Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Gjest camkir

Jeg er fryktelig spent foran morgendagens veiing... vet jammen ikke om jeg har lyst til å gå på engang... og jeg lurer på om vekta mi ikke er helt frisk.. lurer på om den faktisk viser litt for mye.. Jeg var nemlig en tur på mamma sin vekt i dag, og den viste 2 kg mindre enn min.. Så jeg er fryktelig spent foran morgendagen.. men jeg vet at 2 kg har jeg ikke gått ned.. Håper bare så inderlig at vekta viser litt mer enn en halvkilo ned... Men jeg begynner sann smått og merke at buksene begynner og bli bitte bitte litt løsere. Så det er bare og krysse fingrene!

Jeg krysser fingrene for dere alle sammen foran morgendagens veiing, og håper virkelig det beste for dere alle sammen! Dere er alle sammen så flinke..!!

 

Og frktrulte; mitt utregning sier at jeg skal ha 1900 kcl, men det stemmer ikke for meg, jeg ligger på ca 1600 kcl hver dag og det virker som om det fungerer bedre.

Uansett; lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar
Gjest Doppler
Jeg er fryktelig spent foran morgendagens veiing... vet jammen ikke om jeg har lyst til å gå på engang... og jeg lurer på om vekta mi ikke er helt frisk.. lurer på om den faktisk viser litt for mye.. Jeg var nemlig en tur på mamma sin vekt i dag' date=' og den viste 2 kg mindre enn min.. [/quote']

 

Hold deg til en vekt. Å bruke ulike vekter blir bare tull, for svært få er nøyaktig riktig. Det er heller ikke så nøye hvem av vektene som er riktlige. Så lenge du forholder deg til en, vil du jo ha kontroll med nedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jaa.. jeg spiste 1600 kcal i går og er snart på det samme i dag. Jeg kommer til å fortsette med det kommede uke for å se om det gir bedre resultater. Tror ikke morgendagens veiing vil være så altfor oppkvikkende. Men så lenge jeg ikke har gått opp er jeg fornøyd. Allikevel, har jeg gått opp vet jeg at 1900 kcal er altfor mye for meg.

 

Vekta jeg har selv vet jeg ikke hvor nøyaktig er. Men den hjemme hos mamma og pappa viser nærmere 5 kg mindre enn den jeg har. Ergo må jeg bare holde meg til én. Og siden de ikke har noen digital må jeg nok bare bruke min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veier også forskjellig på alle vekter...

På mammas vekt veier jeg 3 kg mindre enn på min. men min er digital, det er ikke hennes, så jeg holder meg til min.

 

Dessuten er jo det helt ok, for det var den jeg begynte på og det ville jo føltes litt rart om jeg plutselig jumpet 3 kg ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Godt å høre at det er flere enn meg som har snikveid seg på andre vekter... hehe :) Mamma sin er ikke digital, den er av den gamle typen hvis man kan si det sann. Så som du sier antonia, jeg begynte jo på min og får fortsette på min. For det stemmer jo ikke helt at jeg har gått ned så mye...!!

 

MEN: Veiinga i dag gikk over all forvetning! Jeg vet ikke om jeg tør tro på det selv engang, for i dag var det litt for mye... Den viste 1,5 kilo mindre enn forrige mandag.... Jeg er helt paff... Kan det stemme dere?????

Jeg har vært veldig nøye med hva jeg har puttet i munnen hele uka, og jeg har prøvd å spise litt hver 3. time. I tillegg har jeg vært mer i aktivitet denne uka, og vært flinkere til å ikke skeie ut og småspise fra skapene... Men syntes det var litt mye....

Ellers har jeg gått ned 1 cm rundt magen... ikke så mye, men så har jeg vært litt slapp denne uken med sit ups .... ehhhh... :)

 

Nei jeg ønsker dere alle en god morgen, og lykke til med veiinga i dag. Jeg håper virkelig det går rett vei for dere alle sammen!! Nå er det snart en tur på jobb, og etterpå er det rett ut og nyyyyyte det nydelige været!! Har bestemt meg for å gå en tur i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei og umotivert...trodde virkelig jeg skulle gå ned denne uken, men neida. Så det endte med en knallfest med masse øl på Fredag, og resturant med ikke særlig mager mat på Lørdag + godteri (som jeg ikke har spist på mange uker!!!) Og i går lagde min samboer pizza...ikke magert det heller.

 

Så i stedet for å bite tennene sammen å være standhaftig så mistet jeg fotfestet på grunn av vekta. Blir så irritert!!! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke eier forbrenning :) Har ligget på ca 1500 kalorier i ett par uker nå, holdt meg unna søtsager alkohol og snop...gått turer... ja, føler jeg har gjort alt riktig. Kanskje jeg må ned litt på kalori inntaket....

 

Har dere noe gode tips? Det er like før camebridge pulveret kommer fram på bordet nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt ja....jeg veier med bare på min, men tror min vekt er spinnvill, gikk på vekta i går kveld, bare for å få en liten pekepinn, var i Bergen i helga med diverse utskeielse, vin, god mat, litt smågodt og litt chips +++, da viste vekta på kvelden ned 700 g siden sist uke...gjett om jeg ble fornøyd....så gikk jeg på vekta i dag tidlig, da viste den pluss 700 gram siden sist uke....gjett om jeg da ble deppa....(er jo komplett umulig å gå opp 1400g på ei natt uten å verken spise eller drikke noe i mellomtiden....så gikk jeg i dusjen, å etterpå måtte jeg jo bare prøve vekta igjen....da viste den ned 2 kg....lettere forvirret....så jeg tok opp vekta og ristet litt på den, da viste den ned 100 gram....ikke lett å bli klok....men jeg tror jeg satser på at det siste den viste var riktigst....jeg var flink hele uka, men med utskeielse i helga....følte kanskje ned 100 gram kunne passe da....

Har vurdert lenge om jeg skal kjøpe ny vekt, men aldri kommet så langt, men nå begynner jeg virkelig å lure...men så er d jo litt kjedlig å begynne med ny vekt nå også....kan jo eventuelt justere de verdiene jeg har lagt inn tidligere på vekta, slik at de tilpasses ny vekt....

 

Men nå tror jeg vertfall mine nøkkeltall er omtrent slik:

Startdato: 7. mai

Gullepler: 6

Startvekt: 96

Vekt nå: 93,6

Total vektnedgang -2,4 kg

Midje: ??? er litt treg av meg og har fortsatt ikke fått målt midjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

hehe.. vekta di høres ut som vekta mi... jeg husker jeg gikk på den en fredag, og da hadde jeg gått ned 2 kg, når mandagen kom, hadde jeg gått opp 2,5 kilo..

Men nå har jeg funnet ett sted på badet midt imellom 4 fliser, der veier jeg meg hver gang, og nå holder vekta seg mer stabil. Men det skal sies at det er en veldig billig digital vekt, og jeg må nok gå til innkjøp av en dyrere og bedre.

Og da kan det jo bli spennende og se hvilken vei vekta går da..

 

Kjære shhhh... du må ikke miste motet!! Jeg prøvde å gå ned i vekt på egen hånd fra januar til midten av mars.. Jeg hadde da totalt gått ned 6 kg. Så fikk jeg ett par nedturer, og dermed kastet jeg i meg alt av mat og sjokolade jeg bare hadde lyst på.... Det var jo alt annet enn lurt for det endte med at jeg gikk opp 4 kg igjen.. Og det er surt og tenke på nå som jeg må gå de ned igjen.. Surt og tenke på at jeg kunne ha veid 4 kg mindre hvis jeg ikke hadde vært så svak og umotivert..

Denne siden har hjulpet meg stort nå som jeg har begynt på nytt, jeg skjønte at å være flere var utrolig viktig... MEN jeg slet veldig de første ukene.. Jeg drømte og sjokolade, og jeg lengtet etter usunn mat, sjokolade, og alt annet du kan tenke deg. Så jeg gjorde en avtale med meg selv, jeg spiste bitte litt av det jeg hadde lyst på der og da, men IKKE mye.. Ok, så gikk jeg ikke ned så mye som jeg håpet til å begynne med, men det var en liten nedgang. Men de siste ukene som kiloene begynner og bli borte og buksene begynner og passe igjen, så øker motivasjonen og viljen betraktelig. Og det beste av alt er at nå har jeg ikke så lyst på sjokolade lenger. Sjokoladetrangen forsvant sakte men sikkert.

Du må ikke gi opp!! Heng deg på oss alt du kan her inne!!! Sammen skal vi jammen klare det her!!

Men pass på og spis ofte, men ikke alltid så mye. Jeg prøver å spise hver 3. time. Og trim får du jo allerede! Men tror ikke du skal gå ned så mye på kcl inntaket.

 

Det er sikkert andre her også som har bra svar til deg på dette!! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Gud så deilig! Jeg ville ikke gå på vekta i dag tidlig. Livredd for at jeg skulle stå stille, eller i verste fall gått opp litt. Kroppen føltes blytung.

 

Jeg slepte meg sakte men sikkert mot den digitale faenskapen som sto midt på kjøkkengulvet (gulvet på badet er nemlig litt krokete). Høyrebeinet først, deretter venstre. Jeg stirret i veggen og ville ikke se ned. Jeg kikket allikevel. 88,3. Hæ? Forrige uke var det 89,5. Jeg både dobbelt-, trippelt, og .. frippelsjekket. Min nye vekt er altså 88,3. så deilig å være nærme 87.

 

Mine tall så langt:

 

Startdato: 7.mai

Startvekt: 93,3

Midjemål (7. mai): 110 cm

 

Vekt nå: 88,3 (-5 kg :))

Midjemål (4. juni): 91 cm

 

Jeg er storfornøyd. Vet ikke hva jeg skal gjøre videre nå. Om jeg allikevel skal fortsette med 1800 kcal. Eller om jeg skal legge meg på 1600 kcal slik jeg gjorde de 2 siste dagene nå. Trimmen denne uka ble mer enn forventa, dette til tross for at jeg ikke hadde tilgang på treningssenter. Jeg har gått mer enn jeg noen gang har gått på ei uke tror jeg. Og kanskje er det grunnen til at jeg har mista 2 cm rundt hver legg denne uka også.

 

Ganske motiverende å ha målt flere steder på kroppen. Slik at om man ikke har mistet så mye rundt midjen den ene uka, så kanskje det har forsvunnet litt et annet sted.

 

Må nesten si det er litt skummelt også at jeg ser jeg krymper. Hvor blir det av det liksom, hehe.

 

Ønsker alle sammen en flott dag (selv skal jeg sole meg!) og en straålende uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke folkens...jeg vil også være så flink....denne uka skal jeg det!!!!!!! har ingen planer denne uka foreløpig, og dermed ingen utskeielser ser det ut som...så det er bare å stå på!

 

Jeg har et forslag som kanskje hjelper på motivasjonen i de forskjellige hjem, i hvertfall hos meg. Skulle vi laget en samlet oversikt over alle som er med her som viser vektnedgangen hver uke? og Totalt selvfølgelig. Tar også med nedgang i %. Min ville f.eks se noe slik ut:

 

pav: 7/5 96, 14/5 -2.1, 21/5 -0.8, 28/5 +0.6, 4/6 -0.1, Vekt nå 93,6 Total nedgang i kg -2,4, i % 2,5%

 

Så kunne alle sett kjapt og enkelt hvordan en ligger an i forhold til de andre, hadde kanskje blitt litt kamp om ikke å ligge dårligst an, og kanskje en hadde prøvd litt ekstra for å gjøre det litt bedre neste uke. Jeg kan eventuelt sette det inn i en samle-"tabell" etter hvert som dere legger ut siste ukes resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camkir, takk for det fine svaret! Det hjelper å høre at det finnes flere som har slitt...når man sliter selv føles det som om man er den eneste i hele verden som ikke går ned i vekt. jeg går inn for å ikke miste motivasjonen, men denne helga ble en tullehelg rett og slett. Tror ikke jeg har lagt på meg så mye, men en del pils på Fredag ble det.... Har pakket bort vekta og nå skal den ikke fram før neste Mandag!

 

Hentet forresten fram måleband i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Glemte forsåvidt å legge til at mitt første delmål på ned 5 kg er nådd! Jeg hadde ikke trodd at det skulle gå så fort som det har gjort. Men jeg kan vel heller ikke regne med at de 5 neste kiloene går av på 1 mnd de også. Jeg må jo bare fortsette som før, og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hei shhhh.

Man får noen opp - og nedturer iløpet av slankeperioden. Den verste for meg var når vekta sto stille i over 2 uker... Det var da jeg ga opp og fortsatte som før... Men når det skjer denne gangen skal ikke det skje! Jeg er takket være alle her inne kjempemotivert og denne gangen skal det gå!

I dag fikk jeg spørsmål på jobben om jeg hadde gått ned i vekt.. Ååååååå jeg ble så glad...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg i alle fall fornøyd med at jeg ikke har gått opp i løpet av helgen. Restaurant fredag og fest lørdag... I alle fall ikke opp...

 

Vekt idag; 79.9 kg

 

Har skrevet opp og talt kcal i dag - landet på 1253 etter litt fetere pålegg på kveldsmaten for å få opp kcal-tallet. Jeg vet ikke helt hvor mange jeg skal ligge på, har ikke funnet denne kalkulatoren som dere har snakket om.

 

En times rask gange i dag. Litt lite grønt til middag, må skjerpe meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne menyutregninga på en av trådene her:

vekt*10 + Høyde i cm*6,25 - alder*5 - 161 for kvinne + 5 for mann = hvilestoffskiftet

*1,3 hvis stillesittende hverdag med 1,4 hvis normal med 1,5 hvis aktiv (før trim) = Energiforbruk før trim + trimpoeng * 28,58 = Daglig energiforbruk - 500-800 kcal = menyvalg Grete Roede.

 

Håper denne er til hjelp for å finne ut hvor mange kalorier du skal ha hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ute og gikk i morgest bestemte jeg meg for å nå målet mitt uansett motgang! Skal ta motgangen som en utfordring og finne nye veier å gå for å nå det i stedet for å gi opp!! :)

 

I utgangspunktet vil jeg ned ca 11 kilo til..... det er ikke uoppnåelig, det vet jeg siden jeg har gått ned 10 kilo to ganger tidligere..

 

Virker som om kroppen min jobber litt imot meg for tiden... som om fettet virkelig har satt seg fast. Det er derfor jeg har begynt å gå turer tidlig på morgenen. Det skal visst nok være effektivt i følge enkelte..

 

Ellers så er motivasjonen på full fart opp igjen, som dere sikkert hører! :)

 

Er det flere som må slanke seg mens dere bor sammen med noen som er helt uvitende med tanke på sunn mat? :) Jeg bor sammen med en sånn..... han vet rett og slett ikke hva som er bra og ikke bra for kroppen..noe som ender i at jeg til tider føler meg vrien og masete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Shhh: Jeg må flytte hjem til mamma og pappa en periode om en ukes tid. Nå skal ikke jeg sitte å si at de propper i seg masse usunt, for det gjør de egentlig ikke. Men de gangene jeg har vært hjemom etter at jeg begynte med GR, så er det blitt vanskelig å planlegge middagen.

 

Etter min klokke bør jeg spise middag rundt 17:30/18:00-tida. De på sin side spiser gjerne så sent som i 20-tida.

 

Det er også et problem hvis de lager maten. De er glade i olivenolje. Det er sunt, javisst, men 1 kcal er fortsatt 1 kcal. Og siden jeg ikke vet hva de slumper oppi blir det vanskelig å føre opp. Hvis jeg spør de hvor mye de bruker himler de bare med øynene og kaller meg manisk opptatt av mat og kosthold.

 

Sånn sett står jeg helt på egenhånd. Og etter å ha bodd for meg selv i mange år blir det en overgang å komme hjem igjen. Men det går vel. Alt går jo.

 

Jeg har nå uansett bestemt meg for å klare mine siste 13,3 kg ned før jul. Etter å ha gått ned 5 kg på 1 mnd skulle man da tro dette var oppnåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shhhh.

Man får noen opp - og nedturer iløpet av slankeperioden. Den verste for meg var når vekta sto stille i over 2 uker... Det var da jeg ga opp og fortsatte som før... Men når det skjer denne gangen skal ikke det skje! Jeg er takket være alle her inne kjempemotivert og denne gangen skal det gå!

I dag fikk jeg spørsmål på jobben om jeg hadde gått ned i vekt.. Ååååååå jeg ble så glad...!!

 

Ikke gi opp om vekta står stille i to fattige uker.

Vekta mi stod stille i 8 samfulle uker. Deretter gikk jeg ned 100 gram den 9 uka og 200 gram den 10.

Og så løsna det endelig.

 

Får noen tilbakeslag, men det er da det er viktig å fortsette med det gode opplegget og IKKE sprekke!

 

Ikke sprekk. Ikke gi deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hei shhhh!! Så godt og høre at motivasjonen og lysten er på topp igjen!! Sammen med alle oss andre her inne er jeg sikker på at du klarer det! Og det skal jammen alle vi andre gjøre også!!

Jeg satt på jobben i dag og deppet litt over at jeg ikke fikk nok trimpoeng, og plutselig kommer sjefen og spør om jeg vil lufte hunden hans en 30-45 min!!! Åååååå... det var bare sååå deilig og komme seg ut litt og få gått en tur! Selv om jeg sitter på ett sentralbord så sitter jeg veldig lite stille der.. Jeg er alltid ute og flyr i gangene ett sted... må jo forbrenne litt der og.. sikker på jeg går en mil der inne.. hehe..

Været ute gjør at motivasjonen og lysten øker, men matlysten synker... og det er jo ikke helt i planen min da.. hvordan skal jeg da få i meg alle kcal??? hmmmm.....

Har ikke fått en pangstart denne uka som jeg fikk forrige uke, så jeg er spent på hva denne uken bringer!!

Ettersom jeg er alene med datteren min så spiser vi mye oppe hos mamma og pappaen min, og moren min lager ordentlig mat, med masse fløte, rømme og andre fete saker oppi.. Jada det blir veldig godt.. Men kan jo ikke akkurat spise mengder av det ... Da må jeg ihvertfall bli en supertrener.. Og det ligger langt unna.. :)

Nå skal jeg ta mageøvelsene mine...!! Vi prates alle sammen...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Skal regne litt og se hva jeg lander på.

 

Dagen i dag har ikke vært like bra i forhold til mat - langt over det jeg skal fordi jeg mangler "antikakemotivasjonen". Møte på jobben med pølse til middag, dog med salat til, boller og seigmenn. Er ikke helt motivert enda - har forsøkt en stund, men ikke gått særlig ned så jeg klarer ikke helt å hente frem den. Men prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Camkir: Matlysten min synker også i varmen. Så sånn mengdemessig spiser jeg nok litt mindre enn tidligere. Men jeg fyller på med nøtter og kaloririk frukt, og håper at det funker bra for vekta neste mandag.

 

Jeg er bedt på fest på lørdag. Første fest på flere mnd. og første fest med GR på nakken. Må nok legge inn nådestøtet på trimfronten denne uka. Målet er 20 trimpoeng. Og på søndag fyller nevøen min 2 år. Jeg vil så veldig gjerne kunne unne meg et kakestykke der. Uten at jeg går opp på mandagens veiing.

 

Denne gangen tror jeg faktisk at jeg er fornøyd dersom jeg bare kommer meg under 88kg. Ergo har jeg minst 300 gram som må av. Og det skulle være overkommelig.

 

Yoga og kveldsmat på gang her. Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...