Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Gjest Doppler
Når jeg går turene mine så tenker jeg mye.. og jeg har lenge lagt merke til at de jeg møter i løypene er stort sett spreke mennesker' date=' som går dobbelt så fort som meg, eller jogger! Og jeg har slitt litt med tankene på hvor mye jeg svetter og hvor sliten jeg blir. Men, i går slo det meg! I følge BMI'en så burde jeg veie 75 kilo....altså over 15 kilo mindre enn nå!! Ikke rart det er tyngre for meg enn de tynningene :)

 

Og en annen ting jeg tenkte på. Jeg sluttet å røyke for snart 2 år siden.. og det var ENKLERE enn å slanke seg. Det eneste jeg måtte gjøre da var å holde meg unna røyk!! Nå er det mye jeg må holde meg unna, pluss all trim og sånn..

 

:)[/quote']

 

Klart 15 kilo ekstra er tungt å bære. Tenk om du skulle gått omkring med 2*4 pakker mel? Det hadde knekt deg. Men du trimmer og du blir i bedre form for hver dag. Anbefaler sykkel innimellom om du har muligheten, på sykkel merker man nemlig raskt at man blir i bedre form.

 

Jeg liker ikke det du skriver i andre avsnitt. Har du den tankegangen der vil du gå opp i vekt igjen. Du skriver at du må holdet deg unna ting. Det er bare tull. Du kan spise akkurat det du vil, men ikke hele tiden. Husk at dette er en omlegging av livet ditt. Ikke en kur. Du kan ikke gå tilbake til gamle vaner derfor må du etablere noen nye som du faktisk kan leve med resten av livet. Jeg vet at jeg ikke kan leve livet mitt med selleri som snacks, derfor unner jeg meg 50 gr superships to kvelder i uken. De dagene jeg vet jeg skal skeie ut spiser jeg salat til måltidene sånn at jeg har noen ekstra kalorier å gå på til kosen. Sjokolade spiser jeg også på lørdag. Dersom ungene bare får godis en dag i uka er det nok for meg også. og så spiser jeg dessert på søndag. Og jeg lider ingen nød. Ikke er jeg sulten og ikke savner jeg søtsaker fordi jeg vet at jeg kan spise dem om jeg vil. Mitt valg. Men nå velger jeg å gå ned i vekt. Derfor blir det mindre søtt enn før.

 

Ha tro på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar
1250 kcal 6 dager i uka og fri flyt på lørdag. Drikker vin to dager i uka og uten at det ser ut til å ha noen virkning. Og jeg trenger ikke noen til å fortelle meg at det er for lite kalorier om dag. Jeg går ikke ned mer enn en kilo i uka derfor er dette en sunn nedgang. I tillegg har jeg min 10 trimpoeng i uka' date=' og jeg spiser ikke ekstra for å kompensere for trening. Men om jeg er sulten en dag tar jeg ei skive ekstra. Det plager meg ikke. Det er jeg som har kontroll på maten, ikke den på meg.[/quote']

Ja..nettopp..jeg har lyst til å gå ned litt på kaloriene for å se hva som skjer. Tror jeg skal gjør det neste uke som ett forsøk :)

 

Jeg fikk litt å tenke på av det du skrev om tankegangen min. Jeg klarer ikke helt å godta at dette er en livsstilsendring.... men jobber med saken. Takk for at du sier i fra! Det er kjekt å få tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har et lite problem om dagen. Jeg har satt igang med sommerjobb som betyr skiftarbeid og mye jobbing. Ikke alltid like lett å få i seg matbiten. Det største problemet er uansett middagsrasjonen. Som f.eks i morra, så jobber jeg fra 14.30-22.00. Hvordan løser man dette? Tidlig middag, eller noe lettvint å ha med på jobb?

 

Det blir jo en fryktelig tidlig middag. Løsningen ville vært om jeg byttet ut lunsjen med middag og heller spiste lunsjen når jeg burde hatt middag. Men det blir da bare rart det også.

 

Gode forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frktrulte: En lettvint middag som er lett å ta med seg er Fjordland (viss du har oppvarmingsmuligheter det), da får du et fullverdig måltid og vet akkurat hvor mye kalorier det blir av det. Ellers er rett i koppen ganske greie, men det blir jo ikke noen middag akkurat, det blir heller et mellommåltid eller noe. Eller så kan du kanskje spise en litt større lunsj, å så ta m deg en god salat med masse godt i på jobben, kylling, ost & skinke, eller noe annet du liker, og gjerne ha litt brød til, evt litt pasta i salaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig for meg at dette går alt for sent...jeg vil gå ned fortere...plutselig ble det litt slutt på tålmodigheten her. Har gått ned 3,7 kg siden 7/5, (6 uker), jeg ser jo at det blir 0,6 kg pr uke og at det egentlig er perfekt sånn sett, men ville så gjerne vært oppunder 1 kg i uka...men det har vel litt sammenheng med at det har blitt litt dårlig med trimming i det siste, må komme meg ut både i dag, i morgen og søndag tror jeg...kanskje det kan hjelpe litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Fikk plutselig for meg at dette går alt for sent...jeg vil gå ned fortere...plutselig ble det litt slutt på tålmodigheten her. Har gått ned 3' date='7 kg siden 7/5, (6 uker), jeg ser jo at det blir 0,6 kg pr uke og at det egentlig er perfekt sånn sett, men ville så gjerne vært oppunder 1 kg i uka...men det har vel litt sammenheng med at det har blitt litt dårlig med trimming i det siste, må komme meg ut både i dag, i morgen og søndag tror jeg...kanskje det kan hjelpe litt...[/quote']

 

Dersom du trimmer mindre kan du jo kutte litt i mengden mat og se om du går ned litt fortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er spent på morradagen. I dag tidlig klarte jeg ikke la være og gikk på vekta. Dette er utrolig lovende! Men er redd for å håpe for mye, siden det er morgendagen som gjelder.

 

En ny ukesutfordring er på plass også. Jeg har oppnådd 22 trimpoeng denne uka og er tilbake til der jeg begynte for 1 mnd siden. Det føles godt.

Det er også deilig å kunne slappe av noen dager med god samvittighet fordi jeg har trent mye tidligere i uka. I stedet for å tenke at jeg burde gå meg en tur e.l.

 

Ha en finfin søndag folkens! :) (Jeg derimot skal jobbe ræva av meg. Trøster meg med at det blir penger i kassa, noe som trengs med mine fremtidige planer..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:)

Har lest en del av innleggene deres, imponerende hva dere får til:) Vet at det ikke er lett å slanke seg.

 

Jeg har vært borte fra forumet i et 1/2 års tid pga. studier, å vel også si at kosthold og trening har vært frafallende i den tiden. Men har lyst til å starte opp igjen der jeg slapp, og synes denne tråden så bra ut:)

 

Jeg er ei jente på 21 år, som er ferdig studert. Jeg er bosatt i drammens-området og trener på sats der. For 2 år siden startet jeg opp på sats med trening og en gradvis kostholdsomlegging. Gikk ned 17 kg på 1,5 år( fra 86 til 69). Det siste halvåret har jeg studert meg i hæl, ikke fått trent noe særlig og godteridagene ble flere og flere. Det har resultert i en vektoppgang på ca 12 kg.

 

Gudsjelov har jeg fått stabelisert vekten, lagt om kostholdet og begynt å trene 3-5 ganger i uka igjen, og kiloene ramler sakte av.

 

Ikke noen her som trener på sats i drammen?

 

Klem elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Velkommen til deg Elin20. Imponerende å gå fra 86 til 69. Det er en seier. Selv om noen kilo har sneket seg på igjen så sier du jo selv at du er i gang. Flotte saker. Det er bare å ønske deg lykke til. Har du klart det en gang så klarer du det garantert igjen.

 

Dette er mitt første forsøk, men jeg er sta og gir meg ikke så lett. Jeg holder på helt på egenhånd. Har hverken råd eller anledning til å gå på kurs. Og hvorfor skal jeg betale 1700,- når jeg har gått ned 8kg alene, siden 7. mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Elin20. Imponerende å gå fra 86 til 69. Det er en seier. Selv om noen kilo har sneket seg på igjen så sier du jo selv at du er i gang. Flotte saker. Det er bare å ønske deg lykke til. Har du klart det en gang så klarer du det garantert igjen.

 

Dette er mitt første forsøk' date=' men jeg er sta og gir meg ikke så lett. Jeg holder på helt på egenhånd. Har hverken råd eller anledning til å gå på kurs. Og hvorfor skal jeg betale 1700,- når jeg har gått ned 8kg alene, siden 7. mai?[/quote']

 

 

Jeg er helt enig med deg!! hvorfor betale i dyre dommer for noe du kan lese om over alt... Jeg har investert i treningsblad hver 3. uke for å få en påminnelse hele tiden, det funker:)

Jeg har heller aldri gått på noe kurs, men har lest meg til mye selv og lært mye av andre.

Jeg merket nå når jeg begynte å være flink igjen , så var det ikke vanskelig.... Vaner og rutiner ligger inne fra sist jeg slanket meg, så det var i gang etter noen dager. Første gangen gikk det kanskje et år før jeg hadde struktur på både trenig og kosthold.

 

Når man ikke har slanket seg før så kan et godt tips være å ta små steg, ikke gjøre alt på en gang. Jeg har prøvd det mange ganger og driti meg ut. Jeg begynte med treningsvanene, trente 5-6 ganger i uka uten å gjøre noe med maten. Tok vel 6-7 kg på 3 mnd. Etter det har jeg kuttet ut småting jeg var veldig gla i før, ikke pasta midt i uka, ikke goddis i uka osv.....

 

Trener du eller konsentrerer du deg om maten eller begge deler?

 

Jeg trener styrke 2-3 gange ri uka a' 1,5 time hver gang + 2 økter kondisjon( dette var meget hardt etter 6 mnd. i dvale....hehehe)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Elin20: Jeg både trener og konsentrerer meg om kostholdet. Jeg trente jevnlig (4-5 ganger i uka) i 2 år uten at vekta gikk noe som helst ned, snarere tvert imot. Så det er nå jeg virkelig har lært hvor godt kosthold virkelig henger sammen med trening.

 

Jeg har tidligere trent på Elixia og trivdes veldig godt. Men pga flytting må jeg nå ta til takke med Spenst. Har vært medlem en uke og syns det fungerer greit nok. Har ikke fått testet ut gruppetimene enda, i og med at tilbudet i sommer er ganske slunkent.

 

Nå trener jeg fast på treningssenter 3-4 dager i uka. Skal prøve å trappe opp litt, men når jeg jobber 9 og 9 dager i strekk, så er det ikke alltid like mye overskudd til trening. Skiftarbeid gjør det litt vanskelig også. Men det blir jo ikke verre enn hva man gjør det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He igjen frk trulte!

 

Det hørtes veldig slitsomt ut å jobbe 9 dager skift... har du veldig lange dager da eller?

Hva jobber du med? Alder og hvor i landet holder du til?

Jeg har veldig rotete arbeidstider nå, men fra høsten starter jeg i ny fast jobb, så da blir det lettere å trene fast.....:)

 

Mat er en utrolig viktig del av en sunnere livsstil, men også det å slappe av og sove nok, ikke stresse masse... man må liksom finne en balansegang mellom alle tingene, og det er vanskelig.

 

Hva bruker du som mellommåltider? Jeg tyr til mye salater, proteinbar, proeinshake og en del frukt jeg.

Generelt blir det mye frukt og grønt og lite mat med karbohydrater på ukedagene.

Hvordan spiser du, hvordan ser feks en typisk dag ut for deg?

 

Klem elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Elin,

 

Det er ganske slitsomt, og dagene er minst 7,5 timer lange. Jeg er burgerflipper og softis-selger, faktisk. Ikke drømmejobben, men det gir overraskende mye penger. Noe jeg trenger siden jeg skal ut å reise i 4 mnd i februar :)

 

Jeg er 21 og nyutdannet, nettopp flyttet hjem til mamma og pappa igjen for å kunne spare absolutt alt jeg tjener. For øyeblikket bosatt i Elverum. Venter veldig på å komme meg vekk igjen, hehe.

 

Som mellommåltid tar jeg som oftest ei brødskive og en yoghurt med 0,1% fett. Sverger til Sans sine med jordbær. De er himmelske.

 

Ellers spiser jeg en hel masse frukt, og er glad i grovt brød. Veksler mellom knekkebrød og vanlig brød. Innimellom også havregrøt. Middagen er mye kylling eller svin. Jeg er glad i pasta, men prøver å begrense meg. Poteter er også noe jeg har lært å bli glad i. Da helst bakt på et vis.

 

I dag har jeg sent skift på jobb, og for å slippe å spise tidlig middag eller veldig sen, lager jeg i dag en liten pastablanding og tar med meg. Den er like god kald uansett. Kveldsmat blir også ofte brød, med frukt ved siden av. Grapefrukt, mango, grønne epler og ananas er favorittene.

 

Fisk er noe jeg ikke takler. Jeg klarer bare ikke spise det. Til gjengjeld er jeg flink med Omega 3. Vet det ikke er helt det samme, men det er da i det minste noe.

 

Prøver å variere kosten så godt jeg kan. Men når man har liten tid til å planlegge blir det ofte det samme om igjen og om igjen. Har planer om å få mamma til å lage spinatpaien fra GR-boka i løpet av uka. (Skrev av oppskriften av ei venninne). Når jeg finner den igjen kan jeg godt skrive den her også.. den hørtes veldig god ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft.... Hva er du utdannet som?

Jeg bor i Drammen...:)

Det er ikke alltid så lett å planlegge måltider nei, men det som er ålreit er jo at når man først har begynt å lage noen sunne ting, så velger man hvertfall det fremfor pølsa eller burgern' og det er stor fremgang.

Jeg jobber litt sånn hist og pist, de værste vaktene jeg har går fr 08 -20 annahver lørdag og søndag, jobber som vekter og det blir masssse gåing i trapper:)

 

Jeg prøver å være flink å legge mest av karbohydratene til måltider tidlig på dagen, spiser sjelden brød, poteter osv. etter 15.00. Etter 15.00 spiser jeg mye salat kylling, wok med grønnsaker og kjøtt. Middagene blir ofte sene og da lager jeg noe godt med grønnsaker i steden for poteter eller ris.

 

Jeg har funnet en grov pasta som er veldig god, som har masse fiber , merket er Barilla(eller noe), den er mist like god som vanlig pasta. De har den på Meny.

 

Jeg må få den pai oppskriften din, så skal jeg prøve den:)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har nettopp kokt litt Barilla fullkornspasta faktisk. Kjenner ærlig talt ikke forskjell i smaken fra fullkorn og vanlig. Og siden fullkorn er sunnere, så velger man jo den.

 

Jeg har fått meg en BA grad i Visuell Kultur, Film & Fjernsyn som jeg akkurat nå ikke helt vet hva jeg skal bruke til. Aller mest har jeg lyst til å satse på fotoyrket. Men det er jo grisevanskelig å komme seg oppover virker det som. Det gjelder å kjenne de riktige folkene. Så nå er det bare å knytte seg noen gode kontakter, hehe.

 

Jobben kaller snart. Jeg gleder meg ikke. Søndager bruker å være et helvete. Det får gå som det går.

 

Ha en finfin søndag! :)

 

Har du forresten veiedag mandager du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Søndag skal alle kose seg med god mat vet du:) Jeg har ingen fast veiedag, men jeg kan sette den til mandag, så kan jeg skrive en meld til deg her i morra og se om det er noe resultat. I det siste har det forsvunnet cm og ikke kg, men vi får se....:)

 

Har du tatt visuell kommunikasjon i drammen? Jeg har tatt min bachelor i revisjon jeg, så får sånn 8-16-jobb fra august... hehe.....

 

klemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Elin! Koselig at det henger seg på flere her..!! Jeg må si du og frktrulte er flinke ja!! Kjempebra!

 

Har dere hatt en fin St. Hans??

Her var det så dårlig vær så det ble hjemmelaget pizza :)

 

Jeg gruer meg veldig til i morra... har vært ordentlig sløv denne uka, og etter en snikveiing på fredag morgen ser det ikke lovende ut for i morra.. men men... det er i tilfelle bare og stramme inn fra i morgen av!! Her gir vi oss ikke så lett. Jeg skal ned, koste hva det koste vil! Nå vil jeg komme inn i klærne mine igjen!! Jeg har 0 trimpoeng denne uken... men men.... Bedre lykke den kommende uka!

 

Er så spent på og høre fra dere i morra, se hvordan det har gått for dere!!

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var en deilig helg overstått! En helg delvis uten slanking :) Jeg har kost meg skikkelig med båderømmegrøt, vin, og grillmat, bittelitt godteri og potetgull, gatekjøkken mat og nå snart smågodt! Følte at jeg måtte ha en sånn helg nå for å klare å være streng en stund.

 

Uken som kommer skal jeg bruke til å trene mye, pluss at jeg skal forsøke å ligge på ett kaloriinntak på 14-1500 kalorier. Har forstått det slik at siden jeg er så høy så burde jeg ikke spise under 1400 pga stoffskiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Elin: Jeg gikk Visuell Kultur på Lillehammer. 3 gode år, men deilig med litt forandringer nå kjenner jeg. Selv om jeg savner folka derfra.

 

Camkir: St.Hansaften for meg var jobbing og god hjemmelaget lasagne som jeg hadde klar på bordet til mamma og pappa kom hjem.

 

I morra er det altså klart for den store veiedagen. Jeg snek meg litt i dag tidlig og var storfornøyd. Men så er det jo i morra det gjelder. Håper bare det står på nogenlunde det samme.

Jeg er så glad for at dette faktisk funker, og at jeg for en gangs skyld går den riktige veien når det gjelder vekt. Jeg har aldri vært sykelig feit, men har alltid vært mer rund i kantene enn alle andre. Som liten også, men har nå innsett at jeg kanskje så mye sunnere ut enn mange andre. Jeg var slettes ikke tjukk som liten. Jeg var normalvektig. Og det var jeg egentlig helt til 2. året på vgs. Da sklei det ut.. Men etter snaue 8 uker er jeg på rett kjøl. Dette går fremover, og jeg liker det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, veiingen gikk bedre enn forventet. Jeg har verken gått opp eller ned ett eneste gram..... Nå er det tid for og stramme inn, merker at jeg innimellom må ha en uke eller noen dager i en bestemt uke for og kose meg litt, og så er det på`n igjen! Og jeg er klar! Nå skal jeg ikke gi meg flere kosedager før ferien... Jeg må jammen klare og holde meg i 3 uker.. Jeg skal jo over tid nå endre spisemønster, og tror nok at dette skal jeg klare ja!

 

Nå venter jeg bare spent på og høre hvordan det har gått med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Jeg er en 60 år gammel dame.Har gått på utallige Grete Roede kurs, men jeg faller alltid tilbake på overvekt, mer og mer for hver gang jeg går ned...er det noen som har det på samme måte ???Jeg har nå ca 15-18 kg å gå ned . Det ser jeg som umuuulig å klare alene. Jeg gikk ned 6 kg i febr.-mars, men det er kommet på igjen og da har jeg passet meg, men...Jeg er altfor glad i søtsaker (sjokolade og is) og så er det veldig vanskelig å komme seg ut å trimme,gå...

har lavt stoffskifte og Sjøgren Dette føler jeg som siste rop for å gå ned noen kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Elin20 og bhmyr! Alltid kjekt med nye "ansikter" her.

 

Ned 700 gram denne uka :)

Helt uttolig, superfornøyd, hadde på følelsen at det ikke vill være noen nedgang denne uka, helt utslått av pollen de siste dagene, noe av ulempen med fint vær om sommeren, men takke med til pollen og sol, og ikke regn og ikke pollen....

 

St.Hans var kjempefin, uværet som var meldt kom aldri... :( det kom ikke så langt vest som til oss. så hos oss ble det tradisjonell St. Hans feiring i år, med grilling, båttur og bål på fjorden. Søndag ble det mer grilling. Men har funnet ut at grilling er bra slankekost, en trenger jo ikke fett til å steke i, og jeg har alltid masse salat som tilbehør, og enten litt pastasalat eller litt poteter...grillet kyllingfilet er vannvittig godt...

 

Denne uka blir det nok to utskeielser, skal i mødregruppe i morgen kveld (uten barna!!!) og i 80-årsdag på lørdag, skal være koldtbor der, så det bør gå bra, men er redd jeg faller for kakefristelesene etterpå.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shhhh: 16/4 95, 23/4 -1.4, 30/4 -0.2, 07/5 -0.6, 14/5 -0, 21/5 -0.8, 28/5 -1.0, 4/6 +1.0, 11/6 -1,4, 18/6 -0 Vekt nå 90,6, nedgang i kg -4,4, i % -4,63%

 

pav: 7/5 96, 14/5 -2.1, 21/5 -0.8, 28/5 +0.6, 4/6 -0.1, 11/6 -0.9, 18/6 -0.4, 25/6 -0,7 Vekt nå 91,6 nedgang i kg -4,4 i % -4,58%

 

Doppler: 18.4 79,7|25.4 -1,8|02.5 -0,4|09.5 -1,2|16.5 -0,8|23.5 -1,2|30.5 -0,7|

06.6 -0,9|13.6 -0,5|20.6 -0,9| Vekt nå 71,3, nedgang - 8,4 kg, 10,54%

 

 

Viss noen av dere nye eller dere andre vil være med på oversikten er det bare å henge seg med, enten du oppdaterer tabellen selv, eller gir meg beskjed så kan jeg gjøre det. Jeg synes det er kjempespennende og se hvordan det går med Shhhh og Doppler...har et lite mål for meg selv å ta igjen Shhhh snart, så håper jeg du Shhhh har et lite mål om jeg ikke skal ta deg igjen....slik at vi kan presse hverandre litt mer nedover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er så innmari fornøyd med meg selv akkurat nå! Vekta i dag viste 85,3kg. Hvilket er hele 1,6kg ned fra forrige mandag. Og akkurat 8kg ned fra jeg begynte 7. mai. Nå er det bare usle 2kg til delmål nr. to, som jeg håper er i havn om ca. 2 uker. Snart kan jeg se 70-tallet! :) Og DET har jeg ikke sett på lenge det..

 

Jeg feirer nedgangen med en god frokost og en tur på Spenst før jobb. Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...