Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Jeg sto veldig lenge i dag tidlig og bare tittet på vekta.. hadde ikke lyst til å gå på den i dag tidlig.... og når jeg først klarte og bevege begge føttene oppå så hadde jeg jammen gått ned 1.1 kilo.... Er det mulig???? Jeg er så glad!!! Og enda gladere ble jeg når jeg skulle måle meg rundt magen.. ned 4 cm......? vet ikke helt om jeg tør tro på det..... avventer litt og ser hvordan det går neste mandag!

 

Jeg syntes vi alle sammen har vært veldig flinke! Vi har gått ned alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar

Vi er kjempeflinke folkens :D

Kan takke dere for at det i det hele tatt går nedover! Veldig bra å ha noen som motiverer meg, og som jeg må rapportere til hver uke...blir litt mer press da!

 

Denne uka skal jeg i forening i kveld, så da blir det nok litt godsaker, men skal selvfølgelig begrense meg! Torsdag skal jeg ut og spise med noen venninner, men da er det bare å kjøpe en god salat, og lørdag er det St.Hans, da blir det nok båttur, grilling og litt alkohol tenker jeg, så det er bare å stramme inn fram til lørdag, og ikke minst trimme! Denne uka skal jeg ut på tur tirsdag, onsdag, fredag og søndag viss planen min går i boks (nå har jeg sagt det til dere så nå må jeg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke la vær å ønske at jeg også skal gå ned litt hver uke.... er det ingen flere som meg her?

 

Jaja...jeg har sovet en times tid og vært på toalettet, og når er jeg 300 gram lettere enn tidligere i dag..

 

Kjempeflinke folk er dere (vi) i allefall!! Liker veldig godt ukesutfordringene våre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ettermiddag ble det bestemt at vi skulle grille, og jeg kan ikke si at jeg gledet meg.. hadde ikke lyst på pølser og koteletter og alt som hører det til.. Men i butikken fant jeg grillspyd av scampi og laks, og laksefileter marinert i sitron og pepper eller noe.. og med kesam og salat til ble det ordentlig godt!! Nå gleder jeg meg allerede til neste gang jeg skal grille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg ventet gikk jeg opp igjen det jeg hadde gått ned pluss 100 gram, så jeg må jo bare begynne på igjen. Mandagstrimmevenninnen min kommer om ti minutter og jeg skal prøve meg på pilates igjen da. Håper det går bra. Ryggen er på bedringens vei, men ikke topp. I tillegg ble sønnen min dårlig i går og vi sov to timer i natt - ergo verre i ryggen. Skulle ønske at det fantes en måte å bytte hele ryggen så den ble bra og jeg ikke falt i slike daler som den uken som har gått.

 

Men henter motivasjonen tilbake. Takk for all støtte fra dere. Dere er så flinke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

De siste dagene har jeg egentlig vært travelt opptatt med pakking, bæring og vasking. Jeg har flyttet. Å bære møbler 3 etasjer er bedre trim en man kanskje tror. Styrketrening i alle fall :D

 

I morra tar jeg meg en sykkeltur og melder meg inn på Spenst. Tar meg nok en treningsøkt før jeg drar hjem igjen også. Skal bli deilig å komme i gjenge igjen på treningssenter. Føler liksom ikke at jeg får svettet nok på egenhånd.

 

Ganske fornøyd med nedgangen min denne uka også. Tross dårlig med trim og mye god mat.

 

Camkir: Gratulerer med bra nedgang :) 1,1 kg skal man ikke kimse over.

 

Lykke til videre i uka alle sammen! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shhhh:

Jeg har hatt to prolapser i nedre korsrygg. Noen mener at de har tørket inn, mens andre mener at arrvevet rundt presser på noen nerver. Tidvis går det "bra", men sånn som nå er det pyton. Har trent pilates i dag, det gikk temmelig bra, er vondt nå, men det gir seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shhhh: Vektnedgang: Jeg går heller ikke ned hver uke, gikk ned de første to ukene, så gikk jeg opp en uke og sto stille en uke, og nå har jeg gått ned i to uker igjen...Det er bare å stå på og ikke gi opp...Hva er alternativet, å være overvektig for ever...nei takk...Jeg har dessuten mer tro på grete roede enn på mange andre slankekurer, her fortsetter en med normalt kosthold, en blir bare mye mer bevisst på hva en putter i munnen! Stå på Shhhh, så løsner det snart for deg og! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pav:

Tusen takk for oppmuntringen! Må vel bare stå på ja.....selv om man blir frustrert til tider. Men som du sier, det er jo en livsstilsendring...og jeg burde ikke ha det så travelt :D Bare at jeg er ganske utålmodig som person.. hehe..

 

Skal sette meg ned å tenke over målene mine og lage noen som er mer relevante. Trodde jeg skulle klare 10 kilo på 8 uker slik som jeg har klart før... men det gikk jo ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært så vel at en klarte 10 kg på 8 uker hadde jeg vært superfornøyd!!!!! Men det er vel de færreste som klarer det, og det skal jo vare lenge og, viss en da går tilbake til vanlig kosthold med en gang kommer kiloene snikende tilbake ganske fort tror jeg....sakte men sikkert er nok det beste...har sagt til meg selv at jeg skal være fornøyd med 0,5 kilo i uka i snitt (selv om jeg egentlig vil ha mere), men klarer jeg det betyr det rundt 80 kilo til jul, og det hadde jo vært fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Da har jeg akkurat kommet hjem etter en etterlengtet time på treningssenter. Det skal sies at Spenst og Elixia er stor forskjell. Jeg savner Elixia. Men, men, dette får duge.

 

Inkl. sykkelturer, hagearbeid og en god treningsøkt har jeg nå 5,9 trimpoeng i dag og 8,5 i alt. Godt å være tilbake i samme gjenge som før.

 

Torsdag begynner sommerens jobbkjør. Jobben med alle fristelsene. Men jeg skal klare å holde meg unna. Viljestyrke er stikkordet.

 

Jeg kikket på kalenderen i dag og kom frem til at om jeg i verste fall "bare" går ned 0,5 kg i uka, har jeg uansett klart 15 kg frem til jul. Hvilket vil si at jeg da vil veie 71kg. Og siden målet mitt er 75kg i første omgang, så vet jeg nå at det så absolutt er mulig.

Det er nesten så jeg allerede nå gleder meg til å gå på vekta på lille julaften å se hva jeg har klart på under et år. Min julegave til meg selv: ny kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shhhh:

 

Har gått til behandling hos kiropraktor og fysioterapeut, men ikke på et halvt år nå - finner liksom ikke tida til det. Men det går i perioder og det er stort sett bevegelse og stryketrening som funker - bare ikke når det er veldig vondt...

 

Sunn mat i dag, trening i går - kjenner det idag, men tålbart. Stepp i 15 min idag, det holdt!

 

Er igang igjen i alle fall, så på den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrissie:

Nei for når det er veldig vondt så er det veldig vondt :) Jeg har funnet ut at å gå tur i marka, i turløyper som er ujevne og mye opp og ned og bortover, er medisin for ryggen min. Visst det går en dag eller to hvor jeg ikke går turen min, så er jeg stiv som en stokk og har mye smerter. Men, jeg må også begrense meg, for jeg kjenner at blir det for bratt oppover så kommer den strålende smerten fort tilbake... Men når jeg har blitt litt bedre så skal jeg tilbake på spenst å trene :)

 

Måtte snikveie meg i dag :D Ned 400 gram siden Mandag.. hehe.. så det er nok en kombinasjon av alkohol og mens som terroriserer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det er anbefalt 2 slike hjerter daglig. Selv er jeg vel oppe i 5-6, så jeg har kvota mi godt dekket.

 

Innbiller meg at denne Omega-3 som jeg tar daglig også hjelper på nedgangen. Usikker hvor mye det egentlig har å si, men..

 

I dag har jeg drevet med hardt hagearbeid i hele dag, og nå tar jeg snart sykkelen fatt til Spenst. Nå er det nesten så jeg gleder meg til å gå på vekta på mandag. Jeg er spent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte her inne for 1 1/2 mnd siden nå så hadde jeg bestilt meg en bukse på H&M, og den var selvfølgelig for liten.... stoppet ved begynnelsen av låra... nå har jeg gått ned noen kilo og syntes buksene mine har vært løsere, så jeg tenkte at nå skulle jeg prøve den buksa... men skuffelsen var stor når den fortsatt stopper på samme sted.... hmmmm....

 

Ellers så sliter jeg litt med motivasjonen om dagen, kommer nok av at det skjer mye rundt meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Camkir: Jeg kjenner igjen samme følelsen med buksene. Jeg har en yndlingsbukse som jeg veldig gjerne vil inn i igjen. Men etter 7 tapte kilo må jeg enda ned flere for at den skal passe. Får den nesten ikke over rompa engang :/

 

Men.. siden 10 kilo om ikke 15 til skal bort, så regner jeg med at jeg kan smette inn i buksa ved juletider. Er i alle fall det jeg håper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Uke 25

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Shhhh: 16/4 95, 23/4 -1.4, 30/4 -0.2, 07/5 -0.6, 14/5 -0, 21/5 -0.8, 28/5 -1.0, 4/6 +1.0, 11/6 -1,4, 18/6 -0 Vekt nå 90,6, nedgang i kg -4,4, i % -4,63%

 

pav: 7/5 96, 14/5 -2.1, 21/5 -0.8, 28/5 +0.6, 4/6 -0.1, 11/6 -0.9, 18/6 -0,4 Vekt nå 92,3 nedgang i kg -3,7 i % -3,85%

 

Doppler: 18.4 79,7|25.4 -1,8|02.5 -0,4|09.5 -1,2|16.5 -0,8|23.5 -1,2|30.5 -0,7|

06.6 -0,9|13.6 -0,5|20.6 -0,9| Vekt nå 71,3, nedgang - 8,4 kg, 10,54%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går turene mine så tenker jeg mye.. og jeg har lenge lagt merke til at de jeg møter i løypene er stort sett spreke mennesker, som går dobbelt så fort som meg, eller jogger! Og jeg har slitt litt med tankene på hvor mye jeg svetter og hvor sliten jeg blir. Men, i går slo det meg! I følge BMI'en så burde jeg veie 75 kilo....altså over 15 kilo mindre enn nå!! Ikke rart det er tyngre for meg enn de tynningene :)

 

Og en annen ting jeg tenkte på. Jeg sluttet å røyke for snart 2 år siden.. og det var ENKLERE enn å slanke seg. Det eneste jeg måtte gjøre da var å holde meg unna røyk!! Nå er det mye jeg må holde meg unna, pluss all trim og sånn..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye på det shhh, da jeg gikk tur for for ikke så lenge siden, (såkalt rask gange...trodde jeg) kom det en slank og overenergisk dame på MINST 65år, og GIKK forbi meg, fy søren for en fart. Og jeg er ikke den langsomste i løypa altså. Ikke er jeg tjukk lenger og ikke så gammel heller, men man må nok innse at uansett hvor sprek og rask og slank man blir, så er det bestandig noen sprekere, raskere og slankere. Man må være seg selv og derfor måler jeg opp mot hva JEG har oppnådd. Nå klarer jeg å gå opp bratte fjellsider, det klarte jeg ikke i fjor og det er jeg utrolig stolt over. Jeg tror jeg aldri kommer til å jogge, men man vet aldri...ting kan skje. :)

 

 

Slutte å røyke er vel enklere enn å slanke seg på den måten at man MÅ holde seg unna røyk, alt eller ingenting,ikke sant? Men man kan jo ikke slutte å spise, man må lære seg å spise LITT. Ikke alt men litt...og det er jaggu ikke enkelt.

 

Ta ting i ditt eget tempo, det er ihvertfall hva jeg har funnet ut er best.

 

Mvh Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Hvor mange kalorier ligger dere på sånn ca? Seriøst så vurderer jeg å gå litt ned på antallet. Mest siden jeg har slanket meg på færre kalorier tidligere og hatt en bedre vektnedgang da enn nå..

 

1250 kcal 6 dager i uka og fri flyt på lørdag. Drikker vin to dager i uka og uten at det ser ut til å ha noen virkning. Og jeg trenger ikke noen til å fortelle meg at det er for lite kalorier om dag. Jeg går ikke ned mer enn en kilo i uka derfor er dette en sunn nedgang. I tillegg har jeg min 10 trimpoeng i uka, og jeg spiser ikke ekstra for å kompensere for trening. Men om jeg er sulten en dag tar jeg ei skive ekstra. Det plager meg ikke. Det er jeg som har kontroll på maten, ikke den på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...