra, du virker utrolig strukturert og nøye med maten. Jeg har aldri før vært flink på å loggføre verken trimpoeng eller mat, så det er litt nytt for meg. Men jeg tror jeg spiser mer kalorier, men aktivitetsnivået er meget høyt. Denne uka ser det ut som jeg passerer glatt 30 trimpoeng, pga masse gåing på jobb og 4-5 treningsøkter.

Vurderer å droppe denne tellingen av kallorier siden jeg burde få i meg mye mat pga all aktiviteten. Hva tror du?

 

Har du noen gang hatt problemer med at du skeier ut med "festdager" hele uka? hehe.... det problemet har jeg hatt en periode, det er farlig skummelt.

 

Men på den annen side er det godt for kroppen å ha noen "festdager", hvor man koser seg litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært kjempeflink Doppler!!! Gratulerer så langt...

 

Elin20: Jeg synes absolutt ikke du burde slutte å telle kalorier. Tror det er noe av det viktigste med hele opplegget her, med ditt aktivitetsnivå bør du nok telle mest for å komme opp i det antall kalorier du bør ha i løpet av en dag...Med 30 trimpoeng skal du nok ligge på rundt 2300 kalorier viss du skal følge anbefaling fra GR...

 

Npr det gjelder utskeielser blir det mange av dem nå som det er sommer, jeg er ganske flink når jeg er hjemme, men det skjer så mye for tiden, og en blir invitert rundt forbi, og alle serverer jo noe godt...heldigvis mye jordbær for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pav!

 

Aktiviteten min kan variere en del fra uke til uke. Jeg har aldri prøvd å telle kalorier sånn manisk, jeg holder sånn ca oversikt over hva jeg får i meg og ligger vel på mellom 1400-1800 kallorier hver dag avhengig av aktivitetsnivå. Jeg er nøye på å spise grøvt brød og mye grønnsaker,drikker mye vann og passe rpå å spise jevnt utover hele dagen.

 

Ettersom jeg trener opptil 5-6 ganger i uka og går/løper rundt på jobben i masse trapper, så kan kalloriforbruket bli ganske høyt.

 

Jeg vet ikke hva som er sunt å ha som kaloriunderskudd?

Jeg har en meget dårlig forbrenning, og føler at jeg må ha en delaktivitet for å gå ned.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GR anbefaler et kaloriunderskudd på 500 - 800 kalorier.

Jeg teller heller ikke kalorier manisk, men fra begynnelsen prøvde jeg å veie det meste, men nå vet jeg omtrent hva det forskjellige veier, så det er sjelden at vekta er fremme lenger, kun for noen kontrollmåleringer av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da vil det si at det ikke ligger så halvgæli' ann for meg da...?

 

Denne uka blir hard, fikk uka mi i dag, gått å vært veldig fysen noen dager nå... Får se hvordan helgen utarter seg med både bytur og sverigetur. Bestemt meg for å kjøre folk på byen og være edru, kose meg med litt digg, men danse det bort på byen:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Blir visst Sverige-tur på meg i morra også. Passet så utrolig dårlig å måtte passere Godisfabrikken når mensen er tilstede.

 

Jeg har holdt meg unna snikveiing denne uka sålangt. Og mandagen nærmer seg med stormskritt. Jeg er spent.

 

I dag trosset jeg slitne føtter og rygg, og dro på Spenst allikevel. Skaffet meg 4,2 trimpoeng før jeg dro hjem. Føles så mye bedre i ettertid. Har begynt et lite løpsprogram for å virkelig bedre kondisen. Løp bare 4X3 minutter i dag, men et sted må man begynne. Og intervalltrening er jo utrolig effektivt. Legger inn løping 3 ganger i uka med gradvis økning i antall minutter løping, så skal man se om det blir noen fremgang etterhvert :D

 

I dag fikk jeg vitnemålet mitt fra Høgskolen i posten og kan offisielt smykke meg med tittelen "Bachelor" ;) Og i morra frem til søndag nyter jeg noen velfortjente fridager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frk trulte!

Den goddisbutikken i sverige er farlig stor, pleier å kjøpe altfor mye.

Flink du er som har vært å trent til tross for å ha vært på jobb. Jobbet i natt og jobber nå, så jeg har gått i trapper til den store gullmedalje.

 

Jeg snikveier meg hele tiden, men tror jeg må kutte det ut etterhvert så jeg ikke blir gal:)

Gratulerer med din bachelorgrad forresten!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Snikveiing er faktisk litt motiverende også da. Om jeg ser jeg har gått ned litt fortsetter jeg løpet som før. Står jeg stille eller har gått opp er det full skjerpings. I dag tidlig så jeg 84-tallet og håper jeg ser mer av det på mandags morgen.

 

En ting som har plaget meg litt de siste ukene er centimeterene rundt midjen. Jeg har gått ned flere kilo, men centimeterne har ikke rikket seg særlig. Finnes det noen gode råd for dette? Eller må man bare vente i spenning, og plutselig er det noen centimetre til som er borte..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Elin: Pass på at du ikke går ned mer enn en kilo i uka vanligvis. En og annen uke er ikke noe farlig, men blir du liggende lenge på så høy nedgang er det en fare for at du forbrenner muskler og ikke fett, samt at forbrenningen din går i stå.

 

Festdager hele uken har vært meg i ett nøtteskall og all kos har vært forbundet med mat. Det er en uting egentlig som jeg prøver å jobbe med. Det må gå an å sitte i sofaen og slappe av uten å skulle spise hele tiden.

 

frkTrulte, jeg har det som deg med cm. De site to ukene har jeg gått ned over halvannet kilo, men ikke mer enn 4 cm totalt på bryst, midje,hofte, rumpe, lår, legg og overarm. Men jeg merker jo at jeg krymper.

 

I dag har jeg vært på peppes med familien og fått i meg mer enn nok kcal men det får være så. Guttene koste seg, både de store og de små. Og pizza og oreokake er skikkelig snadder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med cm er det samme som med vekta....kroppen kan holde fast i en periode for så å plutselig gi slipp.. Så lenge dere holder på som dere har gjort hele tiden så løsner det nok plutselig. Viktig å drikke nok vann, spesielt visst man har drukket alkohol ;) Har forresten testet ut grønn te fra helsekosten, og da fikk jeg fart på vannansamlingen etter helgas sjalabais :)

 

Ellers, tidlig oppe i dag. Typen snorker, grynter, surkler og puster som en valross.. Jeg ga opp klokken seks etter å ha ligget mer eller mindre våken siden i tre-tiden :) Skal legge meg nedpå litt når han drar på jobb halv åtte. Vurderer å kjøpe meg ørepropper!! Tror egentlig ikke at han lager unormalt mye lyd, men at jeg rett og slett sover for lett. Gjør visst det i perioder.

 

I dag skal jeg gå meg en lang, god tur i marka. Gleder meg! Det er deilig å kjenne!

 

Ønsker dere alle en finfin dag! Stå på og drikk masse vann :D

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler: Jeg vet det er viktig å få i seg nok mat, og den riktige maten. Men jeg føler at jeg spiser veldig mye fra før. Jeg synes blodsukkeret holder seg på et bra nivå hele dagen, er sjelden slapp og sliten før uttpå kvelden når jeg skal sove.

 

Selv om jeg spiser sunt nå, så ser det ut til at jeg ikke går ned noe denne uka, eller så er vekta mi helt på bærtur(noe jeg tror den er). Veide meg i dag tidlig, og da viste den plutselig 81,5 , jeg som har vært ganske eksemplarisk denne uka, med noen unntak.

Får prøve vekta hos typen og håpe den er bedre.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt fri, det var innmari godt! Hadde avtalt en time på nytt treningssenter for å sette opp ett program på apparater. Syntes de fungerer mye bedre enn saltimer.. og uansett godt å kunne bytte på litt!

Jeg var fryktelig redd for at det var ett bolested, men det ser ikke sann ut.. De var alle sammen der veldig koselig, og de hadde en masse forskjellige apparater.. veldig mange forskjellige til å varme opp på! Så da satser jeg for fullt fra tirsdagen av...!! Blir så gøy! Gleder meg masse!! Fant jo ut nå at jeg kan ikke bare gå ned i vekt.. må jo stramme opp også! Og jeg gleder meg til etterhvert og kunne kjøpe nye klær... vekta har ikke gått ned så mye den siste mnd, men det løsner vel snart!

 

I helga er jeg redd det blir masse besøk og turer ut... må passe på og få imeg det jeg skal og få trimmet bitte litt!

 

God kveld dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camkir: Styrketrening er en flott ting. har du bare trent saltimer før eller?

Når vekten stagnerer kan det ofte være et godt suplement å starte med styrketrening, du går litt opp i starten, men etterhvert får du muskler som forbrenner mer. Dette har jeg prøvd før med hell.

 

En kombinasjon av de to er det beste.;)

 

Riktig god helg alle sammen, og lykke til med å stå imot alle fristelsene:)

 

klem elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har hatt en hel dag fri i dag. Både fra jobb og trening. Tror jeg trengte en slik dag. Sov til jeg våknet av meg selv og tok livet helt med ro. Var faktisk ganske støl i dag også, etter all trening og jobbing de siste dagene. Men føler jeg har fått samlet litt energi så jeg får meg en siste hard treningsøkt før uka er omme, og før veiing på mandag som jeg er så spent på. Den stygge mensen har en tendens til å klore til seg alt den kan av vann, så jeg forventer ikke å se stor nedgang denne uka.

 

Bør få fart på styrketrening igjen også. Spenst har så utrolig dårlig tilbud på saltimer om sommeren. Og jeg er ingen fan av alle disse apparatene. Det er dessuten så mange 16 år gamle gutter der som tror de pumper jern. Får helt fnatt av de. Men har noen øvelser jeg prøver å gjøre hjemme for meg selv. I tillegg til yoga. Så jeg tror jeg holder meg til det i sommer, så er det styrke for fulle mugger til høsten og timene begynner på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin20: Ja det har vært veldig mye saltimer på meg, men før jeg fikk datteren min så holdt jeg på med begge deler, både saltimer og apparater. Og jeg føler det gir mye bedre effekt. Og som frktrulte nevnte, de har ett ordentlig dårlig sommer program.. helt ille....

Jeg og snuppa mi hadde tenkt oss på lang sykkeltur i dag, med matpakke og drikke til.. men det regner jo!!! Ikke helt etter planen ;)

Men svømmehallen er oppe så da blir det kanskje en tur dit istedenfor!

 

Nå er det tid for frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg MÅ slutte med den snikveiinga mi. I dag sto den på stedet hvil. Ingenting hverken opp eller ned fra mandag. Nesten deprimerende å se. Jeg som syns jeg har vært så flink hele uka.

Jeg trøster meg med at det er mandag som gjelder. Og det har vært dager hvor vekta t.o.m har vist på en søndagsmorgen at jeg har gått opp, men når mandagen kommer så er jeg nede på normalen pluss en del til. Så jeg får bare holde meg unna vekta i morra, svette noen tapre dråper i dag, spise som vanlig og vente til mandag. Jeg mistenker uansett mensen for å ødelegge alt for meg denne uka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter med dårlig tilbud på treningssentrene om sommeren...hos meg er det bare åpent mandag til torsdag, med en time til dagen....skikkelig dårlig....spesielt når jeg egentlig bare liker timene som er mandag (boksing) og tirsdag (spinning)...må bare vær flink å komme meg ut selv...men denne uka har jeg vært så opptatt at det ikke har blitt noe...ikke blir det noe i dag heller....men i morgen må jeg ut på lang tur...

Denne uka har jeg ingen forhåpninger om vektnedgang....har vært altfor mye som har skjedd til det, har ikke fått konsentrert meg i det hele tatt om hverken mat eller trim....har vært på 4 besøk denne uka, å i går pøsregnte d, så da ble d ingenting....

I dag er det ganske fint her, men er opptatt i hele dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Elin; Hold deg til en vekt, ellers blir det bare problemer for deg. Og om den du har er streng så er ikke det noe problem egentlig. Om du går ned ett kilo fra 81 til 80 eller fra 80 til 79 spiller ikke så stor rolle. Jeg kjøpte meg ny vekt etter å ha slanket meg en mnd. Da måtte jeg justere opp alle målene mine med 700 gram for å få det riktig..

 

Ellers så kan jeg anbefale oppussing av hus som trim. Aldri hatt så mange trimpoeng før som denne uka, og mesteparten har jeg fått pga maling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle finne et skjørt til bursdagsselskap i dag, og gikk i skuffa i skape der for små klær ligger, de som jeg skal rympe inn i....Skjørte som var for lite for 2 måneder siden, passet perfekt i dag ;)

Gjett om jeg ble glad!

Men det er fortsatt mye som ikke passer i den skuffa, og jeg skal inn i alt igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Gratulerer Pav! Det er en så herlig følelse.. å komme inn i gamle klær igjen. Jeg har kommet inn i shortsen min som ikke har vært passe på flere år. Nå har jeg et par-fire bukser og noen skjørt som venter på tur. Det skal bli stas å få det på seg igjen.

 

Det som midlertidig er litt synd er at yndlingsbuksa mi ikke lenger sitter pent. Den er blitt altfor stor. Men det er jo egentlig en bra ting. Når denne nedgangen er over og jeg skal holde meg der nede, da kan jeg gå til innkjøp av nye yndlingsklær ;) Jeg gleder meg allerede. Januarsalget neste år vil bli stas. Forhåpentligvis kan jeg finne meg noen klær i en str. mindre :D

 

Håper alle nyter helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapet i går gikk greit, men jeg måtte jo smake på kakene...men tror igrunen det passet litt godt også, har hatt lyst på noe søtt i det siste, men i dag har jeg det ikke, så kanskje det var det som skulle til, for å bli kvitt søthungeren....På koldtbordet var det masse godt, og jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på kuttet bare ut brødet og alle rømme/majones-salatene...så viss jeg ser bort fra kakene, så tror jeg ikke gårsdagen ble så helt ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...