Gå til innhold

dagbok 2007 kurs 1


Gjest bella

Anbefalte innlegg

den 9 april gikk jeg på vekten å fikk sjokk

veide da 103.5 kg å da bestemte jeg meg for at nok var nok meldte meg på et gr kurs som startet 23 april. Da jeg gikk på vekten da så hadde jeg gått ned selv til 101.6 noe jeg er fornøyd med så til mandag er det veie dag for meg så nå gleder jeg meg til det jeg har en ønsket vekt 65 kg å er 169 høy så nå skal flesket vekk å denne gangen skal jeg klare det for nå har jeg skuffet meg nok.

 

Hei jeg er foresten ny på dette forumet. prøvde meg på 30-40 kg men lite respons så jeg prøver meg her i steden.

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Dag veide jeg meg for første gang etter jeg begynte kurste å jeg har gått med 2.1 kg å 1 cm rundt livet. Det må vel være en bra start :) så nå ser jeg frem til neste mandag. trimpoeng 23,9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veie dagen kommet å det var ikke noe å rope hurra for, å jeg som har vært så flink ingen ingen sjokolade el brus bare som jeg skal, men har bare gått ned 100 g. Jeg må jo ha trent nok for jeg har nesten 33 trim poeng denne uka så jeg tror ikke at feilen ligger der. Men jeg får legge dette dårlige resultatet bak meg å se frem til neste mandag å nytt vekt tap. Trimpoeng denne uke er 32,8 :) men bedre lykke neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei Bella. Så utrolig flink du har vært til å sanke trimpoeng. Jeg er imponert!

 

Jeg begynte på kurs forrige tirsdag, og har min første offisielle veiing i ettermiddag. Er litt spent på det.

Men siden jeg "i alle år" har veid meg naken og på tom mage om morgenen, har jeg også registrert hjemmevekta. Jeg veide 74 kg da jeg startet i forrige uke, i dag viste vekta 71,7 kg, så her har 2,3 kilo av ett eller annet forsvunnet som dugg for solen. Sikkert mye vann, men det tar også plass, så jeg merker faktisk at klærne sitter løsere allerede. Jeg har tolv trimpoeng siste uke, mest hverdagsaktivitet (hagearbeid, vedklyving, spaserturer etc)

 

Jeg kan forsåvidt forstå at du er skuffet over 100 grams nedgang på ei uke hvor du har fulgt opplegget til punkt og prikke, og dertil mosjonert så mye. Men jeg må be deg: Mist ikke motet! Du er kjempegodt igang med både kostomlegging og mosjon! Fortsett - for all del, fortsett!

 

Jeg er ingen ekspert, men tenker på følgende mulige forklaringer:

Kanskje kroppen/musklene holder ekstra på vannet når du trener så mye. (min kropp er sånn - føler nesten at jeg blir "straffet" for intensiv trening)

Kanskje du spiser for lite i forhold til aktivitetsnivået. Diskuter med kursleder!

Kanskje du tilfeldigvis hadde mer tarminnhold da du gikk på vekta.

Eller kanskje du hadde på deg klær som veide litt mer, og som derfor kamuflerte reelt vekttap. Har selv erfart at det ligger mange hektos forskjell i ei dongeribukse og ei annen bukse, for eksempel.

 

Ønsker deg masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mere mortivert en noen gang så her skal det slankes skal jeg fortelle deg :) har mange kg som skal av så jeg håper på spark bak når dagene blir grå.. Så jeg har ikke tenkt til å gi opp :)

 

ha en fin dag fullfres :) kult nick forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med uke 3 å jeg har en god følelse til neste veiing som er på mandag, har lyst til å smug titte på vekta men har også veldig lyst til å vente til mandag. Fikk et fint komplimang på morran i dag av samboeren min "jenta mi nå syntes det at du har gått ned i vekt" å gjett om jeg ble glad :) det satte opp motivasjonen et hakk ja:) Det ser dårlig ut med morgenturen i dag om været ikke blir bedre :) hadde det bare vært meg og hundene som skulle ut så hadde det gått greit men jeg skal også ha med meg lille tulla på 7 mnd også. Nei jeg får sette i gang her å ordne litt for jeg har et akvarie som skal byttes vann i å det blir mange bøtter å bære må bære 12 10 liters bøtter med vann da akvarie er på 220 liter.

 

ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Åh, har du baby. Så koselig. Syns ikke det er så lenge siden mine "tuller" var små - men nå har jeg jo unger på metervis. Jentene mine er 11 og 13! Nå er jeg 41 år og vi kommer ikke til å få flere, så jeg får nyte minnene fra babytida. En flott periode, som bare fyker avgårde.

 

Syns du er flink som ikke snikveier. Det gjør jeg "hele tiden". Men jeg blir jo bare forvirra, særlig ettersom vekta hjemme og vekta på kurset er to vidt forskjellige ting. Ikke bare fordi jeg veies med/uten klær og mat i magen. Jeg tror også vektene i seg selv veier ulikt.

 

Jaja, det vikigste er at det går nedover, jevnt og trutt.

Og for å være ærlig: Det aller aller viktigste for meg er faktisk at det ikke går oppover. Aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter hun ene er 3.5 år og så har jeg lillemor på 7 mnd så her er det full fart om dagen;) er kjempe kos.Hun eldste er i barnehage. å jeg selv er 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommet igjen, tiden den flyr som en virvelvind hvor har dagene blitt av. I dag blir morgen turen erstattet med fredagsvasken huff kjedelig vil heller utn å gå en laaang tur i stede men det må til det å. Jeg får ta en 40 min på elipsetreneren når vaskingen er ferdig har ikke så mye igjen nå takk og lov for det :) Men skal jeg bli ferdig så må jeg få satt i gang igjen.

 

 

Ha en fin Fredag Damer/herrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Heldig er du som snart har helgevasket hus! Jeg sitter på jobb og gleder meg til å ta helg. Nå har vi endelig fått litt sol her, etter mye "skitvær". Fortsatt kaldt, men altså sol!

 

 

Det er forresten mye god trim i utagerende husarbeid!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å i morgen er veie dagen min å jeg gleder meg! håper jeg har gått ned mere en sist "100 gr" jeg har veldig lyst til å titte på vekta men la det bli en overraskelse til i morgen når gubbe og den eldste har dratt i barnehage :) sitter å trøkker i meg lunsjen nå så er det ikke lenge til at jenta mi kommer hjem fra bestemor.

 

Fullfres hvordan går det med vekttapet hos deg :)???

 

 

ha en fin dag alle sammen!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei Bella. Har hatt en fin og ganske aktiv helg, med moderate utskeielser - dog innenfor kaloribudsjettet. Jeg vet ikke hvordan jeg ligger an mht vekttap, for jeg har klart å la være å veie meg. Føler meg litt oppfylt i magen, så jeg håper det "retter på seg" før veiing.

 

Krysser fingre for deg i morgen - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noe annet en sist mandag ja hehe, har gått ned 2.1 kg å jeg er knall fornøyd kan dere tro, dette var mere en forventet. Hvordan er det mulig at det kan være slik forskjell fra uke til uke da??? I dag blir det trening inne ute så sprut regner det å det gidder jeg ikke å gå ut i. Denne uken hadde jeg 30.2 i trim poeng noe jeg er fornøyd med.:)

 

Ha en fin dag alla sammen!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hoi Bella - gratulerer! Tenker du er glad nå; dette var skikkelig oppløftende!

 

Selv kunne jeg ikke dy meg. Snikveide på morgenkvisten, og har bare gått ned 200 gram siden tirsdag. Men som sagt, magen har stoppet opp og jeg er dermed brennsikker på at reelt fettap er større.

 

Skulle ta på meg en bukse i morges som jeg ikke hadde brukt på et par uker. Den holdt faktisk ikke på - haha. Datt ned på badegolvet som en sekk da jeg tok noen steg. Måtte bare legge den i sykorga for å se om jeg kan sy den inn på en pen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bukser er kjekt å ha hehe jeg gleder meg til buksene mine detter av her jeg; nå har jeg snart gått ned 7 kg å det syntes jeg er bra så nå må vel det merkes på mine bukser snart å :)

 

Ha en fin dag!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er morgen turen tatt å den tok 50 min i dag men fy å det blåste, hundene var kjempe fornøyd for å komme på tur for i går ble det ikke noe for det sprut regna :) men da står det bare igjen kvldesturen og syklingen inne i kveld før jeg legger meg :) Denne gangen syntes jeg det går som en drøm å gå ned i vekt vertfall ennå men jeg møter vel sikkert mange hull i veien som alle andre. Gubben skal kjøpe ro maskin til meg å det gleder jeg meg til får da får magemuskla noe å slite med :)

 

Kurs lederen min var kjempe fornøyd med meg denne uken som gikk å det var ikke en eneste ting å sette fingeren på å gjett om ikke jeg er stolt over det :)

Men nå er 17 mai rundt hjørnet å da blir det en utfordring der men jeg skal klare den å jeg.

 

Men da vil jeg ønske dere alle en riktig fin 17 mai kos dere sammen med familien!!!

 

hilsen Bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei Bella. Morgenturen unnagjort allerede klokka ni? Sannelig er du tidlig i sving. Må være en fin start på dagen!

 

Jeg er nå spent på kveldens veiing. Har spist det jeg skal i uka som gikk, og er kjempeglad for å merke at det ikke gjør meg noe å velge fornuftig og være ytterst forsiktig med det søte og fete. Måtte det bare fortsette slik!

 

Jeg har 16 trimpoeng den siste uka, og håper jeg har gått ned minst et halvt kilo. Men alle nedgang er bra, og jeg merker uansett på klærne at kroppen tar mindre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg vi tidlig oppe har ei frøken som skal i barnehage å gubben kjører :) ja det skal bli spennende å høre hvor flink du har vært. jeg lurer allerede på hvor mye jeg vil gå ned til neste mandag siden jeg gikk ned så mye nå sist:) Skriv noen ord når du er ferdig i kveld :)

 

hilsen bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei Bella

Ingen grunn til å frykte kveldens veiing. Ned 1,4 kg siden forrige tirsdag, og jeg jubler. Og svever!

Klarer jeg 200 gram kommende uke får jeg gullstjerne på neste møte (det får man når man runder fem kg ned). Det må jeg jo ha som mål!

 

Vi står på i fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra da :) det er slike tall man skal ha vær gang :) hehe... men det hadde ikke gjort noe. Vi får legge oss i trening så renner det av!!!!

 

hilsen bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle plikter unna gjort morgen turen gjorde jeg tidlig i dag å når jeg kom hjem så oppdaget jeg at jeg hadde fått nytt trimpoengtree nr 2 :) ikke værst til å være meg å jeg som bare er i uke 4 nå av kurset mitt :) Det eneste som står igjen er innkjøp av mat til i morgen å da skal vi grille :) deilig... å da skal jeg gå ned til butikken så får gubben hente oss når han er ferdig på jobben gleder meg til å pynte de to tuppene mine i morgen dem har fått bunad av mimmi og sølje av oldemor så dette skal bli bra tror jeg. Men da får dere kose dere i morgen så håper vi på pent vær.

I dag har jeg bestilt meg meg magemuskeltrener så nå gleder jeg meg til at jeg får den :)

Ha en god dag alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Takk i like måte, bella.

17. mai ble en fin dag. Litt surt og kaldt, men hyggelig å møtes for å gå i tog og drikke kaffe på samfunnshuset. Etter barnetog m.m. hadde vi et lite kalas her hjemme, hvor jeg serverte spekemat med løkpai, eggerøre, potetsalat og vanlig salat.

Jeg bestemte på forhånd hva jeg skulle spise, og la det inn i dagboka. Selv om jeg hadde laget løkpaien med lettmelk og grovmel, eggerøra med vann og potetsalaten med rømmekolle måtte jeg være svært måteholden. I hvert fall hvis det skulle bli kalorimessig rom for ei snei bløtkake til kaffen. Det er selvsagt litt unntakstilstand å være på slanking, men jeg må faktisk innrømme at jeg syns dette var litt forstemmende. Det er på én måte veldig godt å få oversikt over hvor kalorifellene lurer, men samtidig litt deprimerende. Selv fornuftig mat gjør stort innhogg i kaloribudsjettet hvis man ikke velger det absolutt magreste. Slik føler jeg det i hvert fall akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke vår beste venn nei, vi spiste grillmat hjemme etter tog og russetog.. men jeg håper ikke det ødla vekt ned gangen for denne uka, men det ser jeg jo til mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...