Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Gjest camkir

Takk pav og shhhh! Jeg håpet og trodde at kinamat ikke var så ille å spise! Jeg spiser aldri så mye av risen som følger med, syntes nemlig alt det andre er så veldig godt!!!!

Da tror jeg at jeg fortsetter og spise litt av det innimellom ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar
Gjest Doppler

Startdato: 23. april 07

Gullepler: 9

Startvekt: 79,7

Vekt nå: 73,6

Antall cm rundt midjen som er borte: 9 cm totalt. 2 cm siden forrige uke

 

Er veldig fornøyd med 6,1 kilo på 6 uker. 700 fra sist uke da. Og med tanke på at jeg tok av 1,2 kilo sist uke blir det et bra snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Har spist kinamat en del ganger etter jeg begynte å slanke meg. Tror det e mager og sunn mat. Sausen er laget av maizenna' date=' og ellers er det jo bare grønnsaker og rent kjøtt.

 

Forsøkte å søke litt for å finne ut av dette, men det var ikke enkelt. Uansett tviler jeg på at det er spesielt fet mat..[/quote']

 

Mye av kinamaten er fritystekt. Unngå de som er innbakt osv. Chop suey og lignende retter er forholdsvis magre, men ganske salte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde tenkt å skrive det om frityrstekt kjøtt. Klart man bør unngå det. Men å spise salt mat i ny og ne er ikke skadelig, det bare samler seg litt ekstra vann i kroppen i noen dager men det blir jo borte :)

 

Uansett, på siste kurset jeg gikk sa kursleder ofte at: du kan spise ALT bare ikke ALLTID. Så jeg tror vi kan kose oss med hva vi måtte ha lyst på i ny og ne. Gjør vi ikke det går vi antagelig fort lei av både slanking og supermager mat.

 

I går og i dag har det vært SOMMER her i Bodø...deilig!!! I går var jeg og min samboer i byen og spiste softis og drakk kaffe :)

 

Har gått ned 4 kilo siden 16 April og jeg er kjempefornøyd :) Jeg har endelig begynt å gå litt tur, så jeg håper videre vektnedgang går litt raskere. Men, 4-500 gram i uka er jo ideelt i følge denne siden her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det er viktig å både kunne unne seg ting, og kose seg litt i ny og ne. Har man lyst på is en dag, så bør man spise litt is. (Med mindre dette gjelder hver dag.)

 

Jeg har stått i mot søtsuget i 5 uker nå, men sakte men sikkert kjenner jeg nå at kroppen begynner å skrike etter litt sjokolade og diverse søtsaker. Derfor prøver jeg heller å begrense det til lørdager, og med LITT.. og håper på at dette funker slik at jeg ikke går på en diger smell.

 

Jeg har gått ned 4,2 kg siden 7. mai og er storfornøyd, i tillegg til at 18 store cm er borte fra midjen. Jeg gleder meg til å fortsette så jeg kan se flere resultater.

 

Og er det flere enn meg som kjenner søtsug nå, så trøst dere med at onsdagen er snart over og plutselig er det helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Jeg har holdt på i en mnd og kun gått ned litt over 2 kg.. må si jeg er litt misunnelig på dere.. hvordan klarer dere og gå ned så mye på så kort tid.. Jeg gjør virkelig alt jeg kan for å spise riktig, ofte og det jeg skal.. og jeg prøver å gå turer og trimme litt.. allikevel går jeg kun ned 500 gram...

Merker at motivasjonen synker litt.. vil jo ikke det, men den gjør det...

 

Allikevel syntes jeg dere er sååå flinke og jeg vil være like flink som dere, men det kommer kanskje??? hmmmm,..,.,,

men som frktrulte sier, det er onsdag, og jammen er det snart helg.. syntes ukene nå går mye fortere.. er så mye jeg skulle rekt og gjort for jeg må veie meg... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Jeg spiser faktisk det jeg har lyst på. Men ikke hele tiden som dere sier. Men vil jeg har vin fredag kveld, spiser jeg litt lettere middag den dagen så jeg kan ta to-tre galss uten å sprekke. Vanligvis bruker jeg å spise 50 gram superchips også.

 

Lørdag etter kl 18 teller jeg ikke kalorier. Da spiser jeg det de andre spiser. I fornuftige mengder. Veldig sjelden jeg kommer over 1800 kalorier for det. Jeg har tellet litt rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Jeg har holdt på i en mnd og kun gått ned litt over 2 kg.. må si jeg er litt misunnelig på dere.. hvordan klarer dere og gå ned så mye på så kort tid.. Jeg gjør virkelig alt jeg kan for å spise riktig' date=' ofte og det jeg skal.. og jeg prøver å gå turer og trimme litt.. allikevel går jeg kun ned 500 gram...

Merker at motivasjonen synker litt.. vil jo ikke det, men den gjør det...

 

[/quote']

 

Jeg spiser mindre enn 1600 cal om dag. Har et snitt på uka på ca 1300 og har mellom 10 og 15 trimpoeng. Ja jeg vet det gir en rask og "farlig" nedgang. Men jeg har ikke tålmodighet til å slanke meg et halvt år.

 

Du slanker deg rolig. Det er helt fint, og krever mindre tilpasning etter at kuren er over. Men kanskje vil resultatene komme litt raskere om du greier å få til litt mer mosjon? Selv digger jeg å sykle. Første turen var jeg som et slips, men nå tråkker jeg tom i nedoverbakkene. Pilates forran skjermen fungerer også fint. Har du mulighet til å gå til jobben er det en fin form for trim.

 

Jeg vet hvordan du har det. Jeg var der selv for en tid siden. Men da hadde jeg ikke motivasjon til å gå ned mer. Ble bare deppa av de andre som var så flinke og jeg som bare rota rundt. Finn din indre styrke, og sett deg et mål. Jeg selv skal bli slank fordi jeg ikke vil leve et liv med blodtrykksmedisiner. Og jeg vil ikke dø av hjerneblødning når jeg er 32 som bestemora mi. Dette er for meg en vei til bedre helse, ikke en flatere mage. Like viktig som maten for min del er mosjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle lyst å gå ned veldig mye på kort tid, men en må vel tenke at en har lyst å gå ned mye, og bli der over lang tid....fort av fort på...500 gram i uka er vel egentlig perfekt, men sjønner godt at en syns det er litt lite...har jo mest lyst å ligge på rundt en kilo i uka selv...foreløpig ligger jeg på et snitt på 700-800 gram i uka....

 

Når det gjelder utskeielser er jeg enig at litt bør en unne seg, ellers sprekker en garantert...probleme mitt er å holde seg til litt når jeg unner meg noe...blir fort litt mye...

 

Nå har jeg akkurat kommet inn fra en gåtur...kjempedeilig...å så fikk jeg mitt 5. gulleple...jippi....må bare stå på så treet blir fullt i en fart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Enig med pav, problemet ligger å holde seg til LITT snop. For meg så er det liksom ingenting som heter én rute sjokolade, eller en liten bolle potetgull. Og for at jeg ikke skal gå helt bananas så har jeg rett og slett bare holdt meg helt unna.

 

Nå er jeg også kommet på det stadiet at jeg kan se i speilet at det begynner å funke. Ergo tenker jeg også om denne sjokoladen faktisk er verdt det. Klart, jeg kommer ikke til å klare å holde meg unna sjokolade for evig og alltid. Det er heller ikke meninga. Men sånn akkurat i startfasen skal jeg prøve å holde litt stramme tøyler, så kan jeg heller slakke litt opp senere.

 

På to dager nå har jeg også klart å gå over 20 000 skritt. Skritteller er flotte saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vil gjerne være med. Sliter med motivasjonen alene, så håper å kunne dra sammen med dere, så klarer vi det!

 

Er snart 30 år, to barn på 2 og 4 år, skal ned ca 11-13 kilo, men er for så vidt fornøyd om jeg går ned mindre - bare ned. Er 170 høy og veier 80 kg. For mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Enig med pav' date=' problemet ligger å holde seg til LITT snop. For meg så er det liksom ingenting som heter én rute sjokolade, eller en liten bolle potetgull. [/quote']

 

Kjøp små pakker. Man trenger ikke kjøpe en 200 grams sjokolade, man kan kjøpe en cuba som er 35 gram. Da får man ikke spist mer. I superchipspotetgullpakkene er det 150 gram, i de vanlige 300 gram. Det er forresten en grei regel for resten av livet egentlig.

 

Ligg unna big-pack, family size, 2 in one osv. De andre koster mer, men på sikt vil jeg påstå at de koster mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vil gjerne være med. Sliter med motivasjonen alene' date=' så håper å kunne dra sammen med dere, så klarer vi det!

 

Er snart 30 år, to barn på 2 og 4 år, skal ned ca 11-13 kilo, men er for så vidt fornøyd om jeg går ned mindre - bare ned. Er 170 høy og veier 80 kg. For mye for meg.[/quote']

Hei på deg! Og velkommen hit i lag med oss :)

 

Jeg har stor hjelp i å registrere hva jeg spiser og å snakke på folk her inne på forumet. Og nå som vi har startet ukesutfordringer har jeg faktisk kommet meg ut på tur også :) Hiv deg med der inne også davel :)

 

Jeg er 32 år, har en datter på ni. Har slanket meg ca 10 kilo to ganger tidligere, men som du ser gått opp igjen. Så nå er jeg her da, gir ikke opp håpet om å klare å holde vekta nede etter denne gangen!!

 

Jeg håper å gå ned ca 11 kilo til...har gått ned 4 til nå. Er 175 høy og 91 kilo i skrivende øyeblikk. (eller det vet jeg ikke for kanskje har jeg gått ned siden sist jeg veide meg...hihi..) Men jeg tenker som du, det er ikke sikkert jeg trenger å gå ned fullt så mye.

 

Lykke til da!!

 

Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å skrive ned det jeg spiser, men må innrømme at jeg blir sprø av å veie alt og skrive opp alt og prøve å regne ut de tingene som ikke står i tabellen her inne. Men så at mange av dere har funnet ut av hvor mange kcal dere skal spise hver dag, men hvor fant dere ut av det?

 

Prøver å spise frokost, lunsj, middag, kvelds og kanskje et mellommåltid når jeg husker på det. Spiser relativt sunt og trener to til tre timer i uka - 1 t tur fast i uka, 1 t pilates fast en gang i uka, i tillegg prøver jeg å steppe og drive pilates hjemme også. Får liksom ikke i gang noe mer... Hvor mye bør man trene og hvor mange poeng er det i et gulleple?

 

Dette blir en kjip uke vektmessig, det vet jeg. Prøver å ikke skeie ut, men ost og kjeks med jobben i går, bryllupsdag med restaurantbesøk imorgen, og 30 årsfest på lørdag... Får gå en lang tur eller steppe mye på søndag tror jeg...

 

Frustrasjonen råder i livet akkurat nå...

 

Skal titte innom den andre linken nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Før jeg begynte med dette GR opplegget hadde jeg den oppfatningen av at det å veie opp å regne ut matmengder og kalorier bare ble pes, men etter å ha gjort det i noen uker nå, så faller det seg liksom naturlig. Og når det gjelder frokosten (da med brød og pålegg) så trenger jeg ikke veie lenger. Det er kun middagen jeg veier, eller om jeg spiser noe ellers jeg aldri har ført opp enda.

 

Den formelen om hvor mye man skal ha i seg om dagen ligger inne i flere tråder her. Det er en liten formel, som tar hensyn til alder, høyde, vekt og aktivitetsnivå. Selv skal jeg ligge på rundt 1900 kcal og syntes det hørtes sinnsykt mye ut. Det tok meg noen uker å venne meg til matmengdene, men det går bedre og bedre. Nøtter, olivenolje og avocado er genialt for å få opp kcal-mengdene.

 

For å gå ned i vekt er det selvsagt også nødvendig med mosjon, men en trenger ikke løpe til man kjenner blodsmak i kjeften. En solid gåtur om dagen eller annenhver dag hjelper veldig på. All trim er bedre enn ingenting.

 

Forvent heller ikke at alt går på skinner med det samme. Å legge om kosthold og livsstil er ikke gjort over natta.. lykke til i alle fall. Klart dette skal funke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Har forsøkt å skrive ned det jeg spiser' date=' men må innrømme at jeg blir sprø av å veie alt og skrive opp alt og prøve å regne ut de tingene som ikke står i tabellen her inne.

[/quote']

 

Det er ikke så mye som ikke står i tabellen her inne. Og man kan som regel bruke et tilsvarende produkt, om det er en ost feks. Eller man kan legge inn varer selv dersom man vet kaloriinnhold.

 

Jeg veier ikke brødmat og knekkebrød mer. Hender jeg veier pålegg. Men jeg vil påstå at det å veie er nøkkelen til suksess. Forskning viser at vi nedvurderer opp til 1000 kalorier daglig dersom vi ikke fører logg. Og da ryker vektnedgangen din..

 

Fram med vekta og begynn å skriv logg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med di andre her....du bør absolutt veie alt i begynnelsen, men trøsten er at det går ikke lang tid før du vet hvor mye mange ting veier...

Jeg er litt for dårlig til å veie middagen...men føler jeg er ganske flink på det andre...eller det vil si at jeg veier ikke noe særlig lenger, føler jeg har god kontroll på de forskjellige matvarene...men dersom det er noe nytt veier jeg selvfølgelig, å så tar jeg et måltid av og til som jeg veier alt bare for å sjekka at jeg holder meg til det jeg skal.

 

 

Er det forresten noen som vet hvor mye pastaen veier før den blir kokt i forhold til etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag.....først viste vekten opp 600 gram!! Sint ble jeg! Men så kom fornuften og fortalte meg at jeg ikke har vært på toalettet på noen dager, i går drakk jeg alt for lite vann, pluss at jeg gikk tur sent i går kveld og det binder vel kanskje litt veske. Uansett, litt surt er det når man vet at man har vært kjempeflink med spising og i tillegg har gått dobbelt så mye tur som før. Veide meg igjen litt etterpå og har gått ned 300 gram siden jeg sto oppe :)

 

Nå skal det sies at jeg sliter med hormonene. Håper det er pillene som gjør det. Har begynt på min 5 mnd med dem nå, men har uregelmessige blødninger og humørsvingninger til tider. I går hadde jeg en møkkadag. Kanskje er det bare sånt enkelte av oss må regne med....

 

Men på en annen side...klærne mine blir større og større! Og jeg kan tydelig se i speilet at jeg har blitt tynnere. Angrer på at jeg ikke bruker målband.... er sikkert motiverende når vekta står stille. Men men....

 

Ha en nydelig helg da folkens!

 

Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte
Er det forresten noen som vet hvor mye pastaen veier før den blir kokt i forhold til etterpå?

 

Det er veldig stor forskjell! En ser på pastaen og tror at 80 gr ukokt pasta blir altfor lite. Jeg ble god og mett jeg i allefall. Sammen med karbonadedeig og litt saus.

 

Det står også i tabellen om ukokt pasta (i allefall på fullkorn spaghetti). Og står det ikke i tabellen har jeg pleid å teste meg selv litt. Jeg koker det jeg vanligvis ville kokt, så veier jeg opp det jeg skal ha. En dag stemte det akkurat med mengden. Blir det noe til overs legger jeg det i kjøleskapet og bruker til en salat e.l. neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

 

Men på en annen side...klærne mine blir større og større! Og jeg kan tydelig se i speilet at jeg har blitt tynnere. Angrer på at jeg ikke bruker målband.... er sikkert motiverende når vekta står stille. Men men....

 

Ha en nydelig helg da folkens!

 

Reidun

 

Det er aldri for sent å begynne! Selv om du ikke har gjort det til nå vil du jo se endringen fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jaa.. i dag er det 1. juni, og aller første sommerdag i 2007. Temperaturen og været tilsier det faktisk også.

 

Min plan i dag var å ta bussen ned til sentrum å gå hjem igjen (8km), men jeg handlet så mye at jeg måtte ta bussen hjem også. Skrittelleren har bare passert 2300 skritt. Men jeg skal til noen venninner i kveld, og akter å gå hjem igjen. På 5,5 km skulle telleren gått opp i litt mer vet jeg.

 

Tok litt av kosemerkene mine i dag også. Det ble en Lollipop :)

 

Ønsker alle sammen en god, sunn og treningsfylt helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

I går var det sommerfest hos sjefen, og der var det bestilt masse nydelig mat! Jeg klarte og ligge unna loffeskivene og mye av det fetende, og spiste masse asparges med spekeskinke rundt, og masse grillspyd med kjøtt. Ble nok mer kalorier enn jeg skulle ha, men men.. Innimellom må man kose seg! Det ble også litt is og nonstop... Jeg tok bare halvparten av hva jeg pleide og ta.. og allikevel verken orket jeg eller hadde lyst på alt!! Det var bare så deilig!! I dag kommer det middagsgjester, og de må pent spise litt "sunt" hehe!

God lørdags kveld alle sammen!

Nå må jeg begynne og lage litt mat!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Camkir: Du har så rett, så rett.. En kan slanke seg selv om man unner seg litt innimellom. Det er jo ikke meningen at vi skal sitte i et hjørne å se på at alle andre koser seg. Det er jo bare snakk om mengdene man spiser.

 

Jeg gikk i butikken i dag og fikk plutselig lyst på både masse is, smågodt og sjokolade. Jeg gikk uansett og handlet det jeg faktisk skulle ha, betalte og gikk ut. Gikk hele veien hjem også, som ble 1 mil i alt. Og dette uten å tenke mer på snopet som lå igjen i hyllene på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Uff.. jeg har ikke noe lyst til å gå på vekta i morra. Har ikke på følelsen av at jeg har gått noe ned, ei heller mista centimetere på kroppen.

 

Jeg tror rett og slett at 1900 kcal er for mye for meg, selv om det tilsier slik gjennom den formelen at jeg burde spise 1900 kcal. Jeg skal forsøke med 16-1700 kommende uke, å se om resultatene blir noe bedre.

 

Startet allikevel dagen i dag med frokost og deretter nesten 2 timer til fots. Rimelig sigen i kroppen nå. Men planlegger å teste ut yoga igjen i kveld.

 

Hvordan har det gått med dere denne uka, og er dere klar for veiing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...